Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    3.207
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    121.681

Postări în blog

freeriderro
Racing-winter-yeti-cycles-Shawn-Neer.jpg

Fiecare se pregătește în felul său pentru venirea iernii. Pentru Shawn Neer, rider Yeti/Fox Factory, asta înseamnă pelerinajul său anual în nordul îndepărtat pentru o tură finală de pe traseele alpine. După un lung sezon competițional, această escapadă este o ocazie de reconectare cu terenul care l-a format ca rider. Inevitabil, zăpada va veni, iar Shawn va fi forțat să înceapă antrenamentul pentru off-season.
Aceste ture “sălbatice” fac parte din echilibrul de care orice rider de top are nevoie.


Sursa: Freerider

freeriderro

Asociația Sportivă Suceava pe Bicicletă anunță organizarea unui nou concurs de mtb – Bucovina MTB 2019. Cursa va avea loc pe data de 15 iunie 2019. Detalii suplimentare privind traseele, diferența de nivel, taxa de participare sau categoriile de concurs urmează a fi stabilite.

De la organizator:

Suntem asociația sportivă Suceava pe bicicletă! Ne-am început activitatea timid, mai întâi ca bicicliști de ocazie, necunoscând tainele acestui sport, care s-a dovedit a fi unul cu totul și cu totul deosebit, tocmai pentru că, în a pedala am găsit oportunitatea de a petrece timp de calitate, hoinărind prin ținuturile care fac Bucovina să fie atât de cunoscută și apreciată. Pedalând și azi și mâine și adăugând, totodată, km cu fiecare ieșire, ne-am dat seama că sentimentele de libertate,  relaxare și bucurie pe care le aveam când pedalam existau doar când porneam într-o nouă aventură pe două roți. Acest lucru ne-a motivat „să creștem”, puțin câte puțin, până când am avut curajul să facem ceva și pentru ceilalți, nu doar pentru noi. Așa s-a născut pagina de pe facebook Suceava pe bicicletă și, mai apoi, grupul de pe facebook cu același nume, unde am început să adăugăm prieteni, rude, amici și să postăm imagini de la ieșirile noastre.

Suceava-pe-bicicleta-Bucovina-MTB-2019.jfoto @Suceavapebicicleta

Mai mult decât atât, am început să invităm și alți oameni la ieșirile pe două roți; bicicliști de ocazie, amatori sau profesioniști, toate aceste etichete nu mai contau atunci când ne adunam, pentru că, împreună, aveam același scop, iar acest scop ne-a determinat să vrem și mai mult. Dovadă stă faptul că Suceava pe bicicletă a devenit oficial, asociația sportivă Suceava pe bicicletă. Astfel, am căutat sponsori care s-au alăturat scopului nostru; cu sprijinul lor am reușit să ne creăm propriile echipamente sportive și să organizăm evenimente și ieșiri ce păreau nerealizabile până atunci.

Ne-am obișnuit să vrem mai mult, motiv pentru care, în anul 2019 avem planuri mărețe, cel mai important dintre ele fiind organizarea concursului Bucovina MTB. Suntem încrezători în forțele proprii și în ajutorul oamenilor care s-au alăturat asociației sportive Suceava pe bicicletă, implicit, și în organizarea concursului ce se apropie cu pași repezi, spunem noi…așadar, vă încurajăm să participați la acest concurs, pentru că situațiile ce apar în astfel de competiții ne fac să descoperim în noi înșine surse nebănuite de forță și motivație, ce garantează reușita unor astfel de evenimente, dincolo de caracterul competitiv al acestora.

15 iunie 2019 e ziua în care motivația ocupă primul loc!


Sursa: Freerider

freeriderro
maxresdefault.jpg

Garmin produce unele dintre cele mai complexe dispozitive de monitorizare a activităților sportive de pe piață, indiferent dacă vorbim de computerele de ciclism sau de ceasurile multi-sport și de alergare.

Aceste dispozitive ne prezintă o mulțime de metrici legate de activitățile noastre. Multe dintre acestea sunt extrem de utile, dar sunt mulți utilizatori care nu le cunosc și le ignoră, neavând curiozitatea să afle ce reprezintă și cum îi pot acestea ajuta.

Iată în continuare câteva dintre aceste metrici cu scurte explicații despre ele, pentru alergare, ciclism și înot – denumirile vor fi în limba engleză, identic cu cele de pe dispozitiv:

ALERGARE

Pace/speed, distance, time

Acestea sunt datele de bază folosite de orice alergător. Diferența dintre pace și viteză este că prima este exprimată în min/km și a doua în km/h. Alergătorii preferă să folosească Pace-ul. Aceste metrici sunt de multe ori fragmentante în detaliu pentru fiecare tură, care poate fi o tură fizică sau o anumită distanță (în mod standard 1 km).

VO2 max

Această valoare este o estimare a volumului maxim de oxigen ce poate fi procesat de organism prin bătăile inimii la intensitate maximă a efortului. Urmărirea acestei valori dă indicații despre nivelul de antrenament.

Recovery Advisor

Odihna suficientă e esențială pentru a evita accidentările și a păstra nivelul de performanță. Recovery Advisor indică timpul necesar de odihnă în funcție de performanțele măsurate după puls. La puțin timp după începerea unei activități este afișat nivelul de recuperare atins, apoi la final este afișat timpul de recuperare necesar, care e de maxim 4 zile.

Race Predictor

Acesta estimează timpii în care ai putea termina cursele de distanțe clasice în funcție de valoarea VO2 Max. Este nevoie de folosirea unei centuri de puls sau a senzorului de puls optic iar datele fiziologice din profilul personal trebuie să fie corecte.

Stress Score

Stress Score prezice cât de pregătit e organismul pentru o sesiune de antrenament. Se calculează după un test de repaos de 3 minute, valoarea fiind între 1 – foarte pregătit și 100 – foarte stresat.

Heart Rate Zone

Pulsul poate fi împărțit în mai multe zone ce reflectă nivelul de efort depus. Un plan de antrenament bun include antrenamente la toate nivelurile. Dispozitivele de top sunt capabile să modifice aceste valori după datele fiziologice personale.

Lactate threshold

Orice sportiv are un nivel de oboseală peste care apare durerea și epuizarea, acesta e pragul lactic. De obicei acesta apare cam la un puls de 90% din cel maxim. Dacă alergi sub valoarea acestuia vei putea trage mai tare, dacă o depășești te vei epuiza rapid, așa că această metrică e foarte utilă în competiții.

Vertical Oscillation

Această metrică reprezintă balansul pe verticală la alergare: cu cât acesta e mai mic cu atât mișcarea în față e mai eficientă și deci alergarea e mai rapidă și mai puțin obositoare.

Vertical Ratio

Această metrică reprezintă raportul dintre oscilația pe verticală și lungimea pasului, exprimat în procente. Acesta reprezintă o măsură a energiei pierdute pe verticală iar o concentrare asupra valorii la antrenament poate îmbunătăți viteza și economisi energia.

Performance Condition

La fel ca Stress Score, și această metrică e un indicator a energiei rămase în timpul antrenamentului și oferă informații dacă ritmul trebuie mărit sau micșorat. Monitorizează variația pulsului pentru a măsura oboseala organismului.

Cadence

Reprezintă numărul de pași pe minut și reflectă eficiența alergatului. Dacă valoarea scade sub 160 spm se pierde energie fără a câștiga viteză, cu cât valoarea se apropie de 200 spm viteza crește.

Stride Length

Aceasta e lungimea pasului și reprezintă exact acest lucru. E o valoare importantă la alergarea în sală, unde e folosită pentru a calcula distanța și viteza.

Ground Contact Time și Balance

Timpul de contact cu solul este timpul petrecut pe sol la fiecare pas. Este măsurat și balansul timpilor de contact de la ambele picioare. Aceștia trebuie să fie cât mai asemănători.

CICLISM

Speed, Distance, Time, Laps

Acestea sunt cele mai comune metrici de ciclism. Viteza, distanța sau timpul pot fi măsurate pe toată activitatea sau pe ture.

Cadence

Aceasta este practic numărul de rotații pe minut a angrenajului și este un parametru de maximă importanță pentru ciclismul în sală sau afară. Valoarea ei trebuie supravegheată pentru a pedala la o rotație optimă.

Power/Total power în W/Kjoul

Aceasta e măsura puterii totale aplicată de picior în pedală. Cu cât se apasă mai tare în pedală, cu atât se merge mai repede. Cicliștii de performanță sunt obsedați de valorile acestea și le folosesc în antrenamente pentru rezultate de top. Practic e cea mai bună măsură a unei ture pe bicicletă.

Training Stress Score (TSS) – necesită powermetru

TSS este o măsură a stresului aplicat organismului la un antrenament și ghidează cicliștii de performanță să obțină un echilibru între antrenamentele de intensitate și cele de volum. Practic măsoară cantitatea de glicogen arsă la o tură, o valoare sub 150 spune că nu e nevoie de timp de recuperare în timp ce o valoare peste 450 face ca recuperarea să dureze mai multe zile.

Normalized Power (NP) – necesită powermetru

Pe șosea e naiv să ne închipuim că apăsăm pedalele la maxim tot timpul. NP egalizează tura luând în considerare și perioadele când nu s-a pedalat și oferă o imagine mai bună asupra efortulu decât o medie simplă a puterii pe timpul antrenamentului.

Intensity Factor (IF) – necesită powermetru

Acesta e raportul dintre puterea normalizată și puterea limită (FTP), cu cât e mai mare ne indică că efectuăm un interval de intensitate mai puternică.

Torque effectivness – necesită powermetru dual

Prezintă ce procent din puterea dezvoltată în pedală e folosit pentru a mișca angrenajul, permițând reducerea pierderilor de energie.

Pedal smoothness – necesită powermetru dual

Aceasta este o măsură a constanței aplicării puterii pe toată rotația angrenajului, permițând antrenarea unei pedalări perfect rotunde.

INOT

Lenght, Distance, Pace

Acestea sunt metricile de bază și sunt înregistrate automat.

Stroke Count/Rate

Acesta e un indicator important al eficienței la înot și prezintă cât de repede este apăsată apa la fiecare mișcare a brațului.

Stroke Type

Ceasurile Garmin nu doar numără bătăile în apă ale brațelor dar poate identifica și tipul de înot, fiind disponibile patru clase: spate, bras, crowl și freestyle.

Articol inspirat de pe wearables.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Clubul sportiv Next Sports, anunță data cursei Marathon MTB Movilele Blajelului 2019. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 29 iunie 2019. Locația este satul Blajel din județul Sibiu.

CS-Next-Sports-Marathon-MTB-Movilele-Blafoto CS Next Sports – condormedia.ro

Evenimentul oferă concurenților trei distanțe principale de concurs: traseul scurt – 12 km, mediu – 30 km și lung 52 km, dar în total sunt cinci probe, cele mai scurte, de 200 și 600 m, fiind destinate copiiilor cu vârste între 4 și 13 ani.


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allCommencal spun despre modelul lor de trail Meta TR că ajunge în sfârșit la maturitate. La fel ca modelele Meta AM de enduro și Supreme DH, modelul polivalent de TR primește în 2019 roți de 29. Meta TR 29 pare că beneficiază de tot confortul, performanța și stabilitatea primite și de noul Meta AM 29 vara trecută, dar într-un pachet mai polivalent.

Commencal nu uită să reamintească faptul că bicicleta cu o cursă de 130 mm în spate și cu o furcă de 140/150 mm care azi e de TR ar fi fost doar cu câțiva ani în urmă un model capabil de all mountain sau chiar enduro. Datorită geometriei moderne de trail, cu un unghi al furcii de 66.5 grade și roți mari de 29, noul Meta TR 29 trece cu ușurință peste aproape orice obstacol ce îi iese în cale.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allPentru cine a văzut noul Meta AM 29, acest model arată destul de asemănător. A fost dezvoltat în paralel și folosește aceiași suspensie cu un singur pivot despre care Commencal spun că funcționează foarte bine cu furci cu cursa mai lungă. Bicicletele împart majoritatea noilor tehnologii cum ar fi noul triunghi spate mai scurt decât la modelul TR de 27.5, seatstay-urile mai rigide, pivoții mai masivi și un braț U nou ce apasă pe amortizor.

Pivotul principal îmbunătățit e poziționat mai jos și mai în spate, fiind optimizat pentru foile mai mici folosite la 29, un beneficiu adițional fiind reducerea efectului suspensiei asupra pedalelor de-a lungul cursei.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allBicicletlee vin cu echipări mai ușoare și majoritatea au suspensii pe aer (deși există și versiuni pe arc), așa că riderii profesioniști Commencal au și folosit deja modelul Meta AM 29 la cursele de enduro unde nu sunt diferențe de nivel foarte mari.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allCadrul de 29 e din aluminiu triplu tras 6066 și folosește amortizor metric 210×50 mm, ax spate Maxle Boost, monobloc PressFit BB92, prindere de etrier post mount pentru 160 mm și headtube conic de 1.5. Meta TR 29 primește și prindere ISCG, rutare internă modulară a cablurilor, protecție integrată pentru chainstay și downtube, prindere de bidon sub downtube și protecție de noroi în spate pentru a evita stropirea suspensiei. Greutatea anunțată a cadrului fără amortizor e de 3.6 kg.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allNoul Meta TR 29 are o geometrie asemănătoare cu cea a modelului AM, dar modificată să funcționeze cu cursa mai mică a suspensiilor. Asta înseamnă un cadru lung, jos și cu un unghi al furcii mic de 66.5 grade, cu un seattube curbat. Noul TR 29 vine în patru mărimi, între S și XL.

Commencal a lansat bicicleta cu o ediție specială British Edition la un preț de 4000 Euro, în culoarea British Racing Green și cu suspensii Fox Factory (o furcă Fox 36 de 150 mm și un amortizor DPX2), transmisie SRAM GX Eagle și frâne XT, fiind configurată special pentru ca rider-ul echipei Hugo Frixtalon să o folosească la maxim în video-ul de mai sus.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allNoul Meta TR 29 e disponibil în 3 echipări, plus cadrul separat la 1300 Euro disponibil în culorile gri închis sau argintiu mat.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allPe lângă versiunea de top British Edition, Meta TR 29 Race e disponibilă la prețul de 3500 Euro cu o furcă de 140 mm RockShox Pike RX, transmisie NX Eagle, frâne Guide R și roți Spank Oozy.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allVersiunea cea mai ieftină e Meta TR 29 Essential ce are un preț de 2700 Euro și vine cu o furcă Revelation RC de 140 mm, transmisie NX Eagle și frâne Level T.

2019-Commencal-Meta-TR-29_150mm-29er-allMajoritatea versiunilor Meta TR 29 complet echipate sunt deja pregătite pentru a fi comandate direct de la Commencal. Restul pot fi precomandate cu livrare cel târziu în februarie.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Ssitemul de prindere magnetic pentru bidoane Fidlock a fost lansat pe piață acum doi ani. Anul acesta Fidlock se întoarce cu o propunere de a renunța de tot la bidon, cu noul lor sistem Uni Connector. Acesta folosește un sistem de prindere Boa cu două bucle de cadru pentru a putea fixa orice obiect cu o dimensiune comparabilă cu cea a unui bidon: o cutie metalică de Cola, un termos sau câteva batoane energetice. Tot sistemul se prinde pe bicicletă cu ajutorul sistemului lor magnetic deja existent.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Uni Connector combină simplitatea sistemului lor standard de prindere magnetică Fidlock cu și mai multă libertate oferită de sistemul de atașare Boa cu cablu.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Sistemul Boa cu un singur punct de strângere și două fire poate prinde orice obiect cu diametrul până la 80 mm sau o circumferință de până la 250 mm, nefiind necesar ca obiectul să fie rotund.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Ideea e că Fidlock Uni Connector transformă aproape orice într-un bidon Fidlock, ușor de montat și demontat de pe bicicletă și prins în siguranță. Uni Connector se bazează pe o mică compresie a obiectului transportat pentru ca acesta să fie fixat sigur, lucru posibil cu o cutie de suc metalică, o sticlă de apă sau chiar și cu o banană…

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Uni are și un strat de material antiderapant între obiectul transportat și suport, acesta oferind o prindere solidă pentru obiectele mai rigide.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-În imaginile de la Fidlock, suportul e folosit pentru a transporta lucruri destul de extravagante cum ar fi o sticlă de șampanie, un termos de ceai fierbinte sau o cutie de bere.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Pe lângă prinderea clasică cu două șuruburi, Fidlock oferă de asemenea posibilitatea de a prinde baza suportului Uni oriunde pe cadru cu un sistem cu bucle sau chiar și pe o chingă lată, cum ar fi pe un rucsac.

Fidlock-Uni-Connector_universal-fit-Boa-Sistemul standard Uni Connector are un preț de 40 Euro și include două baze de prindere, greutatea totală fiind de 70 g. Acesta va fi disponibil la magazinele distribuitoare.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

uphill-winter-2-1110x400-1024x369.jpg?x2Cea de-a doua ediție a competiției SKV Uphill va avea loc pe 26 decembrie pe un traseu ce pleacă din Brașov din cartierul Răcădău și are finalul la cabana Postăvaru.

Concursul se va desfășura la disciplinele alergare și schi de tură. Iată ce ne transmit organizatorii:

Cupa SKV Uphill este un concurs organizat de SKV Sectiunea Brasov in parteneriat cu Primaria Mun. Brasov si Serviciul Public Salvamont Brasov, ce se va desfasura in data de 26.01.2019, intre Racadau si Cabana Postavaru, pe traseul marcat cu dunga albastra. Este o competitie individuala de schi de tura si alergare, care consta in parcurgerea a unui traseu prestabilit pe schiuri de tura sau cu echipament de alergare montana in conditii de iarna.

Competitia este deschisa tuturor amatorilor acestui sport cat si profesionistilor. Sportivii legitimati vor putea parcurge traseul in afara concursului.

Traseul pe care sa va desfasura concursul este neamenajat si neprotejat, in zona montana, in conditii de iarna si de noapte, in zone care pot sa prezinte pericol de lovire sau caderi de pietre sau zapada, obstacole (arbori, crengi), alunecare necontrolata sau cadere in gol. Organizatorii, prin masurile luate: amenajarea pasajelor dificile, semnalizarea si inlaturarea obstacolelor, alegerea unui traseu relativ sigur si parcurgerea acestuia inaintea cursei, etc, vor incerca sa minimizeze aceste riscuri, dar ele nu vor putea fi excluse in totalitate. Toate acestea necesită din partea participantului experienţa şi cunoştinţe specifice, cum ar fi:

–  experienţa generala despre munte.

–  pregatire fizica si tehnica in ski de tura si ski alpinism.

–  abilitatea de a parcurge in siguranta un traseu într-o zona alpina in conditii de iarna.

–  un bun simt al directiei in teren montan, chiar şi in conditii de vreme rea si vizibilitate redusa. Aceasta înseamna ca fiecare participant sa fie capabil sa folosească o harta si informaţiile despre trasee pentru a ajunge în siguranta.

–  sa cunoasca regulile de comportament in caz de pericol in zona montana.

–  sa dea dovada de fair play si sa actioneze in consecinta atunci cand situatia o cere.

Pentru înscrieri și mai multe informații puteți accesa pagina competiției.


Sursa: Freerider

freeriderro

Bicicletele ieftine și foarte ieftine au dat barometrul peste cap cumpărătorului român, în special cele pe care le găsești în super- și hyper-market-uri. Metro, adus în țară de Țiriac, a dat tonul prin 1996 când au pus spre vânzare bicicletele Uno și Raxon, iar apoi trend-ul a fost continuat de producători locali, unii care își continuă și astăzi activitatea, alții care au dat faliment și și-au închis porțile. În fond, aceste biciclete s-au vândut în cantități atât de mari, încât tirurile plecau de la fabrică zi și noapte ca să alimenteze setea de biciclete “mantănbaic” a românilor, la vremea aceea publicul fiind prea puțin informat din lipsă de surse (și din lipsă de internet) dar, poate cel mai important, și sărăcit de guvernările care ne-au dictat nivelul de trai ani la rândul. Nu că astăzi ar umbla câinii cu covrigi în coadă.

piese-vs-biciclete.jpg?x20673Deci, tu ce-ai alege pentru această sumă?

Pe de altă parte, ca producător sau importator este chiar stupid să nu te aliniezi cererii și să nu te mulezi pe puterea de cumpărare a unui grup țintă, așadar trebuie să livrezi ceea ce se caută. Și din 1996 până astăzi, a existat acest segment de biciclete low-cost care pe de-o parte a reușit să pună mulți români pe biciclete (trebuie să le recunoaștem meritul) și nu doar din mediul rural, însă pe de altă parte a schimbat un pic gândirea în ceea ce privește costul unei biciclete de calitate, mulți dintre potențialii cumpărători invocând la infinit aceeași frază: dar ce face mă pentru banii ăștia? Cartofi prăjiți? Spală rufe? Merge singură? Astea-s doar câteva exemple, dar dacă înțelegi și ești implicat în fenomen, probabil că le-ai auzit și tu pe toate. Ideea este că mulți dintre cei care aruncă aceste vorbe fie nu s-au urcat niciodată pe o bicicletă de calitate, fie, acesta fiind cazul trist, nu și-ar permite niciodată o bicicletă mai scumpă.

Nu în ultimul rând, trebuie să luăm în considerare și faptul că prețul bicicletelor a crescut constant în ultimii 20 ani, iar dacă raportăm prețurile la inflație și la nivelul de trai poate că această creștere nu este atât de mare, mai ales pentru piețele dezvoltate. Desigur, au evoluat foarte mult și componentele, fiind acum mai solide și oferind o performanță net superioară, așadar rechizitoriul în acest caz poate fi contestat într-o oarecare măsură. Fără niciun dubiu, bicicletele și componentele sunt scumpe, în unele cazuri, chiar mai scumpe decât o bicicletă low-cost. Și plecând de la această afirmație, o să aduc câteva comparații în vedere, desigur, cu titlul de pamflet pe care bănuiesc că deja l-ați mirosit.

În van am mai căutat acea bicicletă de 100 de euro. Pe segmentul “mantănbike” efectiv este de negăsit. Prima și cea mai convenabilă ofertă am găsit-o la Carrefour, un Kreativ 2603, model 2018, oferit pentru 569 lei. Cadru de oțel, furcă cu cu o cursă de 50mm, transmisie 3×6 și frâne V-Brake, e chiar mai bună decât prima mea bicicletă. Mai mult decât să dai o tură prin parc cu această bicicletă nu cred că poți face, însă este cea mai ieftină variantă de a te scoate din casă și de a pune pipota la lucru.

kreativ-2603-2018.jpg?x20673

Cu 122 de euro aș putea să-mi achiziționez o foaie pentru un angrenaj Shimano XTR, de O.Symetric, redusă de la 150 de euro. Poate fi folosită drept suport pentru cană, la impresie.

foaie-o-symetric.jpg?x20673

Dacă pentru bicicletă mai pun vreo 300 de lei în plus, pot achiziționa o bicicletă X-Fact Flash, care va avea 21 de viteze (față de 18 ale Kreativ-ului) și roți de 27.5 inch (față de 26 de inch). Mai departe de parcul din apropiere tot nu voi putea ajunge cu această bicicletă, dar cel puțin rulează pe roți mai mari.

X-Fact-Flash.jpg?x20673

Cu banii aceștia îmi pot achiziționa în schimb un ghidon de la SqLab, modelul 30X, cu o lățime de 780mm, rise de 30mm și backsweep de 12 de grade. Greutatea sa este de 235 de grame și pentru că am avut ocazia să-l testez, pot spune că este un ghidon chiar fain. Îl pot folosi pe post de armă, la nevoie.

sq-lab-ghidon.jpg?x20673

Merg mai departe, mai adaug 200 de lei la buget și constat că pentru 1.099 de lei pot achiziționa un Rockrider ST 100. Cadrul arată mai bine decât în cazul primelor biciclete și furca are o cursă de 80 de mm, în schimb mare lucru din configurația de piese nu se schimbă: tot V-Brake-uri, tot transmisie 3×7.

rockrider-st-100.jpg?x20673

Cu 234 de euro îmi pot cumpăra pe loc o pereche de pedale HT ME02T Evo, cu corp din magneziu și ax de titan, care cântăresc doar 200 de grame, mai puțin chiar decât ghidonul din carbon. Vă puteți imagina asta? Problema mea cu ele este piulița din capătul axului care face notă discordantă cu ideea acestui produs. Le poți păstra pentru când va crește cel mic, apoi să i le faci cadou când împlinește 18 ani.

pedale-ht-me02t-evo.jpg?x20673

Trec și mai departe și ajung la un Sprint Dynamic HDB 27.5, versiunea 2018, cu un preț de 1.600 de lei. Vorbim deja de frâne hidraulice pe disc în acest segment de preț, de componente Shimano Altus și de altele de care ai mai auzit, ceea ce îmi oferă un sentiment de siguranță la achiziționare. Bineînțeles, nici cu această bicicletă nu pot să străbat munții, însă din toate cele de până acum, este cea care mă va duce în confort pe aleile din parc, poate chiar într-o escapadă pe la pădure.

sprint-dynamic-hdb-275-2018.jpg?x20673

Cu echivalentul a 344 de euro aș putea lejer să-mi cumpăr o pereche de anvelope 45NRTH, pentru Fatbike și cu ținte metalice, de folosit iarna, pe zăpadă. Oferta este cu atât mai bună, cu cât setul este redus de la aproape 500 de euro. Cu acestea o să aștept iernile grele din România, după care le voi vinde posesorilor de fat bike-uri la preț dublu.

anvelope-45-nrth.jpg?x20673

Dacă mai bun 800 de lei în plus, mă aleg cu un buget de 2.400 de lei și deja cu prima bicicletă de care au auzit mai toți prietenii mei: Merida Matts 6.20D. Acum pot să merg și eu cu ei la munte, am la dispoziție o transmisie 3×8, frâne hidraulice o furcă Suntour cu o cursă de 100mm, prin urmare o să mă pot descurca cu ea pe forestierele lejere. Toată distracția mă va costa 2.400 de lei.

merida-matts-6.20d.jpg?x20673

Dar dacă nu vreau să cheltui această sumă pe o bicicletă, îmi pot cumpăra o șa de la Selle SMP, construită integral din carbon și care cântărește doar 120 de grame. Cel puțin o pot băga în sufragerie lângă bibelourile de porțelan ca să impresionez invitații.

sa-selle-smp-full-carbon.jpg?x20673

Hai să mai crește un pic prețul. Mai punem 200 de euro, așadar ajungem la un buget de 3.700 de lei, adică 800 de euro. Cu banii ăștia pot achiziționa deja lejer un Canyon Grand Canyon Al 4.0. În cazul acestei biciclete ai auzit cu siguranță de toate componentele, iar numele sună bine: Shimano, Rock Shox, Schwalbe, KMC, Selle Italia. Cu bicicleta asta poți merge oriunde la munte și mai ales, fără nicio grijă. Și parcă nici n-am sărit calul cu bugetul atât de mult.

canyon-al-6.0.jpg?x20673

Dar orice om care vrea să se afirme n-o să arunce cu banii pe un Canyon, ci o să-și cumpere cu 800 de euro un set de rotițe de schimbător de la Ceramic Speed, printate 3D, din titan. Chiar dacă nu ai un schimbător pe care să le folosești, cu siguranță le vei putea agăța pe un lanț la gât. Adică pe bune acum, cine mai poartă două rotițe Ceramic Speed din titan la gât? Cine-și permite așa ceva? Este bling-bling-ul suprem pentru împătimiți și echivalentul superior al plăcuțelor acelea pe care le poartă soldații.

rotite-ceramic-speed.jpg?x20673

Trebuie să ridic ștacheta! Mai pun 400 de euro și ajung la un buget de 1.200 de euro. Exclam: hey, deja am bani de-un Cannondale Trail cu furcă pe aer și transmisie 2×11! Acum chiar pot merge la orice maraton. Sunt pregătit!

cannondale-trail-2018.jpg?x20673

Ai face însă o greșeală să dai banii pe bicicletă și să nu cumperi un angrenaj de 1.200 de euro. Rotor 2INPower are un powermeter integrat, deci este un angrenaj smart și este construit din aluminiu. Îl poți păstra pe zilele pe când deja vei trece la profesioniști sau îi poți găsi un loc în gospodărie. Îl poți integra într-un sistem de scos apa din fântână, având control total asupra forțe cu care apeși brațele (la care trebuie să conectezi neapărat și un set de pedale pe măsură). Datele se transferă prin ANT+ sau Bluetooth, deci poți monitoriza totul de pe propriul telefon.

angrenaj-rotor.jpg?x20673

M-am apropiat de final, încep să ating limita de buget pe care o tot cresc de la 122 de euro constant. Mă voi opri la 1.700 de euro, un buget care-mi permite să achiziționez o bicicletă full-suspension de calitate, care mă va purta în toate aventurile pe care mi le-am propus, indiferent de terenul pe care rulez. Radon Skeen Trail are o furcă Rock Shox Reba pe aer, o transmisie Shimano XT, suspensii de 130mm, chiar și un set de roți Mavic Crossride. La nivelul meu de amator, nu voi avea niciodată nevoie de ceva mai mult, mai ales că bicicleta asta rulează pe roți de 29 de inch.

radpn-skeen-trail.jpg?x20673

Însă gândurile nu-mi dau pace și fără să vreau mă întorc poate la cea mai controversată componentă de bicicletă, prin prisma prețului. Printre puținele care au dat naștere a sute de glume, de comparații inutile și șiruri de kilobiți reprezentați de comentarii care parcă nu se mai termină. Este vorba despre patina OSPW Victory Edition de la Ceramic Speed, compatibilă cu schimbătoarele pentru cursiere de la Shimano și care costă 1.700 de euro.

ceramicspeed-patina.png?x20673

Sunt atât de mulți bani raportați la dimensiuni și utilitate încât întreg sistemul de valori îmi este dat peste cap. Sunt atât de bulversat încât pur și simplu nu i-aș găsi o utilitate în viața reală, iar aici poate mă ajutați voi. Un lucru știu sigur: aș pune-o bine într-o cutiuță, îngropată lângă casă, pentru a o vinde peste 50 de ani, când sunt aproape sigur, că valoarea ei se va tripla. Cu speranța că titanul și carbonul vor deveni materiale mai de preț decât aurul.

Ce-am învățat din acest articol? Păi, cum ar spune Hagi: dacă ești bogat îți poți permite orice! Altfel, există alternative mai mult decât acceptabile pentru toți cei care vor să facă mișcare, iar asta este tot ceea ce contează.


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-YT-mountain-bike-range_Capra-CF-ProYT au anunțat detaliile colecției lor pentru 2019, cu mai multe opțiuni din carbon și aluminiu pentru modelul lor de DH Tues și modelul foarte popular de enduro Capra, plus un aspect nou pentru modelul din oțel de dirt jump Dirt Love, model cu care a început istoria companiei. Chiar dacă nu sunt lansate biciclete noi, sunt multe îmbunătățiri pentru oricine dorește să devină proprietarul unui MTB de la YT anul acesta.

YT-2019-range-1024x649.jpg?x20673Noul an aduce grafică nouă și echipări schimbate, modelele fiind disponibile într-o combinație de negru/gri/alb dar și într-o culoare mai stridentă pentru cei ce preferă acest lucru.

2019-YT-Capra_enduro-mountain-bike_CAPRAModelul enduro Capra a fost actualizat iarna trecută, fiind acum disponibil cu roți de 29 și cursa de 170 mm sau cu roți de 27.5 și cursa de 180 mm, ultima variantă existând și într-o a 5-a mărime mai mică.

2019-YT-Capra_enduro-mountain-bike_CAPRAModelul de top din carbon e disponibil cu ambele mărimi de roți. Capra CF Pro Race are echipare premium, un preț de 5300 Euro și e echipată cu suspensie și tijă Fox Float Factory, transmisia preparată special de YT cu piese Shimano XTR 1×11 și o casetă e*thirteen ce oferă o gamă de rapoarte de 511%, frâne SRAM Code RSC, componente din carbon Renthal și roți e13 LG1r din carbon.

2019-YT-Capra_enduro-mountain-bike_CAPRAUn pas mai jos dar tot cu cadru din carbon însă cu un preț considerabil mai mic, de doar 4000 Euro, Capra CF Pro folosește suspensie RockShox și o transmisie SRAM Eagle 1×12. Frânele sunt SRAM Code RS iar roțile sunt LG1+ din aluminiu.

2019-YT-Capra_enduro-mountain-bike_CAPRAModelel Capra din aluminiu sunt disponbile tot îndouă echipări, fiind posibilă alegerea suspensiei de la Fox sau RockShox, la fel ca la modelele din carbon, Modelul Capra AL Comp are suspensii Fox și transmisie XT 1×11 e*thirteen de 511%, frâne RS și roți e13 din aluminiu.

2019-YT-Capra_enduro-mountain-bike_CAPRAModelul Capra AL Base costă 2500 Euro, are suspensii RockShox, transmisie completă SRAM NX Eagle și roți din aluminiu de la DT.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerModelul YT Tues CF de DH din carbon a fost reîmprospătat primăvara trecută, fiind urmat în această toamnă de modelul Tues AL din aluminiu.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerChiar dacă bicicleta e un model foarte solid de DH, cei din echipa YT Mob l-au dus și la RedBull Rampage unde s-a consacrat și ca model de freeride. La fel cu Capra, pentru 2019 Tues vine în două variante cu cadru din carbon și două cu cadru din aluminiu, toate având roți de 27.5 și suspensie de 200 mm, fiind disponibile în 5 mărimi între S și XXL.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerModelul de top este Tues 27 CF Pro Race care are prețul de 5500 Euro și o echipare la nivel de Cupă Mondială. Acesta include suspensiile cu tratament Kashima Fox Float Factory, deraior SRAM X01 de 7 viteze pentru DH, casetă e*thirteen, frâne TRP G-spec DH, componente Renthalk din carbon și roți și angrenaj din carbon de la e*thirteen.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerUrmătorul model din carbon e Tues 27 CF Pro, costă 4000 Euro și trece la suspensii Fox Performance Elite pentru a păstra posibilitățile de reglaj, plus o transmisie GX DH, roți e*thirteen LG1+, angrenaj LG1+ DH și frâne TRP Quadiem.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerModelul Tues 27 AL primește aceiași suspensie Fox Float 40/Van Performance și transmisie GX DH, prețul fiind de 3000 Euro.

2019-YT-Tues_downhill-race-or-even-freerPentru cei ce doresc o bicicletă de DH la un preț accesibil, modelul Tues 27 AL Base folosește suspensii RockShox dar păstrează restul echipării, prețul fiind de 2500 Euro.

2019-YT-Dirt-Love_steel-dirtjump-bike_anYT au sărbătorit anul trecut 10 ani de la înființare printr-o reeditare a modelului Dirt Love, cu roți de 26 și cadru din oțel pentru dirtjump, acesta fiind modelul cu care s-a lansat compania dar care a evoluat mult între timp. În 2019, bicicleta aparent indestructibilă vine cu o mărime suplimentară.

2019-YT-Dirt-Love_steel-dirtjump-bike_geAsta ar trebui să fie o veste excelentă pentru cicliștii mai înalți care doresc să ducă această bicicletă în bikepark sau să facă trick-uri pe străzi.

2019-YT-Dirt-Love_steel-dirtjump-bike_coSe poate deci alege între geometria normală și cea lungă, prețul modelului hardtail singlespeed fiind de 1300 Euro. Bicicleta folosește o furcă RockShox Pike DJ 26 de 100 mm cu un amortizor reglat special și cu arc pe aer Solo Air, restul pieselor fiind ușoare, din aluminiu, cu roți foarte solide de la DT.

Toate bicicletele sunt deja disponibile pentru achiziție directă de la YT.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aCei de la Nordest au anunțat noul lor proiect gravel în noiembrie. Aflată în dezvoltare de ceva vreme, noua Albarda Ti combină experiența Nordest în ciclismul offroad și bikepacking într-o bicicletă gravel din titan cu spațiu mare pentru anvelope și suficiente puncte de prindere pentru a o face gata de orice aventură.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aNordest spune că numele bicicletei vine de la bagajele pe care călătorii le încărcau pe animalele de povară încă din vremuri foarte vechi. Pe o bicicletă gravel cu geometrie modernă asta înseamnă că pe Albarda probabil se poate atașa aproape orice fel de bagaj. Iar cadrul construit din țevi dublu trase din Ti-3Al-2.5V ar trebui să ofere o greutate rezonabilă combinată cu confort și o rezistență pe viață.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aNordest au construit Albarda cu chainstay-uri scurte de 420 mm, monobloc înălțat la 85 mm și un unghi al furcii de 70 de grade pentru a oferi viteză și stabilitate. Cadrul e disponibil în patru mărimi standard, dar și cu geometrie personalizată, fiind o bicicletă ce poate fi folosită cu orice ocazie.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aÎn centrul polivalenței modelului Albarda se află spațiul pentru anvelope de până la 650Bx2.1 sau 700C x 50 mm, cu un spațiu special în cadru ce permite montarea unui angrenaj 1x cu foaie de 46T sau a unuia dublu 50/34T.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aCadrul include o prindere standard de bidon pe seattube, trei prinderi universale deasupra și sub downtube și prinderi speciale de portbagaj și de aripi în spate.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aCadrul are prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm, fiind inclus un ax bolt-on de 12×1.75 mm. Tija de șa este de 27.2 mm, clema de prindere a acesteia se poate demonta iar monoblocul este de tip filetat. Rutarea cablurilor se face pe exterior, pentru schimbătoare fiind folosite cămăși complete.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aHeadtube-ul e drept, de 44 mm, proiectat să funcționeze cu o furcă de 410 mm cu offset de 52 mm și gât conic.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aGreutatea anunțată a cadrului în mărimea M/L este de 1750 g.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aAlbarda Ti este disponibilă sub formă de cadru, la 1300 euro, alegerea furcii și a tuturor celorlalte aspecte fiind lăsată utilizatorului. Pentru 1595 Euro Nordest adaugă și o furcă complet din carbon cu ax thru de 12 mm, cu prindere de etrier flat mount și prinderi de aripi (dar nu și de portbagaje) alături de un set de cuveți Chris King.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aEste disponibilă și o versiune complet echipată. Începând cu 2800 Euro aceasta are cuveții Chris King, furca din carbon, un grup complet SRAM Rival 1x, componente din aluminiu Easton și roți din aluminiu 700c cu anvelpe WTB Resolute de 42 mm.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aCadrele standard sunt livrate în 8 săptămâni în timp ce geometria personalizată sau echipările complete mai adaugă încă 2 săptămâni de așteptare. Geometria personalizată adaugă doar 150 Euro la prețul final.

Nordest-Albarda-Ti_affordable-titanium-aTot în acest an va fi oferită și o variantă mai ieftină de Albarda cu cadru din oțel cromat 4130, cu aceiași geometrie și cu aceleași detalii de execuție.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Pace-RC295-carbon-29er-enduro-mountain-bÎncă de la lansarea mărcii în 1987, cei de la Pace Cycles au fost cu un pas înaintea industriei. Lucrurile pe care noi le considerăm acum normale, la Pace au fost introduse cu mult înainte, împingând limitele tehnologiei cu frâne pe disc, top tube-uri lungi și pipe scurte și multe altele ce acum sunt folosite pe scară largă. Ei au fost mereu și în avangarda tehnologiei fibrelor de carbon, deși le-au folosit doar pentru anumite componente ale suspensiilor și butucilor lor de performanță, mai puțin însă pentru a construi cadre întregi de bicicletă.


Acest lucru se schimbă acum cu noul RC295. A trecut ceva timp de când Pace nu au mai proiectat un model full suspension, dar experiența lor i-a ajutat să facă acest lucru. Noul RC295 este primul lor model full suspension din ultimii 10 ani și are un cadru integral din carbon. La fel ca toate modelele Pace, și RC295 va fi proiectat și produs în atelierele din North Yorkshire, UK.

Pace-RC295-carbon-29er-enduro-mountain-bBicicleta din imagini e un prototip, însă modelul final are roți de 29, o cursă de 135 mm în spate și va folosi furci cu cursa de 130-150 mm. Deși este clasificată ca o bicicletă de trail, aceasta este mai capabilă de atât, RC295 fiind undeva între trail și enduro și oferind un comportament dinamic și distractiv.

Pace-RC295-carbon-29er-enduro-mountain-bPace-RC295-carbon-29er-enduro-mountain-bBicicleta folosește ultima generație a suspensiei de tip floating, amortizorul de tip metric fiind prins de brațele suspensiei care îi permit să se miște în timp ce bicicleta folosește întreaga cursă a suspensiei. Cadrul va avea butuc Boost, rutare internă a cablurilor, cuveți integrați și rulmenți etanși la toți pivoții.

Pace-RC295-carbon-29er-enduro-mountain-bBicicleta va fi disponibilă în 2019, dar nu se știe încă o dată exactă. Vor fi disponibile doar mărimile M, L și XL, mărimea L având un top tube de 642 mm și un unghi al furcii de 64.5 grade.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alEchipa de MTB-iști de la Nukeproof a lansat proiectul Digger acum câțiva ani, fiind în căutarea unei biciclete de antrenament, perfectă pentru a aduna km și pentru ture în jurul orașului. Dar cum aceștia sunt iubitori de offroad, o cursieră normală nu a fost de ajuns, așa că proiectul s-a transformat acum într-un gravel bike foarte serios. Astfel, Nukeproof a creat Digger, o bicicletă cu dropbar lat și cu spațiu imens pentru anvelope, cu transmisii simple 1x și frâne hidraulice pentru a face plimbările mai atractive, gata să atace la nevoie orice potecă.

Deși primele imagini au fost lansate încă din toamnă, bicicleta este acum disponibilă în varianta finală.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alNukeproof numește bicicleta un ”animal confuz”. Nu e proiectată să fie cea mai rapidă pe șosea, deși se pot monta roți de 700c cu anvelope slick dacă e nevoie. Nu e făcută să fie nici cea mai capabilă pe trail, deși se pot monta anvelope de offroad serioase de 27.5 sau 29 pentru XC. Este o bicicletă versatilă care e foarte plăcută, indiferent de modul de utilizare.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alCadrul Digger este complet nou, din aluminiu triplu tras, hidroformat, cu o furcă complet din carbon, cu gât conic, disponibil în 4 mărimi.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alBicicleta are rutare internă prin triunghiul principal, inclusiv pentru tija dropper de 31.6 mm, monobloc filetat clasic, prinderi de etrier flat mount, prinderi de portbagaj în spate și de aripi complete la ambele roți.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alBicicleta folosește transmisii standard SRAM 1×11 de MTB, ax thru de 12×142 mm și 15×100 mm bolt-on, perfect pentru roțile vechi non-Boost pe care le mai au unii pe acasă.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alNukeproof spune că bicicleta e optimizată pentru anvelope fat 700c sau 27.5 Road Plus, dar merge și mai departe, cu dimensiunea maximă acceptată de 700×45 mm de șosea sau 27.5×2.3 și 29×2.1 de MTB, pentru provocări serioase.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alDigger e disponibilă în două echipări complete, ambele cu anvelope WTB 650bx47 mm Sendero cu crampoane și roți tubeless ready. Modelul Digger Pro 2019 albastru are o transmisie SRAM Rival și un preț de 1700 Euro, incluzând o tijă dropper Brand X de 120 mm și roți de trail Nukeproof Horizon din aluminiu.

2019-Nukeproof-Digger_mountain-bikers-alModelul mai ieftin Digger Comp 2019 e gri, are un preț de 1350 Euro, vine cu o transmisie SRAM Apex 1×11 și tijă simplă. Ambele au ghidon lat de 480 sau 500 mm, pipe din aluminiu și piese proprii Nukeproof ce completează echiparea.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

(Comunicat de presă)

Bryton are plăcerea să anunțe că din 2019 am devenit sponsor oficial al echipei UCI World Tour Team Deceuninck-Quick-Step din Belgia. Deceuninck –Quick-Step Team din Belgia este prima echipă de ciclism pro pentru Bryton, echipă care este cea mai bine clasată în clasamentul mondial UCI. În 2018 echipa a colecționat 73 victorii UCI, 37 victorii World Tour, și a fost șapte ani consecutiv echipa cu cele mai multe victorii la nivel mondial.

deceunick-quickstep.jpg?x20673

Fondată în 2003, Deceuninck – Quick-Step Team va fi una dintre primele echipe care va utiliza ciclocomputere de top de la Bryton.

Despre recentul anunț de sponsorizare, Patrick Lefevere CEO Deceuninck – Quick-Step a declarat: „Suntem bucuroși că am devenit parteneri cu o firmă cu un asemenea potențial de creștere, iar echipa noastră va depune un efort susținut pentru a contribui la dezvoltarea produselor lor. Suntem convinși că acest acord va aduce beneficii ambelor părți.”

Noua linie de ciclocomputere Bryton beneficiază de suport GNSS de înaltă precizie, hărți preinstalate OpenStreetMap pentru o navigare îmbunătățită turn-by-turn și oferă funcții inteligente precum Notificări și suport  Dual Senzor.

„Acest acord este o oportunitate incredibil de mare pentru Bryton” a declarat Samuel Wang (CEO Bryton). „De la înființarea Bryton lucrăm cu cicliști profesioniști, însă acum lucrăm cu cea mai bună echipă la nivel mondial. Noi ne uităm cu admirație la Deceuninck-Quick Step Team și găsim inspirație la ei ca să putem realiza și livra cele mai performante produse la nivel mondial.”

via Bryton


Sursa: Freerider

freeriderro

bar_tape_fizik_2018-e1546534850546-1024xEste nevoie de ghidolină diferită pentru gravel? Fizik consideră că da, ba chiar şi pentru competiţie, ture de plăcere şi orice altceva între acestea. După ce au adunat ani de zile informații de la cicliștii profesioniști, utilizatorii amatori și inginerii de test, Fizik introduce trei game noi de ghidolină numite Vento, Tempo și Terra.

FizikBondcush-Microtex-Solocush-30-20-27Fiecare model e proiectat pentru un anumit tip de utilizare, având grosime și suprafață de contact diferite, pentru confort și control.

Cel mai subțire model e Vento care e proiectat pentru competiție și performanță. Acesta e disponibil în varianta de 2 mm Microtex sau de 2.7 mm Solocush, fiecare având suprafața aderentă, cu textură proeminentă pentru un control bun, fiind modelul cel mai aderent din gamă.

vento-microtex-tacky-lilla-fluo-wrap-barPrețul e de 34.90 Euro pentru Vento Microtex de 2 mm care e disponbilă în culorile negru, alb, roșu, orange fluo, roz fluo, galben fluo, liliac fluo și albastru celeste.

vento-solocush-tacky-green-wrap-bar-tapeVento Solocush are prețul de 37.90 Euro, grosimea de 2.7 mm și este disponibilă în culorile negru, alb, albastru, verde, roșu, roz, galben, orange fluo, roz fluo, galben fluo, liliac fluo și albastru celeste.

Modelul Tempo este disponibil în variantele de 2 mm Microtex sau 3 mm Bondcush, ultima folosind un strat intermediar de amortizare din spumă de polimeri pentru a atenua vibrațiile de la șosea. Suprafața e de tip piele găurită la varianta Classic și tot găurită dar cu absorbție a transpirației la modelul Soft Touch

tempo-microtex-classic-black-wrap-bar-taTempo Microtex Classic de 2 mm are prețul de 19.90 Euro și e disponibilă în culorile negru, alb, albastru, verde, roșu, roz, galben, portocaliu, maro miere, argintiu și albastru celeste.

tempo-microtex-bondcush-classic-honey-wrTempo Microtex Bondcush Classic de 3 mm are prețul de 24.90 Euro și e disponibilă în culorile negru, alb, roșu, verde, albastru, roz, galben, portocaliu, maro miere, argintiu și albastru celeste.

tempo-microtex-bondcush-soft-red-wrap-baTempo Microtex Bondcush Soft are grosimea de 3 mm, prețul de 24.90 Euro și e disponibilă în culorile negru, verde, roșu, galben și portocaliu.

Modelul Terra este special pentru offroad, are o amortizare mai bună a vibrațiilor datorită grosimii de 3 mm și a inserției de gel ce înlocuiește adezivul. Stratul exterior de Microtex e foarte aderent, pentru a oferi control în condiții de vreme rea.

terra-microtex-bondcush-tacky-green-blueModelul Terra Microtex Bondcush Tacky are grosimea de 3 mm, prețul de 37.90 Euro și e disponibilă în culorile negru, alb, roșu, albastru închis, albastru verzui și maro.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.


Sursa: Freerider

freeriderro

Strava-Edge-520-featured-copy-600x400.jpSegmentele de coborâre de pe Strava cu pantă mai mare de -0.25% nu vor mai fi afişate cu funcţia Live Segments, acestea însă nu dispar de pe Strava. De asemenea, se vor putea crea în continuare segmente noi de coborâre.

Strava Live Segments este o funcţie accesibilă doar celor ce plătesc abonament. Cu această funcţie, cicliştii sunt anunţaţi când se apropie de începutul unui segment iar dacă îl parcurg, sunt informaţi în timp real de locul în clasament şi timpul necesar pentru a depăşi recordul personal sau recordul absolut.

Valoarea mică de -0.25% face ca absolut orice segment de coborâre să fie afectat. Cei ce vor simţi modificarea sunt doar cei ce folosesc această funcţie.

Motivul pentru care s-a luat această decizie este în mod evident siguranţa, atât pentru ciclist cât şi pentru alte persoane. Coborârile implică viteze mari şi necesitatea atenţiei sporite iar Strava Live tentează ciclistul să stea cu privirea pe computer.

Tema anti-segmente de coborâre pe Strava e mai veche, de exemplu nu se mai trimit email-uri automate de informare pentru cei ce pierd un segment de coborâre.

Nu se pune momentan problema eliminării totale a segmentelor de coborâre de pe Strava, cel puţin nu atâta timp cât nu există profile diferite pentru MTB, dar dacă profilul MTB o să apară există şansa reală şi ca segmentele de coborâre să fie eliminate.


Sursa: Freerider

freeriderro

Doar cei care au pedalat până în prezent pe un 29er de enduro pot înțelege de ceea ce poate fi capabilă o astfel de bicicletă și sunt aproape sigur că experiența i-a marcat. Pe mine personal m-a lăsat cu gura căscată această combinație, de roți cu un diametru de 29 de inch și suspensii de 170/160mm, iar de atunci viața mea nu a mai fost niciodată la fel: lejeritatea în trecerea peste obstacole și suspensiile parcă nelimitate nu sunt sentimente pe care le obții zi de zi.

commencal-meta-am-29-sram-2019-1.jpg?x20673Nu-i așa că o vrei și tu? Măcar pentru o zi. Hai, recunoaște!

În fine, cei de la Commencal s-au decis să lanseze o ediție limitată Sram pentru noul lor Meta AM29, o decizie bună, căci bicicleta asta arată senzațional. Și sper că nu mi se pare doar mie. Așa cum o sugerează și numele ediției, nu vei găsi componente Shimano sau Fox pe acest Meta și nici n-ar trebui să-ți faci griji în priviința asta, căci ai la dispoziție o transmisie GX Eagle cu 12 pinioane, o furcă Rock Shox Lyric RC2 cu o cursă de 170mm, un amortizor Rock Shox Super Deluxe cu 2 pozții, frâne Sram Code R, anvelopă Schwalbe Magic Mary 29×2.35 pe față și Hans Dampf 29×2.35 pe spate. O tijă de șa hidraulică Rock Shox Reverb Stealth evident că nu avea cum să lipsească din meniu.

commencal-meta-am-29-sram-2019-2.jpg?x20673

commencal-meta-am-29-sram-2019-3.jpg?x20673

commencal-meta-am-29-sram-2019-4.jpg?x20673

commencal-meta-am-29-sram-2019-6.jpg?x20673

Toate aceste bunătățuri, asezonate cu o imagine și cu o combinație de culori demne de toată invidia care-ți sălășuiește în suflet, pot fi alte tale pentru suma de 3.699 de euro, un preț care rămâne sub oferta producătorilor de top în condițiile în care Commencal este pe cale să devină unul din brand-urile iconice ale vremurilor noastre (asta dacă între timp nu a devenit deja). Ținând cont de toate aceste aspecte, eu unul aș investi ultimii 3.699 de euro din visterie în jucăria asta, fără să stau prea mult pe gânduri. Probabil că la momentul când redactam acest articol aș fi făcut asta deja, însă problema reală este de fapt că visteria e deja goală.

commencal-meta-am-29-sram-2019-5.jpg?x20673Încă una de final, ca să-ți pară rău că ai dat ultimii bani pe bicicleta electrică.

via Commencal


Sursa: Freerider

freeriderro

Într-un studiu publicat de revista Ride On din Australia se vorbeşte despre un test făcut pe străzile oraşului Melbourne, în care s-a măsurat cât de bine aud zgomotul ambiental cicliştii care pedalează ascultând muzică în căşti în comparaţie cu şoferii care conduc cu geamurile închise şi ascultă muzică sau nu ascultă nimic. Suprinzător, s-a aflat că cicliştii aud mai mult din zgomotul ambiental decât şoferii.

biciclisti-casti-in-urechi.jpg?x20673

Folosind o ureche artificială din silicon, redactorii au măsurat zgomotul ambiental care poate fi auzit de un ciclist ce asultă în acelaşi timp muzică în căşti, în comparaţie cu ce aude în maşină un şofer care ascultă şi el muzică sau nu ascultă nimic, dar are geamurile închise.

În urechea artificială zgomotul ambiental a fost măsurat la valoarea de 79dB folosind căşti tip „ear-bud” şi de 71dB folosind căşti „în urechi”. Într-o maşină zgomotul ambiental a fost măsurat la doar 54dB, până la urmă un lucru evident de vreme ce maşinile sunt intenţionat construite să fie izolate fonic.

Însă revista avertizează că pentru ca cicliştii să audă zgomotul ambiental, în special claxoanele de avertizare ale maşinilor, muzica din căşti trebuie să fie la un volum rezonabil. Din testele făcute, un volum „rezonabil” a rezultat că trebuie să fie în jurul valorii de 87dB.

Revista concluzionează că un ciclist care foloseşte căşti pentru a asculta muzică, la un volum rezonabil, aude mai mult decât un şofer care ascultă muzică în maşina sa sau chiar decât unul care nu asultă nimic.

Deşi studiul a generat informaţii încurajatoare nu trebuie să uităm că în trafic cicliştii trebuie să rămână alerţi şi atenţi la ce se întâmplă în jurul lor. Dacă pedalaţi şi folosiţi căşti pentru a asculta muzică, nu uitaţi că volumul trebuie să aibă o valoare rezonabilă, nu doar pentru a auzi ce se întâmplă în jurul vostru ci şi pentru a vă proteja auzul.


Sursa: Freerider

freeriderro

Odată cu trecerea în noul an, mai precis noul sezon, echipele de ciclism trag linie şi trasează noile obiective. Pentru Dinamo-BikeXpert Racing Team sezonul s-a încheiat bine, din 2018 fiind prima şi singura echipă UCI din România, participând la majoritatea competiţiilor din calendarul Federaţiei Române de Ciclism, aproximativ 60 de concursuri.

bikexpert-racing-team-2018-foto-Brindsa-foto Brîndușa Mutoiu

De-a lungul anului echipa a avut peste 100 de clasări pe podium, la competiţii din întreaga ţară. Ede Molnar este unul din cei mai de succes ciclişti. Câteva din cele mai importante rezulate ale sale sunt: Campion Naţional, Elite – Campionatul Naţional de Mountain Bike Maraton; Campion Naţional, Elite – Campionatul Naţional de Mountain Bike Eliminator; Vicecampion Naţional, U23 – Campionatul Naţional de Mountain Bike XCO; Vicecampion Balcanic, XCO, U23; Câştigătorul Cupei Naţionale de XCO, U23.

bikexpert-racing-team-2018-foto-Traian-Ofoto Traian Olinici

Attila Malnasi, un alt ciclist cu rezultate speciale, se poate mândri şi el cu un sezon bun. Malnasi a obţinut Locul 3 (medalie de bronz U23) la Campionatul Naţional de Mountain Bike XCO; locul 2 la Cupa Naţională de XCO, U23; locul 2 la Cupa Naţională de XCM, U23.

Jozsef-Malnasi-Attila.jpg?x20673foto Ana Maria Tănăsescu

Apoi Alexandru Stancu are un loc 3 la Cupa Naţională de XCM elite fiind şi câştigător la Prima Evadare, unul dintre cele mai vizibile competiţii din România. De asemenea, Karina Bonta şi-a adjudecat locul 3 la Cupa Naţională de XCM, elite şi tot 3 la Cupa Naţionala de XCO, elite.

bikexpert-racing-team-2018-foto-Traian-Ofoto Traian Olinici

Şi la categorie de vârstă mai mică, echipa şi-a înscris în palmares câteva rezultate. Eduard Kubat a devenit Vicecampion Naţional cadeţi, la Campionatul Naţional de Mountain Bike XCO şi a obţinut Locul 2 la Cupa Naţionala de XCO cadeţi. David Cristea a devenit Vicecampion Naţional juniori la Campionatul Naţional de şosea, Tudor Căzăceanu a obţinut locul 2 la Cupa Naţională de XCO juniori, iar Alexandru Belgiu se poate mândri cu un loc 2 la Cupa Naţională de XCO, Juniori. Rezultatele bune se datorează în mare parte şi activităţii intense de la MTB Academy, şcoala de mtb pentru copii înfiinţată şi coordonata de BikeXpert Racing Team.

La secţiunea „concursuri exotice”, echipa are în palmares şi o clasare la maratonul mtb Absa Cape Epic, din Africa de Sud, considerat cel mai greu concurs de MTB pe etape din lume. Karina Bonta şi Răzvan Jugănaru au concurat la categoria mixt obţinând locul 12. Poate nu pare o clasare deosebită însă trebuie ţinut cont de faptul că aici concurenţa şi ambiţiile sunt la cel mai înalt nivel, Karina şi Răzvan concurând cot la cot cu elitele lumii.

bikexpert-racing-team-2018-foto-sportogr

Dinamo-BikeXpert Racing Team a avut peste 10 convocări a sportivilor Ede Molnar, Attila Malnasi şi Eduard Kubat în Echipa Naţională de MTB în procesul de calificare a României la Olimpiada de la Tokio din 2020. În acest sens, Ede Molnar este unul dintre cei 3 sportivi români care punctează în calificări, alături de Vlad Dascălu de la Brujula Bike Racing Team şi Lucian Logigan de la Scott Geiger Team.

Şi categoriile Master, Amatori şi Copii de la BikeXpert Racing Team au avut un sezon reuşit. Câteva din cele mai importante rezultate din 2018 le-au obţinut Ciprian Comişan – Campion Naţional la Campionatul Naţional de Mountain Bike Maraton; Daniel Bostan – Vicecampion Naţional la Campionatul Naţional de Mountain Bike Maraton şi câştigătorul Cupei Naţionale de XCM; Andy Brunner – la 64 de ani, veteranul echipei, a obtinut bronz la Campionatul Mondial de Downhill; Mihai Brînză este Campion Naţional la numai 10 ani (MTB şi şosea), iar Daria Duca  este Vicecampioană Naţională la 14 ani (MTB şi şosea).

bikexpert-racing-team-2018.jpg?x20673

Pe lângă activitatea competiţională, echipa este implicată şi în organizarea a trei dintre cele mai importante competiţii de Mountain Bike din România: Maratonul Vinului de la Urlaţi, cu 1200 participanţi, BikeXpert Alpine Challenge – Campionatul naţional de XCM de la Pucioasa, cu 480 participanţi şi Bucureşti MTB Race – Cupa Naţională de MTB Copii (etapa 5), cu 270 de concurenţi, participarea fiind limitată la acest număr.

Noutăţile sezonului 2019 se rezumă momentan la faptul că Dinamo-BikeXpert Racing Team nu mai prelungeşte contractul cu Attila Malnasi în schimb cooptat a fost Gerhard Moldansky.

Gerhard-Moldansky-foto-Traian-Olinici.jpfoto Traian Olinici

Sursa: Freerider

freeriderro

Stopul Zeitbike Rayo pentru biciclete, s-a născut în Coreea de Sud și pretinde că îmbunătățește siguranța cicliștilor, folosind senzorii integrați și posibilitatea de comunicare. Stopul este echipat cu un senzor de inerție care monitorizează mișcările bicicletei și activează lumina de frânare în momentul în care decelerezi, anunțând astfel alți cicliști din spate, sau mașinile, că micșorezi viteza.

stop-bicicleta-Zeitbike-Rayo-03.jpg?x206

Stopul folosește și un sistem nou de lentile denumit Total Internal Reflection (TIR). Acesta direcționează și concentrează lumina emisa de cele trei LED-uri ale stopului. Zeitbike spune că sistemul TIR mărește vizibilitatea ciclistului atât din laterale cât și din spate.

stop-bicicleta-Zeitbike-Rayo-01.jpg?x206

Stopul poate fi configurat să “clipească” așa cum îți dorești tu, dar oferă și modul de avertizare în caz de furt. Rayo va trimite spre telefonul tău o notificare atunci când bicicleta este mișcată fără acordul tau. Această specificație este obținută prin comunicarea Bluetooth dintre telefon și stop și prin aplicația Rayo, însă este limitată de raza de acțiune BT.

stop-bicicleta-Zeitbike-Rayo-02.jpg?x206

Stopul este rezistent la apă și se încarcă prin USB. Prețul anunțat este de 69,99$. Pentru livrare în România din păcate prețul se mărește considerabil, taxa poștală fiind de 75,74$.

stop-bicicleta-Zeitbike-Rayo-04.jpg?x206


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liNumărul companiilor care se laudă că au produs cea mai ușoară bicicletă e considerabil. Dar dacă mulți folosesc metode ingenioase de a calcula greutatea fantastică, producătorul spaniol de cadre premium din carbon UNNO merge pe calea inversă: gata de a fi folosit la doar 790 g, noul lor cadru Unno Aora este cel mai ușor cadru de serie hardtail de XC, produs dintr-o singură bucată, liber la comenzi și gata de livrare în doar câteva săptămâni…

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liUnno au anunțat o greutate reală de 790 g (+-5%) pentru cadrul lor hardtail 29, incluzând aici vopseaua minimală, porturile pentru cadru, doate inserțiile filetate, urechea de schimbător din aluminiu și chiar și axul thru de pe spate. E o greutate mult mai realistă decât cea anunțată de alții.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liChiar și cu aceste valori declarate, cadrul prezentat e considerabil mai ușor de atât. Primul model produs are o greutate pe cântarul Unno de doar 736 g, probabil înainte de finisajele finale.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liProaspăt ieșit din matrițe, cadrul are doar 686 g. E o greutate fantastică, dar comparabilă totuși cu cea anunțată de alți producători în această fază.

La fel ca restul bicicletelor Unno, noul hardtail din carbon Aora XC este produs manual în atelierul Unno din Barcelona în serie limitată. Greutatea senzațională vine la pachet cu performanță dar și cu preț premium, momentan într-o singură mărime pentru ciclistul de dimensiuni medii.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liUnno nu agrează ideea de a fabrica bicicletele din mai multe părți lipite la final împreună, așa că cele câteva sute de piese individuale din carbon sunt presate într-o singură piesă, fără lipituri. Chiar dacă ei nu spun despre Aora că e fabricat cu tehnologie monocoque, fabricarea dintr-o singură bucată pentru fiecare cadru permite economii serioase de greutate fără a compromite rigiditatea și durabilitatea.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liLa fel ca restul bicicletelor premium din carbon, noua Unno Aora este disponibilă pentru început într-o singură mărime. Motivul este că un număr foarte mare de cicliști se potrivesc pe acest cadru mărimee M/L, dar cum proiectarea, dezvoltarea și testarea necesită foarte mult timp, Unno își permit să realizeze doar un singur cadru în timp util pentru a-l face să ajungă cât mai repede la cicliștii cu talie medie și buzunare generoase.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liChiar dacă e un model ultralejer de hardtail proiectat pentru competiții de XC, Aora primește geometrie de trail modernă inspirată de bicicletele Unno mai agresive full-suspension. Asta înseamnă o furcă față întinsă, cu unghi mic, o tijă de șa mai puțin înclinată și un headtube jos pentru o poziție performantă la XC.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liModelul 29 de XC, chiar și cu lungimea mică de 418 mm a chainstay-urilor, oferă spațiu pentru anvelope până la 2.4.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liAora are un monobloc PF92 ce permite chainstay-urile mici, cuveți cu înălțare 0, butuc spate Boost 148, ureche de schimbător dintr-o bucată cu dropout-ul, prindere de etrier PM pentru disc de 160 mm cu un șurub prins de seatstay și unul de chainstay.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liCadrul e compatibil doar 1x, are rutare internă prin tuburi de ghidaj și folosește tijă de șa de 31.6 mm având și rutare internă pentru tijă dropper. Aora are și o limită de greutate a ciclistului de 90 kg. Este disponibil doar un set de prinderi de suport de bidon, dar la cerere se mai poate adăuga unul.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liCadrul Aora poate fi comandat direct de la Unno la prețul de 4000 Euro. În 2019 vor fi disponibile doar 50 de bucăți ce se vor da după principiul primul venit-primul servit. Primele cadre vor fi expediate la finalul lunii ianuarie 2019, fiind timp suficient pentru echiparea lor până la începerea sezonului. Bicicletele complete vor fi disponibile mai târziu în 2019.

2019-Unno-Aora_ultralight-lightweight-liSe pare că Gustav Gullhom, care are în palmares două MTB-uri 29 cu recorduri de greutate, dorește să producă împreună cu Unno o variantă ce s-ar putea să aibă sub 6 kg!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro
pista-suspendata-cicloturism-lacul-garda-italia-04.jpg

O nouă pistă de biciclete este în construcție în Italia, care va permite cicliștilor să pedaleze în jurulul întregului lac Garda. Traseul nu va fi unul în întregime ușor ci va avea și porțiuni mai speciale, cum ar fi spre exemplu porțiunea de 27 km dintre orașele Gargnano și Limone, care însa va putea fi evitată de cei mai puțin antrenați, luând un vaporaș.

Proiectul “Garda by bike” urmează a fi gata în 2021 și va costa în jur de 102 milioane euro, dar secțiuni sunt deja gata deja de multă vreme, noile zone suspendate urmând doar să unească porțiunile existente. Proiectul dorește să atragă și mai mulți cicliști pentru a dezvolta turismul sportiv. Prin acest nou traseu vor fi unite câteva localități mai izolate, dar cel mai important, cicliștii vor fi complet separați de traficul motorizat.

Traseele europene de cicloturism EuroVelo 7 și 8 includ deja lacul Garda de-a lungul rutei lor însă acum vei putea adăuga și această buclă în jurul lacului. Cea mai impresionantă parte a traseului e programată să fie gata mai devreme. Vei putea astfel pedala între Capo Reamol fără întrerupere până la Riva del Garda. Garda by bike are o lățime de 2,5 m, este deschis non-stop și se pare că va fi și luminat noaptea.


Sursa: Freerider

freeriderro

focus-mares-25-years-gold-1_2-1024x683.jDeși în mod tradițional aniversările de 25 de ani se celebrează cu obiecte din argint, Focus au trecut peste asta și au sărit direct la aur. Mai exact la o ediție Focus MARES CX cu accente aurii.

focus-mares-25-years-gold_3-1024x437.jpgfocus-mares-25-years-gold-4_1-1024x683.jfocus-mares-25-years-gold-3_1-1024x683.jCu inspirația venită de la Titlul Mondial la CX câștigat în 1992 de Mike Kluge, fondatorul Focus Bikes, acesta a construit un MARES exact cum își dorește. Adică cu o grafică marca Martin Grey/ETOE ce include frunze din aur real de 24K.

Cadrul din carbon e vopsit manual și are aplicate suficiente frunze din aur pentru a-l face remarcat imediat.

focus-mares-25-years-gold-8_1-1024x683.jfocus-mares-25-years-gold-13_1-1024x683.focus-mares-25-years-gold-10_1-1024x683.După cum e de așteptat la o bicicletă aniversară de 25 de ani, acest MARES are și o echipare spectaculoasă. Echiparea include un grup complet Shimano Di2 pe 11 pinioane cu frâne hidraulice Dura Ace și discuri Trickstuff. Imaginea e completată de un lanț și un set de pedale Crankbrother aurii. MARES rulează pe roți Tune Schwarzbrenner cu anvelope Dugast Rhino, cu butuci Princess Skyline și Prince, o pipă Tune Geiles Teil de 110 mm cu capac Tune Cap și un ghidon Easton E100 de 48 cm. Echiparea mai include o tijă de șa Tune Starkes Stuck și o șa custom SQlab carbon 611 cu șine aurii, precum și distanțiere de pipă în culorile de Campion Mondial.

Mai multe detalii găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Cu o istorie care începe în 1948, echipa de ciclism Steaua București a avut de-a lungul timpului una dintre cele mai reprezentative prezențe pe scena sportivă românească. Relansată în 2015 în varianta modernă, CSA Steaua Cycling Team include azi câțiva dintre cei mai talentați cicliști ai noștri.

csa-steaua-cycling-team-2018-2.jpg?x2067

Pentru sezonul care se încheie în următoarele câteva zile, echipa se mândrește cu 5 titluri de campioni naționali, 6 titluri de vicecampioni naționali și 4 medalii de bronz la campionatele naționale de șosea, mtb și pistă. Echipa a participat la tururi internaționale în Turcia, Serbia, Albania, Ungaria, dar și la cele trei Tururi internaționale UCI organizate în România, fie cu echipa națională, fie cu CSA Steaua. Acestea au fost Turul Bihorului, Turul Ținutului Secuiesc și Turul României unde, cu un efort comun al echipelor românesti, ediția a fost câștigată.

csa-steaua-cycling-team-2018-1.jpg?x2067

La șosea, în 2018 CSA Steaua Cycling Team a avut următoarele rezultate: două titluri de vicecampioni naționali la Proba de contratimp individual cu Ana-Maria Estera Coteaza locul 2 și Daniel Crista locul 2. La proba de fond Ana-Maria Estera Coteaza a obținut locul 3, iar Daniel Crista locul 2.

csa-steaua-cycling-team-2018-15.jpg?x206

La velodrom echipa a obținut mai multe titluri prin Daniel Crista – campion național la Scratch, la Urmărire 4000 m, Omnium, iar Adriana Ceaușescu – campioană națională la 500 m vicecampioană la 200 m sprint și locul 3 la 2000 m. La echipe Daniel Crista, Valentin Pleșa și Mihnea Cristian au obținut locul 3 la 4000 m și locul 3 la Sprint olimpic, Valentin Pleșa devenind și vicecampion național la Scratch.

csa-steaua-cycling-team-2018-8.jpg?x2067

Pentru Daniel Crista câteva dintre cele mai bune rezultate ale anului 2018 au fost locul 1 la etapa 1 și locul 2 etapa 2 la Turul Alexandru cel Mare din Grecia, locul 3 din etapa 1 și locul 5 din etapa 2 la Turul Devei, locul 2 la Campionatul național Șosea Fond și locul 2 la contratimp, locul 2 la Campionatul național de mtb, locul 5 la etapa 1 și locul 8 la etapa 2 din Tour of Faith Sultan Mehmet UCI 2.2, locul 13 la general la Turul Albaniei UCI 2.2, locul 15 la general și 3 clasificare montană la Turul Serbiei, locul 1 din etapa 1, locul 13 din etapa 2, locul 8 din etapa 3, locul 6 din etapa 4a, locul 9 din etaapa 4b și 5 în CG la Turul Ținutului Secuiesc.

Valentin Pleșa a avut și el un sezon bun, câteva din cele mai bune rezultate ale sale fiind locul 2 ITT la Veo Tur Salaj, locul 1 la King of Transfăgărășan, locul 3 la Cursa Dunării Călărășene, locul 1 în etapa 4b la Turul Ținutului Secuiesc, locul 2 la proba ITT, locul 1 în etapa 2 și locul 1 în etapa 3 la Turul Clujului, locul 2 la Cupa Ardealului, locul 3 la urmărire echipe, locul 3 la sprint olimpic și locul 2 la scratch la Campionatele Naționale de Velodrom.

Cosmin Bidilici a avut în 2018 partea sa de rezultate, câteva dintre cele mai semnificative fiind locul 2 la Circuitul Național din Ungaria, locul 1 la Velotur Sălaj, locul 2 la Concursul național din Grecia, locul 4 la RGT Seciu, locul 1 la Circuit comuna Cristian, locul 1 la Turul Municipiului Deva etapa B, locul 1 la categorie la Alexandru cel Mare – Grecia, locul 2 la RGT Titi Aur.

Cristian Mihnea, student la Facultatea de contabilitate și Informatică, și-a încheiat sezonul 2018 cu locul 4 la U23 în etapa 1 la Turul Ciclist al Clujului, locul 5 la U23 în etapa 1 la Turul Municipiului Deva, locul 8 la U23 în etapa 2 de la Turul Ciclist al Ținutului Secuiesc UCI 2.2, iar la Campionatele naționale de Velodrom obținând locul 3 la Urmărire echipe și locul 3 la Sprint olimpic.

La feminin, echipa a obținut rezultate prin Ana-Maria Gageanu Dumitrescu și anume locul 3 la Open feminin la cursa Alexandru cel Mare – Grecia, locul 3 la fond open feminin la Turul Devei, locul 3 la open feminin la toate cele trei probe de la Turul Orașului Cluj, locul 1 la Qeen of the Păltiniș Mountain, locul 3 la open feminin la Cupa Max Ausnit, locul 2 la open Feminin la RGT The Wall Pucioasa.

Cu un istoric de 5 ani în acest sport, Ana-Maria Estera Coteaţă este o prezență constantă pe podiumurile concurusilor de ciclism. Pentru 2018 ea a obținut locul 2 la TTI la Campionatele Naționale de Șosea, locul 3 la CN Șosea proba de fond și locul 1 la mai multe concursuri: RGT Velotur Porolissum, TTI la Turul Clujului, Circuit Turul Clujului, Fond Turul Clujului, RGT Oradea, GRT August Rush cursa de Sprint, RGT August Rush Circuit și Livada cu Cireși (MTB).

Adriana Ceaușescu are peste 30 de ani de experiență în sport, cariera fiind începută cu atletismul. Pentru 2018 Adriana a adus echipei un titlu de Campioană Națională la Velodrom 500m, dar și multe alte rezulatate cum ar fi locul 1 la elite fond și locul 3 în etapa întâi la Turul Alexandru cel Mare – Grecia, locul 1 la Memorialul George Negoescu, locul 4 la RGT Drumul Vinului, locul 1 la Cozia MTB, locul 1 la Cupa Mircea Romașcanu. La Campionatele Naționale de Velodrom, Adriana a obținut și titlul de vicecampioană la 200 m sprint și locul 3 la 2000 m.


Sursa: Freerider

×