Mergi la conţinut

Bloguri

Blogurile comunităţii noastre

  1. Say-Mahalo-Mountainbike-Movie.jpg

    “Se spune că viața e scurtă. Dar poate este suficient de lungă dacă o trăiești corect”. Chiar că e ceva magic când suntem pe munte doar noi și bicicleta!

    Shot on Sony Alpha 7S II, Phantom 4 and Inspire 2
    Produced by say-mahalo.com
    Filmed by Nikolai Sevke Susanna Kosa
    Directed & Edited by Susanna Kosa
    Edit Assistance by Nina Latinovic
    Colour-Grading by Arne Tympe arne-tympe.de
    Voice by Lo Rivera lorivera.de
    Music by David A. Molina “A thousand years”


    Sursa: Freerider

  2. ConVeX a fost prezentat pentru prima dată în SUA, în cadrul unei demonstrații făcute de Ducati în colaborare cu Audi și Ford.

    ConVeX

    Implicată în studiul dedicat siguranței circulației, firma Ducati a organizat o primă demostrație în SUA a unui sistem de comunicație numit ConVeX (Connected Vehicle to Everything), care face legătura între vehicule, infrastructură și pietoni.

    Evenimentul a avut loc la CES 2019 (Consumer Electronic Show), renumita expoziție anuală găzduită de Sands Expo and Convention Center din Las Vegas, iar Ducati a folosit pentru demonstrație noul model Multistrada 1260, alături de mașini puse la dispoziție de Audi și Ford, ilustrând situații posibile în trafic.

    Acest test reprezintă o premieră pentru Statele Unite, fiind prezentat în Germania în cursul anului trecut.

    Proiectul ConVeX (Connected Vehicle to Everything) face parte din strategia companiei Ducati, “Safety Road Map 2025”, prin care firma dezvoltă noi sisteme și tehnologii pentru siguranța și optimizarea traficului.

    În stadiile inițiale de dezvoltare al acestei strategii, Ducati va implementa sistemul ABS activ pe viraje pe întreaga sa gamă de motociclete și, în 2020, va fi lansată o motocicletă cu radar în față și în spate.
    Pentru reușita proiectului, firma Ducati este sprijinită de Audi, Ford și Qualcomm Technologies, Inc., a filială a companei Qualcomm Incorporated, toate unindu-și forțele pentru a accelera dezvoltarea variantei comerciale a C-V2X, tehnologia de comunicație pentru siguranța si eficiența traficului și a utilizării vehiculelor autonome.

    ConVeX

    În cadrul demonstrației au fost prezentate scenarii de comunicare vehicol-vehicol V2V (Vehicle-to-Vehicle), vehicul-pieton V2P (Vehicle-to-Pedestrian) și vehicul-infrastructură V2I (Vehicle-to-Infrastructure), toate demonstrând potențialul și maturitatea tehnologiei C-V2X.

    Dacă acțiunea tehnologiei asupra mașinilor cred că nu mai trebuie explicată nimănui, comunicarea între vehicule, pietoni și infrastructură poate fi ilustrată prin niște situații posibile în traficul de zi cu zi.

    O mașină poate opri în situația în care un pieton traversează strada printr-un loc nepermis, chiar dacă acesta nu se află în raza vizuală, sau poate frâna atunci când se apropie de o porțiune de drum aflată în construcție, cu condiția ca toate părțile implicate să fie conectate prin acest sistem de comunicare.

    O explicație mai pe înțelesul tuturor ar fi că sistemul ConVeX seamănă cu un fel de Waze care intervine, nu doar te avertizează.

    ConVeX

    Pentru pasionații firmei Ducati am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.

    Ducati Panigale V4 R, cea mai puternică motocicletă de serie lansată în 2018

    Ducati Apollo – povestea primului motor V4 produs de Ducati

    Toate poveștile postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi citite și pe pagina de Facebook, pe LinkedInTwiterGoogle+, iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.


    Vezi articolul integral

  3. [unable to retrieve full-text content]

    Australianul Toby Price a câștigat Raliul Dakar 2019, terminând pe primul loc etapa finală, de la Pisco la Lima. Este a doua victorie în carieră pentru Price, care a început raliul la scurt timp după o accidentare la încheietura mâinii drepte, și a optsprezecea consecutivă pentru KTM, dintr-o serie începută în 2001! Toby Price este, într-adevăr, un fenomen la ghidonul unei motociclete. Uriașul australian (1,88 m, 95 kg) trage de gaz, mai ales pe nisip, ca nimeni altul, mărturie fiind succesele pe care le-a avut în cursele de enduro în deșert de la antipozi. Dar Toby a devenit un pilot […]

    Articolul Toby Price câștigă Raliul Dakar 2019! A optsprezecea victorie consecutivă pentru KTM. apare prima dată în Motobikes.


  4. FRM
    Ultima postare

    ???????????????????????????Emanuel Gyenes a participat pentru a IX-a oara la Raliul Dakar, concurand in acest sezon pentru categoriile Malle Moto şi Marathon. Aceasta a 41 editie s-a desfasurat integral in Peru, existand zvonuri, ca poate chiar de anul viitor, Dakar-ul va reveni in Africa.

    Din pacate, datorita fracturii de humerus din noiembrie 2018 participarea lui Mani nu a fost la 100% din potential. Cu toate acestea el a facut tot posibilul sa se recupereze cat mai rapid si a decis sa concureze. A mers neasteptat de bine, urcand pana pe locul doi la categoria Malle Moto – Original by Motul (fara asistenta). A reusit sa duca la bun sfarsit sapte etape din zece. Drumul lui Emanuel Gyenes către Lima, s-a încheiat insa pe 15 ianuarie, pe proba specială din etapa a opta – San Juan de Marcona – Pisco. La doar 55 de zile de când i-a fost implantată tija, care să ajute la refacerea humerusului fracturat în noiembrie, Mani a căzut pe partea dreaptă și, deși a încercat să își protejeze brațul, șocul a fost mult prea puternic pentru a mai putea continua cursa. În momentul abandonului, se afla pe locul 3 la clasa Malle Moto, pe locul 9 la clasa Maraton și pe 39 în clasamentul general.

    ???????????????????????????Emanuel Gyenes (#32 Autonet Motorcycle Team): „Etapa a opta a fost cea mai grea din acest Dakar. Nu neapărat din cauza traseului, ci pentru că, la km 52 al probei speciale, am căzut. A fost un start mixt. Am am luat startul după 10 mașini și 5 camioane, iar acestea au cam distrus traseul. La km 52 am căzut un pic mai rău și, am rupt sistemul de navigație. Deși acesta nu mai funcționa, aș fi putut să îl repar cât de cât. Când am căzut, mi-am protejat brațul drept, însă acesta a preluat șocul și au început imediat să mă doară mușchii. Am urcat pe motocicletă. Am mai mers vreo 10 km, am vrut să continui. Dar am simțit că mă doare destul de tare mâna. M-am oprit și am zis că stau vreo 10 -15 minute, să îmi revin puțin, și apoi să continui. Durerea însă s-a intensificat și, din păcate, a trebuit să chem elicopterul. Au venit, m-au luat și m-au dus la punctul de realimentare, acolo m-au controlat medicii și… asta a fost. Sunt foarte trist, pentru că am încercat din toate puterile să termin acest Dakar, dar nu a fost să fie anul acesta.

    Emaneul Gyenes intr-unul dintre canioanele din Dakar 2019Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit, pentru a putea concura a noua oară în Raliul Dakar, precum și tuturor celor care mi-au trimis mesaje de încurajare de-a lungul cursei. Multumesc familiei, in special sotiei mele, care are rabdare cu mine si ma sustine in tot ceea ce fac. Echipei Autonet Import care de 10 ani este langa mine. Multumesc sponsorilor: Autonet Motorcycle Team, MAHLE, Varta, Mobil1 prin Lubexpert Romania, Auto Check Center, Schlemmer Romania, BMW Group West Motors – Satu Mare, BMW Grup West Premium – Oradea. Vreau sa multumesc baietilor de la Kinetomed Arena care m-au ajutat cu recuperarea de dupa accident, fara ei sigur nu as fi putut lua startul in raliu,sunt foarte profesionisti!!! Celor de www.ballansportswear.com care ma ajuta cu echipamentul pe tot sezonul. LetsRide Graphics mi-a facut stickerele pe motocicleta si au rezistat foarte bine conditiilor dure.

    © RallyZone - Edoardo BauerMultumesc Federatia Romana de Motociclism pentru sustinere. Si nu in ultimul rand vreau sa multumesc prietenilor care m-au ajutat sa fie pregatit tot pentru Dakar2019: Adina Renatta Stepanov, Szilveszter Marton, Olah Laszlo, Szasza Racz, Butuza Marcel, Alex Garbacea, Adrian Raduta, Lorant Ferent.

    Voi reveni anul viitor in Dakar mult mai puternic si mai motivat!!”

    Mani se va întoarce în România, sâmbătă 19 ianuarie, urmând să aterizeze pe Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, la ora 22.10 – cursa din direcția Paris.

    Multa sănătate și ne vedem la aeroport!

    __________________
    Credit foto: RallyZone


  5. c01-PlatzChampagne-1024x683.jpg

    The new ‘home’ of KTM

    KTM’s ‘MOTOHALL’ is the result of four years planning and almost 30 million euros of investment. Here’s the lowdown on the company’s impressive new showpiece set to open early May in Mattighofen.

    There is an undeniable KTM presence in Mattighofen. The town is a short distance across the German-Austrian border, east of Munich, north of Salzburg. Signs, transport, and bikes pop up frequently in the small center and close to the main factory. A spares center and engine plant are also easily spotted before the main road to Munderfing shows off yet more new structures, the Racing HQ and KTM Components GmbH.

    The taste of orange will become slightly stronger by May when the firm open the doors of their ‘MOTOHALL’ to the public. Built a ten-minute walk from the principal assembly lines, the easy-to-find multi-purpose, multi-storey KTM ‘hotspot’ is more than a museum or a display zone: it is a modern and stylish beacon for the company’s roots, achievements, current activities and future. Kristina Kuttruf has been charged with overseeing the massive project – one of the most diverse and fascinating in KTM’s history – so we asked what it’s all about, what visitors they can expect and why it’ll be well-worth tapping ‘Mattighofen’ into the GPS app.

    c01-PlatzChampagne-800x533.jpg

    © KTM Motohall GmbH

    Welcome to our MOTOHALL. There are five sections to the exhibition then a shop, an adjacent restaurant called ‘Garage’ and a small café bar inside the actual MOTOHALL. We also have the presentation hall and parking space for about 130 cars. We have three main floors that chart the KTM story. On the first floor we talk about the design, the clay modelling, the shapes, the engineering and evolution. We’ll speak about the engines and the engine families, frames, suspension, the subsidiaries and KTM worldwide. It is hard to offer people KTM factory tours because we don’t have the space for visitors to walk around so in the MOTOHALL instead we’ll have a map model to see how the factory has developed and grown over the years and since the 1950s. You can touch a ‘building’ and see how it is inside and how it is today. You walk to the third floor through a ‘ring’ layout that illustrates the KTM history with all the bikes. The MOTOHALL floors are inclined and it is quite a complex and interesting piece of architecture. After seeing the evolution of the bikes you can then pass other areas like customer racing that has models like the KTM X-BOW and the Moto3 bike and the actual current model range will be on display. Racing has pride of place and we have the third floor dedicated to our racing heroes. It was not easy but we chose 28 heroes from our champions and they are present with their ‘figure’ and original clothing and bikes. We have a 360-degree video installation where a film made exclusively for the MOTOHALL is shown every hour highlighting the racing and the racing spirit. Goosebumps guaranteed.

    “It’s not a museum because it is not dedicated entirely to history instead it is the heart of KTM, the epicenter.”

    That’s not all. In the basement we have meeting rooms as well as a presentation space where we can run events for up to 400 people. It has a state-of-the-art sound and lighting system so we envisage having launches, MD meetings and things like presentations of race teams. We also have a ‘living workshop’ where one of the technicians will be there the whole time and will be restoring old bikes and you can talk and interact with him. In the Innovation Lab, located next to the workshop, kids and teens can experiment with technology like a laser plotter and 3D printers. Students might find it interesting to work in this section as the facilities are on a high level. For sure it will be interesting for school kids making an educational visit.

    257261_37A0683-800x533.jpg

    © KTM Motohall GmbH

    Staying in Mattighofen. We had a mission statement and it was to allow people to be part of KTM and our technique, visions and heroes. Also to let people know why we are in Mattighofen and what our roots are all about. It was important that the MOTOHALL was located here.

    Shop ‘til you drop. I’m very happy that we have about 300 m² for the shop space and to show the whole KTM PowerWear range. The current shop at the factory is really small so we are limited with what we can reveal. Riding gear is a bit different because you need time to explain technical wear and best left to the dealers. We can keep stock in the factory – which is just next door – but we also have space for stock in the MOTOHALL. The same staff in the current store will move in and I think they are happy to have a much larger and more modern facility.

    257185_37A0592-800x533.jpg

    © KTM Motohall GmbH

    Reaching the people. One of the great things is that up until now we, as a company, have only really communicated with motorcycle riders and race fans and now we are able to open up to much more people: families and kids, grandparents, non-bikers and business partners that want to do an event at the MOTOHALL. For the first time we are really ‘open’ and speaking with everyone. It is a challenge but it is great. What I really love is that we can offer something more. In the past we saw people who have ridden up from Italy and they are standing outside the factory taking photos and selfies; we cannot offer them a tour because the rate of bike production means we need all the space we have. Now, for the first time, we can open our doors and offer them something. We can show them the core of KTM and some of the philosophy as well as a chance to read and hear cool stories, see cool bikes, videos and things they won’t find anywhere else. We have a whole launch and communication concept and we have only just started with the Instagram account. We are going slowly with that because there are still a few months to go. Two months before opening we’ll push on with the publicity, offer more and more information on the KTM MOTOHALL website www.ktm-motohall.com and get in touch with KTM fans.

    Initial visitor numbers. It’s hard to say … we have tried to see what other similar concepts have managed but we have to remember that while we are a very strong and interesting brand on the one hand on the other we are not located in a big city like Munich or Stuttgart. I think if we can attract 60,000 visitors a year at the beginning then this would be fine. Overall it is a little of guesswork but we as team are prepared to offer a comfortable and interesting experience for all national and international visitors.

    253506_MG_6682-Pano_rer_iner_4000px-800x

    © KTM Motohall GmbH

    The tickets. We’re talking about 10 euros for adults and 7 euros for concessions. Children up to the age of 14 are free. We have a group price and a family ticket. The MOTOHALL will be open every day of the week except Mondays. The few public holidays where the MOTOHALL will be closed can be found on the website.

    The MOTOHALL has to be engaging for a motorcyclist, an engineer but also a mother of two kids who has never ridden a bike.”

    Let’s get interactive. The kids will have a ‘Rookie tour’ that involves a ‘Road Book’ taken from the main desk and there will be fourteen stations in the MOTOHALL where there will be an activity, sometimes with a touch screen and they will have to collect stamps in the book. We’ll also have a model of a 65cc bike with the sounds and vibration so they can feel what a bike is like for the first time. Then there are things like finding particular ‘heroes’ where the stamp is an autograph, and a section where they can build their own bike digitally and get a photo of themselves with types of riding gear and this image can go inside the road book. It is pretty interactive from the age where kids can read – so from six, or even younger, if parents help them. There is a lot to do. For older ages we have technical tables where you can go into real depth. At the suspension ‘table’ you can take a screwdriver and adjust suspension to see and feel the clicks and digitally a bike will then appear on the screen and show you how effective your idea or setting was. There will also be educational videos, such as showing the differences between 4-stroke and 2-stroke and engine concepts. You can interact with the screens. It is much more interactive than some other places I’ve visited where the displays are very static. KTM engaged the agency ATELIER BRÜCKNER from Stuttgart that has dealt with many huge projects, like BMW in Munich, and they made the ideas for the interior and we delivered the bikes and the knowledge.

    It will look good! The metallic sculpture of the exterior is supposed to give the effect of a dirtbike’s wheel spokes of going through the mud. Each individual metal plate has been slightly adjusted and changed to create this. Quite a job!

    257682_37A0719 IMG_5049_ret_iner_detail

    © KTM Motohall GmbH

    Our biggest challenge was … that we started with an idea but we have not stuck with it. If we’ve seen or thought of something that would be an improvement then we’ve gone with it, even as we have drawn closer and closer to the opening. We had the architects around the table and have used a technical team; an example is the Innovation Lab – which will be in the basement – that came up around a year-and-a-half ago and gives youngsters the chance to explore all these new technologies like 3D modelling and virtual reality. Furthermore, they can experiment with things like soldering stations. We saw that it would be popular and it wasn’t in the original plan but we moved to make it happen. It’s typical KTM: if you see an improvement then we go for it and don’t stick with the old way. We also had to lean quite heavily on departments like R&D. They are busy designing and building new motorcycles but we needed details and approvals and used the test riders to give us sensory information and data for the interactive parts of the MOTOHALL. It was a lot…and I know they are now happy that we’re not bothering them anymore!

    We’ll make our own oranges. The café and restaurant was something we wanted to handle internally. After all, the restaurant is normally the last place to be visited so the impression has to be just as strong as the experience in the MOTOHALL and you don’t want guests having low quality food or drinks. Of course, KTM is not a catering company so we were looking for partners and in the end founded our own company with experts. The quality is something we can control directly. It is something new and something to learn.

    The MOTOHALL down the line. After the first year we’ll start with special exhibitions – we already have some ideas in mind – and we want to keep it interesting. I believe there is a lot inside the MOTOHALL and it might not be possible to ‘get it all’ in the first turn. You might need two or three visits to enjoy all the details. The MOTOHALL will have a ‘convention center’ role as well and we’ll invite companies to have their meetings and presentations as long as their ideas fit together with KTM. This will be a new kind of business case.

    244646_Tourist-right90-800x591.jpg

    © KTM Motohall GmbH

    What KTM think of A KTM MOTOHALL. It has been a long-term task and we have been working on it now for nearly four years. People were a bit distant from it in the beginning but as it progressed and took shape the interest really grew and the questions started coming and I saw many people getting so enthusiastic. I think every corner of the company is standing behind this and is proud that KTM is building this MOTOHALL. It is a positive project and I think we are lucky to be working on it.

    Photos: KTM Motohall GmbH


  6. Scoala moto bucuresti AMI -Scoala Moto Iarna Afi Cotroceni

    Imbunatatim impreuna Scoala Moto Bucuresti

    Scoala moto Bucuresti AMI a fost înființată din dorința de a avea motocicliști responsabili și bine pregătiți în orașul nostru și nu numai. Sperăm că prin tot ce vei învăţa de la noi vei deveni un exemplu de urmat şi un promotor al siguranţei rutiere.
    Te rugăm să fii alături de noi în procesul nostru de perfecţionare şi să vii cu sugestii ori de câte ori vrei.

    Lucrăm la idei revoluţionare pentru ca tu să înveţi mai bine şi în siguranţă

    În 2015 am fost prima şcoală de şoferi care oferă o şedinţă de test auto/moto gratuită. Experienţa acestor şedinţe de test ne-a ajutat să stabilim un nivel de comunicare mult mai bun cu viitorii noştri cursanţi.

    Am introdus echipamente performante precum vestele cu airbag la ieşirile în trafic.
    Echipament Complet Obligatoriu
    Știm că este neplăcut să ajungi la poligon și instructorul să nu-ți dea voie să te sui pe motocicletă. Dar asta se va întâmpla dacă nu porți tot echipametul (inclusiv bocancii).
    Tu trebuie să vii cu pantaloni lungi şi bocanci. Echipamentul complet de protecţie este asigurat de noi şi obligatoriu pentru toate şedinţele. Pentru că vei purta căștile noastre, vei primi o Cagulă cadou la inscrierea la scoala moto.

    Siguranţa presupune un set complex de cunoştinţe şi deprinderi practice asimilate şi exersate riguros de la bun început. Adică din scoala moto.

    Echipa Scoala Moto Bucuresti AMI demarează din ce în ce mai multe proiecte pentru a îmbunătăţi experienţa de învăţare a cursanţilor, având totodată ca obiectiv şi siguranţa rutieră.

    Cursurile de teorie sunt obligatorii. Ştim. Nu vrei, nu ai timp, ştii deja legislaţia. Dar cursurile acestea nu sunt doar de legislaţie.

    Îţi asigurăm cursuri de Prim ajutor cu voluntari ai Fundației pentru SMURD. Vei învăţa de la paramedici profesioniști: ce TREBUIE să faci şi ce NU AI VOIE să faci în cazul unui accident rutier fie că eşti implicat sau doar martor.

    În cadrul cursurilor despre Echipamentul de protecţie vei învăţa cum să te echipezi corect şi de ce este atât de important. Vei avea ocazia să vezi diferite tipuri de echipament moto. Astfel vei putea face o alegere corectă când îți vei cumpăra propriul echipament moto.

    Vezi tu, în poligon va fi simplu să te joci cu motocicletele, te vei distra şi vei învăţa despre manevrabilitate şi încredere. În trafic instructorii îţi vor şopti numai de bine și vor avea grijă să înveți tot ce ai nevoie și să respecți regulile de circulație.

    DAR odată ce vei merge singur în trafic este răspunderea ta să continui să circuli cu respect faţă de tine şi ceilalţi participanţi la trafic.
    Instructorii de la scoala moto Bucuresti AMI au structurat exercițiile în aşa fel încât să îţi insufle plăcerea de a merge cu motocicleta în siguranţă.

    PrograMotor = sistem de programare online a ședințelor la scoala moto

    PrograMotorul l-am implementat pentru a-ţi facilita procesul de setare a orelor pe care le vei efectua în cadrul şcolii şi pentru a te ajuta să înveţi. În contul tău din PrograMotor îţi oferim şi un program de învăţare simplu al chestionarelor DRPCIV şi nu numai.

    Întrebările special gândite de instructorii tăi te vor ajuta să înţelegi multe situaţii de trafic din punct de vedere al motociclistului, nu al automobilistului.
    Zona de Informații utile îți oferă acces la link-uri cu articole și filmări care te vor pregăti în plus pentru examen moto dar și pentru traficul de zi cu zi.

    Scoala Moto Iarna

    Scoala Moto Iarna a început acum 3 ani în hale industriale. Anul acesta orele practice Scoala Moto Bucuresti AMI se desfășoară în parcarea subternă AFI Cotroceni. Poți vedea mai multe detalii despre Scoala Moto Iarna și poți veni la o ședință moto gratuită de test.

    În Scoala Moto Bucuresti AMI vrem să îţi oferim cea mai completă variantă de pregătire. Din acest motiv, feedback-ul și ideile tale sunt importante pentru noi.

    Cuvinte relevante: echipament moto, sedinta moto gratuita, veste airbag, scoala moto iarna, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, examen moto


    Vezi articolul integral

  7. Triumph testează de zor noul Rocket III și, la cum arată lucrurile în fotografiile spion, nu mai e mult până la lansare. Iar Rocket III genul acela de motocicletă construită să impresioneze – motor de 2,5 litri, cu trei cilindri în linie, 180 de cai putere și un cuplu estimat la 240 Nm – cam cât o Dacia Duster. Sau cel puțin asta se zvonește pe internet despre noul Rocket III. 

    Atunci când a fost lansată, Triumph Rocket III avea cel mai mare motor pus pe o motocicletă de serie, un triclindru de 2,5 litri ce dezvoltă 150 de cai putere și 196 Nm. Suficient cât să primești senzații tari, chiar și cu cele 360 de kg. Roata spate de 240, două faruri clasice, rotunde, – marca Triumph – o motocicletă musculoasă, bărbătească, impunătoare – totul era făcut ca să impresioneze. 

    Și se pare că dimensiunile și mușchii rămân, dar noul Rocket III devine mai rafinat. Împrumută limbajul de design folosite la clasa heritage –  faruri tot rotunde, dar cu linii puțin indulcite, la fel si semnalizările, precum și display-ul Connectivity – folosit și la restul modelelor din gamă. 

    Triumph-Rocket-III-3.jpg

    Evacuarea este acum triplă, mult mai agresivă, scurtă, trei țevi mari care au o misiune dificilă – să sune bine și să respecte normele Euro V. Totodată, lasă la vedere janta spate, prinsă de o basculă monobraț, cu cardan. 

    Dacă ne uităm la frâne, vedem niște etriere radiale, folosite la Supebike-uri – e și normal, având în vedere puterea și greutatea. 

    Triumph Rocket III va fi un concurent pentru Ducati Diavel și pentru motocicletele Harley-Davidson. Iar această clasă se va aglomera și mai mult – se zvonește că BMW va lansa un cruiser cu motor boxer de 1,800 de cmc. 

    Triumph-Rocket-III-4.jpg


    Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

  8. Born back in 1882, Swede Erik Hyginus Rud became famous for two things – an early interest for photography and as someone who bought his first real motorcycle at the age of 31 years. With his two-speed Husqvarna Moto-Rève, Hyginus rode around the western parts of Sweden on his Model 65 and immortalised everything from weddings to birthdays with his camera.

    There was a small cottage, or croft, in the vicinity of Fredsberg in the western part of Sweden. It’s here where Erik Hyginus Rud was born, back in the noble year of 1882, and it was here that he grew up under spartan circumstances. From his father, he soon learned the trade of shoemaker, but just as an avocation to the daily work that had to be accomplished near home at the cottage. However, with only one cow and a small, stony piece of land it was not enough to make ends meet in the average week. Poverty was unfortunately an influential part of this young man’s everyday life, which did not suit Erik Hyginus at all. It was duly noted that he was a gifted youngster with many talents, such as being an avid reader.

    Consequently, poor circumstances did not stop Erik H-R from having an appetite for life, or big dreams. Anything that was connected to technical matters for the future was swallowed up by this enthusiastic eccentric. He was addicted to developments that made life easier and that had a technical background. At the age of twenty, Erik was seen handling his initial high-wheel ‘velocipede’ and five years later he had installed an engine, making this an innovative vehicle.

    erik-hyginus-rud.png

    With the two-wheeler, Erik had his first experience of riding a bicycle equipped with a ‘powerful’ engine. In 1913, Erik turned 31 years old and by now, he had worked enough and would spend his hard-earned money by purchasing his first motorcycle. Erik had had his eyes on a two-speed Husqvarna machine with a power-source from the Swiss company Moto-Rève. This Model 65 came from the Huskvarna factory in mid-Sweden and was manufactured between 1913 and 1915. All in all, some 250-300 units – with pedals - were produced during this period. Erik’s motorcycle had a 340cc V-twin engine with a performance capable of doing 50-60 km/h. It was a proud moment when Erik Hyginus picked up his first love at the dealer’s workshop.

    At the time, there were no filling stations around, so gasoline by the barrel had to be provided by canal boats to the Hyginus home. Once, he was out of fuel and had to fill his tank with petroleum from a pharmacy. By solving his problem, this flexible man was able to ride home to complete his day’s work.

    With no front brake and only a meagre rear block, it was not easy to stop the machine from a speed of 50 km/h. “You had to be careful,” he said with a smile at the age 80. “The road conditions in those days were not like nowadays in the 60s. You had to ride carefully and consider all the hazards, many of them not existing any longer.”

    13_pioneer_hyginus_hqv_engine.jpg

    Erik Hyginus remembers an incident when he was out riding around his home turf, “I arrived at a steep hill ahead of the Halna church and had to push a little in order to make the ascent. Consequently, I gave the engine a push by handling the throttle lever. Arriving at the top, I discovered a man shovelling sand from a steep ditch. When he saw me, he simply walked out on the road, obstructing my way. ‘You have to pass me with care,’ the man shouted. ‘Otherwise I will twist your neck into oblivion and bury you in my gravel pit here.’ So, I did pass him with care.”

    Before the turn of the new century, Erik had laid his eyes on some ‘photographic apparatus’ in a monthly magazine. So, he decided to make his own photographic device and adapted a worn cigar box for its new purpose. By using a piece of tin plate, Erik was able to make this invention work adequately. He was successful by developing his cigar box with further research and also produced an electric shutter for which he received a patent.

    13_pioneer_hyginus_hqv_model_65.jpg

    By 1900, Erik was able to buy his first ‘real’ camera by mail order from the capital of Stockholm. His technical knowledge and his imagination had no limits. In the early 20s, Erik made a positive attempt at building his own radio receiver. This happened even before the Swedes started broadcasting news by radio. Consequently, from the beginning, Erik could only listen to Morse signals before the national radio began sending transmissions. Erik also installed telephones within the local community, so his neighbours were able to talk to each other. This of course was very much appreciated as the authorities had not yet begun with their telecom company.

    But it was his interest in photography that was going to occupy most of Erik’s time. On his two-speed Husqvarna, he rode to celebrations and confirmation parties and earned extra money as an allowance. Mister Hyginus made his proud motorcycle trips with his camera equipment attached to the vast rear luggage carrier, which can be seen on the photo. Erik also devoted time to document people in their environments during the early stages of the 20th century. He rode his Husqvarna until 1926 before he switched to driving a car. By doing so, he was also able to work by night and could extend his hours for efficiency. Erik Hyginus Rud died in 1972 at the age of 91 years. He lived, if you please, in the shadow of the devil – being a truly happy man, who made a difference in life, simultaneously being a Husqvarna motorcyclist and a colourful photographer!


  9. Costin Beekman
    Ultima postare
    20181228_091227.jpg

    Poate va întrebați ce naiba cautam cu motoarele la plimbare pe 28 Decembrie când afara sunt câteva grade și când e mai degrabă vremea de schi. Dacă ești motociclist, știi ca boala asta cu motocicletele provoacă o mâncărime care din când în când trebuie scărpinata, da unii mai des, la alții mai rar. Pe lângă asta, la mine s-a mai întâmplat în sfârșit ceva ce-mi doream de foarte multi ani, și anume, am schimbat Hornetul cu un GSA de 1200. Chestia e ca schimbarea s-a produs în octombrie și drept urmare nu prea am apucat sa o plimb prea mult. Am reușit o tura de o zi pe Transfăgărășan la sfârșitul lunii Octombrie, iar în rest am făcut drumuri prin și pe lângă București. Și nu știu cum se întâmpla de că fix anul asta, după poate zeci de ani, iarna s-a găsit sa vina încă de la jumătatea lunii Noiembrie. 
    De atunci în fiecare zi stau și ma uita pe prognoza, ma uit pe fereastra, doar-doar mai prind o zi, un weekend în care sa fie cât de cât uscat și temperatura pozitiva astfel încât sa mai merg putin cu motorul. Prin oraș, deja dacă la meteo îmi spune ca dimineața vor 2-3 grade, chiar dacă e ud pe jos sau e burniță, plec cu motorul la birou, pentru ca știu ca în centru vor fi cu cel putin 1-2 grade în plus deci șansele de polei sunt minime. Ajuta și parbrizul, rezervorul lat și motorul boxer care ma protejează destul de bine de vânt. Singura problema e ca dacă ma prinde noaptea și ploaia, nu prea mai vad nimic cu viziera lăsată, iar pe frigul asta e cam groaznic sa mergi și sa-ți iei tot vântul asta înghețat și picăturile de ploaie direct în față. 

    20181028_163431.jpg
    Transfăgărășan coborârea spre Sud
    20181028_163450.jpg
    Transfăgărășan coborârea spre Sud
    După jumătatea lunii Decembrie, după câteva ninsori și nopți geroase, deja îmi pierdusem orice speranță că vremea se va mai îndrepta cât sa mai permită să scot motorul din garaj. Totul a culminat acum vreo câteva zile, într-o seara, când nu am mai suportat să văd că de câteva zile, la prânz, sunt 4-5 grade și deja toată zăpada s-a topit în afară de o porțiune de vreo 30 m la mine în spatele blocului pe unde ies eu cu motorul. Așa că m-am dus la magazinul din colț și am cumpărat o pungă de sare și am început să o împrăștii pe alee. Nu vreau să știu ce au gândit vecinii care m-au văzut... un om normal ar fi făcut lucrul ăsta a doua zi după ce a nins, eu îl făceam cam la două săptămâni de la ultima ninsoare... În fine.. ideea e ca a doua zi oricum au fost vreo 10 grade cu soare și toată zăpada s-a topit. Asta se întâmpla pe 23 decembrie. Văzând că urmează o săptămână cu temperaturi constant peste 0 grade, am decis ca undeva intre Crăciun și Anul Nou ar merge o tură mai lunga de câteva sute de kilometri. Îl întreb pe Andrei dacă se bagă și normal, cum mă așteptam, spune ca da. Așa că ne decidem să încercam pe 28 decembrie pentru că vremea se anunța cea mai favorabilă: 5-6 grade la prânz și ceva soare. Traseul câștigător este următorul: București - Ostrov - Lipnita-Kaynardzha - Silistra - Ruse - Comana - București.

    Zis și făcut, iată-ne pe 28 dimineața. Am hotărât să ne vedem la 8.30 la o benzinărie la ieșirea spre Oltenița. Andrei îmi dă mesaj pe la 7.30 să-mi spună că deja a plecat de acasă, așa că bag viteză și la 8 fix sunt la locul de întâlnire. E mai bine așa pentru că oricum ziua e scurtă și avem de parcurs vreo 400 km.

    20181228_091240.jpg
    Lângă pădurea Ciornuleasa
    Pe la 8.30 o luăm din loc. Sunt ceva nori, mai iese soarele din când în când și termometrul e înțepenit pe +1 grad. Pe jos s-a așternut peste noapte un strat fin de bruma, deci suntem foarte atenți la frâne și schimbări bruște de direcție. E oarecum stresant pentru că nu știi la ce să te aștepți. La unele curbe, nu știu dacă e mintea care îmi joacă feste sau e o mică denivelare, sau chiar alunec, ideea e ca nu e deloc plăcut. Sunt cu ochii doar pe termometrul din bord, doar doar mai apare un grad în plus. 
    Drumul spre Oltenița e cât de cât ok pentru ca e circulat, dar după Șoldanu, virăm stânga spre Mânăstirea pe un drum relativ pustiu. Aici e și mai stresant: nu prea au trecut deloc mașini și sunt multe zone unde pe jos se vede un strat fin alb de brumă. E enervant pentru că soarele strălucește pe alocuri și te-ai aștepta să se topească mai repede.
    Trecem de pădurea de la Ciornuleasa și facem un prim popas. Termometrul arată un singur grad cu plus și deja pe Andrei l-a cam luat frigul. Eu am scăpat doar cu degetele de la picioare puțin înghețate. Ce să-i faci... iarna nu-i ca vara... O pauza de 10 minute și plecăm mai departe. Acum sunt 2 grade. După câțiva kilometri ieșim în drumul Oltenița-Călărași, trecem de lacul Mânăstirea și după vreo 20 de minute ajungem la Călărași. Ne oprim la o benzinărie să ne mai încălzim. S-a făcut ora 10. Când plecăm din nou termometrul arată 4 grade, apoi pe centura Călărașului 5 grade, deja e mult mai bine. Chiar dacă nu e tocmai cald, măcar psihologic e mult mai bine pentru că teoretic am scăpat de riscul de polei.

    20181228_104330.jpg
    Traversarea Dunării la Ostrov
    La 10.30 ajungem la bac-ul de la Chiciu. Trecem de primul feribot pentru că nu se vede nici urmă de vapor la mal, și ajungem la al doilea. Plătim taxa de trecere la casă și casiera e suficient de drăguță să sune la vapor să le zică sa ne aștepte. Așa că reușim să ne urcam pe bac fără să așteptăm deloc. 
    Ne-am decis să intrăm în Bulgaria pe la un punct de frontieră deschis recent lângă satul Lipnița. La vreo 30 km de Ostrov, din DN3 virăm la dreapta spre noua graniță. Drumul ăsta pare nou, asfaltul este destul de bun și sunt multe viraje și câteva dealuri. E chiar frumos pe aici. Pe la ora 11.15 ajungem în graniță și exact cum ne așteptam nu e țipenie de om în afară de vreo 3-4 vameși care pierd vremea. Probabil că suntem singurii lor clienți pe ziua de azi pentru ca își fac treaba foarte conștiincios, ne verifica actele vreo 10 minute. Nu e problema pentru că avem ce face: pe ghereta din graniță sunt tot felul de afișe din care aflăm lucruri foarte utile: de exemplu, dacă nu știați se pare că ai voie să treci granița cu o cantitate mică de alimente din state precum Insulele Feroe, Andora sau Norvegia. Sau dacă vreți sa mergeți în audienta la D-na Carmen Dan, o puteți face în fiecare miercuri dimineața la ora 10 fix. Cel mai tare e un afiș care ne avertizează de pericolul pestei porcine africane și înfățișează un grup de poci domestici peste care sare (sau mai degrabă zboară) un porc mistreț.

    20181228_113012.jpg
    Langa granita Lipnita-Kaynardzha
    Pe la 11.30 trecem în Bulgaria. Practic suntem cam la jumătatea traseului propus. De aici o luăm înapoi spre Vest oarecum paralel cu Dunărea. Pornim pe un drum secundar care ne scoate în Kaynardzha apoi continuam pe același drum printr-un mic canion și apoi pe lângă o cariera de piatră. După câțiva kilometri ieșim la drumul principal ce duce spre Silistra și apoi către Ruse. Șoseaua este ok, din când în când câteva viraje largi, asfalt aproape uscat și trafic destul de redus. Temperatura deja a ajuns pe la 6-7 grade deci deja e lux. Dar pentru ca nu vrem sa ne plictisim, am decis să facem o mică abatere și să o luam pe un drumeag care merge pe maul Dunării intre satul Dolno Ryahovo si orașul Tutrakan.

    20181228_124554.jpg
    Lângă Dunăre la Dolno Ryahovo
    Părăsim drumul principal și pe măsură ce ne apropiem de Dunăre șoseaua devine din ce în ce mai îngustă până ce ajungem într-o intersecție unde se termină și asfaltul. De aici începe un drum îngust presărat cu bolovani înfipți în pământ. Pare că bolovanii sunt relativ uscați, dar asta e aici în prima parte a drumului unde a bătut soarele. Mai departe drumul se afundă într-o pădurice și probabil ca acolo sunt uzi. Facem o pauză mai lungă să ne mai încălzim și să prindem curaj. Pornim. Motorul trepidează pe pietre dar e ok. După un mic urcuș, mai mergem puțin și ajungem la o coborâre plină de băltoace și de noroi.

    20181228_124547.jpg
    Drum forestier pe malul Dunării
    Mă opresc să-mi fac puțin curaj, roata din față îmi alunecă și aproape cad. E prima oară când mă bag cu monstrul ăsta de motor pe un drum de genul ăsta. Acum ce să fac, oricum e cam greu să mai întorc pentru că sunt cu fata la vale și drumul este foarte îngust. Deci nu prea am altă variantă decât să o iau la vale. Încerc să-mi aduc aminte de toate filmulețele pe care le-am văzut pe Youtube în care diverși "specialiști" te învață cum sa abordezi drumurile accidentate. Toți zic că cea mai bună abordare e să mergi ceva mai repede decât te lasă instinctul de conservare și să te ridici în picioare pe scărițe. Cică reflexele omului sunt formate să-ți ții echilibrul când stai în picioare și oricum stând în picioare, greutatea se lasă pe scărițe și centrul de greutate va fi mai jos. Pare logic, n-am ce să zic. Îmi iau inima în dinți și plec. Mă ridic în picioare, accelerez și trec prin prima zonă de noroaie. Motorul îmi fuge de sub mine în lateral, mă uit cu groază la boscheții din stânga drumului și deja îmi imaginez cum o să aterizez acolo.... dar ce să vezi, teoria funcționează și reușesc să mă redresez. Wow!!, am trecut de primul obstacol.

    20181228_130500.jpg
    Drum pe malul bulgăresc al Dunării
    Mai departe urmează o parte relativ ok, apoi iar câteva zone cu bălti și noroi și pe alocuri mici  porțiuni de gheață. După câțiva kilometri, în sfârșit se zărește niște asfalt, dar normal că înainte mai e o ultimă poțiune de noroi și câteva bălți adânci care ocupă tot drumul. Din nou motorul dansează în toate părțile, dar cu puțin noroc trec și de astea în picioare. De aici drumul începe să fie din ce în ce mai bun, până dispar toate gropile și se transformă într-un drum normal cu 2 benzi. 

    La Tutrakan reintrăm pe drumul național 21 ce duce la Ruse. Mai sunt vreo 60 km, deja temperatura a ajuns la 8 grade, așa că ultima porțiune de drum prin Bulgaria e destul de plăcută. La ora 14.00 suntem pe podul dintre Ruse și Giurgiu. În graniță găsim o coada de vreo 15 mașini și după aproximativ 15 minute intrăm în țară. 


    20181228_131136.jpg
    Drum pe malul bulgăresc al Dunării
    Nu am mâncat nimic de azi dimineață așa că ne oprim la prima benzinărie să mâncăm ceva și pe nesimțite se face ora trei. Ne decidem să mergem direct spre București fără se ne mai abatem pe la Comana așa cum plănuisem inițial. Deja frigul ne-a cam obosit și nu prea mai avem chef de ocoluri pe drumuri lăturalnice. A fost ok pentru o singură zi și mai ales o zi de iarnă.
    La ora 4  ajungem în București, exact cum ne planificasem și chiar mă bucur că am decis să venim direct pentru că la ora 5 începe să plouă.

    20181228_131129.jpg
    Dunărea lângă Tutrakan (vis-a-vis de Oltenita)



  10. Partea bună când faci parte dintr-o comunitate, este că prinzi de veste repede când se organizează ceva. Și mai frumos este atunci când ești demult în branșă și ai acces la evenimentele speciale. Auzisem demult despre Gentlemen’s Race și mă tenta să particip, dar nu prea-i vedeam rostul. Nu este concurs, dar nici plimbare, așa că nu înțelegeam de ce ai lua parte. Evenimentul este totuși un concurs pentru că există “taxă de participare” și deși nu se face un podium la final și nici timp limită nu ai, trebuie totuși să termini cursa cât mai repede.

    gentlemens-race-2018-GRX-7.jpg?x20673foto Gentlemen’s Race

    Organizatorul ne spune că „Gentlemen’s Race este un tip de cursă relaxată: fără arbitri, fără puncte de control, fără sancțiuni, fără taxă de înscriere, care se bazează pe munca în echipă”. Se dă un traseu, iar tu trebuie să-l urmezi fără a fi verificat de cineva. Organizatorul are încredere în tine că nu trișezi și n-o iei pe scurtatură.

    gentlemens-race-2018-GRX-6-150x150.jpg?x gentlemens-race-2018-GRX-3-150x150.jpg?x gentlemens-race-2018-GRX-8-150x150.jpg?x

    Și sunt multe alte caracteristici care fac acest eveniment să fie special. Spre exemplu traseul este făcut public doar cu o săptămână înainte de start. Practic te înscrii, dar nu știi pe unde o să ajungi sau cât de greu va fi. Apoi, numărul de participanți este limitat, sau mai bine spus de echipe. La prima ediție organizata în 2013, s-au înscris doar 6, în timp ce în 2018 numărul este limitat la 24 și este bătaie pe locuri.

    gentlemens-race-2018-GRX-10.jpg?x20673

    Traseul este și el bine gândit, să fie echilibrat. Să ofere provocări, dar și recompense și peisaje. În cea mai mare parte este asfalt, dar pentru a fi mai interesant se introduc și porțiuni de macadam. În felul ăsta trebuie să te gândești bine cu ce viteză mergi și chiar ce bicicletă folosești, cursieră, ciclocros sau gravel. Pentru 2018 tura a avut 205 km și o diferență de nivel de aproape 2500 m, cu startul și finishul în Harghita Mădăraș. Nu a fost deloc ușor, mai ales pentru o echipă mai puțin închegată. Poți lua de aici track-ul dacă vrei să faci tura. Merită.

    gentlemens-race-2018-GRX-Andrei-Soimu-foGentlemen’s Race 2018. Foto Andrei Soimu – asoimu.com

    Dar atributul principal al cursei Gentlemen’s Race este echipa. Pentru a lua startul trebuie să faci parte dintr-o echipă, iar ca să termini, toată echipa trebuie să termine. În 2018 echipa trebuia formată din 6 membri, iar organizatorul ne-a spus că în mod special a schimbat și a ales acest număr, pentru că e mai greu să găsești 6 oameni, disponibili, doritori să facă așa ceva și capabili să termine un traseu destul de greu. Dar dacă reușesti, deja ai trecut prima etapă a concursului și anume faptul că ai reușit să organizezi o echipă. Pentru șase oameni este greu și cu deplasarea pentru că trebuie două mașini, altfel de cazare etc.

    gentlemens-race-2018-GRX-12.jpg?x20673In dimineata startului

    În 2018 am reușit și noi să formăm echipa Freerider Supersonic, un nume ironic pentru că puțini dintre noi, dacă nu cumva chiar nimeni, ne încadram la categoria „super” sau „sonic”. Ba mai rău, toți eram cât se poate diferiți ca nivel de antrenament. Dar am zis s-o facem pentru că traseul părea să fie o adevărată aventură. În plus, nu mai fusesem în zonă.

    gentlemens-race-2018-GRX-1.jpg?x20673

    Alexandru Tudor, Cristian Enache, Eduard Oprea, Ion Gruea, Șerban Obreja și subsemnatul am plecat din București cu o zi înainte pentru a ajunge în Harghita la timp, la startul matinal de-a doua zi. Ne-am distrat pentru că am găsit la cazare camera ideală, cu 6 locuri. A fost ca pe vremuri, cu băieții în tabără. Pe drum ne-am oprit în Brașov pentru a cumpăra „taxa de înscriere” la Gentlemen’s Race, mai precis câte-o bere de persoană. Este altă tradiție a evenimentului. De la participanți se strânge un „munte” de bere care la final de concurs este împărțit între finisheri și toti cei care sunt pe acolo.

    gentlemens-race-2018-GRX-11.jpg?x20673Taxa de participare la Gentlemen’s Race 2018

    Am prins vreme excelentă, mai bine nici că se putea. La modul cel mai serios, cu tot uraganul care ne-a lovit pe la jumatea zilei. Cum spuneam și în titlu, a fost o aventură. Dimineața însorită ne-a găsit făcând ultimele reglaje la cai. Eu participam cu o bicicletă nouă pentru care trebuia să fac și recenzie. Era un gravel bike și fiind pentru prima oară pe așa ceva, m-am trezit că habar nu aveam ce presiune trebuie să pun în roți, mai ales că urma să mergem și pe macadam. Am rezolvat-o până la urmă alegând un compromis și reglând pe parcurs la nevoie.

    gentlemens-race-2018-GRX-16.jpg?x20673

    S-a dat startul într-un final și pentru noi, așa că am pornit la drum. S-a plecat la vale, Mădăraș fiind la peste 1600 m altitudine. Toată lumea a pornit ca din pușcă, doar pentru a frâna urgent câteva sute de metri mai jos pentru că se intra deja pe forestier. Fiecare am luat-o cum am știut mai bine, mai pe margine, mai cu grijă, eu fiind protejat de roțile mai „grase”. Însă cei din jur, inclusiv colegii de echipă, erau secerați de pene precum spicele de grâu de combină. Nu știu dacă a scăpat vreo echipă, însă mulți se lăudau mai târziu că au făcut și două-trei pene. Ne-am revenit și noi într-un final, cu toate penele reparate așa că am zbughit-o cu viteză pe asfalt.

    gentlemens-race-2018-GRX-13.jpg?x20673

    Traseul ediției 2018 a avut forma unei frunze, întoarsă cu codița în sus. Eram echipați cu gps-uri și telefoane însă din motive „necunoscute” nu ne-am dat seama din timp care este totuși sensul corect de parcurgere. Asta pentru că odată ce terminai codița, ajungeai la intersecția unde trebuia s-o iei fie la stânga fie la dreapta. După câteva minute de discuții au început să ne depășească celelalte echipe. Așa că ne-am luat și noi dupa ei. Ulterior am aflat că puteam totuși să mergem în orice sens atâta vreme cât pedalam corect tot traseul. Dovadă că pe parcurs ne-am intersectat cu câteva echipe care mergeau invers.

    Kilometri au început să fie înghițiți cu poftă. Era frumos afară, iar noi odihniți. Traseul valonat te lăsa să te odihnești pe coborâri suficient cât să ai energie pentru următoarea urcare. Personal eram curios să văd cum arată portiunea de macadam. Până la urmă nu degeaba luasem un gravel bike, trebuia să am undeva și eu un avantaj. Mergeam bine în pluton, iar pauzele scurte la magazinele sătești erau plăcute. Te simțeai ca într-o excursie rapidă. Nu te gândeai la nimic altceva decât la peisajul din jurul tău, ce bună e vremea și ce bine este pe bicicletă.

    gentlemens-race-2018-GRX-5.jpg?x20673

    Însă nu dupa multă vreme au început să se vadă fisurile din echipa noastră supersonică. Cum spuneam, fiecare cu nivelul lui de antrenament. Așa că deja înainte de a ajunge la macadam unii dintre noi rămâneau în urmă. Însă echipa era echipă și nimeni nu mergea singur. Cei mai buni o luau în față însă restul mergeau cu cel mai lent.

    Pe la ora 13 a început și vremea să dea semne că pregătește ceva. Noi abia eram pe la kilometru 90, deci nu era deloc bine să ne apuce ploaia de pe-acum. Însă n-am avut noroc și a început să toarne. Ne-am adăpostit o vreme sub un șopron însă după câteva minute părea totuși pedalabil. Așa că am luat-o din loc, moralul fiind în continuare optim.

    gentlemens-race-2018-GRX-14.jpg?x20673

    Am început să ajungem și să fim ajunși de alte echipe, alții erau adăpostiți pe sub streșini, iar alții îi dădeau bice de parcă voiau să se usuce în același timp în care se udau. A mai ținut-o așa, improbabil, încă mulți kilometri și s-a putut merge bine. Ba ne permiteam chiar să mai oprim pe la buticuri și să lungim, sperând că ce-a fost mai rău a trecut. Totuși simțeam că vântul bate spre noi, iar norul foarte negru din apropiere nu pleca ci venea.

    Într-un final norii s-au rupt, iar noi am fost de asemenea rupți. Ritmul pe care îl aveam cât de cât, a fost distrus, nereușind să mai stăm grupați distanțe mari. Pedalam bine și pe dedesubt nu eram încă ud. Nu era rău, dar pentru a rămâne în parametri și pentru a nu mi se face frig, trebuia să trag tare. Dar nu puteam pentru că unii dintre noi erau în spate și mergeau încet. Așa că îi așteptam, și pentru că nu aveau traseul.

    gentlemens-race-2018-GRX-9.jpg?x20673Echipa Freerider Supersonic 2018

    Prin sate ne mai opream la adăpost însă între sate, la intersecții, trebuia să așteptăm sub cerul liber, eventual sub un copac. Lucru foarte neinspirat pentru că tuna și fulgera în jurul nostru, de ziceai că-i sfârșitul lumii. Frigul începea să se instaleze, iar uscat nu mai era chiar nimic pe mine. Am mai făcut o ultimă pauză într-un magazin sătesc, de unde am mai luat ceva pentru energie, după care ne-am făcut curaj să-i dăm până la capăt fără oprire. Trebuia să fim curajoși la modul real pentru că tuna foarte des și aproape de noi. În sat puteai pedala fără probleme, dar odată ieșit din localitate nu mai erau multe lucruri înalte care să te protejeze de fulgere. Dar, am scăpat.

    Spre seară potopul s-a oprit și încet-încet, am început să ne încălzim. Era totuși vară, iar pentru a ne confirma că lucrurile se îndreaptă, asfaltul începea să se usuce, iar noi pedalam prin aburul care se ridica. Am prins un apus plăcut și liniștit însă noi încă mai aveam până la finiș.

    gentlemens-race-2018-GRX-4.jpg?x20673

    Partea „amuzantă” era că pentru a termina cursa trebuia să urcăm înapoi la 1600, de pe la vreo 500 m altutidine. Nu era cale de întors așa că ne-am regrupat și am început „asaltul final”. A fost greu, sau cum să spun, inuman de greu. Scotoceam prin buzunare sperând să mai găsesc un gel rătăcit însă n-a fost să fie. Obosiți și munciți dupa 200 km, cu vreo 15% energie rămasă, cu rampe de peste 11%, răvășiți de ploaie și cu moralul pe roșu, fiecare a început să pedaleze în ritmul lui, sperând că nu va muri până sus, mai ales că urma drum forestier. Ultimii din echipă au ajuns la finiș la lumina lanternelor.

    gentlemens-race-2018-GRX-Andrei-Soimu-foGentlemen’s Race 2018. Foto Andrei Soimu – asoimu.com

    Gentlemen’s Race a fost o aventură „cu de toate”. De la echipa „pestriță” la traseul provocator, la rândul  lui cu de toate, la vremea nimicitoare care ne-a amețit și ne-a pus pe fugă ca potârnichile. A fost superb și o experiență din care am învățat multe, în primul rând despre echipă. Mai precis că nu-i deloc ușor să spui că ai o echipă. Trebuie mai mult de-atât. Dar atmosfera generală a fost excelentă. Și la start și pe traseu și la finiș. Mai mergem!


    Sursa articolului - Freerider

  11. bluedot.png Support
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"??????>TAMAR Mediterranean Bike Tourshttps://www.tamarbikes.com Guided Motorcycle Tours | +972.072.2131222Sun, 18 Nov 2018 10:03:10 +0000en-GBhourly1https://wordpress.org/?v=4.9.8Last Call for the New Zealand motorcycle tour!https://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego-2/ https://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego-2/#respondSun, 04 Nov 2018 13:19:08 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=19757Read more]]>Well, how does starting the new year in new Zealand sound to you?!

    2018-01-06-08.47.56-e1541320037302.jpg

    One of the most desired destinations in the world

    New Zealand, many of the explorers who have visited NZ over the centuries since its discovery have referred to it as paradise on earth.’ Its remoteness from the western world, has preserved its beauty as well as given it an aura of inaccessibility, making it all that more desirable.

    2018-01-06-08.43.45.jpg

    South means warm – At Christmas and New Years Eve!

    The TAMARBIKES New Zealand Adventure begins in Auckland, on the northern island of NZ on Christmas day, and ends 2 weeks later in Christchurch on the Southern island. Situated in the southern hemisphere means that riding The NZ Adventure during Christmas will give you a break from snow and blizzards back home while you ride sunny and warm temperatures in dry conditions – the perfect getaway.

    2018-01-06-17.08.40.jpg

    The perfect ride!
    Perfect asphalt, perfect curves, perfect vistas and perfect company will all come together to create the perfect adventure here in New Zealand.
    As an established tour operator in this territory we book well in advance offering you now the unique opportunity to have a full motorcycle experience to one of the farthest destination of the world.
    We have also reserved some flights from Milano Italy to Auckland on Christmas eve at 1500Euro return, only to make sure flights availability and prices are not the Issue.
    For more info about this tour and booking information go to the tour page
    Don’t miss it!
    ]]>https://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego-2/feed/0Last Call for Patagonia and Tierra del Fuegohttps://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego/ https://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego/#respondSun, 21 Oct 2018 07:34:09 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=19560Read more]]>Patagonia and Tierra del Fuego – some of the most sought after destinations in the world

    Patagonia and Tierra del Fuego, beside harboring some of the most exquisite natural gems of our planet’ Like the Torres del Paine national park in Chile and the Perito Moreno glacier in Argentina, fires up adventurers imagination for it being literally the road to ‘The End of The World’.

    IMAGE-PATAGONIA-4.jpgTAMARBIKES on the road to the end of the world – the Carratera Austral

    South means cold

    The TAMARBIKES Patagonia and Tierra del Fuego Adventure begins in Osorno Chile, 40 degrees south and runs all the way down to Ushuaia Argentina, that at 54 degree south is the most southern city on earth! these facts coupled dictate both somewhat extreme weather conditions year round, and a very limited season of about 3 and half months – November to March, the summer of the southern hemisphere.

    23-1.pngThe mandatory group picture with the Fin del Mundo sign in Ushuaia harbor

    No hotels no bike no guides

    You can always, bring your bike and camp our in some time sub zero temperatures, however if you are not the extreme adventurer and you expect to mitigate risks and have some comfort at the end of day you should book month if not a year in advance.

    As an established tour operator in this territory we book well in advance offering you now the unique opportunity to have a full motorcycle experience to the end of the world in just over 6 weeks. There are only 2 seats left so hurry.

    For more info about this tour and booking information go to the tour page

    Don’t miss it!

    3-1.pngRain and strong winds not uncommon for the Tierra del Fuego Archipelago ]]>https://www.tamarbikes.com/last-call-for-patagonia-and-tierra-del-fuego/feed/0Yamaha Niken launch in Israel – A first ride on a sports trikehttps://www.tamarbikes.com/yamaha-niken-launch-in-israel-a-first-ride-on-a-sports-trike/ https://www.tamarbikes.com/yamaha-niken-launch-in-israel-a-first-ride-on-a-sports-trike/#respondMon, 17 Sep 2018 16:25:29 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=19018Read more]]>The Invitation

    I was a warm summer afternoon a few weeks back when I received a call from the Yamaha Israel sales manager Yotam. “Have you heard of the Niken?” he asked. “Sure” I said “why?” “Well we’re launching it in Israel and we wanted you to come do a test ride tell us what you think.” Truth be said I had never ridden a trike before let alone a sports trike, so I jumped at the opportunity. someone also mentioned a free lunch so who could resist.

    4.pngThe growling beast

    Off to the mountains

    on the designated sunny afternoon I set off towards Jerusalem. Its a cool 120km, from my office in the north of Israel, but my Super Tenere just loves when clock the long hauls on it so no sweat. Almost. I arrived at the Cramim (vineyards in Hebrew) Hotel around 14:00 which was the designated time for our 30 minute ride on it. A refreshment, some signatures, a short briefing (It’s a MT-09 with 2 wheels in the front) , and we’re off.

    7.pngWelcome to the Cramim Hotel

    The Ride

    I through my leg over, straitened it off the stand – you need to hold it like a bike – and took a look at the dashboard. It’s huge, wide, and very plush, giving you a sense of something very expensive and luxurious. Nice displays, a  good on-board computer all the functionality you can hope for and the Yamaha 900 triple growling from underneath.

    2.pngThe Niken Cockpit

    Every thing is very much Mt-09 in its feeling as we launch off, and I’m waiting to get going so that I can see what this funny front end is really about. After a few curves the Niken feels positively easy and I am finding it very conventional in its behavior.  Once we are on the High way its sure footedness comes in handy and acceleration is smooth as it is rapid. Its only a short ride on the Highway when we break off to the mountain twisty lanes. Here few things become apparent: The extra rubber can be used for running extra speed into corners, which otherwise we may have not taken. Here is where things get a little interesting, While grip is better through corners, counter steering is less pronounced (due to the smaller wheels probably) which in turn causes you to turn with the need for a more sure kind of a shove to the handlebars. Another dynamic phenomenon I found is the ability of the Niken to hold a line in a corner and react to throttle changes. I felt I needed to hold the bar to keep the line unlike MY Super Tenere where once a I’ve set the lean it will hold the line as long as you hold the throttle at its current position.

    Riding back

    3.pngWhat a head turner 3 Nikens

    Riding back we try the grip at a hard stop and get excellent results including a dual ABS up front, I also ride over road bumps at a relatively high speed and got great results in terms of damping the bumps.we head back to the hotel for another drink, a very good finger-food lunch, and some motorcycling mingling and talk over this new innovative motorcycle.

    6.pngBeautiful surroundings for a motorcycle launch.

    So what the hell is it?

    Well if its not a bird and its not a plane then it must be superman. This is something new, refreshing, out of box. Just as we like it. It seems less demanding than a motorcycle. this may be a call for heavy scooters to take the next step toward motorcycling through the Niken. The luxury ad comfort it brings with it and the extra grip, may also appeal to the end of the road cyclist, an extend his riding days for another 5 years that maybe without the Niken would not hold. Last but not least if you are a scooter man and want something like it but manual and very powerful maybe this could be it. All in all its a brilliant piece of machinery that only time will tell if it will cut itself a little niche of the motorcycle market.

    5.pngThe Niken innovative front

    Way to go Yamaha.

    Eytan Magen is the CEO of TAMARBIKES (www.tamamrbikes.com/moto-adventures) the leading boutique motorcycle touring company, with tours world wide. Eytan is an entrepreneur and an adventure riding with thousands of miles on all 5 continents.

    to contact Eytan please use whatsapp, facebook, linkedIn, or e-mail

    ]]>https://www.tamarbikes.com/yamaha-niken-launch-in-israel-a-first-ride-on-a-sports-trike/feed/0Destinations Where You Can Drive On The Left – 5 Perfect Self Drive Tourshttps://www.tamarbikes.com/destinations-where-you-can-drive-on-the-left-5-perfect-self-drive-tours/ https://www.tamarbikes.com/destinations-where-you-can-drive-on-the-left-5-perfect-self-drive-tours/#respondSat, 01 Sep 2018 05:56:49 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=190140bda03ed-d383-43da-a8c8-9486e992611f.jpgContemplating a self-drive tour? Next time you travel abroad, book these popular tourists’ destinations where you can drive on the left.

    Sourced through Scoop.it from: www.romancingtheplanet.com

    Don’t forget Japan ...]]>Contemplating a self-drive tour? Next time you travel abroad, book these popular tourists’ destinations where you can drive on the left.

    Sourced through Scoop.it from: www.romancingtheplanet.com

    Don’t forget Japan …

    ]]>https://www.tamarbikes.com/destinations-where-you-can-drive-on-the-left-5-perfect-self-drive-tours/feed/0Cape Town Wildflowers | Spring Flowers and Wildflower Festivals 2018https://www.tamarbikes.com/cape-town-wildflowers-spring-flowers-and-wildflower-festivals-2018/ https://www.tamarbikes.com/cape-town-wildflowers-spring-flowers-and-wildflower-festivals-2018/#respondSat, 01 Sep 2018 05:46:36 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=19011c6e82a44-ca33-4716-858c-fd3594344da1.jpgOur Cape Town Wildflowers guide 2018 shows you where to admire great wildflower displays and tells you about the most popular wildflower festivals of the Western Cape.

    Sourced through Scoop.it from: www.expatcapetown.com

    Did you know there are more types of flower a fauna on Table Mount than there are in the entire UK.]]>c6e82a44-ca33-4716-858c-fd3594344da1.jpg

    Our Cape Town Wildflowers guide 2018 shows you where to admire great wildflower displays and tells you about the most popular wildflower festivals of the Western Cape.

    Sourced through Scoop.it from: www.expatcapetown.com

    Did you know there are more types of flower a fauna on Table Mount than there are in the entire UK.

    ]]>https://www.tamarbikes.com/cape-town-wildflowers-spring-flowers-and-wildflower-festivals-2018/feed/0The Best Beach Destinations in South Africa –https://www.tamarbikes.com/the-best-beach-destinations-in-south-africa/ https://www.tamarbikes.com/the-best-beach-destinations-in-south-africa/#respondSat, 01 Sep 2018 05:32:54 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=19008ca70452d-6a9b-4857-85d1-f1edc558430c.jpgIf you’re keen for a beachy trip to South Africa, you’ll find yourself spoiled for choice, as the country’s coasts offer up a diverse array of appeali...

    Sourced through Scoop.it from: blog.expedia.co.uk

    Before or after you TAMARBIKES Africa motorcycle Adventure we recommend spending some time on these fabulous beaches.]]>ca70452d-6a9b-4857-85d1-f1edc558430c.jpg

    If you’re keen for a beachy trip to South Africa, you’ll find yourself spoiled for choice, as the country’s coasts offer up a diverse array of appeali…

    Sourced through Scoop.it from: blog.expedia.co.uk

    Before or after you TAMARBIKES Africa motorcycle Adventure we recommend spending some time on these fabulous beaches.

    ]]>https://www.tamarbikes.com/the-best-beach-destinations-in-south-africa/feed/0Places to include on your South African itinerary | IOL Travelhttps://www.tamarbikes.com/places-to-include-on-your-south-african-itinerary-iol-travel/ https://www.tamarbikes.com/places-to-include-on-your-south-african-itinerary-iol-travel/#respondFri, 31 Aug 2018 10:44:15 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=190059c06622d-a914-4362-b01e-8a703494a6a4.jpgSouth Africa offers a range of interesting places to see. Here are some places to visit on your next destination...

    Sourced through Scoop.it from: www.iol.co.za

    Best of Aftica]]>9c06622d-a914-4362-b01e-8a703494a6a4.jpg

    South Africa offers a range of interesting places to see. Here are some places to visit on your next destination…

    Sourced through Scoop.it from: www.iol.co.za

    Best of Aftica

    ]]>https://www.tamarbikes.com/places-to-include-on-your-south-african-itinerary-iol-travel/feed/0Patagonia and Tierra del Fuego – The road to the End of the Earth (Fin del Mundo)https://www.tamarbikes.com/patagonia-and-tierra-del-fuego-the-road-to-the-end-of-the-earth-fin-del-mundo/ https://www.tamarbikes.com/patagonia-and-tierra-del-fuego-the-road-to-the-end-of-the-earth-fin-del-mundo/#commentsTue, 28 Aug 2018 16:44:42 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=18905Read more]]>1-1.pngTour map and Logo

    23.pngThe Expedition at the Ushuaia port famous landmark

    Preface

    When we started TAMARBIKES, 4 years ago, it was one of our life’s dreams to reach South America, and especially, Ushuaia the most southern city on earth. Consequently, when I finally reached with our first Patagonia and Tierra del Fuego Adventure, it was a threefold success for us: 1. We had reached the End of the earth Ushuaia and made one dream come true; 2. We came leading a tour with 8 other riders, making us one of the few touring companies that go to the end of the earth, and; 3. This was also the end to a year where we were on 4 continents in one year Asia (Himalaya Adventure). Europe, Africa (Africa Expedition & Morocco, and South America.

    19-1.pngThe armada on its way south

    15-1.pngOsorno – 1000Km south of Santiago de chile

    Arrival

    Our tour begins in Osorno Chile, a medium sized town in the middle of the agricultural hub of Chile. “They sell here milk and meat”, told me our driver on the way from the Airport into town we see cows laying in the meadows all very beautiful well kept and cared for with a very strong feeling of France or Switzerland, but on second look it is more beautiful. Its spring time here the air is crisp, and the back drop is snow-capped volcanoes all around and tomorrow pristine alpine lakes of amazing beauty. But let’s not get ahead of ourselves.
    Arrival day is always about welcome, getting acquainted, having a first briefing and having the traditional welcome festive dinner and off to an early night to sleep away the Jet lag. And get ready to the long and challenging ride to el Fin del Mundo.

    25-1.pngBriefings and Instructions – Making a perfect tour better.

    11-1.pngOn the way to Bariloche

    Leg 1 – The lake district

    Our first days of the tour are relatively easy we cross to Argentina and back to Chile the next day and roll round some breathtaking views some great asphalt as well as a little gravel to make thing interesting. Rumbling rivers amazing flowers lakes and Bariloche the St Moritz of Argentina all make for a fabulous warm up for the road ahead. We still don know what the fuss was about as things are still easy and we are all still very fresh on the bikes.

    9-1.pngThe Lake district

    13-1.pngThe colors on the way down

    Leg 2 – The Carratera Austral

    Day 4 begins with a roll down from Futalefu through the mountains down towards our second chapter – the Carratera Austral – This Mega project of the Generalissimo Pinochet the head of the military Coup that headed a military regime over Chile during the 70 and 80s. For many years there was no real land connection between central Chile and the southern region of Patagonia which is very lightly populated. Transportation was based on a 3-day ferry ride up to Poerto Montt, or simply crossing to Argentina and riding up the Quarenta, Highway 40 that crosses Argentina from north to south.

    20-1.pngTha Carratera Austral

    The Carratera Austral is still not paved its full length so you can find yourself winding through tricky curves climbing steep inclines on gravel. If you happen to hit some rain, which is not unlikely, you may be riding on some tricky muddy or slippery surfaces so bare this in mind. As we work our way south, villages become smaller and more picturesque. We find German villages (Puyuhapy), and beside one regional town of Coyhaique, its wilderness and small villages right the way down. The Chileans call HW 7, The Caraterra Austral the road to the end of the world however it only reaches the end of the Chilean world. We however will take this task a little more seriously when we cross to Argentina for our third Leg across the planes of Argentina through its Estancias and very long roads (1 specific one – AR40) continuing our voyage southbound.

    26-1.pngA selfie over the valley with the guys

    10-1.pngAmazing riding

    Leg 3 – Glaciers and granite massifs.

    We start the third Leg of our ride when we leave the Carratera Austral and cross over to Argentina once again. The remainder of the day and the next day are all about getting some serious miles under our belt and we are going to break for the night at a genuine Estancia (farm house) where the gauchos (Cowboys) will prepare for us a real Argentinian BBQ. Food is fabulous, we drink ourselves silly with local beer and wine and were off to our beds which are in large rooms of a number of beds (3-4) in each for a cozy but intensive sleep after a long ride. Next day we are on our way to El Calafate, The Mecca of trekkers and our rest day destination.

    6-1.pngThe Perito Moreno

    El Calafate is a typical trekkers town with lots of hotels of all levels, god restaurants if you know where to go, a souvenirs market, and much more. We rest get some laundry arranged for all – after 9 days – and get ready for the Perito Moreno – the famous collapsing glacier that keeps this town alive among others. The well-known trek of Mt Fitz Roy is also less than a day’s ride away as well as our next stop. We opt for a van instead of riding the next morning leaving the bikes behind which is a good decision. It’s a short ride to the Glacier and then a couple of hours of the best nature scenery and photography and areal show by mother nature crackling and collapsing into the lake with a thundering roll ever so often. Amazing!

    14-1.pngAR40 – Highway 40 longest national road on earth

    Next day we are back on the bikes and heading to, yet another top of the world nature reserves this time on the Chilean side. Torres del Paine is undoubtedly one of the most amazing nature reserves in the world. It built for trekking and also has a Luxury flare to it with in park luxury hotels however we are riding through it. A prehistoric giant bear, and the huge and magnificent granite mountains creating a postcard like picture from almost any lookout you stop to take in the view. It’s a great easy gravel riding and a fabulous way to get some of the best nature pictures possible.

    30-1.pngRelaxing at the end of a long riding days – Smiles included

    21-1.pngOn the shores of Tierra del Fuego

    Leg 4 – Tierra-del-Fuego and Fin-del-Mundo

    This is our Final Leg. It will take us 2 days to reach Ushuaia as we stop in Cerro Sombrero before we cross again to Argentina. This allows for some time for the ferry over the Magellan straits, something which can be tricky, and very prone to weather and tides, as we would find out the hard ways on our way back. So, we ride by the turnoff to the southern port of Puerto Natales on our way to the Tierra del Fuego Island. The ferry is bumpy but it’s a 15 minute run across these straits at their slimmest part of the “waist” and then another hour to the Cerro Sombrero village and Hotel.

    2-1.pngThe mandatory Photo-Op at the gates of Ushuaia

    Nest day its an early start and we are on our way to the end of the earth. When the wind picks up we find ourselves riding at ridiculous angels while riding in a straight line. However, once we get the hang of it its actually fun. Another challenging situation we get to master on this tour. Ushuaia welcomes us with its famous gates 2 columns bearing the name of the city which creates a photo op and an opportunity to hug and pat each other’s egos for a job well done. Tomorrow is a day for rest and reflection, some excursions are available to us too. We take the last morning in Ushuaia to really hit h end of AR3 right to the end of the road and tour around the Tierra del Fuego national park. Then its off back north we will stay at Rio Grande tonight just to break the ride and Finish in Punta Arenas the next day.

    5-1.pngFerry across the Magellan straits

    The mandatory photo-op at the entrance to Ushuaia



    4-1.pngGetting packed at the end of the ride

    Departures and goodbyes

    The Patagonia and Tierra del Fuego adventure brings with it a real sense of accomplishment. Reaching the most southern city on earth is considered by many an adventurer a ‘must do’ for their adventure list. For my first time it was as exciting as imagined it would be. I’m going to hazard a guess that coming back this year will be different. However this ride is certainly up there with my very favorites in the world. The Patagonia Adventure encompasses so much of what we love about Adventure riding.
    Don’t miss out on it.

    22-1.pngThe end of the Pan American Highway 17,848 Km from Alaska

    Always Ride safe

    Eytan

    For information about the next Patagonia and Tierra del Fuego Adventure Click here

    To contact me directly via WhatsApp click to text here

    Or Simply call by phone Click to dial

    ]]>https://www.tamarbikes.com/patagonia-and-tierra-del-fuego-the-road-to-the-end-of-the-earth-fin-del-mundo/feed/5Online direct marketing or Travel agents that is the Question Or The Adventure Bike Rider – How to find him?https://www.tamarbikes.com/online-direct-marketing-or-travel-agents-that-is-the-question-or-the-adventure-bike-rider-how-to-find-him/ https://www.tamarbikes.com/online-direct-marketing-or-travel-agents-that-is-the-question-or-the-adventure-bike-rider-how-to-find-him/#respondTue, 21 Aug 2018 12:21:28 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=18874Read more]]>By Eytan Magen – Managing Director of TAMAR Mediterranean Mototours ltd.

    For an SMB paving it way in the oceans of international motorcycle touring marketing this question has been out hovering out there since day one. While branding, reputation and client awareness take time and money, finding the right established partners can be for some, the difference between survival or even success, and failure.

    While ‘on Line’ has clear and apparent advantages to a young touring SMB. It is at a very low ticket to create your initial presence and have to potential to reach the full potential of the market worldwide. You can create a maintain an image with limited resources.  And you can build a niche business without being afraid of lack of potential clients.

    Alternatively, referrals from tour agents can give you the much-needed credibility and professional image once you have convinced the agent of your ability to provide quality dependable services. However, the remains the need to convince such agent of such abilities a task that may be a hard task if the agent is doing his job properly.

    While contemplating these dilemmas I am wondering if this is not the real challenge that travel agents are facing these days. Where can they find their added value to remain relevant for both tour providers and tourists alike in a ever diminishing market being dominated by online.

    Over the years I have found that the smaller the niche the less likely you are to find a specialized agent able to properly address your niche market. The agent tries to cater to the largest clientele he can acquire and thus does not target inherently specific specialized niches. Moreover, selling a niche product requires expertise and understanding of the activity in order to sell its intricacies.

    Going back to motorcycle guided tours and adventures I have that there very few agencies who have branded themselves and tat have the ability to send Motorcycle guided tours. These are usually the exception and not the general rule and many a time they will become an agent for one of the large companies in the market forgoing the ability to work with any other company.

    Lately a new kind of player is arising in these touring products marketing arenas. Portals, or online agencies that pride themselves about working with everyone. These “online agencies” attract on line traffic that enables them to come up high or first on search engines and thus by cooperating with them a niche touring SMB can bring himself to the front of the line with a commission-based fee only. However, you are packed I with the crowd, so it will be hard to impossible to rise above unless you are paying to be promoted.  Another issue is that the “big boys” don’t use these portals thus you will be branded small fish by the mere registration to one of these portals.

    There are 3 important conclusions I would like to stress: 1. New SMB while may use agencies or portals as the case may be on there way to establishment, must consider on line marketing as a core competence of their business and rapidly develop their own digital assets and image on the way to success; 2. Travel agencies who have been losing ground to the digital marketing arena must develop specialties and focused markets where there marketing power and prestige is an asset for SMB touring companies either in their initial stages or even further on when a relation has been established and the agent can create volume for the SMB; 3. There is a new kind of travel agency on the horizon – the specialized focused portal. If you are an agency at war with declining business maybe this is your solution for survival.

    The writer is a manger and an entrepreneur the founder of TAMARBIKES a leading boutique motorcycle touring company and the pioneer of motorcycle touring In Israel.

    ]]>https://www.tamarbikes.com/online-direct-marketing-or-travel-agents-that-is-the-question-or-the-adventure-bike-rider-how-to-find-him/feed/0The New Morocco Adventure Album April 2018https://www.tamarbikes.com/the-new-morocco-adventure-album-april-2018/ https://www.tamarbikes.com/the-new-morocco-adventure-album-april-2018/#respondSun, 29 Jul 2018 12:52:18 +0000https://www.tamarbikes.com/?p=18641

    Click here to view this photo book larger

    Create your own personalized photo books at Shutterfly.com.
    ]]>https://www.tamarbikes.com/the-new-morocco-adventure-album-april-2018/feed/0

  12. Am dat startul pregatirilor pentru cantonamentul de pregatire moto offroad pe care il organizam la fiecare inceput de an, din 2012 si pana in prezent. Nici anul urmator nu va face exceptie, Februarie 2019 fiind deja o data setata in calendar pentru acest eveniment. Astfel, Adi Raduta si intreaga logistica RAMS Motorsport si Suspensii RAMS, isi vor muta baza in sudul Italiei, pe incredibila insula Sardinia. Suportul tehnic va fi oferit de echipele Top Cross TCS si RAMS MX School.

    Ce inseamna acest cantonament:

    • transportul motocicletei si al echipamentului moto, ce se va face cu camionul Top Cross TCS;
    • cazare la hotel;
    • transport asigurat pe durata sederii pe insula (drumuri la hotel, aeroport, circuit);
    • mesele gatite de bucatarul echipei Top Cross TCS;
    • acces la circuit (include taxa zilnica);
    • antrenamente de tehnica moto;
    • servisarea motocicletelor.

    Ce trebuie sa faca un pilot care vrea sa mearga alaturi de Adi & Co. in Sardinia:

    • sa-si aleaga o saptamana sau mai multe in perioada 1-22 Februarie 2019 ;
    • sa se inscrie;
    • sa-si ia bilet de avion cu destinatia Sardinia;
    • gata 🙂

    Mai multe informatii si inscrieri la adi21 [@] topcrosstcs.ro. Februarie 2019, Sardinia, here we come!

    enduro training italy

    Short English description: wanna train with us in Sardegna? Each year we host a training camp, consisting of 3 weeks (you can choose how many you want to spend there) of motocross and enduro riding in Sardegna, Italy. Full logistics included by our team:

    • motorcycle transport from Romania and back with our racing truck;
    • hotel accommodations;
    • on island transportation (to the airport, hotel, track);
    • cooked meals by our personal chef;
    • track access;
    • training sessions with professional motocross rider Adrian Raduta;
    • motorcycle maintenance.

    All you have to do is pick a week or more between 1 – 22 Feb 2019, buy a plane ticket and meet us in Sardegna. More info and sign up via email at adi21 [@] topcrosstcs.ro


    View the full article

  13. Adriatica are culorile fade. Liniștite și calme, dealtfel. Dar fără intensitatea luminilor întâlnite până acum.

    IMG_20180905_121633

    IMG_20180905_120729

    IMG_20180905_114651

    IMG_20180905_233300

    Iar în Bosnia merg numai pentru oaia friptă la proțap …

    IMG_20180906_133859

    Traversez rapid în Serbia.

    IMG_20180907_150525

    Si numaidecât sunt iarăși în Bulgaria, la Vidin.

    hdr

    Cetatea lui Pazvante Chiorul strălucește pe malul Dunării.

    IMG_20180908_120807

    IMG_20180908_162040

    Harta acestei etape este aici . Și-s iar acasă!

    IMG_20180908_183606

    Asta a fost. Iar după mai mult de 7 mii de km pe motocicletă, apusul nostru -de soare și nu numai, apusul nostru, în general-  îmi pare cel mai spectaculos.

    IMG_20180908_191834

    Vezi cum a fost până aici,  în Provence

    sau

    Citește toată povestea acestei călătorii.

    Reclame

    Vezi articolul integral

  14. Luand in calcul experienta de anul trecut de la M.A.N. Romania Transfăgărășan EPICA Ediția V am hotarat ca la aceasta editie sa ne implicam mai mult si sa aducem o data cu noi si cativa dintre parteneri si pentru a respecta traditia, desi festivalul a inceput de joi 12 iulie 2018, am fost invitati sa participam incepand cu data de 11 iulie la o seara cu mancare gatita la ceaun alaturi de organizatori si alti cativa parteneri ai festivalului. Desi nu a fost mazarea gatita de Nik (Nicola Cornateanu) de anul trecut, am ramas surprins cand am gustat din tocana de ciuperci cu carne gatita de Hanul DIOSZEGI – han care a pregatit delicatesele pe toata durata festivalului. Concluzie: tot mazarea lui NIK e mai buna 😀

    DSC_3734.jpg

    Incepe nebunia

    Fiind printre primii ajunsi in Tabara Galaciuc, locul unde a fost organizat festivalul in acest an, ne-am inceput dimineata de 12 iulie cu o cafea si cu punerea in aplicare a strategiei de plasare a stand-ului. Si cum e normal intr-o comunitate am fost ajutati de prietenii de la BikerMag.ro, EstBike.ro, EVOMOTO.ro, gentimoto.ro si nu in ultimul rand de bunul nostru prieten NIK. Si asa cum e normal si noi la randul nostru am dat o mana de ajutor celor mentionati, ba chiar mai mult cu totii am participat la unele mici lucrari de amenajare a locului unde avea sa aibe loc festivalul.

    Desi nu ne asteptam ca joi sa apara multi motociclsti am fost surprinsi sa vedem ca tabara incepea sa prinda viata inainte de deschiderea oficiala (ora 16). Pe langa noi si firmele mentionate mai sus, am avut placerea sa ne intalnim din nou cu APAN MOTORS – dealer BMW Iasi, DUCATIROMANIA– importator DUCATI Bucuresti, MADRAS MOTOPARTS – dealer Yamaha Iasi si MOTODYNAMICS – importator Yamaha Bucuresti.

    Ca sa aducem un plus de profesionalism si sa putem face ceva frumos pentru comunitatea moto din Romania prezenta la festival, am reusit sa aducem in stand-ul MotoSUPORT mai multe brand-uri precum: IPONE, Rebelhorn, Ozone, KRIEGANZI, Falco, ICON si Alpinestars, brand-uri care au putut fi probate si testate. Pe langa acestea, cei care au vizitat stand-ul nostru au putut testa cateva dintre produsele EINHELL care se potrivesc si in domeniului moto. Desi nu e ceva la care ne asteptam nici noi, EINHELL produce redresoare de baterii de diferite marimi potrivite si pentru noi, motociclistii. Totodata la stand-ul nostru am avut si ghidurile Carpathian 2 Wheels Guide, ghiduri care deja au ajuns foarte cautate in tara si nu numai.

    Festivalul moto la care trebuie sa participi

    Spun acest lucru deoarece Cristi aka Gospodarul reuseste de la an la an sa ne surprinda cu mai multi parteneri participanti, cu formatii din ce in ce mai cunoscute si care au deja un renume in acest domeniu si cu evenimente si concursuri la care toata lumea abia asteapta sa participe. In acest an am avut parte de:

    • Jurnal de calatorie cu Mihai Tica si Adrian Badea „Mongolia, 25ooo de kilometri. 56 zile. 11 tari. 2 continente
    • Sax-show cu Roman Ciuganschi
    • stand-up comedy Bobi Dumitras
    • superconcert Mihai Margineanu si Banda
    • Fara Zahar Unplugged cu Bobi Dumitras
    • parada moto pe traseul Galaciuc- Panciu si retur
    • sesiuni de ride-test
    • instruire cu personal specializat din cadrul SMURD
    • cursuri demonstrative de pilotaj Rider Academy
    • concursuri moto cu premii
    • superconcert Dave Evans, primul solist AC/DC & The ROCK
    • campania caritabila „Donam pe 2 roti, culegem zambete!!!"
    DSC_3754-e1532539785958.jpg

    Tombola cu premii

    DSC_3749-e1532539833223.jpg

    Pentru a ne implica si mai mult, toti participantii la festival au putut participa gratuit la tombola organizata de noi, cu premii oferite de partenerii MotoSUPORT.ro . Toti cei care au completat un talon au avut sansa sa castige premii precum: kit-uri IPONE de intretinere casca si motocicleta, materiale promotionale IPONE – sepci, tricouri, ochelari, esarfe, breloace si manusi Rebelhorn si Ozone. Pe langa premiile oferite la tombola au fost puse in joc si premii pentru castigatorii concursurilor organizate – ulei IPONE, casti NZI, manusi Rebelhorn / Ozone si vouchere cu discount pentru toate brand-urile promovate de noi la M.A.N ROMANIA.

    Premiile au fost puse la dispozitie de:

    Desi au fost 5 zile in care a trebuit sa lucram, am reusit sa imbinam munca cu distractia iar concluzia este ca au fost cateva zile in care am petrecut alaturi de prieteni si colegi motociclisti. M.A.N ROMANIA merita aplauzele noastre si recomandam tuturor motociclistilor sa participe la acest festival. Noi cu siguranta vom fi prezenti in fiecare an si vom incerca sa facem ceva frumos de fiecare data. Felicitari GOSPO si echipei care a fost alaturi de tine la aceasta editie.

    Multumim tuturor pentru implicarea in proiectul MotoSUPORT.ro la M.AN ROMANIA editia VI - LEPSA MAGICA

    Parteneri MotoSUPORT.ro :
    CocMotors.ro
    • echipament ALPINESTARS
    • produse IPONE
    ASFALT-USCAT.ro
    • echipament Rebelhorn
    • echipament OZONE
    • genti si rucsaci Kriega
    • casti NZI
    • incaltaminte FALCO
    POL DISTRIBUTION
    • logistica IPONE
    PARTS EUROPE
    • casca ICON Airflite
    Carpathian2WheelsGuide
    • ghid-uri trasee moto
    sculeieftine.ro
    • redresoare de baterii
    • pistol aer comprimat
    • pompa de aer electrica

    LA MULTI ANI NICOLA !!!


    Vezi sursa

    • 1
      postare
    • 0
      comentarii
    • 1627
      vizualizări

    Postări Recente

    Runda 1 a raliurilor hard enduro Extreme XL Lagares a avut loc intre 11 – 13 mai in Portugalia.

     

    Pe parcursul celor trei zile de competitii din nordul Portugaliei, localitatile Lagares si Porto, s-au desfasurat raliurile de motociclism la categoriile EnduroCross, Urban si Hard Enduro.

     

    Competitia destinata exclusiv riderilor de motociclete a debutat vineri, cu o cursa nocturna Endurocross, iar sambata scena a fost rezervata curselor pe traseul urban, in timp ce ziua de duminica a marcat aventura pe malurile alunecoase si stancoase si pe drumurile forestiere din Penafiel, pe unul dintre cele mai solicitante si spectaculoase trasee.

     

    Raliurile Extreme Lagares sunt recunoscute drept cele mai dure raliuri enduro din lume, avand loc pe teren alunecos si numai cei mai pregatiti piloti pot face fata cu brio acestui test.

    Unul dintre riderii care s-au remarcat este si Billy Bolt (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing), acesta cucerind o prima victorie semnificativa intr-o competitie de talie internationala. Rezultatul obtinut il plaseaza intr-o pozitie de conducere in Campionatul Mondial Enduro Super Series 2018. De asemenea, riderul Husqvarna Graham Jarvis a urcat cu partenera sa TE 300i pe locul 5.

     

    47321_graham.jarvis_WESS-2018-Rnd1_10273.jpg

     

    In prima zi, riderul britanic Billy Bolt s-a descurcat fara probleme pe traseul umed si noroios, a condus fara efort in cursa de incalzire, apoi s-a clasat in fata lui Jonny Walker si a colegului de echipa Colton Haaker. In a doua zi de raliuri, concurentii au avut drept provocare sa se intreaca pe strazile orasului Porto – Urban Prologue. Intrecerea pe strazile inguste si pietruite a punctat insa o lupta dura cu rivalul Walker. Duminica, Bolt a facut uz de intreaga sa experienta pentru a ataca dur in turul doi, si-a croit drum spre linia de finis si a cucerit prima victorie din campionat.

     

    47312_billy.bolt_WESS-2018-Rnd1_11985 (1).jpg

     

    Castigator de trei ori al raliurilor Extreme XL Lagares, Graham Jarvis a fost unul dintre principalii favoriti ai celei de-a 14-a editii, concurand la clasa Pro unde s-au inscris nu mai putin de 47 de rideri. Acesta a muncit din greu pentru a-si consolida pozitia, insa in timpul negocierii unei sectiuni extrem de alunecoase a traseului, s-a accidentat la piciorul stang si a continuat cursa, terminand pe locul 5.

    Pentru prima data la raliurile Extreme XL Lagares, Colton Haaker – dublu campion mondial SuperEnduro, a avut o evolutie impresionanta, insa a ratat turul final din cauza prabusirii in mijlocul cursei.

     

    47320_colton.haaker_WESS-2018-Rnd1_9128.jpg

     

    Conform declaratiilor lui Billy Bolt, „raliurile au fost atat de solicitante si tehnice, impunand o experienta temeinica pentru podium. Prologul din Porto a fost incredibil si a dat nastere unor senzatii deosebite. Am avut de luptat cu Jonny Walker si Cody Webb, dar am castigat treptat teren si am ajuns in frunte, marsand catre linia de finis.

     

    walker-prolog.jpg

     

    Resultate Top 10 Extreme XL Lagares

     

    1. Billy Bolt (Husqvarna)

    2. Jonny Walker (KTM)

    3. Manuel Lettenbichler (KTM)

    4. Taddy Blazusiak (KTM)

    5. Graham Jarvis (Husqvarna)

    6. Cody Webb (KTM)

    7. Wade Young (Sherco)

    8. Paul Bolton (KTM)

    9. Travis Teasdale (Beta)

    10. Pol Tarres (Husqvarna)

     

    Vezi această știre și multe altele pe site-ul ATVRom

     

     

    billy.bolt_WESS_2018_Rnd1_4023_Enduro21_1200.jpg

    c4eeabfc-eb33-45df-b548-aad8ff482084.jpg

    extreme-xl-lagares-2018_wess_02I2281.jpg

     

     

     

    jonny.walker_extreme-xl-lagares-2017_02I2647.jpg

  15. United Motors
    Ultima postare

    United Motors: Unic distribuitor Kawasaki în Romania

    United Motors este un concept născut in anul 2004, din pasiune, ambiţie şi nu în ultimul rând muncă. Echipa noastră, formată din profesionişti, conduşi la rândul lor de aceiaşi pasiune pentru motociclete, scutere, skijet-uri, atv-uri, este gata să vă ajute să găsiti soluţia care să vi se potrivească cel mai bine.

    Astfel, activitatea noastră se structurează pe 3 componente, în ideea stabilirii unor relaţii de lungă durată între dumneavoastră şi noi:

    Vânzări vehicule noi şi second hand - Motociclete, Scutere, ATV-uri, Jetski-uri, unde suntem reprezentanţii oficiali ai Kawasaki in România dar comercializăm şi brandurile Triumph, Kymco, Linhai, precum şi motociclete second hand, verificate in prealabil de mecanicii nostrii.

    Accesorii şi echipamente, unde reprezentând oficial în România brandul Schuberth şi importând direct mărcile Dainese, AGV, Oxford, dorim să vă oferim produse de cea mai bună calitate, la cele mai bune preţuri, produse de care aveti nevoie pe lânga motocicletă, de la cască sau mânuşi până la huse sau mânere incălzite.

    Service-ul, având tehnicieni specializaţi anual la Kawasaki şi fiind dotat cu tehnologie de vârf pentru diagnoză şi reparaţii, cum ar fi standul Dynojet pentru măsurarea efectivă a puterii motorului sau calibrarea injecţiei, vă oferă servicii pentru toate tipurile şi mărcile de motociclete, scutere, ATV-uri, sau Jetski-uri, piese şi accesorii de origine sau after market.

    Un număr mare de firme colaboratoare şi parteneri vă vor oferi servicii similare în centre autorizate de distribuţie atât în Bucureşti cât şi în restul ţării.


    Sursa: United Motors

  16. NDX
    Ultima postare

    Aflata la cea de a -VI-a editie, operatiunea “martisorul” a fost o premiera pentru noi anul acesta din punct de vedere termic. Daca in anii trecuti ne-am bucurat.

    EDD_8332-600x398.jpgEDD_8335-398x600.jpgEDD_8337-398x600.jpgEDD_8338-398x600.jpgEDD_8341-398x600.jpgEDD_8344-600x398.jpgEDD_8345-600x398.jpgEDD_8349-398x600.jpgEDD_8351-398x600.jpgEDD_8356-398x600.jpgEDD_8357-398x600.jpgEDD_8358-398x600.jpgEDD_8359-600x398.jpgEDD_8360-398x600.jpgEDD_8362-398x600.jpgEDD_8365-600x398.jpgEDD_8366-398x600.jpgEDD_8369-600x398.jpgEDD_8372-600x397.jpgEDD_8373-600x398.jpgEDD_8377-398x600.jpgEDD_8378-398x600.jpgEDD_8380-600x398.jpgEDD_8389-398x600.jpgEDD_8391-398x600.jpgEDD_8395-398x600.jpgEDD_8396-600x398.jpgEDD_8398-398x600.jpgEDD_8402-398x600.jpgEDD_8408-600x398.jpgEDD_8413-398x600.jpgEDD_8421-398x600.jpgEDD_8443-398x600.jpgEDD_8444-600x398.jpgEDD_8452-398x600.jpgEDD_8457-600x398.jpgEDD_8461-600x397.jpgEDD_8464-600x398.jpgEDD_8467-600x398.jpgEDD_8470-600x398.jpgEDD_8472-600x398.jpgEDD_8473-600x398.jpgEDD_8477-600x398.jpgEDD_8479-600x398.jpgEDD_8491-600x398.jpgde temperaturi pozitive si de prezenta pe motoare, la aceasta editie am infruntat un ger de -15 grade care nu a reusit sa ne stavileasca dorinta de a imparti o floare, un martisor si o urare de primavara frumoasa soferitelor cu indemnul de ” atentie la motociclisti” . Speram ca anul viitor sa nu mai vina cu surprize menite sa ne tina departe de motoare si vremea sa fie mai ingaduitoare. Pentru noi a fost o experienta si speram sa fi dat din energia noastra pozitiva si celorlalti.

     

    EDD_8357-398x600.jpg


  17. 115828_2018_GL1800_Goldwing_Tour-1-350x350.jpg

    Preturile celor trei variante de Honda Gold Wing model 2018 sunt publicate oficial de Honda Motor Europe:


    -    HONDA GL1800 GOLD WING 2018                        Pret: 25.990 euro cu tva

    HONDA GL1800 GOLD WING TOUR 2018                   Pret: 31.990 euro cu tva

    HONDA GL1800 GOLD WING TOUR DCT & AIRBAG 2018     Pret: 34.990 euro cu tva

    115643_2018_GL1800_Goldwing.jpg c4.png 115830_2018_GL1800_Goldwing_Tour-1.jpg


    Vezi articolul integral

  18. articol micDementor KTM Black Friday 17 Noiembrie - 17 Decembrie

    Te intampinam cu super oferte la piese, accesorii echipamente si motociclete. Exclusiv in perioada 17 noiembrie - 17 decembrie!


    Vezi articolul integral

×