Mergi la conţinut

Freerider

Autentifica-te  
  • postări
    3.057
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    52.767

Postări în blog

freeriderro

Președintele Federației Române de Ciclism, Eduard Novac, a anunțat într-o postare pe Facebook că ultima etapă din Turul României 2018, etapa București, ar putea fi anulată. Motivul este lipsa avizului care trebuia semnat de primarul general al capitalei. Au fost obținute aceste avize din peste 100 de localități prin care trece Turul, dar nu și din București. Turul României va avea loc în perioada 19-23 septembrie, cu ultima etapă, a 5a, urmând să aibă loc pe un circuit în București.

Iată și postarea președintelui Eduard Novak.

anulare-etapa-5-turul-romaniei-2018.png?


Sursa: Freerider

freeriderro

Într-o lume în care suntem bombardați cu „tehnologii de ultimă oră”, „performanțe epice” și „materiale aero-spațiale” este ușor să uităm că produsele normale, cu prețuri normale și performanțe suficiente, nu au dispărut. Sunt încă aici însă mai puțin băgate în seamă. Din acest motiv am dorit să vedem dacă la niște anvelope mai ieftine chiar nu merită să ne mai gândim.

test-cauciuc-cst-dolphin-ouster-traction

Așa că am testat trei cauciucuri de buget de la CST, mai precis modelele Traction, Dolphin și Ouster, toate de 26 inch însă diferite între ele ca destinație și balon. Da, mai există dimensiunea asta. Cele trei sunt disponibile în dimensiunea „veche” de 26 inch, cu modelul Ouster disponibil și pe 29, iar modelul Traction disponibil și pe 24.

La prima vedere anvelopele arată excelent. Ce s-o mai lungim, n-au nicio problemă. Sunt ele mai grele decât cele adresate competițiilor însă la prețul pe care îl au, echilibrul în consider perfect. Spre exemplu o anvelopă mtb de 460 grame, precum Continental Speed King RaceSport de 29×2.2, are un preț de 229 lei.

CST Dolphin este o anvelopă cu profil mai discret. Este în continare pentru mtb, dar proeminențele sunt mai rare și deci ceva mai rapid pe off-road. Evident că avem cauciuc „single compound” la prețul ăsta și nici TPI-ul nu ne dă pe spate, fiind de doar 27. Asta înseamnă că vei avea aceeași aderență fie că ești pe viraje fie că pedalezi pe drum drept. Anvelopele scumpe dispun de cauciuc mai moale pe margini pentru a-ți oferi stabilitate mai bună când virezi. La Dolphin nu avem așa ceva așa că trebuie să fii mai atent.

test-cauciuc-cst-dolphin-01.jpg?x20673

Un 27 TPI înseamnă practic un confort mai mic pe bicicletă. TPI-ul mare oferă „suplețe” anvelopei, deci confort ciclistului. Un TPI mic oferă rezistență mai mare la uzură și la pană. Deci până la urmă este bine. Nici talonul din sârmă nu ajută mult la greutate mică, însă nu putem avea pretenții la acest nivel. Consider talonul un avantaj în situația dată, pentru că oferă rezistanță mai mare în timp. Atâta doar să nu ai ghinionul unei instalări dificile pe jantă. În testul meu fixarea s-a facut ușor, însă nu toate jantele sunt la fel. Balonul de 2.1 l-am găsit perfect pentru destinația anvelopei, adică ture recreaționale. Dacă insiști puțin îl poți folosi pe CST Dolphin chiar și la concursuri, mulțumită profilului mai discret, dar care oferă în continuare aderență bună. Dintre cele trei modele acesta mi-a plăcut cel mai mult.

test-cauciuc-cst-dolphin-02.jpg?x20673

CST Traction este cel mai „skinny”, dar si cel mai greu, având un balon de 1.95 și pe diametrul de 24 și pe cel de 26 inch. Profilul este „îngrămădit”, iar asta îți va oferi avantaje, dar și dezavantaje. Pe de o parte vei avea frecare mai mică, deci o viteză mai bună, fie că-i vorba de asfalt sau forestier. Pe de altă parte aderența pe off-road ud nu va fi ideală.

test-cauciuc-cst-traction-01.jpg?x20673

Pe Traction îl vad perfect de folosit în oraș, dacă obișnuiești să folosești mtb-ul și la deplasările urbane, sau la ture lungi de trekking și touring. Cu densitatea TPI de 22, talon din sârmă și compoziție „single” a cauciucului, Traction este cel mai entry level dintre cele 3 anvelope testate, dar și cel mai ieftin. Pe traseul l-am simțit totuși ușor, mulțumită profilului mai „de viteză”. Nu pot spune că mi-a displăcut, chiar deloc.

test-cauciuc-cst-traction-02.jpg?x20673

CST Ouster este o anvelopă mai „grasă”. Dimensiunea este de 2.25 și pe diametrul de 26 și pe 29 inch. Este o anvelopă mai agresivă, cu profil mai agresiv. O văd excelentă pentru enduro sau downhill, dacă nu ai trecut deja la roata de 27.5 pentru disciplina asta. La Ouster avem deja „dual compound”, deci cauciuc cu durități diferite pe centru, față de margini. Este un avantaj aici pentru că te poți înclina mai mult pe viraje.

test-cauciuc-cst-ouster-02.jpg?x20673

În teren Ouster chiar am simțit-o mai sigură, în special pe poteci cu pământ afânat. Desigur că pe suprafețe cu aderență îndoielnică trebuie să fii întotdeauna atent, însă compoziția anvelopei, lățimea și mai ales profilul, îți dau o mână de ajutor. Talonul este din sârmă, iar densitatea țesăturii este de doar 27 TPI. Deci „basic stuff”, dar și aici prețul accesibil te face să treci multe cu vederea.

test-cauciuc-cst-ouster-01.jpg?x20673

Dolphin, Traction și Ouster de la CST mi-au plăcut în general. Ouster mi-a plăcut mai mult când mă dădeam tare la vale pe off-road, Traction când mă deplasam mult prin oraș sau mergeam cu copiii pe forestiere, iar Dolphin l-am găsit ideal pentru mtb în general, pentru cross country, pentru ture la munte chiar și dificile cum ar fi urcare și coborâre la vârful Omu.

Talon Compozitie TPI Dimensiuni Greutate Pret
CST Ouster sârmă Dual 27 26×2.25
29×2.25
850g 66 Lei
69 Lei
CST Dolphin sârmă Single 27 26×2.1 890g 54 Lei
CST Traction sârmă Single 22 26×1.95
24×1.95
920g 39 Lei
37 Lei

Importator: BikeFun


Sursa: Freerider

freeriderro

Lansat în 2004, acest „material minune” sintetic este cel mai rezistent de pe planetă. Graphen-ul are proprietăți fantastice fiind în același timp și incredibil de subțire, doar un atom lățime. Cu Graphenul, noi am intrat în contact în 2016, cu ocazia testării anvelopelor Vittoria Corsa și Mezcal. Astăzi Graphenul a ajuns departe, folosit fiind în tot felul de domenii. În același timp însă nu-l vedem răspândit peste tot, motivul fiind prețul încă destul de mare pentru producție.

Graphene-haine-echipament-smart.jpg?x206

Se pare însă că viitorul grafenului va sta în special în integrarea sa în haine, pentru a obține echipament „smart”. Imaginați-vă doar senzorul de puls inclus în tricoul de ciclism sub forma unor circuite integrate extrem de subțiri și robuste, rezistente la frecare, soare, ploaie, transpirație și nenumărate spălări. Există însă și senzori pentru măsurarea nivelului acidului lactic care determină crampele. Și acesta ar putea fi integrat.

Graphene-haine-echipament-smart-foto-uni

Se pare că pentru 2019 sunt anunțate primele haine „smart”, care vor putea inclusiv să comunice între ele. Astfel de echipament va putea fi produs relativ ușor întrucât grafenul este ușor de printat pe țesătura hainei. Grafenul va fi ideal de folosit și mulțumită proprietăților sale conductoare de electricitate excelente.


Sursa: Freerider

freeriderro

Gama 2019 a căștilor Nutcase, importate în România de Biciclop, va veni cu câteva modificări, pe alocuri de nunță și de menționat, cu lărgirea acesteia. Și pentru că am deschis subiectul modificărilor de nuanță, printre acestea se numără noile ambalaje ale căștilor, acestea punând produsul mai mult în evidență, folosind materiale reciclabile, iar produsele vor fi mai ușor de identificat, căci fiecare gamă va avea o cutie specifică modelului: verde pentru Baby Nutty, albastru pentru Little Nutty și maro pentru gama Street.

ambalaj-nou.jpg?x20673Noul ambalaj, mai deschis și albastru – corespunzător gamei Little Nutty.

Iar cu această ocazie am și prezentat o parte a gamei, Metroride și TheZone completându-le pe restul. În gama Baby Nutty se vor adăuga alte 3 noi culori, iar câteva din specificațiile căștilor dedicate celor mici sună astfel: prindere magnetică (exclude riscul de a prinde pielea de sub bărbie), greutate redusă, sistem adaptiv și elastic de fixare (se poate ajuta în funcție de vârstă), 11 guri de aerisire și 3 seturi de bureți pentru o mai mare stabilitate. Este disponibilă într-o singură dimensiunea, XXS, adică pentru o circumferință a capului între 47 și 50 de cm.

baby-nutty-1.jpg?x20673

baby-nutty-2.jpg?x20673

Little Nutty, disponibil doar în dimensiunea XC (adică 48-52 de cm), va avea nu mai puțin de 6 noi culori în gamă, iar din specificații amintim următoarele: versiunea cu MIPS pentru cei care vor extra-protecție este disponibilă, prindere magnetică sub bărbie, reflectivitate la 360 de grade pentru o bună vizibilitate pe timp de noapte, fixare în partea din spate cu rotiță, spumă EPS pentru o protecție sporită și 3 seturi de bureți pentru o mai mare stabilitate.

little-nutty-1.jpg?x20673

little-nutty-2.jpg?x20673

Gama Street, dedicată adolescenților sau adulților, va veni cu 8 design-uri noi, printre care și un cap de alien, și este disponibilă în două dimensiuni: S/M (52-56cm) și M/L (56-59cm). 10 guri deschise vor oferi o aerisire optimă, iar extra este disponibil sistemul CoolControl, pentru situațiile în care pedalezi pe vreme rece sau pe umiditate. Cozorocul este detașabil, iar prinderea este desigur magnetică. Ajustarea se face cu ajutorul unei rotițe montate în partea din spate, iar benzile reflectorizante 3M te vor face vizibil pe timp de noapte. Sunt disponibile și în versiunea MIPS.

street-1.jpg?x20673

street-2.jpg?x20673

street-3.jpg?x20673

street-pebbles.jpg?x20673Street Pebbles, pentru cei care vor să se și asorteze.

Gamele Little Nutty și Street vor beneficia de accesorii noi, precum protecție de urechi sau cozoraoce colorate interschimbabile, acestea fiind vândute separat.

The Zone este gama celor de la Nutcase dedicată celor care practică sporturi extreme urbane (skate, bmx, role etc.). Această gamă nu va aduce noutăți pentru anul viitor, însă este de menționat sistemul Flex Form care permite o ajustare perfectă pe lățime. Această gamă are exact aceleași caracteristici și este disponibilă în aceleași dimensiuni precum căștile din gama Street.

the-zone-1.jpg?x20673

the-zone-2.jpg?x20673

Tracer vine cu două noi culori pentru 2019 și este o cască dedicată celor care fac naveta zilnic prin oraș, împărțind aceleași caracteristici cu căștile Street sau The Zone în ceea ce privește construcția, gurile de ventilație sau prinderea.

tracer-1.jpg?x20673

tracer-2.jpg?x20673

Ultima, dar nu cea din urmă, este gama Metroride, care aduce pentru 2019 o nouă culoare în gamă, această gamă fiind dedicată celor care vor protecție cu ceva stil în plus. Coloristic oferă 8 variante, fiecare cu câte 6 guri de ventilație (din care două foarte mari în partea frontală), prindere magnetică și posibilitatea de a opta pentru o dimensiune și mai mare, L/XL (59-62 cm).

metroride-1.jpg?x20673

metroride-2.jpg?x20673


Sursa: Freerider

freeriderro

Când am fost întrebați dacă dorim să testăm o pereche de șlapi, am fost puțin reticenți negăsind o legătură directă cu bicicleta. Însă la vederea produsului părerea s-a schimbat. Șlapii Gumbies care urma să îi primim nu erau orice șlapi ci unii speciali, de off-road.

Când spui „șlapi” probabil nu vezi altceva în afară de plajă sau bazin, însă la Gumbies e diferit, îi vezi utili la mult mai multe activități. Văzându-le talpa atât de robustă, am spus că sunt perfecți, nu pentru a merge neapărat pe bicicletă cu ei ci pentru a-i avea cu tine în bagaj și purta după bicicletă, într-o tură de bikepacking, după concurs sau după tura de alergare. Cine practică știe cât de plăcută este senzația de picior liber după ce l-ai ținut „în frâu”, în pantofii de concurs, fie că-i vorba de mtb, ciclism șosea sau alergare pe potecă. Gumbies fiind însă off-road îi poți purta în regim recreațional, și pe teren accidentat fără să-ți fie teamă că-i rupi sau te accidentezi.

Aceasta fiind situația, am primit la test o pereche de Gumbies Islander Canvas Retro. Trebuie spus că există multe opțiuni de culori, bărbătești și de damă, toate aplicate pe același „șasiu” robust pe care-l poți folosi în orice situație, așa cum am aflat și eu.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-07.j

Timp de două săptămâni am folosit șlapii intens și peste tot: la plajă, la plimbare, în supermarket, la duș, la restaurant, pe munte, la condus mașina, la terasă, la baie, la cumpărături, la piscină, în hidrobicicletă și evident, pe bicicletă. De asemenea, i-am folosit pe toate suprafețele de „rulare”. De la asfalt și pavaj la nisip, iarbă, pietriș și stâncă. Practic a fost singura pereche de încălțăminte folosită în concediul din Grecia, continuu timp de 14 zile.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-16.j

Ca o paranteză, partea amuzantă a fost că aproape imediat ce am primit la test perechea de Gumbies Islander Canvas Retro, la vederea lor șoția a fost imediat cucerită. Și ea este iubitoare de outdoor. Fiind în căutarea unei perechi de încălțăminte confortabilă pentru “după efort”, dar suficient de rezistentă pentru a o purta cam peste tot, șlapii Gumbies au apărut la țanc. Așa că și-a comandat și ea o pereche, modelul de damă Gumbies Islander Canvas Purple Hibiscus.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-12.j

Gumbies este o companie cu origini în Australia. Fondatorul Michel Maurer, și-a dorit o pereche de încălțăminte care să-i ofere liberate de mișcare, dar care să nu-i restrângă aria de utilizare. Primii săi flip-flopi foloseau pentru talpă anvelope auto, confirmând practic ce am observat și eu, că șlapii au fost concepuți pentru off-road și outdoor.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-03.j

Construcția lor este solidă. Talpa este fabricată din cauciuc reciclat întărit cu iută pentru a obține rezistența de care ai nevoie în off-road. Interiorul este completat cu spumă Eva pentru a avea și confortul necesar la parcurgerea distanțelor lungi. Totul este acoperit cu pânză, interfața ideală dintre încălțămite și pielea piciorului. Curelușele sunt tot din pânză, așadar avem și aici confort complet. Însă cel mai frumos este faptul că selecția de culori și modele este foarte variată și foarte atractivă. Sunt perfecți pentru sezonul cald.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-15.j

Confortul a fost la superlativ. Așa cum am spus și mai sus, timp de două săptămânii i-am purtat continuu, fără a obține nici măcar o bătătură. Doar când dormeam, când eram în apă și când stăteam la plajă îi dădeam jos din picioare. În rest erau folosiți în continuu. Au fost utili întotdeauna și doar la alergare nu i-am simțit siguri în picioare, lucru normal dealtfel.

În concediu, evident că am avut cu noi și biciclete pe care le-am folosit fie pe munții din zonă fie la plimbări scurte prin stațiunile de la mare. Am avut șlapii și pe bicicletă și, deși nu cred că au fost gândiți neapărat pentru asta, i-am folosit cu succes și la pedalare, însă doar pentru ture scurte, de relaxare. Talpa rezistentă este similară cu cea a pantofilor, așa că șlapii vor fi suficient de stabili pe pedale. Nu-i recomand neapărat pentru activitatea asta însă pentru ture scurte și relaxare pe bicicletă, sunt cât se poate de buni.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-02.j

S-au comportat bine și la ud. Au fost nenumărate ocazii când am intrat cu ei în apa sărată. N-au avut nicio problemă, uscarea fiind rapidă. După o utilziare de două săptămâni culoarea părea că s-a șters puțin însă era practic doar sarea depusă. Reîntors din concediu, după o spălare în curte cu furtunul și detergentul de bicicletă, culorile au revenit la normal.

test-review-slapi-flip-flop-Gumbies-14.j

Șlapii Gumbies Islander Canvas Retro mi-au plăcut foarte mult. I-am găsit excelenți pentru a fi purtați fie după efort, după un concurs, fie în orice situație când ești în natură și nu vrei să fii “constrans” de sandale sau pantofi. La fel de buni sunt să-i ai la tine și într-o tură de bikepacking. Greutatea lor este acceptabilă, cu 153 grame pentru mărimea 44 și 123 grame pentru mărimea 37 de damă. Așadar buni de avut în rucsac, în locul altor pantofi de schimb pentru seară, care ar putea fi mai grei și mai incomozi. Construcția flip-flopilor este robustă, cusăturile sunt excelente, iar după două săptămâni de folosire continuă, inclusiv pe munte, talpa nu prezintă urme de uzură. Sunt făcuți să reziste „1000 de mile”, așa cum este practic și sloganul companiei.

  • Importator: SportAddict
  • Preț la data publicării testului: 139 Lei

Sursa: Freerider

freeriderro

Concursul de mtb și trail run de la Târgu Ocna, Călătorie între Cer și Pământ, anunță detaliile traseelor de concurs pentru anul acesta. Spre deosebire de edițiile trecute, în 2018 avem în total 4 variante de trasee, trei la alergare și unul pentru ciclism off-road. Concursul are loc în weekendul 29-30 septembrie. Indiferent de proba la care te înscrii, toate traseele vor trece prin subteranele tunelurilor de sub orașul Târgu Ocna, aceasta fiind și atracția principală a concursului.

foto-daniel-colceru-02.jpg?x20673foto Daniel Colceru

Pentru concursul de mtb, traseul are o lungime de aproximativ 15 km împărțiți aproape egal între suprafață și subteran. Concursul durează 120 minute timp în care concurenții trebuie să pedaleze cât mai multe ture de 15 km. Diferența de nivel per tur este de aproximativ 527 m.

foto-george-david-04.jpg?x20673foto George David

Se ia startul din centrul orașului și în doar câțiva kilometri vei ajunge deja la intrarea în tunel. Se coboară la peste 200 m adâncime, se traverseaza mina turistică după care urmează urcarea înapoi la suprafață. Ajuns la lumină vei continua să pedalezi în urcare pe forestierele și potecile din pădurile de lângă oraș, iar spre final începe coborârea care te aduce înapoi în centru. Ajuns aici traversezi și clădirea Primăriei după care pornești în următoarea tură.

foto-daniel-colceru-2.jpg?x20673foto Daniel Colceru

Pentru alergare pe potecă ai de ales una din cele trei variante de lungime: 10 km, 21 km sau 42 km. Indiferent de distanța aleasă vei beneficia de subteranele concursului. Traseul de alergare dispune și de o extensie suplimentară față de tura de mtb, o porțiune de potecă ce va fi parcursă de concurenți dus și întors.

Înscrierile au pornit, iar până pe data de 21 septembrie se mai poata achita valoarea redusă a taxei de participare.

foto-sorina-teodor-03.jpg?x20673foto Sorina Teodor

Sursa: Freerider

freeriderro

Până nu de mult, trebuie să recunosc, n-am dat prea multă atenție accesoriilor pentru copii, din două motive: colegul meu Dan Mazilu acoperea subiectele suficient și cel mai important, nu aveam copil. De ceva timp însă lucrurile s-au schimbat și din dorința de a-l lua pe cel mic cu mine, am tot împrumutat scaune pentru transportul copiiilor pe bicicletă. Mi s-a părut o variantă cât se poate de decentă, iar de curând am primit de la DownhillAndMore, scaunul Boodie, despre care o să vă povestesc în acest articol.

scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-1.jpg?x20673

În primul rând, importanța unui astfel de accesoriu ține de confort și de siguranță. S-a dus vremea când bunicii ne plimbau pe șaua improvizată de pe top tube-ul Tohanului sau pe portbagaj, situații în care se putea întâmpla oricând, orice. Bine că nu s-a întâmplat. În al doilea rând, e fain să ai copilul cu tine în tură, fără ca acesta să te incomodeze. Iar din acest punct de vedere, scaunul amplasat în spate mi se pare cea mai bună soluție, chiar dacă îi vei răpi celui mic un pic din peisajele aflate în fața lui. Amplasarea scaunului în față sau pe top tube mi se pare un pic peste mână și nu doar că-mi limitează mișcările, dar dacă mă aflu în fața unei pante mari și vreau să sprintez un pic, mă voi lovi de el.

Desigur, nici scaunul amplsat în spate nu te scapă de orice grijă. Copilul poate fi legat cu o centură de prindere în 3 puncte, iar picioarele pot fi asigurate cu ajutorul a două curele, însă centrul de greutate al bicicletei se modifică un pic (s-ar fi modificat oricum, indiferent de poziționarea scaunului). Spre exemplu, virajele trebuie abordate mai din larg, roata de fața se poate ridica ușor (nu încerca să mergi pe o roată), iar pe urcări simți că tragi o remorcă după tine. Aș spune că este echivalentul mersului pe bicicleta electrică de 26 de kg cu motorul oprit, cu mențiunea că în cazul de față, cel puțin ai mai multe rapoate din care poți alege și care-ți ușurează viața. Pentru a contracara această problemă, am umflat anvelopele la 3 bar, chiar dacă am mai sacrificat un pic din confortul în off-road.

Și chiar așa, merge să te dai în offroad cu acest scaun? Pe scurt, depinde doar de competența ta de a manevra bicicleta. Copilul stă bine-mersi în spate, asigurat și în confort, căci prinderea scaunului flexează suficient de mult. Nu o să poți să te dai pe traseele de enduro mult iubite, însă pe un forestier mai denivelat merge la fix. Pe asfalt nici nu mai zic, acolo efortul tău este diminuat semnificativ, iar confortul este suprem. Pe urcări o să îți fie mai dificil, așa cum spuneam și mai sus, însă rulând cu presiune potrivită în anvelope (mai mare adică), vei putea urca decent. Și chiar vei putea sprinta, chiar dacă-l vei legăna serios pe cel mic.

scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-10.jpg?x20673Copilul s-ar putea să fie un pic speriat la prima coborâre. Apoi își revine.

Scaunul are o greutate de 3.1 kg cu tot cu sistemul de montaj. Există o prindere de seat tube, cu 4 șuruburi și o suprafață de cauciuc astfel încât să nu zgârii cadrul și să fii sigur că se potrivește indiferent de dimensiunea seat tube-ului. În aceasta se introduce scaunul foarte facil, care poate fi scos prin apăsarea unui buton roșu. Asigură-te că montezi prinderea cât mai sus, cât mai aproape de top tube, astfel încât scaunul să nu atingă în roata de spate, chiar și atunci când se mișcă pronunțat pe drumurile cu denivelări. Instalarea copilului se face facil, dar îți trebuie un pic de măiestrie dacă vrei să o faci singur: găsește un sprijin bun pentru bicicletă, sau fixeaz-o direct pe piciorul tău. Ia copilul de jos, pune-l în scaun, așteaptă să se așeze, apoi prinde-i centura. Nu poți prinde centura dacă are casca pe cap. Pentru a scoate centura, trebuie să apeși un alt buton roșu, apoi să desprinzi chinga. Este o măsură de protecție adițională în cazul în care celui mic îi trece prin cap să desfacă singur centura. Pentru și mai mult confort, există un material moale dintr-un soi de burete, care se pune pe scaun și care mai absoarbe din șocuri. După cum spuneam, greutatea scaunului de 3.1 kg alături de cea a copilului, de aproape 17 kg, au adăugat alte 20 de kg bicicletei, pe care evident că le vei simți. Ține cont că greutatea maximă a copilului poate fi de maxim 22 de kg.

scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-2.jpg?x20673Poziție comodă pentru cel mic.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-3.jpg?x20673Cureaua de prindere pentru picior reprezintă un plus de siguranță.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-4.jpg?x20673Centură cu prindere în 3 puncte și extra siguranță cu buton roșu pentru desfacere.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-5.jpg?x20673Prinderea de seat tube în care se montează scaunul.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-6.jpg?x20673Sticker reflectorizant.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-8.jpg?x20673Copilul văzut din față, adică așa cum n-o să-l vezi când pedalezi.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-9.jpg?x20673Material moale pentru șezut. Dacă are Pampers, cu atât mai bine.scaun-copil-bicicleta-polisport-2018-7.jpg?x20673Adevărul este că cei mici se dau în vânt după turele cu părinții. Acesta de față părea satisfăcut.

Pe scurt, scaunul a fost suficient de confortabil, chiar dacă l-am scos din zona sa de confort. Se instalează foarte ușor (no brainer) și are un preț decent, de 185 de lei cu tot cu TVA. Altfel spus, cam toate atuurile care l-ar putea transforma într-un best seller, asta dacă nu cumva este deja.

Reseller: DownhillAndMore
Preț: 185 lei


Sursa: Freerider

freeriderro

În filmul de mai jos o să vă explic mai pe larg cum se construiește un pumptrack, care sunt beneficiile acestuia și care este tehnica prin care poți să te dai pe el lejer.

tehnica-pumptrack.jpg?x20673Pumptrack-ul este superdistractiv. Trebuie să-l încerci cel puțin o dată, de preferat cu prietenii (ca să ai cu cine să te pompezi).

Pe scurt, povestea sună astfel:

Construcția unui pumptrack

-pământ, lemn, beton sau placaj
-regula de 1:10 pentru înălțimea gâlmei vs lungimea dintre ele
-necesar un teren mai mărcile în funcție de dimensiuni (cel de față a necesitat 650 mp)

Beneficiile pumptrack-ului

-exercițiu cardio excelent, pulsul crește rapid odată cu ritmul de dat
-înveți să pompezi pe traseu, treci peste obstacole mult mai lejer
-excelent exercițiu pentru trecerea peste obstacole când urci
-excelent exercițiu pentru abordarea virajelor în viteză
-dai la lopată și cari roabe – alt exercițiu aerob excelent
-te bați la secundă pe turele cronometrate
-absolut perfect pentru orice vârstă

Tehnică de dat pe pumptrack

-stai relaxat, lasă bicicleta să lucreze sub tine, NU AI VOIE să pedalezi
-mâinile și picioarele acționează precum un set de amortizoare (Fox Kashima)
-apleacă-te cât mai mult în viraje pentru a ieși cu viteze din ele
-încearcă apoi să dai gâlmele pe o roată, cu cât dai mai multe cu atât ești mai avansat
-gâlmele se pot dubla doar dacă viteza este suficient de mare

Film:


Sursa: Freerider

freeriderro

Sezonul se apropie de sfârşit, dar, până să punem bicicletele în… cui, mai e suficient timp să ne concentrăm pe tehnica de dat, lucru pe care poţi să îl faci la o nouă ediţie a MTB Skills and Boot Camp, programată pentru 28-30 septembrie, în împrejurimile pitoreşti ale oraşului Câmpulung Muscel. Tabăra se adresează tuturor celor care au făcut deja primii paşi în MTB, nu sunt străini de participările la concursuri sau de turele cu diferenţă de nivel, scopul fiind fixarea elementelor tehnice de bază, pentru ca fiecare rider sau rideriţă să se poată bucura şi simţi în siguranţă pe un traseu mai pretenţios. Feedback-ul obţinut în urma celor şapte tabere desfăşurate doar în acest sezon este unul pozitiv, abordarea MTB Skills and Boot Camp fiind una relaxată, într-un grup relativ restrâns, în care fiecare cursant(ă) să beneficieze de suficientă atenţie pentru a-şi corecta şi îmbunătăţi stilul de dat.

camp2.jpg?x20673

Marc Sandu este antrenor licenţiat în programul naţional Postural Alignment şi participă din 2011 la peste 20 de curse de MTB sau şosea pe an, ceea ce îi permite pe de o parte să observe tiparul individual al mişcărilor şi poziţionării pe bicicletă, introducând şi explicând pas cu pas tehnicile specifice de MTB, dar şi să aducă experienţa din lumea curselor, scopul fiind creşterea încrederii şi gradului de siguranţă pentru cursanţi.

camp1.jpg?x20673

Toate detaliile despre programul MTB Skills and Boot Camp le poţi găsi accesând acest link, pe scurt, tabăra propune peste 100 de kilometri de dat, pe parcursul a trei zile, pigmentate cu diverse ateliere concentrate pe tehnic[– pompare, viraje, sesiune de pumptrack, pornindu-se de la simplu şi ajungând la complex, de la exerciţii cu jaloane, făcute în asfalt, prima zi, cea de vineri, la abordarea unor trasee mai pretenţioas, dar în aceeaşi măsură palpitantă, cum sunt cărările de pe Ciocanu, în ziua de duminică.

camp-4.jpg?x20673

Numărul de locuri este limitat la opt, pentru mai multe detalii şi înscrieri: 0745 083 191, coach@marcsandu.ro


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosJolanda Neff concurează deja sezonul acesta de ceva vreme cu o variantă prototip a noului full suspension de XC Kross Earth. Odată cu Campionatele Mondiale de săptămâna aceasta din Lenzerheide, Kross au prezentat oficial noua bicicletă pe care Neff a încercat să cucerească din nou titlul.

Prototype-Kross-Earth_100mm-made-in-EU-cKross Earth a mai fost prezentată ca prototip printat 3D și apoi ca prototip funcțional cu noul grup XTR M9100.

Kross-Earth_prototype-carbon-29er-100mm-Acum Kross a dezvăluit varianta finală a modelului de XC pentru 2019, oferind câteva detalii mai concrete.

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosÎn centrul bicicletei cu cursa de 100 mm este o suspensie cu un singur pivot și cu un triunghi spate dintr-o bucată, fără pivot, optimizată pentru un raport mic al suspensiei spate.

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosKross o denumește ESPS – Efficient Single Pivot Suspension – un design creat de ei în propriile laboratoare cu scopul de a maximiza eficiența la pedalare prin montarea cât mai sus a pivotului și alinierea cu foaia angrenajului și cu amortizorul pus în mișcare de un mic braț din carbon.

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosEste interesant de menționat și că noua bicicletă a lui Neff nu mai are prindere pentru deraiorul față, sugerând că nici noul model nu va fi compatibil decât 1x. Suspensia ESPS e optimizată clar pentru a oferi performanță maximă cu foaia de 36T a lui Neff. Nu se va mai putea monta nici chainguide-ul care era prezent pe versiunea anterioară.

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosKross anunță o greutate de 1850 g pentru cadrul Team Edition în mărimea S.

2019-Kross-Earth-TE_100mm-carbon-XC-crosBicicleta folosește un headtube conic de 1.5, butuc spate Boost 12×148 mm, rutare internă a cablurilor, inclusiv pentru tijă dropper și amortizorul spate, prindere trunnion pentru amortizor și prindere flat mount pentru etrierul spate.

Prototype-Kross-Earth_100mm-made-in-EU-cNoul Kross Earth va fi disponibil de la începutul lui 2019, odată cu startul viitorului sezon de XC. Ce se știe e că vor exista patru modele, cel de top fiind probabil asemănător cu modelul lui Neff, denumit Kross Earth TE. Pornind de la același cadru din carbon de top fabricat în Polonia, restul bicicletelor vor include atât variante din carbon cât și din aluminiu, toate cu suspensia ESPS și cu basculă din carbon.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Strider_ST-R-1024x683.jpg?x20673Cei de la Strider Bikes au spart norma… și au creat prima bicicletă fără pedale cu cadru din carbon, noul ST-R! Acum părinții pot oferi copiilor de la primii pași pe bicicletă aceiași performanță pe care o au și ei pe bicicletele lor!

Strider_ST-R2-1024x759.jpg?x20673Strider ST-R a fost construită având ca scop viteza și ușurința în folosire. Primește cadru, jante, tijă de șa, ghidon și furcă integrală din carbon. Dar nu doar atât! Pe bicicletă regăsim un headset de top Cane Creek AER și un set de anvelope 12×2.0 Schwalbe Big Apple! Greutatea finală e de doar 2.55 kg și vine în pachet cu încă o tijă de șa de 293 mm pentru copiii mai înalți.

Strider_ST-R-Breakdown-1024x683.jpg?x206Alte specificații:

  • grip-uri de 22.2mm
  • Pipă din aluminiu forjat
  • Ax thru din aluminiu
  • Butuci din aluminiu cu 10 spițe

Strider știu că prețul de 900 USD și specificațiile fac ca ST-R să fie un pic extravagantă, dar va fi în ofertă, alături de modelele din oțel și aluminiu, doar pentru o perioadă limitată de timp. Va fi modelul perfect pentru cei ce vor să concureze în seria Strider Cup, inclusiv în campionatele Asiatice și Mondiale.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

După o serie de rucsacuri testate anul acesta, a venit rândul lui Camelbak Skyline, unul conceput îndeosebi pentru cei care se dau la vale, așa cum ni se prezintă în fișa de produs, însă am aflat că poate fi utilizat la fel de bine și în turele montane. Asta deoarece este un rucsac compact, cu un rezervor de apă de apă de 3 litri și cu o capacitate de 7 litri pentru cele necesare. Asta se traduce într-o tură de 3-4 ore, considerând că poți consuma aproximativ 1 litru de apă pe oră. Vara.

camelbak-skyline-10-2018-1.jpg?x20673Negru, simplu, cu mici tente de albastru.camelbak-skyline-10-2018-2.jpg?x20673Un rucsac compact care poate căra la nevoie chiar și cască fullface.

Greutatea de 650 de grame este mai mult decât acceptabilă pentru segment, aceasta crescând desigur odată ce începi să stochezi apă. La turele de 40-50 de km, nu am avut nevoie niciodată de mai mult de 1.5 litri de apă, așadar nu-l umple până la refuz căci nu vei face altceva decât să cari greutate inutil după tine. Modelul trimis la test este negru, după cum lesne se poate observa din fotografii, însă rucsacul poate fi achiziționat într-o combinație reușită de albastru cu roșu sau în varianta army-green (înțelegeți exact la ce mă refer).

Ca orice rucsac de la Camelbak și acesta de față este comod, are două prinderi pentru fixare cât mai precis, una peste piept și cealaltă peste abdomen. Bretelele și spatele sunt relativ aerisite, la acest capitol Skyline-ul nefiind lider de gamă. Ceea ce știe să facă bine însă este să ofere stabilitate. Amplasat ceva mai jos, acesta are un centru de greutate coborât, permițând părții superioare a corpului să se miște mai bine decât în cazul rucsacurilor care sunt amplasate mai sus. Toate bretelele sunt reglabile.

camelbak-skyline-10-2018-6.jpg?x20673Prinderea peste abdomen este foarte solidă.camelbak-skyline-10-2018-7.jpg?x20673Iar cea peste piept ceva mai subțire. Dar fermă dacă o reglezi cum trebuie.

În interior, ai la dispoziție mai multe spații de stocare, pe care le poți folosi logic: unul este dedicat rezervorului de apă, celălalt reprezintă spațiul pentru scule, ai un buzunar superior pentru telefon și alte nimicuri, alte două mici buzunare aflându-se pe prinderea de abdomen. În partea din spate există două chingi care-ți va permite să prinzi casca full face atunci când urci la deal. Nu în ultimul rând, există un buzunar mare fără fermoar, care reprezintă de fapt partea din spate a rucsacului. Acolo poți stoca lejer o pelerină de ploaie compactă.

camelbak-skyline-10-2018-3.jpg?x20673Buzunarul mic, pentru diverse obiecte. Atenție însă, nu este waterproof.camelbak-skyline-10-2018-4.jpg?x20673Buzunarul principal, suficient de mare. În interior se pot observa și restul de spații de stocare adiționale.camelbak-skyline-10-2018-5.jpg?x20673Acesta este rezervat doar pentru apă, dar la nevoie e suficient de mare pentru a mai găzdui obiecte relativ plate. Un caiet de matematică spre exemplu.

Furtunul de apă este stabil, acesta fiind ghidat atât în interiorul rucsacului cât și în exteriorul acestuia: pe partea superioară a bretelei și în partea inferioară a acesteia, în acel loc furtunul fiind prins într-o clemă de plastic. Important este că îl poți scoate ușor și cu puțină atenție, îl poți băga la loc pe porțiunile de traseu care nu sunt foarte denivelate. Ca să nu curgă apă prin muștiuc când ești puternic zdruncinat de terenul denivelat, îl poți închide cu ajutorul unei clapete din plastic, iar cazul este rezolvat rapid.

camelbak-skyline-10-2018-8.jpg?x20673Ridici maneta din plastic gri și furtunul este blocat.

Pe de altă parte, fermoarele sunt foarte ușor de acționat, prinderea acestora fiind foarte lungă. Și pentru că ne-a prins și ploaia, pot spune că acest rucsac protejează bine bunurile aflat în buzunarul central, mai puțin în cel exterior care este deschis și ceva mai mult în cel mic, superior.

Camelbak nu a fost și nici nu va fi vreodată un produs ieftin. Doar ce-am aruncat o privire pe chainreactioncycles.com pentru a verifica prețul și mai bine de 70 de persoane analizau concomitent pagina produsului. Prețul de raft recomandat este de 137 de euro, însă reducerile pot ajunge și până la 100 de euro, ceea ce fac din Skyline o afacerea chiar bună, dată fiind competiția care marjează în acest segment cu prețuri ceva mai mari (de exemplu, Evoc). Este un rucsac suficient pentru o tură de 3-4 ore, permițându-ți să iei cu tine atât sculele, cât și o pelerină, două sandwich-uri și cel mai important, o cantitate importantă de apă.

Importator: RomEurotrade SRL
Preț recomandat de raft: 637 Lei


Sursa: Freerider

freeriderro

40656480_1819996268078377_83966992459392

Urcarea din Zărnești spre Cabana Curmătura îndeplinește toate condițiile pentru un concurs de toamnă în format Vertical Race foarte reușit. Drum lat, bucăți dificile, finish la cabană cu toate condițiile de a primi concurenții pe orice vreme. Plus variante de retragere pe trail, pe proprie raspundere, pentru cine dorește. Cu bucurie vă anunțăm că se întâmplă, cei de la Cristian Eco Sport vă așteaptă la Gura Râului pe 22.09.2018 pentru un eveniment frumos și spectaculos!

Iată ce ne transmit organizatorii:

Din seria 
MTB ZARNESTI CHALLENGE – PIATRA CRAIULUI RIDE,aducem un nou concurs in atenția voastră.
UPHILL TO CURMATURA
12 km cu o diferența de nivel de aproximativ 700 m este propunerea noastră pentru data de 22.09.2018.
Un Vertical Race MTB – primul din județul Brasov și unul din putinele organizate in țara.
Mulțumesc Horatiu Campian pentru aceasta idee pe care am întors-o pe toate părțile , dar a cărei punere in practica o vom realiza in data de 22.09.2018.
Startul îl vom da de la ora 10.00 din fata cabanei Gura Râului – Zarnesti , iar sosirea va avea loc la cabana Curmatura.
Întregul traseu va fi numai pe drum forestier și numai in urcare, câteva porțiuni de plat va vor ușura puțin efortul, doar pentru a avea energie in parcurgerea următoarei urcări.
Un concurs scurt, dar foarte intens , destinat cățărătorilor “de meserie” un concurs in care ne dorim stabilirea de noi KOM și QOM.
Pentru ca este un proiect nou , am stabilit ca pentru aceasta prima ediție vom avea următoarele categorii de concurenți
Amatori Masculin – Open
Avansati Masculin – Open
Feminin – Open
Se vor premia primele 3 locuri din fiecare categorie.
Inscrierile încep in data de 06.09.2018 pe site www.cristianecosport.ro
Taxa de participare este de 30 lei


Sursa: Freerider

freeriderro

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Ultima generație Cannondale Scalpel a fost lansată acum 2 ani, când tot ei au adăugat un X la XC pentru a simboliza traseele din ce în ce mai tehnice din Cupa Mondială. Acum, după ce a fost lansată noua furcă mai ușoară și mai precisă Ocho pe hardtail-ul F-Si, a venit și rândul Scalpel-ului Si să o primească în echipare.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Chiar dacă nu pare o mare schimbare, echipa Cannondale Factory Racing Team a început imediat să folosească noile furci și se pare că sunt într-adevăr foarte bune. Sunt mai ușoare, lucrează mai fin și se pare că au un comportament mai predictibil pe teren tehnic.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Cadrul cu cursa de 100 mm rămâne neschimbat, cei de la Cannondale spunând că e cel mai bun cadru de urcare și de coborâre, fiind cea mai rapidă bicicletă full suspension de XC făcută vreodată.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Se păstrează transmisia cu offset Cannondale Ai, ceea ce înseamnă că e nevoie de o roată spate spițată special. De asemenea rămâne geometria OutFront în față, denumirea Cannondale pentru cadrul lung și unghiul mic al furcii, împreună cu un spate scurt. De asemenea, se păstrează roțile de 27.5 pentru mărimile S de bărbați și XS și S de femei, care au și un offset mai mic cu 5 mm la furcă, în timp ce mărimile mai mari rămân cu roți de 29.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Cea mai mare schimbare este evident noua furcă Lefty Ocho. Toate cele 4 variante cu cadru din carbon Hi-Mod, adică Scalpel-Si Limited Edition, cu preț nespecificat, Scalpel-Si World Cup la 9500 Euro, Scalpel-Si Carbon 1 la 7700 Euro și Scalpel-Si Women 1 tot la 7700 Euro vin echipate cu modelul de top cu cursa de 100 mm Lefty Ocho Carbon, atât la roțile de 27.5 cât și la 29.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Toate modelele Scalpel 2019 primesc un distanțier sub headtube pentru a păstra geometria, deoarece noua furcă e ceva mai compactă decât vechiul model Lefty double crown. În mod interesant, riderii profesioniști nu folosesc distanțierul, ceea ce sugerează că geometria lor e mai înclinată în față sau că folosesc furci cu lungime specială.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Noua echipare Scalpel-Si Limited Edition vine cu noul grup Shimano XTR M9100 1×12 și angrenaj Cannondale, dar nu se știe încă prețul și data de la care va fi disponibil modelul. Nu mai există niciun model cu deraior față sau cu Di2. Totul în afară de acest model vine cu transmisii SRAM 1x. Scalpel e însă în continuare compatibil Di2 (cu loc pentru baterie în toptube) și se poate în continuare monta un deraior față electronic pe chainstay.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Modelele cu cadru din carbon standard au prețul de 6300 Euro pentru Scalpel-Si Carbon 2, 5500 Euro pentru 3 și 4200 Euro pentru 4 și Women 2, versiunea cu cadru din aluminiu Scalpel-Si 5 având prețul de 3200 Euro, toate având furcă Ocho din aluminiu.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-Și această furcă are tot cursă de 100 mm, noul amortizor Chamber cu blocaj pe cablu, noul arc OppO, gâtul conic și offset de 50 sau 55 mm în funcție de mărimea roții. Modelul cel mai ieftin Scalpel-Si 6 costă 2200 Euro și are în loc de furca Lefty un RockShox Reba RL.

2019-Cannondale-Scalpel-Si-XC-bike-with-În afară de Special Edition, toate modelele Scalpel 2019 cu Lefty Ocho vor fi disponibile din Septembrie 2018, fiind deja expediate către distribuitori.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și pe cea a importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Shimano-Explorer-tour_single-sided-SPD-gShimano au îmbunătățit modelele lor de top de pedale odată cu lansarea grupurilor Dura-Ace R9100 și XTR M9100. Acum, o mare parte din îmbunătățiri se regăsesc la modelele mai ieftine, cum ar fi cea 105 pentru șosea, un model nou pentru BMX și două variante cu o parte platformă din seria Explorer pentru touring și gravel.

Shimano-Explorer-tour_single-sided-SPD-gShimano au îmbunătățit stabilitatea prin creșterea lățimii și au reușit să scadă și greutatea modelelor de top de șosea și de trail, dar au încercat să îmbunătățească și interfața cu pantofii S-Phyre de șosea și trail. Aceste îmbunătățiri sunt acum disponibile și în seria Explorer.

Shimano-RT4-Explorer_touring-gravel-roadLinia de pantofi Explorer este foarte polivalentă, fiind adaptată pentru șosea, gravel și adventure touring – aceasta oferă posibilitatea de a merge pe jos confortabil, dar aspectul este de pantofi de șosea. Modelele de pantofi Explorer RT4 și RT5 sunt perfecte pentru orice de la mers prin oraș până la touring pe teren dificil iar acum primesc și două versiuni de pedale SPD cu o singură față, dar de aceiași performanță.

Shimano-Explorer-tour_single-sided-SPD-gModelul mai mare Explorer EH599 primește o platformă mai largă înttr-o parte și care are și 8 pini metalici de aderență, perfecți pe vreme umedă. Pe cealaltă parte mecanismul SPD e ridicat suficient cât să nu interfereze cu nicio talpă de pantof. Pedala are o greutate de 383 g perechea și are reglaj pentru tensiune.

Shimano spune că aceste pedale merg cel mai bine cu pantofii din seria CT sau MT, dar vor funcționa cu absolut orice pantof de ciclism cu plăcuțe de MTB.

Shimano-Explorer-road_single-sided-SPD-gModelul mai mic Explorer ES600 este o pedală de MTB ce a fost transformată într-una de șosea, primind chiar și loc în seria Ultegra. Există și aici o singură parte cu prindere SPD, dar cealaltă e subțiată pentru un profil mic și pentru a nu reduce gabaritul la viraje.

Shimano-Explorer-road_single-sided-SPD-gAcest model este astfel cel mai ușor model SPD produs de Shimano, la doar 279 g perechea. Mecanismul de retenție reglabil le face ideale pentru road touring împreună cu pantofii Shimano RT.

Shimano-DX-R-BMX-SPD-race-pedals_PD-MX70Noile pedale MX70 BMX arată identic cu recent lansatele XT M8020 Trail, lucru care nu e probabil o coincidență, ele împărțind același corp al pedalei și aceiași construcție.

Shimano-DX-R-BMX-SPD-race-pedals_PD-MX70Diferența este însă că aceste pedale de competiție de BMX vin cu arcuri mai tari pentru o retenție mai bună și au un unghi mai mic de desfacere decât modelele SPD clasice. Deci sunt o alegere perfectă pentru cei cărora piciorul li se desface inopinat, fiind și o alternativă excelentă pentru trail. Noile modele de BMX oferă prindere pe ambele părți, o bază lată pentru control când pantoful nu e prins iar greutatea este de doar 424 g pentru o pereche.

Shimano-105-SPD-SL-road-bike-pedals_PD-RNu în ultimul rând au fost lansate noile pedale 105 SPD-SL, o extensie a grupului R7000 105 lansat tot anul acesta. Cu un design foarte asemănător cu modelul Dura-Ace, acestea sunt proiectate să ofere același nivel de performanță ca modelele mai scumpe. La o greutate de doar 265 g perechea, acestea sunt cu 25 g mai ușoare ca vechile 105 și cu doar 37 g mai grele ca modelul Dura-Ace. Au aceleași zone de protecție din oțel la contactul cu pantofii și se învârt pe rulmenți încapsulați și ax de oțel.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Ransom-Shoot_SCOTT-Sports_2019_Bike_by_KScott au lansat pe piață noul Ransom, model de all-mountain și enduro cu o cursă de 170 mm, construit pentru viteză, polivalență și cu o greutate foarte mică.

Când Scott au lansat primul Ransom în 2006, au atras atenția întregii industrii. Acum, cu modelul Ransom 2019, scopul este același., Ransom este MTB-ul cu cursă lungă a suspensiei care poate face orice. De la curse în etape la cel mai înalt nivel până la traversarea celor mai dificili munți, bicicleta e proiectată să ducă riderul în moduri în care nu a mai făcut-o vreodată. Geometria progresivă, suspensia de 170 mm în față și în spate împreună cu sistemul TwinLoc, construcția din cel mai rezistent carbon de la Scott, toate duc la un MTB care va oferi o mulțime de satisfacții celor care își asumă riscuri. Va face munții să se miște.

269776A-1024x1024.png?x20673Scott pune preț mereu pe greutatea bicicletelor. Folosind tehnologia EvoLap Carbon au reușit nu doar să proiecteze un cadru, amortizor și accesorii ce cântăresc împreună doar 2650 g dar și să producă cel mai rezistent cadru din carbon de până acum.

Pentru o bicicletă la nivelul Ransom-ului, Scott au vrut să se asigure că suspensia se ridică la nivelul așteptărilor. Au lucrat cu Fox pentru a produce noul model exclusiv pentru Scott denumit Fox Nude TR. Acest amortizor beneficiază de toate avantajele suspensiei TwinLoc și permite în plus ajustarea nivelului de progresivitate a amortizorului din mers. Nu e nevoie să fie adăugate distanțiere sau răsucite chip-uri, o simplă apăsare de buton schimbă funcționarea liniară într-una progresivă. 

Ransom-Shoot_SCOTT-Sports_2019_Bike_by_KUrmând exemplul modelului Genius, noul Ransom acceptă atât roți de 27.5 cât și de 29. Tot ce trebuie este răsucirea unui chip de pe brațul suspensiei și înlocuirea roților. Se pot monta anvelope de până la 29×2.6 sau 27.5×2.8.

Împreună cu noul Ransom a fost lansată și o versiune nouă a mult lăudatului ghidon cu pipă integrată Hixon ce a debutat pe Genius, acum lungimea acestuia fiind mai mare, la fel și rise-ul, pentru necesitățile suplimentare ale cicliștilor de all-mountain și enduro.

269776-1024x1024.png?x20673ransom900.jpg?x20673

Versiunea 900/700 are prețul de 7.499 Euro

269777-1024x1024.png?x20673ransom910.jpg?x20673Versiunea 910 are prețul de 5.499 Euro

269781-1024x1024.png?x20673ransom920.jpg?x20673Versiunea 920/720 trece la cadrul din aluminiu are prețul de 3.799 Euro

269779-1024x1024.png?x20673ransom930.jpg?x20673930, cea mai ieftină versiune, are prețul de 2999 Euro

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului. 

 

 

 

 

Ransom 910

 

 

 

 

Provisional price: 5,499.00 EUR

 

Ransom 920/720

 

 

 

 

Provisional price: 3,799.00 EUR

 

Ransom 930

 

 

 

 

Provisional price: 2,999.00 EUR


Sursa: Freerider

freeriderro

Odată cu creșterea popularității cicloturismului au aparut și accesoriile necesare acestui mod de petrecere a timpului liber în natură. Însă dacă în trecut făceai cicloturism folosind coburii mari și greoi instalați în dreptul roților pe laterale, astăzi a apăraut „bikepacking-ul”, mai precis o formă „ușoară” a cicloturismului. Când faci bikepacking iei cu tine mai puține lucruri și le stochezi în coburi (genți) mai mici și instalate mai deștept pe bicicletă.

Ortlieb Handlebar Pack este un cobur ce se instalează pe ghidon. Pentru a-l fixa nu este nevoie de accesorii suplimentare întrucât geanta are propriile chingi. Ortlieb Handlebar Pack este disponibil în două variente de mărime: M și S. Mărimea M are o capacitate de 15L, iar S are 9L. Dacă bugetul îți permite recomand să achiziționezi modelul mare. Poți pune în el mai multe lucruri, iar la nevoie, dacă nu ai suficiente lucruri, se face mai mic. În timp ce modelul S nu-l poți face mai mare dacă ai nevoie de mai mult spațiu. Modelul M are, în plus față de S, și o cordelină elastică sub care poți pune o jachetă de ploaie pentru a o avea la îndemână.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Sistemul de închidere este prin rulare, iar asta permite genții să aibă lungimea reglabilă. Partea bună a acestui sistem este că poți regla lungimea coburului în funcție de câte lucruri ai în interior. Dacă ai puține rulezi cât de mult vrei până când întreg ansamblul este bine închegat.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Ortlieb este cunoscută în lume drept una dintre cele mai bune mărci pentru coburi și echipament de cicloturism. Eu o văd drept „mercedesul” accesoriilor pentru cicloturism. Brandul este destul de scump însă cu Ortlieb nu vei avea probleme în natură. Dimensiunile coburului Ortlieb Handlebar Pack S sunt: 40 cm lungime, 16 cm diametru și 9L volum. Greutatea măsurată de noi este de 330 g, mai puțin decât menționează producătorul pe site-ul oficial. Geanta are ratingul pentru impermeabilitate IP64. Asta înseamnă că este total ermetică la praf, iar pentru apă este rezistentă doar la stropire, adică la ploaie. Dacă o scapi în râu pănă la urmă apa va intra prin închiderea rulată.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Geanta este foarte utilă însă o văd folosită în combinație cu încă 1-2 coburi sau rucsac, spre exemplu cu un cobur de șa și eventual încă un rucsac în spatele tău. Pe de altă parte modelul, chiar dacă este S și chiar dacă are doar 9 litri, este suprinzător de încăpător. Într-una din excursii am reușit să pun la interior următoarele: set vase cu oală, mâner și capac/tigaie cu volum de 1,25L; butelie gaz de 410 ml; arzător gaz; saltea pneumatică mărime L; două tricouri din poliester pentru mtb; jachetă de ploaie; vestă de vânt; maiou termic; tricou bumbac; trei perechi de șosete; prosop din microfibră mărime M; acumulator extern și o lanternă frontală mică. Toate astea au dus greutatea totală a coburului la 2,95 kg.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Instalarea pe ghidon este simplă, geanta fiind compatibilă și cu ghidonul de mtb și cu cel de cursieră. Pentru cursieră însă va trebui să limitezi lungimea coburului la lățimea ghidonului întrucât geanta este gândită să stea între dropuri.

Pentru fixare Ortlieb a gândit un sistem în trei pași. Pentru a nu fi nevoie să ai trei mâini, mai întâi fixezi temporar benzile velcro, dupa care prinzi și chingile cu tridenții din plastic. Am observat că există și un al 3lea set de prinderi cu chingi și catarame robuste din aluminiu. Ținând cont de poziția lor, le-am folosit tot la susținerea genții de ghidon.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Al 3lea pas este fixarea chingii poziționată dedesubt, de partea inferioară a headtube-ului bicicletei. Rolul acestei chingi este să limiteze mișcările coburului. Această chingă poate fi fixată în trei poziții, în funcție de cadrul bicicletei.

Ortlieb-Handlebar-Pack-foto-cyclingaboutFoto – cyclingabout.com

În plus față de toate acestea, mai există încă o pereche de chingi cu catarame din aluminiu, poziționate mai jos. Acestea pot fi folosite pentru a prinde de exteriorul coburului alte accesorii cum ar fi un tarp, sacul de dormit sau bețe de cort.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Sau poți achiziționa separat gentuța Ortlieb Accessory Pack, cu un volum de 3,5L, care se fixează de aceste chingi și în care poți pune iarăși, alte obiecte.

Ortlieb-Handlebar-Pack-foto-cyclingaboutFoto – cyclingabout.com

Împreună cu geanta mai primești un set de distanțiere. Cu ajutorul lor poți regla distanța dintre geantă și ghidon. Dacă la mtb cel mai probabil nu vei avea probleme la ținerea mâinilor pe manșoane, la ghidonul de cursieră, dacă geanta ar sta lipită de ghidon, nu ai mai putea ține mâinile „de sus”. Pe de altă parte este posibil să fii deranjat la mâini și dacă le ții în dropuri întrucât coburul atârnă între ele.

Pentru a obține mai multe păreri despre acest produs, l-am rugat pe Bogdan Ceapraga de la Asociația Adevărații Veloprieteni, un randonneur experimentat, cu multe ture de sute de kilometri la bord. Cu ocazia brevetului de 600 km, Bogdan a luat cu el coburul pentru a vedea cât de mult îl ajută. Iată ce ne-a spus el:

„La BRM1440 in completarea gentii cu prindere pe sa si a celei cu prindere in cadru, am apelat si la o borseta de ghidon marca Ortlieb in care am pus sacul de dormit, cateva perechi de sosete si vreo doua perechi de boxeri pentru a nu fi nevoit sa dorm in pantalonii de ciclism. Geanta celor de la Ortlieb mi-a facut o impresie buna intrucat am constatat ca spatiul din interior era mai mult decat suficient pentru ce mi-am propus eu sa car in ea.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Un dezavantaj pentru mine a fost faptul ca eram cam la limita cu spatiul pentru degete atunci cand coboram in drop-bars si asta in conditia in care nu am burdusit geanta. Am incercat sa o asez si in alte pozitii si chiar sa incrucisez prinderea cataramelor inchiderii pentru a evita apropierea de drop-bars, insa ea se aseaza cum ii sade mai bine si nu prea este chip sa ii schimbi pozitia. Totusi, pe partea superioara a ghidonului nu am avut nici un fel de probleme, asadar se preteaza foarte bine pentru mtb.

Accesul la continut este destul de dificil atunci cand borseta este montata pe ghidon la cursiera, prin prisma faptului ca nu prea ai loc de drop-bars. Cu toate acestea, geanta se da foarte usor jos de pe ghidon si se monteaza la loc la fel de usor.

In concluzie, Ortlieb Handlebar Pack primeste note foarte mari pentru spatiu interior, stabilitate pe ghidon, facilitate la montaj si impermeabilitate. Singurul dezavantaj identificat la cursiera este spatiul mic ramas intre marginile gentii si drop-bars ceea ce face incomoda pozitia mainilor in drop-bars.”

Așa cum a spus și Bogdan, va trebui să apelezi la un compromis atunci când geanta este plină. Cu alte cuvinte va trebui să stai mai mult cu mâna de sus și pe manșoane și cât mai puțin în dropuri. Pe de altă parte la mtb, nu vei avea această problemă.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

În partea din față Ortlieb Handlebar Pack este echipat cu un element reflectorizant 3M, dar nu are și gaică de care să prinzi un sclipărici. În schimb, mulțumită poziției pe care o are geanta sub ghdon, vei putea folosi în continuare lanterna ta instalata normal, pe ghidon. Materialul este robust deși suprinzător de subțire și ușor. La interior geanta dispune și de o armătură specială, poziționată în locul unde este susținută de ghidon întreaga greutate.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

În teren m-am simțit foarte bine cu acest cobur fixat de ghidon. Este drept că manevrabilitatea bicicletei va fi diferită întrucât ai acolo, în față, o greutate suplimentară. Cu siguranță nu vei mai fi la fel de agil însă acest lucru este normal. Oricum, într-o tură de bikepacking sau cicloturism nu mai contează atât de mult viteza medie ci mai degrabă cât de mult timp reușești să admiri peisajul.

Am fost plăcut suprins să observ că geanta nu se mișcă mult pe ghidon în timpul deplasării, nici atunci când ești offroad pe mtb, la vale pe o potecă. Desigur că există mișcare, întrucât sistemul de fixare nu este rigid, însă nu a fost nimic care să mă deranjeze. Este recomandat însă ca în locurile de contact dintre geantă și cadrul bicicletei, să lipești ceva bandă adezivă pentru a proteja vopseaua.

recenzie-test-cobur-ghidon-geanta-ortlie

Instalată pe ghidon Ortlieb Handlebar Pack va apăsa peste cablurile de acolo, ale schimbătoarelor de viteze și conductele frânelor. La mtb mai mult decât la cursieră. În funcție de cum sunt instalate la tine, cablurile vor fi mai mult sau mai puțin apăsate, iar funcționarea lor va fi sau nu afectată. Ideal este ca aceste cabluri ale schimbătoarelor să fie cât mai scurte pentru ca și aplatizarea să fie cât mai discretă. În testele mele nu am avut probleme cu schimbarea vitezelor.

Ortlieb Handlebar Pack mi-a plăcut foarte mult și îl recomand drept un produs 100% de încredere. Echipamentul de la interior nu se va uda chiar și pe torențială, materialul este rezistent și nu se va rupe prin utilizare normală, fixarea de ghidon este facilă și sigură, iar accesul la interior prin ambele capete este iarăși un atu. Îl văd perfect util pentru bicicletele gravel și bun pentru mtb și cursieră.

  • Dimensiuni: 40 cm lungime, 16 cm diametru
  • Volum: 9L
  • Greutate măsurată: 330 g
  • Greutate plin: 2,82 kg
  • Material: PS21R
  • Impermeabilitate: IP64
  • Fabricat în Germania
  • Preț la data publicării recenziei: 465 Lei
  • Importator: PerfectBike

Sursa: Freerider

freeriderro

Martin Maes vine de la Enduro, iar victoria sa la Cupa Mondială de downhill din La Bresse, ultima etapă, a fost cu adevărat o supriză. Martin a făcut istorie fiind primul rider din Enduro World Series care devine câștigător la o Cupă Mondială de DH și asta la doar câteva zile dupa ce a obținut locul întâi și la disciplina sa, în Whistler.

Belgianul a învins vedete precum Gee Atherton, Remi Thirion, Loic Bruni, Dannu Hart, Troy Brosnan sau Finn Iles. Toată lumea s-a întrebat cum a reușit având în vedere că și alți rideri de top au avut run-uri care păreau perfecte. La final ceasul nu minte, așa că Martin a luat trofeul.

gt-fury-foto-maddogboris-vitalmtb.jpg?x2Foto: @maddogboris – vitalmtb.com

Martin Maes concurează pentru GT, iar bicicleta sa câștigătoare a fost GT Fury, un model îmbunătățit față de modelul Fury folosit de echipă în anii trecuți.


Sursa: Freerider

freeriderro

Mănușile pentru ciclism sunt o parte importantă a echipamentului nostru. Există cicliști care preferă să pedaleze fără așa ceva din varii motive, însă majoritatea preferăm un „intermediar” între mâini și ghidon. Sunt importante pentru că au mai multe roluri. Pe de o parte amortizează vibrațiile venite de la drum și oferă mâinilor mai multă aderență pe ghidon. Pe de altă parte oferă protecție dacă ai ghinion și te alegi cu o căzătură.

Mănușile Northwave Skeleton Original sunt însă speciale întrucât pe palmă nu au căptușeală, acea parte mai groasă care protejează în caz de căzătură sau care amortizează vibrațiile. Ok, tocmai s-au dus pe apa sâmbetei două din atributele pe care tocmai le-am anumert mai sus. Vom vedea însă în continuare dacă chiar așa este sau se poate trăi și fără acel material gros în palmă.

test-recenzie-manusi-Northwave-Skeleton-

Northwave Skeleton Original au câteva specificații demne de luat în seamă, cum ar fi materialul din care sunt construite și anume pielea întoarsă AX Suede® pentru palmă. Materialul ajută mult la rezistența în timp, lasă pielea mâinii să respire și este foarte moale și confortabil. În partea de jos  a degetelor, pielea Suede are o serie de perforații care ajută la ventilație. Partea superioară este textilă, subțire și foarte elastică, deci confortabilă și la fel de permisivă cu transpirația. Pe degetul mare avem un „prosop”, o zonă cu material moale din microfibră, folositor dacă vrei să ștergi nasul sau fruntea de transpirație.

test-recenzie-manusi-Northwave-Skeleton-

Palma prezintă foarte multe printuri cu silicon aderent. Asta mi se pare una din cele mai utile specificații ale mănușilor. Odata ce ai prins ghidonul cu mâna echipată cu Northwave Skeleton Original, nu se mai mișcă nimic dedesubt, chair dacă strângerea nu este fermă.

test-recenzie-manusi-Northwave-Skeleton-

Strângerea pe încheietura mâinii nu se face cum ne-am obișnuit, cu ajutorul unei curelușe velcro, ci direct cu o manșetă elastică din Lycra. Este ok sistemul ăsta, confortabil în primul rând. Pe de altă parte scoți mănușa mai greu de pe mână. De cele mai multe ori nu reușeam să o scot decât dacă trăgeam de ea și o scoteam pe dos. Mănușa este echipată cu o „limbă” de care poți trage fie când pui mănușa pe mână fie te ajută să o scoți. Toate acestea fac ca Northwave Skeleton Original să fie și foarte ușoare, doar 37 grame perechea.

test-recenzie-manusi-Northwave-Skeleton-

Pe traseele de mtb și cursieră unde le-am testat, am simțit mănușile plăcut pe mână. În ciuda absenței căptușelii groase din palmă, nu am simțit disconfort. E drept însă că înclin să consider aceste mănuși mai potrivite pentru cicliști decât pentru bicicliști. Cu alte cuvinte fiind mai subțiri, este evident că oferă mai puțin confort decât mănușile tradiționale, iar un biciclist amator este posibil să aprecieze mai mult mănușile cu multă căptușeală.

test-recenzie-manusi-Northwave-Skeleton-

Le văd însă perfecte pentru cursieră și cred că sunt dedicate cicliștilor cu experiență care au toleranță mai mare la disconfort. Fiind mai subțiri beneficiezi de un contact mult mai „intim” cu bicicleta. Simți tot ce îți transmite terenul și bicicleta și în consecință poți reacționa imediat. Este la fel ca la mașinile de Formula 1 sau la hypercar-uri unde scaunul șoferului are puțină sau deloc căptușeală din aceleași motive, pentru a transmite șoferului tot feedback-ul venit de mașină. Aceste mănuși sunt potrivite și pentru cicliștii care obișnuiesc să concureze, antreneze sau pedaleze fără mănuși. Fiind atât de discrete aproape că nu le simți pe maini. În schimb aderența pe ghidon/ghidolină oferită este extrem de puternică.

Din aceste motive consider mănușile fără degete și fără căptușeală Northwave Skeleton Original potrivite pentru sezonul estival și absolut perfecte pentru concursurile de ciclism șosea, antrenamentele serioase sau turele rapide pe cursieră alaturi de prieteni. Sunt bune și pentru mtb, dar nu le-aș pune primele pe listă. Sunt potrivite și pentru amatorii care doresc să treacă la următorul nivel în relația cu bicicleta lor.

  • Material palmă: piele întoarsă AX Suede®
  • Material superior: textil
  • Printuri aderente din silicon pe palmă
  • Perforații suplimentare în palmă pentru aerisire
  • Manșetă elastică din Lycra
  • Ealsticitate pe 4 direcții
  • Prosop din microfibră pe degetul mare
  • Greutate: 37g / pereche
  • Preț la data publicării testului: 149 lei
  • Importator: BikeFun

Sursa: Freerider

freeriderro

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eLa Sal Peak este primul model enduro cu cursă lungă și roți de 29 al mărcii Fezzari și aduce o combinație interesantă de geometrie și echipare. Cursă de 150 mm a suspensie, geometrie ajustabilă pentru diverse mărimi de roți și posibilitatea de a urca aproape la fel de bine ca o bicicletă de XC.

Cadrul a fost produs rapid în stadiul de prototip prin imprimare 3D, ceea ce a făcut ca dezvoltarea până în stadiul final să fie rapidă, în mai puțin de un an. Viteza nu a însemnat însă o reducere a calității și a atenției la detalii. A rezultat un cadru complet din carbon ce folosește rutare internă CleanCatch și straturi de carbon CleanCast, venind cu garanție pe viață.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eBicicleta e disponibilă doar cu cadru din carbon pentru că asta e ce își doresc și producătorii și piața. De-a lungul anilor și-au îmbunătățit sistemul de stratificare a carbonului cu fibre mai lungi pentru a reduce suprapunerile, ceea ce înseamnă o greutate mai mică. Ei spun că au reușit să scadă 300 g din greutatea cadrului, la aceiași mărime, față de ce făceau acum câțiva ani. Greutatea cadrului La Sal Peak e de 2.300 g fără amortizor, în mărimea M.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eSuspensia Horst Link este foarte progresivă, cu o schimbare de aproximativ 24%, ceea ce înseamnă că bicicleta se poate baza pe design-ul suspensiei pentru o platformă bună de pedalat, decât să fie modificat amortizorul la limită.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eAcest lucru permite o sensibilitate mai bună la obstacole mici și suport mai bun pe capătul cursei, amortizoarele fiind foarte puțin modificate. Cu toate acestea bicicleta e foarte eficientă la pedalat, chiar și cu amortizorul complet deschis, datorită sistemului de stabilitate la pedalat care e aproape de 100%. Pentru cei ce vor să monteze un amortizor cu arc, totul e pregătit, curba progresivă fiind proiectată să lucreze cu amortizoarele liniare cu arc.2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29e

La prinderea inferioară a amortizorului se află cipul GA Flip Chip care în mod standard este în poziția Low. Poziția High înalță mononblocul cu aproximativ 12 mm și mărește unghiul furcii cu jumătate de grad. Producătorii nu se așteaptă ca multă lume să folosească roți de 29 așa că cipul are rolul de a reface poziția dacă se instalează anvelope 27.5+.

Cât despre geometrie, unghiul furcii e de 65 de grade, dar cel al tijei de șa este de 75 de grade. Unghiul efectiv este însă foarte mare, de 78 de grade, care face ca reach-ul să pară foarte mic. Scopul este de a păstra riderul deasupra pedalelor pe urcările grele, cu multă greutate pe roata din față pentru a controla direcția. Datorită tijei dropper cu cursă lungă, la coborâre șaua va fi aproape eliminată. Se pare că această geometrie mai neobișnuită funcționează foarte bine.

În față e montată o furcă cu cursa de 160 mm și un offset mic (44 mm pentru cele Fox, 42 mm pentru RockShox). Au fost testate și offset-uri mai mari dar au produs instabilitate pe urcări. Offset-ul mic ajută la eliminarea acestui fapt. În spate, chainstay-ul e un pic mai lung, de 435 mm, pentru a mări stabilitatea la viteză.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eBicicleta folosește monobloc filetat, protecție integrată de chainstay, prindere ISCG și o prindere de bidon sub cadru. Toate mărimile au două prinderi de bidon în triunghiul principal, dar numai mărimile L și XL le poate folosi pe ambele simultan. Pe bicicletele S și M și S trebuie ales între prinderea pe seat tube sau pe down tube.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eCadrul e compatibil Fox Live Valve, cu prinderi pentru senzorul spate pe chainstay și pentru unitatea de control și porturile aferente pe downtube.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eBicicleta e proiectată pentru roți de 29 și vine echipată cu anvelope 29×2.5 pe față și 2.3 pe spate, dar este spațiu pentru 29×2.6 sau 27.5×2.8. Dimensiunea maximă a foii e de 36 de dinți.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eEste folosit sistemul de management al cablurilor de la Signal Peak, ce prinde cablurile strâns pentru a nu face zgomot pe interior, în ciuda lipsei canalelor speciale.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eCablurile sunt rutate afară din downtube în zona superioară a acestuia, chiar în fața seat tube-ului, pentru a le proteja de obiectele contondente de pe trail. Au dispărut astfel cablurile ce atârnă sub monobloc. În plus, astfel e redusă și lungimea cablurilor iar cămășile sunt mai scurte și produc mai puțină frecare. În plus, bicicleta arată mai curat.

2018-Fezzari-Le-Sal-Peak-long-travel-29eSeat tube-ul e păstrat cât mai scurt, pentru a putea fi folosită o tijă dropper cu cursa cât mai mare. La mărimea S asta înseamnă 150 mm, restul mărimilor acceptând 170 mm.

Bicicleta La Sal Peak a fost testată după standardele de downhill, apoi la 130% în plus față de standarde, pe lângă testele pe teren. Acest lucru împreună cu atenția extremă la detalii au făcut ca toleranțele de fabricație să fie foarte mici iar garanția cadrului să fie pe viață.

La fel ca la restul bicicletelor Fezzari, dacă cineva dorește ceva ce nu e în ofertă, poate să solicite iar bicicleta va fi construită după specificații. La bază sunt patru echipări gata de expediere, marca folosind doar vânzări directe. În 2018 modelul are doar două culori: Matte Olive și Gloss Cement.

2018-fezzari-le-sal-peak-pro-1024x615.jpLa Sal Peak Pro – $6,599

● Transmisie SRAM X01 Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160mm sau Fox 36 Factory Grip2 160mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3 sau Fox Float X2
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți din carbon Reynolds TR 309 S
● Tijă Rockshox Reverb sau Fox Transfer
● *amortizorul Fox X2 și furca 36 Grip 2 sunt disponibile la un preț suplimentar de 200 USD
● ** sunt disponibile roți Enve cu butuci Industry 9 plus ghidon și pipă mai bune pentru un preț suplimentar de 1.300 USD

2018-fezzari-le-sal-peak-elite-race-1024La Sal Peak Elite Race – $5,599

● Transmisie SRAM GX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160 mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți din carbon Reynolds TR309s
● Tijă Fox Transfer

2018-fezzari-le-sal-peak-elite-1024x615.La Sal Peak Elite $4,599

● Transmisie SRAM GX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RC2 160 mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Code RSC
● Roți Stans Flow MK3
● Tijă Fox Transfer

2018-fezzari-le-sal-peak-comp-1024x615.jLa Sal Comp $3,599

● Transmisie SRAM NX Eagle
● Furcă Rockshox Lyrik RCT3 160mm
● Amortizor Rockshox Super Deluxe RC3
● Frâne SRAM Guide T
● Roți WTB i29
● Tijă X Fusion Manic Dropper Post

Fezzari La Sal Peak este deja disponibilă, găsiți informații mai multe și puteți comanda una de pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona au lansat în sfârșit noile lor gravel bike-uri autentice Kona Libre și Libre DL, anunțate deja de multă vreme la Sea Otter Classic.

Fiind un fel de combinație între modelele Rove și Sutra, Libre vine în două versiuni diferite cu dimensiuni diferite de roți.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviAmbele modele includ un cadru nou din carbon Kona Race Light și furca nouă Kona Verson din carbon pentru touring ce oferă un număr impresionant de puncte de montaj. Chiar și pe cele mai mici modele se găsest trei prinderi de bidon în interiorul triunghiului și una în plus sub downtube. În plus sunt prinderi pentru gentuțe pe top tube, trei prinderi pe fiecare braț al furcii și prinderi de portbagaje față și spate.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviCadrul și furca oferă spațiu pentru anvelope oricât de late ar fi nevoie, standard venind cu 700x45c care au practic chiar 46 mm odată montate tubeless pe jantele Easton. Ambele biciclete pot rula ambele mărimi de roți pentru cei ce vor să le schimbe ulterior.

Libre-Geo-742x1024.jpg?x20673Cum cadrul și furca sunt identice, geometria se schimbă doar datorită roților. Roțile 700c sunt mai înalte decât cele 650b iar astfel Libre DL are o înălțime a monoblocului de 285 mm față de 267 la modelul Libre, schimbându-se astfel și înălțimea top tube-ului. Din acest motiv Kona consideră că Libre DL e ceva mai prietenoasă în offroad în timp ce Libre, fiind mai joasă, e mai potrivită pe șosea.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviIndiferent de echipare, ambele modele au rutare internă a cablurilor, dar Libre DL are două porturi libere deoarece nu are schimbător în față și permite folosirea unei tije dropper chiar și împreună cu schimbătorul față dacă e montat. Tuburile de frână sunt rutate intern iar etrierii au prinderi flat mount, în timp ce roțile au ax thru de 12 mm.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviMonoblocul este de tip SRAM GXP pressfit pe Libre DL în timp ce pe Libre regăsim același standard dar cu rulmenți Shimano PF.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviModelul 1x Libre DL vine echipat cu anvelope tubeless WTB Rider de 700×45 mm montate pe roți de gravel Easton EA70AX. Anvelopele au practic lățimea de 46 mm montate tubeless, dar bicicleta vine standard echipată cu camere. Pentru a o transforma în tubeless trebuie doar scoase camerele și adăugate valvele și lichidul, banda fiind deja instalată. Greutatea în mărimea 49 cm e de 8.5 kg cu camere și de 8.37 kg tubeless.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviKona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviEchipată în rest cu componente Kona, Libre DL are un ghidon flared foarte lat. Acesta e combinat cu o pipă scurtă de 70 mm pentru o geometrie modernă de gravel, orientată mai mult pe offroad agresiv. Lățimea suplimentară, ciudată la început, devine utilă pe teren tehnic.

Kona-Libre-DL-gravel-road-bike-700c-reviAvând un preț de 3.999 USD, Libre DL e disponibilă ca bicicletă completă, dar se poate cumpăra și kit-ul cadru plus furcă la 1.999 USD.

Kona-Libre-1-1024x682.jpg?x20673Kona-Libre-2-1024x682.jpg?x20673Libre vine pe de altă parte cu o transmisie Shimano 2×11 și anvelope WTB Byway 650bx47 mm montate pe roți WTB KOM i25 TCS. Libre e în mod clar orientată spre șosea, fiind și mai ieftină, la doar 2.999 USD. Altfel bicicletele sunt aproape identice, disponibile deja la distribuitori.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com


Sursa: Freerider

freeriderro
Transilvania-Bike-Trails-Race-2018-foto-Costi-Urs.jpg

În 2018 a avut loc a 5a ediție a cursei de ciclism off-road Transilvania Bike Trails Race. Este deja un concurs cunoscut ce are loc pe potecile din pădurile din regiunea Târnava Mare, dar care trece și prin mănăstirile fortificate din satele săsești. RECcreativ a ajuns la Saschiz unde, împreună cu operatorul orădean Nagy Matyas, a adunat imagini de la acest concurs. Ediţia a cincea a TBTR avut startul din Saschiz şi a inclus pe traseu bisericile săseşti din satele Viscri, Buneşti, Mesendorf şi Criţ. Participanţii au pedalat pe traseul întreţinut de Fundaţia Adept.


Sursa: Freerider

freeriderro

La mijlocul lunii august testam tricoul Northwave Extreme 3, o piesă de echipament care, deși nu este catalogat de producator drept “top”, este însă extrem de performant și util pentru cicliștii cu pretenții. Acum la final de august, a venit rândul și pentru pantalonii Northwave Lightning care, spre deosebire de Extreme, sunt modeul de vârf al italienilor.

test-recenzie-pantalon-northwave-lightni

Îmbrăcat cu Northwave Lightning primești aceeași senzație ca la Extreme 3, de „pedalat în pialea goală”. Evident că este foarte plăcut, iar motivele sunt pe de o parte, pentru că pantalonul nu-ți restricționează mișcările și pe de altă parte pentru că materialul este foarte subțire. Este adevărat că majoritatea pantalonilor multați de ciclism sunt elastici și oferă libertate, chiar și cei mai ieftini, însă pentru Lightning senzația este deplină. Suprinzător este faptul că deși în partea din spate sunt destul de înalți, semănând cu niște pantaloni de iarnă, vara nu te încălzești deloc în ei.

test-recenzie-pantalon-northwave-lightni

Fiind construiți din paneluri preformate, sentimentul este iarăși de potrivire perfectă pe corpul tău. Și asta indiferent de poziție, fie că pedalezi pe bicicletă în picioare sau așezat pe șa fie că mergi la pas pe lângă bicicletă. Panelurile preformate sunt „tăiate” folosind tehnologie BioMap inventată de Northwave. Practic materialul se mișcă în perfectă sinergie cu mișcările tale de pedalare. Niciodată nu m-am simțit mai liber și mai „performant” pe bicicletă îmbracat fiind cu altceva.

De asemenea, chiar dacă sentimentul este de libertate totală a mișcării, materialul M.I.T.I. Tech Power Zaffiro din care sunt construite anumite părți din pantalon, ofera susținere excelentă și fermă mușchilor, similar cu echipamentul de compresie. Similar, dar nu la fel pentru că pantalonii strâng picioarele exact atât cât trebuie, pentru a oferi susținere și elesticitate. Mai mult, partea interioară a picioarelor este construita folosind paneluri din alt material. Aici M.I.T.I. Tech Power Sherwood are proprietatea de a nu se scămoșa și de a oferi frecare minimă între picior și șa. Rezistența la uzură este de asemenea foarte ridicată.

test-recenzie-pantalon-northwave-lightni

Pantalonii prezintă cusături însă nu peste tot. Spre exemplu bazonul este cusut de pantalon însă folosindu-se tehnologia cusăturilor aplatizate care nu incomodează în timpul pedalării. De asemenea bretelele și manșetele sunt tăiate prin tehnologia „raw cut”, deci fără manșete și cusături la capete. Și asta ajută iarăși la îmbunătățirea confortului.

test-recenzie-pantalon-northwave-lightni

Bazonul de tip K130 3D nu are cusături, iar marginile, fie că vorbim de bretele sau cracul pantalonului, sunt termoformate pentru a fi mai rezistente. Marginile pantalonului dispun de clasica bandă aderentă din silicon, dar și aici avem ceva superior din punct de vedere al calității și performanței. Siliconul este extrem de subțire și aderent. Prima impresie este că nu va rezista mult în timp însă dupa sute de kilometri pe bicicletă o mulțime de cicluri la mașina de spălat folosind programul pentru „delicate”, acest silicon e la fel de lipicios pe picior.

test-recenzie-pantalon-northwave-lightni

Nu în ultimul rând, există și aici câteva detalii reflectorizante pentru a fi mai vizibil în trafic. E drept însă că sunt destul de mici în comparație cu ce găsim pe tricoul Northwave Extreme 3, dar suficiente pentru a pedala legal noaptea pe drumurile publice neiluminate.

Pe bicicletă m-am simțit excelent folosind acești pantaloni. Sunt elastici, dar și fermi pe picior, susținând atât cât trebuie mușchii. Cu alte cuvinte nu sunt exagerat de strâmți așa cum este echipamentul normal de compresie. Nu pot spune că am transpirat în ei, deși am tras suficient de tare în multe ocazii, spre exemplu pe Transfăgărășan. Sau poate am transpirat puțin însă toată umezeala a ieșit spre exteriorul materialului suficient de repede, unde s-a evaporat. Northwave Lightning sunt într-adevăr „top” și e drept că nici prețul nu este unul accesibil pentru oricine. Însă dacă ești ciclist de performanță, profesionist sau amator, dar cu pretenții mari de la tine, bicicletă și de la echipament, atunci acești pantaloni ar trebui să se afle undeva foarte sus pe lista ta de priorități.

  • Material: 82% nailon, 18% elastan
  • Bazon K130 3D
  • Construcție ergonomică Northwave BioMap
  • Manșete „raw-cut” pentru confort total
  • Elemente reflectorizante pe picioare și spate
  • Greutate: 180g (mărime L)
  • Preț la data testului: 489 Lei
  • Importator: BikeFun

Sursa: Freerider

Autentifica-te  
×