Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    3.614
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    190.732

Postări în blog

freeriderro

Penultima etapă din Cupa Națională de Enduro a avut loc pe 8 septembrie la Harghita Mădăraș. Este un loc deosebit, în vârf de munte unde am mai fost o singură dată cu ocazia altui concurs frumos, Gentlemen’s Race 2018 mai precis. Este un loc frumos și liniștit unde personal m-aș duce doar să mă odihnesc, să mă regenerez și să dorm! Aici, în vârf de „munte”, cu ghilimele de rigoare pentru că este un munte mic, la vreo 1.675 m altitudine, sunt doar câteva pensiuni, iar în rest curățenie. Mda, Ungaria… La Mădăraș ai însă și un mic bike park cu trei trasee, fiecare cu particularitățile și gradul lui de dificultate.

harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

Pe aceste trasee a avut loc a 5a etapă din Cupă, iar gradul lor diferit de dificultate l-am găsit perfect pentru a-ți cizela puțin tehnica. Însă pentru concurs, le-aș fi pus într-o ordine puțin diferită față de cea oficială.

Harghita Enduro in cifre:

  • Numărul de probe speciale: 3
  • Km probe speciale: 6
  • Km total cursă: 12
  • Numărul de zile de concurs: 1
  • Diferență de nivel: 1000 m

Proba specială 1 a fost destul de grea pentru un începător. Aș spune că e traseul perfect de enduro: este la vale însă la început ai vreo 3 „gâturi” la deal care îți taie din avânt și consumă energie. După care restul este intens, nu ai timp de respiro sau admirat peisajul. Efortul fizic e mare. Cine merge la sală și efectiv „face muschi” la mâini, picioare și degete, este în câștig.

harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

PS2 este ok, seamănă cu un traseu lucrat de bike park. Îl văd a fi potrivit pentru cei care vor să învețe. Dar și pe acesta îl poți face să fie dificil dacă îi dai tare. Însă la nivelul meu, m-am mulțumit să-l studiez și să-l înțeleg. Ocazional aici chiar ai timp să mai și admiri peisajul. Proba specială 2 aș fi ales-o să fie prima dintre cele trei, apoi doiul, pentru a crește treptat nivelul și gradul de dificultate.

Ultima Specială de la Harghita Enduro este însă chiar specială. Este traseul de downhill oficial al zonei. Chiar dacă pentru enduro au fost scoase elementele cele mai dificile, tot au rămas suficiente locuri unde erai solicitat la maxim. Și cu atât mai mult erai solicitat dacă te dădeai tu la maxim. Pe traseul ăsta s-a facut cu adevărat diferența dintre cei care știu cu ce se mănâncă enduro și cei care se dau doar din plăcere și fără miză, ca subsemnatul.

harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0foto Cristina Ion

Spre deosebire de alte etape din Cupă la care ajungeam fix cât să particip în ziua de concurs, la Harghita Enduro am reușit să ajung cu o zi înainte și să fac recunoașterea traseelor. Se știa că PS3 e „mama lor” așa că toată lumea era concentrată în primul rând pe acesta. Și chiar era mama lor. Fix din start te lovea în moalele capului cu o coborâre „în cap” pe stânci și apoi un viraj la 90 grade la dreapta, tot în cap, tot pe stânci. Super tehnic, dar mi-a plăcut. Am reușit să mă dau pe 3 de 3 ori din care doar de 2 ori am avut start bun, a 3a oară am căzut. Partea bună era însă că startul se dădea de pe o platformă de unde puteai pleca deja „clipsat” în pedale. Pentru mine e crucial lucrul ăsta, să mă țină pedalele la locul meu.

harghita-enduro-2019-foto-Mihai-Leu-01.jfoto Mihai Leu

Considerând însă probabil că este prea greu, pentru ziua de concurs organizatorii au modificat startul și au scos virajul. Se pleca acum pe traseu drept, direct din curbă cum ar veni. Asta ușura puțin situația însa pentru mine a îngreunat-o pentru că nu mai puteam pleca clipsat. Cum după start urmau imediat bolovanii, plecand neclipsat am alunecat în zona aia. N-am căzut, dar nici elegant nu a fost.

Mai departe speciala 3 a fost tare. S-a văzut că este un traseu muncit și amenajat, dar unde întâlnești și o mulțime de zone cu obstacole naturale dificile. Spre exemplu la un moment dat se traversa o zonă foarte abruptă cu copaci, plină de rădăcini mari care mergeau în toate direcțiile. Dacă nu aș fi reușit să fac un „track preview” cu o zi înainte, aici fie aș fi mers mai încet, fie aș fi căzut. Așa, am ținut minte linia ideală pentru mine și am trecut fără emoții. E bun track preview-ul ăsta, când ai timp să-l faci.

harghita-enduro-2019-foto-Vertical-Ridinfoto Vertical Riding Romania

Am avut și o mică avarie la bicicletă în ziua de antrenamente, prima din seria asta de concursuri. Probabil de la o piatră am îndoit valva roții spate. Încercând s-o îndrept, am rupt-o. Fiind tubeless, trebuia să schimb valva sau să pun cameră. Nu aveam valve tubeless de rezervă însă prietenii au sărit în ajutor și mulțumesc pe calea asta lui Alex Constantin, Alex Delcea, Bogdan Ionescu și mai ales lui Daniel Dumitrescu care a stat cu mine mai bine de o oră ajutându-mă cu reparația, eu reușind astfel și a doua zi să fiu tubeless la concurs.

Chiar și tranzițiile au fost ok aici, mai bine spus tranziția. Deși aveai destul de mult de urcat pe drumul forestier, era aceeași tranziție de fiecare dată, cele 3 speciale terminându-se toate în același loc. De acolo aveai de pedalat la deal un forestier destul de lung, până înapoi în stațiune. Dar se putea face întreaga urcare pe bicicletă, fără push.

harghita-enduro-2019-foto-Vertical-Ridinfoto Vertical Riding Romania

Harghita Mădărș este un loc bun de venit, chiar și pentru mai multe zile, nu doar weekend. Cu bicicleta ai ce face și nu doar bicicletă. Ai trasee excelente și de alergare. Dar pentru bicicletă nu-i rău deloc, mai ales că poți veni și cu cea de cross country și cursieră în afară de cea pentru enduro.

Ratingul publicat mai jos este subiectiv şi nu are cum sa acopere toate opiniile. Se adresează în momentul ăsta, celor cu experienţă limitată la mtb-enduro. De asemenea, la final de sezon vom regândi acest rating în funcţie de toate concursurile autohtone la care am participat. Pentru a cunoaşte modul în care trebuie să acorzi steluţele, citeşte Ghidul de evaluare a etapelor.

harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0
foto Cristina Ion
harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0
foto Cristina Ion
harghita-enduro-2019-foto-cristina-ion-0
foto Cristina Ion
harghita-enduro-2019-foto-Mihai-Leu-02-1
foto Mihai Leu

Sursa: Freerider

freeriderro

Noi provocări, la ediţia 2019 a evenimentului din 12 octombrie
Dacă până acum cicliştii Riders Club erau obişnuiţi cu trasee prin pădure, montane, de deal sau de câmpie, începând cu ediţia a 7-a a competiţiei Haiduci şi Domniţe vor încerca o nouă senzaţie: pedalatul printre vii, mai exact prin podgoria Casa Timiş. S-a dat deja startul înscrierilor, evenimentul urmând să se desfăşoare sâmbătă, 12 octombrie, locaţia fiind foarte accesibilă pentru comunitatea cicliştilor din Bucureşti şi din judeţele limitrofe, situată la mai puţin de 10 km de intrarea în Ploieşti.

Poza-main-stire.jpg?x20673

Se anunţă o experienţă de excepţie pentru participanţi, indiferent de vârstă sau abilităţi, evenimentul fiind conceput ca o adevărată călătorie în timp, în lumea farmecului boieresc de altădată. Concursul include două trasee distincte, numai bune pentru a admira culorile toamnei, pe două roţi. Pentru începătorii care vor să guste din experienţa unei curse MTB, dar şi pentru copii, evenimentul oferă traseul Scurt, de 9 kilometri, cu diferenţă de altitudine de +/- 200 de metri. Desfăşurarea de forţe şi etalarea îndemânării pentru cei care se simt în formă şi se află la un nivel avansat se poate face pe al doilea traseu, cel Standard, de 30 de kilometri, cu diferenţă de altitudine +/- 600 de metri. Experienţa se anunţă a fi echilibrată pentru toată lumea, indiferent de traseul ales, datorită zonei bogată în peisaje spectaculoase, care vor face pedalatul mult mai plăcut. Detalii suplimentare despre trasee sunt disponibile aici.

3DMap-v2.jpg?x20673

Traseele din incinta complexului de la Casa Timiş sunt unele special amenajate pentru curse MTB şi consolidate pentru a rezista inclusiv în cazul în care vom întâmpina o vreme capricioasă. Lucrări de amenajare speciale se vor realiza şi pe traseul de 30 de km, ce include şi o parte de pădure.

Pachetul de concurs include număr de concurs, tricou de eveniment, medalie de participare, o sticlă de vin Casa Timiş, o băutură sportivă Gatorade, un produs GoldNutrition şi o porţie de paste Barilla cu sos Basilico. Participanţii vor beneficia şi de următoarele servicii: marcaj traseu, cronometrare cu cip, intervenţie de urgenţă, puncte de alimentare, asistenţă mecanică, spălare biciclete, galerii foto de la eveniment, vestiar şi garderobă.
În plus, în zona de relaxare de la Restaurantul Casa Timiş vor beneficia de o atmosferă de neuitat, specifică unui eveniment premium. Pentru a vă familiariza cu noua locaţie în care va avea startul evenimentul Haiduci şi Domniţe 2019 puteţi accesa şi site-ul www.casatimis.ro.

Până pe data de 22 septembrie puteţi beneficia de taxa minimă de 89 de lei. Copiii se pot înscrie cu taxă redusă, de 50 de lei. Nu sunt posibile înscrieri la faţa locului în ziua evenimentului Haiduci şi Domniţe iar locurile sunt limitate la 800 de participanţi, peste 400 fiind deja ocupate în acest moment.

Înscrierile au loc pe site-ul Riders Club – click aici.


Sursa: Freerider

freeriderro

Cunoaștem Pegas a fi brandul care lansează destul de des modele noi de biciclete. Este un lucru bun pentru că reușesc astfel să acopere o plajă largă de nevoi, de la cei care vor munte și aventură, la cei care au doresc mobilitate urbană, biciclete electrice și orice care se află între aceste extreme. De data asta Pegas a lansat o bicicletă care credeam că există deja în gamă însă după ce ne-am dat pe ea suficient, am observat că există multe diferențe.

recenzie-test-pegas-calator-03.jpg?x2067foto Șerban Obreja

Este vorba de noul Pegas Călător, o bicicletă încadrată de Pegas la capitolul Touring. Am putea adăuga fără să greșim și trekking, urban, navetă și chiar gravel. Bicicleta cu care Călător seamăna este Pegas Hoinar, dar dacă ne apropiem vedem că bicicletele au destinații diferite.

Pegas Călător este încrucișarea dintre partea sportivă a unui ciclocros, partea utilitară a unei biciclete de oraș și partea de aventură a unui gravel-bike. Combinând aceste trei caracteristici, obții un Călător, în viziunea celor de la Pegas.

recenzie-test-pegas-calator-06.jpg?x2067foto Șerban Obreja

Călător este o bicicletă cu care Pegas spune că poți face excursii lungi, de mai multe zile, chiar săptămâni sau luni de zile având în vedere portbagajele față-spate și sistemul electric autonom de încărcare a unui telefon, far, ciclocomputer etc. Ni s-a transmis că portbagajul spate poate susține 25 kg, iar fața 22. Poți instala coburi pe ambele părți – stânga, dreapta, dar și deasupra.

recenzie-test-pegas-calator-33-300x200.j
recenzie-test-pegas-calator-34-300x200.j

Prima caracteristică și cea mai importantă pentru Călător, o vad a fi versatilitatea. După ce am mers cu ea și pe asfalt și off-road, am văzut că se descurcă bine în ambele situații. Este versatilă pentru că dacă nu vrei să o folosești la “turul lumii”, lucru pe care îl poți face, atunci o poți folosi liniștit zilnic la drumul spre serviciu și la cumpărături. Anvelopele Kenda Krosscyclo 700X35C pentru off-road oferă aderanță bună pe macadam sau drumuri de pământ. Este adevărat însă că nu e bicicletă de concurs, așa că trebuie să rămâi în limite rezonabile de viteză pentru a păstra aderența pe drum.

recenzie-test-pegas-calator-24.jpg?x2067

Apoi avem angrenajul 3×8 cu trei foi 30/42/52T și brațe de 170 mm plus 8 pinioane 11-32T. În testele mele cele 24 de viteze le-am găsit ocazional insuficiente, nivelul meu de antrenament fiind totuși decent. Urcările mai abrupte, dar nu extreme, cereau un efort destul de mare, de unde rezultă că pe distanțe mari, gen Transfăgărășan sau traversări ale altor pasuri alpine, este posibil ca Pegas Călător să solicite prea mult ciclistul, asta ducând la „pauze multe și dese”. Consider că un grup cu 9 pinioane în loc de 8 ar fi mai potrivit, mai ales că schimbătorul spate acceptă 9.

recenzie-test-pegas-calator-31.jpg?x2067

Sistemul electronic de la Neco de încărcare a unui telefon este interesant. Este alcătuit din butucul față cu dinam integrat și un acumulator cu o capacitate de 2600 mAh instalat în țeava head-tube. Bicicleta nu este echipată și cu lumini față-spate care să fie alimentate de la acest acumulator care, echipat fiind cu port usb, este destinat exclusiv încărcarii unui dispozitiv electronic.

recenzie-test-pegas-calator-39.jpg?x2067

Sistemul este interesant cum spuneam, și util însă generează probleme dacă vrei să faci niște operațiuni, chiar simple. Spre exemplu dacă ai pană și vrei să dai jos roata față, trebuie să deconectezi și cablul electric care iese destul de greu. Apoi dacă vrei să modifici înălțimea pipei ghidonului treaba devine și mai complicată. Pe scurt mai bine n-o faci.

recenzie-test-pegas-calator-05.jpg?x2067foto Șerban Obreja

Sistemul este interesant însă nu-l văd cu ochi buni într-o tură „epică” unde nu ai nevoie de complicații la drum. Mai degrabă aș vedea modelul Călător disponibil în două variante: Călător EQ (equipped) – echipat cu dinam, acumulator și lumini plus celelalte accesorii, și Călător simplu – echipat doar cu strictul necesar: aripi, portbagaje, cric, dar fără partea electronică.

Frânarea noului Pegas Călător este suprinzător de bună. Vorbim aici de frâne mecanice pe disc, cu discuri mici de 160 mm și plăcuțe de frână „minuscule”. Ține cont însă că frânarea este eficientă, doar dacă nu exagerezi cu viteza. La cât de mici sunt componentele, am observat că la viteză mare și cu o bicicletă încărcată cu bagaje, distanța de frânare este mare. În oraș însă totul este în regulă, când păstrezi o viteză rezonabilă, iar bicicleta nu are pe ea multe cumpărături în coburi.

recenzie-test-pegas-calator-32.jpg?x2067

Etrierul de la Călător este o marcă pe care nu o cunoaștem însă plăcuțele de frână sunt compatibile cu frânele Saccon DM33, în caz că s-au consumat și ai nevoie să le schimbi.

recenzie-test-pegas-calator-38.jpg?x2067

Din punctul meu de vedere însă, cea mai bună parte a bicicletei, în afară de versatilitate, este transmisia – schimbătoarele. Acestea sunt Microshift: schimbătoare față-spate și manetele de frână/schimbare a vitezelor. Microshift este un brand concurent pentru Shimano și Sram, care produce schimbatoare foarte bune, dar la preț mai mic față de cei doi „S”.

recenzie-test-pegas-calator-30.jpg?x2067

Calitatea și fiabilitatea le-am văzut pe trasee când schimbarea vitezelor s-a facut impecabil de fiecare dată, schimbătorul spate Microshift Mezzo neavând nicio problemă chiar și când schimbam în forță. Manetele „ergopower” (shifter și frână combinate în aceeași manetă) sunt deosebite de ce mai găsești la Sram sau Shimano. Ai două butoane pe aceeași parte a manetei, cu ajutorul cărora schimbi foarte ușor viteza, în sus sau jos.

recenzie-test-pegas-calator-19.jpg?x2067

Cadrul noului Pegas Călător este dotat cu spatii pentru instalarea a două bidoane de apă de dimensiuni mari. Mai mult, pe montantul de pe țeava downtube poți instala un suport în care încape chiar o sticlă de 1,5 L. Este spațiu suficient în cadru.

recenzie-test-pegas-calator-27.jpg?x2067

Nu în ultimul rând la echipare am apreciat și cămășile Jagwire pentru cablurile schimbătoarelor și frânelor. Este o marcă bună care va asigura o schimbare bună a vitezelor și frânare bună a bicicletei.

recenzie-test-pegas-calator-37.jpg?x2067

Pe traseu mi-a plăcut cum m-am simțit pe Călător. Geometria este relaxată și doar puțin sportivă. Pe de altă parte avantajul major îl reprezintă ghidonul „drop” pe care poți ține mâinile în 3 poziții. Asta înseamnă că sunt șanse mici să-ți amorțească. Poți însă și alege cum vrei să stai pe bicicletă: cu mainile de sus – pentru momentele de pedalare relaxată într-o tură lungă, cu mâinile pe manșoane – când ești în oraș și vrei să fii relaxat, dar și pe fază cu mâinile pe frâne, cu mâinile în dropuri – atunci când ești într-o tură lungă și ai nevoie de poziție sportivă și eficientă la pedalare.

recenzie-test-pegas-calator-07.jpg?x2067foto Șerban Obreja

Ghidolina nu am identificat marca este însă a fost cam tare. Recomand o mică investiție într-o ghidolină cu grosime și densitate dublă de la un producător cunoscut, dacă vrei să folosești Pegas Călător și la ture lungi sau foarte lungi. O alternativă ar fi să folosești mănuși de bicicletă cu căptușeală mai groasă.

Concluzia este bună în ce priveste noul Călător. Apreciez versatilitatea. În timp, dacă simți că este necesar, mai poți face mici îmbunătățiri cum ar fi spre exemplu și la anvelope, să le schimbi cu unele mai confortabile. Dar per total bicicleta este bună. Singurul neajuns ar putea fi partea „electronică” întrucât este posibil să dea bătăi de cap dacă este nevoie să faci reparații chiar și simple.

  • Dimensiuni cadru: 19” (M), 20” (L)
  • Butuc față: Neco, dinam integrat
  • Sistem integrat de încarcare electronice, acumulator 2600 mAh
  • Transmisie: Microshift 3×8, schimbător spate Microshift Mezzo
  • Angrenaj: Prowheel ATIA, 30/42/52T, brațe 170mm
  • Pinioane: Microshift 8 viteze, 11-32T
  • Frâne: Repute, discuri 160 mm față-spate, plăcuțe Saccon DM33
  • Anvelope: Kenda Krosscyclo 700X35C
  • Accesorii: aripi față-spate, portbagaj față-spate, cric, protecție lanț
  • Sarcină portbagaje: 22 kg față, 25 kg spate
  • Șa: DDK Vento
  • Greutate măsurată: 15,12 kg, cadru M, cu pedale
  • Preț la data publicării testului: 3.599 Lei
  • Producător: Pegas

Sursa: Freerider

freeriderro

Corratec a prezentat la Eurobike noul X-Vert, modelul entry-level cu un cadru redesenat. Bineînțeles, nu mai mizează pe acel design de cadru arcuit (la care cei de la Corratec au renunțat oricum de mult) căci lucrurile au evoluat în materie de rigiditate, însă cel de față este mai robust construit decât generația anterioră. Așadar, cei care s-ar fi așteptat la un nou artificiu de design s-ar putea să fie dezamăgiți.

DSCF9137.jpg?x20673Probabil cel mai solid X-Vert de până în prezent.

Noul va avea linii destul de drepte și clare și va fi disponibil în mai multe variante: Race, Elite, Expert, Motion și Halcon, cel din urmă fiind echipat cu o transmisie Shimano Altus/Acera cu 3 foi și 8 pinioane, pe când versiunea cea mai scumpă, Race, va avea o transmisie Shimano SLX cu 12 viteze. Desigur și diferența de preț va fi semnificativă între cele două. Geometria este modernă, iar pentru echiparea cu un set de roți de 29 de inch, vor avea un headtube amplasat la 69 de grade, un seat tube la 73 de grade, un top tube de 602mm în dimensiunea M și un chainstay de 460mm, mizând astfel mai mult pe stabilitate decât pe agilitate. Bicicletele din această gamă vor fi construite în special pentru poteci recreaționale sau drumuri forestiere.

Galerie foto cu modelul de top și cel entry-level:

La nivel de e-bike-uri, Corratec se mândrește cu noua tehnologie botezată Shadow Edge Tube 2.0, una care permite încastrarea în siguranță a acumulatorului. Mai mult decât atât, chiar dacă poate găzdui și un acumulator de 625Wh, down-tube-ul cadrului va avea un diametru destul de mic și aducând astfel mai mult cu o bicicletă obișnuită. Mufa de încărcare este integrată și se află puțin deasupra motorului, pe downtube, iar unele dintre modele, precum cel din fotografiile de mai jos, vor avea și un far integrat în head tube.

DSCF9150.jpg?x20673 DSCF9152.jpg?x20673 DSCF9153.jpg?x20673

Hardtail-urile din această categorie (foto sus) de electrice vor purta denumirea de E-Power X-Vert și vor exista diverse modele: Factory, Pro Team, Pro Trapez (cu un cadru jos), X-Vert Pro, Race și Rock. Doar modelul Rock va avea un cadru diferit, fiind gândit în jurul unor roți de 26 de inch și adresându-se implicit copiilor. Toate celelalte modele mizează pe un headtube amplasat la 66 de grade și un chainstay de 455mm. Varianta de bază va avea un preț de 2.500 de euro care poate să ajungă până la 4.299 de euro, în funcție de echipare.

Două noi full-uri reprezintă însă cireașa de pe tort. Corratec pare că și-a pus to know-how-ul la bătaie în modelul E-Power RS 160, unul pe care l-am avut la test anul trecut și care ne-a plăcut în mod special. însă, varianta 2020 vine cu câteva modificări, fiind în prezent mai ușoară și având un cadru mai rigid. Geometria cu headtube-ul amplasat la 65 de grade și cu un chainstay de 455mm promite a fi foarte stabilă, bicicleta putând face față și traseelor foarte dificile. Versiunea de top este oferită pentru 6.599 de euro, pe când modelul de intrare Elite, va avea un preț de 4.899 de euro.

Nu în ultimul rând așa-zisul e-bike-SUV este noul E-Power MTC, un full suspension cu o geometrie de touring, cu suspensii de 120mm și cu accesorii clasice pentru ture lungi, precum aripi, portbagaj sau cric. După cum scriam într-unul din articolele precedente, acesta este un segment care a început să fie la mare căutare în vest: o bicicletă electrică cu suspensii, extrem de confortabilă și care să permită parcurgerea unor distanțe mai mari.

DSCF9149.jpg?x20673Poate că arată ciudat dar în vest cererea pentru astfel de biciclete este mare. Îi bănuiesc pe cei mai în vârstă că ar fi responsabili…

Bineînțeles, a fost prezentat și modelul iLink, unul cu suspensii de 120mm care se înscrie în trendul bicicletelor de XC și care a fost și bicicleta câștigătoare de la Eliminatorul din Spania/Bracelona, din 2019.

DSCF9155.jpg?x20673


Sursa: Freerider

freeriderro

Clubul Sportiv NoMad Multisport anunță organizarea primei ediții a concursului de mtb Red Bull Vampire Trails 2019, pe 28 septembrie. Red Bull Vampire Trails este un concurs de anduranță care se va desfășura pe timpul nopții pe dealurile, prin pădurile și în jurul castelului Bran, acolo unde știm că noaptea sunt vampiri…

concurs-mtb-castelul-bran-Red-Bull-Vampi

Este un concurs tip ștafetă (categorii masculin și mixt) la care se concurează în echipă de doi cicliști. Traseul este în formă de buclă cu o lungime de 4 km și 150 m diferență de nivel per tur, care va fi parcursă de cât mai multe ori începând cu ora 19:10 seara până dimineața la ora 5.

Concursul are un grad de dificultate ridicat și se adresează cicliștilor cu experiență în competițiile de profil. Din acest motiv nu oricine poate participa. Pentru a te număra printre norocoși vor fi luate în calcul rezultatele tale în ultimii doi ani, potrivit regulamentului concursului.

Locurile sunt limitate la 50 echipe (100 cicliști). Înscrierile sunt deschise.


Sursa: Freerider

freeriderro

Nici măcar standul celor de la Merida din cadrul Eurobike nu mai este ce era o dată. Cum mulți producători au decis să se retragă din cadrul celei mai mari expoziții din lume, Merida a decis să rămână cu un stand mic, în care să prezinte doar bicicletele de top, din fiecare gamă a sa. Ce-am putut vedea în Germania, poți vizualiza și tu în galeria foto de mai jos. Cu majoritatea acestor biciclete am luat deja contact încă din vara acestui an, iar unele prezentări vor mai urma în toamnă, după ce vom participa la prezentarea organizată în România.

DSCF9045.jpg?x20673One-Sixty 2020 în versiunea de top, 7000.DSCF9057.jpg?x20673Cadru din carbon, echipare cu Shimano XT, greutate de puțin peste 14 kg. Preț: 5.499 de euro.DSCF9061.jpg?x20673Vopseaua cameleon este destul de greu de redat de către lentila aparatului foto.DSCF9059.jpg?x20673Așa că am mai încercat o dată pe basculă.DSCF9049.jpg?x20673Big Nine-ul, același pe care-l cunoști, însă în ediție SLX. Va exista și o ediție XT. Atât SLX-ul cât și XT-ul sunt cele noi.DSCF9054.jpg?x20673One-Twenty, greu de distins în culoarea neagră pe fundal alb. Versiunea RC9.000 echipată cu Shimano XTR, suspensii Fox și o greutate de 11.4 kg. Preț: 8.799 euro.DSCF9051.jpg?x20673Pentru iubitorii de ciclocros: Mission CX – Force Edition. Denumirea provine de la componentele utilizate. Vopseaua este specială, într-adevăr.DSCF9081.jpg?x20673Matts Junior pentru cei mici, cu o greutate scăzută, dar cu furcă fixă.DSCF9073.jpg?x20673Fotograf surprinzând un eOne-Sixty de 10.000 de euro.DSCF9075.jpg?x20673Pentru această sumă nu primești doar un cadru din carbon sau roată de 29 de inch pe față și de 27.5 inch pe spate…DSCF9076.jpg?x20673… mai primești și un rucsac de la Evoc special conceput pentru e-bike-uri.DSCF9077.jpg?x20673Un rucsac care conține și-un acumulator cadou.DSCF9064.jpg?x20673Nou-lansata gamă eOneForty, aici în versiunea 5000. Greutate de 22 de kg, preț de 4.999 euro.DSCF9071.jpg?x20673Aripioară de protecție cadou. Era și normal.DSCF9069.jpg?x20673Și buton de pornire ca la… e-bike-urile de curse.DSCF9065.jpg?x20673Pentru teren lejer: noul eBig.Nine. În versiunea de top cântărește 21 de kg și costă 3.799 de euro.

Sursa: Freerider

freeriderro

Dacă ai visat vreodată să ai o pereche de încălțăminte pentru MTB-Enduro cu numele lui Cedric Gracia inscripționată pe aceștia, anul acesta ai ocazia să ți-l îndeplinești. Northwave ne-a prezentat la Eurobike noii Enduro Mid, dezvoltați împreună cu legenda în Downhill și 4X de care aminteam mai devreme, cu o talpă furnizată de Michelin pentru o aderență desăvârșită, talpă la design-ul căreia și-au adus contribuția și cei din R&D-ul Northwave. Aceasta are crampoane proeminente pe vârf și călcâi, iar pe zona centrală o zonă cu crampoane mici, aduncând un pic la design cu o anvelopă de enduro dacă ar fi să o vedem de sus.

DSCF8904.jpg?x20673Varianta mai bling, cu auriu.DSCF8894.jpg?x20673Și varianta civilă. Mai ieftină.

Construcția acestora este mai înaltă pentru a proteja gleznele, iar construcția pantofului în mai multe straturi oferă ranforsări suplimentare, însă fără a crește prea mult din greutate. Sunt disponibili în varianta cu șiret conectat la o rotiță aflată pe exteriorul pantofului (SLW2 dial), iar cureaua de prindere de la final asigură stabilitate maximă. Greutatea acestora este de 480 de grame și pot fi folosiți cu plăcuțe pentru SPD sau fără.

Clan poate fi de asemenea pe lista de cumpărături a celor care doresc o pereche de încălțăminte prin care să nu se lege de pedale. Au o talpă dreaptă, însă una căreia i s-a acordat foarte multă atenție în procesul de fabricare. Clan este un compromis ideal între rigiditate și confort. Materialul pentru talpă furnizat de asemenea de Michelin oferă conform producătorului o aderență excelentă pe pedală dar reușește în același timp să absoarbă și din șocurile de pe traseu. Atât vârful cât și călcâiul sunt serios ranforsate pentru a face față unor eventuale lovituri puternice, pe când șireturile nu sunt elastice. Greutatea acestora este de 425 de grame.

DSCF8906.jpg?x20673Design curat, construcție solidă.

Tot în categoria Clan-ului ne-au fost prezentați și Clan WMN, perechea dedicată femeilor, cu o formă similară dar cu inserții roz, specifice gusturilor sexului frumos. Sau cel puțin așa ar trebui.

DSCF8898.jpg?x20673

În aceeași categorie se înscriu și noii Tribe WMN, care urmăresc aceași formă a pantofilor Tribe lansați anul trecut, dar sunt dedicați tot femeilor. Diferența față de Clan WMN este că Tribe-ul poate fi purtat și zi de zi, ca accesoriu de… ahem, fashion.

DSCF8899.jpg?x20673

La nivel de haine de MTB, a fost prezentat doar noua bluză X-Trail cu mânecă lungă sau scurtă, dedicată celor care practică MTB-ul din pasiune, în special celor care fac ieșiri ocazionale la munte, se dau la enduro, pe gravel sau pe e-bike-uri. Materialul asigură o uscare foarte rapidă și este ușor și moale la atingere, iar în varianta LooseFit, acestea vin și cu o bandă de transpirație care este amplasată în jurul gâtului, pentru a te menține cât mai uscat posibil. X-Trail este disponibil atât în versiunea pentru femei cât și pentru bărbați.

DSCF8875.jpg?x20673

Lăsând domeniul enduro în urmă, trecem la Cross Country, acolo unde Northwave a adus un update de culoare pentru Ghost Pro, fiind disponibili acum în versiunea albă. Cântăresc doar 320 de grame, au o talpă din carbon cu construcție unidirecțională, iar prinderea se face cu ajutorul a două rotițe, pentru un reglaj milimetric. Acest model de top din gama de XC este dedicat de principiu atleților de top sau celor care tind către acea direcție.

DSCF8887.jpg?x20673

O treaptă mai jos se află noii Rebel 2, o pereche de încălțăminte pentru MTB XC mai ieftină, dar foarte confortabilă. Atât de confortabilă încât se potrivesc precum o mănușă, așa cum ne povestesc cei de la Northwave. Partea superioară are o construcție unibody dintr-o singură bucată, dezvoltată după anatomia piciorului, puterea transmisă către pedală fiind astfel imediată, iar confortul, chiar și după multe ore de utilizare, unul excelent. Talpa din carbon XC12 reușește să ofere rigiditatea necesară, iar prinderea cu două rotițe SLW2 distribuie presiunea pe partea superioară a piciorului în mod egal, oferind totodată precizie. Greutatea este mică, de 362 de grame!

DSCF8892.jpg?x20673

În gama încălțămintei pentru șosea avem noii Extreme Pro Astana, oferiți desigur în culorile renumitei echipe și care sunt în mare parte aceeași cu modelul Extreme Pro pe care deja-l cunoști, coloritul fiind diferit. Greutatea acestora este de doar 274 de grame.

DSCF8901.jpg?x20673

Extreme GT2 sunt propunerea italienilor pentru cei care caută un design diferit și o vizibilitate maximă. Aceștia oferă un efect de flash când sunt luminați de farurile automobilelor, iar Northwave promite că sunt construiți dintr-un material care asigură o durată de viață foarte mare. Greutatea lor este de 274 de grame.

DSCF8879.jpg?x20673

Tot în categoria încălțămintei care reflectă lumina se află și Revolution 2, care îmbină în mod armonios siguranța pe șosea, confortul, calitatea și performanța. Aceștia au fost concepuți pentru cicliștii care călătoresc mii de km pe an și au nevoie de un pantof modern și tehnic, oferit la un preț competitiv. Greutatea lor este de 312 grame.

DSCF8889.jpg?x20673

Nu în ultimul rând, în segmentul iubitorilor de triatlon, cei de la Northwave au lansat două noi perechi cu un preț foarte bun: Tribute 2 și Tribute 2 Carbon, diferența fiind făcută, așa cum ne spune și numele, de talpa construită din carbon, aceștia fiind de altfel și cei mai scumpi din gamă.

DSCF8881.jpg?x20673 DSCF8882.jpg?x20673


Sursa: Freerider

freeriderro

Noile Baby Nutty de la Nutcase, probabil cel mai cool producător de căști la ora actuală, au primit câteva modificări și bineînețeles, așa cum era de așteptat, culori noi. În fond, în gama celor de la Nutcase nu se schimbă prea multe de la un an la altul, exceptând poate design-ul delicios al acestora. Unele chiar arată atât de bine încât ai putea să le confunzi lejer cu un fruct și să le… mănânci. Le-am văzut la Eurobike, așadar am scris câte ceva despre ele.

DSCF9165.jpg?x20673O parte din noile Baby Nutty.

Revenind la Baby Nutty, noile căști sunt toate dotate cu sistem de prindere Fidlock, cu magnet, cum le place celor de la Nutcase să spună: fără lacrimi! Da, amintește-ți doar de câte ori ți-au prin pielea de sub bărbie încercând să-ți prinzi casca. În varianta cu magnet, această posibilitate dispare complet. Un sistem de reglaj pentru partea din spate, cu rotiță, este acum standard, iar design-ul este optimizat în funcție de poziția celui mic pe bicicletă. Mai departe, aflăm că în interior se află o spumă, 11 guri de aerisire pentru a-l ține pe cel mic ventialt și desigur, o plasă de insecte pentru a nu avea suprize neplăcute. Casca este ceritificată pentru copii cu vârste de 1 an sau mai în vârstă. Toate modelele sunt disponibile doar în dimensiunea XXS, adică o circumferință a capului între 47 și 50cm.

Pentru adulți și implicit mediul urban, am putut admira noile căști cu 3 guri mari de ventilație și cozorc integrat. Acestea sunt disponibile și în versiunea MIPS, cu protecție adițională și beneficiază de asemenea de reglaj la rotiță.

DSCF9166.jpg?x20673Foarte bine lucrate, culori nu foarte stridente.DSCF9167.jpg?x20673Și guri de aerisire cât se poate de generoase.

Alte căștii din seriile Youth și Street pot fi admirate în galeria de mai jos.

Importator: Biciclop.eu.


Sursa: Freerider

freeriderro

Dissector a fost anvelopa care s-a aflat în centrul atenției la standul portocaliu al celor de la Maxxis, instalat la Eurobike. Căci nu este orice altă anvelopă, este una dezvoltată împreună cu Troy Brosnan. Și se presupune că orice pasionat de MTB știe cine e Troy. Clar?

DSCF8971.jpg?x20673

Este o anvelopă construită pentru teren uscat șau afânat, acolo unde nu obții mereu cea mai bună aderență. Dar desigur, nu s-a lucrat doar la aderență ci și la capacitatea de frânare sau tracțiunea în viraje. Partea centrală, deși are crampoane înalte, ar urma să ofere o viteză de rulare bună pe traseele de downhill dar și o capacitate sportiă de frânare, pe când crampoanele laterale – foarte înalte de altfel – oferă aderență mare în viraje. Este de fapt atât de simplu să înțelegi asta doar privind-o.


DSCF8972.jpg?x20673 DSCF8974.jpg?x20673

În primă fază, anvelopa va fi disponibilă în dimensiunile 27.5 x 2.40 și 29×2.40, versiunile MaxxTerra Exo sau MaxxGripDH, primele fiind concepute pentru poteci de munte, iar cele din urmă, pentru trasee de downhill sau bikepark-uri.

Assegai a fost prezentat în primăvara acestui an și este de asemenea o anvelopă pentru trasee dificile/extreme. Cântărește 1.350 de grame, așadar oferă protecție din plin, iar dacă mai luăm în calcul și compozitul 3C MaxxGrip, obții anvelopa perfectă pentru orice fel de tură dificilă. Desigur, greutatea mare va naște rezerve serioase din partea celor care preferă să pedaleze și la deal, dar așa cum am aflat până acum, nu poți să pui toate calitățile într-o singură anvelopă. Assegai-ul este disponibil tot în două dimensiuni, cu mențiunea că sunt ceva mai late decât Dissector: 27.5 x 2.5 și 29 x 2.5. Nu în ultimul rând, aceasta este o anvelopă construită prin contribuția lui Greg Minaar.


DSCF8978.jpg?x20673 DSCF8977.jpg?x20673

Totodată Maxxis a lărgit și gama de anvelope skinwall, cu acel perete bej care amintește mereu de anvelopele vintage. Acum poți achiziționa în acest format atât modelele Minion DHR II (29 x 2.60 sau 27.5 x 2.40/2.60), DHF sau chiar Rekon+, în dimensiunea 27.5 x 2.80.

DSCF8980.jpg?x20673 DSCF8981.jpg?x20673 DSCF8984.jpg?x20673


Sursa: Freerider

freeriderro

Continuăm seria de articole de la Eurobike cu Alpinestars, producătorul de echipament care mi-a atras atenția mai bine de 20 de minute la propriul stand. Ceea ce este destul de mult când ai o listă lungă de treburi de rezolvat pe acolo. Nu casca full-face pe care au prezentat-o m-a făcut să poposesc atât de mult pe la italieni, deși chiar și aceasta arăta foarte, însă noul set de cotiere și genunchiere pliabile mi-au dat de înțeles că totuși trăim în 2020, fiind martorii unui progres important în materie de protecții. O așa-zisă invenție care merită toată atenția.

DSCF8864.jpg?x20673Noile genunchiere și cotiere… pliabile.

În fine, Nicolo, tipul care mi-a făcut prezentarea a scos din neant un săculeț. Și-mi zice că acolo s-ar afla niște genunchiere. Am zâmbit, spunându-mi în sine clasica replică: da, bine! Desface sacul și scoate ceva care arăta ca o șosetă mai groasă. O desfășoară și începe să arate a genunchieră. Una moale ce-i drept. Ok! Și unde e protecția? Exact despre asta era vorba: stratul protector care îndeplinește toate standardele de siguranță, era pliabil. În condițiile în care această nouă genunchieră oferă aproape aceeași protecție precum una clasică. E greu de crezut, dar la fel de crezut că ar încerca să mă înșele. Nu-mi rămânea decât s-o încerc, dar am preferat să le cer la test, să aștept să vină, apoi să savurez momentul când se va întâmpla ceva pe un traseu. Și chiar dacă nu se va întâmpla, aș putea să mă arunc suav de pe bicicletă, fix în genunchiul drept.

DSCF8866.jpg?x20673Atât de compactă încât încape într-un săculeț.

Toată ideea acestor protecții este că sunt foarte compacte, putând fi stocate aproape oriunde, chiar și în suportul de bidon. Apoi sunt foarte ușoare și extrem de comode, putând să vă spun asta doar încercându-le o dată, acolo, pe loc. Sunt disponible în diverse mărimi, de la XS până la XL, cu un preț recomandat de raft de 60 de euro pentru genunchierele Paragon Lite și de 55 de euro pentru cotierele cu aceeași denumire. Nici măcar nu-s scumpe.

DSCF8867.jpg?x20673Secretul vine desigur, de aici.

Dar totuși noua cască full-face ar fi trebuit să se afle în centrul atenției. Este construită cu contribuția lui Brook MacDonald, alături de toată experiența Alpinestars în motocross și poartă denumirea de Missile Pro. Nu s-au grăbit cu lansarea căci au dorit să fie un produs de calitate, care să întrunească foarte multe calități. Are 22 de găuri de ventilație, bărbia beneficiind de asemenea de un airflow corespunzător (se poate închide sau deschide), carcasa este un compozit din fibră de carbon și fibra de sticlă, iar versiunea de top cântărește 1.020 de grame, pe când cea standard, 950 de grame. Da, este mai ușoară.

DSCF8858.jpg?x20673Versiunea de top.DSCF8857.jpg?x20673Versiunea standard.DSCF8861.jpg?x20673Și versiunea de top pentru cei care nu-și permit sau nu au nevoie de un full-face.

Prețul versiunii standard este de 300 de euro, pe când cea mai scumpă, costă 350 de euro. Cei de la Alpinestars au menționat că n-au dorit să construiască cea mai ușoară cască de pe piață, ci una dintre cele mai rezistente și mai utile, fiind dedicată celor participă la competiții.

În ceea ce privește echipamentul, cei de la Alpinestars au revizut anumite culori pentru gamele Drop și Alps, având acum și o nouă gamă entry-level, în culori interesante. Acestea pot fi văzute în galeria de mai jos.

DSCF8845.jpg?x20673Culori noi pentru Alps, echipamentul de All-Mountain.DSCF8847.jpg?x20673Cu spatele aerisit.DSCF8851.jpg?x20673Și cel pentru enduro, Drop Pro.DSCF8852.jpg?x20673Alături de cele cu mânecă lungă.DSCF8853.jpg?x20673Dar cu un spate foarte bine aerisit.DSCF8855.jpg?x20673Și echipamentul entry-level, ce va avea prețuri foarte rezonabile. Arată chiar bine.

Sursa: Freerider

freeriderro

Am dat o tură prin cel mai roz la stand de la Eurobike, iar cei de la Muc-Off au fost prezenți ca de obicei cu produse uber-cool, care nu doar arată bine dar au și-un miros atât de delicios încât efectiv îți vine să bei până și laptele de etanșat anvelopele. Iar dacă tot am adus vorba despre produse tubeless, pe acest segment s-au orientat și noile produse, Muc-Off venind cu câteva soluții cel puțin interesante.

Înainte de toate, inspirați de designul căștii pentru Kaos Seagrave de la Transition/Muc-Off Team, aceștia au vopsit alte 3 biciclete cu același animal-print, roz. Apoi au afirmat că animal-print-ul roz este noul negru.

DSCF9266.jpg?x20673Yeti SB6DSCF9267.jpg?x20673Până și podul superior al furcii a fost vopsit la fel.DSCF9268.jpg?x20673De la distanță seamănă mai mult cu o vacă decât cu un leopard. Cu atât mai puțin cu-n Yeti.DSCF9269.jpg?x20673Multe ore de muncă pentru toată nebunia asta…DSCF9275.jpg?x20673Cervelo S5 cu Sram Red eTap Wireless.DSCF9277.jpg?x20673Și un Early Rider Trail 14.

După ce anul trecut aceștia au lansat pe piață valvele tubeless cât și soluția de etanșare (da, cea roz), pentru 2020 Muc-Off ne-a pragătit o soluție care îndepărtează soluția de etanșare de pe jantă, anvelopă sau cadru. S-a întâmplat chiar la ultimul concurs la care am participat să tai anvlopa, iar soluția de etanșare s-a împrăștiat peste tot. Curățarea acesteia a fost o mare bătaie de cap, mai ales că am făcut-o după o săptămână. Scopul noului Glue & Sealant Remover (Glue dacă ai roți de ciclocros) este să curețe bine anvelopele și să pregătească suprafețele pentru conversia la tubeless, însă funcționează și în cazul mai sus amintit. Prețul recomandat este de 10 euro.

DSCF9280.jpg?x20673

Apoi este fondul de jantă pentru a-ți transforma roțile non-tubeless în versiune tubeless. Pe lângă ambalajul care arată demențial, amintind clar de anii 80, aceasta este transparentă, autoadezivă și se întinde pentru a fi fixată cât mai bine pe jantă. Este transparentă deoarece poți vedea ulterior unde este gaura pentru valvă. Simplu, dar practic. Prețul recomandat este de 18 euro și este disponibilă într-o lungime de 10m, în 6 lățimi diferite, pentru a se potrivi atât cu jantele de cursiere cât și cu cele de fat bike.

DSCF9273.jpg?x20673

Tubeless Setup Kit este un kit complet pentru cei care vor să facă conversia la tubeless. Conține fondul de jantă, valve, soluție de etanșat (două punguțe a 140ml). Se află la vânzare pentru suma de 45 de euro.

DSCF9271.jpg?x20673

Un cap rapid de umflare construit CNC cu capacitate de inserare a aerului controlată a fost de asemenea prezentat, iar kit-ul conține două mici butelii de Co2. Este compatibil atât cu valvele Shrader cât și cu cele Presta și este livrat într-un înveliș din neopren. Costul kit-ului este de 30 de euro.

Ultima dar nu cea din urmă este o soluție care lipsea cu desăvârșire din portofoliul celor de la Muc-Off. Un spray care se introduce în cameră după ce faci pană, acesta acoperind rapid găurile, ajutându-te să ajungi în siguranță acasă. Funcționează precum o spumă, acoperă găurile de până la 4mm și deisgur, miroase tare bine. Costul este 18 euro.

DSCF9281.jpg?x20673Spuma în cauză.DSCF9279.jpg?x20673Și noile mănuși, în ambele versiuni…DSCF9282.jpg?x20673… cu un mesaj care ar trebui să-ți intre bine-n cap.

Sursa: Freerider

freeriderro

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discPe lângă alte noutăți, Ritchey a lansat la Eurobike noul cadru de cursieră Logic din oțel, pentru frâne pe disc. Acesta e disponibil doar sub formă de set cadru, echiparea fiind lăsată la latitudinea cumpărătorului. Însă se potrivesc de minune noile roți Zeta Disc argintii. În plus, au mai fost lansate câteva componente interesante.

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discNoua cursieră Logic, în imaginea de titlu într-o echipare clasică cu componente argintii Campagnolo, este disponibilă doar sub formă de kit cadru, mai sus fiind un exemplu de echipare mai modernă cu Ultegra R8020 și componente WCS din carbon și aluminiu. Însă cadrul ar merge la fel de bine cu 105 sau Tiagra dar și cu noul SRAM eTap AXS. Depinde de dorința fiecăruia.

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discUltima versiune a cadrului Ritchey Logic oferă același stil, atenție la detaliu și calitate a rulajului pentru care modelul a fost cunoscut în ultimii zeci de ani. Cadrul e sudat TIG din tuburi triplu-trase și tratate termic Ritchey Logic și vine în două variante de culoare, incluzând furca din carbon WCS vopsită asortat: negru cu grafică charcoal sau acest gri cu grafică albastră.

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discNoul Logic e disponibil în 6 mărimi de cadru, cu aceiași geometrie dovedită, agilă, pentru care e cunoscut Logic-ul. Acum însă datorită frânelor pe disc, cadrul permite montarea anvelopelor de dimensiunea maximă 700×30 mm.

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discNoul Logic vine în sfârșit cu prinderi de etrier moderne flat mount, ax thru de 12 mm și fără puncte de prindere pentru frânele pe jantă. Monoblocul e filetat, tija de șa e de 27.2 mm iar furca are gâtul drept de 1 1/8 fiind incluse cuvetele WCS. Rutarea cablurilor e clasică, pe exterior.

Greutatea anunțată a cadrului e de 1840 g în mărimea 55 cu axul thru spate inclus, plus încă 440 g furca, de asemenea cu axul inclus.

2020-Ritchey-Logic-road-bike_modern-discNoul cadru Logic e disponibil sub formă de kit ce include cadrul, furca și cuvetele la 1450 Euro. Primele livrări se vor face din luna decembrie 2019.

2020-Ritchey-Classic-Zeta-Disc-Wheels_hiRoțile Richey WCS Zeta Disc sunt un model popular, mai ales pentru cei ce construiesc o bicicletă de șosea sau gravel pe un cadru Ritchey. Dar pentru cei ce vor să adauge un aspect clasic bicicletei lor moderne, aspectul argintiu lucios e cel mai bun. Astfel a fost lansat setul Classic Zeta Disc ce împreună cu componentele Rithcey Classic și componente argintii, de exemplu de la Campagnolo, vor da un aspect fantastic retro bicicletei care rămâne foarte modernă tehnic.

2020-Ritchey-Classic-Zeta-Disc-Wheels_hiCăutarea unui set de roți de cursieră pe disc argintii este deci acum mai simplă. Setul nu e foarte ușor, cu o greutate de 1715 f, dar prețul de 340 Euro nu e mare iar roțile sunt foarte bune din punct de vedere tehnic. Jantele din aluminiu 6061 sunt tubeless-ready, au lățimea internă de 20 mm, externă de 24.4 mm, adâncimea de 23.8 mm și un offset de 2 mm în spate pentru rezistență și echilibru. Butucii sunt de asemenea argintii, cu rulmenți etanși , ax thru de 12 mm, prinderi de disc cu 6 șuruburi și cu freewheel Shimano și în curând XDR, spițele și niplurile fiind DT Competition, tot argintii.

Ritchey-Comp-Zeta-budget-tubeless-ready-Pe lângă roțile Zeta Classic argintii, există și un nou set de roți Comp negre, cu jante din aluminiu 6061 cu lățimea internă de 19.5 mm, prinderi de disc în 6 șuruburi și rulmenți etanși. La un preț de 300 Euro și o greutate de 1750 g acestea sunt o ofertă foarte bună de upgrade, tubeless ready.

2020-Ritchey-VentureMax-Carbon-bar_lightLa prima vedere, noul ghidon VentureMax pare extravagant, însă cei ce l-au folosit pe offroad au fost încântați. Așa că Ritchey a adăugat modelului din aluminiu existent unul WCS din carbon, care include o zonă superioară aero pentru un confort și mai bun.

2020-Ritchey-WCS-Carbon-VentureMax-Bar_fNoul ghidon WCS Carbon VentureMax duce ergonomia off-road mai departe, adăugând zone de 38 mm adâncime și 20 mm grosime aplatizate pentru a îmbunătăți aerodinamica și pentru a face mai confortabil mersul cu mâinile pe zona superioară.

2020-Ritchey-WCS-Carbon-VentureMax-Bar_sGhidonul din carbon UD costă 290 Euro și are o greutate foarte precisă de 228.5 g în mărimea 42 cm. Este disponibil în lățimile 38, 40, 42, 44 și 46 cm, dar este mai lat decât pare, deoarece este măsurat sus, înainte de prima curbură. În afară de zona aplatizată superioară, restul formei e identică cu modelul din aluminiu, cu un backsweep de 6 grade sus și un flare de 24 grade spre exterior, un drop de 102 mm și un reach de 76 mm. Ghidonul are prindere de 31.8 mm lată de 90 mm pentru a permite montarea accesoriilor, are rutare internă și găuri pentru cablurile Di2.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.co


Sursa: Freerider

freeriderro

SR-Suntour-18-supertaper-oversized-fork-Pentru MTB-iștii analogi, adică cei ce încă nu folosesc ajutor electric, noutatea mare e noul arc pe aer EQ din modelele SR Sunotur de XC, Trail și Enduro. Iar pentru cei iubitori de eMTB sau care s-au plictisit de fucile subțiri și anemice, noul 1.8 SuperTaper rezolva problema măririi diametrului headtube-ului și adăugarea unei cuvete imense sub el. Așa arată pe o bicicletă:

SR-Suntour-18-supertaper-oversized-fork-Cum tot mai mulți producători folosesc pentru furcile de eMTB coroane pline și supradimensionate, noul sistem permite economia de greutate fără a pierde din rezistență. Dar parcă și arată bine!

SR-Suntour-18-supertaper-oversized-fork-SR-Suntour-18-supertaper-oversized-fork-Practic cât de curând e-bikeurile ale căror furci nu arată anemic vor avea cu siguranță noul standard 1.8, restul producătorilor lucrând de asemenea să îl implementeze.

SR-Suntour-EQ-Equalizer-air-negative-sprNoul sistem EQ înlocuiește arcul negativ cu unul pe aer, ceea ce face ca furca să se ușureze cu 40-60 g în funcție de model. De asemenea reglajul se ușurează deoarece acum se va face automat. La fel ca la restul sistemelor dual air, cu cât se introduce presiune mai mare în camera pozitivă, o valvă introduce aer și în cea negativă la compresia furcii. Dacă un arc simplu are o funcționare fixă, cel pe aer poate fi făcut să se comporte după cum vrea utilizatorul.

SR-Suntour-EQ-Equalizer-air-negative-sprTestele au dovedit că acesta a oferit senzitivitate mai bună la obstacole mici, ceea ce se traduce în vibrații reduse în ghidon. De asemenea oferă o funcționare mai bună pe toată cursa. Dezavantajul e că se schimbă mai greu cursa, dar asta nu e o operație făcută des.

SR-Suntour-EQ-Equalizer-air-negative-sprSistemul va fi prezent pe modelele Axon (XC), Auron (Trail AM) și Durolux (Enduro, Freeride).

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

nukeproof-reactor-trail-bike-mtb-mountaiReactor este prima intrare a Nukeproof în lumea bicicletelor all-mountain. Fără nicio asemănare cu modelul hardtail din 1997 cu care împarte numele, Reactor umple gaura dintre modelul Mega de enduro și modelul hardtail Scout. Disponibilă atât cu roți de 29 și cursă spate de 130 mm cât și cu roți de 27.5 și cursă de 140 mm, Nukeproof Reactor va fi cu siguranță un model foarte popular. Este o bicicletă ce pare capabilă iar succesul modelului Mega o recomandă.

nukeproof-reactor-275c-rs-mtb-1-1024x683Reactor păstrează profilul rectangular solid al top-tube-ului, cu niște linii foarte cursive ce merg spre punctul de prindere al amortizorului metric de 210×55 mm. Platforma suspensiei e proiectată să ofere ciclistului un sentiment progresiv, spre deosebire de modelul Mega.

nukeproof-reactor-rockshox-deluxe-ultimaCadrul este curat, cu partea curbată a seat tube-ului foarte jos pentru a permite montarea de tije dropper cu cursă lungă. Amortizorul montat pe top tube oferă spațiu suficient în triunghiul față pentru un bidon de 750 ml, o veste bună pentru cei ce nu iubesc sistemele de hidratare din rucsac.

nukeproof-reactor-flip-chip-trail-rail-1O facilitate întâlnită acum pe multe modele all-mountain și enduro, Nukeproof Reactor are și un flip-chip la prinderea basculei de seat stay ce permite modificarea geometriei chiar în timpul turei. E nevoie doar de o cheie inbus. În aproximativ 2 minute Reactor poate fi trecut din modul TRAIL, recomandat pentru urcări și ture lungi, la modul RAIL recomandat pentru zilele cu acces mecanizat. În modul RAIL monoblocul coboară 6 mm de la 339 la 33 mm iar unghiul furcii scade de la 66 la 65.5 grade.

nukeproof-reactor-swing-link-driven-4-baNukeproof spune că platforma suspensiei, deservită de un amortizor RockShox Deluxe Ultimate pe modelul 275c RS, a fost proiectată să fie mai puțin regresivă decât modelul Mega pe prima parte a cursei pentru a oferi senzitivitate mai bună la obstacole mici și un suport mai bun pe partea finală a cursei. Pe toată cursa, progresia suspensiei e de 21.5% cu o multiplicare de 2.4.

nukeproof-reactor-chainstay-tyre-clearannukeproof-reactor-anti-rise-anti-squat-1Sistemul anti-balans al modelului Reactor a fost optimizat pentru a oferi o platformă solidă de pedalat în vitezele mici, reglată la 92% în raportul Eagle 32/50. Nukeproof spune că performanțele de suport a suspensiei au fost reglate pentru a oferi un pic de balans la frânările bruște în viraj pentru a permite păstrearea poziției riderului pe bicicletă în timp ce aplică presiune pe sol, pentru tracțiune mai bună.

nukeproof-reactor-275c-rs-mountain-bike-Nukeproof-reactor-mtb-tyre-clearance-102Spațiul pentru anvelope e mare, în imagine fiind roți de 27.5 cu anvelope WT Minion DHR II pe jantă Mavic Deemax cu lățime internă de 28 mm.

nukeproof-reactor-internal-cable-routingDistanța dintre roți are o valoare de 1185 mm pentru un model de 27.5 cu cursa de 140 mm, lungimea de 430 mm a chainstay-urilor oferind spațiu suficient pentru anvelope de 2.6. Cadrul are monobloc filetat, rutare internă a cablurilor și butuc spate BOOST de 148 mm.

Niciuna dintre roți nu are ax cu QR, este nevoie de două chei inbus de mărime diferită pentru a demonta roțile

nukeproof-reactor-275-290-1024x683.jpg?xCadrele Nukeproof Reactor de 27.5 și de 29 sunt două cadre complet diferite ce au fost concepute deodată. Manevrabilitatea modelului de 27.5 este excelentă, mai ales la modelul de top 275c RS, dar pentru cei ce încap pe modelul de 29 fără să atingă roata spate, Nukeproof recomandă această variantă ce oferă viteză superioară modelului de 27.5. Toate variantele de 27.5 vin cu furcă de 150 mm în afară de 275c RS care are o furcă Lyrik Ultimate RCT3 de 160 mm.

nukeproof-reactor-275c-rs-mountain-bike-După cum se obișnuiește la bicicletele cu roți de 29, cursa din spate e de 130 mm, cu 10 mm mai scurtă decât la modelul de 27.5. Cursa furcii e de asemenea cu 10 mm mai mică, respectiv 140 mm pe toate echipările exceptând 290 RS care are furca de 150 mm.

rockshox-lyrik-ultimate-27.5-46mm-offsetReactor 27.5 are o furcă de 150/160 mm cu offset de 46 mm.

nukeproof-reactor-275-geometry.png?x2067Geometria Nukeproof Reactor 275 cu furca de 150 mm

nukeproof-reactor-290-geometry.png?x2067Geometria Nukeproof Reactor 290 cu furca de 140 mm

Cadrul Nukeproof 290 are aceleași unghiuri de 65.5 și 75 de grade pentru furcă și tija de șa ca modelul 275 dar are chainstay-urile mai lungi cu 10 mm, acestea ajungând la 440 mm, distanța dintre roți fiind mai mare cu 20 mm, până la 1205 mm iar reach-ul e mai mic, de doar 451 mm. 290 primește de asemenea furcă cu offset de 51 mm față de 46 mm la 275, pentru a reduce efectul roților mai mari.

nukeproof-mtb-frame-protector-carbon-chaProtecția de cadru e superbă, sub downtube se află un panou din cauciuc conturat 3D ce protejează de loviturile cu bolovanii iar pe lateralul chainstay-ului și pe interiorul seat stay-ului din dreapta se găsesc niște protecții împotriva loviturii lanțului.

nukeproof-branding-1024x228.jpg?x20673nukeproof-reactor-1024x683.jpg?x20673În afară de logo-ul NUKEPROOF de pe downtube, restul detaliilor sunt păstrate minimale, numele REACTOR fiind aproape ascuns vederii pe partea interioară a chainstay-ului stâng.

Nukeproof Reactor 275 va fi disponibil în mărimile S, M, L și XL în timp ce 290 va fi disponibil în mărimile M, L și XL. Pentru prima dată Nukeproof oferă cadre din carbon UD pentru ambele dimensiuni de roți. Există și cadre din aluminiu ce au seat stay-uri din carbon pentru a mai reduce din greutate.

Nukeproof-reactor-290-factory-carbon-traReactor va fi disponibil în 6 variante de echipare pentru fiecare dimensiune de roată, incluzând modelul de top cu suspensii Fox Factory la 6040$ și modelul de top echipat cu RockShox la 6650$.

nukeproof-reactor-290-pro-mtb-trail-all-Pentru cei ce nu pot să cumpere un model de top, Nukeproof oferă modelul de intrare Comp în ambele versiuni de roți la 3390$, cu furcă RS Revelation RC, amortizor RS Super Deluxe Select cu reglaj personalizat ML tune, transmisie SRAM SX Eagle, roți Sun Ringle Duroc și frâne SRAM Guide T. Toate modelele au grip-urile speciale Sam Hill și noile anvelope Maxxis Assegai în față. Este disponibil și cadrul cu amortizorul Super Deluxe Ultimate la 1899.99 Lire în versiunea din aluminiu și 2499.99 din carbon.

Nukeproof-reactor-275-elite-trail-bike-aBicicletele vor fi disponibile din mijlocul lui Octombrie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro
trasee-bicicleta-cursiera-Col-dAspin-Arreau.jpg

Amplasat între infamul Col du Tourmalet și Col de Peyresourde, în superba zonă Hautes-Pyrénées, Col d’Aspin are o lungă istorie legată de Turul Franței, fiind folosită pentru prima oară în 1910 în cadrul etapei de munte dintre Luchon și Bayonne, cu o distanța de 326 km și supranumită „Cercul morții”!

Cățărarea începe din pitorescul sat Arreau și are o lungime de 12 km de-a lungul căreia ai parte nu doar de rampe serioase, dar mai ales de peisaje superbe.

Start: Arreau
Lungime: 12 km
Vârf: 1.489 m
Diferență de nivel: 799 m
Rampă medie: 6,5%
Rampă maximă: 10%


Sursa: Freerider

freeriderro

Ibis-Ripmo-AF-Metal-Oudoor-Hero-1068x713Dacă v-a plăcut modelul Ripmo dar a fost cam scump, avem o veste bună – va exista Ripmo AF, adică Aluminium Frame. Ibis iau modelul lor de succes Ripmo și îl oferă mai ieftin, din aluminiu, ba chiar cu o geometrie mai agresivă.

Ibis-Ripmo-AF-Aluminum-frame-29-mtb-mounIbis-Ripmo-AF-outdoor-hero19-1024x683.jpIbis-Ripmo-AF-outdoor-hero42-1024x683.jpÎn mod evident una din cele mai mari schimbări la Ripmo AF e folosirea aluminiului pentru cadru. Ibis însă au reușit să imite exelent liniile modelului din carbon. Asta include și posibilitatea de a folosi tije dropper lungi pe cadrele M-XL, de până la 170 mm și tije de 125-150 mm pe modelele mici.

Ibis-Ripmo-AF-Studio-Hero18-1024x683.jpgIbis-Ripmo-AF-geometry-aluminum-frame.jpCei ce cad des și au tendința să forțeze norocul vor prefera aluminiul pentru durabilitate și costuri mici de înlocuire. Din acest motiv Ripmo AF vine și cu un unghi al furcii de 64.9 grade, cu 1 grad mai mic decât la versiunea din carbon. Distanța dintre roți a crescut, dar altfel geometria e aproape identică, cu un unghi al tijei de șa de 76-77 grade și cu chainstay-uri de 435 mm. La fel ca la modelul din carbon, este folosită o furcă de 160 mm cu offset de 44 mm pentru a oferi un comportament mai stabil.

Ibis-Ripmo-AF-Studio-Hero12-1024x683.jpgIbis-Ripmo-AF-outdoor-hero15-1024x683.jpIbis-Ripmo-AF-outdoor-hero21-1024x683.jpIbis-Ripmo-AF-outdoor-hero33-1024x683.jpStay-urile sunt destul de distanțate pentru a face loc anvelopelor de până la 29×2.6 pe jante cu 35 mm lățime internă. Ripmo AF include și o suspensie mai progresivă pentru a permite cadrului să lucreze atât cu amortizoare pe aer cât și pe arc pentru a obține performanțe maxime din cursa de 145 mm. Bicicletele complete vor include un amortizor DVO Topaz Air de 210×55 mm metric, dar este disponibil și un amortizor DVO Jade X cu arc pentru un cost suplimentar de 100$.

Ibis-Ripmo-AF-outdoor-hero-4-1024x683.jpLa fel ca la modelul original, sunt folosiți atât rulmenți cât și bucșe. La brațul inferior al suspensiei sunt folosite bucșe IGUS, pentru prinderea superioară fiind folosiți rulmenți. Ibis spune că e combinația perfectă de bucșe unde e nevoie de ele, rulmenți unde nu e nevoie.

ripmoAF-red-savina-side-shadows-1024x829Ibis-Ripmo-AF-outdoor-hero12-1024x683.jpIbis-Ripmo-AF-Aluminum-frame-29-mtb-mounIbis-Ripmo-AF-Aluminum-frame-29-mtb-mounIbis-Ripmo-AF-Aluminum-frame-29-mtb-mounÎn rest, cadrul include multe elemente interesante inclusiv monoblocul filetat BSA de 73 mm, compatibilitate ISCT 05 cu adaptor demontabil, butuc Boost 12×148 mm, rutare internă cu porturi, cuvete conice ZS44/ZS56 și o prindere de suport de bidon ce permite folosirea de bidoane de 750 ml (în afară de cadrele S unde e loc doar de bidon de 500 ml). Greutatea unui cadru complet în mărimea M cu amortizor DVO Topaz e de 3.742 kg.

Ibis-Ripmo-AF-aluminum-frame-spec-lists.Modelul e oferit sub formă de cadru la 1799$ (1899$ cu amortizor cu arc) iar echipările complete încep de la 2999$ cu o echipare decentă. Toate cadrele Ripmo AF au o garanție de 7 ani și înlocuirea pe viață gratuit a bucșelor. Toate modelele sunt deja disponibile.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

A IV-a ediție a evenimentului Cheia MTB Challenge, concurs de mtb, cu o probă de tip XCP și una XCM, va avea loc în weekendul 21-22 septembrie în stațiunea Cheia din județul Prahova.

De la organizator:

La Cheia MTB Challenge, ediția 2019, vor putea concura sportivii legitimați FRC și amatori, iar participarea adulților se va putea face la una din cele două probe: un munte – tura scurtă (23 km) și doi munți – maraton (66 km). Pentru copii, în ziua de duminică, au fost pregătite trasee speciale pentru categoriile de vârstă 3-5 ani, 6-8 ani, 9-11 ani și 12-14 ani. Tinerii minori cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani pot participa la proba un munte.

Traseul vedetă al competiției este cel al celor doi munți. „Parcurgerea traseului 2 munți oferă experienţe de neuitat”, spun organizatorii, „cu căţărări provocatoare, zone de respiro în care poţi admira peisajele de basm de pe munții Ciucaș și Tătaru, unde în timpurile de demult legiunile romane avansau în Dacia, tătarii invadau Transilvania iar Mihai Viteazul trecea în Transilvania cu trupele sale pentru a realiza prima Unire”.

Cheia-MTB-Challenge-2019.jpg?x20673

Proba celor 2 munți va avea loc sâmbăta (21 septembrie 2019), startul având loc la ora 10:00. Traseul celor 2 munți are o lungime de 66 km iar diferenţa de nivel este de aproape 1880 de metri. Traseul parcurge munții Tătarului și Ciucaș, atingând înățimi de peste 1400 de metri altitudine. Cel mai înalt punct al traseului este în preajma Vârfului lui Crai (munții Tătarului) cu înălţimea de 1467 m. La pasul Boncuța, mai exact, la cel de al 37 kilometru al traseului, timpul limită va fi de 3 ore și 30 de minute. Timpul mediu de parcurgere al traseului este de 5 ore iar cel limită fiind de 6 ore, în condiţiile unui traseu uscat, în cazuri excepţionale timpul limită se va extinde sau se va aştepta până la sosirea ultimului concurent.

Proba unui munte va avea loc sâmbătă (21 septembrie 2019), startul având loc la ora 10:30. Traseul de tip XCP MTB are o lungime de 23 km iar diferenţa de nivel este de 470 metri. Timpul mediu de parcurgere al traseului este de 1 oră și jumătate, timpul limită fiind de 3 ore în condiţii normale.

La finalul celor două probe, participanții sunt așteptați la o porție de gulaș și bere Zăganul la draft. După premiere, cei înscriși în concurs sunt invitați de organizatori să rămână la tragerea la sorți unde pot câștiga o înscriere gratuită la ediția 2020, geluri, băuturi energizante sau batoane energetice.


Sursa: Freerider

freeriderro

OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-29-1068x712-După Orca Aero, Orbea a decis să aducă îmbunătățiri și modelului Orca clasic. Noul model se numește OMX după noul cadru din carbon și este proiectat să fie mai bun din toate punctele de vedere decât modelul anterior, fără să fie o bicicletă orientată pe o singură disciplină.

OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-37-1024x683.Începând cu cadrul din carbon, Orbea a reușitsă aducă greutatea mai jos, la doar 833 g pentru mărimea 53! OMX e disponibilă doar cu frâne pe disc și atât cadrul cât și furca Freeflow au spațiu pentru anvelope de maxim 700x32c!

OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-81-1024x683.OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-53-683x1024.Prin coborârea seatstay-urilor la fel ca la modelul Orca Aero și prin optimizarea formei tuburilor, noul cadru e cu 10% mai aerodinamic decât cel anterior. Cadrul e de asemenea mai rigid cu 15%. O tijă de șa proprie cu secțiune în D este prinsă cu un șurub integrat iar ambele roți folosesc ax thru de 12 mm.

Orbea-Orca-OMX-geometry.jpg?x20673Bicicleta e oferită în 7 mărimi iar geometria este cea a unei biciclete agresive polivalente.

OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-151-1024x683OrbeaOrcaOMX2020_Bikechecks-24-1024x683.Cablurile expuse nu sunt potrivite pe o bicicletă aero, așa că ele sunt ascunse încă de la ghidon, doar o bucată mică fiind vizibilă la capătul ghidolinei. Pentru a păstra aspectul curat, pipa are integrat un suport de computer ce e compatibil și cu lumini și camere video cu prindere standard.

omx_horquilla_2000x1333-1024x682.jpg?x20Orbea oferă deja grafică personalizată prin programul MyO, dar acum măresc un pic posibilitățile fiind oferite și mai multe stiluri grafice. Există 5 versiuni, acestea fiind practic stick-ere ce arată foarte bine. Unele sunt opace însă altele sunt translucente, ceea ce înseamnă că își schimbă aspectul în funcție de culoarea de bază.

Modelele Orca OMX au prețuri între 23.499 lei și 46.999 lei, cu un preț de 16.499 lei pentru setul cadru+furcă. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului, bicicletele putând fi comandate de la Orbea România.


Sursa: Freerider

freeriderro

Începutul sezonului te face să nu mai ai răbdare. Bicicleta a stat la naftalină suficient și trebuie s-o dai jos din cui cât mai repede. Cum planurile pentru ture la munte poate nu-s încă făcute există întotdeauna cealaltă direcție, la vale spre mare, cu bicicleta. O astfel de excursie poate fi considerată mai monotonă decât una făcută la munte, motivele fiind evidente. Însă și la mare atmosfera este cât se poate de plăcută, cu condiția să te afli în locul potrivit și la momentul potrivit. Iar Jurilovca și Gura Portiței la început de sezon, sunt locuri în care te poți relaxa cu adevărat.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Am făcut bagajele și le-am pus în remorca mea de încredere cu care am făcut multe ture de genul ăsta, de mai multe zile. Planul era să plecăm din Mamaia spre Jurilovca și de acolo să continuăm cu barca spre Gura Portiței pentru porția de plajă. Însă nu doar pentru plajă ci și pentru porția de pește. Cum eu cel puțin, nu sunt fan adevărat al mâncărurilor din pește, mă mulțumesc să mănânc așa ceva doar cu ocazii speciale, spre exemplu când merg cu bicicleta în Delta Dunării sau în astfel de ture, tangențiale cu Delta. Evident, cum era de așteptat, am mâncat aici cel mai bun borș de pește, pește prăjit și saramură de pește.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Tura asta, într-o formă diferită, dar cu aceeași destinație, am mai făcut-o cu altă ocazie când tot din Mamaia am ajuns pe bicicletă până la Gura Portiței, dar nu pe asfalt. Este un drum vechi pe care poți merge destul de mult de-a lungul mării spre nord. Vei pedala pe drum de țară, drum de țară părpsit și cu foarte multă vegetație crescută, dar inclusiv pe plajă.

Însă de data asta am ales asfaltul plecând din Mamaia spre Năvodari, iar apoi mai departe spre Corbu, Săcele, Istria, Sinoe, Mihai Viteazu, Baia, Ceamurlia de Jos, Lunca, Vișina și Jurilovca. Excursia urma să nu fie doar culinară și estivală ci doream să vizităm pe bicicletă inclusiv câteva locuri istorice aflate în zonă. Capul Doloșman și cetatea Argamum erau aproape, iar puțin mai la nord se află și situl arheologic Cetatea Enisala.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Drumul spre nord este anevoios. Deși asfaltul este bun în general, vântul bate necontenit din față. Ok, e veste bună pentru retur, dar până una-alta, la dus, e destul de greu. Pe drumul ăsta vei fi împins din față până după Mihai Viteazu. Defapt abia din Baia, după ce o iei spre est, spre Ceamurlia de Jos, poți spune că ai scăpat de vânt. E bine așa pentru că ultimii kilometri ai zilei, mai precis 17, îi vei face pe înserat, în liniște.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Lungimea totală a acestui traseu este de 78 km dus, cu o diferență de nivel de 588 m. Partea interesantă este că nu te-ai aștepta la urcări prea mari. Ești totuși la mare unde totul e plat și cu nisip. Ei bine există totuși două urcări care, analizate acum la rece, pot spune că sunt destul de mari și lungi. Track-ul turei îl poti downloada de aici.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Prima începe cam de la kilometrul 18 al zilei și se termină pe la km 25. Pleci de la „amețitoarea” altitudine de 15 m, dar ajungi până la 102. Nu pare cine știe ce, însă cu vânt din față și bagaje pe bicicletă, aproape că devine o provocare.

Apoi a doua „cățărare” pe care o simți, că mai sunt pe parcurs și altele mai mici, începe la km 45 și ține până pe la 56, timp în care urci de la aproape nivelul mării la 86 m. La fel și aici. 86 m diferență de nivel îi faci în general fără probleme, mai puțin atunci când intervin și alți factori în jurul tău. Dacă totuși simți că nu mai poți, gândește-te că la întoarcere totul va fi mult mai bine. Spre exemplu nouă ne-a luat 6:20 la dus și doar 4:30 la întors.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Ajunși în Baia am oprit la o terasă pentru a ne drege. Vântul necontenit ne-a cam “uscat” așa că aveam nevoie de hidratare potrivită. Berea este bună însă în astfel de ture nu e deloc recomandată, ca să nu mai spun ilegală. Așa că recomand berea Radler dacă nu vrei o cola. Lămâia din berea slab alcoolizată sau chiar fără alcool, te va revigora.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

De aici drumul urma să fie mai ușor și mult mai plăcut. La ieșirea din sat am făcut dreapta și am luat-o practic spre mare. Drumul ăsta, DJ222 mai precis, este liniștit și cu asfalt foarte bun. Vei părăsi DN-ul care pentru mulți, poate însemna o experiență neplăcută, pedalând împreună cu traficul destul de aglomerat.

Pornind acum spre est, și vântul s-a domolit. Este seară, răcoare și șoseaua aproape pustie. După canicula de peste zi este un sfârșit excelent de zi. Poți efectiv să-ți auzi gândurile și să pedalezi liniștit. Nu mai este mult până la Jurilovca, iar până acolo mai treci prin câteva sate uitate de lume.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Jurilovca este o localitate mică, dar care are cam de toate. Cazare bună și mai ales câteva terase unde se mănâncă excelent, lipovenește. Am primit mai multe recomandări de la prieteni și am încercat câteva. Însă când mănânci pește „la botu’ calului” vorba aia, pescuit acolo în ziua respectivă, indiferent unde ești, peștele va fi gătit perfect.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g
cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Nefiind fan pește mă mulțumesc să mănânc acasă ocazional, sau în Delta Dunării când facem tura Velodelta de mai multe zile. Nu sunt fan, dar aici am mâncat cu cea mai mare poftă borșul de pește de la Terasa Sailors. Borșul de pește, saramura, peștele prăjit, cam orice îți trece prin minte, sunt toate făcute după rețete locale și sunt foarte gustoase. Și nu cumva să te atingi de altfel de carne, pui, vita sau știu eu ce. Ar fi sacrilegiu!

Cazarea am ales-o să fie la pensiunea Anastasia, pe care o recomand. Este o pensiune curată și cu camere destul de mari. Când am fost noi în extra sezon, în iunie, am fost singurii cazați, așa că livingul de la parter a fost perfect pentru a ne parca bicicletele. Gazda a fost foarte primitoare. Nu se oferă aici mic dejun însă există o bucătărie unde îți poți pregăti ce vrei. Noi însă am ales să mâncăm „autentic” la terasele din zonă, amplasate toate la distanță de mers pe jos.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Ajunși pe înserat în Jurilovca ne-am cazat și am mai avut timp doar de o plimbare până la obiectivele turistice ale zonei, mai precis capul Doloșman și ruinele cetății Argamum. Se ajunge repede pe bicicletă din Jurilovca, pedalând pe un drum pitoresc de țară, asfaltat, pentru vreo 5 km dupa care încă aproximativ 1 km off road până ajungi la apa și la cetatea Argamum.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Și aici atmosfera este liniștită și potrivită pentru medițatie dacă vrei. Îți poți limpezi mintea. Noi am prins vreme bună, iar la mal valurile erau mici, așa că puteai deja să faci o baie. Dar ține cont că vei înota în lacul Razelm nu în Marea Neagra. Lacul este foarte mare, iar malul opus nu se vede. Dacă nu știi, poți crede că te-ai scăldat în mare.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Ruinele Argamum formează cea mai veche așezare de pe teritoriul României. Din acest motiv nici nu se prea mai vede mult din ele, însă există o potecă pe care dacă mergi poți vizita cam întreg situl arheologic aflat în vecinătatea drumului de acces. Asta pentru că întreaga zonă cu ruine se intinde pe circa 100 hectare.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Dacă ai timp poți vizita și Enisala, aflată la 17 km nord de Jurilovca. Cetatea de la Enisala este mai impresionantă pentru că ruinele includ patru turnuri de colț și doi contraforți. Așadar deja poți identifica o construcție medievală. Cei 17 km sunt asfaltați, iar drumul urcă până sus la cetate.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

City break-ul nostru presupunea nu doar bicicletă ci și plajă la Gura Portiței. Însă cum din Jurilovca nu mai este drum în direcția asta, trebuie să apelezi la transportul pe apă. Există cursele „oficiale” între Jurilovca și Gura Portiței însă în off season nu te poți baza pe ele. Dacă nu au suficienți clienți pur și simplu vaporașul nu merge. Și nu este nicăieri anunțat asta. Te duci la casierie și pur și simplu te trezești că ți se spune că „azi nu merge”.

Așa că apelezi la „particulari” care fac același drum, cu viteză mai mare și pe mai mulți bani. Problema este că și la ei e cam la fel. Dacă nu au suficienți clienți merg și doar cu tine, doar că trebuie să plătești toată barca, vreo 300 lei dus-întors. Totuși dacă aștepți ceva timp în port, în general se mai strâng turiști care vor să dea o tură. Barca te va aștepta apoi la Gura Portiteți întreaga zi până spre seară, când vrei să te întorci.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

La Gura Portiței cunoaștem atmosfera. Și aici este liniște și bine, dar cu o condiție, să fii în extra sezon. Din păcate și aici, pe o plajă în trecut considerată „sălbatică”, aglomerația se face simțită. Însă în iunie e bine. Este puțină lume și chiar și la restaurant aștepți puțin să vină mâncarea.

Într-o astfel de mini-vacanță ai totuși timp suficient și de plajă, în cazul meu lenevit la umbră. Fiind cu barca închiriată depinzi de programul lor și trebuie să te întorci la Jurilovca, însă abia spre 7 seara. Dacă ești leneș ca mine, toată ziua o petreci la umbră și la bere. Fiind fără bicicleta, ai „dezlegare”.

cicloturism-bicicleta-mamaia-jurilovca-g

Seara ne-a prins tot la terasă în Jurilovca. De data asta am încercat opțiunile de pește la teresa La Gomera Max. Și aici totul a fost foarte bun. Eu unul mă bucur și mai mult când mănânc pește pentru că se întâmplă rar, iar când se întâmplă, e de la mama lui, gătit de lipoveni așa cum știu ei cel mai bine. La restaurantul La Gomera poți sta și la interior, dar și afară pe terasă. Însă pentru că locația este aproape de port, seara locul este invadat de țânțari. Obiceiul este că începând cu ora 21 totul se mută la interior.

Ultima zi a escapadei a însemnat returul spre Năvodari și Mamaia. Drumul de întoarcere a fost mult mai plăcut și parcurs mai repede mulțumită vântului care bătea acum din spate. Să pedalezi pe DN22 poate fi o experiență neplăcută pentru unii însă pe acest traseu vei avea doar 10 km de drum național. Practic doar între Baia și Mihai Viteazu ai DN, în rest doar județene sau comunale cu trafic liniștit. O astfel de tură, făcută înaintea perioadei de caniculă, când atmosfera e mai liniștită, este un mod potrivit de start al noului sezon. Întregul an vei fi motivat să continui pe aceeași temă.


Sursa: Freerider

freeriderro

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanBox spun că noua lor transmisie Prime 9 Tech e o inițiativă contra-intuitivă, dar dacă e să ne gândim în spate, mai puține pinioane înseamnă greutate mai mică, uzură redusă și schimbătoare mai fiabile.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanMotivul pentru care s-a trecut la 10, 11, 12 și chiar 13 pinioane există și e foarte justificat – pași mai mici între trepte pentru schimbări mai fine și cadență optimă, plus posibilitatea de a oferi o gamă largă de rapoarte pe transmisiile 1x. Dar producătorul Box crede că simplitatea, durabilitatea și performanța noului lor grup pe 9 pinioane e mai presus de aceste îmbunătățiri mici și în multe cazuri se ridică la același nivel!

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanIdeea e simplă: dacă se trece caseta de 12 pinioane la 9 pinioane rezultă un sistem mai simplu, e nevoie de mai puține schimbări de viteze. Box oferă caseta de 9 pinioane în varianta 11-50t, foarte apropiată ca gamă de SRAM 10-50t dar cu 25% mai puține pinioane în casetă, lucru care evident face greutatea să scadă.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanBox folosește în continuare prinderea standard Shimano HG de 11 pinioane, dar are pinioanele din spate ceva mai înghesuite. Odată ce lanțurile s-au subțiat, a scăzut lățimea internă a acestuia iar acest fapt a mărit rezistența, însă și plachetele laterale s-au subțiat, ceea ce a dus totuși la durată de viață redusă. Box 9 păstrează spațierea internă de 11/12 viteze, ceea ce înseamnă că poate fi folosită orice foaie modernă pentru 11/12 pinioane, dar folosește plăcuțe mai groase în construcția lanțului care păstrează astfel lățimea totală a celui de 9 viteze. Rezistența e deci îmbunătățită în ambele aspecte iar lanțul e mai rezistent. În plus, caseta ce e mai îngustă per total oferă un chainline mai drept și o funcționare mai silențioasă alături de o durată de viață mai lungă și schimbări de viteză mai rapide. Mai puține viteze în aceiași gamă de rapoarte înseamnă mai puține schimbări de viteză, așa că toate componentele vor avea durata de viață mai bună.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanCasetele Box 9 se montează pe butuci standard Shimano 9/10/11 așa că nu e nevoie de soluții proprietare (XD, XD-R sau MicroSpline). Asta înseamnă că e compatibilă cu orice roată, dar și că pinioanele din oțel vor rezista mai mult decât cele din aluminiu. Toate modelele au corp standard HG dar sunt un pic mai tolerante decât specificațiile, cu 1-2 mm.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanTransmisia Box Prime 9 e disponibilă în 3 variante: box one (portocalie), box two (roșie) și box three (albastră). Gama Box 2020 include și o variant box four (galbenă) dar cu 8 pinioane. Toate primesc o casetă 11-50 (la fel cu cea SRAM NX Eagle 1×12) și folosesc un ambreiaj modern pentru a elimina căderea lanțului.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanToate grupurile Box Prime 9 includ o manetă trigger de 9 viteze, un deraior pentru 9 pinioane cu ambreiaj, cu o mișcare mai redusă a corpului, un chainline mai fiabil și cu uzură redusă, o casetă de 9 pinioane și lanțul lor unic tot pentru 9 pinioane.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanÎn realitate pare că Box 9 e aproape de top în toate aspectele exceptând salturile între viteze, dar pinii speciali de pe pinioane fac schimbările foarte line. Box spune că MTB-iștii nu au nevoie de schimbări mici de cadență, ei preferând pași consistenți și o gamă de viteze largă. Dacă caseta e mai ușoară, lanțul rezistent pentru 9 viteze e mai greu decât cel de 12 viteze.

Par concesii decente și sistemul pare că merită încercat. În plus, Box oferă produsele la prețuri foarte avantajoase, de la modelul de top Box One până la Box Three.

2020-BOX-ONE-Prime-9-speed-MTB_performanGrupurile Prime 9 și componentele individuale pot fi deja precomandate, fiind livrate la finalul anului 2019. Un grup complet Box One Prime 9 cu greutate redusă și componente din carbon are un preț de 627$. Versiunea din aluminiu Box 2 costă doar 270$ iar cel mai mic preț îl are Box Three la 195$. Box 4 costă doar 155$ dar cu o gamă mai redusă de trepte.

Așa că poate un upgrade viitor al MTB-ului include… scăderea numărului de trepte de viteză!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Nu există piesă de bicicletă care să nască atâtea discuții în contradictoriu ca șaua. Asta deoarece șaua este probabil cea mai personală parte a bicicletei, care poate face diferența clar între o tură reușită de multe ore și un chin prelungit.

Multă lume acuză anumite modele de șei că sunt proaste, deoarece nu se simt confortabil pe ele. Șeile premium sunt toate bune, doar că trebuie folosite așa cum au fost ele proiectate. Fiecare producător are modalitatea proprie, studiată bine, după care recomandă șaua potrivită pentru utilizarea potrivită.

fabric_line_shallow_race_00002-1024x576.Fabric este un producător de șei care a venit pe piață cu un design original, diferit de ce s-a mai făcut până acum și a avut succes. Astfel, șeile Fabric nu conțin cusături, fiind practic un sandviș de straturi suprapuse. Materialul superior, de contact, nu este astfel întins în nicio direcție și își păstrează perfect calitățile. Baza este de asemenea lipsită de tensiuni parazite și flexează în modul în care a fost concepută să o facă. Între acestea se află stratul de amortizare din spumă. Am testat și folosesc deja de multă vreme modelul Fabric Scoop Flat Pro Team pe cursieră iar pentru MTB am ales modelul Fabric Line Shallow Race.

Fabric oferă la majoritatea modelelor trei versiuni ale formei: flat, shallow și radius. Flat e profilul recomandat la o poziție puternic aplecată în față, radius la o poziție verticală bazată pe confort iar shallow e între acestea, fiind perfect pentru MTB.

fabric_line_shallow_race_00003-1024x576.Modelul Line ia forma șeilor de succes Scoop și le adaugă un canal central. Acesta adaugă confort datorită eliminării punctelor de presiune din zonele sensibile iar lipsa de material de amortizare pe respectiva suprafață face ca și greutatea modelelor Line să fie ceva mai mică decât a celor Scoop.

Șeile Fabric vin în mai multe variante constructive, iar eu am ales modelul Race, cu șine din titan. Sunt disponibile șine din oțel, cr-mo dar și din carbon.

fabric_line_shallow_race_00004-1024x576.Am folosit șaua destul de mult deja, inclusiv pe parcursul concursului în etape Carpathian Epic și mi s-a părut într-adevăr foarte confortabilă, cu o amortizare bună și fără puncte de presiune parazite. Greutatea ei este de asemenea foarte mică, 239 g fiind valoarea oficială dar eu am cântărit-o și are cam 235 g, deci un pic sub specificații. Cei ce doresc o greutate și mai mică pot să aleagă versiunea cu șine din carbon, dar la un preț considerabil mai mare.

Eu recomand să luați în calcul și modelele Fabric atunci când vă decideți că aveți nevoie de o nouă șa. Există la unele magazine exemplare de test dar dacă alegeți șaua potrivită pentru tipul de ciclism pe care-l practicați, eu zic că mergeți la sigur cu Fabric. Iar pentru MTB, modelul Line Shallow este după părerea mea varianta ideală.

Importator: Extreme Riders Distribution

Preț: 469 lei


Sursa: Freerider

×