Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    163
  • comentarii
    3
  • vizualizări
    40.349

Despre blog

Noutati Dual Motors

Postări în blog

Dual Motors
Yamaha WR250F 2015 te asteapta in showroom, sa o pilotezi in teren!

Vrei o motocicleta noua pentru enduro? E posibil ca planurile sa iti fie date peste cap de noua Yamaha WR250F, mai ales ca motocicleta a sosit deja in showroom-ul Dual Motors si este gata pentru Yamaha Riding Days, cel mai mare test cu motociclete Yamaha din ultimii ani. Daca ai in plan sa ai parte de un sezon de enduro in forta, daca vrei sa obtii cele mai bune rezultate ale tale la concursuri sau daca pur si simplu vrei sa te distrezi in natura, departe de "tumultul" curselor, ai toate motivele sa o faci cu aceasta motocicleta.

De ce spunem asta? In primul rand, pentru ca are motorul montat "invers" fata de cum e "normal", dar intrebarea este, ce e normal in hard enduro? Propulsorul provine de pe crosser-ul YZ250F, care si-a spulberat competitia in cursele din Europa si din America, fiind acum adaptat pentru mersul in regim enduro. Yamaha a facut totul sa pastreze agilitatea unui crosser, WR250F bucurandu-se de un cadru usor din aluminiu, cu un subcadru scurtat la maximum. Masele sunt centralizate, pentru ca motocicleta sa fie o "zvarluga" pe cararile intortocheata de munte, iar aici, furca KYB de 48 mm cu camere separata pentru aer/ulei, are un cuvant greu de spus, pentru ca tu, pilotul sa poti trage de motor toata ziua, pentru a ajunge la finis.Te gandesti deja la Red Bull Romaniacs? De ce nu?

Desigur, un cuvant greu de spus in "lupta" cu coclaurii il are de spus si ambreiajul, care a fost proiect sa suporte ore dupa ore de... pedeapsa. Pentru optimiza performantele propulsorul alimentat prin injectie electronica de benzina, rapoartele cutiei de viteze au fost optimizate pentru nevoile enduristului. Iti mai punem la dispozitie electro-starter, power tuner, un sistem facil de acces la filtrul de aer si, desigur cauciucuri Metzeler Six Days Extreme.

Trebuie sa incerci motocicleta asta! Pe 20 si 21 martie o poti face la Sarata Monteoru, iar pe 22 martie la Ciolpani! Te asteptam!



Sursa
Dual Motors
Adrian Raduta si Top Cross TCS semneaza un contract pe 5 ani cu Yamaha Romania

Adrian Raduta culege roadele muncii sale de pe parcursul sezonului 2014, incheiata cu cucerirea celui de-al treilea sau titlu de campion est european de motocross. Liderul echipei Top Cross TCS stie exact care va fi motocicleta cu care va alerga la curse si chiar mai mult, stie asta pentru urmatorii cinci ani! Adrian Raduta a semnat de curand un contract de sponsorizare cu Motodynamics SRL, reprezentant oficial al Yamaha Motor Company in Romania, prin intermediul Dual Motors, dealerul Yamaha numarul unu in tara noastra.

De acest pachet de sponsorizare se vor bucura nu doar Adrian Raduta ci si sportivii echipei Top Cross TCS, cu totii urmand a primi sprijin direct de la departamentul specializat in curse al Yamaha, este vorba despre Yamaha Rinaldi Research & Development, aceeasi structura care sustine din punct de vedere tehnic pilotii Yamaha care concureaza in campionatele mondiale si europene.

Mai multe detalii ne ofera Adrian Raduta: “Practic pentru mine este vorba despre o intoarcere la Yamaha, intrucat aceasta este marca de motociclete cu care am debutat in motocross. Primele mele curse de motocross le-am alergat pe un YZ85 si am continuat sa alerg pe Yamaha pana in 2008. Pot spune ca sunt incantat sa o fac din nou, dar si de faptul ca echipa Yamaha Romania a inteles ca motocrosul romanesc merita sustinut. Ma bucur ca munca pe care am depus-o pentru clubul Top Cross TCS a contat, ca  infrastructura, experienta si logistica de care dispunem au avut un cuvant de spus in alegerea facuta de Yamaha Romania”.

Marca Yamaha a lansat o adevarata ofensiva in lumea curselor off-road, condusa de crosserele YZ450F si YZ250F, care s-au dovedit a fi extrem de competitive la nivel mondial. In 2014, Yamaha a obtinut titlul de vice-campioana mondiala la motocross, gratie belgianului Jeremy Van Horebeek, iar modelele de clasa mica, YZ85 si YZ125 sunt recunoscute drept motociclete “scoala” pentru viitorii campioni.

“Sprijinul din partea departamentului racing conteaza enorm”, explica Adrian Raduta. “Vom beneficia ca echipa de un contact direct in Italia, o persoana careia ii putem pune intrebari si care ne va oferi feedback pentru rezolvarea diverselor situatii ce intervin in mod tipic in exploatarea unui motor la curse. Astfel, vom economisi timp si bani, eliminand secvente de incercare si eroare si este mare lucru sa ai asemenea sprijin la motocross”, a conchis triplul campion balcanic la motocross. 

“Ma bucur ca Adrian a revenit la prima sa dragoste, Yamaha si ma bucur pentru aceasta asociere de imagine intre un sportiv de talia sa si o marca de motociclete care, observam, s-a reinventat pe partea sportiva. Sunt convins ca performantele crosserului YZ250F si stilul de pilotaj al lui Adrian se vor imbina intr-o maniera fericita.  Am incheiat un parteneriat pe termen lung, iar rezultatele vor aparea pentru ambele parti si, la fel de important, pentru riderii Yamaha din Romania.”, a declarat Ciprian Popescu, manager general Dual Motors.

Theodoros Papadopoulos, marketing manager Motodynamics SRL, importator oficial Yamaha in Romania a declarat: “Sa lucram cu Adrian Raduta a fost o alegere fireasca pentru compania noastra, in momentul in care ne-am hotarat sa ne implicam cat mai profund in motocrosul romanesc. Adrian a demonstrat ca este un adevarat campion si ca este preocupat sa formeze noi generatii de rideri prin intermediul scolii sale de motocross. La Yamaha punem un mare accent pe felul in care un sportiv se dezvolta, in mod responsabil, intr-un mediu structurat si cu un program de antrenament riguros construit, pentru a face performanta. Tocmai de aceea, acest parteneriat se potriveste cu ADN-ul Yamaha si pe langa faptul ca ne asteptam sa castigam cat mai multe clase si campionate in Romania si in Estul Europei, dorim ca motocicletele Yamaha sa redevina prima alegere pentru riderii romani. Este un parteneriat de durata, prin care sportivii de la toate clasele, de la 85 cmc la 450 cmc vor avea acces la cele mai avansate motociclete din lume. Nu in ultimul rand, prin acest parteneriat, Yamaha ii primeste cu bratele deschise pe cei care vor sa isi atinga si chiar sa isi depaseasca limitele!”

 



Sursa
Dual Motors
20-22 martie, Yamaha Riding Days pentru enduristi si motocrosisti! Testeaza gama off-road 2015 la Sarata Monteoru si la Ciolpani!

Sezonul incepe cu gazul in plin pentru Dual Motors si Yamaha! Pentru ca vindem vise pe doua roti, stim prea bine ca ele trebuiesc… concretizate! Sa tragi de gazul motocicletei pe care ti-o doresti, sa poti sa o culci in viraje, sa-i testezi avid ciclistica, iata cateva lucruri care sunt cu siguranta foarte importante pentru tine, asa ca, le punem in practica!

Intre 20 si 22 martie, am pregatit pentru pasionatii de enduro si de motocross, unul dintre cele mai importante teste Yamaha din ultimii ani, din Romania. Astfel, nu mai putin de sase motociclete off-road Yamaha, model 2015, vor fi disponibile pentru testare, pentru ca tu sa poti sa le gusti performantele!

Complet reinventata, Yamaha WR250F este motocicleta cu care Yamaha se intoarce din acest sezon in Campionatul Mondial de Enduro, Yamaha YZ450F a castigat deja Enduropale Touquet, cea mai mare beach race din Europa, dupa ce anul trecut a fost vice-campiona mondiala cu Jeremy Van Horebeek. Yamaha YZ250F asalteaza constant podiumurile mondialului de motocross, castigand nenumarate curse de-a lungul si de-a latul lumii, fiind “jucaria” preferata a Kiarei Fontanessi, multipla campioana mondiala la motocross feminin… Cat despre Yamaha YZ85, YZ125 si YZ250, despre acestea toti riderii stiu ca sunt motoare de cross excelente pentru viitorii campioni, ne referim la primele doua, in timp ce motocicleta de doi timpi de 250 cmc este o adevarata arma in mainile cunoscatorilor. 

Ce mai putem spune, decat: vino si da-te! Testul incepe vineri 20 martie si continua sambata 21 martie la Sarata Monteoru, Pensiunea Paducel, cu Yamaha WR250F, dupa care in ziua de duminica 22 martie se muta pe circuitul de motocross de la Ciolpani impreuna cu RAMS FUN DAY, acolo unde motocicletei de enduro i se alatura “armada” de crossere

Detalii: echipament off-road complet obligatoriu pentru participanti, minim casca off-road si cizme enduro/motocross. Ora de start pentru fiecare zi: 10.00 AM. Inscrieri la fata locului! Va asteptam!

 



Sursa
Dual Motors
Castile Arai ii apara pe eroii Isle of Man TT:iata editia speciala RX-7 GP IOM TT 2015!

Iata o casca Arai pe care toata lumea o asteapta mereu cu nerabdare: noua editie Isle of Man RX-7 GP! Iar pentru 2015, designerul Aldo Drudi a creat o capodopera. O compozitie  in albastru, rosu si auriu stralucitor cu, bineinteles, o pozitie speciala pentru simbolul cu trei picioare al  Isle of Man.  In acest an, RX-7 GP IOM TT’ 15 va fi fabricat  din nou in editie limitata.  Se bazeaza pe un model RX-7 GP, gata de curse, iar Aldo Drudi, sub semnatura “D-Perf”, a creat acest design uimitor pentru editia din 2015.  

Modelele cu productie limitata RX-7 GP IOM TT (Isle of  Man) sunt intotdeauna foarte populare datorita unicitatii si graficii deosebite. Nici  editia din acest an a IOM TT nu este exceptie de la regula. De ani de zile Arai are o colaborare stransa cu organizatiile IOM TT. De ani de zile ARAI este mandru sa fie suporter si partener  oficiali al curselor din Isle of Man. De aceea an dupa an banerele si indicatoarele impodobesc acest traseu celebru in lume. De asemenea pentru editia din acest an 2015 Arai este casca aleasa pentru Isle of Man TT, fiind brandul oficial si partenerul preferat pentru casti al TT.  

 

Dual Motors
DOVADA: protectiile de noroi SKF iti salveaza furca!

Roberto, unul dintre tehnicienii Innteck, distribuitor european al catorva marci importante precum SKF si Rekluse, a participat la Dakar ca mecanic al  lui Toby Price (pilot KTM Factory, clasat al treilea la finish).


Aflându-se acolo, Roberto a avut ocazia sa vorbeasca cu multi alti piloti. Printre rideri, a gasit unul cu un KTM care a venit echipat, din prima zi, cu protectiile de noroi detasabile SKF. Furcile au fost  întretinute de mecanicul sau, localizat în Polonia.

În acest an, printre multe alte  „specialitati”, Dakar a trecut prin lacul cu apa sarata din Bolivia, o experienta teribila pentru toate vehiculele. Puteti vedea mai jos cum arata bicicleta acestui pilot dupa un astfel de parcurs. Mai mult, pilotul i-a confirmat lui Roberto ca nu a avut niciodata scurgeri la furci.

Roberto a confirmat ca aproape toti au avut scurgeri la furci dupa aceasta proba speciala si ca, oricum, aproape toti concurentii au avut nevoie de service la furci de câteva ori pe parcursul Dakarului.

Dual Motors este importator oficial in Romania al produselor SKF pentru motociclete si scutere. Daca vrei sa iti tratezi motocicleta asa cum merita, adica cu produse SKF, click aici pentru a ajunge in magazinul nostru online!

 


	</section>
	

	<ul class='ipsList_inline ipsSpacer_top'>
		
		<li><strong><a href='https://pro-bike.ro/forums/blogs/entry/5338-dovada-protectiile-de-noroi-skf-iti-salveaza-furca/' title=Citeşte mai mult...

  • 0 comentarii
  • 317 vizualizări
  • Dual Motors
     Yamaha – in cautarea gloriei, alaturi de noua echipe de curse sustinute in sezonul 2015

    Yamaha Motor Europe  a lansat o ampla provocare pentru victorie la cursele din 2015, la multiple clase, atat on cat si off-road.  Evenimentul special de lansare, care avut loc in 11 februarie , la sediul Movistar Yamaha Moto GP Team din Gerno din Lesmo, Italia, a insemnat o impresionanta aliniere a noua echipe, gata sa-si prezinte culorile de curse pentru 2015. 

    Atac pe asfalt!

    Sosirea modelelor noi-noute YZF-R1 si YZF-R1M a constituit ocazia perfecta pentru ca echipele de curse de viteza selectate sa colaboreze mai departe cu Yamaha si sa incerce sa domine in clasele lor. Clasa European Superstock  1000 considera ca Morillas Racing School Team (MRS) este gata sa intre in competitie cu motociclistii Florian Marino si Kev Coghlan, nerabdatori sa intre in cursa cu YZF-R1M.

     

    Dual Motors
    Van Beveren victorios cu Yamaha YZ450F la Enduro du Touquet

    Concurand pentru Moto Land-Yamaha Yamalube Racing, Adrien Van Beveren a facut ca infernala beach race Enduro du Touquet sa para o bagatela, castigand ieri, 1 februarie, alaturi de a sa Yamaha YZ450F.  In ciuda a peste de 1000 de piloti care s-au aruncat cu 165 km/h in primul viraj, Van Beveren a luat hole-shot-ul si “prima” de 1000 euro, pentru ca apoi, tanarul de 25 de ani sa se lupte pentru victorie cu rivalii sai, Yentel Martens si un alt rider Yamaha, Daymond Martens. Cei trei rideri au inceput rapid sa-i depaseasca cu cate un tur pe ceilalti piloti, croindu-si drum spre podium printr-un “trafic” masiv.

    Profitand de un ambuteiaj creat dupa o trambulina pe linia de start/finis, Van Beveren l-a depasit pe Martens. Belgianul a inceput o serie de atacuri agresive, iar rezultatul final s-a decis la una dintre intrarile obligatorii la boxe, Van Beveren, reusind sa revina mai rapid in cursa.

    Acesta nu este insa singurul motiv de sarbatoare pentru Yamaha. Proaspat intors de la Dakar, Olivier Pain, s-a clasat pe locul patru, iar la categoria Quad, toate locurile de pe podium au fost ocupate de piloti Yamaha. Mai mult, la clasa MX2 Juniori, pe un YZ125, Maxime Renaux, un francez in varsta de 14 ani, a urcat pe prima treapta a podiumului. El este primul pilot din istoria Enduropale Touquet care reuseste sa castige aceasta clasa pe o motocicleta in doi timpi.

     Enduro du Touquet a fost creat de Thierry Sabine in 1975, devenind o legenda in lumea sportului moto, atragand peste 100.000 de spectatori in fiecare an. Ajungand la editia cu numarul patruzeci, acest concurs a evoluat si s-a adaptat constrangerilor legate de protejarea mediului, fiind un loc ideal in care profesionistii din lumea curselor pe nisip isi dau mana cu incepatorii si rideri din alte discipline. .

     

     

    Clasament Enduro du Touquet 2015

    1. Adrien Van Beveren, FRA (Yamaha) 03:02:46.986

    2. Daymond Martens, BEL (Yamaha) 03:08:37.950, +5:50.964

    3. Julien Tournessi, FRA (KTM) 03:09:19.848, +6:32.862

    4. Olivier Pain, FRA (Yamaha) 03:12:56.342, +1 lap

    5. Nicolas Cailly, FRA (Honda) 03:15:55.967, +1 lap

    6. Rodolphe Bignot, FRA (Yamaha) 03:16:22.918, +1 lap

    7. Nicolas Leteve, FRA (Suzuki) 03:21:03.131, +1 lap

    8. Eddy Mollon, FRA (Yamaha) 03:03:10.072, +2 laps

    9. Arnaud Moras, FRA (Suzuki) 03:03:37.808, +2 laps

    10. Cedric Tosatto, FRA (Yamaha) 03:05:25.912, +2 laps

     

     



    Sursa
    Dual Motors
    Echipele sponsorizate de Twin Air, sezonul 2015. In Romania, acestea sunt Dual Racing si Top Cross TCS

    Echipele sponsorizate de Twin Air in 2014 au avut parte de performante deosebite. In Romania, riderii Top Cross TCS au devenit campioni est europeni la motocross, clasa MX1, prin Adrian Raduta si vice-campioni est europeni, prin Ionut Corbea, la clasa MX2 Junior. Ciprian Popescu, rider Dual Racing Team a castigat clasa Veterani la Motocross Cup. Pe plan international, Ken Roczen a devenit campion al Statelor Unite ale Americii, clasa 450, iar Justin Barcia, a castigat titlul american al seriei East Supercross, la clasa 250.

    Iata echipele si riderii sponosorizati de Twin Air in 2015:

    - American Honda
    - Geico Honda

    - Motosport GPI Honda 

    - RSR Racing Honda

    - Jeff Gibson

     - Monster Energy Pro Circuit Kawasaki

     

    - Nick Wey / Mafia Moto Crew Kawasaki

    - Kyle Chisholm

    - Red Bull KTM Racing

    - Troy Lee Designs Lucas Oil Red Bull KTM

    - FMF Orange Brigade KTM

    - KTM Off Road Racing

     - Yoshimura Suzuki

     

    - RCH Racing Suzuk

    - Horton Racing Yamaha Amateur Team

    - Raines / Atlas Yamaha Off Road

    - Robbie Reynard

     - Power By Naveen Racing

    In Romania, echipele care reprezeinta Twin Air raman si in 2015, Dual Racing si Top Cross TCS. Le dorim mult succes riderilor care folosesc filtrele de aer Twin Air in competitii si un nou an in care sa paseasca cat mai des pe podium!

     



    Sursa
    Dual Motors
    Linia de produse Twin Air 2015. Cum sa iti protejezi motorul off-road de apa, praf si noroi.

    Apa, noroiul, praful sunt doar cativa dintre inamicii motorului tau off-road, care are de indurat conditii grele, fie care practici enduro, motocross, la nivel profesional sau doar recreational. Produsele Twin Air sunt gata sa iti sara in ajutor, compania avand o experienta de peste 40 de ani si fiind alaturi de rideri precumRicky Carmichael, Stefan Everts (de zece ori campion mondial la motocross) Roger DeCoster, Eric Geboers, Jeremy McGrath, Kevin Windham, David Thorpe sau Travis Pastrana. Unii dintre acesti rideri sunt acum directori sportivi si continua sa se bazeze pe protectia oferita de Twin Air. Iata cum sa te folosesti de filtrele de aer pentru motociclete off-road produse de Twin Air, dar si de celelalte accesorii extrem de utile pentru protectia motorului tau:

     

    Filtre de aer
    Filtrele de aer OEM Twin Air standard sunt fabricate din doua straturi de spuma de polyester cu pori deschisi care sunt atasate unul de celalat, pentru a oferi o filtrare maxima si un flux superior de aer. Grosimea totala a spumei este de 15 mm.

    Filtrele de aer FR – Fire resistant sunt fabricate din trei straturi de spuma de polyester cu pori deschisi. atasate unul de celalat, pentru a oferi o filtrare maxima si un flux superior de aer. Grosimea totala a spumei este tot de 15 mm.

    Cum sa le depozitezi: filtrele de aer, in prealabil lubrefiate, se pastreaza intr-un spatiu cu o temperatura de maximum 20 de grade, departe de lumina naturala sau artificiala.

    Utilizare in conditii obisnuite
    Te sfatuim sa folositi filtre de aer Twin Air standard, lubrefiate in prealabil cu Liquid Bio Power Filter Oil. Daca folosesti o carcasa pentru doi timpi (fara protectie pentru scanteie), pe o motocicleta in patru timpi, te sfatuim sa utilizezi un filtru din seria FR, lubrefiat in prealabil cu Liquid Bio Power Filter Oil.

     

    9k=
    Utilizare in conditii cu praf. Exista doua solutii in acest caz:

    Poti folosi un filtru de aer standard sau FR, lubrifiat in prealabil cu Liquid Bio Power Filter Oil. Peste acesta, te sfatuim sa folosesti o protectie suplimentara pentru praf, care este compusa dintr-un strat de 10 mm de spuma cu pori deschisi . Aceasta se poate comanda adaugand initialele DC in spatele codului pentru filtrul de aer. De exemplu, protectia pentru praf pentru filtrul 150221, se poate comanda 150221DC.

    2Q==


    Atunci cand este extrem de mult praf pe traseu, te sfatuim sa folosesti un  filtru de aer standard sau FR, lubrifiat in prealabil cu Liquid Bio Power Filter Oil.  Peste acesta, montezi o protectie pentru praf, usor lubrifiat, iar peste aceasta, montezi o husa Grand Prix uscata. Aceasta este compusa dintr-un singur strat de polyamida portocalie.

    9k=



    Utilizare in conditii umede
    Pentru a proteja motorul in conditii foarte umede, Twin Air a dezvoltat o husa pentru ploaie, fabricate din doua straturi de spuma cu pori deschisi. Grosimea totala este de 10 mm. Se poate comanda adaugand initialel RC dupa codul filtrului de aer. Te sfatuim sa lubrifiezi filtrul cu Liquid Bio Power Filter Oil, iar peste acesta se monteaza husa de ploaie.

     

    T3Z6D0fSrJvr+H0Qx+88ItMo65
	</section>
	

	<ul class='ipsList_inline ipsSpacer_top'>
		
		<li><strong><a href='https://pro-bike.ro/forums/blogs/entry/5298-linia-de-produse-twin-air-2015-cum-sa-iti-protejezi-motorul-off-road-de-apa-praf-si-noroi/' title=Citeşte mai mult...

  • 0 comentarii
  • 212 vizualizări
  • Dual Motors
     Riderii Yamaha in Top Ten la Dakar. Concluzii dupa 9000 de kilometri de infern

    Editia 2015 a  Dakarului putea doar sa reconfirme reputatia competitiei de cel mai dificil rally raid. Frans Verhoeven (Yamaha Olanda) si Olivier Pain (Yamaha Facotry Racing Rally Team Yamalube) au infruntat conditii dure pentru a termina sambata, ultima etapa, pe pozitiile sapte si respectiv unsprezece.

    Startul etapei cu numarul 13 era deja unul atipic, din cauza ordinii inverse in care s-a plecat in cursa, dar si mai mult haos ii astepta pe piloti. O ploie torentiala a facut ca traseul sa fie extrem de alunecos. Riderii s-au grupat in drumul lor spre Buenos Aires, acolo unde podiumul de la Tecnopolis astepta, insa conditiile au devenit atat de dificile, incat s-a decis oprirea cursei la CP2.

    Asa se face ca proba speciala scurtata la 101 kilometri nu a adus schimbari in clasamentul general. Olivier Pain a terminat pe locul 10 la general, in fata pilotului privat Xavier De Soultrait, locul 13, iar colegul lor olandez, Frans Verhoeven a incheiat aceasta editie a Dakarului pe locul 15 la general.

    La categoria quad, Rafal Sonik a castigat cu avantaj de aproape trei ore in fata unui alt rider Yamaha, in varsta de doar 18 ani, este vorba despre Jeremias González Ferioli.

    Putem doar sa salutam performanta riderului roman Mani Gyenes, care a castigat din nou clasa Maraton, incheind aceasta editie a Dakarului pe un extraordinar loc 22 la general!

    Dupa ceremonia de premiere riderii au trecut la bine meritata odihna dupa 9000 de kilometri in care au avut de infruntat temperaturi caniculare, deserturi inghetate, stanci, noroi, nisip, fesh-fesh, asa cum doar cei mai puternici piloti stiu sa o faca. Orice sportiv care a trecut linia de finish a Dakarului poate sa fie mandru!
         
     
    Olivier Pain: Sa inchei un Dakar pe locul 10 este o realizare si sunt fericit ca voi duce motocicleta inapoi acasa, intreaga, asa cum am primit-o de la mecanicii care au lucrat atat de mult sa o puna la punct. Desigur, noi am venit la Dakar pentru a obtine victoria si din acest punct de vedere rezultatul este o dezamagire. Desi am sustinut multe teste inaintea Dakarului, ne-au lipsit kilometri alergati la curse. Baza motocicletei Yamaha WR450F Rally este foarte buna, motorul este puternic si fiabil, dar motocicleta este efectiv prea noua, ceea ce inseamna ca trebuie sa o dezvoltam in continuare, pentru a-i atinge adevaratul potential.
    Z
      

    Xavier De Soultrait: Obiectivul meu pentru al doilea Dakar era sa termin in primii 20. Cred ca inca pot sa mai progresez ca pilot privat, dar exista o limita pana unde poti merge. Solutia este sa fiu capabil sa particip si la alte curse de-a lungul anului, sa pot face teste si sa ma antrenez in Maroc, cam aceasta este directia in care vreau sa ma indrept.

     

    P

    Dual Motors
    Yamaha se intoarce in Campionatul Mondial de Enduro

    Dupa lansarea noii si spectaculoasei WR250F, Yamaha va fi reprezentata in mod oficial in Campionatul Mondial de Enduro prin Team Yamaha Miglio si Yamaha Motor Europe. Pilotii desemnati sa concureze sunt spaniolul Cristobal Guerrero si italianul Gianluca Martini. Echipa Yamaha va fi condusa de italianul Massimo “Max” Migliorati, o persoana cu o bogata experienta pe scena curselor internationale. Miglorati a concurat in campionatul italian de enduro, dar si in mondialul de enduro, obtinand rezultate notabile, inainte de a se retrage in 2007.

    Potrivit lui Migliorati, noua WR250F este extrem de competitiva. Derivata din crosserul YZ250F, o adevarata masinarie de obtinut podiumuri in mondialul de motocross, aceasta noua motocicleta de enduro are ca principale puncte forte pozitionarea spre posterior a cilindrului si cadrul ultra-usor, care asigura o manevrabilitate de invidiat.

    Echipa a inceput deja programul de testare al noii motociclete, acesta continuand pana in ianuarie 2015. La mijlocul lui ianuarie, echipa va realiza un test de patru zile in Spania, in vederea noului sezon de enduro.

    Primele doua etape ale mondialului de enduro, stagiunea 2015, sunt programate in Brazilia si Chile, pentru ca apoi competitia sa revina in Europa, pentru etapele din Spania, Portugalia, Grecia, Italia, Belgia si Franta.

    Cristobal Guerrero: “Sunt foarte fericit sa alerg din nou cu Yamaha. Este o marca alaturi de care am multe amintiri placute. Multe s-au schimbat pentru mine de cand nu am mai alergat cu Yamaha, am acumulat multa experienta, pe care o pot folosi acum. 2015 este un sezon foarte important atat pentru mine cat si pentru Yamaha, si de abia astept ca noul sezon sa inceapa!”

    Gianluca Martini: Sa fac parte din echipa prin care Yamaha se intoarce in mondialul de enduro, iata un lucru de care sunt foarte mandru! Anul acesta am alergat in campionatul Italiei pe o WR450F si am invatat foarte multe lucruri. Ma antrenez cat de bine pot pentru a arata de ce sunt capabil si sunt incantat sa fiu coleg cu Cristobal, este un rider foarte experimentat. Multumesc Yamaha Miglio si Yamaha pentru aceasta oportunitate!

    Massimo Migliorati: “Este o mare satisfacatie sa lucrez impreuna cu Yamaha Europe. Va fi o provocare sa castigam din primul sezon, dar nu e imposibil, Cristobal joaca un rol important in planurile noastre, iar Gianluca va creste ca rider!”

    Calendarul Campionatul Mondial de Enduro 2015


    Marele premiu al  Braziliei    11-12 Aprilie     
    Marele premiu al Chile    18-19 Apriie   
    Marele premiu al Spaniei    09-10 Mai
    Marele premiu al Portugaliei    16-17 Mai     
    Marele premiu al Greciei    06-07 Iunie     
    Marele premiu al Italiei    20-21 Iunie     
    Marele premiu al Belgiei    11-12 Iulie     
    Marele premiu al Frantei    03-04 Octombrie



    Sursa
    Dual Motors
    Promotie ulei 2 timpi pentru snowmobile si motociclete de enduro/motocross

    4 litri de ulei + 1litru gratis

    Pe toata perioada iernii, la fiecare 4 litri de ulei Putoline MX9, MX5 si TTX Injector primiti un litru de ulei gratuit.

    Putoline MX9, este un ulei premium, 100% sintetic, care se preteaza atat la snowmobile in 2 timpi cat si la motociclete de enduro si motocross de asemenea in 2 timpi.

    Putoline MX5, este cel mai consacrat produs de la Putoline pentru gama de offroad in 2 timpi.

    Putoline TTX Injector, este un ulei 100% sintetic si este compatibil cu snowmobilele cu rezervor de ulei separat cat si la cele cu injector.



    Sursa
    Dual Motors
    Reduceri importante la produsele SKF destinate motocicletelor si scuterelor

     

    Dual Motors este importator oficial al produselor SKF destinate motocicletelor si scuterelor.  Compania suedeza infiintata in 1907 este lider mondial in proiectarea si producerea lagarelor cu rulmenti si a lagarelor de alunecare, fiind un nume pe care cu siguranta l-ati mai intalnit. Pentru a face produsele SKF cat mai accesibile motociclistilor, am redus preturile atat pentru clientii finali cat si cele pentru dealeri. Pentru noile preturi reduse ale produselor SKF importate de Dual Motors in Romania, accesati linkurile de mai jos. Reducerea de care se bucura dealerii este acum de 20%, cautam noi dealeri SKF in toata Romania!

     

    Cuzineti furca

    Simeringuri furca

    Simeringuri amortizor spate

    Kit rulmenti roti cu distantiere

    Simeringuri cu distantiere pentru cate o roata

    Vezi aici cum arata rulmentii de roata SKF dupa 50 de ore pe un circuit de motocross, in conditii de noroi, cu spalare sub jet puternic de apa, la fiecare 4 ore:



    Sursa
    Dual Motors
    Noile Yamaha TMAX & IRON MAX: Cat de maxim poate fi maxim?

    Pentru 2015, obiectivul de dezvoltare al Yamaha TMax a fost limpede: nu va fi vorba de o revolutie, dar de o evolutie solida, in baza feedback-ului si a cererilor primite de la clienti. Nu intamplator, atunci cand a fost lansat, in 2001, acest scuter vandut pana acum in 200.000 de unitati i-a obligat pe toti producatorii de pe piata europeana sa se opreasca din lucru si sa isi ia notite… Imbinand performante intalnite pana atunci doar la motociclete cu un confort ce poate fi intalnit doar in categoria scuterelor, acest model inovativ este responsabil pentru crearea unei noi nise pe piata vehiculelor cu doua roti.

    In premiera absoluta, TMAX beneficiaza de faruri tip LED si un design improspatat pentru carenajul frontal care are acum un difuzor central ce inlocuieste luminile de pozitie ale modelului precedent. Localizat imediat sub parbriz, acest difuzor in forma de triunghi are rolul de a optimiza fluxul de aer in jurul partii frontale a scuterului si de a oferi o mai buna protectie la vant.

    Oglinzile au nu doar un nou design ci si brate mai inalte pentru a facilita manevrabilitatea in spatii mai inguste. Farurile cu LED, care pornesc automat ofera o mai bune vizibilitate in trafic, stralucind prin lentilele lor in forma de boomerang!

    TMAX era deja celebru pentru faptul ca se piloteaza asemeni unei motociclete, iar noua furca upside down nu poate decat sa-i imbunatateasca manevrabilitatea. Cu jambe de 41 mm diametru, furca ofera o directie precisa, se comporta excelent la viteze mari, este responsiva si confortabila, reducand desigur din masa suspendata. 

    Noua aripa ii confera lui TMAX o imagine si mai sportiva, cu o sectiune frontala generoasa, unghiuri ascutite si orientare in josul rotii, protejand noua furca si imbunatatind aerodinamica.

    TMAX este primul scuter Yamaha echipat cu etrieri frana radiali, suruburile fiind pozitionate cu fata spre inainte si nu la un unghi de 90 de grade inspre disc, pentru a imbunatati echilibrul si feeling-ul la franare. Patru pistonase opereaza pe doua discuri flotante de  267mm pentru a oferi o franare performanta.

    Bordul este realizat din materiale de calitate, cu look sportiv, fiind reprezentat de doua ceasuri analogice pentru viteza si turatii cu ace extrem de precise, pe fundal negru. Pornirea se face printr-un sistem Smartkey, atat timp cat proprietarul are la el cheia de contact, TMAX poate fi pornit la simpla apasare a unui buton, acest sistem controland si blocarea ghidonului si deschiderea seii. Nu in ultimul rand, noua priza de 12V permite riderului sa incarce diverse dispozitive electronice pentru uz personal.

    TMAX IRON MAX: Se poate si mai mult!

    Disponibila din noiembrie 2014, editia speciala a lui TMAX, TMAX IRON MAX beneficiaza de o serie de echipari speciale, care o fac cea mai remarcabila prezenta intre scuterele Yamaha. Astfel, noua furca upside-down vine cu un finish auriu pentru tuburi, aceeasi culoare regasindu-se pe capacele etrierului fata, pentru o imagine exclusiva. Confortul riderului si al pasagerului sunt imbunatatite gratie unei sei speciale in doua valuri, in doua tonuri de culoare, iar panourile pentru picioare, la fel ca si emblemele speciale de pe codita si alte elemente decorative, sunt din aluminiu. Pentru a diferentia cat mai bine noul IRON MAX Yamaha a dezvoltat o noua schema de culoare pentru aceasta editie speciala, este vorba despre Liquid Darkness, care produce un efect deosebit impreuna cu jantele negru mat, cu dungi gri.

     
    Culori Yamaha TMAX: Moon Silver, Competition White, Sonic Grey  

    Culori TMAX IRON MAX: Liquid Darkness

     



    Sursa
    Dual Motors
    Noutati de la  SKF: semeringuri, bucse furca si garnituri roti Yamaha

    Semeringuri

    SKF va lansa kitul 49S-HD pentru furcile Showa TAC de 49 mm. Acesta, dar si actualul kit 49S, va fi echipat cu un sticker special “FIT on SHOWA T.A.C. forks”, aprobat direct de la Showa. De altfel, la EICMA Milano, in standul Showa a fost expusa o furca de 51 mm, cu o jamba avand un semerign SKF, iar celalalt NOK. Prezentarea Showa includea si o referire la reducerea in frictiune oferita de semeringurile SKF.

    Honda Racing a primit deja noile furci factory 2015 echipate cu SKF! Noul kit de 49 mm va fi disponibil in ianuarie 2015.

    Anunt important KAYABA PSF2 - Honda CRF 450 2015:

    Aplicatia KIT-48K-PSF a fost confirmata si pentru editia PSF 2. Furcile OEM vin echipate cu inel de plastic pozitionat intre semeringul de ulei OEM si protectia pentru praf. Inelul din plastic are functia de a ramane in contact cu tubul din crom pentru a retine murdaria inainte ca aceasta sa ajunga la semeringul de ulei. Acest inel de plastic nu este compatibil cu semeringul de ulei SKF si cu protectia pentru praf si nu se instaleaza impreuna cu semeringurile SKF. In cazul montarii, singura problema care poate aparea esta ca protectia de praf sa fie impinsa in jos atunci cand furca se comprima. Recomandarea SKF este instalarea unei protectii pentru noroi SKF si folosirea ei doar atunci cand este nevoie.

    Bucse furca:

    SKF va primi la sfarsitul lunii decembrie de furnizor noile bucse pentru furcile SHOWA 49mm TAC, iar codurile sunt:

    SKTE49S – bucsa furca interior (exterior Teflon)

    SKTI49S – bucsa furca exterior (interior Teflon)

    Protectie de noroi

    Un nou cod va fi disponibul pentru furcile SHOWA 49 mm TAC.: KIT-MS49S

     Aplicatii:

    HONDA CRF 250 2015

    SUZUKI RM-Z 450 2015

    KAWASAKI KX-F 450 2015

    Disponibilitate: jumatatea lui Decembrie

    Garnituri roti:

    In urma unei probele semnalate de un client au fost modificate aplicatiile pentru kiturile Yamaha R012 si R014. Noile aplicatii ale acestor kituri sunt:

    W-KIT-R012-YA:

    • YZ125   2003--->
    • YZ250   2003--->
    • YZ250F   2003--->2008
    • YZ450F   2003--->2008
    • WR250F   2003--->2015
    • WR450F   2003--->2015

    W-KIT-R014-YA:

    • WR-F 250    2001--->2002
    • WR-F 400   1999--->2002
    • WR-F 426    2001--->2002
    • YZ 125  1999-->2001
    • YZ 250  1999-->2001
    • YZ-F 250  2001-->2002
    • YZ-F 400  1999

    YZ-F 426  2001-->2002

    Intrucat  W-KIT-R014-YA este destinat doar modelelor mai vechi Yamaha, el nu va mai fi produs, dar ramane in vanzare pana la epuizarea stocurilor. Dual Motors este importator oficial in Romania al produselor SKF destinate motocicletelor si scuterelor.



    Sursa
    Dual Motors
    The Dark Side of Japan, in versiune touring: MT-09 Tracer!

    Latura intunecata a Japoniei are un nou membru, cu suflet calator: MT-09 Tracer. Familia Yamaha MT creste asadar din ce in ce mai puternica, odata cu lansarea acestei noi motociclete, stilate si pline de echipari. MT-09 Tracer este gata sa iti ofere performanta tipica unui propulsor cu trei cilindri in linie, la pachet cu noi capacitati pentru drumuri lungi, un carenaj aerodinamic si posibilitatea ca pilotul sa adopte mai multe pozitii in sa.

    MT-09 Tracer este echipat cu un semi-carenaj care imbraca farul dublu cu leduri economice, reglabile fara ajutorul sculelor,  beneficiind si de un parbriz ajustabil. Rezervorul cu o capacitate de 18 litri, cu 4 litri mai mult decat celelalte motociclete din familia MT, se integreaza armonios cu prizele de aer laterale, iar cu a sa pozitie ajustabila, acest all-rounder sportiv promite sa satisfaca o multitudine de preferinte.

    Creind o motocicleta practica in viata de zi cu zi, dar care la o adica poate traversa chiar si un continent, fara prea mare efort, Yamaha a vrut sa arate o alta latura a conceptului “Dark Side”. Caracterul reglabil este una dintre temele cheie intalnite la MT-09 Tracer, pilotul putand alege dintr-o gama larga de pozitii si moduri de functionare ale motorului, inaltimi ale parbrizului si setari de suspensie, pentru a-si gasi stilul propriu. Ghidonul conic din aluminiu poate fi reglat inainte si inapoi, iar saua se poate si ea ajusta la doua inaltimi.

    Parbrizul poate fi reglat la trei inaltimi diferite, fara a fi nevoie de scule, fiecare inaltime la o diferenta de 15 mm. De asemenea, tot pentru confortul riderului, MT-09 Tracer vine echipat cu protectii pentru maini, cu design aerodinamic.

    Capcitatea rezervorului plus caracterul economic al lui MT-09 Tracer permit acoperirea unor distante de peste 300 de kilometri fara a fi nevoie de opriri pentru alimentare. Iar aceasta, fara ca motocicleta sa fie plictisitoare, din contra, propulsorul de pe MT-09, cu ale sale pistoane forjate si biele scindate prin fracturare si-a castigat deja o reputatie pentru forta cu accelereaza dar si pentru liniaritatea cuplului. Noul Tracer vine echipat cu un sistem Traction Control System (TCS) ca standard, acesta putand fi complet decuplat in orice moment, asadar roata spate poate fi derapata atunci cand pilotul chiar vrea asta, iar sistemul  D-MODE are trei caracteristici de putere. De pe motocicleta nu lipseste nici sistemul YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) care face ca accelerarile sa se desfasoare lin si constant, in functie de forta cu care pilotul roteste maneta,

    Acelasi cadru din aluminiu turnat folosit la MT-09 este utilizat si la Tracer, un element cheie al acestuia fiind sectiunea centrala foarte subtire, care s-a obtinut prin montarea pivotului basculei in afara structurii. Zona de odihna a picioarelor a fost astfel marita, sprorind astfel senzatia de control dar si confortul pilotului.
     
    Noul Tracer beneficiaza de un panou de bord care este clar si usor de citit, ecranul stang acomodand turometrul si un vitezometru digital, iar cel drept diverse informatii despre parametri de functionare ai motocicletei si chiar temperaturile la care se pot regla mansoanele incalziate! Pentru a sublinia si mai mult caracterul touring al motocicletei, ABS-ul vine ca echipare standard, iar cauciucurile - 120/70ZR17 pentru fata si 180/55ZR17 pentru spate sunt tot de touring, din dotarile motocicletei nelipsind nici cricul central sau o priza de 12 V, iar accesorii precum coburii vor putea fi usor montati pe motocicleta. Cu o greutate de 210 kilograme cu plinurile facute, aceasta va fi disponibila in culorile “Matt Grey”, “Lava Red”, “Race Blu”, incepand din martie 2015.



    Sursa
    Dual Motors
    Revolutionare! Iata noile Yamaha YZF-R1 & YZR-M1 2015!

     

    La doua decenii dupa ce Yamaha a schimbat regulile in lumea motocicletelor super-sport, producatorul japonez ridica stacheta si mai sus, cu noua YZF-R1, lansata pe 3 noiembrie la EICMA. Iar cu exceptia numelui, totul este diferit la versiunea 2015 a legendarei R1!

    200 de cai putere, 199 de kilograme, control 3D total!


    Noul propulsor cu 4 cilindri in linie si tehnologie cross-plane livreaza 200 de cai fara a se folosi admisia fortata de aer, cuplul este remarcabil de liniar, in timp ce sasiul ce ofera un ampatament scurt, beneficiaza de un subcadru din magneziu si roti din acelasi material, pentru a oferi o greutate, cu plinurile facute, de doar 199 de kilograme!

    Tehnologiile de control electronic sunt derivate direct din MotoGP, noua R1 marcand inceputul unei ere digitale. Pentru prima pe o motocicleta de strada, pilotul beneficiaza de o unitate de masurare a inertiei, cu sase axe, Inertial Measurment Unit (INU), pentru cel mai inalt nivel de control asupra sasiului si propulosrului. Inginerii Yamaha au dotat noua R1 cu sisteme de control a tractiunii, Launch Control, Slide Control, ABS si franare combinata, pilotul putand simti la un track day sau la o cursa unitatea om/masina, de care se bucura Valentino Rossi si Jorge Lorenzo.

    Noul propulsor R1
    Pentru a intelege cat de diferit este noul motor care anima noua R1, acesta are nu doar alti cilindri, alta chiulasa, alta cursa x alezaj, un raport de compresie 13.0:1 , alt sistem de alimentare, ci utilizeaza un nou design al arborelui cu came, desigur, tot in varianta crossplane – secventa de aprindere 270° - 180° - 90° - 180°, care are insa o miscare inertiala cu 15% mai mica decat precedentul!

    Pentru prima data la o motocicleta de productie, bielele sunt din titan, fiind produse prin noua tehnologie a scindarii prin fracturare (bielele sunt produse dintr-o bucata, apoi sparte in partea de jos, unde trebuie sa se prinda pe arborele cotit, iar astfel, contururile celor doua piese se potrivesc perfect), iar pistoanele din aluminiu forjat. Mecanismul de control al supapelor are un rol important in cresterea puterii culbutorii fiind acoperiti cu o pulbere din carbon de duritatea diamantului.

    Air box-ul are o capacitate marita cu 23%, ajungand acum la 10.5 litri, ceea ce inseamna ca volumul de aer care intra in “canalele” sistemului Yamaha Chip Controlled Intake este mai mare, iar cum diametrul supapelor a crescut la 33 mm pentru admisie si 26.5 mm pentru evacuare, si unghiul la care actioneaza a scazut, iar camera de combustie e mai compacta… explozia de putere devine explicabila!

    Sunt multe explicatii de dat la motor, trebuie mentionate si injectoarele bi-directionale, evacuarea din titan cu geometrie 4-2-1, ambreiajul anti-frictiune, mai mic si mai usor, sistemul de lubrifiere mai eficient sau radiatorul mai compact si mai usor.

    Sasiul Deltabox ofera un nivel superior de manevrabilitate

    Doar 1.405 mm (cu 10 mm mai putin decat modelul 2014) masoara ampatamentul noii R1, iar cele 199 de kilograme sunt concentrate armonios in jurul centrului de greutate al motocicletei. Bascula este si ea cu 15 mm mai scurta, avand o lungime de doar 570 de mm.  Pentru un control mai bun al furcii, axa rotii fata are acum un diametru mai mare cu 3 mm, ajungand la 25 mm.

    Suspensia dezvoltata in colaborare cu KYB este gandita special pentru utilizarea pe pista, iar ABS-ul si franarea combinata ofera un control sporit. Sistemul de masurare al fortei inertiale distribuie eficient forta de franare, tinand cont de unghiul de inclinare al motocicletei. Rotile din magneziu cu zece spite au permis o economie de 900 de grame fata de modelul precedent R1, iar rezervorul din aluminiu, ce cantareste cu 1.6 kilograme mai putin decat unul similar din otel, permite pilotului sa “prinda” si mai bine motocicleta. De franare se ocupa doua discuri de 320 mm pe fata, cu etrieri monobloc, iar pe spate gasim un disc de 220 mm.

    Carenajul inspiratt de YZR-M1, cu ale sale faruri cu LED, nu doar ca reduce si mai mult greutatea motocicletei, dar reduce si cu 8% rezistenta aerodinamica, subliniind prin aspectul pedigree-ul racing al motocicletei. Forma seii a fost gandita in conjunctie cu noul rezervor, permitand o pozitie compacta si activa din partea pilotului, oglinzile integreaza semnalizatoarele, iar protectia rotii spate este fabricata din carbon si rasina.

    Controlul electronic al noii Yamaha YZF R-1
    Fiecare racer isi doreste un control deplin asupra motocicletei sale, iar noua YZF R-1 vine inzestrata cu cele mai avansate sisteme de control electronic instalate pe o motocicleta de productie, oferind riderilor sansa sa isi atinga adevaratul potential. Asa este Unitatatea de Masurare a Inertiei (IMU) pe sase axe, cu senzori ce masoara de 125 ori pe secunda accelerarile pe axele inainte-inapoi, stanga-dreapta, sus-jos! Datele sunt trimise spre ECU, functionarea injectiei, timpii de aprindere si deschiderea supapelor de accelerare fiind modificati permanent, in consecinta! IMU functioneaza apoi in conjunctie cu TCS, sistemul de control al tractiunii, folosindu-se de datele privitoare la unghiul de inclinare al motocicletei. TCS intra in actiune diferentiat atunci cand motocicleta este inclinata sau cand sta dreapta!

    De mentionat sunt SCS – sistemul de control al derapajului rotii spate, sistemul de control al ridicarii furcii, sistemul de lansare, quickshifter-ul si patru moduri de putere puse la dispozitia pilotului, bordul LCD cu ecran de inalta definitie, si unitatea de comunicare ce permita descarcarea datelor.

    Se poate chiar si mai mult: YZR-M1!
    Motocicleta va fi disponibila din martie 2015, in culorile Race Blue si Racing Red. Iar pentru cei pentru care asemanarea cu YZR-M1, motocicleta dezvoltata de Yamaha pentru MotoGP nu este de ajuns, exista editia speciala YZF-R1M, cu suspensii Ohlins Racing, controlate electronic, carenaj din carbon, cauciucuri dezvoltate special de Bridgestone,  si nu in ultimul rand, conectivitate Wi-Fi!

    Daca esti interesat de noua YZR-M1, contacteaza-ne acum, pentru ca unitatile sunt limitate, urmand ca un sistem de aplicatie special sa fie lansat online pe 1 decembrie pentru contactul direct intre Yamaha si client, via dealeri.

    Preturile vor fi comunicate cat mai curand, ramaneti pe stand-by!




    Sursa
    Dual Motors
    Noua Yamaha WR250F: Atac la varf in lumea enduro!

    Deja de doua decenii, Yamaha WR250F castiga competitii de enduro, nationale si internationale, pentru amatori sau pentru profesionisti. Iar sezonul 2015 se anunta chiar si mai incitant pentru fanii acestei motociclete, pentru ca ea a fost reinnoita complet, pe baza crosser-ului YZ250F, care a dominat campionatul de motocross AMA de peste ocean, dar si mondialul de motocross, debutand direct pe podium in clasa MX2. Da, este adevarat, putem confirma, faimosul design cu cilindru inclinat posterior isi face acum aparitia pe o motocicleta de enduro!

    Misiunea noii WR250F este clara: restabilirea Yamaha – compania care a inventat propulsoarele de competitie in patru timpi, in varful lantului trofic al lumii enduro. Iar pentru un astfel de ambitios obiectiv, inginerii Yamaha au luat propulsorul de pe  YZ250F cu al sau airbox situat in fata pilotului, plasand rezervorul de 7.5 litri in centrul motocicletei, dar si conducta de admisie a aerului cu traiect drept, pastrandu-i cursa si alejazul, profilul camelor, pistonul din aluminiu forjat si biela carburizata. Comparativ cu vechiul motor WR250F, aceasta inseamna mai multa putere la turatii inalte dar si in restul plajei de turatii. Gratie unui consum redus de carburant, capacitatea rezervorului este suficienta pentru cursele sau iesirile enduro. Complet noua si ea, cutia de viteze are acum sase trepte, fiind pregatita pentru utilizarea pe orice tip de teren, de la urcari tehnice pe bolovani, la portiunile rapide de pe drumurile forestiere. Ambreiajul a fost special dezvoltat pentru cerintele enduristilor, cu noi arcuri  si noi placi de frictiune, fiind pregatit pentru lungi reprize de “tortura” in teren accidentat.  Desigur, comparativ cu crosser-ul YZ250F, capacitatea de ulei a propulsorului a fost crescuta cu 22%, ajungand la 1.100 cc, iar pentru o racire optima a fost montat un ventilator pentru radiator, in timp ce acelasi magneto de pe WR450F a fost montat pe WR250F. La fel ca si la crosserele Yamaha, riderii care doresc sa isi regleze curba de putere a noii motociclete pentru enduro se pot folosi de Yamaha Power Tuner, un instrument care se conecteaza direct, fara laptop, pentru a  seta motorul in functie de stilul de pilotaj si de caracteristicile terenului, o facilitate la care pana de curand aveau acces doar pilotii echipei de uzina Yamaha.
     
    A aparut si un starter electric, pus in functiune de aceeasi baterie 12V6A folosita pentru WR450F, permitand pilotului sa porneasca motorul la buton. WR250F este echipata cu farul si stopul prezente pe WR450F, iar bordul este dotat cu  vitezometru, indicator de carburant si semnal de avertizare pentru motor.

    Trecand la analiza sasiului noii  WR250F, designul cadrului din aluminiu se bazeaza pe formula de succes folosita pentru motocicletele de cross, grinzile bilaterale contribuind semnificativ la agilitatea motocicletei, iar noii montanti ai propulsorului sunt mai rigizi, potrivit cerintelor pilotajului enduro.

    Furca Yamaha WR250F utilizeaza camere separate pentru aer si pentru ulei, o solutie care a facut ca YZ250F sa castige noi fani, gratie stabilitatii pe care o ofera, evitandu-se inchiderea la socuri puternice. Desigur, setarile cu care ea vine din fabrica au avut in vedere varietatea de teren intalnit la enduro, de care s-a tinut cont si in pregatirea noului amortizor spate. Gratie cauciucurilor  Metzeler 6 Days Extreme, a scutului pentru motor, dar si a look-ului “factory racing”, cu noul WR250F se va putea merge la curse direct din… showroom. Iar acest lucru se va intampla din februarie 2015. De abia s-a incheiat sezonul off-road 2014 si iata ca avem toate motivele sa asteptam cursele de enduro, hard si extreme enduro din 2015. Suntem si mai bine pregatiti!



    Sursa
    Dual Motors
    Noua Yamaha YZF-R3: ADN de curse prelevat de la R1 & R6, tocmai bun de folosit pe strada

    Seria R de la Yamaha se extinde cu noua YZF-R3,o motocicleta supersport pe care o poti folosi in fiecare zi. Este destinata celor care isi cauta prima motocicleta, dar umple si golul intre YZF-R125 si YZF-R6, fiind practic urmatorul pas pentru proprietarii de motociclete de 125 cmc. Motorul cu doi cilindri in linie de 321 de centimetri cubi face ca aceasta motocicleta cu aspect de supersportiva sa poata fi folosita cu succes prin oras dar si pe autostrada.

    Propulsorul dezvoltat de Yamaha pentru noua YZF-R3, echipat cu dublu arbore cu came, cu patru supape, combina economia de carburant cu un caracter incisiv, gratie unei puteri maxime de 42 cai, atinsa la  10,750 rpm, acolo unde se manifesta si cuplul maxim, cu a sa valoare de 29.6Nm.

    YZF-R3 beneficiaza de un important transfer de tehnologie de la suratele ei mai mari, YZF-R1 si YZF R6, asa cum este designul sistemului de operare al supapelor, proiectat in asa fel incat sa faca propulsorul performant la turatii inalte. Iar pentru aceasta, pistoanele sunt produse din aluminiu forjat in timp ce bielele sunt carburate, fiind mai usoare, mai rigide si mai rezistente decat cele obisnuite. In premiera, la aceasta motocicleta, Yamaha foloseste cilindrul DiaSil pe un propulsor cu doi cilindri, ceea ce inseamna ca acestia au continutul de silicon imbogatit cu 20%, si implicit o micro-structura mai rezistenta la frictiune si o mai buna disipare a caldurii, alaturi de o greutate mai mica si de un consum de ulei mai mic. Forma perfect cilindrica permite folosirea unor segmenti cu tensiune redusa, ceea ce diminueaza pierderile de putere. La fel ca si la propulsoarele seriei MT, cu doi si cu trei cilindri, centrul cilindrilor este mai aproape de porturile de evacauare, pentru a reduce forta cu care pistonul actioneaza asupra peretilor, in timpul fazei de combustie. Astfel se reduc pierderile de putere datorate frictiunii, iar felul in care motorul “scoate” puterea se savureaza mai bine de catre pilot.

    Echilibrul intre performantele de care este capabila R3 la viteza mare si faptul ca poate fi usor pilotata la viteze mici este oferit de arborele cotit la 180º cu masa inertiala optimizata, care permite si turatii inalte.  Evacuarea 2 in 1, plasata aproape de centrul de greutate al motocicletei nu lasa dubii privind provenienta: YZF-R6! Iar manevrabilitatea este pe masura acestei iubite motociclete, gratie cadrului tubular tip diamant, dezvoltat cu ajutorul celor mai noi tehnologii de analiza structurala dar si a unei greutati de doar 169 cu plinurile facute. Bascula lunga de 531 mm ii imprima acelasi raport bascula/ampatament ca YZF R-1, masinaria de castigat curse, si face ca R3 sa manifeste un comportament stabil si predictibil. Furca cu jambe de 41 de mm este cea mai generoasa din aceasta clasa litrica, iar amortizorul este montat direct pe bascula, ceea ce inseamna mai mult feeling pe accelerare si pe franare. La acest capitol, pe roata fata, R3 se lauda cu un disc de 298 mm cu etrier flotant, iar pe spate cu un disc de 220 mm. ABS-ul este oferit ca standard.

    Caracterul sportiv este intarit de rotile de 17 inci, cu cinci perechi de spite cu aspect suplu, din aluminiu. Dimensiunile cauciucurilor nu sunt de ignorat, pe fata R3 fiind echipat cu un caucic de 110/70-17, iar pe spate cu un cauciuc de 140/70-17. 

    Pilotii noului R3 vor fi incantati sa descopere pe bord un indicator de schimbare a treptei de viteza, la fel cum se poate gasi pe R1. Elementele cheie ale ADN-ului seriei R sunt carenajul fata cu aspect agresiv, farurile pereche cu priza de aer centrala, la fel ca si silueta cu masele avansate, alaturi de un aspect aerodinamic. Toate se intalnesc pe noua R3, motocicleta urmand a fi disponibila incepand cu luna aprilie 2015, in variantele Race Blu si Black.

     



    Sursa
    Dual Motors
    Yamaha MT-07 Moto Cage, cu dedicatie pentru pasionatii de stuntriding!

    Un prim val din motocicletele pregatite pentru 2015 de catre Yamaha a fost deja dezvaluit lumii intregi la Intermot, la sfarsitul lunii septembrie. Incepem prin a prezenta noua MT-07 MOTO CAGE, o motocicleta prin care “Latura Intunecata a Japoniei” intra in rezonanta cu lumea acrobatiilor pe doua roti. Practic, este vorba despre o versiune “extrema” a MT-07. 

    Lansat la scurt timp dupa cele trei modele MT-09, MT-07 s-a impus rapid ca una dintre cele mai originale si mai incitante motociclete de strada, si asta gratie in mare parte prestatiilor oferite de propulsorul cu doi cilindri in linie, de 700 cmc. Acesta ofera un cuplu puternic, liniar, la pachet cu un sasiu agil dar si un pret imbatabil, MT-07 atingand coarda sensibila a unei noi generatii de bikeri, dornici sa fie… altfel. Exista insa motociclete cu un puternic caracter, care sa satisfaca gusturile cele mai individualiste si nici sa nu coste mult? Da, exista, iar acum, acestor bikeri, Yamaha le deschide noi porti prin MT-07 Moto Cage, o motocicleta echipata cu componente inspirate din lumea stunt care se prezinta in culori extrem de indraznete!

    Astfel, pe cadru au fost montate protectii pentru motor, dar si un scut cu un look agresiv, dedesubtul acestuia. Pe ghidon se gasesc protectii pentru mainile pilotului, dar si un parbriz reglabil, in timp ce stickere cu rol protectiv sunt gata aplicate pe partile mai expuse ale plasticelor, reduse oricum la minimum si extrem de suple. Pentru a nu “compromite” look-ul stunt, saua pasagerului a fost redesenata, pachetul MT-07 Moto Cage fiind completat de protectiile pentru radiator, rosii, la fel ca si roata fata. O  schema grafica speciala, anume dezvoltata pentru MT-07 Moto Cage se regaseste pe rezervor, codita si aripa rotii fata.

    Riderii care vor sa isi personalizeze si mai mult aceasta motocicleta au la dispozitie o evacuare Akrapovic, care desigur, poate doar sa ofere un look exclusiv si… sonoritati aparte, dar si o gama larga de capace si de protectii prelucrate prin masinare sau un suport de numar special, alaturi de o extensie a cricului lateral. Motocicleta va fi disponibila din noiembrie, in culoarea Matt Grey, ea fiind deja lansata impreuna cu faimosul “Stunter13”, triplul campion mondial la stunt  Rafał Pasierbek, riderul de origine poloneza ales de catre Yamaha ca pilot oficial pentru seria MT.



    Sursa
    Dual Motors
    Motocross Cup ajunge sambata la Sfantu Gheorghe, pentru ultimele zboruri la joasa inaltime ale sezonului!

    La doar o saptamana dupa etapa de la Zarnesti, Motocross Cup revine cu actul final pentru acest sezon, etapa cu numarul cinci, programata pentru sambata, 4 octombrie, la Sfantu Gheorghe, pe circuitul de la Sugas Bai. Este pentru prima data cand singura cupa privata de motocross ajunge pe acest circuit, care se va prezenta “renovat” din temelii, gratie excelentei colaborari intre Csaba Tompa, presedintele clubului de motocross Sugas Sfantu Gheorghe si Adrian Raduta, Top Cross TCS, singurul specialist roman in astfel de “lucrari”.

    Felul in care a fost pregatit circuitul de motocross de la Zarnesti i-a facut pe sportivi sa aibe asteptari crescute pentru Sfantu Gheorghe, iar organizatorii promit sa fie la inaltime. Aruncand o privire retrospectiva asupra curselor precedente din Motocross Cup, la clasa MX65, sibianul Marius Popovici a castigat toate mansele la care a participat, ceea ce-l propulseaza in postura de mare favorit pentru Sfantu Gheorghe. Lupta ramane in schimb deschisa la clasa MX85, acolo unde Andrei Poponut si Razvan Stanescu vor ataca pozitia de lider detinuta de Iasmina Stan, o adolescenta gratioasa care tine sa demonstreze ca motocrosul nu e un sport rezervat barbatilor!

    In absenta lui Alex Rosu, accidentat in vara in Bulgaria, misiunea lui Ionut Corbea a fost mai usoara la clasa MX2 Juniori, dar obiectivul tanarului pilot este de a se tine aproape de pilotii claselor MX1 si MX2. La aceasta din ultima, lider dupa intrecerile alergate pana in prezent este chiar fratele sau, Virgil Corbea, asa ca e limpede ca fratii vor cauta sa stabileasca care e cel mai rapid pe circuit. La clasa MX1, acolo unde lider este Adrian Raduta, batalia pentru locul doi are un bun potential sa tina spectatorii in priza, Ionut Cojanu si Marcel Visoiu fiind doi motocrosisti cu o vasta experienta.

    Rakossy Alpar a aratat ca poate sa tina fraiele clasei cu cea mai multi piloti, MX Amatori, dar Constantin Anghelut, Greczuj Nandor, Sandu Sorina si Ciprian Moise sunt doar cativa dintre pasionatii de motocross, care se dovedesc a fi foarte rapizi si care pot ataca podiumul. La MX Veterani, Ciprian Popescu, pare a se relaxa de sarcinaile sale organizatorice, gasindu-si resurse sa conduca cu stil intrecerea rezervata pilotilor nascuti inainte de 1974. Iar cat despre ani adunati in calendare, Nagy Daniel si Mihaita Stoeanovici par sa mearga din ce in mai bine sezon dupa sezon, cei doi sportivi putand completa podiumul final, ramane de vazut in ce ordine.

    Ca de obicei, spectatorii beneficiaza de acces gratuit la circuitul situat intre Sfantu Gheorghe si Sugas Bai, pe DJ 121 C, si care are cateva sarituri care vor da intelesuri noi sintagmei “zbor la inaltime”. Nu il ultimul rand, localnicii il vor vedea la lucru pe Krisztian Tompa, care cu siguranta va tine sa demonstreze ca acesta este circuitul sau de casa, de unde a pornit cariera sa de pilot international.



    Sursa
    Dual Motors
    Interviu Csaba Tompa:

    Motocrosul este un sport dur, iar trei decenii petrecute in aceasta lume nu sunt putin lucru. Csaba Tompa a inceput motocrosul in indepartatul 1979, un an in care multi dintre noi nici nu ne nascusem, pentru a alerga si a castiga curse cam pana prin… 1992. Dupa patru ani, sportivul din Sfantu Gheorghe, revine pe circuite si nu isi mai agata cizmele de cross in cui decat in 2006, cand deja era limpede ca fiul sau, Krisztian Robert Tompa va duce mai departe pasiunea sa pentru curse. Il regasim asadar pe Csaba Tompa alaturi de fiul sau, care a alergat deja la cele mai inalte niveluri ale motocrosului – a urcat pe a treia treapta a podiumului in Campionatul Mondial de Motocross, clasa MX65 in 2012, iar anul acesta s-a clasat pe locul 24 in acelasi campionat, la clasa MX85. In perspectiva etapei de la Sfantu Gheorghe a Motocross CUP, a fost o onoare sa stam de vorba cu Csaba Tompa.

     

    Care sunt reperele carierei Dumneavoastra de motocrosist?
    Am patru titluri de campion national in palmares, unul la 50 cmc, doua la 125 cmc si un titlu la 450 cmc. Pe vremea lui Ceausescu, cum se spune, am fost membru al lotului national de motocross, intre 1984 si 1989 si am participat la aproape toate etapele din Cupa Prieteniei, desfasurate in tarile din fostul bloc comunist. Apoi, dupa Revolutie am participat la multe etape din Campionatul Balcanic.

    Cum aratau aceste curse si care era nivelul la acea vreme?
    Aveam sportivi foarte buni, as putea sa-i enumar pe Pop Florian, pe Alexandru Ilyes, pe Ernest Muller, iar acestea sunt doar primele nume care imi vin acum in minte, insa din pacate, lotul nostru era cel mai “comunist” dintre toate. In sensul ca doar noi, sportivii din Romania mai alergam, chiar si atunci pe motocicletele CZ si nu am putut obtine rezultate mai bune, in fata celorlati sportivi, care deja alergau pe motociclete japoneze. Apoi, in anii ’90 lucrurile au inceput sa mearga mai bine, au aparut si la noi aceste motociclete, dar dupa anul 2000, din pacate pot sa spun ca lucrurile au mers putin cate putin mai prost, de la an la an. Si in celelalte tari a fost criza economica, dar parca in Romania, criza sau nu, la noi a mers mai rau. Ceva nu se leaga.

    Ce parere aveti despre Motocross CUP? Sunteti implicat in organizarea etapei de la Sfantu Gheorghe, ca persoana responsabila de circuitul de la Sugas Bai.
    Anul acesta, din cele patru etape desfasurate, am putut participa alaturi de Krizstian Robert doar la doua etape, la Bolintin Vale si la Zarnesti, celelalte doua suprapunandu-se cu programul international de curse al fiului meu. Parerea mea este ca etapele Motocross CUP la care am participat au fost organizate perfect, circuitule au fost foarte bine pregatite, iar organizatorii sunt seriosi, nu isi lasa cu ochii in soare concurentii. De la an la an se vede evolutia.

    Ce ne puteti spune despre circuitul de la Sfantu Gheorghe? De cand este in functiune? Cine se ocupa de el?
    In aceasta locatie – Sugas Bai, circuitul este in functiune din 2001, dar desigur, la Sfantu Gheorghe se face motocross de zeci de ani. Circuitul este proprietate a Consiliului Local, iar sarcina mea este sa ma ocup de tot ceea ce inseamna intretinere.

    Cum a aparut ideea modificarii circuitului?
    Umblu foarte mult in afara, impreuna cu fiul meu, in tarile unde motocrosul are o puternica traditie, asa cum sunt Belgia si Olanda. Am hotarat ca trebuie sa crestem si noi nivelul, ca trebuie sa imbunatatim circuitul.

    La ce sa se astepte sportivii sambata?
    Circuitul a fost pregatit de Adrian Raduta, singura persoana din Romania care poate sa faca un circuit ca la carte. Circuitul “Corsarul Rosu” din Bolintin Vale, circuitul Autostrada A1, circuitul de la Prundu sunt cele mai bune dovezi in acest sens. Implicarea organizatorilor Motocross CUP este totala, acest lucru s-a vazut la Zarnesti, traseul a fost pregatit la nivel mondial. Nu a fost nici praf, nici noroi, circuitul a fost pregatit 100% si nu 99%! Noi speram ca exact asa va fi si sambata la Sfantu Gheorghe.

    Schimband putin subiectul, dar ramanand desigur tot la motocross, cum s-a apucat Krisztian Robert de acest sport? A fost “mana” Dumneavoastra?
    Parerea mea este ca unui copil, oricarui copil, nu are cum sa nu-i placa motocrosul, daca are de mic contact cu acest sport. Robert s-a apucat de la patru ani, a fost “impins” de mine, dar s-a indragostit imediat de acest sport.

    Care este obiectivul sau de dezvoltare?
    Impreuna ne dorim ca el sa ajunga un pilot de nivel mondial, sa prinda o echipa puternica, de al carui sprijin sa beneficieze.

    Ne puteti spune care este bugetul anual de care aveti nevoie pentru ca Robert sa concureze acum la nivel international?
    Bugetul este de minim 40.000 de euro pentru un sezon si mai beneficiem si de sprijin extern.

    Va multumim si va dorim mult succes in continuare! Ne vedem sambata la noul circuit de la Sugas Bai, Sfantu Gheorghe!



    Sursa
    Dual Motors
    Q & A cu Valentino Rossi, dupa cazatura din deschiderea Gran Premio Movistar de Aragon

    Ieri dimineata (n.r. 29 septembrie), Valentino Rossi s-a trezit la ora 9:30 si a fost supus unor noi verificari medicale, de catre Dr. Michele Zasa de la Clinica Mobile.  Dupa verificari, Valentino s-a intors la garaj, acolo unde colegii sai din Movistar Yamaha Moto GP filmau o reclama alaturi de Jorge Lorenzo, pentru Movistar. Intrucat dupa cursa, Valentino a lipsit de la interviuri, campionul a raspuns urmatoarelor intrebari:

    Valentino, cum te simti astazi?
    VR: Sunt bine, multumesc, totul e in regula si asta e cel mai important. Am avut noroc sa scap teafar, cu exceptia unei lovituri serioase la cap. Noaptea trecuta m-a durut putin capul, dar acum ma simt bine, 100% in forma. E pacat, pentru ca inainte de cursa am facut niste modificari care m-ar fi ajutat foarte mult. Motocicleta e puternica, eu mergeam bine, recuperasem diferenta fata de primii rideri si eram impreuna cu ei. Ma simteam bine si sunt sigur ca as fi facut o cursa buna, asa ca e pacat ca am cazut. Intr-un fel chiar ma bucur, pentru ca in ciuda unui weekend cu probleme, am fost competitivi pe un circuit care pentru noi nu e prea avantajos.

    Ai privit cursa?  Ce poti spune despre cazatura si despre cum au mers rivalii tai?
    VR: Din pacate, la fel ca si Iannone, am intrat pe iarba artificiala. Acest lucru e mereu periculos, in special, atunci cand pista e inca uda,  plouase putin de dimineata, asa ca nu mai aveam ce face. Marc si Dani au incercat sa ramana pe pista cu gume slick, dar au riscat enorm si in final au cazut. In cazul meu, daca as fi iesit de pe pista cu un metru doar mai devreme, as fi largit doar trasa si ar fi fost in regula, dar, am atins iarba si am cazut. 

    Urmeaza trei curse in fiecare weekend, in Asia si Australia. Cum privesti aceste curse?
    VR: Acum urmeaza trei curse una dupa cealalta, fiecare foarte frumoasa, fiecare pe un circuit pe care il cunosc foarte bine. Imi place fiecare cursa, si am sa incerc sa merg cat mai bine, la fel cum am facut si in ultimele curse.



    Sursa
    Autentifica-te  
    ×