Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.123
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    265.301

Postări în blog

freeriderro

A început sezonul excursiilor de bicicletă care trec prin Șaua Strunga!
Tura celor de la NUFO Bike Trip implică o coborâre nouă spre Padina prin Șaua Lăptici, prin pădure pe marcaj bandă roșie. Traseul e destul de greu, mai ales când este noroi și sunt multe rădăcini și ravene. Din Padina începe urcarea spre Șaua Strungă, coborâre în Poiana Guțanu și mai departe pe marcaj triunghi roșu. Traseul e destul de dificil cu multe șanțuri mari și praguri cu o înclinație medie de -24%, până în Moieciu de Sus.
Traseu: Sinaia, Padina, Strunga, Poiana Guțanu, Moieciu de Sus, Bran, Zărnești.


Sursa: Freerider

freeriderro

Șoseaua asfaltată ce leagă orașul Sinaia de cabana Piatra Arsă, sau DJ713, cum este denumită în actele oficiale, este una dintre cele mai controversate apariții pe hartă din ultimii ani. Inițial drum neasfaltat de calitate destul de proastă, acesta a fost modernizat începând din septembrie 2010 prin asfaltare și amenajare, dar din motive politice și economice pe care nu e treaba noastră să le discutăm, acesta a fost oficial închis până în 2020, în regim de drum în lucru. De fapt nici chiar acum nu e gata, mai e de lucru, dar datorită presiunilor circulația s-a deschis oficial. Practic însă, se circulă pe ea de aproape 10 ani fără probleme.

Controversa vine din faptul că drumul asigură un acces facil și după părerea multor iubitori de natură chiar inutil până pe platoul alpin în apropiere de Babele și Sfinx, până lângă cabana Piatra Arsă. Drumul, ce a primit denumirea populară nu foarte fericită de Transbucegi (că nu traversează practic nimic), aduce zilnic în perioada estivală mii de mașini ce transformă ultimii 2-3 km într-o imensă parcare și restul drumului, neasfaltat, până la Babele, într-o imensă promenadă. Nu e de competența noastră să determinăm care e impactul asupra mediului, cert e că acest drum există și că este, în acest moment, una dintre cele mai frumoase șosele alpine ce se pot parcurge pe bicicleta de șosea în România, fiind și extrem de aproape (1,5 ore de condus în condiții de drum liber) de București, spre deosebire de Transfăgărășan sau Transalpina care sunt destul de departe și de greu accesibile. Din aceste motive am decis că drumul merită o prezentare la Freerider.ro.

Cu o lungime de puțin sub 25 km de la intersecția cu DN1 și cu o diferență de nivel de aproximativ 1200 m, urcând până aproape la 2000 m altitudine, cifrele fac din Drumul Babelor (asta ar fi denumirea cea mai corectă) o șosea alpină comparabilă cu celebrele deja Transfăgărășan și Transalpina, undeva practic pe locul 3 după acestea. Pe acest traseu îl aleg practic majoritatea cicliștilor, deși unii preferă să înceapă chiar din Comarnic, de unde e urcare aproape continuă, însă la anumite ore bucata de DN1 până în Sinaia nu e tocmai o plăcere de parcurs, datorită traficului.

Întrecerea virtuală preferată a cicliștilor pe aplicația Strava are aici mai multe segmente, cele mai populare fiind cel din Sinaia dar mai ales cel ce începe chiar de la intersecția unde se părăsește DN71 Sinaia – Târgoviște. Eu personal îl prefer pe cel din Sinaia. Recordul de timp pe această urcare e de 1.02.20 cu o medie de 22.1 km/h. După părerea mea, pe cursieră urcarea se poate parcurge de cineva cât de cât antrenat în maxim 1.30.00, timpul meu cel mai bun de exemplu fiind de 1.15.51 cu o medie de 18.2 km/h, cu care mă situez de-abia pe locul 52. Dar să nu uităm că a trecut și Turul României prin zonă 🙂 Personal am avut o tentativă reușită să bat recordul și să scad sub o oră, dar cu o cursieră Orbea Gain cu asistență electrică, tentativă care imediat a fost marcată de mine ca tură de eBike și scoasă din clasament.

Traseul se poate împărți în 3 secțiuni mari:

  1. Sinaia – intersecție DJ713 – este prima bucată, care de fapt e folosită mai mult pentru încălzire de cei ce au decis să tragă tare doar de la ieșirea din DN71. Dar nu e deloc lipsită de spectaculozitate! După o scurtă urcare cu pantă de 5-8% la ieșirea din oraș, după ce se trece podul peste Valea Dorului, începe o succesiune superbă de serpentine strânse de tip ac de păr, nu foarte dificile și pe care rareori e trafic prea mare. După serpentine urmează cam 1 km de ușoară coborâre înainte de ”marea provocare”, DJ713.
  2. DN71 – Șaua Dichiului – este cea mai dificilă bucată a drumului. Urcarea începe prin pădure și combină porțiuni ce uneori trec de 10% ca înclinație cu unele ceva mai ușoare, de 3-4%. Drumul devine spectaculos odată cu ieșirea dintre copaci, la limita dintre județele Prahova și Dâmbovița, dar își păstrează dificultatea până în Șaua Dichiului. De aici se merge spre stânga, în față fiind drumul, la fel de superb, ce ajunge la cabana Padina, hotelul Peștera și stația de telecabină cu același nume.
  3. Șaua Dichiului – Piatra Arsă – este secțiunea alpină, ce parcurge o mare parte din platoul Bucegilor. Peisajul e fantastic iar dificultatea scăzută, fiind doar câteva bucăți mai abrupte ici-colo, în rest existând porțiuni unde, pe șoseaua ce șerpuiește printre vârfurile de peste 2000 m, se ating viteze mult peste 30 km/h. Lupta e cu vântul care de multe ori e crâncen și pe lângă faptul că împiedică (sau ajută, după caz) deplasarea, poate destabiliza direcția unei biciclete cu roți ce nu sunt aerodinamice.

Dacă stai în zona București – Prahova – Brașov sunt șanse mari să fi parcurs deja șoseaua din Sinaia la Piatra Arsă, dar dacă nu, e un obiectiv pe care trebuie neapărat să îl incluzi în turele tale cicliste. Împreună cu bucata spre Peștera, cu o pauză de masă la Cabana Bolboci și eventual cu o mică completare spre seară din Sinaia la Cota 1400, vei avea parte de o zi fantastică, de neuitat pe cursieră sau pe orice altă bicicletă!


Sursa: Freerider

freeriderro

Rockshox a lansat noua furcă ZEB, gandită să exceleze pe cele mai dificile trasee de enduro. Cu brațe de 38 mm, design nou pentru umeri și potcoavă, noua ZEB este cea mai mare furcă single-crown de la Rockshox, proiectată să funcționeze cel mai bine acolo unde terenul este foarte dificil, cum ar fi concursurile de enduro-mtb pe etape, sau instalate pe cele mai grele biciclete electrice enduro.

Rockshox-ZEB-2021-12.jpg

Rockshox-ZEB-2021-12.jpg

Pe de altă parte noua ZEB este relativ ușoară dacă ținem cont de mărimea sa, fiind doar cu câteva sute de grame mai grea decât Lyrik sau Yari. Rockshox ZEB este mai rigidă fără să fie cu mult mai grea.

ZEB este oferită în patru variante: Ultimate, Select+, Select și modelul de bază ZEB simplu.

Rockshox-ZEB-2021-15.jpg

Rockshox-ZEB-2021-15.jpg

Având cursă reglabilă între 160 mm și 190 mm, design angular și opțiuni pentru diametre multiple a țevii steerer, pentru a se potrivi unei multitudini de biciclete, inclusiv electrice, ZEB este raspunsul pentru modelul 38 al celor de la Fox și soluția pentru suspensia lungă, single-crown, făcută să facă față celor mai extreme trasee.

Rockshox-ZEB-2021-11.jpg

Rockshox-ZEB-2021-11.jpg

Noua ZEB este diferită față de actualele Rockshox Lyrik, Pike și Yari, care folosesc brațe de 35 mm, ZEB având brațe culisante de 38mm. În acest fel ZEB este cu 21,5% mai rigidă torsional, 7% mai rezistentă la îndoire latarală și 2% mai rigidă la îndoire față-spate. Dintre aceste valori rigiditatea torsională este cea mai importantă, întrucât îmbunătățește precizia direcției.

Rockshox-ZEB-2021-14.jpg

Rockshox-ZEB-2021-14.jpg

La interior și semeringurile au fost regândite pentru a nu provoca frecare mai mare, lucru care se întâmplă atunci când ai o suprafață mai mare, așa cum este acum, în cazul brațelor culisante cu 38 mm diametru.

Rockshox-ZEB-2021-13.jpg

Rockshox-ZEB-2021-13.jpg

Specificații generale pentru Rockshox ZEB

În partea de sus noua furcă dispune de ceva mai mult drop în comparație cu Lyrik și Yari, obținând astfel 5mm în plus la distanța de la ax la umeri. Astfel, pentru o suspensie de 180 mm, măsurătoarea este de 592 mm la Lyrik, 591 mm pentru Yari și 597 pentru noua ZEB. Se obține ceva mai mult spațiu pentru anvelopă atunci când ajungi la capăt de suspensie.

Rockshox-ZEB-2021-02.jpg

Rockshox-ZEB-2021-02.jpg

Brațele mai mari de 38 mm oferă la interior un volum mai mare de aer, Rockshox spunând că poți folosi acum presiune mai mică. Asta înseamnă și că modificările mici vor avea efecte mai mari asupra performanțelor.

Rockshox-ZEB-2021-03.jpg

Rockshox-ZEB-2021-03.jpg

Furca folosește o variantă specială a suspensiei pe aer DebonAir, dar aceleași distanțiere gri pentru ajustarea volumului de aer, pe care le găsești la furcile cu brațe de 35mm.

Rockshox-ZEB-2021-04.jpg

Rockshox-ZEB-2021-04.jpg

Rockshox ZEB este gândită să funcționeze cu discuri de frână de 200 mm însă cu adaptoarele potrivite poți folosi și discuri de 203 sau 220 mm. Pentru a maximiza compatibilitatea cu roțile și butucii existenți, ZEB folosește același ax de 110x15mm.

Rockshox-ZEB-2021-01.jpg

Rockshox-ZEB-2021-01.jpg

Vor exista patru versiuni ale acestui model: cel de bază ZEB, ZEB Select, ZEB Select+ și ZEB Ultimate. Cu excepția diferențelor pe care le vom enunța mai jos, toate versiunile au în comun:

  • Brațe culisante de 38 mm diametru
  • Arc nou pe aer DebonAir
  • Semeringuri SKF cu frecare extrem de redusă
  • Lichid Maxima Plush
  • Compatibilitate cu aripi Rockshox Short
  • Compatibilitate cu anvelope de maxim 2.8” (29er și 27,5)
  • Cursă reglabilă: 160 mm, 170 mm, 180 mm și 190 mm
  • Țeavă steerer conică de 1-1/8″ la 1,5, dar și steerer drept de 1,5”

Specificații Rockshox ZEB Ultimate 2021

Toate modelele folosesc arcul pe aer DebonAir, ce oferă poziție de pedalare mai înaltă decât înainte, mulțumită unui nou design interior. ZEB Ultimate primește amortizorul Charger 2.1 RC2, cu regleje separate pentru volumul de aer pozitiv și negativ.

  • Cursă: 160 mm, 170 mm, 180 mm și 190 mm
  • Amortizor: Charger 2.1 RC2
  • Offset: 38 mm (27,5”), 44 mm (27,5”; 29er)
  • Greutate: 2,280 kg (29er; 170 mm; Maxle Stealth; steerer netăiat)
  • Pret: 1.089 euro

Specificații Rockshox ZEB Select+ 2021

Este varianta similară cu Ultimate, dar fără culorile „signature”. Specificațiile sunt identice cu Ultimate, dar această variantă nu este disponibilă la vânzare, fiind oferită doar preinstalată pe bicicletele de top. Singura culoare disponibilă pentru Select+ este negru.

  • Cursă: 160 mm, 170 mm, 180 mm și 190 mm
  • Amortizor: Charger 2.1 RC (față de RC2 la Ultimate)
  • Offset: 38 mm (27,5”), 44 mm (27,5”; 29er)
  • Greutate: 2,280 kg (29er; 170 mm; Maxle Stealth; steerer netaiat)
  • Pret: doar OEM

Specificații Rockshox ZEB Select 2021

Furca are aceleași opțiuni pentru cursă, dar folosește alt amortizor față de modelele mai scumpe. Pe de altă parte este puțin mai ușoară.

  • Cursă: 160 mm, 170 mm, 180 mm și 190 mm
  • Amortizor: Charger RC
  • Offset: 38 mm (27,5”), 44 mm (27,5”; 29er)
  • Greutate: 2,270 kg
  • Preț: 869 euro

Specificații Rockshox ZEB 2021

Modelul de bază dispune de același șasiu robust de 38 mm însă folosește un amortizor mai simplu, varianta „R”, care nu dispune de reglaj pentru compresie. Păstrează însă reglajul extern pentru revenire. Păstrează de asemenea și semeringurile performante de la SKF cât și lichidul de amortizare Maxima Plush.

Pe de altă parte acest model de bază, cel mai ieftin, oferă opțiunea de scurtare a suspensiei de la 180 mm la 150 mm, atunci când ești pe urcare.

  • Cursă (DebonAir): 150 mm, 160 mm, 170 mm, 180 mm
  • Cursă  (Dual Air): 150-180mm
  • Amortizor: Charger R
  • Offset: 44 mm
  • Greutate (DebonAir): 2,279 kg
  • Preț: 759 euro (DebonAir); 869 euro (Dual Air)

Sursa: Freerider

freeriderro

De ce ai merge în oraș cu un SUV sau 4×4 când există mașini speciale pentru urban? Întrebarea asta am avut-o și noi când am comparat bicicleta de oraș cu un mtb. Iată care sunt motivele pentru care ar trebui să cumperi un city bike, mai ales atunci când 80% din deplasările tale sunt urbane.


Sursa: Freerider

freeriderro

Vulcanii Noroioși din județul Buzău, sunt sunt printre cele mai populare destinații turistice din România. Pe de o parte este ușor de ajuns la ei și pe de altă parte sunt spectaculoși și cu o geologie foarte interesantă, în special pentru cei mici.

harta-vulcanii-noroiosi-traseu-bicicleta

harta-vulcanii-noroiosi-traseu-bicicleta

În Buzău găsim trei zone cu vulcani noroioși: Beciu, Pâclele Mari și Pâclele Mici. Dacă la Pâcle se ajunge foarte ușor, inclusiv cu mașina, vulcanii de la Beciu sunt mai retrași, dar și cei mai activ din punct de vedere al „bolborosirii” noroiului. Îți recomandăm să vizionezi clipul de mai jos și vei afla toate detaliile pentru a putea face și tu un tur reușit cu bicicleta pe la vulcani. Track-ul gps îl poți downloada de aici.

Îți mai recomandăm să ai suficient de multă apă la tine pentru acest tur de 31 km. Întrucât zona e destul de descoperită, vei găsi puțină umbră pe traseu, iar dealurile Buzăului sunt vestite pentru caniculă, în special în timpul lunilor de vară.

profil-vulcanii-noroiosi-traseu-biciclet

profil-vulcanii-noroiosi-traseu-biciclet

Traseul se desfășoară pe suprafață bună de rulare, aproximativ 50% asfalt și 50% macadam, deci puține șanse de noroi chiar și după ploaie. Însă nu uita că urcările sunt abrupte. Chiar dacă tura poate fi parcursă de oricine, fiind vorba doar de dealuri, ține cont că urcările vor fi destul de grele. Totuși, cum traseul este scurt, îl vei putea termina înainte de lăsarea serii. Bicicleta potrivită pentru acest traseu este cea de trekking, gravel sau mtb.


Sursa: Freerider

freeriderro

Există pe piață un număr extrem de mare de tipuri și feluri de anvelope pentru mtb. Începând de la cele mai „fine”, ușoare și rapide, pentru cross country și încheind cu cele grele, dar robuste pentru enduro și downhill. Ține doar de tine să faci alegerea corectă, în funcție de felul în care folosești bicicleta ta mtb.

Anvelopele de față, CST B-Trail, sunt deosebite și reprezintă un fel de paradox. Deși compania care le produce – CST (Cheng Shin Tire – Taiwan), este cea mai mare din lume, din punct de vedere al prestigiului nu auzi așa de des de ei, poate și pentru că numele nu este atât de răsunător și „cool”. Calitatea însă, și performanțele anvelopelor CST, sunt dovedite, fapt pe care l-am simiț și noi cu ocazia altor teste pe care le-am făcut aici, spre exemplu la anvelopele CST Beater.

Paradoxul este că deși CST-urile nu sunt atât de dorite ca brand de anvelope, calitatea, performanța și mai ales prețul, sunt foarte bune. În cazul de față, la anvelopa CST B-Trail, performanțele ei și mai ales prețul, sunt excelente.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-07.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-07.jpg

CST B-Trail este o anvelopă modernă de concurs, pentru mtb. Modernă pentru că are specificații și un profil adaptat taseelor de azi, rapide și tehnice. Specificațiile sunt de asemenea „de top”, iar primul lucru pe care îl remarcăm este TPI-ul (threads per inch), mai precis densitatea țesăturii carcasei anvelopei. Cu o valoare de 170 tpi, CST B-Trail este foate „suplă”, a se înțelege confortabilă. Se apropie mult de anvelopele de șosea cu tpi mare. CST foloseste pentru această carcasă cu tpi mare, apelativul CLXX.

O carcasă cu densistate mare a firelor din țesătură îți oferă confort foarte bun întrucât cauciucul în sine nu mai este atât de rigid, nu mai sare ca o minge când trece peste obstacole. În schimb anvelopa se mulează peste denivelări, le înghite, iar asta înseamnă ușurință mai mare la înaintare, lucru ce se traduce practic prin efort mai mic din partea ta. CST B-Trail le văd ca pe niște anvelope veritabile de concurs.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-05.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-05.jpg

O altă specificație de top este greutatea foarte mică a anvelopei. Noi am măsurat-o la doar 520 g bucata, ocupând astfel locul 2 în topul nostru neoficial al anvelopelor testate la Freerider, pe locul întâi aflându-se Continental Speed King RaceSport, cu 460 grame și 180 tpi, fiind însă și puțin mai mici la 29×2.2 față de 29×2.25 cât sunt CST-urile.

Suprinzător, însă greutatea mică nu înseamnă că B-Trail-urile sunt și fragile. Le-am chinuit destul de tare pe trasee stâncoase, cu piatră tăioasă, ascuțită și e drept că am avut grijă pe unde merg, dar nu am putut evita toate obstacolele de pe poteci. De multe ori auzeam cum lateralele se freacă de stâncă. Însă testele au fost trecute cu brio. De protecția la pană are grijă sistemul EPS – Exceptional Puncture Safety, care este alcătuit din straturi foarte subțiri de protecție. Pe scala CST, EPS-ul oferă protecție de nivel 4 din 7, deci la mijloc. Pentru a avea protecție mai mare, anvelopa ar fi trebuit să fie mai grea. Astfel, pentru CST B-Trail s-a ales protecție de nivel mediu, dar care pe traseu s-a dovedit a fi mai mult decât suficientă.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-06.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-06.jpg

Deși nu este specificat nicăieri, noile CST B-Trail sunt tubeless. Am dorit să testăm și dacă au această specificație și am aflat cu plăcere că țin aerul foarte bine, instalate pe jante dedicate tubeless. Umflate la presiunea corespunzătoare, 1,8 BAR în cazul meu la 74 kg, nu am avut nicio problemă pe traseu. A fost o adevărată plăcere să le folosesc.

Alte specificații ce țin de „top” sunt că B-Trail-urile sunt nu doar pliabile ci și dual-compound. Pliabil înseamnă mai multe lucruri. Pe de o parte specificația asta contribuie la greutatea mică a anvelopei, apoi ajută la suplețea anvelopei și contribuie la nivelul bun de confort, dar nu în ultimul rând, ajută la o instalare ușoară pe jantă. Se mai întâmplă ca unele anvelope „pliabile” să fie prea „moi” și efectiv să nu stea pe jantă. La CST B-Trail nu a fost cazul.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-04.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-04.jpg

Faptul că anvelopele sunt „dual-compound” ajută mult pe traseu, la performanțe. E vorba de tipul de cauciuc care a fost folosit la alcătuirea anvelopei, iar în cazul de față avem două tipuri: mai tare pe centru – pentru rulare ușoară pe traseu drept sau cu viraje largi și mai moale pe margini – pentru aderență bună pe viraje. Această combinație de două tipuri de cauciuc mi-au dat pe traseu un sentiment foarte plăcut de siguranță. Practic nu-mi era teamă să iau virajele cu viteză mai mare, aderanța fiind bună nu doar pe piatră ci și pe pământ.

Profilul noilor CST B-Trail este foarte rapid, îl văd a fi categoric de „super-race”. Partea centrală este foarte discretă, aproape slick. Vei vedea că nu opune aproape deloc rezistență. Pe asfalt, drum forestier bun, macadam, vei merge practic la fel de bine și repede ca pe un gravel bike sau ciclocros. Este excelent acest profil, dar atenție, este și foarte specializat. Voi detalia mai jos.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-03.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-03.jpg

Lateralele profilului sunt ceva mai înalte, dar nici acestea nu exagerat de mult. Sunt făcute așa pentru a oferi aderență bună pe viraje. Le-am testat și am întrat în curbe cu viteză mai mare decât îmi dicta instinctul. Am avut plăcuta supriză să observ că țin. E drept că treaba asta e relativă și variază în funcție de mulți factori, cum ar fi suprafața, viteza, greutatea ta, dar mai ales de experiența pe care o ai. Dar în mare, aceste B-Trail te lasă să iei virajul mai repede decât ți-ai închipuit că se poate.

Toate bune și frumoase însă acest profil discret de „race” vine cu un neajuns. Anvelopele le văd a fi performante exclusiv pe teren uscat sau foarte puțin umed. Sunt categoric anvelope de uscat care nu-ți vor oferi aderență pe piatră, stâncă udă sau iarbă. CST B-Trail oferă performanță maximă doar când sunt folosite pe terenul pentru care au fost gândite. Nu sunt anvelope „universale”.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-01.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-01.jpg

Așa cum spuneam și mai sus, aceste anvelope mi-au plăcut foarte mult pentru că la un preț mic, vin multe specificații întâlnite la anvelope mult mai scumpe, dar cu “prestigiu de brand” mult mai cunoscut. Sunt de fapt cele mai ieftine în Top 10-ul nostru, mai ieftine fiind doar Maxxis Aspen, care sunt și în afara topului, locul 11, dar și mai grele.

Pe traseu le-am simți foarte sigure și agile pe teren uscat. După primii kilometri de padalat la vale pe teren foarte dificil, plin de stâncă și piatră, am început să am aproape încredere orabă în ele. Intram pe viraj cu viteză, fiind convins că bicicleta se duce în direcția în care îndreptam ghidonul. Și așa se întâmpla.

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-08.jpg

CST-B-Trail-test-anvelope-mtb-08.jpg

Pe urcări se simțea cum profilul central discret ajută extrem de mult. Simțeam că nu pot merge „liniștit” cu aceste anvelope, nu puteam merge încet. Simțeam cum pot să trag de bicicletă, dar cu pulsul rămânând în limite foarte rezonabile. Asta se întampla la deal pe asfalt și macadam, iar când drumul se transforma în potecă, sentimentul că „poți mai mult” rămânea prezent, deși viteza de înaintere scădea, fiind nevoie de mai mare atenție la suprafața de rulare.

Noile CST B-Trail mi-au plăcut extrem de mult și vor rămâne acum în arsenalul meu de anvelope, pentru a le folosi cât mai des. Singurul lor neajuns este că sunt specialziate, extrem de performante însă într-un singur domeniu: racing pe uscat. Sau ture cu prietenii, dar tot pe uscat. Bine, nu te gândi că vei fi ca pe gheață odată ce dai de ceva ud. Nici gând, însă va trebui totuși să fii mai atent cu ele decât atunci când ești încălțat cu anvelope universale, cu crampoane mai mari. Cumpără aceste anvelope dacă îți place să participi la concursuri gen Prima Evadare sau Riders Club, sau folosește-le când ieși la ture împreună cu prietenii și vrei ca pe urcări să ai față de ei un avantaj „necinstit”.

  • Dimensiuni: 26×2,10; 27.5×2.25 sau 29×2.25
  • TPI: 170
  • Talon: pliabil
  • Compoziție: două tipuri de cauciuc
  • Protecție pană: EPS
  • Greutate măsurată: 520 g
  • Preț la data publicării recenziei: 145 Lei (29er sau 27.5) sau 128 Lei (26 inch)

Importator: BikeFun


Sursa: Freerider

freeriderro

Pentru noua Specialized Turbo S-Works Levo SL Founder’s Edition, au fost depășite toate piedicile! Cu o producție limitată în lume la doar 250 biciclete , Specialized Turbo S-Works Levo SL Founder’s Edition este îmbrăcată într-o grafică unică, ediție specială, este echipată cu componente de top – inclusiv transmisia wireless SRAM XX1 Eagle AXS, și o placă specială cu numărul de serie unic Founder’s Edition. Rară, rapidă și categoric fără egal, acum și la Freerider.ro!


Sursa: Freerider

freeriderro

Federația Română de Ciclism a anunțat calendarul concursurilor de mtb XCO și XCM pentru acest an. Numărul etapelor, locațiile și datele de desfăsurare sunt stabilite, dar nu trebuie să uităm că acestea pot fi modificate în funcție de noile măsuri pe care autoritățile le vor lua împotriva pandemiei COVID.

Foto-Triada-MTB.jpgFoto-Triada-MTB.jpgfoto – Triada MTB

Așadar, pentru XCO – Cross Country Olimpic avem:

• 18 Iulie – CNR XCO #1/ Triada MTB, Paltiniș SB;
• 8 August – Campionatul National de MTB XCO, Câmpulung AG;
• 19 Septembrie – CNR XCO #2/ Explorer Somova XCO, Somova TL;
• 24 Octombrie – CNR XCO #3/ București MTB Race;

Pentru XCM – Cross Country Maraton:

• 19 Iulie – Campionatul National de MTB XCM/ Geiger MTB Challenge, Păltiniș SB;
• 22 August – CNR XCM #1/ Transylvania Bike Trails Network, Saschiz MS;
• 28 August – CNR XCM #2/ Explorer MTB Challenge, Luncavita TL;
• 05 Septembrie – CNR XCM #3/ BikeXpert Alpine Challenge, Pucioasa DB ;
• 26 Septembrie – CNR XCM #4/ Vidraru Bike Challenge, Arefu AG.


Sursa: Freerider

freeriderro

Oricât de improbabilă ar fi organizarea de evenimente sportive în 2020, având în vedere situația „covid”, dacă regulile impuse de autorități sunt respectate atunci și evenimentele pot fi organizate. Este și cazul concursului de downhill Harghita Downhill, care va avea loc pe între 10 și 12 iulie. Taxa de participare este de 150 lei.

Harghita-Downhill-2020.jpg

Harghita-Downhill-2020.jpg

Cu o istorie care începe în 2014, continuă în 2016, când evenimentul a început să fie parte din Cupa Națională de DH și trecând prin 2018, când Harghita Downhill a fost inclus în Campionatul Național de Downhill, concursul este unul din principalele evenimente la care trebuie să participi dacă ești pasionat de latura gravitațională a ciclismului off-road.

Cursa are loc în locația din Harghita Bike Park. Cu un traseu de 1,5 km construit în 2015 și îmbunătățit continuu de atunci, acesta este unul dintre cele mai bune și complexe din România.

Program

Vineri:
18:00 – 21:00 înscrieri
10:00 – 17:00 antrenamente și track walk ( pentru ziua de vineri shuttle-ul va costa 50 Ron ) – PE ZIUA DE VINERI NU AVEM SERVICIU MEDICAL. TOTI PARTICIPANTII SE VOR DA PE PROPRIEA RASPUNDERE.

Sâmbătă:
09.00-19.00 Înscrieri
09:00-10.00 Track walk
10:00-14:00 Antrenamente oficiale
14:00-15:00 Pauză (Track walk)
15:00-17:30 Antrenamente oficiale
18:00 – Ultima urcare
18:30 – Sedinta Tehnica

Duminică:
09:00-11:00 Antrenamente oficiale
11:30-14:00 Calificări
14:00-15:00 Pauză
15:00-17:00 Finală
17:30 Ceremonia de premiere

Echipament

Obligatoriu: cască full-face, genunchiere, dopuri de ghidon sau manșoane care acoperă extremitățile ghidonului.
Recomandăm: protecție de spate și neck-brace.

Inscriere

Trimiteți numele / localitate / echipa / vârsta / categoria / număr licență (cei din categoria hobby trebuie să trimită adeverință medicală și asigurare de viață) la adresa de mail harghita.dh<at>gmail.com. Taxa de participare este de 150 lei.

Categorii de concurs

Copii masculin (12-14 ani), Copii feminin (12-14 ani), Junior masculin (15-18 ani), Junior feminin (15-18 ani), Feminin Elite (19+), Masculin Elite (19-29 ani), Masters (Masculin 30-39 ani), Masters 1 (Masculin 40+) și Hobby. Categoriile de concurs se formează cu minim 5 participanți

Sportivii din categoriile Copii masculin (12-14 ani), Copii feminin (12-14 ani), Junior masculin (15-18 ani), Junior feminin (15-18 ani), Elite Feminin (19+), Elite Masculin (19-29 ani), Masters (Masculin 30-39 ani), Masters 1 (Masculin 40+) trebuie să dețină o licență FRC validă.

În categoria Elite (19-29 ani) se pot înscrie și participanți din alte categorii, dacă dețin licență FRC. Sportivii din categoria Hobby trebuie să dețină o adeverință medicală care să ateste că sunt apți pentru efort și o asigurare valabilă în caz de accident. Verificarea licențelor, adeverințelor medicale, a asigurărilor și preluarea numerelor de concurs se va face la oficiul de înscriere. Minorii se vor prezenta la inscrieri cu declaratia pe propria raspundere completata de un parinte, sau tutore legal si legalizata la notar.

Locație

Evenimentul are loc la Harghita Bike Park. Taxa de participare se achita la fata locului, la pensiunea Sugo. Tot aici se completeaza si formularul prin care se atestă că sunteți de acord să participați la acest concurs pe proprie răspundere.


Sursa: Freerider

freeriderro

10-12 iulie este data unei noi tabere din seria MTB Skills and Boot Camp, Level 1, un proiect inceput de Freerider.ro si Marc Sandu in 2014.  Tabăra este destinata riderilor cu un nivel mediu de experiență, care au mai participat la concursuri MTB sau la ture pe munte, cu diferență de nivel. Obiectivul taberei este verificarea și îmbunătățirea tehnicii MTB, pornindu-se de la poziționarea pe bicicletă și poziția de atac, până la ateliere care îți prezintă toți pașii necesari pentru a învăța bunny hop, manual, drop și wheelie. Abordarea este făcută atât din perspectiva unui rider cu experiență de aproape zece ani la competiții de ciclism, cât și din cea  a unui antrenor de fitness specializat în postură.

camp_iulie_3.jpgcamp_iulie_3.jpg

De aceea, nu lipsesc explicații detaliate și mult feedback pe poziționarea corpului și, pentru un progres rapid, înțelegerea mișcării mai întâi chiar fără bicicletă, dar și a scopului fiecărei proceduri, indiferent că este vorba despre abordarea virajelor sau de lucrul cu suspensiile. Scopul final este cel de a crea un repertoriu de “răspunsuri”, mai exact tehnici, din care cursantii/cursantele să poată alege rapid, pentru a se adapta la tipul de teren pe care îl traversează, inclusiv varianta de salvare, dacă se decide că se pierde controlul bicicletei. Terenul este variat, include 600-700 metri de diferenta de nivel pe zi, de la drumuri forestiere la single trails.

Camp_iulie_2.jpgCamp_iulie_2.jpg

Din program nu lipsesc sesiunile de pumptrack, foarte eficiente în deprinderea controlului bicicletei, înviorarea matinală, cu exerciții de mobilitate specifice nevoilor ciclistilor/ciclistelor, dar si sesiuni de stretching post-antrenament.

Pentru mai multe detalii și inscrieri, [email protected], 0745.083.191


Sursa: Freerider

freeriderro

Vulcanii Noroioși din județul Buzău, sunt una din cele mai cunoscute și interesante zone turistice din România. Suficient de ușor accesibili cu bicicleta, cele trei zone cu vulcani pot fi parcurse de-a lungul unei bucle de aproximativ 30 km. Track-ul gps îl poți downloada de aici, iar pentru descrierea excursiei trebuie doar să urmărești clipul de mai jos. Spor la pedalat!


Sursa: Freerider

freeriderro

Soluțiile tubeless sunt creeate în general, pentru a funcționa în anvelope fără cameră. Dacă însa vrei să ai protecție tubeless însă nu ești încă pregătit să renunți la cameră, atunci poți alege o substanță tubeless fabricată special să fie folosită în cameră. Inner Tube Sealant este noul produs de la Muc-Off pe care îl poți introduce în camera bicicletei și avea protecție la pană similară anvelopelor cu adevărat tubeless.

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

Noua soluție este proiectată să astupe găuri de până la 4 mm, are în alcătuire apă, fiind solubilă în apă, și este special creeată să funcționeze cel mai bine în camera anvelopei.

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

Pentru a putea folosi noua Muc-Off Inner Tube Sealant trebuie să te asiguri că valva camerei tale, presta sau schrader, poate fi detașată pentru a introduce soluția Muc-off. Bidonul se vinde împreună cu un furtun cu care poți introduce ușor substanța în cameră.

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

În funcție de mărimea camerei și anvelopei, vei avea nevoie de 50-140 ml de soluție pentru fiecare cameră. Cu alte cuvinte bidonul de 300 ml ar trebui să ajungă pentru cel puțin două roți. Prețul recomandat pentru bidonul de 300 ml este de 57 lei, iar produsul poate fi găsit la dealerii Muc-Off din România.

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

vulcanizare-tubeless-Muc-Off-Inner-Tube-

Sursa: Freerider

freeriderro

Dylan Sherrard îi urmăreşte pe Jaime Hill şi Claire Buchar, pe una din potecile sale preferate, Money Shot de pe Grey Mountain. Fiecare interpretează poteca în felul său şi, chiar dacă nu sunt „feluri” greşite, cu siguranţă sunt unele mai impresionante decât altele.


Sursa: Freerider

freeriderro

Sitiuaţia pădurilor este precară în întreaga ţară. Peste tot se defrişează fie legal, fie ilegal, fie la limita legii, însă pădurea are rolul ei foarte bine definit în viaţa noastră. Pe de o parte este vorba de sănătatea noastră fizică şi rolul important pe care îl are pădurea la curăţarea aerului, iar pe de altă parte este vorba de agrement şi timpul liber petrecut în natură, lucru care se traduce printr-o bună sănătatea mentală a fiecăruia dintre noi.

Recent a fost înfiinţat grupul civic Salvaţi Codrii Vălsiei, care doreşte să aducă împreună oameni şi asociaţii care susţin protejarea pădurilor din jurul capitalei. Bucureştiul este o metropolă poluată care are nevoie de tot ajutorul posibil, rolul padurilor din jur la filtrarea aerului fiind cât se poate de evident. Codrii Vlăsiei trebuie să devină arii protejate.

71261821.jpg71261821.jpgfoto Mapio.net

Cordii Vlăsiei este locul unde au loc multe dintre concursurile de ciclism şi alergare la care participăm. Dar nu este vorba doar despre aspectul competiţional ci şi agrementul pe care îl faci în pădure împreună cu familia şi prietenii. Din păcate însă tăierile continuă, sub diferite pretexte, iar accesul populaţiei în pădure este îngreunat, prin distrugerea potecilor. Cu alte cuvinte, în curând nu vom mai avea unde să ne relaxăm fizic şi psihic, fie că o facem la plimbare, antrenament sau concurs.

Din acest motiv grupul civic Salvaţi Codrii Vălsiei a iniţiat o scrisoare deschisă adresată Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, pe care o redăm mai jos, cât şi un formular pe care eşti invitat să-l completezi dacă doreşti să susţii şi tu protejarea Codrilor Vlăsiei. Nu trebuie să fii din Bucureşti sau Ilfov pentru a-l completa. Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine este auzită vocea oamenilor!

————-

Către:                         Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

În atenţia:                  Domnului Costel ALEXE

MINISTRU 

Spre ştiinţă:               Domnului Gelu PUIU

                                   SECRETAR DE STAT

                                   Domnului Teodor TIGAN

                                   Director General RNP – Romsilva

Referitor la:               Situaţia gestionării pădurilor din zona București – Ilfov

Stimate domnule Ministru,

Având în vedere dorinţa comunităților din Ilfov şi București de a păstra pădurile în special pentru agrement, importanța lor pentru sănătate, scopul social, asigurarea echilibrului ecologic, protecția habitatelor și speciilor și pentru asigurarea funcțiilor de recreere, vă solicităm să dispuneți măsurile necesare pentru reîncadrarea acestor păduri în Grupa I – păduri cu funcții speciale de protecție, așa cum este funcția lor reală.

În luna ianuarie a acestui an, aţi declarat că pădurile din jurul Bucureştiului vor fi scoase din producție și introduse în protecţie până în luna martie. Din păcate până în prezent, la 6 luni de la declarație, acest lucru nu a avut loc.  Dimpotrivă, situaţia s-a degradat, cu tăieri în ritm accelerat și chiar cu distrugerea potecilor. Sub diferite forme şi cu justificări diverse, se taie în Pădurea Tunari, extensia Pădurii Băneasa, în pădurile dintre Baloteşti, Moara Vlasiei, în pădurile din Corbeanca, Valea Mocanului şi în Pădurea Snagov în care ar trebui extinsă rezervația naturală. De asemenea, s-au arat toate potecile din Pădurea Băneasa de două ori, distrugându-se potecile folosite de cetăţeni pentru a face mișcare în aer liber, precum şi poteca verde care leagă Bucureştiul de Snagov, astfel încât cicliştii nu mai pot ajunge în pădurile din nord. Toate aceste practici lipsite de justificare sunt măsuri vechi de hărţuire a comunităţilor, care au aceste păduri în componenţa localităţilor lor, sunt practic o pârghie care e folosită de diferiți administratori ai pădurii pentru obstrucţionarea iubitorilor de mişcare în aer liber de mai mulți ani.

În lumina celor de mai sus, ca urmare a ultimelor lucrări de tăiere și de distrugere a potecilor din păduri, vă informăm că a fost înființat grupul civic Salvați Codrii Vlăsiei, format din persoane fizice și persoane juridice, cu scopul de a întreprinde toate acțiunile necesare opririi abuzurilor și tăierilor agresive din aceste păduri istorice de mare importanță națională și locală și de a le desemna drept arii naturale protejate. În acest moment, ele sunt încadrate la păduri de producție în loc de protecţie. Considerăm că, în conformitate cu Normele tehnice pentru amenajarea pădurilor, aprobate prin Ordinul MAPPM nr. 1652/2000, ele îndeplinesc criteriile pentru a fi încadrate în grupa I – păduri cu funcții speciale de protecție. Ştim că toate pădurile din UP II Băneasa, în suprafaţă de 437,45 ha, au fost încadrate în Grupa I – păduri cu funcţii special de protecţie, categoria 4A – Arborete constituite în păduri parc, parcuri recreative, tematice sau educaţionale (T.II), dar dorim ca întreg arealul forestier din Bucureşti şi Ilfov să fie încadrat în această grupă.

Pentru a veni în sprijinul comunităţilor, vă supunem atenţiei următoarele măsuri, pe care considerăm că autorităţile cu atribuţii în domeniu, locale şi centrale, trebuie să le pună în aplicare de urgenţă:

  1. Stoparea tăierilor pădurilor din Bucureşti şi Ilfov și reîncadrarea lor în categoria pădurilor cu funcții speciale de protecție, așa cum ar trebui să fie de fapt și cum aţi susţinut şi dumneavoastră.
  2. Crearea unei categorii de păduri urbane și periurbane, în care să fie încadrate pădurile din apropierea marilor aglomerări urbane, al căror scop principal să fie cel recreativ, educativ, de petrecere a timpului liber în natură într-un mod sănătos, de asigurare a microclimatului sănătos pentru orașe și în care să fie permise numai intervenții de înlăturare a unor pericole pentru vizitatori.  
  3. Crearea Parcului Natural Codrii Vlăsiei şi conectarea ariilor protejate existente, a pădurilor și lacurilor prin coridoare verzi şi prin trasee turistice, poteci pietonale şi de bicicletă neasfaltate.
  4. Introducerea în legislaţia specifică a obligaţiei de a organiza dezbatere publică pentru orice intervenţie de tăiere, cu participarea societăţii civile, a comunităţii şi a factorilor interesaţi, așa cum ar trebui să se întâmple într-o administrare transparentă şi după cum standardul internațional FSC obligă Romsilva să o facă, dar nu se întâmplă.
  5. Interzicerea distrugerii potecilor folosite pentru agrement şi a traseelor care leagă diferite sate, mânastiri, palate şi zone naturale din București și Ilfov. Potecile sunt utile şi pentru accesul și intervenția în caz de incendiu, după cum este specificat şi în regulamentele ISU şi normele tehnice silvice.
  6. Menţinerea și declararea drumurilor de lângă lacuri şi a potecilor şi drumurilor din pădure ca fiind căi de acces public de agrement pietonal sau cu bicicleta, cu interzicerea accesului motorizat.

Politica europeană actuală prin Pactul Ecologic European, semnat și de România, reconfirmă rolul important al pădurii și biodiversității urbane și periurbane în combaterea efectelor crizei generată de schimbările climatice. Aceste păduri sunt mult mai valoroase din perspectiva asigurării serviciilor ecosistemice decât din cea a exploatării lemnului.  

De aceea, trebuie să ieşim din paradigma exploatării ieftine a acestei resurse valoroase, din paradigma tăiatului ieftin și barbar al pădurii ca să o punem pe foc și să ne aliniem cerințelor și dezideratelor europene și, mai ales, dorinţelor comunității locale. 

Mai precizăm ca aceste păduri sunt certificate FSC, standard internațional obținut de Romsilva, care prevede obligația de a consulta comunitățile locale cu privire la modul lor de gestionare, cât și de a asigura liberul lor acces în pădure. Tot acest standard stipulează identificarea și protejarea pădurilor cu valoare ridicată de conservare din perspectivă culturală, ecologică, economică sau religioasă deosebită, identificate în colaborare cu populaţia locală. Standardul FSC mai prevede că planul de management (amenajamentul silvic) trebuie să fie public și dezbătut public, ceea ce până în prezent nu s-a întâmplat.

Bazându-ne pe buna credinţă şi profesionalismul dvs., pe faptul că vă veți duce la îndeplinire promisiunea, sperăm că veţi răspunde solicitărilor exprimate prin prezenta scrisoare, nu numai textual, ci şi practic, astfel încât, atât comunitatea afectată, cât şi autorităţile implicate să beneficieze deopotrivă de ceea ce mai pot oferi pădurile încă rămase în picioare în apropierea celei mai mari aglomerări urbane a României. Totodată ne manifestăm disponibilitatea de a vă sprijini voluntar în orice iniţiativă care va contribui la soluţionarea urgentă a problemelor semnalate şi de a discuta aceste aspecte punctuale nerezolvate, astfel încât să asigurăm împreună un drept garantat prin Constituția României – dreptul la un mediu sănătos, aşa cum prevede Art. 35:
(1) Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic.

(2) Statul asigură cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept.

(3) Persoanele fizice şi juridice au îndatorirea de a proteja şi a ameliora mediul înconjurător.

Cu stimă,

Semnatari Persoane fizice
Persoane juridice/asociatii


Sursa: Freerider

freeriderro

Cupa Naţională de Enduro este printre puţinele serii de concursuri de ciclism-mtb care se vor desfăşura în 2020. Spre deosebire de concursurile de mtb-cross country sau ciclism şosea, unde startul este comun, la mtb-enduro startul concurenţilor este individual, separaţia fizică dintre participanţi fiind uşor de făcut.

foto-Cristina-Ion-Semenic-Enduro-2019.jpfoto-Cristina-Ion-Semenic-Enduro-2019.jpfoto Cristina Ion – Semenic Enduro 2019

Prima etapă din Cupă, Semenic Enduro, va avea loc duminică 19 iulie, în pitoreasca zonă Văliug-Crivaia, munţii Semenic. Seria de evenimente va începe cu dreptul întrucât concursul nu este o simplă etapă în cadrul Cupei ci inclusiv EWSQ – Enduro World Series Qualifier, asta însemnând că la start se pot înscrie şi concurenţi din alte ţări, care doresc să obţină puncte EWS şi avansa în clasamentul internaţional.

Etapa întâi Semenic Enduro, va fi alcătuită din patru probe speciale ce însumează 12 km. Împreună cu zonele de tranziţie, concurenţii vor parcurge în total 41 km. Înscrierile sunt deschise şi o poţiface aici, taxa de participare fiind de 100 lei. Pentru concurenţii cu vârstă sub 18 ani, taxa este de 50 lei. Termenul maxim de înscriere este joi 16 iulie ora 20. Numărul maxim de concurenţi acceptat este de 150 persoane.

Asigurarea, licenţa FRC, adeverniţa medicală

La CN Enduro 2020 poţi participa la una din cele două categorii: Hobby sau categorie de vârstă CNE. Pentru orice categorie CNE este necesară obţinerea unei licenţe eliberată de Federaţia Română de Ciclism, odată cu aceasta primind inclusă şi asigurare în caz de accident de bicicleta, valabilă 1 an. Costul licenţei + asigurare este de 150 lei şi se plăteşte o singură dată pe an. Avantajul participării la categorie CNE este că vei fi cronometrat doar împreună cu ceilalţi concurenţi de la grupa ta de vârstă, spre deosebire de Hobby unde clasamentul este general, fără a se ţine cont de vârstă.

Pentru categoria Hobby nu este nevoie de licenţă, însa este nevoie în continuare de obţinerea unei adeverinţe medicale favorabile potrivit căreia eşti apt pentru efort fizic, plus asigurare în caz de accident. Aceasta din urmă trebuie să o cauţi pe cont propriu la asiguratorii de pe piaţă. O primă căutare pe Google a oferit aceste rezultate.


Sursa: Freerider

freeriderro

Echipa România pe Bicicletă prezintă un traseu rapid pentru o zi scurtă de toamnă în munţii Clăimani. După un urcuş de 12 km, priveliştea de sus merită tot efortul. Întoarcerea la vale este intensă, cel puţin partea de început, după care poteca devine agreabilă.


Sursa: Freerider

freeriderro

Cum din ce în ce mai mulţi cilişti pornesc în aventuri de bikepacking, cunoscutul producător de coburi pentru aventură Apidura, lansează o nouă geantă specială denumită Expedition DownTube Pack, gândită să fie instalată dedesubtul ţevii downtube a bicicletei. Majoritatea bicicletelor de aventură de azi sunt deja echipate cu găuri filetate în această zonă, pentru a putea fixa acolo un al 3lea bidon de apă sau butelia cu benzină pentru primus Dar dacă preferi să pleci în tură folosind bicicleta normală de şosea, mtb sau ciclocros, atunci această geantă va fi numai bună.

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

Apidura Expedition Downtube Pack este un cobur/gentuţă cu o capacitate de 710 ml, fabricată din material impermeabil, ce se fixează cu ajutorul cureluşelor de partea inferioară a ţevii downtube a bicicletei. Poţi transporta în ea orice echipament ai nevoie sau o sticlă mai mare de apă. De asemenea, mulţumită sistemului simplu de fixare, gentuţa poate fi fixată oriunde în altă parte pe bicicletă, atâta vreme cât are loc.

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

Materialul folosit este cel utilizat de Apidura în mod normal, laminatul impermeabil cu trei staturi Trilon, la care cusăturile sunt vulcanizate pentru a nu intra apă pe acolo. Bucla de fixare este făcută în aşa fel încât să poată fi fixată atât pe cadre subţiri din oţel cât şi pe cele cu diametru mare, din carbon. Gentuţa dispune şi de zone aderente, pentru a nu aluneca în timpul mersului.

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

geanta-bicicleta-Apidura-Expedition-Down

Apidura Expedition DownTube Pack se închide prin rulare în partea de sus. Capacitatea oficială este de 1,5L, greutatea este de 80 g, iar dimenesiunile sunt de 8 cm diametru şi 26 cm lungime. Preţul este de 59 euro.


Sursa: Freerider

freeriderro

De când a fost lansat acum aproape 20 de ani, modelul Specialized Epic și suspensia sa Brain au oferit un alt nivel de performanță în XC. Fără manete de blocaj și fără ezitări, doar pedalat fără griji, la viteză maximă.

Brain a permis Specialized să combine eficiența unui hardtail cu capacitățile unui full-suspension. De-a lungul anilor, Epic a obținut aurul olimpic și peste 100 de victorii în Cupa Mondială, plus mii de podiumuri peste tot în lume.

Noua variantă a acestei mașini de competiție se dovedește mai progresivă ca niciodată, iar modelul revizuit Epic EVO oferă o platformă pentru fiecare ciclist. Ultimul Epic continuă tradiția și reproiectează și redefinește limitele bicicletelor de XC.

97620-01_EPIC-SW-REDTNT-BRSH-WHT_HERO-sc97620-01_EPIC-SW-REDTNT-BRSH-WHT_HERO-sc

Specialized a reproiectat noul Epic de la zero, renunțând la unele caracteristici distinctive ale acestuia pentru a-l face cel mai rapid MTB pe care l-au produs vreodată.

A dispărut triunghiul clasic de lângă tija de șa, înlocuit de o prindere mai rigidă pentru amortizor, o nouă basculă din carbon și un amortizor RockShox reglat pentru XC.

Au dispărut și chainstay-urile groase, înlocuite cu un triunghi spate care amortizează mai bine dar e și cu 15% mai rigid decât cel anterior.

Pentru 2021, Specialized Epic folosește un sistem Brain cu totul nou care e mai eficient, mai capabil și mai robust. Geometria revizuită reflectă caracterul tot mai agresiv al traseelor din Cupa Mondială și colaborează cu noua suspensie Brain pentru a oferi tracțiune superioară și stabilitate la viteză.

Screen-Shot-2020-06-16-at-9.39.07-PM.pngScreen-Shot-2020-06-16-at-9.39.07-PM.png

Specialized Brain este și mereu a fost o valvă inerțială ce reacționează mecanic la șocurile primite de bicicletă, schimbând modul suspensiei din închis în deschis. Face însă acest lucru într-o fracțiune de secundă și a devenit tot mai performant cu trecerea timpului.

Acest sistem permite Epic-ului să aibă o platformă rigidă de pedalat când e nevoie, dar și o suspensie moale și capabilă dacă lucrurile devindificile, totul fără să fie nevoie de vreo manetă de blocare sau de baterii.

Reproiectat pentru noul Epic, noul Brain se asigură că fiecare Watt e transpus în mișcare orizontală, absorbind însă și vibrațiile și marile lovituri. Noul amortizor cu tija de 25 mm este reglat pentru o platformă mai fermă de pedalat: este vorba de noul Rx XC Tune.

Noua platformă a fost dezvolată după specificațiile atleților Specialized Racing și e mai eficientă, cu posibilități mai mari de reglaj. Reglarea furcii Brain permite ciclistului să regleze cursa precis, de la complet blocat la un sag de 30 mm. La noul Brain, Specialized a renunțat la funcția Auto Sag și a îmbunătățit platforma de pedalat.

97620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D397620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D3

Proiectat împreună cu noul cadru Epic, noul sistem Brain este cel mai bine integrat de până acum. Mutarea sistemului Brain a permis și repoziționarea etrierului frânei spate.

Noua poziție permite mai mult flex vertical în chainstay, dar crește și sensibilitatea valvei inerțiale Brain datorită poziționării acesteia în spatele axului spate. Noile componente interne au o curgere a uleiului mai puțin turbulentă pentru o performanță mai bună în funcționare, dar și o durabilitate superioară.

Screen-Shot-2020-06-16-at-9.38.51-PM.pngScreen-Shot-2020-06-16-at-9.38.51-PM.png

Noul Epic și noul Brain au trecut prin teste serioase, nu mai puțin de 1850 de ore pe teren, echivalentul parcurgerii a 72 de trasee Cape Epic.

Noul Brain are un interval de revizie mai mare, de 125 de ore pentru partea de aer și 250 de ore pentru cea de amortizare. E o mare îmbunătățire față de cele 50, respectiv 200 de ore la modelul anterior.

Specialized a inclus și 2 ani de service gratuit, la dealerii locali. Aceștia vor avea pe stoc sisteme Brain pentru a le monta pe bicicleta clienților cât timp al lor este la revizie. Asta înseamnă că bicicleta nu va sta blocată în timpul depanării amortizorului.

Nu trebuie uitată nici partea din față, unde noul Epic folosește o furcă cu cursa de 100 mm și cu offset de 44 mm din gama RockShox SID SL cu componente interne Brain. Acestea permit reglajul sag-ului între 0 și 30 mm. Specialized spune că sistemul Brain extrem de sensibil dar și de rigid face ca noul Epic să fie cea mai precisă variantă de până acum.

97620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D197620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D197620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D197620-02_EPIC-SW-CARB-CMLNSILGRN-CHRM_D1

În ceea ce privește cadrul, triunghiul față al Epic-ului are aceiași rigiditate, oferind un comportament echilibrat. Specialized a modificat forma tuburilor, a redesenat componentele, a optimizat straturile de carbon și a folosit noi metode de construcție pentru a asigura o greutate mai mică a cadrului. Practic un cadru Epic FACT 11m are aceiași greutate cu cea a generației anterioare S-Works în timp ce noul S-Works Epic are un cadru din carbon FACT 12m și cu prindere de amortizor din carbon ce mai scade încă 100 g.

97620-10_EPIC-PRO-ABLN-BLK_RDSQ-scaled-197620-10_EPIC-PRO-ABLN-BLK_RDSQ-scaled-1

Pentru o întreținere lejeră, noul cadru are monobloc clasic de 73 mm BSA filetat. Rutarea cablurilor e complet internă iar cadrul folosește ax de 12×148 mm. În triunghiul față e loc pentru două bidoane, unul pe seat tube și unul pe down tube. Dacă prinderea pe seat tube e clasică cu 2 șuruburi, cea de pe toptube are 3 șuruburi pentru a permite poziționarea eficientă a bidonului sau montarea altor accesorii.

Greutatea cadrelor și bicicletelor Specialized Epic 2021:

  • Epic S-Works/ SRAM AXS: 9.75 kg bicicleta completă (M)
  • Setul cadru S-Works Epic: 1869g
  • Epic Pro: 1947g
  • S-Works Epic EVO: 1659g
  • Epic EVO Pro: 1759g

Greutățile cadrelor includ amortizorul, urechea de schimbător, axul și șuruburile și sunt toate pentru mărimea M.

Screen-Shot-2020-06-16-at-8.26.45-PM-102Screen-Shot-2020-06-16-at-8.26.45-PM-102

Dacă versiunea anterioară Specialized Epic a experimentat geometria modernă permițând bicicletei să fie mai performantă pe coborâri, noul Epic merge în aceiași direcție și împinge treaba cu un unghi al furcii de 67.5 grade, mult mai mult decât versiunea anterioară ce avea 69.5. Noua geometrie Epic are monoblocul mai coborât cu 9 mm și reach-ul mărit pentru a permite folosirea pipelor mai scurte. Cadrul îmbunătățit permite montarea de anvelope mai late, până la 2.3 pe spate și 2.4 pe față. Se adaugă rigiditatea superioară față-spate, monoblocul coborât, reach-ul mare, unghiul mic al furcii și chainstay-urile cu 5 mm mai scurte, iar bicicleta rezultată e una cu adevărat de competiție.

97620-31_EPIC-EXPERT-OIS-FSTGRN_FDSQ-sca97620-31_EPIC-EXPERT-OIS-FSTGRN_FDSQ-sca

Noul Specialized Epic e disponibil în 4 modele: Comp, Expert, Pro și S-Works, dar și sub formă de cadru. Prețurile sunt cele de mai jos:

Product  
EPIC S-WORKS EUR 11,599.00
EPIC S-WORKS FRAMESET EUR 4,999.00
EPIC PRO EUR 8,499.00
EPIC EXPERT EUR 6,499.00
EPIC COMP EUR 4,299.00
 
EPIC EVO S-WORKS EUR 11,599.00
EPIC EVO S-WORKS FRAME EUR 3,999.00
EPIC EVO EXPERT EUR 6,499.00
EPIC EVO COMP EUR 4,499.00

Modelul de top are transmisie SRAM AXS, PowerMeter Quark și noile roți Roval Control SL cu butuci DT-180. Zvonurile sunt că noul S-Works Epic are o greutate de doar 9.3 kg direct scos din cutie! 25$ din prețul fiecărie biciclete e donat la Outride Foundation.

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_FDSQ-s94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_FDSQ-s

Pentru cei ce vor o bicicletă cu accent pe trail, există noul Epic EVO cu cursa spate de 110 mm și în fațăcu furca Fox 34 Step Cast de 120 mm sau RockShox Reba. Epic EVO e destinat performanței mai agresive și vitezei mari pe teren tehnic.

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D3-HT-94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D3-HT-

Cicliștii vor biciclete tot mai performante dar și tot mai ușoare. Epic EVO oferă acest lucru, fiind cu 300 g mai ușor ca modelul anterior, la nivel de top pentru XC. De fapt, fără sistemul Brain montat, cadrul e chiar mai ușor decât S-Works Epic!

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D1-POV94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D1-POV

Noul Epic EVO a fost proiectat pentru a crește atât eficiența cât și capacitățile tehnice. Specialized a dorit să creeze o bicicletă pentru cei care concurează doar cu poteca. Epic EVO are un triunghi spate special care crește cursa la 110 mm, triunghiul față fiind identic cu cel de la Epic.

74820-02_EPIC-EVO-SW-FRM-FLKSIL-CSTBLUME74820-02_EPIC-EVO-SW-FRM-FLKSIL-CSTBLUME

Pentru eficiență și viteză pe poteci, Epic EVO păstrează capacitatea excelentă de pedalat, dar renunță la Brain pentru un amortizor RockShox SID Luxe metric reglat Rx. Un braț special oferă un raport de compresie de 2.8:1 ce oferă amortizare mai bună a obstacolelor mari. Furca are 120 mm și conține valva completă EVO, fiind perfect reglată pentru trail.

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D10-CR94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D10-CR

Folosind o nouă cinematică a mișcării, cursa spate mărită are caracteristici de stabilizare a pedalatului mai bune, asigurând că polivalența lui EVO nu înseamnă un sacrificiu la pedalat. Furca de 120 mm e reglată Rx dar un pic mai sensibilă, având și spațiu mai mare pentru anvelope.

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D19-CR94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_D19-CR

Noul Epic EVO permite reglarea unghiului furcii și a înălțimii monoblocului cu ajutorul unui flip chip. Bicicleta vine în modul Low cu unghiul furcii de 66.5 grade, dar rotirea chip-ului duce unghiul furcii la 67 de grade și urcă monoblocul cu 6 mm.

94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_FDSQ-s94820-10_EPIC-EVO-PRO-CSTUMBR-CLY_FDSQ-s

Componentele folosite sunt în același timp performante, ușoare și fiabile. Tijele dropper sunt standard pe toate modelele, în timp ce roțile de carbon Roval, frânele cu 4 pistoane sunt prezente doar de la Epic EVO Expert.

97620-51_EPIC-COMP-CARB-OIL-FLKSIL_FDSQ-97620-51_EPIC-COMP-CARB-OIL-FLKSIL_FDSQ-94820-30_EPIC-EVO-EXPERT-REDWD-SMK_D1-PO94820-30_EPIC-EVO-EXPERT-REDWD-SMK_D1-PO

Noul Specialized Epic EVO e disponibil în variantele Comp, Expert, Pro și S-Works. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și a importatorului în România.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

IMBA Epic Laugavegur Route este un traseu fabulos amplasat în zona înaltă a Islandei. Pe această rută, ce poate fi parcursă în 3 zile mai lungi sau 5 mai scurte, vei pedala pe poteci din rocă vulcanică şi prin peisaje care te vor şoca practic. Vei întâlni gheizere, cascade, vulcani noroioşi şi câmpii infinite de lavă. Pentru cei suficient de aventuroşi, track-ul gps poate fi downloadat de aici.


Sursa: Freerider

×