Mergi la conţinut

Bloguri

Blogurile comunităţii noastre

  1. Iată câteva puncte cheie ale cursei de săptămâna trecută, câștigată de Marc Marquez după o bătălie la baionetă cu Fabio Quartararo.

    EEhKmnJXUAA1RuX.jpg

    Comparația între coechipieri

    Iată un scor al meciului între coechipieri: care dintre ei a terminat în fața celuilalt în cursă (în paranteză rezultatul pentru antrenamente și calificări).

    Marquez/Lorenzo 8-0 (9-0); Dovizioso/Petrucci 9-4 (8-5); Rossi/Vinales 6-6 (5-8); Rins/Mir 8-3 (9-2) A.Espargaro/Iannone 5-6 (10-1); P.Espargaro/Zarco 12-1 (12-1).

    Fenati are o nouă echipă de management: familia Iannone

    Regalino și Angelo Iannone, tatăl și fratele pilotului Andrea, se învârtesc de ceva ani prin padocul Motomondialului și, după ce au creat acum ceva vreme chiar o echipă de Moto2 special pentru Andrea, au decis să-l ajute pe Romano Fenati în căutarea unui loc pentru anul viitor. Familia Iannone îi va fi manager pilotului de Moto3, care anul viitor va alerga în Moto2, dar încă nu se știe cu ce echipă. Desigur, începutul colaborării dintre Fenati și neamul Iannone nu a fost unul de bun augur: atât Andrea, cât și Romano au fost nevoiți să renunțe la cursă din cauza accidentărilor.

    EEb-wZMWwAM7jDJ.jpg

    Iannone versus Pernat

    Tot legat de manageri, Andrea Iannone a avut cuvinte grele la adresa lui Carlo Pernat, managerul din Genova care i-a fost alături în perioada Ducati și, pentru o vreme, chiar și la Aprilia. Comentând vestea colaborării sale cu Fenati, a spus: „Sper să facem treabă mai bună decât a făcut Pernat cu mine. Încă nu am înțeles dacă mă ajuta sau mai mult mă încurca.”

    Pedrosa, apreciat la KTM

    Evoluția recentă a celor de la KTM este, în mare parte, meritul lui Dani Pedrosa. O spune Pol Espargaro și o confirmă Pit Beirer, directorul general al departamentului de curse. „Dani,” spune Espargaro, „a luat treaba asta foarte în serios, mai mult decât m-aș fi așteptat. De când a venit, s-a implicat foarte mult în proiect și aportul său a fost fundamental: vrea ca totul să fie perfect, se enervează dacă ceva nu funcționează. E foarte precis și lucrează la toate aspectele motocicletei.” Beirer a adăugat: „Când l-am angajat, nu știam care erau intențiile lui, dacă chiar vrea să fie pilot de teste. Dar se pare că vrea, și încă cum.” Beirer exclude însă ipoteza ca Dani să revină la curse: „Când Zarco ne-a comunicat că nu vrea să continue în 2020, ne-am gândit imediat la Pedrosa, dar el nu are nicio intenție să revină ca pilot titular.”

    Zarco, evacuat de la KTM în plin sezon

    Că tot veni vorba, după cursa de la Misano francezul a fost anunțat de KTM că nu mai este nevoie de serviciile lui pentru restul sezonului, locul său urmând a fi preluat de pilotul de teste, finlandezul Mika Kallio, pentru cele șase etape rămase. Nimeni nu se aștepta la această mișcare, la care se pare că s-a ajuns în urma lipsei de motivație a francezului. Din momentul în care i-a anunțat pe mai-marii austrieci că vrea să se retragă, era clar că jumătății de echipă a lui Zarco îi lipsea motivația, la fel ca pilotului. Și această stare este una care nu trebuie încurajată în nicio echipă. Așa că austriecii au anunțat că își vor onora obligațiile financiare față de Zarco până la finele anului, dar că nu îl mai vor în echipă. În acest moment, viitorul francezului în Motomondial este sub semnul întrebării. Asta pentru că nu mai sunt locuri disponibile pentru anul viitor și tot ce poate spera Johann este un loc ca pilot de teste pentru 2020, în vederea unei posibile reveniri în 2021. Problema este că, deși a arătat ceva potențial la debutul său în clasa regină, nu a arătat suficient până acum ca să rămână în memoria colectivă ca  un pilot excepțional. Și faptul că a abandonat relația cu KTM, o echipă de uzină, nu îl va ajuta deloc.

    EEWXMymWsAIOB2Q.jpg

    O cursă excepțională pentru Quartararo. Viitorul sună bine

    Fabio Quartararo și-a arătat măiestria în cursa de la Misano, conducând majoritatea cursei. Francezul a fost rapid și consecvent, dându-i motive serioase de îngrijorare pentru viitor lui Marc Marquez. Spaniolul l-a depășit pe final de cursă și a reușit să câștige, dar la limită. După cursă, campionul en-titre îi recunoștea supremația tânărului francez la Misano: „Fabio pilotează Yamaha foarte bine, foarte precis tot timpul – mai ales în virajele rapide, ca virajul 11, este foarte, foarte rapid. De aceea l-am depășit înainte de virajul 11, pentru că, dacă eram în spatele lui acolo, pierdeam cursa.”

    Aderență redusă

    Circuitul Misano a fost foarte alunecos tot weekendul, ceea ce a dus la un total de 69 de căzături de-a lungul weekendului în toate cele trei clase. Proprietarii circuitului au aplicat un tratament asfaltului, pentru a crește aderența. Practic, au sablat pista pentru a-i scădea rugozitatea macro și a o crește pe cea micro. Dar nu a reușit deloc. Cel mai rapid tur la clasa regină a fost cu peste șapte zecimi de secundă mai lent decât anul trecut. Câștigătorul de la Moto3, Tatsuki Suzuki, a spus că se simțea ca și cum ar fi mers pe ploaie, iar autorul pole-position-ului de la Moto2, Fabio Di Giannantonio, a calificat suprafața drept „periculoasă”.

    Cursa de pe Aragon, la ora 14:00

    Pentru a evita suprapunerea cu cursa de Formula 1 din aceeași zi, s-a schimbat programul zilei de curse de la Aragon. Clasa regină va alerga la 14:00, după Moto3, în timp ce cursa de Moto2 va începe la 15:30.

    EEhKmnLWkAI5Kfi.jpg

    Michele Pirro, accidentat la motocros

    În timp ce se antrena pe motocicleta de motocros, împreună cu Andrea Dovizioso, Michele Pirro s-a accidentat chiar cu puțin timp înainte de etapa de la Misano. „Dacă află Tardozzi că ne-am dat în lunea de dinainte de Misano, ne omoară…” a glumit Pirro, care s-a lovit zdravăn la brațul și la piciorul stâng. „A doua zi, piciorul era cu 7 centimetri mai mare decât celălalt,” a spus Pirro, care a fost nevoit să folosească calmante în weekendul de MotoGP.

    Tatsuki Suzuki, victorios în sfârșit

    Japonezul care a câștigat prima sa cursă de Moto3 duminica trecută îi este foarte recunoscător lui Paolo Simoncelli, tatăl regretatului Marco și patronul echipei SIC58: „Mi-a dat totul, m-a învățat tot ce știa, face cu mine cum făcea și cu Marco. Am un enorm respect pentru el, nu este ușor să rămână în această lume după ce i s-a întâmplat. Dacă greșesc, mă taxează, dar, dacă am rezultate bune plânge, cum a făcut sâmbătă, după ce am luat pole-position-ul și duminică, după victoria în cursă. E ca tatăl meu.”

     

    Marc Marquez, motivat de Valentino Rossi

    Motocicletele Honda nu mergeau deloc grozav pe Misano weekendul trecut, fiind dezavantajate de asfaltul neaderent, care nu le permitea să câștige timp de frânare și pe accelerare. Cu excepția motocicletei lui Marquez, care a fost din nou la un nivel stratosferic. A reușit să stea în roata lui Quartararo până la final și s-a luptat la limită pentru o victorie de care nu avea nevoie în economia campionatului, dar pe care și-o dorea foarte mult după bătăliile pierdute în ultima vreme. Și după contrele cu Rossi din calificări.

    „Știi, sincer vorbind, știam că nu era neapărat nevoie să câștig, pentru că am văzut că Rins a căzut și că Dovi era mult în urmă,” i-a spus Marquez lui Simon Crafar după cursă. „Dar, sincer să fiu, ce s-a întâmplat ieri a fost un plus de motivație, ca să trag mai tare în cursă.”

    Bucuria lui Marquez era evidentă deja de când și-a scos casca în parcul închis. S-a contrat cu Rossi sâmbătă, s-au luptat în declarații, apoi voia să câștige chiar în fața zecilor de mii de fani ai Doctorului, în cursa desfășurată la 10 km de Tavullia.


  2. Bicicleta-mtb-Enduro-World-Series-Zermatt-Elvetia.jpg

    Track preview la Enduro World Series etapa Zermatt, Elveția. 5 probe speciale cu un total de 18 km și 2800 m diferență de nivel negativă. Dar impresionantă este și coborârea de pe transferuri dintre speciale, care mai adaugă 1.800 m verticali, la vale!


    Sursa: Freerider

  3. Indian Motorcycle is recalling its 2019 Indian Chieftan for an issue stemming from the rear taillight.  The problem revolves around the taillight being too close in brightness to the brake light.

    According to NHTSA campaign number 19V638000, the Chieftan’s taillight’s brightness is so close to its brake light brightness that other drivers may have difficulty discerning whether the motorcycle is braking.

    The lighting issue causes the Chieftan’s lighting to fall outside the Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) number 108, “Lamps, Reflective Devices, and Associated Equipment.”

    indian-chieftain-media-2019-750x443.jpg

    The taillight on the 2019 Indian Chieftan is too close to the brightness of the brake light.  Photo credit: Indian Motorcycle

    This is the second time the Chieftan model has been recalled for a lighting issue.  That recall was to correct the Vehicle Control Module (VCM) to ensure that all front lighting would not go out unexpectedly while riding.

    A total of 3,147 Chieftans are subject to this recall.  Indian will notify owners of affected motorcycles to take it to a dealer for repair.  Dealers will update the engine control module software to correct the taillight’s intensity.  The repair is free of charge.

    For further information, owners may contact Indian customer service at (877) 204-3697 and cite Indian’s recall number I-19-04.  Owners may also contact NHTSA’s Vehicle Safety Hotline at (888) 327-4236.

    This recall is already underway.

     


    Vezi sursa

  4. Termoscud® și Gaucho sunt cele două tipuri de protecții moto pentru sezonul rece pe care Tucano Urbano le oferă cu asigurare pe teritoriul României.

    Tucano Urbano

    Știrea prospătă, anunțată cu puțin timp în urmă de importatorul produselor Tucano Urbano, compania The Bike Hub Romania, este foarte importantă pentru cei puțini care folosesc motocicleta în lunile cu temperaturi scăzute.

    De mulți ani folosesc motocicleta non-stop, cu excepția zilelor în care este zăpadă pe stradă, doar pentru că mersul pe zăpadă cu motocicleta este interzis de legea din România.

    Sunt zile în care mă întâlnesc pe străzi numai cu câteva scutere care livrează pizza, care, evident nu sunt echipate cu nici o protecție, fiind scutere de firmă.

    Pe motocicletă folosesc doar protecții pentru mâini, dar produsele firmei Tucano Urbano, Termoscud® și Gaucho, acele șorțuri de protecție atât de întâlnite în țările din vestul Europei, mi-au făcut cu ochiul întotdeauna.

    Unul dintre principalele motive pentru care încă nu am cumpărat o astfel de protecție a fost gândul că nu poate rezista mult pe o motocicletă parcată în București, demontarea ei fiind o problemă de minute, sau chiar de secunde, în cazul în care curelele de fixare sunt tăiate.

    Decizia producătorului Tucano Urbano de a include în prețul produselor asigurare la furt a fost luată împreună cu importatorul The Bike Hub, pentru a susține dezvoltarea mobilității urbane și extinderea perioadei de folosire a scuterului sau a motocicletei.

    Tucano Urbano

    Asigurarea de furt pentru Termoscud®/Gaucho este gratuită și este valabilă pentru un an de la momentul achiziției.

    În cazul unui furt, proprietarul obține un nou produs, dar care nu va mai fi asigurat încă o dată. Asigurarea este valabilă pentru produsele Termoscud® și Gaucho care se montează pe scutere și motociclete.

    Este obligatoriu ca protecțiile să fie cumpărate de la dealerul oficial din România iar asigurarea de furt se acordă doar pe teritoriul României.

    Pentru activarea asigurării gratuite a produsului Termoscud® sau Gaucho, în maxim 20 zile de la achiziție se completează formularul de pe pagina de web, în secțiunea “Activate the Termoscud®/Gaucho insurance”
    https://www.tucanourbano.com/en/sp/corporate/assicura-termoscud

    Odată cu această măsură de siguranță inclusă în prețul protecțiilor, este posibil ca cei care folosesc motocicletele în sezonul rece să instaleze produsele firmei Tucano Urbano, recent intrate pe piața din România, mai ales pentru că firma italiană este lider al producției acestei categorii de protecții.

    Tucano Urbano

    Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


    Vezi articolul integral

  5. Penultima etapă din Cupa Națională de Enduro a avut loc pe 8 septembrie la Harghita Mădăraș. Este un loc deosebit, în vârf de munte unde am mai fost o singură dată cu ocazia altui concurs frumos, Gentlemen’s Race 2018 mai precis. Este un loc frumos și liniștit unde personal m-aș duce doar să mă odihnesc, să mă regenerez și să dorm! Aici, în vârf de „munte”, cu ghilimele de rigoare pentru că este un munte mic, la vreo 1.675 m altitudine, sunt doar câteva pensiuni, iar în rest curățenie. Mda, Ungaria… La Mădăraș ai însă și un mic bike park cu trei trasee, fiecare cu particularitățile și gradul lui de dificultate.

    harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

    Pe aceste trasee a avut loc a 5a etapă din Cupă, iar gradul lor diferit de dificultate l-am găsit perfect pentru a-ți cizela puțin tehnica. Însă pentru concurs, le-aș fi pus într-o ordine puțin diferită față de cea oficială.

    Harghita Enduro in cifre:

    • Numărul de probe speciale: 3
    • Km probe speciale: 6
    • Km total cursă: 12
    • Numărul de zile de concurs: 1
    • Diferență de nivel: 1000 m

    Proba specială 1 a fost destul de grea pentru un începător. Aș spune că e traseul perfect de enduro: este la vale însă la început ai vreo 3 „gâturi” la deal care îți taie din avânt și consumă energie. După care restul este intens, nu ai timp de respiro sau admirat peisajul. Efortul fizic e mare. Cine merge la sală și efectiv „face muschi” la mâini, picioare și degete, este în câștig.

    harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

    PS2 este ok, seamănă cu un traseu lucrat de bike park. Îl văd a fi potrivit pentru cei care vor să învețe. Dar și pe acesta îl poți face să fie dificil dacă îi dai tare. Însă la nivelul meu, m-am mulțumit să-l studiez și să-l înțeleg. Ocazional aici chiar ai timp să mai și admiri peisajul. Proba specială 2 aș fi ales-o să fie prima dintre cele trei, apoi doiul, pentru a crește treptat nivelul și gradul de dificultate.

    Ultima Specială de la Harghita Enduro este însă chiar specială. Este traseul de downhill oficial al zonei. Chiar dacă pentru enduro au fost scoase elementele cele mai dificile, tot au rămas suficiente locuri unde erai solicitat la maxim. Și cu atât mai mult erai solicitat dacă te dădeai tu la maxim. Pe traseul ăsta s-a facut cu adevărat diferența dintre cei care știu cu ce se mănâncă enduro și cei care se dau doar din plăcere și fără miză, ca subsemnatul.

    harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

    Spre deosebire de alte etape din Cupă la care ajungeam fix cât să particip în ziua de concurs, la Harghita Enduro am reușit să ajung cu o zi înainte și să fac recunoașterea traseelor. Se știa că PS3 e „mama lor” așa că toată lumea era concentrată în primul rând pe acesta. Și chiar era mama lor. Fix din start te lovea în moalele capului cu o coborâre „în cap” pe stânci și apoi un viraj la 90 grade la dreapta, tot în cap, tot pe stânci. Super tehnic, dar mi-a plăcut. Am reușit să mă dau pe 3 de 3 ori din care doar de 2 ori am avut start bun, a 3a oară am căzut. Partea bună era însă că startul se dădea de pe o platformă de unde puteai pleca deja „clipsat” în pedale. Pentru mine e crucial lucrul ăsta, să mă țină pedalele la locul meu.

    harghita-enduro-2019-foto-Mihai-Leu-01.jfoto Mihai Leu

    Considerând însă probabil că este prea greu, pentru ziua de concurs organizatorii au modificat startul și au scos virajul. Se pleca acum pe traseu drept, direct din curbă cum ar veni. Asta ușura puțin situația însa pentru mine a îngreunat-o pentru că nu mai puteam pleca clipsat. Cum după start urmau imediat bolovanii, plecand neclipsat am alunecat în zona aia. N-am căzut, dar nici elegant nu a fost.

    Mai departe speciala 3 a fost tare. S-a văzut că este un traseu muncit și amenajat, dar unde întâlnești și o mulțime de zone cu obstacole naturale dificile. Spre exemplu la un moment dat se traversa o zonă foarte abruptă cu copaci, plină de rădăcini mari care mergeau în toate direcțiile. Dacă nu aș fi reușit să fac un „track preview” cu o zi înainte, aici fie aș fi mers mai încet, fie aș fi căzut. Așa, am ținut minte linia ideală pentru mine și am trecut fără emoții. E bun track preview-ul ăsta, când ai timp să-l faci.

    harghita-enduro-2019-foto-Vertical-Ridinfoto Vertical Riding Romania

    Am avut și o mică avarie la bicicletă în ziua de antrenamente, prima din seria asta de concursuri. Probabil de la o piatră am îndoit valva roții spate. Încercând s-o îndrept, am rupt-o. Fiind tubeless, trebuia să schimb valva sau să pun cameră. Nu aveam valve tubeless de rezervă însă prietenii au sărit în ajutor și mulțumesc pe calea asta lui Alex Constantin, Alex Delcea, Bogdan Ionescu și mai ales lui Daniel Dumitrescu care a stat cu mine mai bine de o oră ajutându-mă cu reparația, eu reușind astfel și a doua zi să fiu tubeless la concurs.

    Chiar și tranzițiile au fost ok aici, mai bine spus tranziția. Deși aveai destul de mult de urcat pe drumul forestier, era aceeași tranziție de fiecare dată, cele 3 speciale terminându-se toate în același loc. De acolo aveai de pedalat la deal un forestier destul de lung, până înapoi în stațiune. Dar se putea face întreaga urcare pe bicicletă, fără push.

    harghita-enduro-2019-foto-Vertical-Ridinfoto Vertical Riding Romania

    Harghita Mădărș este un loc bun de venit, chiar și pentru mai multe zile, nu doar weekend. Cu bicicleta ai ce face și nu doar bicicletă. Ai trasee excelente și de alergare. Dar pentru bicicletă nu-i rău deloc, mai ales că poți veni și cu cea de cross country și cursieră în afară de cea pentru enduro.

    Ratingul publicat mai jos este subiectiv şi nu are cum sa acopere toate opiniile. Se adresează în momentul ăsta, celor cu experienţă limitată la mtb-enduro. De asemenea, la final de sezon vom regândi acest rating în funcţie de toate concursurile autohtone la care am participat. Pentru a cunoaşte modul în care trebuie să acorzi steluţele, citeşte Ghidul de evaluare a etapelor.

    harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0 harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0 harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0 harghita-enduro-2019-foto-Mihai-Leu-02-1

    Sursa articolului - Freerider

  6. 3-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_resized.jpg

    THE NEXT CHAPTER IN KTM´S E-MOBILITY STORY: INTRODUCING THE KTM SX-E 5

    Posted in Bikes, Riding

    KTM announced the launch of its latest model, the KTM SX-E 5 – an electrically powered junior model that’s innovative in design, READY TO RACE in performance and adaptable for the growing rider. The next step in e-mobility, the KTM SX-E 5 may be a great solution for encouraging new families to the sport, whilst offering another option for those who already love, ride and race dirtbikes.

    3-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_resized.jpg

    @KISKA

    As e-technology evolves, the next generation of riders are certainly likely to become more accustomed to e-powered vehicles in a world that becomes more and more familiar in using this technology. The KTM SX-E 5 not only represents KTM’s next step in e-powered motorcycles, it’s a premium junior product that grows with the rider both when it comes to ability and their size. In fact, one of the major features is that the bike can last a junior approximately five years as the seat h can be adjusted. It requires very little maintenance, just a bit of chain oiling. It makes hardly any noise. It’s easy to operate and it has a bunch of modes for the ability of the rider. Plus, KTM also offers an additional lowering kit so even the smallest riders can start with the bike early on. Pretty cool, eh?

    The masterminds behind the development of this project both have children that tested the bike and have been part of the process as the bike evolved. We know that some are skeptical about this kind of technology (without the sound of a motorcycle we’re all accustomed to and love), but when it comes to getting a child on such an adaptable bike from an early age, what’s not to like. Manfred Edlinger from KTM Research and Development, who is responsible for the motocross platform for all KTM SX models, explains: “The bike is so good as it is usable for all skills of all riders.”

    02-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_repost.jpg

    @KISKA

    “In my family my daughters were younger than five and with the KTM PowerParts lowering kit they could ride on the kids track right away after a few loops on the grass. Riding like that for the very first time on a motorcycle would absolutely not be possible with a combustion bike that has similar capabilities to a KTM 50 SX. To ride on a track the very first time on the bike is a big benefit. The KTM electric bike is a really complete package – my son that’s almost eight can finish on the podium at a local race, but also the same bike is usable for a four-year-old the very first-time riding,” said Edlinger.

    “This bike is so safe – it’s not only a READY TO RACE bike, but it’s also easy to operate. The kids can be quite independent with it, yet with the combustion bike it’s difficult for them to even get it started. If they are able to put on the boots and helmet alone, then they can also pretty much ride on their own. The bike doesn’t get hot, and it’s safer to let the children ride. It’s a completely new type of bike – high performance on the one hand, but also it’s a fun bike for improving skills at more locations. It’s a new era of youth riding.”

    4-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_resized.jpg

    @KISKA

    Development for this model has been similar to that of the full-size KTM SX models as raced by some of the best motocross athletes in the world. With comparable lap times to a KTM 50 SX as tested by a national level racer, it provides maximum performance with minimal noise – yet with a lot of other benefits.

    “I learned a lot about the advantages of the electric bike just by actually using it, and I have a lot of examples of things that make the bike easier – you can put it in the van without fixings as it can be laid down, when you wash the bike you can see there’s not so much oil around making it easier to clean there’s absolutely no maintenance – just some chain oil and that’s it. Even the tires last a lot longer due to the power delivery. All of this experience aside of the technical features I was able to explore a lot,” said Edlinger.

    5-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_resized.jpg

    @KISKA

    “We did a lot of work on the electric test benches and we had to build benches for this kind of engine and battery. We did a lot of CFD (Computational Fluid Dynamics) calculations along with heat resistance and heat dissipation testing – the ribs on the battery are not just a matter of design, or just by trial and error, this was really developed with modern CFD calculations. We worked on all of the hardware of the chassis completely, using the same development tools as on the big bikes with hydro pulse test benches for the frame and the swingarm. The swingarm is a highlight as it’s a cast aluminum swingarm replacing the steel welded ‘old school’ version we’ve used previously,” concluded Edlinger.

    10-KTM-SX-E-5-MY2020_rear_Resized.jpg

    @KISKA

    Edlinger’s department worked closely with the dedicated E-mobility team in KTM R&D, which is headed by KTM Head of Electrics/Electronics Arno Ebner. Responsible for developing the motor and incredibly adaptable electronics for the KTM SX-E 5, Ebner has years of experience in e-technology. With the KTM SX-E 5 it was really important to provide the highest safety standard, something that Ebner was passionate about achieving, as well as a bike with controllable power that fits the READY TO RACE mantra.

    “The lowest mode is really smooth, with a low-end speed, and it’s even possible for parents to walk or run behind the bike. This is a big advantage over the combustion engine – the controllability of the throttle is really good compared with a combustion bike. One of the reasons that it’s easy to ride is due to a really fast response of the torque at the rear wheel. We see from national level junior rider that the lap times are similar to a 50cc combustion engine, or in some conditions they are even faster. You have this really direct and good controllable power, along with all of the advantages of an e-bike,” said Ebner.

    6-Action-KTM-SX-E-5-MY2020_resized.jpg

    @KISKA

    “We tried to find the best balance in terms of safety and in terms of performance. Performance means good energy density to offer a lot of range in a small volume yet with a low weight. This is always a big issue because battery technology in general is really on a limit – we are using lithium-ion battery technology, and we have seen a steady development for improvements in this area over the last few years. I believe with the KTM SX-E 5 we really found a good solution,” continued the electrics expert.

    Hours and hours of testing, abuse testing, riding testing and so on have been done with these bikes, which have a lot of premium components including the frame, subframe, WP XACT 35 suspension and WP XACT shock absorber – it’s a special new technological revolution that can be enjoyed by such a wide range of riders.

    8-KTM-SX-E-5-MY2020_Instrument-panel_res

    @KISKA

    With that in mind, it also means KTM continues its commitment to encouraging new riders to the sport, whilst keeping the READY TO RACE DNA right at the heart of every model produced. Perhaps the KTM SX-E 5 will encourage new families into the wonderful world of biking, whilst creating something special and different for already orange bleeders.

    Photos: KISKA


  7. De câteva zile circulă pe net o petiție online pentru introducerea în Codului Rutier a “Lane splittingului”, conducerea motocicletei printre mașinile blocate în trafic. Petiția a fost inițiată de Asociația Legio Maris RC și a strâns 2.300 de semnături. 

    Textul petiției: “Lane splitting-ul”, adică conducerea motocicletei, scuterului sau a bicicletei între două benzi de circulaţie pe acelaşi sens, atunci când traficul se mişcă lent sau este oprit.

    pemotoare-banner-bmw.gif

    Dorim recunoaşterea şi introducerea în Codul Rutier a acestei posibilităţi de fluidizare a traficului pe străzile şi şoselele din România, care sunt tot mai aglomerate.

    În acest fel se descongestionează traficul rutier, nu doar prin introducerea în Codul Rutier, ci și prin efectul secundar de trecere a mai multor persoane la mijloace de transport precum motocicletă, scuter sau bicicletă. 

    În acest moment, lane-splittingul este o practică tolerată, fără să fie menționată în Codul Rutier. O legiferare ar putea aduce norme care să reglementeze felul în care se face această manevră: cu ce viteză, în ce condiții, s.a.m.d. Lane splittingul este o manevră normală, folosită de motocicliștii din toată lumea. În țări cu tradiție moto, precum Italia, Franța sau Spania, este o tehnică folosită de toți cei care merg pe două roți. 

    Găsiți petiția aici.


    Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

  8. 68902709_119783569369885_5683214843348254720_nClubul Sportiv Master Bike Cluj in colaborare cu Asociatia Moto24 organizeaza in acest sfarsit de saptamana concursul regional Hard Enduro Piatra Craiului. Competitia va avea loc in localitatea Zarnesti intre 21 si 22 septembrie 2019 si conteaza in Campionatul Regional de Hard Enduro a zonei Centrale.

    Vor concura clasele: Pro; Expert(si Veterani); Fete si Hobby

    Secretariatul concursului și tabăra de bază sunt in localitatea  Zarnesti din Jud. Brasov (zona Barsa Fierului).

    Program:

    Sambata 21.09.2019 prolog apox. 10-15 km

    08:00 – 12:30 înscriere participanți în locația taberei de bază

    13.00- 14.00 Parada Moto in centrul orasului Zarnesti

    14:30 – ședință tehnică cu concurenții în locația taberei de bază

    15:30 – start prolog

    19:00 – festivitatea de premiere a câștigătorilor prologului

    20:00 – 21:00 înscriere participanți în locația taberei de bază

    coverDuminica 22.09.2019 ziua de concurs, aprox. 40-50 km functie de clasa

    08:30 – ședință tehnică cu concurenții în locația taberei de bază

    09:00 – plecare din tabăra de bază în coloană organizată spre zona de start

    09:30 – start ziua 2

    17:00 festivitatea de premiere

    103Regulamentul Particular si Programul CR Hard Enduro Piatra Craiului – Zarnesti 21-22.09.2019 sunt disponibile aici.

    Site-ul organizatorului este disponibil aici.

    CR Hard Enduro Piatra Craiului – Zarnesti 21-22.09.2019 este organizata cu sprijinul Primariei Orasului Zarnesti, RNP ROMSILVA, DIRECTIA SILVICA BRASOV (UAT Sinca Noua, UAT Zarnesti, UAT Vulcan, UAT Poiana Marului),  și R.P.L.P Piatra Craiului R.A.


  9. Desi magazinul din Cluj-Napoca este deschis publicului de ceva vreme, deschiderea oficiala este un eveniment mult asteptat de comunitatea moto din Cluj si din imprejurimi. Majoritatea motocilistilor din tara au auzit de MOTOMUS si spun asta deoarece aceasta firma are deja un renume creat in Romania, in ceea ce priveste domeniul moto. Ca sa fac o scurta prezentare pentru cei care inca nu au auzit de MOTOMUS si pentru cei care poate nu stiu atat de multe despre ei, am sa incep prin a spune ca firma a fost infintata in Gherla si de la bun inceput a fost printre putinele firme din tara care a pus pret pe calitatea produselor si serviciilor pe care le ofera. 

    Acum 5 ani lucram la o firma cu acelasi domeniu de activitate din Cluj-Napoca si atunci a fost prima data cand am auzit de MOTOMUS. Am inceput sa colaboram impreuna si astfel am vazut cum an de an isi mareau stocurile si ofereau din ce in ce mai multe servicii catre clientii si partenerii lor. Nu am sa enumar toate avantajele pe care MOTOMUS le ofera dar am sa va spun ca ofera niste servicii unice pe piata moto din Romania: Garanția deteriorării produsului si Garanția returnării motocicletei. Da ati auzit bine si am sa va spun si cum functioneaza. Daca esti client MOTOMUS si in urma unui eveniment nedorit ti-ai taiat, zgariat sau rupt echipamentul sau accesoriile motocicletei, acum le poti reachizitiona cu o reducere de 35-45%! Iar daca nu ai reusit sa te acomodezi cu noua motocicleta, in termen de 10 zile calendaristice, in limita parcurgerii a 300 km, MOTOMUS o inlocuiste cu alta, de aceeasi valoare sau mai scumpa.

    Pentru a termina scurta descriere am sa mai spun ca MOTOMUS este importator oficial in Romania pentru brand-urile DAINESE, AGV si SW-MOTECH. De asemenea MOTOMUS este dealer autorizat KAWASAKI si PIAGGIO VESPA. Pe langa aceste lucruri dispun de stocuri impresionante si comercializeaza produse de la GIVI, Alpinestars, Modeka, Richa, TCX, Thor, Sena, BARRACUDA, BelRay, MOTUL, YUASA, RAM MOUNT, Shoei, Scorpion si cine mai stie cate. Repet faptul ca toate aceste brand-uri se gasesc pe rafturile din magazinul de la Cluj si respectiv in Gherla.  

    Si daca toate acestea nu va impresioneaza va spun ca la magazinul din Gherla gasiti un stoc impresionant de motociclete si scootere rulate (second hand) – ultima data cand am fost in vizita erau in jur de 80/100 bucati aliniate frumos si depozitate intr-o hala imensa. Cu siguranta cei care le-au trecut pragul au avut de unde alege, indiferent daca au ajuns in magazinele fizice sau pe cel online. Cam aceasta este mica descriere si sunt convins ca mi-au scapat cateva brand-uri si detalii pe care am sa va las pe voi sa le descoperiti.

    IMG_20190905_113618-Large.jpg

    Deschiderea oficiala a magazinului din Cluj-Napoca

    Tinand cont de imaginea pe care MOTOMUS o are deja creata in Romania, deschiderea magazinului de la Cluj nu putea fi lipsita de un eveniment cu adevarat special. Asadar in 14 septembrie 2019, intre orele 13 si 18 sunteti invitati sa descoperiti un magazin cu adevarat dedicat motocilistilor. Pe langa faptul ca veti avea posibilitatea sa admirati si sa probati o multime de echipamente, accesorii si cateva modele KAWASAKI si VESPA, veti avea ocazia sa faceti si un test drive cu cateva motocilete BMW. Asa cum am spus si mai devreme si cum poate deja v-ati dat seama, aceasta firma din Gherla nu se multumeste doar cu „atat", asadar impreuna cu BMW Motorrad Oradea vor reusi sa creez un eveniment si mai frumos. Modelele care se vor putea testa sunt: R1250GS, R1250GSA, C400GT, G310R si R1250RT iar pentru a va inscrie trebuie doar sa fiti prezenti cu permisul de conducere si buletin. 

    Cei care vor participa la acest eveniment, eveniment pe care eu personal il astept de mult timp, vor putea asista la prezentari dedicate brand-urilor comercializate si mai mult de atat cei care inca sunt in cautarea unor produse vor putea profita de reduceri de pana la 40% la mai multe categorii de produse. Dar surprizele nu se termina aici.

    Pe langa racoritoare, cafea si tot felul de gustari cei prezenti la acest eveniment vor putea participa gratuit la 2 TOMBOLE unde vor fi extrase si premiate locurile 1,2 si 3. Hmmm …. asa eveniment sa tot ai. Pe langa test drive, prezentari de produse, reduceri si racoritoare MOTOMUS ofera si produse GRATUIT. Nu pot decat sa felicit aceasta initiativa si sa va indem pe toti motocilistii din tara, nu doar din Cluj, sa participati la acest eveniment. 

    NOI VOM FI ACOLO !

    CUM GASESTI MAGAZINUL MOTOMUS ?
    LINK EVENIMENT FACEBOOK
    Deschidere oficiala magazin MOTOMUS – Cluj-Napoca
    5 (100%) 29 vote

    Vezi sursa

  10. Dementor
    Ultima postare

    In the early 50s, Husqvarna decided to produce folklore machines. New legislation opened up for cheap mopeds that at first were no more than bicycles equipped with an engine. The popularity of this new way of transportation grew quickly. It resulted in whirlwinds, such as the Novolette, the Roulette and the Corona, all Avantgarde pilgrim models…

    56_hqv_novolette_moped_brochure.jpg

    For those with petrol and oil in their veins, the moped can be a life-trigger when you're fifteen years of age. For many of these youngsters, the two-wheeler was much more than just passing time on a machine – it was more like a way of living your teenage years. If you like history, the moped can probably be traced all the way back to the vehicle of Gottlieb Daimler back in 1885, almost a century and a half ago. In that period, inventors and producers competed with their technical bravery. A power source enabling easy transportation could be installed in many ways; in the front or in the back... maybe in the frame or then again possibly above on the luggage-rack? The solutions were plentiful. Fascination and imagination were two decisive factors for a colourful choice, solving the transmission problem.

    59_hqv_cornette_moped_ad.jpg

    It took decades before Husqvarna discovered the simplest means of transportation. Since its inception in 1903, the Swedish Weapons factory had manufactured motorcycles with a cylinder capacity ranging between 60cc and 994cc. Now, in the beginning of the 50s and thanks to recently introduced Swedish moped legislation, there was suddenly a need for cheap models. They would consist of engines with a capacity of a mere 50cc. Freedom for the people meant moving around with a bike doing 30 km/h without registration, tax, insurance or a riding license. These were the rules, which applied in Sweden for 15-year-old teenagers (and older) as of July 1st in 1952. Mind you, the vehicle had to be equipped with an engine of maximum 0.8 horsepower and two separate brakes. After a week, there were more than a dozen approved power sources around. A few months later the number had increased to more than 40 engines. According to knowledgeable sources, some 60,000 mopeds were sold in 1952 with yearly sales going up to more than 100,000 units. By 1957, it is estimated that there were 400,000 mopeds on the road, used only in Sweden - the fastest growing market in the world in those days!

    dsc_5790.jpg

    Husqvarna did not rest on previous laurels. In 1952 they introduced the Novolette model with a 40cc Rex engine, which was imported from Germany. As this novelty was launched, some 2,000 units were manufactured, and Husqvarna sold approximately 25,000 Novolettes in the two first years. Then, Husqvarna's in-house version was presented. A number of the factory’s moped models were sold during the 50s and in the beginning of the 60s. First out was the luxury machine Roulette, designed by the famous Swede Sixten Sason - a man who made his fame and fortune as a successful industrial designer. Sason had the ability to combine shape and contents into an art of teasing futuristic forms. So, also by working on the sophisticated Roulette, Sixten Sason strengthened his position within the automotive industry. All these machines came in double colours and the luxury edition was either painted in orange/black or then in yellow/black with a matching saddle. In 1958 the scooter Corona – Sweden’s only moped model with a free-wheel system – was a great success on the market. The vehicle with the Mexican beer name became very popular as it also had a decent price tag of 1,115 Swedish kronor (approx. 225 US dollars). A year later, it was time again for renewal. Husqvarna now came up with the debut of the Cornette model - with one wheel in the 50s and the other into the 60s. It cost 995 SEK and had the accepted, traditional "Egg-engine" of 50cc. The last fully own-produced Husqvarna moped was launched in 1960 with the simple name of "Lyx" - Luxury, or else the model figures 4012. By now, the factory had abandoned the slide-valve engine in favour of the new piston-controlled manifold. In 1961, the Swedes bought 80,000 mopeds in only one year.

    dsc_5863.jpg

    A year later, the Husqvarna mopeds were merged with other Swedish manufacturers. The results were traditional mopeds with little individual flair. The egg-engine was replaced by the "Flinta" (Flintstone) power source and this was the weapons factories last contribution to their moped division. It is said that this "Flinta" machine was developed in more than 60 different shapes. By 1964, more than 750,000 mopeds rolled on Swedish streets and roads. All in all, in the decade that the individual moped brand existed, Husqvarna produced a total of around 170,000 units. Compared with 1.8 million electric waffle irons and 12 million meat grinders, the 50cc two-wheelers were quite a humble production line in the company.

    dsc_5877.jpg


  11. Curs de siguranta rutiera - Politia Rutiera

    Asociatia Moto Incepatori a organizat un Curs de siguranta rutiera in colaborare cu Brigada de Politie Rutiera Bucuresti. Cursul a avut loc in Poligonul moto Electronicii.

    Reprezentantul Brigazii de Politie Rutiera Bucuresti, dl. Comisar Sef Ovidiu Munteanu, le-a vorbit incepatorilor despre importanta de a avea o conduita corecta si preventiva cand circula pe drumurile publice si despre necesitatea purtarii unui echipament de protectie cat mai complet cand merg pe motocicleta.

    Dl. Comisar Sef Ovidiu Munteanu si dna. Diana Porumb – Instructor Moto le-au dat sfaturi si explicatii incepatorilor despre:

    – Pozitionarea corecta pe banda
    – Efectuarea in siguranta a unei depasiri
    – Importanta purtarii echipamentului de protectie complet
    – Conducerea pe timp de ploaie
    – Comportamentul corect la plimbarile in grupuri moto
    – Mersul cu pasager pe motocicleta

    Moto Incepatorii i-au adresat domnului Comisar Sef Ovidiu Munteanu intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si au primit lamuriri asupra multor aspecte legale.

    Va asteptam la urmatoarele cursuri organizate de Asociatia Moto Incepatori in colaborare cu Politia Rutiera si la plimbari 😀
    Asfalt uscat!


    Vezi articolul integral

  12. După lansarea cărții ”Est, spre Siberia”, dar imediat după, am plecat pentru vreo două săptămâni din țară și, când am revenit, am neglijat complet ceea ce îmi propusesem să fac. Pentru că am primit o grămadă de întrebări pe care le-am lăsat fără un răspuns clar, am cerut ajutorul editurii și vă las, mai jos, toate locurile de pe planeta asta din care puteți cumpăra cartea mea.

    Acum, astea sunt locurile în care a fost pusă în vânzare. Dat fiind faptul că nu sunt 500.000 de exemplare pe piață, e posibil ca între timp să se mai fi epuizat din stocuri în librării. Deci dați un telefon dacă vreți să vă duceți pe undeva. Avem în felul următor:

    • Bucuresti:
    • Libraria Sophia
    • Libraria Mihai Eminescu
    • Librarium Mega Mall
    • Librarium Sun Plaza ( Sun Plaza Shopping Center )
    • Stand – Agentie difuzare carte (este un depozit de carte care livreaza carti in Bucuresti)
    • Cluj-Napoca:
    • Libraria Book Corner
    • Libraria Universitatii
    • Brasov:
    • Libraria St. O. Iosif
    • Iasi:
    • Librarium Felicia Mall
    • Librarium Iulius Mall
    • Timisoara.
    • Libraria Cartea de Nisip

    Cine nu are starea necesară pentru o deplasare într-o librărie, cartea e disponibilă și spre achiziționarea online din următoarele locuri:

    Altfel, lucrurile merg bine. Editura mi-a cerut contul ca să îmi vireze drepturile de autor, motiv pentru care îmi imaginez că s-au cam dat toate bucățile. Nu știu dacă o să mai fie și o ediție a doua, deși plănuiam două lansări la Cluj și la Iași, plus ceva frumos la Salonul Moto din București. Vedem.

    Știu că sunt mulți oameni cu care am vorbit să mă întâlnesc, să facem o poză cu cartea sau să dau o semnătură. Evident, am neglijat și aspectul ăsta. Așa că puteți să îmi scrieți, de preferat pe Instagram, și rezolvăm și aspectele astea.

    [arrow_forms id=’9614′]

    Vezi articolul integral

  13. 1378239_727210643971336_1242957164_n-350x350.jpg


    Motorteam aduce noile grafici Shark in Romania incepand cu luna februarie 2019.


    Vizualizati noua colecție Shark pentru 2019, toate listate pe site și disponibile pentru precomenzi acum!


    Pornind dintr-un obiectiv comun care accentuează siguranța, această colecție - una dintre cele mai cuprinzătoare și mai variate din piata - reflectă eforturile permanente

    ale echipei de cercetare, către obiectivul final de a garanta cel mai înalt nivel de protecție pentru toți cei care utilizează produsele Shark în fiecare zi.


    Familia Shark a fost extinsă prin lansarea de noi modele, Street-Drak: o casca cu adevărat urbană dar și sportivă, care are un stil original, universal recunoscut și 

    dotata cu ochelari ultra-subțiri cu lentila dubla. S-Drak: prezentata deja anul trecut in primăvară impreuna cu versiunea din carbon S-Drak Carbon cu culori si grafici unice.


    De asemenea, Shark vine cu noi modele grafice la modelele actuale cum ar fi: Ridill, D-Skwal, Skwal 2, Spartan, Spartan carbon,Race-R Pro, Race-R Pro carbon
    Race-R PRO GPEvo-One 2, Evoline 3, ATV-Drak, X-Drak, Nano și Varial!


    Pentru a vizualiza gama completă de Shark faceți clic pe acest link https://www.motorteam.ro/casti-moto?bfilter=m0:60;

    1_D-SKWAL_mercurium_KWR_34Lfront_HE4024_ergebnis.jpg   1_RIDILL_stratom_AAY_34Lfront_HE0543.jpg   1_SPARTAN_Austrian-GP-mat_RKR_34Lfront_HE3460.jpg   1_SPARTAN_priona_WBR_34Lfront_HE3462.jpg   1_SPARTAN_priona_WKR_34Lfront_HE3462.jpg   1_SPARTAN_Replica-Lorenzo-Monster-mat-2018_KRG_34Lfront_HE3457.jpg

    1_SPARTAN-CARBON_silicium_DVA_34Lfront_HE3405.jpg   1_SKWAL2_sykes_KBY_34Lfront_HE4908_ergebnis.jpg   1_RACE-R-PRO_Sauer-mat_RKW_34Lfront_HE8649-01_1.jpg   1_RACE-R-PRO_Zarco-GP-France_WBR_34Lfront_HE8633.jpg   1_RACE-R-PRO_Zarco-GP-France-mat_KAR_34Lfront_HE8634.jpg   2_RACE-R-PRO_Zarco-GP-France_WBR_34back_HE8633.jpg

    50269966_2500333930039379_806785803844845568_o.jpg

    6_EvoLineS3_Hataum-Hi-vis_OKA_34Lfront-open_HE9341-1.jpg   6_EvolineS3_Hataum-Hi-vis_YKA_34Lfront-open_HE9341-1.jpg   EvoLineHataumKWR34openFront.jpg1_EVO-ONE2_kenser_OKA_34Lfront_HE9719_ergebnis.jpg   1_EVO-ONE2_kenser_YKA_34Lfront_HE9718.jpg   1_EVO-ONE2_kenser_KSR_34Lfront_HE9719_ergebnis.jpg

    1_STREET-DRAK_kanjhi-mat_KOS_34Lfront_HE3314_ergebnis.jpg   1_STREET-DRAK_zarco_KOA_34Lfront_HE3315_ergebnis.jpg   1_STREET-DRAK_zarco-mat_ASR_34Lfront_HE3316_ergebnis.jpg


    Vezi articolul integral

  14. 27.png?resize=748%2C299&is-pending-load=

    27.png?resize=748%2C299&ssl=1

    As the Snow in the passes of the High Atlas thaw, and Just before the Sahara gets hotter than hell, we are getting ready for a Spring run of the Morocco Adventure. Departing from Malaga Spain, this 11 day, 2400Km ride ticks off the best Morocco has to offer. From the Kasbahs and the Medinas to the Berber villages in the Atlas, and Tuareg tribes in the Sahara. We still have last seats on this spring ride and the Autumn ride is filling fast.

    For more about this tour go to the tour page.


  15. Costin Beekman
    Ultima postare
    20181228_091227.jpg

    Poate va întrebați ce naiba cautam cu motoarele la plimbare pe 28 Decembrie când afara sunt câteva grade și când e mai degrabă vremea de schi. Dacă ești motociclist, știi ca boala asta cu motocicletele provoacă o mâncărime care din când în când trebuie scărpinata, da unii mai des, la alții mai rar. Pe lângă asta, la mine s-a mai întâmplat în sfârșit ceva ce-mi doream de foarte multi ani, și anume, am schimbat Hornetul cu un GSA de 1200. Chestia e ca schimbarea s-a produs în octombrie și drept urmare nu prea am apucat sa o plimb prea mult. Am reușit o tura de o zi pe Transfăgărășan la sfârșitul lunii Octombrie, iar în rest am făcut drumuri prin și pe lângă București. Și nu știu cum se întâmpla de că fix anul asta, după poate zeci de ani, iarna s-a găsit sa vina încă de la jumătatea lunii Noiembrie. 
    De atunci în fiecare zi stau și ma uita pe prognoza, ma uit pe fereastra, doar-doar mai prind o zi, un weekend în care sa fie cât de cât uscat și temperatura pozitiva astfel încât sa mai merg putin cu motorul. Prin oraș, deja dacă la meteo îmi spune ca dimineața vor 2-3 grade, chiar dacă e ud pe jos sau e burniță, plec cu motorul la birou, pentru ca știu ca în centru vor fi cu cel putin 1-2 grade în plus deci șansele de polei sunt minime. Ajuta și parbrizul, rezervorul lat și motorul boxer care ma protejează destul de bine de vânt. Singura problema e ca dacă ma prinde noaptea și ploaia, nu prea mai vad nimic cu viziera lăsată, iar pe frigul asta e cam groaznic sa mergi și sa-ți iei tot vântul asta înghețat și picăturile de ploaie direct în față. 

    20181028_163431.jpg
    Transfăgărășan coborârea spre Sud
    20181028_163450.jpg
    Transfăgărășan coborârea spre Sud
    După jumătatea lunii Decembrie, după câteva ninsori și nopți geroase, deja îmi pierdusem orice speranță că vremea se va mai îndrepta cât sa mai permită să scot motorul din garaj. Totul a culminat acum vreo câteva zile, într-o seara, când nu am mai suportat să văd că de câteva zile, la prânz, sunt 4-5 grade și deja toată zăpada s-a topit în afară de o porțiune de vreo 30 m la mine în spatele blocului pe unde ies eu cu motorul. Așa că m-am dus la magazinul din colț și am cumpărat o pungă de sare și am început să o împrăștii pe alee. Nu vreau să știu ce au gândit vecinii care m-au văzut... un om normal ar fi făcut lucrul ăsta a doua zi după ce a nins, eu îl făceam cam la două săptămâni de la ultima ninsoare... În fine.. ideea e ca a doua zi oricum au fost vreo 10 grade cu soare și toată zăpada s-a topit. Asta se întâmpla pe 23 decembrie. Văzând că urmează o săptămână cu temperaturi constant peste 0 grade, am decis ca undeva intre Crăciun și Anul Nou ar merge o tură mai lunga de câteva sute de kilometri. Îl întreb pe Andrei dacă se bagă și normal, cum mă așteptam, spune ca da. Așa că ne decidem să încercam pe 28 decembrie pentru că vremea se anunța cea mai favorabilă: 5-6 grade la prânz și ceva soare. Traseul câștigător este următorul: București - Ostrov - Lipnita-Kaynardzha - Silistra - Ruse - Comana - București.

    Zis și făcut, iată-ne pe 28 dimineața. Am hotărât să ne vedem la 8.30 la o benzinărie la ieșirea spre Oltenița. Andrei îmi dă mesaj pe la 7.30 să-mi spună că deja a plecat de acasă, așa că bag viteză și la 8 fix sunt la locul de întâlnire. E mai bine așa pentru că oricum ziua e scurtă și avem de parcurs vreo 400 km.

    20181228_091240.jpg
    Lângă pădurea Ciornuleasa
    Pe la 8.30 o luăm din loc. Sunt ceva nori, mai iese soarele din când în când și termometrul e înțepenit pe +1 grad. Pe jos s-a așternut peste noapte un strat fin de bruma, deci suntem foarte atenți la frâne și schimbări bruște de direcție. E oarecum stresant pentru că nu știi la ce să te aștepți. La unele curbe, nu știu dacă e mintea care îmi joacă feste sau e o mică denivelare, sau chiar alunec, ideea e ca nu e deloc plăcut. Sunt cu ochii doar pe termometrul din bord, doar doar mai apare un grad în plus. 
    Drumul spre Oltenița e cât de cât ok pentru ca e circulat, dar după Șoldanu, virăm stânga spre Mânăstirea pe un drum relativ pustiu. Aici e și mai stresant: nu prea au trecut deloc mașini și sunt multe zone unde pe jos se vede un strat fin alb de brumă. E enervant pentru că soarele strălucește pe alocuri și te-ai aștepta să se topească mai repede.
    Trecem de pădurea de la Ciornuleasa și facem un prim popas. Termometrul arată un singur grad cu plus și deja pe Andrei l-a cam luat frigul. Eu am scăpat doar cu degetele de la picioare puțin înghețate. Ce să-i faci... iarna nu-i ca vara... O pauza de 10 minute și plecăm mai departe. Acum sunt 2 grade. După câțiva kilometri ieșim în drumul Oltenița-Călărași, trecem de lacul Mânăstirea și după vreo 20 de minute ajungem la Călărași. Ne oprim la o benzinărie să ne mai încălzim. S-a făcut ora 10. Când plecăm din nou termometrul arată 4 grade, apoi pe centura Călărașului 5 grade, deja e mult mai bine. Chiar dacă nu e tocmai cald, măcar psihologic e mult mai bine pentru că teoretic am scăpat de riscul de polei.

    20181228_104330.jpg
    Traversarea Dunării la Ostrov
    La 10.30 ajungem la bac-ul de la Chiciu. Trecem de primul feribot pentru că nu se vede nici urmă de vapor la mal, și ajungem la al doilea. Plătim taxa de trecere la casă și casiera e suficient de drăguță să sune la vapor să le zică sa ne aștepte. Așa că reușim să ne urcam pe bac fără să așteptăm deloc. 
    Ne-am decis să intrăm în Bulgaria pe la un punct de frontieră deschis recent lângă satul Lipnița. La vreo 30 km de Ostrov, din DN3 virăm la dreapta spre noua graniță. Drumul ăsta pare nou, asfaltul este destul de bun și sunt multe viraje și câteva dealuri. E chiar frumos pe aici. Pe la ora 11.15 ajungem în graniță și exact cum ne așteptam nu e țipenie de om în afară de vreo 3-4 vameși care pierd vremea. Probabil că suntem singurii lor clienți pe ziua de azi pentru ca își fac treaba foarte conștiincios, ne verifica actele vreo 10 minute. Nu e problema pentru că avem ce face: pe ghereta din graniță sunt tot felul de afișe din care aflăm lucruri foarte utile: de exemplu, dacă nu știați se pare că ai voie să treci granița cu o cantitate mică de alimente din state precum Insulele Feroe, Andora sau Norvegia. Sau dacă vreți sa mergeți în audienta la D-na Carmen Dan, o puteți face în fiecare miercuri dimineața la ora 10 fix. Cel mai tare e un afiș care ne avertizează de pericolul pestei porcine africane și înfățișează un grup de poci domestici peste care sare (sau mai degrabă zboară) un porc mistreț.

    20181228_113012.jpg
    Langa granita Lipnita-Kaynardzha
    Pe la 11.30 trecem în Bulgaria. Practic suntem cam la jumătatea traseului propus. De aici o luăm înapoi spre Vest oarecum paralel cu Dunărea. Pornim pe un drum secundar care ne scoate în Kaynardzha apoi continuam pe același drum printr-un mic canion și apoi pe lângă o cariera de piatră. După câțiva kilometri ieșim la drumul principal ce duce spre Silistra și apoi către Ruse. Șoseaua este ok, din când în când câteva viraje largi, asfalt aproape uscat și trafic destul de redus. Temperatura deja a ajuns pe la 6-7 grade deci deja e lux. Dar pentru ca nu vrem sa ne plictisim, am decis să facem o mică abatere și să o luam pe un drumeag care merge pe maul Dunării intre satul Dolno Ryahovo si orașul Tutrakan.

    20181228_124554.jpg
    Lângă Dunăre la Dolno Ryahovo
    Părăsim drumul principal și pe măsură ce ne apropiem de Dunăre șoseaua devine din ce în ce mai îngustă până ce ajungem într-o intersecție unde se termină și asfaltul. De aici începe un drum îngust presărat cu bolovani înfipți în pământ. Pare că bolovanii sunt relativ uscați, dar asta e aici în prima parte a drumului unde a bătut soarele. Mai departe drumul se afundă într-o pădurice și probabil ca acolo sunt uzi. Facem o pauză mai lungă să ne mai încălzim și să prindem curaj. Pornim. Motorul trepidează pe pietre dar e ok. După un mic urcuș, mai mergem puțin și ajungem la o coborâre plină de băltoace și de noroi.

    20181228_124547.jpg
    Drum forestier pe malul Dunării
    Mă opresc să-mi fac puțin curaj, roata din față îmi alunecă și aproape cad. E prima oară când mă bag cu monstrul ăsta de motor pe un drum de genul ăsta. Acum ce să fac, oricum e cam greu să mai întorc pentru că sunt cu fata la vale și drumul este foarte îngust. Deci nu prea am altă variantă decât să o iau la vale. Încerc să-mi aduc aminte de toate filmulețele pe care le-am văzut pe Youtube în care diverși "specialiști" te învață cum sa abordezi drumurile accidentate. Toți zic că cea mai bună abordare e să mergi ceva mai repede decât te lasă instinctul de conservare și să te ridici în picioare pe scărițe. Cică reflexele omului sunt formate să-ți ții echilibrul când stai în picioare și oricum stând în picioare, greutatea se lasă pe scărițe și centrul de greutate va fi mai jos. Pare logic, n-am ce să zic. Îmi iau inima în dinți și plec. Mă ridic în picioare, accelerez și trec prin prima zonă de noroaie. Motorul îmi fuge de sub mine în lateral, mă uit cu groază la boscheții din stânga drumului și deja îmi imaginez cum o să aterizez acolo.... dar ce să vezi, teoria funcționează și reușesc să mă redresez. Wow!!, am trecut de primul obstacol.

    20181228_130500.jpg
    Drum pe malul bulgăresc al Dunării
    Mai departe urmează o parte relativ ok, apoi iar câteva zone cu bălti și noroi și pe alocuri mici  porțiuni de gheață. După câțiva kilometri, în sfârșit se zărește niște asfalt, dar normal că înainte mai e o ultimă poțiune de noroi și câteva bălți adânci care ocupă tot drumul. Din nou motorul dansează în toate părțile, dar cu puțin noroc trec și de astea în picioare. De aici drumul începe să fie din ce în ce mai bun, până dispar toate gropile și se transformă într-un drum normal cu 2 benzi. 

    La Tutrakan reintrăm pe drumul național 21 ce duce la Ruse. Mai sunt vreo 60 km, deja temperatura a ajuns la 8 grade, așa că ultima porțiune de drum prin Bulgaria e destul de plăcută. La ora 14.00 suntem pe podul dintre Ruse și Giurgiu. În graniță găsim o coada de vreo 15 mașini și după aproximativ 15 minute intrăm în țară. 


    20181228_131136.jpg
    Drum pe malul bulgăresc al Dunării
    Nu am mâncat nimic de azi dimineață așa că ne oprim la prima benzinărie să mâncăm ceva și pe nesimțite se face ora trei. Ne decidem să mergem direct spre București fără se ne mai abatem pe la Comana așa cum plănuisem inițial. Deja frigul ne-a cam obosit și nu prea mai avem chef de ocoluri pe drumuri lăturalnice. A fost ok pentru o singură zi și mai ales o zi de iarnă.
    La ora 4  ajungem în București, exact cum ne planificasem și chiar mă bucur că am decis să venim direct pentru că la ora 5 începe să plouă.

    20181228_131129.jpg
    Dunărea lângă Tutrakan (vis-a-vis de Oltenita)



  16. Am dat startul pregatirilor pentru cantonamentul de pregatire moto offroad pe care il organizam la fiecare inceput de an, din 2012 si pana in prezent. Nici anul urmator nu va face exceptie, Februarie 2019 fiind deja o data setata in calendar pentru acest eveniment. Astfel, Adi Raduta si intreaga logistica RAMS Motorsport si Suspensii RAMS, isi vor muta baza in sudul Italiei, pe incredibila insula Sardinia. Suportul tehnic va fi oferit de echipele Top Cross TCS si RAMS MX School.

    Ce inseamna acest cantonament:

    • transportul motocicletei si al echipamentului moto, ce se va face cu camionul Top Cross TCS;
    • cazare la hotel;
    • transport asigurat pe durata sederii pe insula (drumuri la hotel, aeroport, circuit);
    • mesele gatite de bucatarul echipei Top Cross TCS;
    • acces la circuit (include taxa zilnica);
    • antrenamente de tehnica moto;
    • servisarea motocicletelor.

    Ce trebuie sa faca un pilot care vrea sa mearga alaturi de Adi & Co. in Sardinia:

    • sa-si aleaga o saptamana sau mai multe in perioada 1-22 Februarie 2019 ;
    • sa se inscrie;
    • sa-si ia bilet de avion cu destinatia Sardinia;
    • gata 🙂

    Mai multe informatii si inscrieri la adi21 [@] topcrosstcs.ro. Februarie 2019, Sardinia, here we come!

    enduro training italy

    Short English description: wanna train with us in Sardegna? Each year we host a training camp, consisting of 3 weeks (you can choose how many you want to spend there) of motocross and enduro riding in Sardegna, Italy. Full logistics included by our team:

    • motorcycle transport from Romania and back with our racing truck;
    • hotel accommodations;
    • on island transportation (to the airport, hotel, track);
    • cooked meals by our personal chef;
    • track access;
    • training sessions with professional motocross rider Adrian Raduta;
    • motorcycle maintenance.

    All you have to do is pick a week or more between 1 – 22 Feb 2019, buy a plane ticket and meet us in Sardegna. More info and sign up via email at adi21 [@] topcrosstcs.ro


    View the full article

    • 1
      postare
    • 0
      comentarii
    • 4009
      vizualizări

    Postări Recente

    Runda 1 a raliurilor hard enduro Extreme XL Lagares a avut loc intre 11 – 13 mai in Portugalia.

     

    Pe parcursul celor trei zile de competitii din nordul Portugaliei, localitatile Lagares si Porto, s-au desfasurat raliurile de motociclism la categoriile EnduroCross, Urban si Hard Enduro.

     

    Competitia destinata exclusiv riderilor de motociclete a debutat vineri, cu o cursa nocturna Endurocross, iar sambata scena a fost rezervata curselor pe traseul urban, in timp ce ziua de duminica a marcat aventura pe malurile alunecoase si stancoase si pe drumurile forestiere din Penafiel, pe unul dintre cele mai solicitante si spectaculoase trasee.

     

    Raliurile Extreme Lagares sunt recunoscute drept cele mai dure raliuri enduro din lume, avand loc pe teren alunecos si numai cei mai pregatiti piloti pot face fata cu brio acestui test.

    Unul dintre riderii care s-au remarcat este si Billy Bolt (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing), acesta cucerind o prima victorie semnificativa intr-o competitie de talie internationala. Rezultatul obtinut il plaseaza intr-o pozitie de conducere in Campionatul Mondial Enduro Super Series 2018. De asemenea, riderul Husqvarna Graham Jarvis a urcat cu partenera sa TE 300i pe locul 5.

     

    47321_graham.jarvis_WESS-2018-Rnd1_10273.jpg

     

    In prima zi, riderul britanic Billy Bolt s-a descurcat fara probleme pe traseul umed si noroios, a condus fara efort in cursa de incalzire, apoi s-a clasat in fata lui Jonny Walker si a colegului de echipa Colton Haaker. In a doua zi de raliuri, concurentii au avut drept provocare sa se intreaca pe strazile orasului Porto – Urban Prologue. Intrecerea pe strazile inguste si pietruite a punctat insa o lupta dura cu rivalul Walker. Duminica, Bolt a facut uz de intreaga sa experienta pentru a ataca dur in turul doi, si-a croit drum spre linia de finis si a cucerit prima victorie din campionat.

     

    47312_billy.bolt_WESS-2018-Rnd1_11985 (1).jpg

     

    Castigator de trei ori al raliurilor Extreme XL Lagares, Graham Jarvis a fost unul dintre principalii favoriti ai celei de-a 14-a editii, concurand la clasa Pro unde s-au inscris nu mai putin de 47 de rideri. Acesta a muncit din greu pentru a-si consolida pozitia, insa in timpul negocierii unei sectiuni extrem de alunecoase a traseului, s-a accidentat la piciorul stang si a continuat cursa, terminand pe locul 5.

    Pentru prima data la raliurile Extreme XL Lagares, Colton Haaker – dublu campion mondial SuperEnduro, a avut o evolutie impresionanta, insa a ratat turul final din cauza prabusirii in mijlocul cursei.

     

    47320_colton.haaker_WESS-2018-Rnd1_9128.jpg

     

    Conform declaratiilor lui Billy Bolt, „raliurile au fost atat de solicitante si tehnice, impunand o experienta temeinica pentru podium. Prologul din Porto a fost incredibil si a dat nastere unor senzatii deosebite. Am avut de luptat cu Jonny Walker si Cody Webb, dar am castigat treptat teren si am ajuns in frunte, marsand catre linia de finis.

     

    walker-prolog.jpg

     

    Resultate Top 10 Extreme XL Lagares

     

    1. Billy Bolt (Husqvarna)

    2. Jonny Walker (KTM)

    3. Manuel Lettenbichler (KTM)

    4. Taddy Blazusiak (KTM)

    5. Graham Jarvis (Husqvarna)

    6. Cody Webb (KTM)

    7. Wade Young (Sherco)

    8. Paul Bolton (KTM)

    9. Travis Teasdale (Beta)

    10. Pol Tarres (Husqvarna)

     

    Vezi această știre și multe altele pe site-ul ATVRom

     

     

    billy.bolt_WESS_2018_Rnd1_4023_Enduro21_1200.jpg

    c4eeabfc-eb33-45df-b548-aad8ff482084.jpg

    extreme-xl-lagares-2018_wess_02I2281.jpg

     

     

     

    jonny.walker_extreme-xl-lagares-2017_02I2647.jpg

  17. United Motors
    Ultima postare

    United Motors: Unic distribuitor Kawasaki în Romania

    United Motors este un concept născut in anul 2004, din pasiune, ambiţie şi nu în ultimul rând muncă. Echipa noastră, formată din profesionişti, conduşi la rândul lor de aceiaşi pasiune pentru motociclete, scutere, skijet-uri, atv-uri, este gata să vă ajute să găsiti soluţia care să vi se potrivească cel mai bine.

    Astfel, activitatea noastră se structurează pe 3 componente, în ideea stabilirii unor relaţii de lungă durată între dumneavoastră şi noi:

    Vânzări vehicule noi şi second hand - Motociclete, Scutere, ATV-uri, Jetski-uri, unde suntem reprezentanţii oficiali ai Kawasaki in România dar comercializăm şi brandurile Triumph, Kymco, Linhai, precum şi motociclete second hand, verificate in prealabil de mecanicii nostrii.

    Accesorii şi echipamente, unde reprezentând oficial în România brandul Schuberth şi importând direct mărcile Dainese, AGV, Oxford, dorim să vă oferim produse de cea mai bună calitate, la cele mai bune preţuri, produse de care aveti nevoie pe lânga motocicletă, de la cască sau mânuşi până la huse sau mânere incălzite.

    Service-ul, având tehnicieni specializaţi anual la Kawasaki şi fiind dotat cu tehnologie de vârf pentru diagnoză şi reparaţii, cum ar fi standul Dynojet pentru măsurarea efectivă a puterii motorului sau calibrarea injecţiei, vă oferă servicii pentru toate tipurile şi mărcile de motociclete, scutere, ATV-uri, sau Jetski-uri, piese şi accesorii de origine sau after market.

    Un număr mare de firme colaboratoare şi parteneri vă vor oferi servicii similare în centre autorizate de distribuţie atât în Bucureşti cât şi în restul ţării.


    Sursa: United Motors

  18. NDX
    Ultima postare

    Aflata la cea de a -VI-a editie, operatiunea “martisorul” a fost o premiera pentru noi anul acesta din punct de vedere termic. Daca in anii trecuti ne-am bucurat.

    EDD_8332-600x398.jpgEDD_8335-398x600.jpgEDD_8337-398x600.jpgEDD_8338-398x600.jpgEDD_8341-398x600.jpgEDD_8344-600x398.jpgEDD_8345-600x398.jpgEDD_8349-398x600.jpgEDD_8351-398x600.jpgEDD_8356-398x600.jpgEDD_8357-398x600.jpgEDD_8358-398x600.jpgEDD_8359-600x398.jpgEDD_8360-398x600.jpgEDD_8362-398x600.jpgEDD_8365-600x398.jpgEDD_8366-398x600.jpgEDD_8369-600x398.jpgEDD_8372-600x397.jpgEDD_8373-600x398.jpgEDD_8377-398x600.jpgEDD_8378-398x600.jpgEDD_8380-600x398.jpgEDD_8389-398x600.jpgEDD_8391-398x600.jpgEDD_8395-398x600.jpgEDD_8396-600x398.jpgEDD_8398-398x600.jpgEDD_8402-398x600.jpgEDD_8408-600x398.jpgEDD_8413-398x600.jpgEDD_8421-398x600.jpgEDD_8443-398x600.jpgEDD_8444-600x398.jpgEDD_8452-398x600.jpgEDD_8457-600x398.jpgEDD_8461-600x397.jpgEDD_8464-600x398.jpgEDD_8467-600x398.jpgEDD_8470-600x398.jpgEDD_8472-600x398.jpgEDD_8473-600x398.jpgEDD_8477-600x398.jpgEDD_8479-600x398.jpgEDD_8491-600x398.jpgde temperaturi pozitive si de prezenta pe motoare, la aceasta editie am infruntat un ger de -15 grade care nu a reusit sa ne stavileasca dorinta de a imparti o floare, un martisor si o urare de primavara frumoasa soferitelor cu indemnul de ” atentie la motociclisti” . Speram ca anul viitor sa nu mai vina cu surprize menite sa ne tina departe de motoare si vremea sa fie mai ingaduitoare. Pentru noi a fost o experienta si speram sa fi dat din energia noastra pozitiva si celorlalti.

     

    EDD_8357-398x600.jpg


×