Mergi la conţinut

Freerider

Autentifica-te  
  • postări
    3.114
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    103.959

Postări în blog

freeriderro

legion-high-flow-tubeless-tire-valve-steUna dintre componentele bicicletei care nu a avut parte de inovații în ultimii ani este… valva. Nu că nu ar fi fost nevoie, dar cum există o ofertă bogată pe piață producătorii au căutat doar să găsească ceva la prețul potrivit și care să se potrivească cât mai bine cu forma interioară a jantei. Nimeni nu a avut tentația să modifice ceva ce funcționează. Dar poate că faptul că avem nevoie de compresoare de aer sau rezervoare suplimentare cu presiune de 160 psi ca să montăm o anvelopă pe pozție nu e chiar ceva OK.

Wayne de la Legion a văzut această oportunitate și a venit cu un design unic ce mărește mai mult de 2 ori cantitatea de aer ce poate trece prin miezul valvei. Astfel el spune că orice anvelopă se poate monta tubeless cu pompa de podea.

legion-high-volume-tubeless-tire-valve-sNoul miez de valvă tubeless Legion VMAX înlocuiește miezul tradițional cu un sistem format dintr-un corp cu două găuri. Nuca de sus e dezfiletează pentru a permite să treacă aerul și se înfiletează pentru a închide sistemul. O garnitură în partea de jos evită pierderile de aer iar când anvelopa e umflată aerul presează miezul valvei în sus păstrând presiunea până când acesta este apăsat cu mâna sau de către pompă. Practic funcționarea e identică cu cea a unei valve Presta normală, dar orificiul pentru aer este mult mai mare.

legion-high-volume-tubeless-tire-valve-sSistemul e complet și nu e compatibil cu alte valve, fiind disponibil ca sistem complet ce înlocuiește integral valvele de pe bicicletă.

legion-high-volume-tubeless-tire-valve-sWayne a făcut și teste obținând o îmbunătătățire a fluxului de aer cu 275%. deci practic volumul de aer ce trece prin valvă aproape s-a triplat. Astfel nu mai e nevoie de demontarea miezului valvei pentru a mări fluxul de aer și implicit odată umflate, cauciucurile vor rămâne așa.

legion-high-volume-tubeless-tire-valve-sWayne spune că acum anvelopele de șosea, gravel, ciclocros și chiar și cele mai mici de MTB se pot monta cu o pompă simplă de podea. Pentru cele cu volum mai mare pentru MTB, Plus sau Fat Bike s-ar putea să fie nevoie de un ajutor mai serios, dar există și alte motive pentru care kit-ul e o alegere bună pentru MTB.

Design-ul include un mic tub atașat pe interior ce nu permite lichidului să intre în valvă și să o blocheze. Iar pentru anvelopele de șosea nivelul lichidului se poate verifica cu ajutorul unei seringi. Orificiul mare permite completarea ușoară cu lichid fără a se demonta miezul valvei.

legion-high-flow-tubeless-tire-valve-stePrețul pentru un set este de aproximativ 30$ și include un set de capace speciale ce păstrează valva curată.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

sunrace-MZ-machined-wide-range-12-speed-Noul grup SunRace MZ pe 12 viteze pentru MTB conține multă tehnologie înaltă din domeniul transmisiilor dar la un preț foarte accesibil. Cu o ofertă generoasă de casete de 12 pinioane, inclusiv o variantă masivă 10-52, există câte ceva pentru fiecare. Componentele se pot împerechea fie cu piese SRAM sau Shimano de 12 viteze, fie cu piesele proprii SunRace care oferă un schimbător și o manetă MZ.

sunrace-MZ-machined-wide-range-12-speed-Modelul de top e caseta CSMZX1X care are un corp comun din aluminiu pentru pinioanele 32/36/42/50, restul pinioanelor fiind din oțel. Greutatea anunțată e de 439 g fiind astfel puțin sub greutatea reală a pinioanelor GX Eagle.

sunrace-MZ-12-speed-wide-range-mountain-Un aspect interesant e că se poate alege cuoarea pinioanelor mici ce pot să fie negre sau argintii și a celor mari ce pot fi negre sau gri. Butucul trebuie să aibă casetă SRAM XD dar practic se folosește un adaptor pentru aceasta și nu ar fi exclus să apară și unul pentru MicroSpline de la Shimano.

sunrace-XD-driver-adapter-for-wide-rangesunrace-XD-driver-adapter-for-wide-rangeAdaptorul se montează peste caseta XD după care caseta se montează la fel ca una SRAM.

sunrace-MZ-12-speed-wide-range-mountain-Sub modelul de top există și alte variante pe 12 pinioane, incluzând varianta MZ91X care are și o versiune 10-52! Specificațiile complete sunt în imaginea de mai jos:

sunrace-MZ-12-speed-mountain-bike-cassetsunrace-MZ-wide-range-rear-derailleur01.Deraiorul vine în două versiuni, una cu braț din aluminiu și rotiță normală…

sunrace-MZ-wide-range-rear-derailleur02.… și modelul de top cu braț din carbon și rotiță minimalistă. Compatiblitatea lor este doar cu pinioane de 50 de dinți așa că nu pot fi folosite teoretic cu modelul de casetă 10-52.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Microshift-12-speed-eagle-compatible-barPentru cei ce doresc să folosească gama imensă de viteze de 500% a sistemului SRAM Eagle pe un gravel bike sau o bicicletă mai specială cu aspect mai rustic, MicroSHIFT a scos pe piață thumb shiftere compatibile cu Eagle 12. Acestea sunt disponibile în versiunea cu montaj pe ghidon sau în capătul acestuia și oferă simplitatea sistemului de manetă cu frecare alături de ultimele tehnologii în domeniu. Versiunea 2×11 a acestor manete a fost testată și de Freerider.ro

Microshift-12-speed-eagle-compatible-barAmbele manete pot funcționa indexat sau neindexat, în ultima variantă poziția deraiorului putând fi reglată infinit. Avantajul acestui tip de manete este simplitatea lor în funcționare și reglaj ce le face ideale pentru ture în locuri greu accesibile, fiind mult mai fiabile decât manetele combinate de cursieră de exemplu. Prețul e de asemenea mult mai mic, dar încă nu a fost anunțat.

microshift-XLE-wide-range-2x11-adventuremicroshift-XLE-wide-range-2x11-adventureNoul deraior spate MicroSHIFT XLE mărește gama de viteze a componentelor compatibile Shimano pentru biciclete gravel și adventure. Împreună cu manetele de cursieră pentru sistemul 1x XCD lansate la începutul anului, noua versiune de deraior XLE este compatibilă cu lungimea suplimentară a lanțului necesară pentru un sistem 2×11. Sistemul de ambreiaj îmbunătățit de pe XCD este păstrat, doar gama de rapoarte posibile e mărită.

microshift-XLE-clutch-derailleur-2x11-wiAstfel e posibilă combinarea unei casete 11-46 cu un angrenaj 36/46 pentru a obține o gamă de rapoarte de 566%. Manetele și deraiorul sunt compatibile Shimano Dyna-Sys, deci componentele celor două mărci pot fi amestecate și combinate după preferințe.

microshift-kids-derailleur-easy-shiftingÎn timp ce deraioarele normale au primit ambreiaje mai puternice pentru a ține lanțul mai întins, a fost lansată și o nouă versiune de deraior pentru copiii. Acesta reduce efortul necesar schimbării treptelor cu 10% ajutând degetele mici să schimbe vitezele mai ușor.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Cyclocross Nation League anunță că în plus față de cele patru etape anunțate în octombrie, au mai fost adăugate două. De asemenea etapa 3 – „Deva CX Cup” a fost înlocuită de „Cupa Castrului”, data rămânând aceeași. Următoarea etapă, a 2a, are loc chiar weekendul acesta duminică pe 11 noiembrie la Sibiu.

  • Etapa 1 – Arad CX Cup; 27 octombrie 2018 > înscrieri aici
  • Etapa 2 – November Cross – Micăsasa, Sibiu; 11 noiembrie 2018 > înscrieri aici
  • Etapa 3 – Cupa Castrului – Mintia, Deva; 25 noiembrie 2018
  • Etapa 4 NOU – Cluj Winter Race – Cluj Napoca; 2 decembrie 2018
  • Etapa 5 NOU – Mureș Cross Race – Târgu Mureș; 9 decembrie 2018
  • Etapa 6 – Lunca Timișului CX – Urseni, Timiș; 15 decembrie 2018 > înscrieri aici

Cyclocross-Nation-League-actualizat-etap


Sursa: Freerider

freeriderro

Ciclocomputerele Bryton s-au remarcat repede în România datorită prețului mic și numărului mare de funcții pe care le oferă, la care se adaugă recepția GPS chiar și la cele mai ieftine modele. În vară, taiwanezii au lansat trei modele noi, iar recent importatorul pentru România ne-a trimis o mostră pentru a vedea cum se comportă pe traseele de bicicletă.

Modelul Rider 410 se amplasează undeva la jumătatea gamei din punct de vedere al prețului și numărului de funcții. Din câte am observat, se adresează în special amatorilor însă mulțumită funcțiilor complexe pe care le are, și un profesionist îl poate folosi cu succes. Asta înseamnă că Rider 410 este versatil și oferă suficiente informații pe care le poți analiza după tură, antrenament sau concurs, pentru a vedea cum poți îmbunătăți performanțele pe viitor.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

În Romania, Rider 410 se vinde sub forma a două pachete: cel simplu, care include doar computerul și suportul de ghidon/pipă și care are indicativul „E” și pachetul care pe lângă computer și suportul de ghidon, include și senzorul de puls și cadență. Pentru acesta indicativul este „T”. Prima opțiune o văd utilă pentru cicliștii amatori, dar cu pretenții de la rezultatele lor, iar al doilea îl văd potrivit pentru cicliștii de șosea în primul rând, pentru care pulsul și cadența sunt importante.

Trebuie însă menționat că Rider 410 este compatibil cu orice senzor aftermarket care comunică pe sistem BT sau ANT+. Acesta este unul din avantajele de la Bryton, că nu te obligă să folosești doar senzorii lor.

Însă poate cel mai mare avantaj pe care îl are modelul 410 și computerele Bryton în general, este autonomia foarte mare. Pe hârtie ni se spune că o încărcare ține 35 de ore, ideal spre exemplu pentru o tură Randonneurs. În realitate m-am apropiat foarte mult de valoarea asta. Însă poate fi chiar depășită dacă din setările computerului alegi „power save” la meniul GPS-ului. În acest caz precizia este mai mică însă autonomia bateriei litiu-polimer este mai mare. Bateria ciclocomputerului nu poate fi schimbată însă bateriile senzorilor de puls, viteză și cadență Bryton pot fi schimbate. Acestea sunt de tip CR2032.

Pe de altă parte Rider 410 poate folosi toate sistemele GPS din lume și anume: GPS (SUA) , GLONASS (Rusia), BDS (China), QZSS (Japonia) și Galileo (Europa). Le poate folosi concomitent sau poți alege care sistem să fie utilizat. Recomand să folosești sistemul potrivit pentru continentul pe care te afli, pentru a maximiza durata de viață a bateriei și pentru a avea precizie mai bună. Însă în ciuda perzenței cipului GPS, Rider 410 nu oferă navigație.

Cât privește încărcarea bateriei, procedura este simplă și se face prin mufa micro USB, folosind orice încărcător USB sau orice port USB al calculatorului. Dezavantajul este că ciclocomputernul nu afișează nivelul încărcării. Pe ecran îți apare doar că se încarcă, dar nu și cât la sută este încărcat și nici când încărcarea este gata. Totuși, computerul poate fi folosit în timpul încărcării, spre exemplu de la o baterie portabilă.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

Instalarea computerului în suport se poate face doar dacă este Bryton. Forma montantului nu este compatibilă cu nicio altă variantă de pe piață de la mărcile concurente.

Din setările computerului poți alege să-l folosești pe două biciclete separate, spre exemplu pe mtb și pe cursieră. Poți regla circumferința rotii, greutatea bicicletei și sursa de la care primește informațiile despre viteză: senzorul de viteză dedicat, senzorul de viteză/cadență sau de la gps.

Construcția robustă a computerului mi-a plăcut. Îl simți a fi de calitate când îl ții în mână, în ciuda greutății mici pe care o are, doar 69 grame. Dimensiunile sale sunt de 53,7 mm lățime; 83,9 mm înălțime și 18,2 mm adâncime. Rezistența la intemperii este de nivel IPX7. Asta înseamnă că Rider 410 este subacvatic (cifra 7) la o adâncime de 1m timp de 30 minute. Practic poți spune că este în siguranță dacă îl scapi accidental în râu. De asemenea clasificarea „7” înseamnă și că îl poți clăti de noroi sau praf, în chiuvetă. Pe de altă parte rezistența la particule solide (praf, noroi) nu este măsurată, asta fiind indicat prin litera „X”. Putem totuși presupune că și rezistența la praf este bună de vreme ce rezistența la lichide este aproape de maxim, peste 7 existând doar nivelurile 8 și 9K.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

Bryton Rider este echipat cu un ecran LCD monocrom cu diagonala de 2,3 inch. Nu este cel mai avansat de pe piață și nici rezoluția nu este cea mai mare însă își face treaba fără nicio problemă. Având în vedere că va afișa doar cifre și litere, fără animație sau navigație, calitatea este mai mult decât satisfacatoare.

În timpul pedalatului ecranul oferă concomitent un număr maxim de 8 informații/valori. De asemenea există un numar maxim de 5 pagini ce pot fi derulate manual sau automat. Așadar în varianta maximă poți avea nu mai puțin de 40 de câmpuri cu informații pe care le poți analiza în timp real. Însă numărul maxim de parametri pe care Rider 410 îl măsoare este de peste 72, incluzând viteză, timp, numărul de ture, înclinație, puterea în wați, distanța parcursă, cadență, diferență de nivel, puls, temperatura de afară,  calorii consumate etc.

În timpul pedalatului, în afară de câmpurile cu informații, pe ecran mai sunt afișate alte două simboluri: nivelul bateriei și fie că ciclocomputerul înregistrează sau este în pauză. Acesta din urmă este înlocuit cu „puterea semnalului gps” atunci când ciclocomputerul nu înregistrează. Pe de altă parte în nicio situație, deci indiferent dacă computerul înregistrează sau nu, simbolul pentru BT nu figurează nicăieri. Practic presupui că este pornit tot timpul dacă din setările computerului ai ales asta.

Turele pe care le faci sau antrenamentele și concursurile, pot fi sincronizate cu aplicația Bryton Active, de unde controlezi și multe alte fucții ale computerului, cum ar fi numărul de câmpuri cu informații de pe fiecare pagină. De aici le poți sincroniza mai departe automat cu Strava, TrainingPeaks și SelfLoops. Sincronizarea se face prin BT-ul computerului.

Detalierea informațiilor legate de sesiunea de antrenament este bună. Poți vedea cam tot ce te interesează de la puls mediu și maxim la calorii consumate, puterea la pedalare, cadență, temparatură etc.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

Rider 410 poate fi folosit și pentru a face câteva teste pe care Bryton le are în portofoliu. Spre exemplu dacă ești pe rulou sau trainer, poți alege să afli patru valori ele nivelului tău de fitness: MHR (maximum heart rate), LTHR (lactate threshold heart rate), FTP (functional threshold power) și MAP (maximum aerobic power). Cunoscând aceste valori poți structura mai bine planul de antrenamente. Pentru a face aceste teste tot ce trebuie să faci este să alegi din meniul computerului testul resepctiv, iar el îți va afișa pe ecran informații de genul cât timp trebuie să dureze încălzirea, cât timp testul și cât timp revenirea.

Evident că și parametri nivelului tău de fitness pot fi stabiliți. Astfel, direct din computer poți seta sexul tău, data nașterii, înălțimea, greutatea, pulsul maxim și valoarile LTHR, FTP și MAP. Dacă pe acestea patru nu le știi, le poți afla făcând testele Bryton descrise mai sus. Dacă nu faci testele, computerul le calculează automat și le introduce singur.

Activitatea pe care o ai poate fi ușor urmărită cu ajutorul aplicației Bryton Active de pe telefon. Poți vedea turele, antrenamentele și concursurile organizate pe ani, luni și zile și poți redenumi fiecare activitate pentru a o găsi ușor pe viitor.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

O funcție care mi-a plăcut la modelul 410 este cea de „tura” (lap). Este utilă la antrenamente sau concursuri pe circuit, unde vrei să vezi ulterior cum ai mers la fiecare tură. Poți alege ca tura să fie considerată făcută fie când treci printr-o anumită locație fie când se atinge o anumită distanță parcursă.

Computerul oferă și funcția de „alerte”, o funcție utilă în special la antrenamente. Spre exemplu ciclocomputerul te anunță când valoarea pulsului, cadenței sau vitezei nu este între limitele stabilite de tine. Te mai avertizează și când ai parcurs distanța aleasă sau când timpul dedicat antrenamentului s-a terminat.

Funcția „smart pause” este iarăși utilă dacă nu vrei să te afli în situația de a uita să pornești computerul după o pauză pe marginea drumului. Rider 410 se oprește automat din înregistrare atunci când sesizează că viteza a scăzut sub o anumită valoare. Aceasta nu poate fi aleasă de utilizator însă în general este de 3-4 km/h. Însă funcția devine inutilă atunci când începi un push-bike, pentru că de multe ori viteza de înaintare este foarte mică. În situația asta trebuie să apeși singur pe „Record” pentru a continua înregistrarea turei indiferent de viteza ta.

review-test-ciclocomputer-vitezometru-br

Bryton Rider 410 are și funcția pentru notificări smart. Atunci când telefonul este alături de tine pe bicicletă și este conectat prin BT la ciclocomputer, Rider 410 va afișa pe ecran mesajele primite de telefon. Însă sistemul nu este prea evoluat, iar informațiile sunt minimaliste. Spre exemplu mesajele venite de pe WhatsApp nu afișează text ci doar numărul de mesaje primite. Pe de altă parte mesajele venite de pe Facebook sunt afișate însă doar primele cuvinte. De asemenea, când primești un telefon, pe ecranul computerului este afișat doar numărul de telefon nu și numele apelantului, chiar dacă acesta se află în agenda ta. Este posibil însă ca actualizările softului ciclocomputerului să rezolve pe viitor această problemă.

Ciclocomputerul este echipat și cu barometru, o adiție utilă la un astfel de produs. Barometrul ajută la stabilirea altitudinii însă este totuși influențată de condițiile meteo și temperatura ambientală. Însă la Rider 410 calibrarea altitudinii se poate face și manual, fie direct din computer fie prin intermediul aplicației de pe telefon. Pe lângă altitudinea locului în care te afli, mai poți preseta încă alte 5 altitudini cunoscute. Spre exemplu o valoare poate fi altitudinea domiciliului tău de unde îți începi antrenamentele, o altă valoare poate fi altitudinea orașului Sinaia de unde pleci în general în ture etc.

În teren ciclocomputerul Bryton Rider 410 s-a comportat exemplar, fără erori fără blocări. Mi-a plăcut cum „se mișcă” și nu am găsit ceva care să nu-mi placă. Îl găsesc destul de complet chiar și pentru cicliștii pretențioși care se țin de un plan riguros de antrenamente, muțumită testelor Bryton pe care le poti face și ale căror rezultate ajută la obținerea unor valori mai precise ale nivelului antrenamentului tău. Singura problemă care poate apăre pe viitor este cu ocazia actualizărilor de soft. Spre exemplu la modelul Rider 530 testat în 2017, după mai multe actualizări, sincronizarea computerul cu aplicația din telefon a început să meargă din ce în ce mai greu. E drept însă că și producătorul învață din greșeli și mă aștept ca la Rider 410 să nu apară astfel de probleme.

Ciclocomputerul Bryton Rider 410 îl cumperi dacă vrei să începi și un plan de antrenamente bine organizat, spre exemplu dacă vrei să ieși din iarnă mai antrenat decât erai în toamnă. Dacă vrei doar să știi care este viteza cu care mergi și temperatura de afară, atunci este de preferat să cauți un model mai modest.

Bryton Rider 410
Greutate 69 grame
Funcții Peste 72
Preț Model 410E 629 Lei
Model 410T 929 lei
Importator BikeFun

Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL-Disc-7_affordabChiar dacă Canyon lansează noi modele de performanță cum e noul Lux pentru XC, vânzările directe merg foarte bine și cu biciclete mai accesibile, din materiale alternative celor de pe modelele de top. Ultimul model care a primit un astfel de tratament este cursiera aero Aeroad care a primit un cadru din carbon economic CF SL, mai ieftin ca modelele de top CF SLX.

Tactica folosită la Aeroad CF SL nu e ceva nou, Canyon aplicând metoda și la modelul de ciclocros Inflite care a primit o versiune CF SL dar și modelul de Cupă Mondială DH Sender care a primit o versiune din alumniniu sau versiunea de aluminiu a gravel bike-ului Grail.

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL_affordable-carbConfecționarea de modele mai ieftine din carbon e un pas logic pentru o companie cum e Canyon. Folosind aceleași matrițe, ei trebuie doar să reproiecteze straturile de carbon folosind materiale mai ieftine. Lucrul acesta nu e neapărat ușor pentru că rigiditatea trebuie să rămână de top dar cu o greutate mai mare în general cu 100-200 g.

Noua versiune Aeroad CF SL, comparată cu versiunea CF SLX, nu prezintă diferențe vizuale evidente exceptând un X în plus pe toptube. Acest lucru deoarece pe exterior cadrele sunt compet identice, ceea ce înseamnă că performanțele aerodinamice sunt neschimbate la modelul economic CF SL.

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL-Disc_affordableCadrul CF SL e disponibil în variantă cu frâne pe disc și e pregătit pentru transmisie electronică, setul incluzând la prețul de 2000 Euro cadrul, furca, cuveții, tija de șa. ghidonul și pipa.

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL-Disc-8-Di2_affoLa 3200 Euro e disponibil modelul Aeroad CF SL Disc 7.0 echipat cu componente 105 și roți din carbon Reynolds. La 4700 Euro e disponibil modelul Aeroad CF SL Disc 8.0 Di2 cu transmisie Ultegra Di2 și roți DT Swiss ARC 1400 tubeless din carbon care e disponibilă și în varianta feminină WMN.

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL_affordable-carbEste disponibilă și o variantă de Aeroad CF SL cu frâne pe jantă, setul cadrului având același preț de 2000 Euro dar incluzând pe lângă cadru, furcă, cuveți, tijă, pipă și ghidon și un set de clești de frână Shimano Ultegra cu prindere directă gata instalați.

2019-Canyon-Aeroad-CF-SL_affordable-carbBicicletele complete încep de la 2700 USD pentru modelul Aeroad CF SL 7.0 (sau WMN) cu echipare 105 până la 4200 Euro pentru Aeroad CF SL 8.0 Di2 tot cu Ultegra.

Canyon-Aeroad-CF-SLX_Canyon-SRAM-womens-Întrebarea e dacă merită cheltuiți banii în plus pentru versiunile CF SLX, diferența fiind de doar circa 100 g la greutate. Interesant e că sunt disponibile modele CF SLX la prețuri mai bune decât cele CF SL datorită faptului că există discount-uri pentru modelele 2018, așa că înainte de a plasa o comandă este bine de verificat diverse variante cu ambele tipuri de cadru pentru a găsi cea mai avantajoasă ofertă.

Vizitați pagina producătorului pentru mai multe informații și comenzi.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Dunav Ultra: Teamwork a fost în 2018 la a5a ediție consecutivă, o aventură pe bicicletă ce însumează 670 km, de-a lungul traseului cu același nume. Evenimentul este practic o aventură personală pe bicicletă, care are loc în Bulgaria, de-a lungul Dunării, spre Marea Neagră.

Dunav-Ultra-Teamwork-2018-1.jpg?x20673

În cadrul acestui eveniment, fiecare participant sau echipă, urmărește propriul țel pentru a termina întreaga distanță, care trebuie parcursă în sub 48 ore, 3 zile, 5 zile sau mai mult. Pentru acest scop fiecare participant trebuie să pedaleze pe traseul prestabilit, pe cont propriu sau în echipă, dar urmând propriul ritm și program.

Dunav-Ultra-Teamwork-2018-8.jpg?x20673

De-a lungul traseului, evenimentul trece prin 10 puncte de control prestabilite care sunt practic centre cultural-istorice, situri logistice sau naturale amplasate de-a lugul traseului Dunav Ultra. Câteva dintre cele mai interesante au fost: castelul Baba Vida din Vidin, memorialul Hristo Botev din Kozloduy, orașul antic roman Ulpia Oescus, orașul Belene, biserica Sfanta Treime din Svishtov, memorialul „Freedom” din Ruse, fortăreața romană Transmariska din Tutrakan sau memorialul T34 din Silistra.

Provocarea de-a lungul Dunării pe traseul de 670 km a fost apreciată de participanți. Poți citi aici un interviu cu echipa Andreev/Donev care a terminat aventura în doar 38 ore.

Dunav-Ultra-Teamwork-2018-13.jpg?x20673

Urmând traseul, participanții stabiliesc singuri provocarea personală sau de echipă prin care stabilesc în câte ore sau zile au de gând să ajungă la final în orașul Durankulak de la malul Mării Negre. Dacă participanții reușesc să-și atingă țelul ei vor primi diploma „Dunav Ultra”.

Pentru ediția 2019, înscrierile sunt deja pornite. Poți face asadar o pre-înscriere la Dunav Ultra: Via Pontica 2019, iar în această etapă nu ești obligat la plata înscrierii.


Sursa: Freerider

freeriderro

Sambata, 24 Noiembrie 2018, ora 10.00, Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune – A.P.A.A. are plăcerea să vă invite la prezentarea finala a evenimentului “Da, și eu pot – Intra Carpatian Tour”, în sala Luvru a Hotelului Capitol din Bucuresti.

Acest eveniment inchide calendarul Turului “Interiorul Carpaților pe Bicicletă cu Diabet”. Anul acesta Gabriela și Cristian Airinei au pedalat 1.200 km pentru copii și tinerii cu diabet tip 1.

În anul 2017, Gabriela și Cristian Airinei au făcut Turul României pe bicicletă, Gabriela fiind prima persoană cu diabet tip 1 care, însoțită de soțul ei, a pedalat 2,600 km, în 26 zile, acum încep o nouă aventură.

glicemie-da-si-eu-pot-gabriela-Airinei.jGabriela Airinei

Pe langa cei doi temerari, Gabriela Airinei pacient cu diabet tip 1 si sotul ei, Cristian Airinei la acest eveniment deosebit vor participa:

  • Roddy Ridle (Scotia – UK) – pacient cu diabet tip 1 care in anul 2016 a ocupat locul 2 la Ultra Maratonul arctic 6633;
  • Tiberiu Useriu – triplucampion la maratonul arctic, 6633;
  • Vlad Tanase, alergator de anduranta, ocupantul locului 3 la acelasi maraton in anul 2016;
  • Radu Partineanu, cicloturist, primul roman care a strabatut Americile pe bicicleta.

Roddy Riddle, ex-ciclist internațional rutier și tip 1 diabetic.

“Am fost diagnosticat cu diabet la vârsta de 40 de ani, iar până în acel moment, știam foarte puțin despre condiție. Scriu aici pentru a crește gradul de conștientizare a diabetului de tip 1 și de a inspira oamenii să își asume un control mai bun asupra stării lor, astfel încât aceștia să poată duce o viață fără limite. Sunt dovada vie că se poate face.”

Roddy-Riddle-06.jpg?x20673foto – Arhiva personala

SUPER sportivul Roddy Riddle a devenit primul scotian care a terminat o cursă dezlănțuită asupra tinuturilor înghețate din Cercul Arctic.

Roddy Riddle, din Inverness, a completat modelul 6633 Arctic Ultra – descris ca fiind unul dintre cele mai dure, mai reci și mai vantoase curse de picior – din lume – pe locul al doilea și cu o zi înainte de termenul limită. Prin trecerea liniei de sosire pe malurile Oceanului Arctic de la Tuktoyaktuk din nordul Canadei, el a obtinut de asemenea distincția de a fi primul diabetic de tip 1 care a finalizat faimoasa provocare de 350 de mile / 563 km.

Cel mai important lucru este creșterea gradului de conștientizare pentru ceea ce poate fi atins cu diabet zaharat de tip 1 și pentru a arăta că nu ar trebui să vă oprească realizarea obiectivelor în viață.

Dl. Riddle, care a devenit ambasador al vieții cu diabet zaharat, și-a reușit starea de sănătate în timpul evenimentului exuberant.

El a finalizat, de asemenea, numeroase curse lungi, inclusiv “pedeapsa” de 230k Marathon de Sables din deșertul Sahara.

Tibi Useriu – „Nu ştiam că există atâtea feluri de frig“

Tibi Uşeriu, românul cu o poveste de viaţă demnă de un thriller.

Tibi-Useriu-01.jpg?x20673foto – Arhiva personala

Românul Tibi Uşeriu este singura persoană din lume care a reuşit să câştige de trei ori la rând cel mai dur maraton din lume, Ultra 6633. Performanţa sa a stârnit admiraţia tuturor, dar puţini ştiu că Tibi Uşeriu are o poveste de viaţă incredibilă, demnă de un film de aventuri. Dezvăluirile despre drumul său în viaţă, de la infractorul care a evadat din două închisori şi a fost vânat de Interpol şi până la sportivul de anduranţă care este astăzi, au fost făcute chiar de Tiberiu Ușeriu, într-o carte.

“Cursa NU s-a terminat  dar Tibi Useriu s-a invins ! Tibi s a castigat demult!

Intr un iad alb inainteaza la -38 de grade fara piele pe talpi.
Cu fiecare pas dureros calca in picioare frici, neputinte, dureri.
Ale lui si ale noastre.
TIBI, Sania ce o tragi dupa tine e din ce in ce mai grea. Stiu.
E plina cu toata dragostea si admiratia noastra.
Cu toate gandurile si rugile noastre pentru tine.
Tibi, te ai invins deja. Te-ai castigat deja!
Stiu, drumul nesfarsit e in tine…
Go, baiatule. Sa fii sanatos si sa ti dea Dumnezeu putere !
Si nu uita ca te iubim si ti multumim pentru tot!”, Oana Pellea.

Vlad Tanase – “Trebuie sa vrei, nu sa iti doresti, aici e cheia…”

vlad-tanase-200x300.jpg?x20673Alerg din pasiune pentru acest sport, iar uneori mai fac si cate un triatlon, totul in timpul liber. Da, exact acel timp liber care si mie-mi lipseste de foarte multe ori, dar pe care reusesc sa “mi-l fac rost”, printre slujba full time si “obligatiile” sociale.

Exista o voce care imi spune ca am dus pasiunea asta la extrem alergand distante cu trei cifre, in conditii uneori ostile sau pe parcursul catorva zile. Alta voce imi spune sa caut provocari tot mai interesante.

De fiecare data pana acum, cea de-a doua voce a castigat si m-am intrebat de ce? Pentru ca sportul de anduranta ma face pe mine sa simt ca traiesc, ca ma bucur de prezent, de-asta. Si tare mult m-as bucura sa incerci macar sa ma intelegi luand parte fie doar ca simplu spectator la un astfel de eveniment.

Si daca ai nevoie de un imbold, sunt aici sa-ti impartasesc din gandurile, trairile, aventurile si cunstintele mele. Poate asa, candva, imi vei da dreptate. Poti.

Radu Paltineanu – “Am plecat în această aventură pentru 9 luni de zile, și iată, s-au împlinit 3 ani de când umblu și învăț, de când încerc să cunosc lumea și pe mine, de când pedalez Americile, bucățică cu bucățică.”

radu-paltineanu_2.jpg?x20673foto – Arhiva personala

Român-canadian, alpinist, cicloturist și blogger, Radu este mai presus de toate un pasionat al aventurii și călătoriei. Dacă în 2013 traversa în echipă mare parte a Scandinaviei și Europei de Est pe bicicletă (peste 2,400 de km) pentru a trage un semnal de alarmă în privința proiectului minier propus la Roșia Montană, anul ce a urmat, acesta a decis să traverseze întreaga Europa și Asie centrală cu autostopul. Cu ocazia încheierii expediției de peste 14,000 de km parcurși cu autostopul de la Paris la Teheran, în Iran, Radu organizează și o ascensiune pe vârful Damavand (5671 m), cel mai înalt vârf vulcanic al Asiei, începând astfel proiectul “7 Volcanic Summits”. În 2015, Radu și-a propus un proiect și mai ambițios, și anume să fie primul român care traversează cele două Americi pe bicicletă, din Alaska până în sudul Argentinei, pedalând prin toate țările nord, central și sud americane. Pe scurt, asta înseamnă peste 34,000 de km de pedalat (inițial proiectul includea doar 24.000 de km pe direcția nord-sud), 22 de țări (+1 teritoriu) (inițial proiectul cuprindea doar 14 țări) și multe dificultăți și obstacole. Mai mult, în cadrul aceleiași expediții Radu are în plan și două ascensiuni spectaculoase, pe cel mai înalt vârf vulcanic al Americii de Nord, vf. Orizaba (5636 m), respectiv pe cel mai înalt vârf vulcanic al Americii de Sud, vf. Ojos del Salado (6893 m).

Radu Paltineanu – 23 Octombrie 2018

Doamnelor și domnilor, am reușit! Astăzi, la orele 21:51 am ajuns în Ushuaia, capătul expediției mele americane, unind astfel cele două extreme ale Americilor, pe bicicletă. Mai precis, Deadhorse în nordul Alaskăi și Ushuaia, în sudul Țării de Foc, în prima aventură românească de acest gen. Închei această expediție cu 34.554 de km pedalați și alți 4.100 de km navigați pe cursul fluviului Amazon, kilometri care m-au purtat prin toate țările și teritoriile continentale ale Americii de Nord și Sud: Alaska (SUA) – Canada – SUA – Mexic – Guatemala – Belize – El Salvador – Honduras – Nicaragua – Costa Rica – Panama – Columbia – Venezuela – Brazilia – Guyana – Surinam – Guiana Franceză (Franța) – Peru – Ecuador – Bolivia – Argentina – Paraguay – Uruguay și Chile.

radu-paltineanu_3.jpg?x20673foto – Arhiva personala

Mi-am început expediția americană pe 5 august 2015, în tundra alaskană, coborând apoi în paralel cu lanțul munților Stâncoși, Canada și Statele Unite. A urmat deșertul Chihuahua, Platoul Central Mexican, ascensiunea pe cel mai înalt vulcan din America de Nord, Orizaba (5.636 m), jungla din sudul Mexicului și Guatemala, vulcanii Americii Centrale și căldura infernală a Tropicelor.

Din Columbia, am luat-o spre est, începând să zig- zăguiesc pe întreg continentul sud american. Au venit, pe rând, Marea Savană și cascada Angel în Venezuela, jungla guyaneză, Amazonia și atingerea punctului cel mai îndepărtat de centrul Terrei, vârful Whimper (6.268 m) din Masivul Chimborazo, în Ecuador. Apoi, deșertul de pe coasta peruană, altiplano andin, unde am pedalat, uneori, la peste 4.500 de m altitudine, căldurile infernale din nordul Argentinei și Paraguay și, în final, stepa nesfârșită a Patagoniei. Pot spune cu mâna pe inimă: wow, what an amazing journey!

În afară de locurile traversate, această aventură a avut și un profund impact cultural și uman asupra mea, fiind posibilă doar cu ajutorul oamenilor mulți care și-au deschis inimile și casele și m-au primit la ei și ajutat. Așadar, vreau să mulțumesc din suflet, tuturor celor care m-ați urmărit de-a lungul acestor ani și m-ați sprijinit cu donații. Doar datorită vouă a fost posibilă această experiență. Cu lacrimi în ochi, vă mulțumesc!

Pentru ca proiectul nostru este finantat din donatii si ceva sponsorizari, dar si pentru ca ne dorim ca acest eveniment sa fie la nivelul asteptarilor voastre venim cu cateva detalii si rugaminiti.

Programul il vom definitiva in curand, dar va fi cu siguranta un eveniment intins pe toata ziua, de aceea avem prevazuta o masa de pranz.

– persoanele cu diabet au acces gratuit la masa de pranz;

– cei ce insotesc copii (sub 18 ani) cu diabet au acces gratuit la masa de pranz;

– cei ce doresc sa serveasca masa de pranz cu noi si invitatii nostrii sunt bineveniti, dar vor trebui sa sustina cauza “Da, si eu pot!” cu o donatie.

Donatia minima recomandata este de 100 lei si se face in contul:

Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune – A.P.A.A., CF: 27786598, IBAN: RO36INGB0000999907457526 deschis la: ING BANK Bucuresti

Pentru inscrieri va rugam sa urmati pasii de aici.


Sursa: Freerider

freeriderro

Vorbeam într-unul din articolele precedente despre durerile cauzate de bicicletă și rezolvarea acestora, iar mulți dintre voi ne-au cerut un articol despre componentele ergonomice pe care le pot instala pentru a-și face viața mai ușoară. Astfel, în articolul de față, vom aborda tema componentelor ergonomice pentru biciclete în concordanță cu cele explicate în articolul menționat mai sus.

componente-ergonomice-pentru-bicicleta.j

O să avem la dispoziție imagini de la producători și o să vă povestesc și despre experiența mea cu aceste componente în decursul timpului, punctual, în dreptul fiecărui produs. Ca regulă generală, ideal este găsești poziția perfectă prin alegerea unui ghidon, pipe, a unei șei alături de ajustarea corespunzătoare a acestora.

Ghidonul

Durerile de cap, gât sau umeri, pot avea drept cauză (excluzându-le pe cele legate de musculatură) o poziție greșită pe bicicletă. În acest sens, alegerea corectă a unui ghidon este foarte importantă. Durerile pot apărea în cazul în care ghidonul este mult prea lat (depășind lățimea umerilor) sau dacă acesta este prea îngust (poziționându-ți corpul incofortabil) – deși de regulă, un ghidon prea lat cu un backsweep necorepunzător poate fi cauza principală.

Backsweep este înclinația ghidonului spre tine. Ghidonul poate fi drept, poate fi lăsat ușor în jos sau poate fi ușor tras spre tine și spre partea superioară. În funcție de construcția acestuia, va reieși poziția ta pe bicicletă. Din experiența celor 18 ani de pedalat, am ajuns la concluzia că ghidoanele cu un backsweep și un upsweep ușor te ajută nu doar să stai mai comod pe bicicletă, dar să tragi și cu ușurință de ghidon când trebuie să ridici roata de față pentru a trece peste un obstacol. Totodată, este foarte importantă și poziționarea manetelor de frână. Dacă acestea sunt montate pe ghidon la 90 de grade, nu vei face altceva decât să-ți forțezi închieturile inutil și să frânezi cu dificultate. În funcție de poziția pe bicicletă, manetele de frână trebuie să vină în continuarea brațelor, creând astfel o linie dreaptă și eliberând de stres încheieturile.

pozitionare-incheietura-mana-bicicleta-1

În imaginea de mai jos poți vedea diferența dintre un ghidon perfect drept și unul cu backsweep/upsweep.

pozitionare-mana-ghidon-bicicleta.jpg?x2

Ca regulă de bază, ghidonul ar trebui să fie la fel de lat precum umerii, însă în cazul unui ghidon curbat, poziționarea mâinilor este mai aproapiată, așadar se poate alege un ghidon curbat mai lat decât în cazul unuia drept.

ghidon-sq-lab-30x-carbon-2018-2.jpg?x20673Ghidon ergonomic testat de la SQ Lab.

În acest sens, cei de la SQ Lab spre exemplu, au devoltat mai multe ghidoane specifice disciplinelor pe care le practici: pentru Cross Country, All-Mountain/Enduro (trasee tehnice) sau trekking, după cum se poate observa în imaginile de mai jos.

ghidoane-confortabile-bicicleta.jpg?x20673Ghidonul 310 pentru XC sau fitness este curbat ușor în jos și spre tine, pentru o poziție aerodinamică și totuși comodă. Ghidonul 311 pentru teren tehnic ridică mai mult coatele în vederea abordării unui teren dificil, pe când ghidonul 302 pentru Trekking oferă o poziție foarte confortabilă pentru umeri.

Cu o poziție corectă a ghidonului, membrele tale (mâinile) pot acționa de asemenea ca un set de suspensii suplimenatare când treci peste porțiunile denivelate, venind în completarea furcii.

Ce este de reținut este că pozționarea mâinii determină poziționarea cotului, iar acesta mai departe are un efect asupra umerilor ce determină unghiul spatelui. Un cerc format de toate aceste 4 elemente care depind unul de celălalt pentru a lucra în armonie.

Poziționarea ghidonului pe înălțime

Este clar pentru mulți dintre voi că ghidonul nu poate fi ajustat pe înălțime, însă există câteva variante dacă vrei neapărat să-l ai mai sus. Un ghidon plasat cât mai jos, pune presiune mare pe roata de față, iar astfel vei putea urca mult mai ușor pante abrupte cu un control bun pe coborâre. Ghidonul plasat mai jos oferă o poziție mai aerodinamică însă în același timp îți va solicita spatele mai mult și este posibil să nu te simți confortabil. Această poziție neceistă obișnuință. Cu ghidonul plasat mai sus, stai mai comod, cu spatele mai lejer, poți să tragi de ghidon mai ușor când treci epste obstacole însă vei fi plasat destul de departe de roata de față, iar controlul nu va fi excelent. Ideal este să găsești combinația câștigătoare dintre aceste două extreme, ca să poți îmbina controlul cu confortul.

Iată ce soluții există pentru poziționarea ghidonului pe înălțime:

pozitionarea-pipei-bicicleta.jpg?x20673În stânga, exemplu pentru bicicletele de munte. Sub pipă există (sau ar trebui să existe) mai multe distențiere. Scoți pipa, scoți două distanțiere, bagi pipa la loc, apoi cele două distanțiere le montezi deasupra pipei. În felul acesta cobori poziția ghidonului. Sau poți elimina toate distanțiere și să tai gâtul furcii, astfel încât pipa să vină montată fix deasupra cuvetelor. În imaginea din dreapta este prezentată soluția pentru bicicletele de trekking sau cele de oraș cu o pipă reglabilă pe înălțime, varianta cea mai simplă. Atenție însă, aceasta nu poate fi folosită pentru bicicletele de munte dat fiind forțele mai mari care pot apărea pe traseu.

Alegerea corectă a pipei

Durerile de cot sau chiar de palme, pot fi generate de o pipă aleasă incorect. Însă și aici sunt multe de dezbătut, căci de regulă, pipa îți poate oferi o poziție foarte confortabilă pe bicicletă sau poate face bicicleta ușor de manevrat în situații tehnice, dificile. De aceea, și la acest capitol este indicat să găsești o cale de mijloc.

Pe scurt, o pipă lungă și dreaptă îți oferă o poziție aerodinamică și un control bun pe urcări, însă va fi incomodă. O pipă scurtă și ridicată îți va oferi o poziție mai confortabilă, iar cu cât aceasta este mai ridicată cu atât vei trage mai ușor de ghidon. Însă pe urcări, poziția ta pe bicicletă va fi destul de scurtă, iar pe porțiunile abrupte este foarte posibil ca roata de față să se ridice de la sol, în special dacă ai suspensii mai mari (de peste 140mm). Cu aceste informații precizate va trebui să te gândești ce dorești exact de la bicicletă: confort sau o poziție dinamică?

Pentru mine, combinația ideală pentru XC s-a dovedit a fi un ghidon de 740mm cuun backsweep de 7 grade, upsweep de 5 grade și o pipă de 40mm cu un rise de 6 grade, în condițiile în care am o înălțime de 1.73m. Am precizat înălțimea deoarece pentru o peroană de 1.80m, confirgurația cu pipa de 40mm lungime va fi incomodă (vei sta foarte strâns). Așadar, am preferat să am o poziție ceva mai comodă (în mod normal la XC se folosesc pipe de 80-100mm) și să ridic mai ușor de ghidon, în acest fel putând să trag de bicicletă lejer când vine vorba de sărit peste obstacole.

Manșoanele

Amorțeala din palme pe de altă parte este dată de multe ori de o poziție incomodă a acestora pe ghidon. Manșoanele rotunde dintr-un material dur sunt cauza pentru care nervul ulnar, care amorțește în primă fază degentul mic și inelarul. Acest nerv se află foarte aproape de suprafața pielii, de aici și pierderea motricității pe cele două degete. Ulterior, un manșon incofrtabil, poate afecta și nervul medial, iar palma amorțește complet.

mansoane_ergonomice_bicicleta_1.jpg?x20673Exemplu de manșon cu suport pentru palmă.

Deși nu sunt foarte folosite în competiții, manșoanele ergonomice pot avea multe beneficii prin eliberarea zonelor de presiune, poziționarea corectă a mâinii pe ghidon și bineînțeles, prin creșterea confortului.

Mai toți producătorii de manșoane ergonomice oferă produsele în diferite dimensiuni (S, M, L de exemplu), astfel încât acestea să se potrivească conformației tale. Cele mai confortabile manșoane oferă un sprijin foarte bun pentru podul palmei, fiind mult mai late în acea porțiune. Porțiunea lată trebuie să fie paralelă cu solul, astfel încât să aibă o eficiență maximă. Faptul că folosești aceste manșoane nu exclude complet riscul de a nu-ți amorți palmele după mult timp de pedalat, însă fără discuții, reprezintă o soluție mult mai atractivă decât în cazul manșoanelor rotunde și dure. Manșoanele ergonomice sunt construite de regulă din mai multe materiale.

Tot la acest capitol pot fi menționate și mănușile cu gel în zona palmei, pentru cei care vor și mai mult confort alături de amortizarea șocurilor provenite de pe traseu.

mansoane-ergonomice-dimensiuni.jpg?x20673Exemplu de dimensiuni ale manșoanelor de la Ergon.

Încălțămintea și poziționarea pedalelor

Durerea de picior sau amorțirea tălpii este dată fie de dimensiunea incorect aleasă pentru încălțăminte (prea mică), fie din cauza alegerii incorecte a calapodului (tălpicile interioare în limbaj popular). 28 de oase și 114 ligamente asigură o mișcare complexă a piciorului, însă toată greutatea se lasă pe talpă unde pot fi blocate vase de sânge sau nervi, ceea ce duce la amorțeală sau dureri.

Pentru a combate această amorțeală poți opta pentru un calapod ergonomic, acesta distribuind presiunea uniform. În imaginea de jos, în stânga, punctele de presiune pe un set de calapod convenționali, iar în dreapta, punctele de presiune pe un set de calapod ergonomici.

talpici-ergonomice-pantofi-ciclism.jpg?x

Durerile date de articulația coapselor sau a șoldului pot proveni de la poziția incorectă pe pedale. Nu uita că talpa trebuie să fie dreaptă, iar poziția corectă a talpei pe pedală este către în față, nu la mijloc, exact cum se vede în fotografia de mai jos.

pozitia-talpii-pe-pedala.jpg?x20673

Pentru cei care folosesc pedale clipless (SPD în limaj popular), poziția s-ar putea să pară la început mai dificil de suportat. Poziționarea în formă de V a tălpii pe pedală aduce cu sine câteva dezavantaje: forța de apăsare nu este foarte eficientă, poți atinge cu călcâiul în cadru, poți atinge cu încălțămintea în brațul pedalier. Dacă poziționarea dreaptă ți se pare imposibilă din primă, reglează plăcuțele în așa fel încât să pornești într-o poziție de V pe care s-o corectezi în timp, până ce reușești să fii cu talpa paralelă cu foile/brațul/cadrul.

Șaua

sa-sqlab-611-active-2018-3.jpg?x20673Șa ergonomică testată de la SQ Lab.

Durerea de perineu sau de fese apare în momentul în care pe acea zonă există o presiune prea mare. Deja există foarte mulți producători care oferă șeile în dimensiunea oaselor șezutului tău. Acestea sunt măsurate individual, apoi ți se prezintă variantele de lățime de șa pentru care poți să optezi. Pentru a înțelege mai bine de ce este necesară o șa ergonomică, privește imaginea de mai jos.

pozitie-oase-sa-bicicleta.jpg?x20673

Pe lângă faptul că există un canal pe mijlocul șeii care eliberează durerea de perineu, oasele tale vor sta exact pe zona șeii. Mai mult decât atât, aceasta flexează ușor atunci când pedalezi, oferind deci mai mult confort.

flexare-sa-sq-lab.jpg?x20673Inteligent: zona albă de sub așa este un material gumat care poate fi înlocuit cu unul de duritate medie sau mare. Cel alb este cel mai confortabil.

Producătorii s-au gândit chiar și la cei cu probleme la prostată, dezvoltând în acest sens o șa care nu pune deloc presiune pe acea zonă. Deși, între noi fie vorba, arată cam odios.

sa-probleme-prostata-biiccleta.jpg?x20673

Nu în ultimul rând: poziția pe bicicletă

Toate sfaturile de mai sus sunt de prisos dacă poziția ta pe bicicletă nu este cea corectă (mai multe informații în acest articol). Spre exemplu, dacă alegi un cadru mai mic sau mai mare, dacă nu ai piciorul poziționat corect atunci când pedalezi, sau dacă stai mult prea întins sau mult prea strâns pe bicicletă. Pentru cei care vor să treacă la următorul nivel, le recomandăm un bike fitting, pentru poziția perfectă pe bicicletă.


Sursa: Freerider

freeriderro

După ce în ianuarie 2017 anunțam că Reghin revine în viața noastră cu schiurile Combi R, Topaz, Topazzz, Rubin și Național, la final de 2018 avem plăcuta supriză să vedem că marca românească face încă un pas în direcția sporturilor de iarnă și lansează trei modele de plăci pentru snowboard: Alimoș, Pintea și Jianu. Fiecare are un anume specific, însă înainte de a intra în detaliile specificațiilor, nu putem să nu remarcăm designul excelent, care efectiv aduce un omagiu tradiției și legendei românești. Grafica este executată de Cristian Darstar, iar colorist este Andrei Tăbăcaru.

Reghin Snowboards a ales anul centenar 2018, pentru lansarea plăcilor lor, care omagiază haiducii români și legendele lor: Toma Alimoș pentru Moldova, Pintea Viteazu pentru Transilvania și Iancu Jianu pentru Valahia. Dacă nu te dădeai pe placă până acum, iată un motiv solid să te apuci. Poate nu vei fi din start artist pe zapadă, dar cu siguranță „the cool factor” îl vei avea cu tine.

placi-snowboard-reghin-almos-pintea-jian

Reghin Alimoș este pentru Park. Miezul este din lemn, iar pentru construcție avem sidewall. Într-un mod cât se poate de original autorii ne spun caă personajul Toma Alimoș provine din „Moldova”, puterea sa specială este „măiestria”, iar terenul ideal pentru placă este „park”.

snowboard-reghin-almos.png?x20673 specificatii-placa-snowboard-reghin-alim

Reghin Pintea este pentru Freeride. Miezul este din lemn, iar pentru construcție avem sidewall. Pintea Viteazu este din „Transilvania”, abilitatea lui principală este „forța brută”, iar terenul ideal de dat este „freeride”.

snowboard-reghin-pintea.png?x20673 specificatii-placa-snowboard-reghin-pint

Reghin Jianu este pentru All Mountain. Miezul este din lemn, iar pentru construcție avem sidewall. Iancu Jianu este din „Valahia”, puterea lui specială este „abilitatea de negociator”, iar terenul ideal de dat este „all mountain”.

snowboard-reghin-jianu.png?x20673 specificatii-placa-snowboard-reghin-jian

Prețurile nu au fost anunțate, iar precomenzi se vor putea face în curând pentru sezonul 2019-2020.


Sursa: Freerider

freeriderro

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteBicicleta trebuie păstrată curată și în stare bună de funcționare, ceea ce implică spălări dese și folosirea multor tipuri de substanțe. Pentru cei ce sunt stresați de contaminarea discurilor de frână cu aceste substanțe a apărut un ajutor nesperat, Muc Off Disc Brake Covers!

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteIndiferent dacă spălați bicicleta după fiecare tură sau doar atunci când începe să scoată zgomote ciudate, este destul de important ca detergenții și mai ales soluțiile de gresare să nu ajungă pe discurile și plăcuțele de frână.

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteNoile Disc Brake Covers de la Muc-Off vor proteja frânele de jeturi accidentale de spray de la tuburile cu protecții de cadru, detergenți sau uleiuri.

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteProtecțiile simple din neopren se așează strâns pe discuri și le protejează atât de substanțe nocive la spălare cât și de atingeri nedorite în timpul transportului. În plus au un design cu culori vii care te fac să nu uiți de ele când împachetezi sau speli bicicleta.

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteMuc Off Disc Brake Covers se vând ca pereche, costă 29$ și se potrivesc la toate discurile de șosea sau MTB între 140 și 203 mm. Sunt refolosibile și se pot spăla foarte ușor.

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteO bază mai solidă se așează în spatele discului, peste butuc după care exteriorul flexibil se așează la locul lui, fie direct peste disc sau chiar și peste cadru sau furcă.

Muc-Off-Disc-Brake-Covers_neoprene-proteProtecțiile Disc Brake Covers nu sunt complet etanșe, deci nu trebuie încercat jetul de ulei direct pe ele. Acestea sunt mai degrabă proiectate să ofere o protecție suplimentară. Înainte de o nouă folosire trebuie doar clătite după care acestea pot fi folosite din nou pentru a proteja discurile la spălare sau transport.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelPinarello intră în cursa gravel cu noul model Grevil. Acesta se prezintă cu un amestec de linii elegante italiene care definesc cursierele mărcii și un aspect angular, stilul dramatic având și rolul practic de a izola ciclistul rapid de gravel de vibrațiile provenite de la terenul neregulat.

Grevil e prima încercare a celor de la Pinarello în lumea gravel, amestecând performanța înaltă și caracteristicile aero de pe modelele de șosea cu durabilitatea și capacitatea de amortizare de la modelele de CX și MTB. Noul Grevil e proiectat în continuare să fie o cursieră foarte rapidă, doar că nu mai este limitat la drumuri bune. Pentru cei ce vor viteză se pretează o echipare cu roți 700c și anvelope de 30-42 mm în timp ce pentru cei ce vor să intre pe teren mai dificil alegerea bună sunt roțile 650b cu anvelope 2.1.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelNoul Grevil adaptează conceptul Think Asymmetric de la Pinarello, începând cu downtube-ul asimetric proiectat să contracareze deformările provenite de la transmisie prin monoblocul clasic filetat.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelAsimetria continuă în spate cu un chainstay coborât pe partea dreaptă pentru a face loc anvelopelor 2.1 în timp ce pe partea stângă chainstay-ul merge în linie dreaptă spre prinderea flat mount de etrier ce se află în interiorul triunghiului. Apoi se extinde spre seatstay-uri care sunt curbate pentru a se conecta cu axul spate.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelNoua bicicletă din carbon folosește brațe ale furcii și seatstay-uri depărtate și subțiri pentru a oferi o curgere fină a aerului peste roți, plus un downtube cu formă internă concavă despre care Pinarello spun că oferă o aerodinamică mai bună peste suportul de bidon integrat în cadru.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelÎn față Grevil primește o aripioară proemninentă ce acoperă discul de frână pentru a stabiliza aerul ce trece peste etrier, asemănătoare cu cea de pe Dogma F10.

Noul Grevil are rutare internă adaptabilă pentru transmisii mecanice și electronice 1x sau 2x. Are o tijă de șa din carbon specială, headtube conic de 1.5 și un al treilea suport de bidon sub downtube.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelPinarello spun că au dezvoltat o geometrie dedicată pentru noul Grevil începând cu un reach mai mic și o înălțime mai mare a ghidonului decât pe modelele de șosea pentru un confort sporit și agilitate mai bună în teren tehnic. În timp ce multe companii măresc distanța dintre roți pe gravel bike-uri, Pinarello au mărit-o și ei dar foarte puțin pentru a nu pierde din senzația de cursieră. Chainstay-urile de 420 mm înghesuite în spatele asimetric au făcut posibilă compatibilitatea cu ambele tipuri de roți și o manevrabilitate excelentă în orice condiții.

Bicicleta e disponibilă în șase mărimi între 44-59 cm și în 5 opțiuni de culoare.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelGrevil va fi disponibilă cu două opțiuni de cadru. Modelul standard Grevil folosește carbon mediu-high modulus T700 și va fi disponibil doar ca bicicletă completă.

2019-Pinarello-Grevil_650b-carbon-gravelUn al doilea model Grevil+ va primi același design dar cu fibre high modulus Dream T1100 și va folosi tehnologia Nanoalloy.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-nukeproof-mega-and-scout-mountain-bNukeproof au pregătit multe noutăți pentru 2019, dar dintre acestea se remarcă trei noi biciclete care vor fi cu siguranță de succes pe piață! Una dintre ele este Nukeproof Digger despre care compania spune că nu e în mod specific un ciclocros, gravel sau adventure bike așa că e greu de încadrat într-o categorie.

2019-Nukeproof-Digger-gravel-adventure-rBicicleta se apropie mai mult de un MTB cu ghidon dropbar iar acesta e probabil cel mai bun mod de a descrie Digger. Capabilă să ruleze pe orice de la asfalt la poteci tehnice, cadrul din aluminiu triple butted hidroformat include o furcă din carbon și sunt ambele compatibile cu roți 700c sau 27.5 Road Plus. Spațiul pentru anvelope nu este totuși chiar așa mare, dimensiunile maxime fiind de 27.5×2.3 și 29×2.1. Puntea dintre seatstay-uri e demontabilă pentru a mări spațiul în caz de noroi sau pentru a permite montarea de aripi complete. Cadrul oferă atât puncte de montaj pentru aripi complete cât și pentru portbagaje, are monobloc filetat, folosește ax de 12×142 mm în spate și 15×100 mm în față și are rutare internă pentru tija dropper.

Este una din primele biciclete complete ce vine în echiparea standard cu anvelopele WTB Sendero 650bx47 mm care ar trebui să îi permită să ruleze și pe șosea și pe offroad în siguranță. Cadrul e compatibil doar 1x și e echipat cu componente SRAM Rival sau Apex 1×11 cu frâne hidraulice.

Nukeproof-Digger-adventure-gravel-bike-gDigger va fi oferit în trei mărimi între M și XL începând cu luna decembrie la prețul de 1699.99 $ pentru varianta Pro și 1349.99 $ pentru varianta Comp.

2019-nukeproof-scout-hardtail-mountain-bO altă bicicletă interesantă este noul hardtail Scout. Construit pe popularitatea cadrului din ultimii ani, Scout va fi disponibil în variantă cu anvelope 27.5×2.6 sau 29×2.35 și în echipări Comp, Race și Sport.

Nukeproof-Scout-hardtail-geometry.jpg?x2Bicicleta e construită ca un hardtail jos și cu unghi mic al furcii, prețul începând de la 999 $ pentru modelul Sport, accesibil celor ce doresc o bicicletă capabilă de trail. În funcție de echipare bicicleta vine cu furcă RockShox Revelation, Sektor sau Reocn de 140 mm pentru modelul de 27.5 și 130 mm pentru cel de 29 și cu puncte de contact mai confortabile. Bicicletele complete includ transmisii 1x și anvelope Maxxis. Modelul Scout 275/290 se va livra începând cu 19 noiembrie.

2019-nukeproof-mega-275c-enduro-trail-mo2019-nukeproof-mega-275-enduro-trail-mouPentru cei ce doresc o amortizare mai bună, Nukeproof Mega 275c și 275 oferă geometrie câștigătoare la EWS și multe componente noi. Bicicleta a fost introdusă la finalul lui 2017 iar în 2019 are componente mai moderne ce includ noi puncte de contact, noi transmisii, anvelope Michelin Wild Enduro, roți Mavic Deemax Elite și mai multe opțiuni de cadru din carbon la versiunile RS, Factory și Pro. Cadrul are de asemenea un toptube ceva mai lung la mărimile L și XL, headtube-ul fiind de asemenea puțin mai înalt pentru a face bicicleta mai confortabilă pentru cicliștii înalți.

Modelele Mega Comp din aluminiu vin și ele cu transmisie SRAM NX Eagle, furci RockShox Yari Charger RC și mai multe opțiiuni 29 în variantele Mega 290 Factory, Pro și Comp. Momentan Mega 290 e disponibil doar cu cadru din aluminiu, Nukeproof anunțând că nu se pune problema încă de o versiune din carbon. Toate modelele 2019 Mega 275c/275/290 sunt deja disponibile.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Te poți baza pe cei de la SKS că au întotdeauna ceva nou de arătat. De data asta noutățile vin de la pompa de picior și manometrul digital.

pompa-bicicleta-sks-Airstep-02.jpg?x2067

Construită din aluminiu, pompa SKS Airstep este fabricată în Germania în aceeași fabrică ce produce galeriile de admisie pentru Mercedes. Deci din start avem garanția de încredere pentru calitatea fabricației. Pompa este pliabilă, iar când nu este folosită, furtunul lung se încolăcește în jurul manometrului. Noua SKS Airstep poate umfla până la 7 bar / 102 psi, așadar la limită pentru cei care pe cursieră vor anvelope umflate mai mult. Airstep dispune de cap cu adaptoare presta și schrader, iar prețul anuntat este de 69 euro.

pompa-bicicleta-sks-Airstep-01.jpg?x2067

Din aceeași serie face parte și noul manometru digital SKS Air Checker care are acum un upgrade sub forma unui nou cip. Acesta permite măsurarea mai precisă a presiunii mici din anvelope, folositor pentru mtb-urile Plus sau bicicletele fat. Presiunea este arătată în timp real. SKS Air Checker dispune și de valvă de retur, pentru a putea ajusta “la milimetru” presiunea din roți. Prețul anunțat este de 29 euro.

manometru-SKS-Air-Checker.jpg?x20673


Sursa: Freerider

freeriderro

3t-Exploro-Team-Force-Limited-Racing-GreGravel bike-ul aero Limited Edition Team Force Green 3T Exploro arată fantastic și este gata de orice provocare, fiind o bicicletă solidă și extrem de rapidă.

3t-Exploro-Team-Force-Limited-Racing-GreNoua variantă în colecția 3T Exploro, Limited Edition Team Force Green, este practic doar o vopsea nouă și câteva componente schimbate. Sunt folosite cadrul Exploro team și furca 3T Fango LTD, ambele cu prinderi flat mount pentru etrier și ax thru de 12 mm la ambele roți.

Roțile folosite sunt 3T Discus Plus C25 Pro 650b iar pe jantele cu lățime internă de 24 mm se așează perfect anvelopele WTB Byway de 47 mm cu margini negre.

3t-Exploro-Team-Force-Limited-Racing-GreRestul echipării include o transmisie SRAM Force CX1 cu frâne HRD, ghidon 3T cu pipă Apto Pro, ghidon Superergo Pro și tija de șa Exploro dedicată cu o șa WTB Volt. Bicicleta completă este oferită la prețul de 4.500 $ și e disponibilă în mai multe mărimi.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Momsen-Vipa-ultra-stage-racing-enduranceMomsen revin pe piață cu un nou model VIPA, dar acesta e unul plin de spații de depozitare, inspirate oarecum din cele de pe bicicletele de triatlon. Este special proiectat pentru cursele lungi pe etape, cum e Cape Epic din Africa de Sud, de unde e și firma Momsen. Noul VIPA ULTRA are multe opțiuni de depozitare în cadru a sculelor, camerelor de schimb și a alimentelor.

Momsen-Vipa-ultra-stage-racing-enduranceTermenul de Superbike e venit din lumea triatlonului, dar VIPA ULTRA se poate încadra în această noțiune, cel puțin ca spațiu de depozitare intern. Similar cu sistemul Specialized SWAT, downtube-ul oferă unul dintre spațiile de depozitare, însă aici e vorba chiar de o cutie ce face parte din downtube, nu doar o deschidere în acesta ca la sistemul SWAT. Astfel se vor păstra mai ușor obiecte mici ca tuburile de CO2 și supapele de umflare ce nu se vor putea pierde prin cadru, însă și spațiul disponibil este astfel limitat.

Un alt spațiu de depozitare e în toptube, este închis cu fermoar și oferă posibilitatea de a transporta hrană, scule sau orice altceva ce în mod normal și-ar găsi loc prin buzunare.

Momsen-Vipa-ultra-stage-racing-enduranceCadrul permite transportul a trei bidoane, două fiind în interiorul triunghiului principal, datorită unghiului sub care e montat suportul de pe seat tube.

Momsen-Vipa-ultra-stage-racing-enduranceCursa suspensiei e cu 20 mm mai mare decât la originalul VIPA, fiind acum de 100 mm. Bicicleta poate accepta furcă de 100 sau 120 mm și oferă două geometrii distincte ce se pot alege cu ajutorul unui flip chip la prinderea amortizorului. Bicicleta are deja un reach foarte mare, ceea ce face să fie folosite pipe scurte de 40 sau 50 mm. Trecerea între geometriile Slack sau Steep se face în câteva minute cu o singură cheie inbus.

Momsen-Vipa-ultra-stage-racing-enduranceChiar dacă în imagini bicicletele sunt prezentate cu transmisii 1x, cadrul e compatibil și 2x. Monoblocul e filetat clasic de 73 mm, butucii sunt Boost, tija dropper e rutată intern iar dimensiunea maximă a anvelopelor e de 29×2.35.

Bicicleta e disponibilă doar sub formă de kit cadru ce include amortizorul Fox Float DPS Performance, prinderea pentru tija de șa, o pipă de 40/50 mm, axul spate și headset-ul. Cadrul va fi disponibil doar în două mărimi iar Momsen recomandă să fie respectate indicațiile de pe pagina lor pentru alegerea mărimii corecte. Reach-ul este de 451.1 și 465 mm. Cadrul mic este disponibil în timp ce mărimea mare va fi disponibilă luna viitoare, prețul fiind de aproximativ 2.900$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

Autentifica-te  
×