Autentifica-te  
Urmăritori 0
  • postări
    0
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    101

Despre blog

Român-canadian, alpinist, cicloturist, activist și blogger, Radu este mai presus de toate un pasionat al aventurii și călătoriei. Dacă în 2013 traversa în echipă mare parte a Scandinaviei și Europei de Est pe bicicletă (peste 2,400 de km) pentru a trage un semnal de alarmă în privința proiectului minier propus la Roșia Montană, anul ce a urmat acesta a decis să traverseze întreaga Europa și Asie centrală cu autostopul. Cu ocazia încheierii expediției de peste 14,000 de km parcurși cu autostopul de la Paris la Teheran în Iran, Radu organizează și o ascensiune pe vârful Damavand (5671 m), cel mai înalt vârf vulcanic al Asiei, începând astfel proiectul „7 Volcanoes”. În 2015, Radu și-a propus un proiect și mai ambițios, și anume să fie primul român care traversează cele două Americi pe bicicletă, din Alaska până în sudul Argentinei. Pe scurt, asta înseamnă 24,000 de km de pedalat, 14 țări și o mare de pustietate.

Câteva întrebări/răspunsuri dintr-un interviu acordat Adevarul.ro:

  1. Ce ai în plan în 2015?
    Sunt cam 24.000 km pe care vreau să-i parcurg anul acesta pe bicicletă (râde). Vreau să pedalez din cel mai nordic punct al Americii de Nord, Alaska, până în cel mai sudic punct al Americii de Sud, în Argentina. Mi-am propus să devin primul român care traversează Americile de la Nord la Sud, în totalitate. Sunt conştient că voi avea o misiune foarte dificilă. E un proiect de nouă luni. Aş vrea să încep anul acesta în iulie-august sau, dacă nu, în decembrie-ianuarie. Vreau să calculez exact dacă pot să încep călătoria din Sud în Nord, pentru că vorbim totuşi de Alaska, unde totul este îngheţat în decembrie. Dacă voi începe din Nord, trebuie să încep până în august pentru a nu mă prinde îngheţul.
  2. 22.000 de kilometri pe bicicletă, prin pustietatea Americilor?
    (Râde). Da, ştiu că pare o nebunie, dar eu sper să-mi iasă. Nu au realizat mulți traseul acesta pentru că există o bucată de 120 km între Panama şi Columbia care traversează jungla. Această junglă e controlată de gherile columbiene şi de traficanţi de droguri şi practic, dacă aş reuşi să traversez acea bucată, aş putea fi printre puținii oameni care reușesc să traverseze în întregime Americile pe bicicletă.
  3. Nu ţi-e teamă că pleci şi nu te vei mai întoarce?
    Absolut toţi avem temerile noastre, dar e adrenalină, e un sentiment aparte pentru mine. Am înţeles că sunt nişte asigurări de un milion de euro, dar dacă aud că merg acolo, probabil nu o să-mi facă nimeni asigurare. Aş avea nevoie de un buget de minim 7000 euro. O să încerc să găsesc sponsori, mă bazez pe sponsorizări pentru că e un proiect mai mare. Vreau să fac un documentar despre toată călătoria, de la A la Z, un site în care să ataşez imagini şi să promovez toţi sponsorii care vor să mă ajute. O să am tricolorul cu mine. Va fi greu, interesant, distractiv. Mă aştept să-mi înving foarte multe temeri, foarte multe preconcepte, să întâlnesc oameni pe care n-aş avea alt prilej să-i întâlnesc. Sunt regiuni extrem de periculoase prin care o să trec, de exemplu la graniţa dintre Mexic şi SUA trec prin El Paso şi Huarez, acesta din urmă fiind cel mai periculos oraş din lume. Am posibilitatea de a plăti pe bucata aceea de drum o escortă, acum depinde cum o să aranjez, cu cine o să vorbesc. Asta e plăcerea, necunoscutul, riscul, sunt conştient de asta. Devine la un moment dat parte din viaţa ta, este ca fumatul, ştii că e rău, dar nu te poţi lăsa.
  4. Spuneai că ai urcat pe cel mai înalt vârf din Iran. Cum ai ajuns acolo?
    Mi-am propus să merg să vizitez Iranul şi pentru că am ajuns acolo nu puteam să ratez vârful Damavand. Am urcat într-o zi la cota 4.200 m şi m-a luat o durere mare de cap, nu m-am aclimatizat corespunzător. Am stat o zi întreagă la 4.200 metri pentru aclimatizare, după care am urcat până în vârf, la 5.671 metri. Nu e un munte tehnic, probabil cea mai mare dificultate pe muntele respectiv sunt izvoarele de sulf care sunt foarte înecăcioase. Asta îngreunează respiraţia, peste faptul că eşti la altitudine mare, iar aerul este foarte rarefiat. Vârful Damavand este doar unul din cele şapte pe care vreau să le urc în perioada următoare. Am în plan să realizez un circuit care se numeşte “cei 7 vulcani şi cele 7 vârfuri”, este un proiect pe care vreau să-l întind pe câţiva ani, în funcţie de timp şi bani. Acest proiect presupune să urc pe cei mai înalţi şapte vulcani din lume şi cele mai înalte şapte vârfuri din lume, inclusiv Everest.
  5. De fapt, ce urmăreşti tu în călătoriile tale?
    Îmi face plăcere să merg în necunoscut, mă simt foarte relexat când merg în locuri noi, întâlnesc oameni noi, mă pun în situaţii noi, iubesc noul, schimbarea. Iau decizii foarte naiv şi foarte rapid. Nu m-am pus niciodată în situaţii periculoase, am totuşi simţul prezervării, chiar dacă mă arunc în necunoscut, în lucruri noi, chiar dacă nu am idee de ce o să se întâmple, dar am simţul responsabilităţii.
  6. Am observat că pe oriunde mergi iei întotdeauna tricolorul cu tine. De ce?
    Peste tot unde merg le vorbesc oamenilor despre România şi despre cultura noastră. Iubesc România foarte mult, dacă ajung pe un vârf montan, pun un steag românesc, asta e deja tradiţie pentru mine. Chiar anul trecut am ajuns pe cel mai înalt vârf vulcanic din Iran şi m-am pozat lângă tricolor. Avem o poziţie foarte privilegiată în România, în sensul în care nu suntem parte integrantă nici din vest şi nici din est, dar avem un caracter ambivalent. La noi este un amestec incredibil de populaţii şi de culturi, ceea ce ne face într-un fel sau altul unici, eu apreciez unicitatea asta şi deschiderea românilor faţă de alte naţii. După ce termin facultatea în Canada, eu îmi doresc să revin acasă. Vreau să-mi caut un job în domeniul meu, în România. Am simţit tot timpul un gol în viaţa mea plecând din ţară. Sunt foarte legat de România şi nu mă văd în altă parte deocamdată, vreau să trăiesc aici pentru o bună perioadă. Părinţii mei vor rămâne în Canada, eu nu mai sunt dependent de ei de foarte mult timp.

Printre partenerii media și cei care au promovat până acum călătoriile mele se numără Antena 1, Antena 3, TVR, Adevărul, ProSport, Libertatea, JurnalTV Moldova, CurajTV Moldova, Radio România Actualități, Radio România Cultural, Ghimpele, Revista Kamikaze, Cotidianul, Sport Revolution, Monitorul de Neamț, Bună Ziua Iași, Ziarul de Iași, Realitatea Media Neamț, Ziarul Ceahlăul, Christianshavn Kvarter, ecomagazin, diez.md, Accent Montreal, Pagini Românești Montreal, voxpublica.realitatea.net, green-report.ro. Puteți găsi aiciaparițiile din presa scrisă și tv despre mine.

Mă mai găsiți și pe următoarele rețele de socializare:

Pagina oficială de Facebook; Cont personal de Facebook; Twitter; YouTube;

Autentifica-te  
Urmăritori 0
  • Bine ai veit pe Comunitatea motociclistilor si biciclistilor din Romania ”Mai multi prieteni, mai uniti, impreuna pentru o idee si o pasiune fara margini” Ne-am adunat intr-o familie, frati pe sosea si camarazi in comunitate. O pasiune cu doua roti, un million de prieteni pe sa, motociclisti pe Harley sau scuteristi cu acte noi. Te-ai gandit vreodata de ce pe motocicleta nu exista marsarier? Pentru ca echilibrul este imposibil de atins atunci cand mergi cu spatele pe doua roti. Priveste in fata, mergi inainte. Asta facem noi zi de zi pe Pro-Bike. Pasiunea pentru motociclete ne-a adus la un loc si-am vrut sa cream un camin pentru cei ca noi. Suntem multi, gandim la fel, ne dorim si visam la aceleasi lucruri, avem unitate in aspiratii si ne inspiram unul de la celalalt. Ne gasesti povestile pe site, in nenumaratele topicuri scrise cu drag de membri. Am conturat online un loc ce oglindeste realitatea pe care o intalnim zi de zi. Te pregatesti sa devii motociclist? Arunca un ochi pe site si iti vei face o idee despre lumea in care pasesti. Pe forum ne poti intreba orice, fie ca esti incepator, fie ca vrei sa ne dai un sfat. Suntem aici o familie de peste 39.000 de membri. Cu unii te vei iubi, cu altii te vei contra, ca in viata, ca in orice familie. Ca pe motocicleta. stii cum intr-un grup de motociclisti pe sosea doi, trei merg in fata, doi, trei raman mai in spate? Pe Pro-Bike noi nu lasam pe nimeni in urma, stam in linie cu totii. in comunitatea Pro-Bike, ajutorul reciproc este esential. Motociclistii se ajuta intre ei ca fratii, iar membrii comunitatii stiu cum sa ofere ajutorul, dar si sa-ti dea idei pentru a te descurca singur in situatii dificile sau se te directioneze catre un prieten, care are un prieten, al carui prieten iti descurca itele. stii despre ce vorbim, lumea este mare, dar in lumea motociclistilor ne stim cu totii. Iar daca ti-e mai usor sa navighezi online, pe site ai multe instrumente utile: harta serviciilor pentru motociclisti (service-uri si magazine), harta drumurilor din Romania pentru diverse tipuri de motociclete sau harta membrilor, prin care acestia se pot contacta si isi pot vedea locatia. Ba chiar si peste 1600 de manuale de service ca sa iti poti repara sau intretine singur motocicleta. Aici suntem toti campioni. Majoritatea dintre noi suntem campioni ai tastaturii, mereu prezenti, dar altii sunt campioni adevarati, ce si-au luat inspiratia de pe site si au adaugat un strop de competitivitate genetica. Crestem talente, ne place sa indeplinim vise si sa ghidam vietile si rotile catre drumuri cu asfalt intins. Daca vrei sa vezi atmosfera destinsa din comunitatea noastra, este de ajuns sa deschizi galeria cu poze de la intrunirile si evenimentele noastre. O sa te imbeti din povestile in imagini ale calatoriilor, parfumate cu inspiratie de noi destinatii. si daca tot nu esti convins, trebuie sa ne vizitezi si in carne si oase. Ne intalnim adesea si in persoana. Pentru ca viata este prea scurta sa nu facem ceea ce ne place, am ales viata pe doua roti. Ca si tine. si tot ca tine, ne este greu peste iarna sa ne luam ramas bun de la “iubita” cu motor. Asa ca nu ne luam, dar de fiecare data cand o parasim pentru o vreme, mai aruncam o ultima privire in spate. stim ca te regasesti in cele de mai sus, asa ca alatura-te noua. Vrem sa te cunoastem, spune-ne povestea ta.
  • Statistici Blog

    • Total Bloguri
      235
    • Total Postări
      7.391
  • Commentarii în blog