Mergi la conţinut

Freerider

Autentifica-te  
  • postări
    2.382
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    9.831

Postări în blog

freeriderro

Norco-2018-Range-Aluminum-1024x683.jpg?xCompania canadiană Norco și-a prezentat la Crankworx noutățile pe 2018, în special în gama de aluminiu Range&Sight dar și în colecția pentru femei care s-a îmbogățit cu noi modele specifice. De asemenea a fost prezentat noul Threshold CX dar și câteva modele Ranges din carbon.

Norco-2018-Sight-Aluminum.jpg?x12266Marea noutate pentru modelele din aluminiu Range & Sight este că geometria lor a fost modificată fiind acum identică celei de pe modelele din carbon.

În afară de asta, singura noutate este folosirea amortizoarelor pe sistem metric în spate și introducerea mărimii XS la modelele din aluminiu.

Norco-2018-Sight-Aluminum-front.jpg?x122Chiar dacă în imagini apar modelele Range gri și Sight galben cu roți 29, există în colecție și versiunile cu roți de 27.5.

Norco-2018-Sight-Aluminum-frame-detail.jNoile modele pe 29 vin cu pipe mai scurte cu 10 mm decât cele pe 27.5 iar cadrele au unghiul furcii ceva mai mare.

Norco-2018-Optik-carbon-womens.jpg?x1226Pentru 2018 toate modelele Norco vor fi disponibile și în versiune feminină, inclusiv Optic, Sight, Fluid FS și HT, cursiera Valence și mai multe city bike-uri.

Modelele feminine oferă alte componente și opțiuni de culori decât modelele normale. Cadrele sunt identice cu cele normale deoarece Norco sunt mulțumiți de geometria lor la toate dimensiunile.

Norco-2018-Sight-carbon-womens.jpg?x1226Sistemul de tuburi diferite pentru fiecare mărime și sistemul Gravity Tune de la Norco fac ca un cadru cu cât e mai mic cu atât să fie mai ușor, iar spatele este adaptat pentru mărimea fiecăruia. Astfel toate cadrele oferă aceleași caracteristici funcționale. Norco are toptube-ul foarte jos la toate cadrele, ceea ce permite utilizarea lor de persoane de înălțime mică, fie ele bărbați sau femei.

Modelele feminine diferă însă la punctele de contact: grip-uri mai subțiri, ghidoane mai înguste și șei specifice feminine.

Norco-2018-Valence-womens.jpg?x12266Pipele nu sunt mai scurte pe modelele feminine de MTB deoarece Norco a luat deja în calcul reach-ul la dimensionarea toptube-ului și nu s-a dorit modificarea comportamentului bicicletelor. Modelele feminine oferă o gamă largă de culori iar prețul e identic cu modelele normale.

Modelele de competiție și de nișă nu vor fi însă oferite în versiuni feminine deoarece ei consideră că cicliștii de top au oricum preferințele lor și vor modifica bicicletele după acestea. Oricum majoritatea modelelor sunt disponibile și în mărimea XS.

Norco-2018-Threshold.jpg?x12266A fost prezentat și modelul de ciclocros Threshold 2018 din carbon, precum și nouă modele Ranges 2018. Modificările sunt doar de componente și de culori.

Norco-2018-Range-carbons.jpg?x12266Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Silca-Tattico-Bluetooth_wireless-mobile-Nu e o glumă, marca de top Silca are o nouă pompă mică cu bluetooth! Aceasta e o versiune îmbunătățită a modelului deja popular Tattico, de data asta ei spunând că e cea mai precisă pompă pe care o putem transporta în buzunar. Introdusă pe piață anul trecut, Tattico era deja o pompă mini premium din aluminiu, dar acum are inclus un senzor ce comunică cu o aplicație de pe smartphone pentru a vedea exact presiunea din roți. Chiar dacă nu e extrem de util să știm presiunea exactă la o reparație pe marginea drumului, pretențioșii vor fi fericiți să poată să își regleze exact presiunea dorită în roțile de MTB și ciclocros.

Silca-Tattico-Bluetooth_wireless-mobile-E util să ai un afișaj de măsură a presiunii pe o pompă mică, dar acest lucru adaugă greutate, mărește dimensiunile și în general nu e fiabil. Astfel, poate că ideea Silca de a adăuga un mic senzor de presiune Bluetooth în interiorul pompei este o soluție ideală.

Silca se laudă cu precizia și durabilitatea produselor, deci putem bănui că și acesta este un produs bun. Capabilă să măsoare până la 120 psi, noua pompă Tattico Bluetooth costă 120 USD și se conectează la aplicația iGauge pentru a măsura cu o precizie de =/- 2% în incremente de 1/2 psi.

Silca-Tattico-Bluetooth_wireless-mobile-Noua pompă păstrează construcția din aluminiu 6061, furtulul presta/schrader ascuns și radiatorul intern. Emițătorul BT este alimentat de la o baterie CR2030 ușor de înlocuit. Acesta pornește automat sub presiune și intră în modul de hibernare când presiunea e constantă sau când aplicația se oprește.

Silca-Tattico-Bluetooth_wireless-mobile-Aplicația iGauge e disponibilă atât pentru iOS cât și pentru Android. Odată aplicația pornită, aceasta va căuta pompa ce se trezește după ce se dau câteva pompe. Se ajustează apoi presiunea dorită. În final se oprește aplicația, se deconectează pompa și totul intră în hibernare.

 

Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

De fiecare dată când am ținut un produs Crankbrothers în mână, ochiul s-a bucurat de finisajele extraordinare și de atenția obsesivă la detalii care se face imediat remarcată. Chiar dacă nu m-am împăcat mereu cu toate produsele lor, mi-au lăsat mereu impresia unor mici bijuterii, pentru care se consumă ore în șir când sunt construite. Acestea fiind spuse, nu pot decât să mă bucur de lansarea noilor pedale Stamp pentru 2017 și să-mi doresc să le văd în aluminiu și CrMo cât mai curând, la Eurobike.

pedala-crank-brothers-stamp-11.jpg?x12266Versiunea de top, Stamp 11.

Deși vor exista mai multe variante, mai ieftine și mai scumpe, mai ușoare și mai grele, toate vor beneficia de câte 10 pini pe fiecare parte a platformei. Mai mult decât atât, toate vor folosi doar rulmenți Enduro, pentru o durabilitate crescută, iar în ceea ce privește etanșeitatea, cei de la Crank Borthers ne asigură că se afle la cote maxime.

Revenind la modele, vei avea la dispoziție versiunea Stamp 11, cu ax din titan (nu din cartier, ci din material), cu o greutate de 299 de grame și un preț de 300 de euro, clasicul 1 euro/gram.

Stamp 7 vor cântări 345 de grame și vor avea un preț de 150 de euro, iar Stamp 3, vor cântări 400 de grame și vor costa 99.99 de euro. Așadar, cu cât greutatea crește, cu atât prețul scade. De menționat că modelul Stamp 3 are o înălțime de 16mm, pe când celelalte două modele au o înălțime de 11mm, fiind astfel mai subțiri.

pedala-crank-brothers-stamp-7.jpg?x12266Și Stamp 7 arată foarte bine.

Tot la același preț va exista și o ediție Danny MacAskill, care se bazează pe Stamp 3 dar care vine cu un design diferit.

pedala-crank-brothers-stamp-3.jpg?x12266Stamp 3, destul de greu de deosebit de 7 la o primă privire.

Interesant este faptul că MacAskill a precizat clar că nu vrea ca un set de pedale de top să-i poarte numele, căci nimeni nu și le va putea permite, iar astfel, cele de față, vor fi oferite pentru 100 de euro.

pedala-crank-brothers-danny-macaskill-2.jpg?x12266Danny MacAskill, modest și binevoitor așa cum îl știm.pedala-crank-brothers-danny-macaskill-1.jpg?x12266Ediția MacAskill, cu zoom.

Ultima, dar nu cea din urmă, este pedala Stamp 2, cu o greutate de 415 grame și un preț de 80 de euro, aceasta fiind de altfel și modelul de intrare în noua gamă.

via Crank Brothers


Sursa: Freerider

freeriderro

Jack Moir este un supraviețuitor! Nu pentru că reușește să se claseze mai tot timpul în primele 10 poziții la Cupa Mondială de Downhill, ci pentru că a reușit să supraviețuiască unui atac al unui… rechin. Surfer pasionat, acesta a învins statistica care ne învață că există o șansă din 3.700.000 să fii mâncat de un rechin, iar astfel s-a ales cu 600 de copci pe picior. Asta nu l-a oprit desigur nici să practice surf-ul în continuare, dar nici să se dea înapoi de la downhill, căci aici treburile merg într-o singură direcție: înainte, cu viteză!

intense-jack-moir-2.jpg?x12266Jack se dă anul acesta pe un Intense P2 29, așa cum ai ghicit, o bicicletă de downhill cu roți de 29 de inch. Aflată momentan în stadiul de prototip, bicicleta are o furcă RockShox Boxxer Team de 180mm, iar cadrul împreună cu amortizorul RockShox Super Deluxe Coil lucrează pentru a furniza o cursă de 200mm. Roțile sunt furnizate de Endve, modelul M90 Carbon, iar anvelopele provin de la Maxxis, ambele în versiunea Minion DHF (presiune 28psi pe roata ed față și 30 psi pe roata de spate). Nu în ultimul rând, trebuie menționate frânele Avid Code cât și transmisia, Sram X01 DH.

intense-jack-moir-1.jpg?x12266Cum 29er-ele pentru downhill au o viață grea încercând să-și croiască drum către preferințele scenei, cei de la Intense au făcut eforturi pentru a crea o bicicletă rapidă și eficientă. Ceea ce nu este chiar ușor într-un segment nou, în care nici măcar nu se credea că se va putea construi o bicicletă cu roți așa mari, dar și cu suspensii de 200mm. În fond, acest P2 nu poate fi comparat cu nimic din ceea ce există în gama celor de la Intense, însă se poate observa cu ochiul liber că amortizorul este mai jos plasat și mai în față decât în cazul altor modele din gama americanilor. Detalii despre geometrie nu sunt furnizare, fiind momentan păstrate la secret până ce această bicicletă va atinge maturitatea necesară pentru producție. Până atunci însă, nu uitați să-l încurajați pe Jack Moir, eventual să-l luați sub radar în caz că nu i-ați urmărit evoluția.

Foto: Moritz Zimmermann / MTBNews


Sursa: Freerider

freeriderro

Așa arată noul Supreme SX, propunerea celor de la Commencal în segmentul Plus. Nu întâlnim anvelope de 3.0, nici măcar de 2.8 sau 2.6, în schimb întâlnim un full-suspension foarte capabil, cu suspensii de 180mm și un headtube amplasat la 65 de grade, o bicicletă care prin datele tehnice pare să fie gândită mai degrabă pentru downhill decât pentru all-mountain.

Commencal_Supreme_SX_Orange.jpg?x12266Lanțul trece pe lângă pivotul principal? Află mai jos de ce.

Sau ca să găsim un numitor comun, am putea spune că este concepută pentru enduro, deși nu asta reiese din comunicatul de presă.

Commencal_Supreme_SX_Blk_Front.jpg?x12266Cadru cu o construcție masivă. Bicicletele de all-mountain obișnuiau să fie mai suple…

Segmentul Plus înseamnă pentru cei de la Commencal un set de anvelope Maxxis în dimensiunea 2.4 (față)/2.3 (spate), butuci lați sub standardul Boost (110mm față și 148mm spate), un BB pressfit BB92 și un lanț ce pare întins mai degrabă de foaie decât de un chainguide, acesta având traseul gândit pe deasupra angrenajului, mai precis în jurul pivotului principal. Logica din spatele acestei mutări este o eficientă mai mare la pedalat, lanțul păstrându-și linia atunci când cadrul se comprimă.

Commencal_Supreme_SX_Send.jpg?x12266Dacă o cumperi, o să poți să faci și tu asta. 🙂

Cadrul cântărește 4.6 kg cu tot cu amortizor, iar greutatea bicicletei este de 15 kg. Din fericire va exista o singură versiune de echipare, deci nu va trebui să-ți bați capul cu alegeri dificile. Primești o furcă RockShox Lyrik (180mm), un amortirzor RockShox Super Deluxe RC3, o tijă reglabilă hidraulic Reverb Stealth și o transmisie 1×11, Sram GX. Toate acestea, pentru un preț de 3.700 de euro.

Commencal_Supreme_SX_Specs-e1502937222370.jpg?x12266Echiparea, pe larg.

via Commencal


Sursa: Freerider

freeriderro

Shimano a anunțat lansarea noilor frâne Shimano XT cu 4 pistoane în etrier, o revenire spectaculoasă după aproape 15 ani. Modelul inițial, botezat M755, aproape că a devenit obiect de colecție între timp, majoritatea acestora fiind pe cale de dispariție. În caz că ai uitat cum arătau, vezi fotografia de mai jos.

shimano_xt_m755_disc_brake.jpg?x12266Design parcă din secolul trecut, dar cu finisaje impresionante pentru acea vreme.

Însă acum, în vremuri moderne, cei de la Shimano s-au decis să aducă a 3a frână cu 4 pistoane în gama lor, noile XT-uri completând oferta Zee-urilor și a Saint-urilor, ambele fiind construite pentru gravity/downhill. Noile XT-urile ar urma să fie utilizate la enduro sau pe orice bicicletă de all-mountain, de către cei care vor o mai mare putere de frânare la vale. Totodată, cei de la Shimano menționează că acestea vor fi cu siguranță apreciate de cei care utilizează și e-MTB-uri.

shimano-xt-4-pistoane-m8020-2018.jpg?x12266Noul etrier cu 4 pistoane și plăcuțe cu radiator. Pun pariu că funcționează și la downhill.

Astfel, noul etrier M8020, va oferi o putere de frânare cu 20% mai mare decât etrierul cu două pistoane. Noul etrier este perfect compatibil cu maneta M8000, așadar în cazul în care vei rvea să faci trecerea la noul model, va fi necesar să înlocuiești doar etrierul, nu întreg sistemul de frânare, ceea ce, între noi fie vorba, e chiar drăguț. Costul etrierului va fi de aproximativ 100 de euro, iar costul împreună cu maneta, va fi de aproximativ 170 de euro. Detalii despre greutate n-au fost momentan făcute publice.

via Shimano


Sursa: Freerider

freeriderro

Specialized-2018-Enduro-Comp-275-red.jpgSpecialized Enduro este probabil una dintre cele mai testate și încercate biciclete de pe piață. Compania a petrecut mulți ani modificând acest model pentru a fi mereu în top pe trail, așa că pentru 2018 nu sunt modificări foarte mari.

Totuși Specialized a făcută câteva schimbări cheie pentru a fi la curent cu tehnologia. Toptube-urile au fost alungite pe toate modelele Enduro și a fost adăugat un cip de ajustare a geometriei la amortizorul spate. Echipările au fost îmbunătățite pe câteva modele și există niște componente noi și interesante pentru 2018.

Specialized-2018-Enduro-SW-275-blue-1024Noile Enduro de 27.5 au toptube-ul mai lung, headtube-ul mai înalt iar lungimea bicicletei a crescut considerabil. În funcție de mărimea cadrului, reach-ul a crescut cu 13-19 mm.

Pivotul superior al amortizorului spate a fost repoziționat pentru a mări rezistența la bottom out cu o curbă a suspensiei mai progresivă. O extensie a amortizorului conține un cip reversibil ce permite obținerea unei geometrii High sau Low, schimbând înălțimea monoblocului cu 8 mm și unghiul furcii cu 0.5 grade între 65.5 și 65.

Specialized-2018-Enduro-Pro-29-green-blaModelele Enduro 29 au și ele toptube-ul alungit iar reach-ul a crescut între 5-13 mm. Acum reach-ul este aproximativ egal la aceiași mărime între modelele 29 și 27.5.

Modelele 29 primesc de asemenea cip-ul pentru modificarea geometriei care modifică de asemenea înălțimea monoblocului cu 8 mm dar unghiul furcii variază între 66 și 65.5 grade. Extensia amortizorului ce permite modificarea geometriei poate fi cumpărată separat și montată și pe modelele 2017 dacă există doritori.

Specialized-2018-Enduro-test-front-end.jÎn toate mărimile, modelul S-Works e echipat cu furca Ohlins TTX Boost iar modelele Pro și Elite cu furca STX Boost. Modelul Pro primește jantele din carbon Roval Traverse.

Specialized-WU-post-dropper-seatpost-witTija dropper Specialized Wu folosește un sistem dual de cilindri care ridică vârful șeii cu 14 grade în timp ce aceasta coboară efectiv 150 mm (cursa reală e de 125 mm dar datorită înclinării rezultă o cursă efectivă de 150).

Ideea este de a lăsa în jos coada șeii pentru a permite aplecarea mai facilă în spate pe coborârile abrupte. Avantajul e că se poate folosi o șa mai ridicată în spate ce oferă avantaje la urcare. Tija Wu este echipare standard pe modelele S-Works, Pro și Coil.

Ghidoanele au acum 800 mm pe toate modelele iar frânele sunt SRAM Code RSC sau R, exceptând modelul Comp care are Guide R. Modelele 27.5 vin cu anvelope de 2.6 în timp ce modelele 29 vin cu anvelope 2.3.

Specialized-2018-Enduro-Swat-topcap.jpg?Specialized-2018-Enduro-Swat-cage.jpg?x1Toate modelele exceptând Comp vin cu trusa de scule SWAT din headtube și cu cutia de depozitare de sub suportul de bidon. Practic în headset e ascunsă o trusă de scule care iese printr-o rotire simplă în timp ce sub furcă e ascunsă o presă de lanț. Cutia de sub suportul de bidon nu mai include set de chei deoarece acum ele se află în headset.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Radon-Jab_lightweight-carbon-enduro-mounRadon au lăsat să scape pe internet câteva imagini cu viitorul lor model enduro cu cadru din carbon, noul Jab, care se așteaptă să aibă greutatea finală în jur de 10 kg! Asta pe lângă alte noutăți cum ar fi o versiune din aluminiu pentru Jealous și câteva modele noi hardtail.

Radon-Jab_lightweight-carbon-enduro-mounNu există multe detalii concrete încă despre Jab în afară de greutatea anunțată de 10 kg, un amănunt destul de interesant pentru o bicicletă cu cursa de 160-170 mm. În plus, bicicleta e concepută pentru competiție, campioana germană Raphaela Richter urmând să concureze pe aceasta.

Radon-Jab_lightweight-carbon-enduro-mounBicicleta are un aspect cu totul diferit de alte modele de la Radon. Toptube-ul e îndoit, cu o mică porțiune secționată. Bascula din carbon a suspensiei e total redesenată, mai aliniată cu seatstay-urile, cu un pivot principal destul de ascuns. Amortizorul e pe sistem metric iar cadrul are prindere ISCG. Cablurile sunt rutate intern și există un port amplasat perfect pentru blocajul amortizorului spate sau pentru un deraior față Sideswing.

Radon-Jab_lightweight-carbon-enduro-mounAltfel, modelul de enduro folosește o suspensie horst link cu patru brațe. Se păstrează tehnologia Radon flip chip în zona de sus a seatstay-urilor, permițând mici ajustări ale geometriei.

Alte noutăți pentru 2018 sunt modelul Jealous din aluminiu ce păstrează geometria de Cupă Mondială XC dar la un preț mai accesibil. Noul Boostva fi un hardtail pentru pump track și dirt jump iar Cragger va fi un hardtail cu suspensie mare pentru trail.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Sâmbătă 19 august a avut loc a 4a ediție a maratonului mtb Transilvania Bike Trails Race (TBT Race) din regiunea Târnava Mare. Este un concurs al cărui start aproape în fiecare an are loc din alt sat săsesc din această zonă. Pentru 2017 startul a fost în Saschiz.

Evenimentul a pus la dispoziția concurenților două distanțe de concurs: tura lungă – cu 78 km și 1700 m diferență de nivel și tura scurtă – cu 41,5 km și 780 m diferență de nivel. La start s-au aliniat 781 de concurenți din care au terminat 724 în timpul alocat de organizator. TBT Race a devenit în doar 4 ani unul din cele mai mari concursuri de mtb din România. Simplul fapt că la finalul concursului au fost nu mai puțin de 126 de finisheri la Feminin, confirmă popularitatea acestui concurs.

tbt-race-2017-foto-radu-cristi-01-1024x5TBT Race 2017 – foto Radu Cristi

Per ansamblu maratonul nu este unul dificil din punct de vedere fizic întrucât altitudinile nu sunt mari, maxima fiind de 748 m. Traseele sunt construite pe dealurile din regiunea Târnava Mare, la 20 km de Sighișoara. Mare parte din ele se desfășoară pe rețeaua de trasee de cicloturism construite de Fundația ADEPT. Restul traseelor de concurs sunt alcătuite din drumuri de iarbă, forestiere și ulițe din satele vechi. Traseele de concurs trec prin curțile bisericilor fortificate în timp ce cel lung traversează inclusiv Cetatea Țărănească din Saschiz. Aceste obiective reprezintă practic simbolul maratonului TBT Race.

tbt-race-2017-foto-radu-cristi-05-1024x6TBT Race 2017 – foto Radu Cristi

Însă aparențele sunt înșelătoare, concursul fiind totuși unul greu. Lipsa altitudinilor mari face ca efortul la pedalare să fie constant și continuu cam de-a lungul întregului traseu. Lipsa coborârilor lungi înseamnă și lipsa perioadelor de recuperare. Așadar, la final de concurs cu siguranță vei fi destul de stors de puteri, porțiunile de respiro fiind puține.

Zonele unde traseul de concurs străbate rețeaua de trasee de cicloturism sunt extrem de virajate. Desfășurându-se în mare parte prin pădure și străjuite de copaci, traseul șerpuitor devine asemeni unui joc pe calculator. Pe de altă parte aici sunt puține zone unde se poate depăși așa că dacă în față este cineva care merge încet, toată lumea merge încet. Însă ediția 2017 a fost mai grea și datorită caniculei de peste zi. La amiază ciclocomputerele înregistrau 38 de grade la umbră.

tbt-race-2017-foto-radu-cristi-03-1024x6TBT Race 2017 – foto Radu Cristi

La startul ediției 2017 s-au aliniat câțiva dintre cei mai buni cicliști din România cum ar fi dublul Campion Național Kelemen Arpad, dar și Robert Dobai ambii de la NoMad Merida CST, Lucian Logigan și Duca Bogdan de la Scott Geiger Team, Madaras Attila de la Dinamo Bikexpert Team sau Vlad Dobre.

Câștigătorul de anul acesta la traseului lung categoria Elite, a fost Kelemen Arpad de la NoMad Merida CST. Victoria sa a fost fără prea mari emoții pe locul 2 terminând colegul său de echipă Robert Dobai. Abia 5 minute mai târziu a sosit și Vlad Dobre pe locul 3.

tbt-race-2017-02.jpg?x12266foto TBT Race

Dacă pentru Kelemen cursa s-a desfășurat bine, pentru Dobai a fost puțin mai greu. „M-am simțit foarte rău în prima oră, chiar am vrut să mă opresc deoarece aveam aritmii și simțeam că forțez organismul după săptămâna de bolit”, spune el pe pagina sa de Facebook. „Mi-am revenit pe la jumate și am recuperat 3 poziții până la finalul din Saschiz”.

foto-Radu-Cristi-1024x684.jpg?x12266TBT Race 2017 – foto Radu Cristi

Tot greu a fost și pentru Dobre. „Am trecut prin zeci de stări”, spune el pe Facebook, „de la sufletești la fizice, peisaje superbe, oameni faini și nu în ultimul rând mâncare buna. Eu zic că nu există traseu greu, ci doar concurenți puternici!”

La feminin General tura lungă, lupta s-a dat între Bonta Karina, Karagyozyan Aneliya și Emese Fodor care au terminat pe locurile 1, 2 si 3. La feminin General tura scurtă pe locul 1 a terminat Baltes Cora, Morar Adriela pe doi și Andreica Andreea pe 3.

TBT Race este o cursă importantă întrucât reprezintă și etapa a 3a din Cupa Națională a României la MTB Maraton. Kelemen Arpad a câștigat această etapă, dar și toate celelalte de până acum. Evenimentul s-a desfășurat foarte bine și s-a văzut destul de ușor că este organizat de oameni cu experiență. Medaliile de finisher au fost excelente și la fel și premiile. Toate au inclus semne distinctive, tradiționale săsești specifice zonei unde are loc concursul.

tbt-race-2017-foto-Radu-Cristi-1024x684.TBT Race 2017 – foto Radu Cristi

Rezultatele complete pot fi descărcate de pe site-ul oficial al concursului.
Fotografiile de la eveniment pot fi vizualizate pe pagina oficiala de Facebook a concursului.


Sursa: Freerider

freeriderro

Maratonul MTB Salzkammergut Trophy din Austria, poate fi considerat un indicator bun pentru ce se întâmplă în lumea bună a bicicletelor. Concursul este unul foarte popular. În 2017, la ediția aniversară de 20 de ani, evenimentul a strâns la linia de start nu mai puțin de 5062 concurenți. Concursul este popular nu doar pentru că oferă participanților o organizare impecabilă și peisaje de vis, dar și o mulțime de opțiuni pentru distanța de concurs, 7 mai exact. De la cel mai scurt traseu de 22 km la cel mai lung de 210 km.

salzkammergut-trophy-mtb-01-1024x556.jpgsursa: @mtbtrophy

Întrucât traseul extrem de 210 km, presupune un efort deosebit din partea ciclistului, dar și al bicicletei, organizatorii au pus la punct un sistem riguros de verificare înaintea startului care, pentru această distanță, a fost la ora 5 dimineața.

Însă în afară de verificarea tehnică a echipamentului s-a realizat și o statistică privind bicicletele și componentele folosite la acest nivel foarte ridicat, probabil doar cu una-două trepte mai jos decât nivelul maxim al Campionatului European de MTB.

salzkammergut-trophy-mtb-02-1024x683.jpgsursa: @mtbtrophy

Așadar iată care sunt: cele mai populare biciclete mtb din Europa la nivel de competiție, cele mai populare materiale pentru cadru, cele mai populare diametre de roți, cele mai populare anvelope, cele mai populare furci, cele mai populare jante, cele mai populare schimbătoare, cele mai populare transmisii, cele mai populare frâne și cele mai populare sisteme de frânare.

Surprinzător sau nu, Specialized conduce destul de detașat și este marca cea mai populară de biciclete la nivel vest-european. Cannondale este pe locul doi la o distanță nu prea mare, la egalitate cu Canyon, o marcă cu o istorie semnificativ mai scurtă decât cele două branduri de pe locurile 1 și 2. Suprinzatror este insa ca cele mai populare marci de la noi, Cube si Merida, se afla doar pe locurile 5, respectiv 11.

biciclete2.jpg?x12266

 

Cum știm că în Vest lumea o duce destul de bine, nu este surprinzător că cele mai populare cadre la nivel înalt de competiție sunt cele de carbon. Surprinzător este însă că la distanța extremă de 210 km sunt totuși super-preferate bicicletele hardtail, cu peste 70%.

cadru.jpg?x12266 cadre.jpg?x12266

Desigur bicicletele 29er sunt cele mai populare. Totuși noua dimensiune 27,5 nu a reușit încă să o depășească în popularitate pe clasica de 26 inch.

dimensiune-roata.jpg?x12266

La anvelope treburile sunt destul de clare cu Schwalbe pe primul loc fără prea mare drept de apel pentru restul. Surprinzător este însă Specialized, o marcă scumpă, care este totuși pe locul 4.

anvelope.jpg?x12266

umflare.jpg?x12266

Categoria suspensii față este categoric câștigată de popularele furci Rockshox. Totuși Fox nu este departe pe locul 2 chiar dacă furcile lor sunt în general mai scumpe la același nivel de performanță.

furci.jpg?x12266

Jantele putem spune că reprezintă surpriza sezonului, cu DT-Swiss pe locul 1. Și mai mare surpriză este Stan’s NoTubes pe locul 2, o marcă foarte tânără care iată că a cucerit Vestul. Tot surpriză este și Shimano pe care o regăsim abia pe locul 7.

jante.jpg?x12266

La schimbătoare treaba este destul de clară, sau neclară, depinde cum te uiți. Practic piața este împărțită în mod aproape egal între cei doi giganți.

schimbatoare.jpg?x12266

Transmisiile 1×11 au devenit în scurt timp cele mai populare, alături de mai vechile 2×10. Acestea ocupă locurile 1 și 2. Surprinzător este însă că noua transmisie 1×12, foarte recent introdusă pe piață și cu prețuri încă mari, deja deține aproape 20% din piața riderilor de top.

transmisie.jpg?x12266

Dacă la jante Shimano stă destul de prost, la frâne stă cel mai bine, cu puțin peste 60% din piață. Pe de altă parte nu este deloc surprinzător că aproape toată lumea folosește acum la mtb frâne pe disc.

frane.jpg?x12266 sistem-franare.jpg?x12266


Sursa: Freerider

freeriderro

Asociaţia Tură în Natură Sibiu anunta Sibiu Gusterita MTB 2017 care va avea loc pe data de 22 octombrie la Sibiu.

De la organizator:

Prin concursul Sibiu Guşteriţa MTB a 2a editie ne propunem să promovăm ciclismul în general şi în special a disciplinei de mountainbike pe un traseu de offroad de 25 km într-o zonă  deosebită din nordul Municipiului Sibiu. La fel ca în 2016 evenimentul va avea loc la sfârşitul lunii octombrie din dorința de a prelungii sezonul competiţional care la noi în ţară e foarte scurt. Un detaliu important este că şi anul acesta va fi FĂRĂ TAXĂ de înscriere aşa cum este corect faţă de voi.

Sibiu-Gusterita-MTB-2016-04.jpg?x12266

În speranţa unei toamne însorite cu timp favorabil  vă aşteptăm duminică 22 octombrie la Sibiu pentru a încheia un nou sezon competiţional şi cicloturistic reuşit alături de asociaţia noastră.

Evenimentul de tip competiţional este unul aparte, în care se doreşte promovarea ciclismului în special a disciplinei de tip mountainbike XCP pentru un  număr cât mai mare de pasionaţi pe un traseu de doar 25 km offroad într-o zonă de vis din nordul Municipiului Sibiu, Guşteriţa.

Sibiu-Gusterita-MTB-1024x768.jpg?x12266


Sursa: Freerider

freeriderro

POC-SPIN-tectal-on-bike-1024x684.jpg?x12POC au fost printre cei ce au dezvoltat sistemul MIPS care a făcut căștile de top mai sigure. Deși multe din companiile de top au adoptat sistemul, POC a mers mai departe și a creat un nou concept. Tehnologia SPIN va fi introdusă în noile modele Tectal Race, Octal X și Coron Air.

La o primă privire, căștile SPIN arată ca unele normale. Elementul surpriză e că toate beneficiile de securitate a tehnologiei vin de la căptușala specială SPIN. Injectată cu silicon, aceasta rezistă forțelor rotaționale și oferă un grad de libertate capului în interiorul căștii în cazul unui impact.

PC spun că modelele echipate cu SPIN au avut rezultate mai bune la teste decât cele cu MIPS și că rezistă la trei tipuri de impact diferite. Probabil că sunt foarte siguri de rezultate deoarece au decis să nu mai producă modele cu tehnologia MIPS în viitor.

POC-SPIN-Octal-inside.jpg?x12266SPIN (Shearing Pads INside) permite căștilor să reziste la rotație și impact lateral și frontal, adică atunci când avem un impact rotațional asupra căștii, unul ce o face să alunece în lateral sau în spate.

Cum căptușala din silicon se poate deforma în orice direcție, aceasta poate amortiza orice tip de impact. Deși magia stă în materialul folosit pentru căptușală, amplasarea acesteia în interiorul căștii a fost studiată atent pentru a maximiza nivelul de protecție.

Materialul folosit la fabricarea căștilor POC nu este EPS și EPP, care își revine la forma inițială după un impact, căștile putând să reziste la mai multe lovituri fără să devină nesigure. Evident, o lovitură majoră distruge o cască din EPP, dar va rezista mai bine la impacte mai mici.

POC-SPIN-Coron-Air-angle.jpg?x12266Coron Air SPIN a fost proiectată pentru DH și enduro, dar protecția de bărbie nu e demontabilă. POC consideră că modelele din mai multe piese nu sunt la fel de sigure ca unele dintr-o bucată așa că au insistat pe acest design încercând să îl facă cât mai ușor și mai ventilat.

La doar 950 g, noua Coron Air e cu 400 g mai ușoară decât vechiul model Coron! Ventilația a fost îmbunătățită prin mărirea orificiilor, au fost adăugate orificii noi și canalele de ventilație au fost adâncite.

Coron Air SPIN are cozoroc și padding de obraz demontabile rapid în caz de urgență. Prețul va fi chiar mai mic decât cel de 275 USD al vechiului model! Casca va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Negru, Alb sau Portocaliu/Verde.

POC-SPIN-Tectal-Race-side.jpg?x12266Proiectată pentru enduro, Tectal Race SPIN folosește structura din aramidă POC și se fixează perfect pe cap cu sistemul de retenție reglabil al acestora. Casca e dotată de asemenea cu o prindere elastică pentru ochelari în spate și un vizor ajustabil. Este inserat chiar și un detector Recco pentru a putea fi localizată ușor în cazul unui accident. Prețul va fi de 220 USD și va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Negru/Alb, Alb/Negru și Negru/Albastru.

POC-SPIN-Octal-X.jpg?x12266Pentru XC și gravel există modelul Octal X SPIN foarte ușor, derivat din modelul Octal Road. Versiunea X SPIN are câteva elemente de siguranță suplimentare pentru offroad. Învelișul de aramidă e mai complet, conține de asemenea reflector Recco. Prețul va fi de 250 USD și va fi disponibilă în mărimile XS-XXL și în culorile Portocaliu, Negru, Albastru sau Alb.

Noile modele POC SPIN au fost prezentate la expoziția Crankworx dar nu sunt încă disponibile, lansarea lor oficială pe piață urmând să aibă loc la Eurobike împreună cu restul colecției 2018.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Sâmbătă și duminică va avea loc a treia ediție a festivalului Sinaia pe bicicletă. Și în acest an vă propunem să petrecem, împreună două zile frumoase pe bicicletă,parcurgand trasee inedite, de dificultate medie, în Sinaia și în împrejurimi folosind toate avantajele oferite de cel mai elegant oraș de munte din România, Vom pedala prin curtea Castelului Peles, vom (re)vedea clădiri impozante, cu istorie bogata de pe străzile mai puțin cunoscute ale orasului si ne vom relaxa la final la umbra arborilor impunători din Parcul Dimitrie Ghica.

20885143_2035557719803903_38421846_n.jpg?x12266Si pentru ca suntem deja la a treia editie organizam si o Vanatoaere de comori prin care dorim sa incurajam participanti sa identifice singuri cele mai interesante trasee velo pentru a ajunge la cat mai multe dintre obiectivele si atractiile turistice din Sinaia dar si la pensiuni, hoteluri sau restaurante.

Vom petrece cateva ore frumoase impreuna, in fiecare zi pedalând și admirând Sinaia, oraș de munte din centru sau de la înălțimea Bucegilor, unde vom ajunge purați de gondolă.

Programul celor doua zile este:

Sâmbătă 19 august 09:00 – înscrierea participanților – întâlnire în fața Primăriei Sinaia 10:15 – start traseu -Primaria Sinaia – Bdul Carol I – Calea Codrului – Telegondola Sinaia – Castelul Pelisor – Parcul Dimitrie Ghica 14:30 – festivitate de premiere a participanților Parcul Dimitrie Ghica

Duminica 20 august 09:00 – înscrierea participanților – întâlnire în fața Primăriei Sinaia 10:15 – start Vanatoare de comori – 2h 12:15 – sosire vanatori in Parcul Dimitrie Ghica 12:30 – 14:00 – verificarea rezultatelor si festivitate de premiere a participanților Parcul Dimitrie Ghica

Vă așteptăm cu drag să fiti alaturi de noi in Sinaia pe bicicleta!


Sursa: Freerider

freeriderro

Activator s-a născut din dorința noastră de a inspira, motiva și ajuta oamenii să adopte un stil de viață prosper pentru dezvoltarea lor care să includă sport, alimentație sănătoasă și activități de dezvoltare personală.

1030268-Pano.jpg?x12266În perioada 25 – 27 august, împreună cu partenerii noştri de la Open Doors Travel – experţi în realizarea tururilor personalizate alternative – ne aventurăm în cadrul unui program unic în România: 3 zile cu bicicletele prin Platoul Calonda – Tinovul de la Fântâna Brazilor, descoperim oraşul Odorheiu Secuiesc și barajul cu lacul de acumulare Zetea.

1030466.jpg?x12266Cu peisajele sale unice oferite de munţii vulcanici Harghita, cărările înguste prăfuite şi drumurile forestiere stâncoase, judeţul oferă inedite aventuri pentru iubitorii de bicicletă! Experienţa este întregită prin descoperirea obiceiurilor străvechi şi a mesteşugurilor în satul tradiţional Corund. Aflăm aici informații prețioase transmise din generație în generație despre arta prelucrării lutului printr-o demonstraţie de olărit şi a prelucrării de șindrilă şi ne bucurăm de o masă tradițională specifică zonei.

1030552-EDIT.jpg?x12266Punctele de atracție ale aventurii sunt:

  • Tur cu ghid pe bicicletă al oraşului Odorheiu Secuiesc
  • Platoul vulcanic Calonda – traseu
  • Barajul şi lacul de acumulare Zetea – traseu
  • Atelierul de fotografie al familiei Kovats
  • Vizitarea cărbunarilor
  • Demonstrație de olărit
  • Demonstrație de prelucrare de iască
  • Demonstraţie de prelucrare de şindrilă
  • Satul tradiţional Corund

Mai multe informații se regăsesc pe site-ul nostru:

http://activator.ro/programe-ciclism-harghita.html

Hai să explorăm împreună frumuseţea judeţului Harghita în cadrul acestei aventuri inedite despre ciclism, natură și tradiţie!

Contact și înscriere:

Corina Toma – PR & Event Executive

✉ corina.toma@activator.ro / ✆ 0735 105 422


Sursa: Freerider

freeriderro

90 de bicicliști, majoritatea din București, au pedalat marți, 15 august, 65 de km, pe traseul Bolintin Vale – Găiseni – Vânătorii Mici – Corbii Mari – Potlogi – Florești, la cincilea eveniment cicloturistic cu plecare din Bolintin Vale din ultimii trei ani. Participanții au vizitat obiective istorice și culturale giurgiuvene și dâmbovițene din apropierea Bucureștiului, precum colecția etnografică din Vânătorii Mici, biserica din Corbii Mari, ferma turistica La Tzara, Conacul Florești și, mai ales, Palatul Brancovenesc din Potlogi.

IMG_2904.jpg?x12266“Am încheiat cu succes încă un tur din seria celor organizate în zona de sud a României. Cicloturiștii au descoperit, mulți dintre ei in premieră, obiective culturale și istorice importante din zonă și au făcut-o într-un mod plăcut, pe bicicletă, prin mișcare, aproape de natură și de satul românesc. Prin astfel de evenimente, dorim să contribuim la dezvoltarea comunităților locale si să promovăm destinații inedite pentru petrecerea timpului liber într-un mod activ, aproape de Capitală”, a spus Mircea Crisbășanu, organizatorul turului din partea Asociației ROI și a Outhentic Cycling Romania.

Iată câteva impresii despre traseu, exprimate de către participanți:

  • Am mai participat si la ediția de anul trecut a turului și de atunci am tot facut ture cu bicicleta. Inainte de asta nu mă mai urcasem pe bicicleta timp de 33 ani. Mi-a plăcut foarte mult și îmi doresc să revin”, ne-a spus Victor, unul dintre participanti.
  • Mulțumim organizatorilor pentru o tură minunată în aceasta zi de mare sărbatoare. Ne-au întâmpinat gazde ospitaliere, locuri încărcate de istorie, oameni frumoși și prietenoși. Mulțumim tuturor și așteptăm și alte ture la fel de frumoase!” – sunt impresiile Mihaelei, una dintre cicloturiste.

Traseul Bolintin – Vanatorii Mici – Corbii Mari – Potlogi – Floresti măsoară aproximativ 65 km pe drumuri de asfalt și pietruite, cu o mică diferență de nivel, de 60m. Harta traseului poate fi accesată aici: https://www.bikemap.net/en/route/4148541-traseu-bolintin-vale-potlogi-2017/.

DSCN5484.jpg?x12266Evenimentul „Bucura-te de cicloturism, pe urmele lui Brancoveanu!” a fost organizat de către Outhentic Cycling Romania și Asociația ROI, cu susținerea OMV Petrom. Turul este parte a unui proiect de dezvoltare comunitară, finanțat de OMV Petrom, menit să susțină și să încurajeze dezvoltarea durabilă a comunităților locale prin cicloturism ca posibilitate de valorificare a resurselor locale: monumente istorice si culturale zone naturale, ospitalitate, tradiții etc. Peste 50 de voluntari, atât angajați OMV Petrom, cât și localnici, au contribuit la buna desfășurare a turului și la succesul evenimentului.DSCN5278.jpg?x12266

Evenimentul a beneficiat de sprijin deosebit din partea Primăriilor orașului Bolintin Vale și din comunele Gaiseni, Vanatorii Mici, Floresti – Stoenesti, Corbii Mari si Potlogi, Inspectoratele Județene de Poliție Giurgiu si Dambovita Inspectoratul Județean de Jandarmi Giurgiu, CIVITAS, Asociația Adevărații Veloprieteni, Aqua Carpatica, Concept Promo, Ferma Cocoșu’ Roșu, Asociația Meșteșuguri Argeșene, Free Rider, Zebra Bike.

Fotografii: link // Filmuleț: link


Sursa: Freerider

freeriderro

Structure-Cycleworks-full-shot-1024x683.Poate cel mai interesant MTB prezentat anul acesta vine de la Structure Cycleworks și a fost lansat la expoziția Crankworks din Whistler. Compania din Caglary a decis să renunțe la furcile telescopice pentru a crea o bicicletă ce oferă teoretic stabilitate și control mai bune atunci când ai nevoie.

Când o furcă se comprimă își reduce cursa disponibilă, scurtează distanța dintre roți și mărește unghiul furcii. Bicicleta celor de la Structure bike funcționează invers, la frânare și la comprimarea suspensiei partea frontală nu coboară, unghiul furcii devine mai mic și distanța dintre roți rămâne neschimbată!

Structure-Cycleworks-team-w-proto.jpg?x1Prototipul din imaginea de mai sus a fost testat timp de trei ani pe diverse trasee din America de Nord și toate poziționările pivoților sunt ajustabile pentru ca proiectanții să poată să o regleze cum vor pe parcurs. Modelul din carbon de culoare albastră este doar o machetă a modelului final, așa că unele bucăți din cadru au să fie îmbunătățite înainte de a fi prezentat produsul. Se speră ca bicicleta să fie disponibilă pe piață în 2018. Cadrele din carbon vor fi fabricate in Asia în timp ce restul componentelor și matrițele vor fi fabricate în Canada.

Structure-Cycleworks-front-end.jpg?x1226Partea care atrage prima dată privirile este zona frontală. Se observă din prima brațele suspensiei, lipsa headtube-ului și conexiunea pentru direcție dntre ghidon și furcă. Inginerul Ryan Rasmussen spune că prin folosirea rulmenților și pivoților în locul brațelor clasice care produc frecare permanent, partea frontală este extrem de activă și lucrează foarte fin. Amortizarea în față e asigurată de un amortizor de spate Rockshox Super Deluxe ce oferă o cursă totală în față de 150 mm.

Structure-Cycleworks-fork-rear.jpg?x1226Furca este din carbon și e rigidă, de tip dual-crown, iar la comprimarea suspensiei unghiul ei se micșorează cu 6 grade! De asemenea efectul frânării asupra suspensiei este mult mai mic decât la furcile clasice, iar datorită faptului că distanța dintre roți nu se schimbă stabilitatea nu e afectată.

Structure-Cycleworks-rear-end.jpg?x12266Deși nu arată atât de extravagant ca suspensia din față, cea din spate a fost și ea studiată cu atenție. Este un design horst-link ce oferă 150 mm de cursă cu ajutorul unui al doilea amortizor RockShox Super Deluxe. Comportamentul suspensiei e reglabil din poziția pivoților care diferă pentru fiecare mărime de cadru.

Structure-Cycleworks-front-linkage.jpg?xCanadienii consideră că o bicicletă ar trebui construită în jurul centrului de greutate a ciclistului, așa că atât locația pivoților din spate cât și din față ar trebui să fie modificabile. Acest lucru asigură ca o persoană mai scundă cu un centru de greutate mai jos și de obicei mai ușoară să obțină o cursă mai liniară a suspensiei, în timp ce modelele mari vor avea o suspensie mai progresivă adaptată pentru cicliștii mai grei, protejată la bottom-out și oferind un pedalat eficient.

Bicicleta e cu adevărat unică, la fel și sistemul de mărimi. Vor fi oferite trei dimensiuni, dar toate cadrele vor avea seat-tube-urile decupabile pentru a oferi un reglaj mai precis. Ideea e că fiecare ciclist poate să își aleagă cadrul în funcție de preferințele personale.

Structure-Cycleworks-behind-angle.jpg?x1Deși bicicleta pare grea, ea nu este, cadrul având o greutate medie pe piață iar bicicleta completă se așteaptă să aibă în jur de 13,5 kg! Prețul însă nu va fi mic și, deși nu a fost încă stabilit, este de așteptat ca doar cadrul să coste cu aproximativ 2000 USD mai mult decât alte cadre de top.

Mai multe detalii găsiți pe pagina producătorului!

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Trek-1120-bike-packing-stache-29-plus-1-Iată o bicicletă greu de ignorat de iubitorii turelor de aventură de mai multe zile! Este vorba de noul Trek 1120, special conceput și accesorizat pentru aceștia! Bicicleta pare a fi o versiune modificată de Trek Stache, modelul lor hardtail 29+, la care se adaugă posibilitatea de a monta o grămadă de bagaje.

Prezentat inițial sub forma conceptulu 1020 în 2015 (din imaginea de mai jos), se pare că ideea a ajuns realitate.

trek-1020-concept.jpg?x122661120 este așadar bazat pe Stache, dar cadrul are o nouă formă a zonei de joncțiune dintre top-tube, headtube dar și a monoblocului, precum și prinderile speciale pentru portbagajele dedicate incluse cu bicicleta, unul în față și unul în spate. După cum arată, se pare că nu vor fi probleme cu bagajele care ar putea atinge roata. În plus, se pare că dacă nu e nevoie de ele, portbagajele sunt ușor demontabile.

Trek-1120-bike-packing-stache-29-plus-2-1120 are și o furcă fixă cu lungime corectată Boost Adventure din carbon cu trei prinderi de bagaje pe fiecare braț. În restul aspectelor bicicleta pare similară cu modelele Stache din aluminiu, cu butuci Boost, monobloc PF92, dropout-uri Stranglehold compatibile single speed și transmisie pe curea și geometrie G2. Bicicleta e echipată cu o transmisie Shimano SLX 1x, angrenaj Race Face Aefect, frâne SRAM Level T, componente Bontrager și anvelope 29×3.0 Chupacabra pe jante Sun Duroc 50 SL. Prețul este de 2499.99 USD:

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

garmin_vector_s_00001-1024x768.jpg?x1226Introducere/justificare

Măsurarea puterii dezvoltate e un parametru foarte util pentru cicliști, dar din păcate prețul unui senzor special este destul de mare, motiv pentru care de cele mai multe ori achiziția unui astfel de dispozitiv pare să nu se justifice. Pentru majoritatea cicliștilor măsurarea parametrilor principali: viteză, distanță, eventual și puls și cadență oferă date suficiente chiar pentru un plan serios de antrenament!

Totuși un powermetru nu e neapărat o investiție inutilă pentru ciclistul amator, existând totuși câteva motive pentru care acesta se poate dovedi mai util decât pare la prima vedere.

În primul rând trebuie să spunem că măsurarea puterii este un domeniu relativ nou față de restul și din acest motiv prețul acestor dispozitive a fost multă vreme extrem de ridicat, existând un număr destul de mic de producători. În ultima vreme însă numărul produselor de pe piață a crescut mult și implicit a avut loc și o scădere serioasă de preț care le-a adus mult mai aproape de puterea de cumpărare a ciclistului amator.

Primul beneficiu imediat al unui senzor de putere este posibilitatea de a ne antrena în funcție de valoarea acesteia. Cum se face acest lucru nu e subiectul acestui articol, fiind în plan o serie de articole în care să descoperim împreună secretele antrenamentului după putere. Ce putem spune e că măsurarea exactă a puterii cu care apăsăm în pedală este cel mai precis mod de a reflecta nivelul de efort și de antrenament.

Pulsul, folosit ca parametru principal de antrenament de multă lume, depinde foarte mult de oboseală, starea de sănătate, nivelul de antrenament, hidratare, alimentație… Astfel, poate fi destul de înșelător. Viteza de deplasare nu este sub nicio formă un parametru bun de antrenament. Vântul, starea tehnică a bicicletei, presiunea din anvelope, mersul la trenă sau la plasă, toate fac ca viteza pe aceiași bucată să varieze mult pentru aceiași putere dezvoltată de ciclist. Dacă dorim însă să ne antrenăm pe niște intervale de putere, nu contează că bate vântul din față, că am făcut pană și e presiunea mică într-o roată, că e ud pe jos, că suntem singuri sau în grup. Apăsăm în pedale cu puterea necesară și ne facem antrenamentul dorit.

Putem lua exemplul modern al KOM-urilor. Te duci și tragi să îți bați timpul pe o urcare dar nu reușești. Dacă studiezi puterea medie generată pe segmentul respectiv poți să îți dai seama dacă ai mers mai prost decât atunci când ai avut timpul record sau ai mers mai bine acum, dar au existat alți factori care te-au încetinit… Mai mult, datele le poți vedea chiar în timp real!

Un alt avantaj al unui powermetru la care multă lume nu se gândește este posibilitatea de a ne antrena iarna pe trainer în mediul virtual. Zwift, Sufferfest, TrainerRoad, există multe aplicații online pentru asta, dar toate necesită pentru o funcționare bună măsurarea puterii aplicate. În general se folosește un trainer smart care face această măsurătoare, doar că un astfel de trainer sare cu prețul de 500 euro și poate ajunge în funcție de performanțe la prețuri mult mai mari! Folosind însă un powermetru, aplicațiile permit folosirea oricărui trainer simplu, ieftin. Practic putem să evităm o investiție de câteva sute de euro într-un smart trainer și să cheltuim aceiași sumă de bani pe un powermetru care ne va fi de folos tot anul pe bicicletă!

Nu în ultimul rând senzorii de putere măsoară în general și cadența, deci am mai scăpat de un senzor destul de scump de pe bicicletă!

Garmin Vector 2s

garmin_vector_s_00002-1024x768.jpg?x1226În general, powermetrele de pe piață se prezintă în mai multe forme, cele mai populare și mai avantajoase ca preț fiind cele incluse în brațul angrenajului și cele în pedală. Avantajele evidente ale celor în pedală este că se pot muta de pe o bicicletă pe alta și că nu e nevoie de un model special, ca în cazul celor din brațul angrenajului unde avem nevoie de un braț identic cu ce avem noi pe bicicletă (senzorul vine gata integrat în braț). Dezavantajul celor în pedală e în primul rând faptul că se găsesc doar în variantă de șosea (la MTB un powermetru nu prea ar avea oricum sens, dar mulți preferă să folosească pedale de MTB și la șosea), dar și uzura pedalei, pentru acest lucru existând însă kit-uri de recondiționare.

Un alt element important este dacă măsurarea se face la un picior (în mod normal stângul) sau la ambele. Având în vedere că în general toți cicliștii au diferențe de putere între picioare de 5-10%, un sistem dual ar avea avantajele lui. Prețul în schimb este în general aproape dublu și devine prohibitiv pentru utilizatorul amator!

Garmin oferă senzorul de putere montat în pedale. Astfel, Garmin Vector 2, ultima versiune de powermetru al binecunoscutului producător, este disponibil atât în versiunea duală cât și în cea simplă, numită 2s.

La nivelul meu de ciclist amator am considerat că modelul simplu 2s este mai mult decât suficient, o investiție suplimentară nefiind momentan oportună. Trebuie menționat însă că în orice moment se dorește se poate achiziționa kit-ul de upgrade care transformă pedalele 2s în modelul 2 cu măsurare duală!

Pedalele Garmin sunt construite pe baza unui set de pedale Exustar compatibile cu sistemul de plăcuțe Look! Așadar dacă aveți pe bicicletă pedale Shimano pregătiți-vă de un upgrade (există și un kit care adaptează un set de platforme Shimano Ultegra pe un set de pedale Vector pentru cine chiar dorește să rămână pe sistemul japonezilor și este dispus să plătească o sumă destul de consistentă suplimentară).

Pedalele au venit împachetate elegant, conform gamei de preț din care fac parte.

garmin_vector_s_00003-1024x768.jpg?x1226Pachetul complet conține pedala stângă cu senzor, pedala dreaptă simplă, emițătorul, 2 șuruburi de prindere pentru acesta și o cheie imbus, un set de plăcuțe roșii Exustar și șuruburile de prindere, un stick USB ANT+ necesar pentru upgrade și pentru folosirea pe trainer, un set de șaibe în caz că sunt necesare (la Vector 2 montarea acestora nu e obligatorie).

garmin_vector_s_00004-1024x768.jpg?x1226Pedala stângă are inclus senzorul în ax, în timp ce pedala dreaptă are axul normal. Includerea senzorului acolo face ca montajul pedalelor să se poată face doar cu cheia fixă de 15 mm, nu și cu imbus. Montajul se face simplu, ca orice set normal de pedale, cu excepția faptului că se recomandă un cuplu de strângere de minim 34 Nm. Ideal ar fi să fie folosită o cheie dinamometrică la montaj, dar la modelul 2 Garmin au anunțat că se poate folosi și o cheie normală atât timp cât strângerea se face ferm și puternic, depășirea valorii de 34 Nm neafectând măsurătoarea (valori mai mici induc însă erori). De asemenea se recomandă gresarea filetului pentru o extragere ușoară a pedalelor pentru mutarea pe altă bicicletă sau la transport în bagaj.

garmin_vector_s_00005-1024x768.jpg?x1226Pe pedala stângă se montează apoi emițătorul, cu ajutorul imbusului inclus în pachet, după care pe capătul axului pedalei se introduce ”capacul” cu contactele emițătorului. Acesta conține și bateria și comunică prin ANT+ cu dispozitivele compatibile trimițând informații despre putere și cadență.

Se împerechează senzorul cu computerul folosit (în cazul nostru un Garmin Edge 520) după care urmează câteva reglaje simple:

  • reglarea lungimii brațului angrenajului – din meniul computerului
  • reglarea unghiurilor de instalare a senzorului – este solicitată de majoritatea computerelor, se urmăresc indicațiile de pe ecran, e nevoie să se pedaleze la 80-90 rpm pentru câteva secunde
  • calibrarea senzorului – se face din meniul computerului, este necesară înainte de fiecare tură pentru a asigura valori corecte, acestea depinzând de temperatura și umiditatea exterioară

Evident, înainte de a pleca la drum, trebuie să modificăm computerul astfel încât să afișeze informațiile despre putere. Avem la dispoziție puterea instantanee, dar care variază foarte repede, dar și mult mai utilele medii de putere pe 3 secunde, 10 secunde, 60 de secunde sau pe tură/lap. De asemenea putem afișa zona curentă de putere în care ne aflăm. Înainte însă de toate este nevoie de un test pentru aflarea valorii FTP (Functional Threshold Power), o valoare ce exprimă puterea maximă pe care o putem genera timp de o oră. FTP-ul se poate afla cu ajutorul testului de FTP inclus pe orice computer modern, dar se poate face și manual. În principiu testul implică o încălzire prealabilă și apoi rularea la efort maxim timp de 20 de minute, FTP fiind calculat standard ca 95% din puterea medie generată în această perioadă. Se recomandă ca testul să se facă pe trainer pentru a nu fi influențat de trafic și factorii externi.

garmin_vector_s_00007-1024x768.jpg?x1226Computerele Garmin Edge oferă apoi diverse posibilități de a folosi și de a afișa puterea, în afară de simpla afișare într-un câmp de date. De exemplu, se poate utiliza un widget grafic ca în imaginea de mai sus (doar la Edge 520, 820, 1000) unde avem puterea la 3 secunde și alte informații afișate grafic, iar culoarea câmpului puterii se schimbă în funcție de zona de putere în care ne aflăm.

garmin_vector_s_00006-739x1024.jpg?x1226Un alt mod foarte util de a folosi puterea este în cadrul antrenamentelor cu intervale. Un astfel de antrenament se pregătește prealabil pe pagina connect.garmin.com după care se încarcă automat pe computer. În timpul turei, computerul ne oferă informații grafice despre intervalul de putere pe care trebuie să îl păstrăm și durata acestuia, după cum se vede în imaginea de mai sus (săgeata neagră trebuie păstrată în zona verde).

Pedalele Garmin Vector 2 sunt compatibile cu orice dispozitiv cu receptor ANT+ care știe să folosească informații despre putere. Aici se includ toate modelele actuale de computere Garmin cu funcții de ciclism dar și foarte multe modele mai vechi, dar și un număr foarte mare de modele de la alți producători: Sigma, Bryton, Mio, etc… De asemenea, pot fi citite de telefoanele cu ANT+ (seria S de la Samsung, Z de la Sony, etc…). Pentru conectarea cu PC-ul e nevoie de stick-ul inclus în pachet.

Vom reveni în viitor cu alte articole și teste interesante folosind acest senzor care ne deschide destul de multe posibilități, iarna aceasta vom încerca să îl folosim și în aplicațiile de antrenament virtual și vom reveni și atunci cu detalii!

Avantaje: pot fi mutate între biciclete, pot fi recondiționate/upgradate

Dezavantaje: nu au conexiune BTLE, există doar în versiune pentru șosea

Preț: 3220 lei (redus la 2790 lei la data redactării articolului)

Importator: Trisport

 

 

 


Sursa: Freerider

freeriderro

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-După ce Cannondale au lansat Slate, prima cursieră gravel cu roți de 27.5 și anvelope balonate, ideea se pare că a început să prindă și apar din ce în ce mai mulți producători care introduc o astfel de bicicletă extrem de polivalentă în colecția lor. Kona nu au rămas nici ei indiferenți, așa că pe lângă ciclocrosul Jake avem în 2018 Rove! Practic nu mai putem vorbi de o cursieră ci de o bicicletă offroad cu dropbar!

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Vopsită îna aceiași culoare Gloss Aqua care se regăsește pe multe modele Kona de top în 2018, Rove LTD este modelul de top al gamei. Aceasta nu doar că are cea mai bună echipare ci e și singurul model ce folosește pentru triunghiul față al cadrului tuburi din oțel Reynolds 853. Bicicleta e construită în jurul cadrului din oțel la care se adaugă furca Kona Full Carbon pe cu prindere de etrier flat mount și ax 100×12 mm pe care o regăsim pe multe modele de cursieră Kona anul acesta.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Chiar dacă cadrul este din oțel, dropout-urile sunt similare celor ale modelelor din aluminiu de mai jos ceea ce simplifică montajul aripilor și portbagajului. Pe spate este folosit ax thru de 142×12 mm și ureche de schimbător înlocuibilă, precum și prindere flat mount de etrier. Datorită ușurinței modelării oțelului s-a putut păstra spațiul pentru anvelope împreună cu monoblocul filetat. Headtube-ul este tapered. Bicicleta este tehnic compatibilă cu schimbătorul față cu ajutorul unei prinderi ce trebuie montată, dar în echiparea originală vine doar cu transmisie 1x SRAM Force 1 40×10-42.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-LTD este unul dintre cele trei modele Rove ce folosesc roti de 27.5. Jantele sunt WTB KOM i25, butucii SRAM S900 iar anvelopele WTB Horizon 47 TCS. Alte detalii includ o pipă ridicată 12 grade, ghidonul Kona Road flared, șaua WTB Volt Comp și alte piese Kona pentru prețul final de 3599 USD. Cadrul cu furca și axurile sunt disponibile separat la prețul de 1499 USD. Geometria Rove LTD e identică cu cea a modelelor Rove NRB și NRB DL cu excepția monoblocului situat mai sus cu 10 mm.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Modelele Rove NRB și NRB DL au cadru din aluminiu și îndeplinesc aceleași funcții cu Rove LTD, dar au adăugat un amestec de adaptabilitate, spațiu pentru anvelope și geometrie modernă.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Kona spun că lucrurile s-au complicat în zona monoblocului, unde trebuia să se obțină spațiu suficient pentru anvelope dar să se păstreze monoblocul filetat, chainstay-urile și spațiul pentru angrenaj dublu. Ca răspuns ei au creat o legătură specială între monobloc și chainstay ce permite atât transmisii 1x cât și 2x (52/36 sau 48 t maxim). Kona spun că atât modelul din oțel cât și ce din aluminiu au spațiu identic pentru anvelope, respectiv 650bx47 mm sau 700cx40 mm, dar cel puțin vizual impresia e că modelele de aluminiu au spațiu mai mare.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Dropout-urile folosesc ax thru de 142×12 mm și ureche de schimbător interschimbabilă, același model folosit de Kona la toate bicicletele cu dropbar și ax thru în 2018.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Și aici etrierii au prindere flat mount atât pe cadru cât și pe furca din carbon Race cu ax 100×12 mm. Spre deosebire de cadrul din oțel, aici cablurile pentru schimbătoare sunt rutate intern iar pentru frână intern (la LTD toate sunt interne). Spre deosebire de LTD care e 1x, NRB DL folosește o transmisie Shimano 105/Ultegra 50/34×11-32t. Roțile sunt cu anvelope WTB Horizon Road Plus TCS 650bx47 mm montate pe jante WTB Asym i23 TCS și butuci Formula Centerlock.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Modelul NRB DL de 52 cm are o greutate de 10.12 kg fără pedale și cu camere în anvelope. Cum Kona obișnuiește, s-a mizat mai mult pe rezistență și durabilitate decât pe greutate. Prețul pentru NRB DL este de doar 2099 USD.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Modelul mai ieftin NRB folosește același cadru și furcă cu NRB DL dar cu piese ceva mai economice.

Transmisiea e Shimano Tiagra/FSA Omega Adventure 48/32×11-34t, cu frâne mecanice pe disc TRP Spyre C și aceleași roți WTB Asym i23/Formula dar cu prindere de disc IS, anvelopele fiind WTB Horizon 650bx47mm. Prețul este de 1699 USD.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Pentru cei ce preferă totuși oțelul și roțile 700c clasice există Rove ST. Spațiul pentru anvelope e destul de mare fiind suficient pentru 700cx40mm.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Furca e modelul Kona Project Two din oțel cu ax thru și prindere de etrier flat mount, dar nu este tapered. Axul pe spate e thru 142×12 mm. Transmisiea e SRAM Rival 1×11, frânele mecanice TRP Spyre iar anvelopele sunt Clement XțPlor MSO 700c x 36 mm, totul la prețul de 1499 USD.

Kona-bikes-2018-Major-jake-the-snake-cx-Modelele Rove DL și Rove înlocuiesc modelul simplu Jake. Ambele folosesc anvelope 700×35, dar Rove DL are transmisie Shimano Sora 2×9 și vine cu aripi montate la prețul de 1099 USD în timp ce Rove nu are aripi, are transmisie Shimano Claris 2×8 iar prețul e de doar 849 USD.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului și Primăria Nădrag anunță a doua ediție a “Cupei CBT Nădrag“, care va avea loc sâmbătă 19 august 2017 în localitatea Nădrag.

De la organizator:

Vorbim despre un concurs de tip XC (Cross-Country) al cărui traseu are o lungime de aproximativ 32 km și o diferență de nivel de aproximativ 830 m. Traseul a fost marcat pe toată lungimea lui în vara anului 2015 de către echipa CBT-TB.

Start-ul și Finish-ul vor fi plasate în centrul localității Nădrag, în fața Primăriei. Din cei 32 de km, 8 sunt pe asfalt, restul fiind pe un drum forestier pietruit cu porțiuni de pământ (în zona mai înaltă a traseului). Rezultă un traseu care este în proporție de 75% off-road, situat într-o zonă împădurită cu un farmec aparte.

Cupa-CBT-Nadrag-1024x576.png?x12266sursa foto – tentv.ro

Înscrierile se pot face fie online, fie în 19 august 2017 la locația evenimentului în intervalul orar 8 – 11:30. Vârsta minimă pentru participarea la acest eveniment este de 18 ani.

Cupa-CBT-Nadrag-1024x543.jpg?x12266

Participanții nu vor putea participa la concurs fără:
– Numărul de concurs care va fi ridicat de la organizator. Numărul va trebui montat la vedere, în partea din faţă a bicicletei.
– Cască de protecție.
– Cameră de schimb şi un minim de scule pentru eventualele defecţiuni ce pot apărea.

Regulamentul de participare poate fi consulat pe site-ul oficial al concursului.
Facebook Event-ul este publicat aici. Puteti fi la curent cu toate noutatile de ultima ora privind concursul.

În data de 19 august 2017, participanții sunt rugați să se prezinte la locația evenimentului începând cu ora 8:00 pentru a-și ridica numărul de participant.


Sursa: Freerider

freeriderro

La Freerider avem șansa să intrăm în legătură cu o multitudine de mărci si produse, de multe ori poziționate în “afara industriei”. Așa cum este și cazul de față când de la Kitchen Shop am primit la test câteva bidoane de apă mai speciale. Te poți întreba desigur, cum poate fi special un bidon de apă. Până la urmă tot ce are de făcut este să țină apa în el. Ei bine lucrurile stau mult mai bine decât îți poți închipui. Atât de bine încât unii producători precum Specialized, au dedicat un website întreg bidoanelor lor de apă pentru bicicletă.

De la Kitchen Shop am primit patru variante de recipiente, fiecare cu destinația sa destul de specifică. Pe de o parte avem Aladdin Active Hydration Tracker și Aladdin Active Vacuum Hydration și apoi Brita Fill&Go Vital și Brita Fill&Go Active acestea două din urmă fiind echipate și cu filtru.

test-recenzie-bidon-apa-brita-aladdin-26

Brita este o companie germană fondată în 1966 de către Heinz Hankammer. Numele firmei este dat de fiica lui Hankammer, Brita. Încă de la început firma a fabricat produse pentru filtrat apa de la robinet, filtre ce folosesc carbon activat și impregnat cu ion de argint. Carbonul folosit în filtrele Brita este produs din coaja nucilor de cocos. Așadar totul este cât se poate de eco. Carbonul din care este alcătuit filtru absoarbe în mod fizic o mare parte din chimicalele și substanțele care ar putea fi prezente în mod natural în apa de la robinet. Carbonul poate elimina particule cu dimensiuni de la 50 la 0,5 micrometri.

test-recenzie-bidon-apa-brita-aladdin-20

Te poți mai întreba totuși ce rost are să filtrezi apa de la robinet care este oricum destinată consumului casnic. Cel mai simplu răspuns este faptul că în comerț există filtre dedicate acestui subiect, care se instalează direct la robinet. Din păcate această apă nu este întotdeauna de cea mai bună calitate. Din cauza contactelor pe care le are cu procedura de transport prin țevi sau de filtrare la nivel industrial, apa poate conține clor, benzen, radon, solvenți, pesticide, ierbicide și multe altele. Toate pot intra accidental în contact cu apa de la robinet. Filtrul ce are la bază carbon activ, elimină mare parte din aceste substanțe.

test-recenzie-bidon-apa-brita-aladdin-fo

Dacă Brita are azi o istorie în domeniu de 51 de ani, Aladdin este și mai veche, cu peste 100 de ani. Pentru a afla despre ce este vorba traversăm Atlanticul și aflăm ca Aladdin a fost fondată în 1908 in Chicago, SUA de către Victor Samuel Johnson, un vânzător de săpun. În 1917 Johnson și-a diversificat activitatea, acesta fiind anul când au apărut primele recipiente ce poartă numele Aladdin, nume ce vine de la lămpile sale de iluminat cu kerosen.

test-recenzie-bidon-apa-brita-aladdin-31

Acum că știm cu cine stăm de vorbă, haideți să la luăm pe rând, pentru că cele patru bidoane de apă, deși identice ca utilizare poartă totuși destul de multe deosebiri.

Brita Fill&Go Vital este un bidon de apă pentru outdoor, echipat cu valvă clasică cu muștiuc, utilă când vrei să bei apă din mers sau alergare. Bidonul în sine este rigid și nu poate fi comprimat cu mâna. Așadar pentru a putea bea apa, acesta dispune de o valvă specială de aerisire.

test-recenzie-Brita-FillGo-Vital-13-1024

Însă atuul bidoanelor Brita este filtrul despre care am vorbit mai sus. Acesta este amplasat în capac, este înlocuibil, este gândit să filtreze exclusiv apa de robinet, rolul acestuia fiind să reducă nivelul clorului și a altor substanțe care pot afecta gustul apei. Pe de altă parte filtrul permite totuși trecerea mineralelor utile precum calciul și magneziul. Bidonul Brita Fill&Go Vital se livrează cu un astfel de filtru ce durează până la 4 săptămâni și poate filtra până la 150 L de apă. Deși este descris a fi util în filtrarea apei de la robinet, personal îl consider foarte folositor și la filtrarea apei de izvor de la munte pe care ai fi băut-o oricum. Așadar un filtru în plus nu are cum să strice.

test-recenzie-Brita-FillGo-Vital-29-150x test-recenzie-Brita-FillGo-Vital-27-150x test-recenzie-Brita-FillGo-Vital-22-150x test-recenzie-Brita-FillGo-Vital-10-150x

Dimensiunile bidonului sunt perfecte și pentru a fi transportat în suportul de bidon de pe bicicletă. Plasticul din care este fabricat este de calitate germană, nu conține BPA și poate fi spălat la mașina de spălat vase. Muștiucul se închide perfect așa că poți transporta bidonul fără griji și în rucsac la munte sau în oraș în geanta de serviciu. Brita Fill&Go Vital este disponibil în patru culori – verde deschis, roz, mov și albastru.

  • Capacitate 625 ml
  • Greutate 174 g
  • Preț 69 lei
  • Preț set 3 filtre de rezerva 60 lei
  • Importator Kitchen Shop

Brita Fill&Go Active este un bidon clasic ce poate fi folosit foarte bine când ești pe bicicletă. Poate fi deformat în mână pentru a bea mai repede sau mai mult. În același timp însă capacul include și valva de aerisire pentru ca jetul de apă să fie controlabil.

test-recenzie-Brita-FillGo-Active-04-102

Brita Fill&Go Active dispune și el de filtrul de carbon instalat tot în capac. Pentru a-l folosi în mod optim este recomandat ca înainte de a-l fixa în capac, să-l înmoi în apă pentru câteva minute. Este însă important de știut că nu trebuie să folosești acest filtru dacă în bidon pui altceva în afară de apă. Spre exemplu o băutură izotonică de hidratare. În acest caz poți folosi bidonul fără filtru. Fill&Go Active dispune și de un capac despre care Brita spune că este pentru siguranță. În realitate capacul poate fi folosit și pe post de cană. Aceasta este foarte utilă când ești în natură cu bicicleta și fie vrei să mai oferi altcuiva apă fie vrei să dizolvi o tabletă efervescentă etc.

test-recenzie-Brita-FillGo-Active-23-150 test-recenzie-Brita-FillGo-Active-foto-c test-recenzie-Brita-FillGo-Active-19-150 test-recenzie-Brita-FillGo-Active-12-150

Bidonul este rezistent la șocuri și este echipat inclusiv cu o curelușă de transport de care îl poți ține atunci când mai ai și alte lucruri în mână. Utilă și dacă vrei să agăți bidonul de rucsac. La fel ca în cazul bidonului Brita Fill&Go Vital și Active poate fi spălat în mașina de spălat vase, este construit din materiale de calitate și nu conține BPA. Brita Fill&Go Active este disponibil în patru culori – verde deschis, roz, mov și albastru.

  • Capacitate 650 ml
  • Greutate 148 g
  • Preț 60 lei
  • Preț set 3 filtre de rezerva 60 lei
  • Importator Kitchen Shop

Aladdin Active Hydration Tracker este un recipient pentru apă util în special când ești pe munte la tură de picior. Dimensiunile sunt însă optime și pentru a fi transportat în suportul de bidon de pe bicicletă. Bidonul este construit din plastic rigid și deosebit de rezistent mulțumită materialului Tritan™ din care este fabricat.

test-recenzie-Aladdin-Active-Hydration-T

Capacul se deschide automat la o apăsare de buton, folositor când ești pe bicicletă și ai nevoie de o mână pe ghidon. Bidonul nu dispune de muștiuc la fel ca recipientele clasice pentru bicicletă. În schimb avem o deschizătura mult mai largă prin care curge un volum mare de apă.

test-recenzie-Aladdin-Active-Hydration-T test-recenzie-Aladdin-Active-Hydration-T test-recenzie-Aladdin-Active-Hydration-T test-recenzie-Aladdin-Active-Hydration-T

Acest model de bidon dispune și de un „tracker” cu ajutorul căruia poți ține evidența hidratării tale zilnice. Colierul din partea de sus se rotește o treaptă de fiecare data când ai golit un bidon. Vei știi astfel câtă apă ai băut de-a lungul zilei. Și aici avem „curelușa” utilă fie când mergem la izvor cu mai multe bidoane în mână fie dacă vrei să îl agăți de rucsac.

  • Capacitate 769 ml
  • Greutate 200 g
  • Preț 78 lei
  • Importator Kitchen Shop

Însă preferatul meu din seria aceasta de 4 produse este termosul Aladdin Active Vacuum Hydration, care nu este „termos” în adevăratul sens al cuvântului ci un recipient din inox cu pereți dubli și gât larg. Totuși îndeplinește și funcțiile unui termos, Active Vacuum Hydration fiind în măsură să mențină băuturile reci până la 40 de ore cu gheață sau 15 ore fără gheață, potrivit specificațiilor tehnice. În testul nostru apa rece pe care o aveam în bidon la temperatura de 7,2 grade a crescut la doar 9,2 grade în două ore, cu o temperatură ambientală la umbră de 32 grade.

test-recenzie-Aladdin-Active-Vacuum-Hydr

Din specificații mai aflăm și că  Aladdin Active Vacuum Hydration este exclusiv pentru menținerea băuturilor reci vara nu și pentru menținerea lor calde iarna. Totuși îl poți folosi și pentru a menține un ceai cald deși produsul nu este gândit pentru așa ceva. Neoficial recipientul poate menține băutura caldă până la 3 ore în funcție de temperatura de afară. În oferta Aladdin există termosuri speciale pentru iarnă.

test-recenzie-Aladdin-Active-Vacuum-Hydr test-recenzie-Aladdin-Active-Vacuum-Hydr test-recenzie-Aladdin-Active-Vacuum-Hydr test-recenzie-Aladdin-Active-Vacuum-Hydr

Aladdin Active Vacuum Hydration îl găsesc deosebit de util pentru bicicletă, dimensiunile sale fiind compatibile cu sportul special de pe bicicletă. La fel de util este și dacă spre exemplu, participi la un concurs, iar după eveniment ai nevoie de băutura ta pentru recovery. Poți pune în acest bidon chiar shake-uri ce pot fi consumate fără probleme mulțumită deschizăturii largi din capac.

  • Capacitate 575 ml
  • Greutate 340 g
  • Preț 125 lei
  • Importator Kitchen Shop

Personal pot spune că sunt încântat de cele patru bidoane încercate. Cu siguranță nu sunt „your average water bottle”, calitatea deosebita fiind vizibila chiar și fără să le atingi. Am testat bidoanele inclusiv lăsându-le goale, neuscate la interior și cu capacul închis, ținute afara o săptămână întreagă, inclusiv la soare. Am vrut să vedem dacă vreunul capătă mirosul și gustul specific și neplăcut de plastic. Nu s-a întâmplat acest lucru.

Nici prețurile celor patru bidoane nu sunt cele mai mici, atunci când te gândești că un bidon normal de bicicletă pentru apă costă 10-15 lei. Însă nu le poți compara, diferențele sunt mult prea mari. În plus, există suficiente exemple de bidoane de apă special pentru bicicletă la prețuri cât se poate de asemănătoare. Spre exemplu Specialized Purist Hydroflo costă 70 lei, Camelbak Groove costă 106 lei, iar termosul Elite Deboyo Thermal costă 130 lei.

Așadar bidoanele de apă Brita și Aladdin le consider cât se poate de competitive pe piața produselor de top din acestă categorie. Le văd potrivite pentru ture de bicicletă și concursuri, excursii la munte cu rucsacul și desigur activități urbane precum mers la sală, la spinning sau la serviciu. Personal nu știu cum până acum ma descurcam cu apa caldă în bidon vara. Cu siguranță cel puțin Aladdin Active Vacuum Hydration nu va mai lipsi din echipamentul meu standard de bicicletă.


Sursa: Freerider

freeriderro

Vă mai amintiți de concursul la care trebuia să vă abonați la canalul nostru de Youtube? Ei bine, astăzi avem și câștigătorul, cu o zi întârziere deoarece ieri a fost o zi liberă. Trecând direct la subiect, din notificările primite de youtube a fost extras Mihai Marinache.

Bike1.jpg?x12266Profilul său este aici. Îl rugăm să-și schimbe fotografia cu cea a BMX-ului Monster din acest articol, pentru a confirma că el este câștigătorul. Are două zile la dispoziție, altfel vom fi nevoiți să extragem altă persoană.

Totodată, îl rugăm să ne contacteze pe adresa de e-mail echipa at freerider.ro pentru mai multe informații despre cum poate intra în posesia premiului.

Felicitări și mulțumiri tuturor participanților!

Echipa FreeRider.ro


Sursa: Freerider

freeriderro

Powertap-magnetless-speed-or-cadence-senCred că multă lume e de aceiași părere cu privire la senzorii tradiționali de cadență și viteză pe bază de magnet: deși e un concept simplu și eficient, mereu se întâmplă ca alinierea magnetului cu senzorul să se strice, fie de la transport, fie de la vibrații, fiind nevoie de multe ori de o oprire după primii 100 m din tură pentru a realinia totul. Mai mult, mai ales la MTB, se întâmplă des să se strice alinierea chiar pe traseu din cauza șocurilor.

În ultima vreme senzorii fără magnet au rezolvat problema aceasta, ei măsurând numărul de rotații cu ajutorul unui accelerometru încorporat ce numără practic de câte ori senzorul a fost ”dat peste cap”.

Dacă Garmin oferă deja de ceva vreme astfel de senzori fără magnet, iată că pe piață apar și alte opțiuni, una dintre ele fiind cea de la PowerTap care are niște facilități suplimentare.

Powertap-magnetless-speed-or-cadence-senÎn primul rând senzorul PowerTap transmite atât pe standardul ANT+ cât și pe BTLE, fiind compatibil cu majoritatea computerelor de pe piață. Este cunoscut faptul că noile Suunto Vector 3 de exemplu nu mai au receptor ANT+ și deci nu pot fi folosiți senzorii Garmin ce funcționează doar pe acest protocol.

Powertap-magnetless-speed-or-cadence-senUn alt aspect interesant este că senzorul PowerTap este dual, putând fi folosit atât pentru viteză cât și pentru cadență dar evident doar una dintre ele deodată. Acest lucru poate fi util unor utilizatori. De exemplu la un MTB avem nevoie de senzorul de viteză datorită terenului care de multe ori nu oferă acoperire bună GPS, dar un senzor de cadență nu e foarte util. La șosea însă cadența e foarte importantă, dar pentru viteză ne putem baza în general și pe sateliți. Astfel, cu un singur senzor putem rezolva ambele situații, în funcție de bicicleta pe care o folosim în tura respectivă.

Powertap-magnetless-speed-or-cadence-senSenzorul se montează pe un butuc pentru a măsura viteza sau pe brațul stâng al angrenajului pentru cadență, prinderea făcându-se cu două inele din cauciuc și o bază de suport poroasă care asigură aderența.

Modul de funcționare este indicat de un LED: alb – viteză, verde – cadență. Alimentarea se face de la o baterie CR2032 ce oferă 200 de ore de autonomie iar senzorul se oprește automat după 5 minute de staționare pentru a economisi bateria. Acuratețea anunțată e de aproximativ 5%. Protecția la apă e la nivel IPX7. Prețul anunțat este de 49.99 USD bucata.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.


Sursa: Freerider

Autentifica-te  
×