Mergi la conţinut
  • postări
    63
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.801

Postări în blog

pemotoare.ro
mongolia-selfie-bun.jpg

Adrian și Mihai. I-am întâlnit prima oară în Ushguli, Georgia, din întâmplare. Atunci erau într-un grup mai mare, cu soții, plecați într-o aventură frumoasă. Și cum, odată ce te-apuci de povestea asta nu prea mai poți sta acasă, cei doi au pus la punct un nou plan: Mongolia. 

Astfel, au plecat pe 16 iunie și s-au întors după două luni, cu 25.000 km în plus la bord și o mulțime de amintiri. Ne-au împărtășit și nouă câteva dintre ele. Le puteți vedea în filmul de mai jos. Materialul poate fi vizualizat direct în fereastră sau pe canalul nostru de YouTube, unde vă învităm să vă abonați pentru materiale similare.

Pentru a afla toată povestea accesati Motorcycling.To


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Honda promite spectacol anul acesta la Milano. Până acum că va apărea un Gold Wing nou-nouț, o motocicleta-concept cu sistem de echilibrare și un nou retro – probabil concept. Dar e posibil să nu fie doar atât.

A rămas mai puțin de o lună până la salonul de la Milano, iar teaserele încep să curgă și speculațiile despre noile modele prind un contur din ce în ce mai clar. După Africa Twin și X-Adv, Honda dă din nou semne că se trezește din somn și anunță modele noi.

Cel mai important va fi, cu siguranță, noul Gold Wing – nava amiral a celor de la Honda, o motocicletă cu o istorie de 43 de ani. Motocicleta va fi lansată, de fapt, pe 25.10, dar o vom vedea în carne și oase abia la EICMA. Motorul rămâne un boxer cu șase cilindri – ce s-ar putea să ofere performanțe mai bune – dar în rest avem schimbări majore: o suspensie diferită, un bord nou și, evident, un nou design.

gold-wing-728x600.jpg

Totodată, Honda prezintă insistent tehnologia Riding Assist – ce permite unei motociclete să-și mețină echilibrul de una singură. După prezentarea conceptului inițial, adaptat pe o NC750S, Honda ne-a arătat și o motocicletă electrică cu aceeași tehnologie. Există speculații că pe viitor motociclele de serie Honda vor veni cu această tehnologie. Rămâne de văzut ce înseamnă pe viitor.

Honda-Riding-Assist-e-concept-07-3224-80

Mai aproape, totuși, de zilele noastre vom vedea o nouă motocicletă retro marca Honda – proiectul N.S.C – Neo Sports Cafe. După nume, va fi un fel de cafe-racer, dar mai mult de atât nu știm. Vom vedea cu siguranță la Salonul Moto de la Milano. Echipa PeMotoare va fi la conferința de presă Honda și va aduce toate noutățile.

Apropo, ce-ați spune despre o nouă versiune Africa Twin? Să fie, să nu fie?


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
kawasaki-ninja-h2sport.jpg

Cum ai fi să te dai pe Transfăgărășan cu o Ninja H2R? Dar să poți ajunge până acolo fără să-ți înțepenească fundul și mâinile. Ei bine, vom afla curând, pentru că japonezii vor lansa peste mai puțin de-o lună o versiune sport-touring derivată din H2R. 

Desigur că va avea far și evacuare Euro4, deci va fi mai mult un H2 în haine de turist. Am aflat știrea datorită unui teaser lansat de Kawasaki. În descrierea filmului, Kawaski spune că va folosi tehnologia supra-alimentarii pentru a oferi forță și mai mare la turații joase și medii.

“Senzațiile fabuloase ale tehnologiei turbo nu vor lipsi, dar în același timp, va oferi un consum mai bun și caracter sport-touring”, spune Kawasaki.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Dacă până acum Bonneville însemna cam aceeași motocicletă cu ghidoane și culori diferite, lucrurile încep să se diversifice puternic în gama clasică Triumph. După Bobber, cel mai radical Bonneville de până acum, englezii ne uimesc din nou cu Speedmaster – un cruiser bazat pe platforma Bonneville. 

Triumph Bonneville Speedmaster

Este clar, o abordare mult diferită față de ce aveam până acum. Ghidon de tip “beach bars”, scărițe poziționate înainte, șa cu înălțime coborâtă – noul Bonneville are o poziție de cruiser. Carcasa farului este nouă și face parte din detaliile care-ți iau ochii.

Rezervorul rămâne relativ mic – 12 litri, iar roțile cu spițe oferă un aspect clasic. Nu lipsesc detaliile deosebite, precum impresia de hard-tail, cu amortizorul spate foarte bine ascuns, aspectul de tambur de la roata spate, aripile din oțel și acea prindere deosebită a bateriei, printr-o șină de oțel.

Motor este aceeași unitate pe care o regăsim pe gama T120, dar a fost setat pentru a oferi un cuplu mai bun – 106 NM  la 4.000 rpm și 77 cp la 6.100 rpm.

Farul este full-Led, iar din thenologiile de siguranță nu lipsesc – două moduri de mers (Road și Rain), ABS și traction control. Pentru confort ai cruise control.

Triumph-Speedmaster10-800x534.jpg Triumph-Speedmaster2-800x534.jpg

Triumph Bobber Black

Pe langă Speedmaster, Triumph a lansat o ediție “all-black” pentru modelul Bobber – bestseller-ul Bonneville din gama curentă. Și nu e vorba doar despre componentele care au fost vopsite în negru. Bobber Black vine cu performanțe mai bune:

  • o furcă nouă – Showa 47mm
  • roată față de 16 inch
  • două discuri de frână pe față (versiunea standard vine cu unul singur)
  • etrieri Brembo
  • un far nou, Full-Led

Importatorul Triumph în România este Motoboom. 

Bonneville_Bobber_Black_02-800x530.jpg Bonneville_Bobber_Black_01-800x534.jpg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
Suzuki-V-Strom-650-XT5.jpg

V-Strom 650 este un nume care nu mai are nevoie de nicio introducere: o motocicletă fiabilă, cu un preț corect și cu un mix reușit între poziția dreaptă, de adventure, comportament stradal rezonabil și confort la drum lung. O motocicleta care știe să facă câte puțin din fiecare, chiar și ceva off-road, atât de populară că are și un fan-club. Totuși, pe stradă vedem cu precădere prima generație, datorită importurilor second hand. 

Vremurile s-au mai schimbat din 2004, anul în care apărea prima ediție, iar V-Strom-ul 650 a evoluat până la a treia generație, lansată toamna trecută la Milano ca model 2017. Cât păstrează noul V-Strom din caracterul motocicletei de acum 13 ani? Cu ce vine nou? Unde se află în raport cu motocicletele din 2017?

Ca să răspundem la aceste întrebări, am făcut un test cu noul model. Oraș, autostrada, drumuri virajate și ceva off-road. Ne-am bucurat de șoseaua perfectă dintre Întorsura Buzăului și Siriu și am realizat un nou film. Îl poți urmări în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube. Unde te invitam să te abonezi. 

Foto/video: Ionut Ivana
Editor video: Adrian Popescu


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
hp4-race-unboxing.jpg

Nu ți-e dat zilnic să ai în fața ochilor o asemenea motocicletă. Cadru din fibra de carbon, bascula ajustabilă de superbike, pachet de electronice 2D, frâne de superbike. O motocicletă cu 170 de kg la plin și vreo 215-220 de cai putere. Este visul oricărui împătimit de curse. 

Motocicleta va fi construită în 750 de exemplare și are în ea tot ce-a reușit să dea departamentul de R&D mai bun. O astfel de motocicletă este mândria oricărui constructor.

Din păcate, n-am putut să facem unboxing de două ori, din motive lesne de înțeles. Așadar, filmarea este în engleză. Unboxingul a fost făcut de Bogdan Buleandră, colegul nostru mai motorsportiv. O poți urmări în fereastra de mai jos sau direct pe canalul de YouTube DriveMag Riders. 


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
crossrunner.jpg

Nu poți spune Honda fără să te gândești la VFR. Acel V4 V-Tec ocupă un loc de cinste în istoria japonezilor și are ca strămoș motorul de 750 cmc, regăsit pe legendara RC30. Dar au trecut 30 de ani de atunci, iar lumea s-a schimbat. Honda a lansat primul Crossrunner in 2011 – moment in care motociclismul incepea sa adopte crossoverele, motociclete sport-touring cu pozitie dreapta.

Dar când a venit vorba de VFR, cei de la Honda au fost destul de conservatori, așadar intre Crossrunnerul de acum și cel de atunci nu sunt foarte mari diferențe. Cum intre Crossrunnerul de atunci și VFR-ul din care era derivat, de asemenea, nu erau prea mari diferențe. Așadar, am vrut să aflu cum mă mai simt pe Crossrunner într-un 2017 în care segmentul sport-touring e foarte puternic.

Am avut la dispoziție o zi excelentă de toamnă și am ales drumul spre mare. Cel lung – am trecut Dunărea cu bacul pe la Călărași și ne-am oprit la Vama Veche. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube unde te invităm să te abonezi.

Echipament: Clover Crossover de la Motor Team. 
Casca: Arai Chaser-X de la Dual Motors


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
Sezonul este pe final, dar încă avem câteva etape în calendarul competițiilor moto interne. Astfel, în weekendul 30 sept – 01 oct avem motocross în Georgheni, dirt-track la Brăila, hard-enduro la Bistrița-Năsăud și etapă europeană de viteză și supermoto la Pleven. Iată câteva informații generale, transmise către noi de către FRM. 
– la Lăzarea (in Gheroghieni) avem sambata 30 sept ultima etapa de Motocros din Campionatul National. Se va decide campionul national. Mai multe detalii si inclusiv clasamente aici.
– la Braila pe stadionul municipal avem Cupa MACEC – eveniment la care participa piloti de Dirt-Track din cele mai tari campionate ale Europei – etapa internationala pentru care a fost achizitionata special o mantinela de protectie. Cu aceasta achizitie Braila poate gazdui de acum incolo permanent competitii internationale de speedway. Mai multe detalii aici
– la Bistrita Nasaud a inceput de azi si se termina duminica etapa regionala de Hard Enduro: Traking Dracula. Mai multe detalii aici
– in Bulgaria, la Pleven avem etapa europeana de viteza si supermoto. La Viteza alearga piloti romani care conduc clasamentul european balcanic la Superbike si Supersport, iar la Supermoto Juniori avem piloti care se bat pentru un loc pe podiumul european 2017. Mai multe detalii si clasamente aici
dirt-track-1-800x448.jpg

Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Acum o lună mi-am luat echipament nou pentru stradă. Pantaloni John Doe, geacă Roland Sands Design și mănuși John Doe. Toate de la Mobra Shop. Prima impresie după câteva purtări – i-aș lua și când nu sunt cu motorul. 

Inspirați din ținuta piloților de vânătoare americani, cu buzunare generoase, croială slim fit, protecții detașabile și un strat de kevlar pe toată suprafața. Materialul textil este respirabil și ține la vânt și la ploaie (wind and water repellent, nu windproff sau waterproof). In plus, are o căptușală interioară foarte plăcută la atingere.

Sunt pantaloni in trei straturi –  exterior din bumbac, 100% kevlar la mijloc – pentru protecție și mesh interior pentru contactul cu pielea. Se spală la 30 de grade și se pot călca cu fierul. Trei culori disponibile: negru, verde, camel.

John-Doe-Cargo-Pants-480x600.jpg

Ce-mi place la ei:

  • Cum arată. Doar un ochi de cunoscător își dă seama că sunt pantaloni pentru motociclism. Altfel, ii poti purta oriunde și cu orice. Materialele sunt de calitate, croiala reusită, dau foarte bine.
  • Mesh-ul este minunat. Problema pe care o aveam cu blugii mei moto era că, la temperaturi ridicate, când transpiram, se lipeau de piele iar senzația nu era deloc plăcută. Ei bine, am purtat pantalonii John Doe și la 30 de grade. Mi-a fost cald, evident (ai strat de kevlar, pe toata lungimea piciorului) dar nu am simtit acelasi disconfort. Mi-a fost cald și atât.
  • Ai buzunare. In buzunarele de la jeansii mei moto nu aveam loc sa bag prea multe lucruri. Aici, cu cele patru buzunare incapatoare – de aia le zice cargo pants – poți pune totul, de la portofel si chei la ochelari de soare.
  • Foarte confortabili – i-am purtat pe cruiser, retro, naked, chiar si in pozitie de supersport. Nu am simțit niciodată că ar tine pe undeva. Poti sa-i porti intreaga zi fără grijă.
  • Temperaturi la care i-am folosit: 16-30 de grade. Nu mi-a fost frig la 16 grade, mi-a fost cald la 30 dar nu a fost un disconfort accentuat. Poti sa-i porti fara grija si cand e frig – daca e cazul ai loc sa bagi un strat termic. Nu m-a prins ploaia până acum.

Deci, până una-alta, sunt pantalonii mei preferati. Revin cu impresii după primele ploi si zile cu friguroase. II găsești la MobraShop.ro

dgr-john-doe-600x600.jpg

La Distinguished Gentleman’s Ride. Surprins de fotograful Radu Fugarescu


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
Predoi-070-e1506491450819.jpg

G 310 GS este cel mai mic BMW GS din istorie – iar alături de versiunea R, prima încercare a celor de la BMW sub 500 cmc, o motocicletă pentru piețele globale – un produs de lux în țări precum India și o motocicletă A2, pentru începători, în Europa.

Primul contact cu G 310 GS? Finisajele și plasticele mi-au lăsat o impresie bună. Pe ici pe colo i se vede originea, dar per total arată bine pentru un motor din această categorie. Motocicleta a fost proiectată de BMW in Munchen, dar e construită în parteneriat cu TVS în India, pentru reducerea costurilor.

O văd ca pe o motocicletă foarte bună pentru începători, un vehicul excelent pentru mersul în oraș. Impresiile mele, în filmul de mai jos. Poate fi urmărit direct aici sau pe canalul nostru de YouTube. 


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
dgr.jpg

Peste 150 de participanți, proiecte deosebite și domni eleganți. Distiguished Gentleman’s Ride crește frumos, de la an la an, odată cu cultura custom și retro din România. Și odată cu fenomenul moto, care este încă departe de valorile normale, raportate la numărul de locuitori. 

Am rămas uimit când am văzut câtă lume s-a strâns duminică dimineața la Academia Militară. Mi-am amintit instantaneu prima ediție – întâlnirea dintr-o parcare din Herăstrău – unde numărai participanții pe degete.

Eu am participat cu un R nineT Racer, iar culorile BMW Motorsport s-au asortat cu casca NZI de la asfalt-uscat.ro. Geaca Roland Sands Design s-a încadrat perfect în peisaj, la fel ca și pantalonii John Doe, care mi se par senzaționali. De la Mobra Shop. Revin cu o recenzie.

Am mers în paradă până la Gara Băneasa, iar de-acolo la Moșia Corbeanca. Cum a fost atmosfera? Aflați din materialul de mai jos, ce poate fi urmărit aici sau direct pe canalul nostru de YouTube. 

Foto: Radu Fugarescu 

 

Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

 

pemotoare.ro
z900-z900-abs.jpg

Kawasaki lansează varianta limitată pentru A2 a nakedului sportiv Z900. Iar partea bună e că după ce-ți iei A-ul, poți scoate limitatorul și motorul cu patru cilindri în linie e dezlănțuit.

Astfel, puterea este redusă de la 70KW la 35 KW – adică 47 de cai putere și poate fi condusă de la 18 ani. Chiar dacă puterea motorului a fost redusă la jumătate, îți rămân suspensiile, frânele, ciclistica – practic îți rămâne o motocicletă care e-n stare să meargă în regim sportiv.

Am testat și noi Kawasaki Z900 anul acesta și e un naked reușit, ce propune o experiență “brută” și e foarte plăcut de condus pe viraje. Spre deosebire de rivali, nu oferă un sistem de control al tracțiunii, ceea ce poate fi un minus pentru cei care se gândesc mai mult la siguranță și un plus pentru cei care vor o experiență old-school, nemijlocită de electronice.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Duminică, 24 septembrie. Pe la prânz. Distinguished Gentleman’s Ride 2017, întâlnirea aceea unde se strâng oameni cu motociclete retro și custom, cu barba aranjată și cu pantofii lustruiți. Anul acesta mă duc și eu – la evenimentul din București. În România se mai organizează la Cluj și la Bistrița.

La data la care m-am înscris eu, evenimentul din București strânsese 112 participanți.

De unde-a început totul? Din Sydney, în anul 2012. Atunci au fost 2.500 de participanți, în 64 de orașe. Succesul primei ediții a dus și la cauza socială – DGR strânge fonduri pentru lupta împotriva cancerului la prostată și a sinuciderilor. Ca să participi trebuie să donezi.

Evenimentul a crescut spectaculos, de la an la an. Astfel că în 2016 a adunat 57.000 de participanți în 505 orașe din toată lumea – 90 de țări – și a strâns 3.65 milioane de dolari pentru cauza socială.

DGR a crescut frumos și în București, de la prima ediție, ce a avut loc în 2014.

Iar dacă până acum doar am promovat evenimentul și am mers acolo ca să fac reportaje, anul acesta particip activ. Cum am procedat: m-am înscris pe site, am donat și am primit toate detaliile. Duminică, pe 24, sunt la locul de întâlnire. Te poți înscrie și tu pe site-ul oficial.  Primești de acolo toate detaliile. Condiții: să ai motocicletă retro, neo-retro, custom, sau scuter din aceeași categorie și să vii îmbrăcat frumos.

Fotografii: Radu Fugărescu

dgr-2017-800x534.jpeg

Teaser Distinguished Gentleman’s Ride 2017 – București

Fotografii: Radu Fugărescu


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
rams-mx-ciolpani.jpg

Sâmbătă, pe 16 septembrie, la circuitul de motocross de la Ciolpani. Motocrosiștii cursanți ai școlii Rams MX School (4-12 ani), antrenați de Adrian Răduță, se iau la întrecere. Un bun prilej să vezi alternativa la tabletă pentru copilul tău. 

Imi amintesc că atunci când eram copil, m-au înscris părinții la karate. Nu prea le-aveam eu cu astfel de arte, mi-o furam zilnic pe la bloc, mi-am furat-o în continuare, dar era un loc organizat unde voia bună se împletea cu sportul – o alternativă la bătutul mingii în parcarea din fața blocului. Dacă m-aș fi născut acum, nici asta n-aș fi putut face – parcările sunt pline de mașini.

Nu s-a ales nimic de mine, și nici nu-mi doream asta. Dar a fost un loc care m-a format în multe feluri. Tocmai de aceea scriu acest articol – o școală de motocross pentru copii mi se pare o idee de lăudat și de promovat – indiferent de aspirațiile fiecăruia. Sâmbătă dimineața, începând cu ora 09.00, veți putea vedea ce se întâmplă acolo – va fi una dintre cele patru “etape” ale școlii – am folosit ghilimele pentru că nu e vorba de mize, ci de a le oferi copiilor o ocazie s-arate ce-au învățat și să se întreacă.

Școala lui Adi Răduță are 26 de motociclete noi, Yamaha, și echipamente pentru cei care vor să se înscrie. Înscrierile încep de la vârsta de 4 ani. Dar mai multe detalii puteți afla direct de la școală.

Program KIDS CHALLENGE 16.09.2017

9.00 – 9.30 Inscriere
9.30 – Antrenament liber categoria 4-6 ani
9.45 – Antrenament liber categoria 7-9 ani
10.00 – Antrenament liber categoria 10-12 ani

10.30 – Antrenament official 4-6 ani
10.45 – Antrenament official 7-9 ani
11.00 – Antrenament official 10-12 ani
11.15 – Antrenament Clasa MX (15 min)
11.45 Prezentarea pilotilor
12.00 START
12.00 Concurs 4-6 ani (10 min + 2 ture)
12.20 Concurs 7-9 ani (10 min + 2 ture)
12.40 Concurs 10 – 12 ani(10 min + 2 ture)
13.00 Concurs Clasa MX (15 min plus 2 ture)
13.30 Festivitatea de premiere


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
AL0A4666-1-1-e1505393693806.jpg

Două dintre cele mai dorite superbike-uri ale momentului, față în față pe circuitul Motor Park România. Un test pe care-l așteptam demult. O motocicletă pe care-o așteptăm demult. O zi specială. 

Zorii zilei ne găseau în drum spre circuitul din Adâncata. Motoarele sunau viu în traficul de dimineață – un țipăt ascuțit, ca de uliu, din Akrapovic-ul de la S1000RR și un sunet răgușit, deosebit, și încântător din evacuarea aparent banală a GSX-R-ului. Urma o zi mare, iar noi eram gata de treabă. Pentru că aveam sub noi două dintre cele mai tari, puternice și tehnologizate motociclete ale momentului, ambele în versiune de top.

Suzuki, în versiune 1000R cu furcă Showa BFF, quickshifter și ecran TFT, S1000R cu întreg alaiul de electronice, evacuare Akrapovic și roți ușoare. Ambele, gata să rupă asfaltul pe circuitul de lângă București.

După câteva ture, m-am retras și i-am lăsat pe profesioniști să-și facă de cap. Colegul Bogdănel, campion național la Debutanți 600 și vicecampion balcanic la aceeași clasă și Cristi Guță, împătimit al sportului cu motor, proprietarul GSX-R-ului.

Să-nceapă distracția!

Filmul poate fi văzut în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube. 


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Este cel mai mic scuter Yamaha din seria sport. Asta pentru că în aceeași familie ai vârful de lance T-Max, apoi urmează seria X-Max – 400, 300, iar acum 125. Un scuter mic, dar cu linii agresive. 

Dar să revenim la micul Max. Poate fi condus cu A1 datorită capacității de 125 cmc.

La capitolul tehnologie și confort notăm Keyless igniton, far cu led, traction control (da, la 125) și Abs standard. Yamaha afirmă că-n spațiul de depozitare iluminat intră două căști integrale, ceea ce e foarte mult. Totodată, mai are două spații suplimentare de depozitare în carena.

2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red-

Parbrizul poate fi reglat pe două poziții, la fel și ghidonul. Farurile pe LED adaugă un plus de sportivitate.

X-Max 125 arată sportiv. Dar s-ar putea să arate mai sportiv decât este. Carenajul amplu, rezervorul de 13 litri – foarte mare pentru un 125 – și opțiunile de confort ridică greutatea la 175 de kg. Adică e la fel de greu ca un X-Max 300 -, unde vorbim de cuplu dublu si cai putere in plus.

2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red- 2018-Yamaha-XMAX-125-ABS-EU-Radical-Red-


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
Gold-Wing.jpg

Honda tocmai a pornit o nouă campanie de marketing pe piața din America – What Lies Beyod – o serie de cinci filme concepute să agite apele pentru lansarea globală a “unui model important” – ca să-i cităm pe Honda. 

A trecut ceva vreme de la ultimul update Gold Wing – mândria celor de la Honda – un nume clasic, cu greutate. Drept pentru care în ultima vreme au existat tot felul de zvonuri referitoare la schimbarea de generație. Iar acum, odată cu această campanie de marketing ce prefigurează “un model important” suntem din nou liberi să speculăm.

Iar argumentele ar fi următoarele: 1. campania a fost pornită pe piața din America. 2. e despre ceva important. 3. e inspirațională. Da, și noi credem c-ar putea fi vorba despre Gold Wing și nu despre noua Honda Cub.

Mai clară, însă, e data la care vom afla despre ce e vorba: 27 octombrie 2017. Până atunci, nu ne rămâne decât să urmărim episoadele Honda – publicate aici – și să speculăm. Apropo, nu vi se pare că această campanie aduce puțin cu celebra “You meet the nicest people on a Honda?”


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

La revedere, W800. Bun venit, Z900RS. Kawasaki a început campania de teasing #TrueSpirit pentru Z900RS, ce pare să fie înlocuitorul lui W800, ce a dispărut din gamă odată cu normele euro 4. 

Motocicleta are ca sursă de inspirație legendara Z1 din 1970. Va fi, cel mai probabil, propulsată de motorul cu patru cilindri în linie pe care-l regăsim acum pe roadsterul Z900 și va fi un concurent direct pentru Yamaha XSR 900.

Data lansării – 25 octombrie – Tokyo Motor Show. Iar ca să pregătească această lansare, Kawasaki a uploadat pe net un teaser. Din care, evident că nu vedem foarte multe: doar un far rotund, ceva ce pare să fie două ceasuri clasice, un radiator și o vopsea in două tonuri.

Noul Z900RS înlocuiește modelul W800, scos din joc de normele euro 4 și de o concurență foarte puternică în clasa neo-retro. Cu frână pe tambur pe spate și cu un bicilindru răcit cu aer, W800 era un model cu adevărat retro. kawasaki-w800-final-edition-800x474.jpg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
BMW-Bagger.jpg

Este propunerea BMW pentru amatorii de linii fluide, motoare mari și spirit “open road”. K1600B are ca bază, așa cum îi spune și numele, platforma K1600 –  adică un motor de 1,6 litri cu 160 de cai putere și 6 cilindri în linie. Dar parbrizul e mai scurt, poziția e diferită, la fel și șaua. Și, desigur, coburile – care acum poartă o nouă semnătură luminoasă ce întoarce priviri. 

Am făcut o plimbare până la Castelul Cantacuzino din Bușteni, unde Baggerul nostru a dat foarte bine în fotografii. M-am bucurat ca un copil să aud accelerația în 6.000 rpm pe virajele de la Sinaia și am rămas, ca întotdeauna, impresionat de dinamica unei motociclete de altfel grea și masivă.

Și, desigur, am făcut un scurt film în care povestesc mai multe. Pe care-l poți urmări în fereastra de mai jos sau direct pe YouTube.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Am avut trei luni pline în care-am reușit să testez costumul Clover Crossover 3 (geaca si pantaloni) în aproape toate situațiile posibile. Mai puțin ploi tropicale și ninsoare. Este costumul cu care am fost la Nordkapp, în Muntenegru și la GS TT. L-am spălat deja de trei ori, m-a prins și ploaia dar și temperaturi de 45 de grade. Iată impresiile mele după mai bine de 16.000 de km. 

Am luat costumul de la Motor-Team.

 

Ventilație. Este primul cuvânt care-mi vine în minte când vorbesc spre Clover Crossover 3. Este cea mai importantă caracteristică și orificiile mari prin care te răcorești m-au convins să iau acest costum. Totodată, protecțiile sunt ușoare, și nu te simți ca un cavaler medieval când îl imbraci. Cred că este un costum potrivit pentru clima din România și rămân în continuare foarte mulțumit de acest aspect.

 

Design vs. Materiale. Cred că este unul dintre cele mai inteligent-create costume de touring. Buzunarele, felul în care se detașează părți din costum ca să lase loc aerului, stratul de ploaie ce poate fi purtat și pe dedesupt și pe deasupra. Este un costum foarte ingenios. Când vine vorba de materiale, cei de la Clover au vrut să țină un preț accesibil. Iar asta se vede la toate straturile, mai puțin la geaca de ploaie – care este de top. Stratul exterior are o textură abrazivă, am găsit ceva ațe răzlețe în zona fermoarului pantalonilor, iar membrana de ploaie de la pantaloni ar fi putut fi mai respirabilă și mai plăcută la atingere dacă nu porți pantaloni termici. Dar vorbim despre pantaloni de 283 de euro, ce vin cu strat termic și membrana de ploaie detașabile și despre o geacă de 525 de euro ce vine, de asemenea, cu strat de ploaie/windstopper și cu strat termic. Raportul calitate/preț este bun.

 

Ține la ploaie? Ține. Cel puțin la mine a ținut în Norvegia și sunt extrem de mulțumit, mai ales de geacă, pe care am ales s-o port doar la exterior. Și pe care o poți purta și după ce-ai lăsat motocicleta în parcarea hotelului dacă ai o zi ploioasă. Stratul de ploaie superiro ține și la vânt și, alături de ventialație, este punct forte când vine vorba de acest costum.

 

Ține la frig? Depinde ce înseamnă frig pentru tine. Când temperatura a coborât la 20 de grade am pus stratul de ploaie/windstopper, în timp ce la 15 grade am pus si stratul termic. La 10 grade simțeam, din nou, frigul și a trebuit să mai bag un polar. Temperatura minimă la care am mers a fost de 8 grade. Este un costum gândit pentru țările cu o climă caldă, așadar este orientat mai degrabă spre temperaturi ridicate. Ca să mergi la sub 10 grade trebuie să mai adaugi cel puțin un strat consistent. Sau două mai subțiri. Dar, vorba unui prieten. Dacă ți-e frig, mai pui ceva pe tine. Dacă ți-e cald, ce faci?

 

Concluzia? Dacă vrei materiale de top poți alege Rev’it! Dominator GTX. Dar costă dublu. Dai aproape 1.000 de euro doar pe geacă. Clover Crossover este o soluție inteligentă pentru cei care vor un costum de touring complet, la un preț accesibil și fără card de credit. Vine cu un raport calitate/preț bun și mi se pare o alegere potrivită pentru orice motociclist care nu trăiește în Norvegia și care nu vrea să meargă foarte mult pe vreme rece.  Îl găsești la Motor Team. (geaca si pantaloni)

 

to-the-north-800x600.jpg

Spre Nord, cu clover Crossover 3

 

Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

 

pemotoare.ro

Retro sau aventură? Motoboom te ajută să vezi care-i calea și pune la încercare două dintre modelele de referință Triumph: Bonneville T120 și Tiger Explorer XCA. Noi am încercat deja ambele motociclete, iar dacă ești în căutarea unei motor, sunt două nume pe care merită să le iei în calcul. 

Cu un motor nou, de 1.200 cmc, Triumph Bonneville este reinterpretarea clasicului bicilindru britanic. O motocicletă inspirată din glorioșii ani ’60, care nu se va demoda niciodată. Iar când am testat noul Bonneville ne-am dat seama nu doar c-arată bine pe stradă, ci și că e o motocicletă pe care s-o poți folosi zi de zi.

Tiger Explorer XCA este o motocicletă pentru care 1.000 de km/zi nu înseamnă prea mare lucru. Confortul este cuvântul de bază pe care l-aș folosi ca să descriu Tiger Explorer. Șa comodă, încălzită, parbriz electric reglabil pe înălțime și suspensii semi-active. Mănâncă km pe pâine.

Motocicletele sunt deja în București, disponibile la test. Pentru programări, contactează Motoboom – 0258 734 988 și contact@motoboom.ro

tiger-explorer-xca-800x533.jpg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

Dacă nu ți-ai setat deja destinația pentru această zi frumoasă de duminică, poți merge la circutiul Motor Park România, unde vei vedea la un loc două competiții: Moto RC (etapa 4) și RoSBK (etapa 5) și o mulțime de piloți aliniați pe grilă. 

Potrivit site-ului FRM cursele încep de la 14.10 – Stock 600. Cursa Stock 1000 este programată să înceapă la ora 15.00, iar festivitatea de premiere va avea loc la 16.00.

moto-rc-2-800x450.jpg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro

E mai bine cu trei decât cu două? Asta am îcercat să aflu timp de o săptămână, prin București. Am folosit Tricity pentru mersul zilnic la birou, la supermarket, la piață, în centru. Iată câteva observații.

Motorul. La 155 cmc și 15 cp, trage destul de bine pentru scopul său. Destul de bine, adică pleacă relativ repede de pe loc, iar undeva după 50 km/h viteza crește mai greu. Totuși, poți depăși 90 km/h, dar nu e cazul având în vedere că-l folosești doar în oraș. Motorul în sine e vioi, dar masa de 160 kg își spune cuvântul. Nu va fi niciodată la fel de sprințar ca un scuter obișnuit, de aceeași capacitate, ce cântărește cu 40-50 de kg mai puțin.

Yamaha-Tricity-155-800x533.jpg

Suspensiile. Pe față ai, practic, două furci, dispuse longitudinal, paralel cu roata. Câte o furcă pentru fiecare roată. Tricity este foarte stabil. Simt că ar duce, fără probleme, și un motor de 300 cmc. Sau chiar mai mare. N-are nicio ezitare pe schimbarea de direcție, indiferent de viteză. Dar, ca observație, suspensia față nu absoarbe foarte bine denivelările, astfel încât le simți uneori în ghidon. Aceeași observație și pentru spate, unde e un sistem convențional. Dar, una peste alta, e un set-up echilibrat, potrivit uzului urban.

Yamaha-Tricity-155-Suspensie-800x533.jpg

Se conduce cu B? Nu. Ai nevoie măcar de categoria A2 ca să mergi cu Tricity. Modelul de 125 cmc poate fi condus cu A1.

Spațiu pentru bagaje. Sub șa intră o cască integrală sau o geantă cu dimensiuni generoase sau un laptop de 13 inch. Acesta din urmă intră doar pe diagonală și dacă vrei să-l ții sub șa îți va lua tot spațiul de depozitare. Sfat: dacă-ți iei Tricity, comandă și un topcase. Sau mergi cu laptop în rucsac. Mai ai la dispoziție un spațiu pentru telefon și portofel în carenă, unde găsești și o priză de 12V.

yamaha-tricity-bagaje-706x600.jpg

Frâne Excelente. Nicicând n-am întâlnit un scuter care să frâneze la fel de bine. Are ABS și frânare combinată, iar frânele n-au cine știe ce bine – e normal -, dar odată ce-ai strâns maneta (ferm), Tricity îngheață pe loc, fără să-ți dea emoții.

Stabilitate. Datorită celor două roți este extrem de stabil, la drum drept, pe viraje, pe gropi, pe unde vrei tu. Poți câștiga orice concurs de mers cu viteză mică, cu o singură mână pe ghidon.

Manevrabilitate. Este de asemea, foarte manevrabil. E o joacă de copii să mergi cu Tricity și nu trebuie să te sperie faptul că e mai lat în față. Te poți băga cu el pe oriunde te-ai băga cu un scuter obișnuit.

Yamaha-Tricity-155-2-800x533.jpg

Cum arată. Aici e ceva subiectiv, dar mie-mi place. Iar dincolo de aspect, materialele și finisajele nu-ți dau impresia că mergi cu un scuter ieftin.

Accesorii: topcase și parbriz înalt. Sunt cele două accesorii pe care le-aș comanda odată cu Tricity.

Preț: 4.700 de euro. Datorită sistemului complex de direcție. Un NMax 155, cu același motor, costă 3.450 euro, iar un X-Max 300 costă 6.000 de euro.

Și, răspunsul la întrebarea de la începutul testului. E mai bine cu trei decât cu două? Ei bine, motociclist fiind, voi alege două roți pentru că nu simt nevoia să plătesc diferența de preț și de greutate pe un vehicul cu trei roți. Rămân la scuterul obișnuit. Dar dacă te-ai săturat de stat în trafic ore întregi cu mașina și vrei un vehicul urban, comod și elegant, care să-ți dea încredere, alege Tricity.

yamaha-tricity-155-4-800x533.jpg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
Traversare-rau.jpg

Sunt prea mari. Sunt prea grele. Sunt prea scumpe. Da, alte obiecții? Desigur că o motocicletă enduro ar zbura prin locurile unde niște vaci obeze de-abia se mișcă. Dar asta nu înseamnă că nu te poți distra. Ba, dimpotrivă. 

Tocmai am revenit de la RideX GS TT – cea mai frumoasă experiență moto pe care-am trăit-o în România. Pentru cei nefamiliarizati, GS Transilvania Tour se află deja la a doua ediție și prespune parcurgerea a 1,200 de km prin Transilvania, dintre care jumătate sunt pe off-road. Off-road, adică drumuri neasfaltate, nu enduro.

Evenimentul este pe cale să devină o tradiție, organizatorii confirmând deja datele pentru ediția de anul viitor – 21-26 august 2018. Înscrierile se fac pe site-ul RideX.

Cât e de greu? Țin să fac precizări legate de gradul de dificultate pentru că am selectat destul de multe căzături la montajul filmului de mai jos. Nu e foarte greu, dar e destul de solicitant cât să te țină în priză. Sunt oameni care au terminat această ediție aflându-se la prima ieșire în off-road. Deci, dacă mergi cu grijă e foarte posibil să termini turul fără să pui motocicleta pe-o parte.

Ceea ce nu se poate spune și despre noi. Urmăriți filmul de mai jos și veți vedea despre ce e vorba.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

pemotoare.ro
vr-46-ok.jpg

Valentino Rossi și-a rupt tibia și peroneul într-un antrenament. Este același picior pe care și l-a rupt în 2010. Accidentul i-ar putea anula șansele la al zecelea titlu mondial. Joi noaptea a fost dus la masa de operație, urmând ca astăzi să aflăm mai multe detalii. 

Accidentul s-a petrecut in Italia, aproape de orașul natal al lui Valentino Rossi. Este a doua oară în acest an când Doctorul ajunge la spital peste noapte, dar de această dată accidentarea e mai serioasă și i-ar putea anula șansele pe care le avea la al 10-lea titlu mondial.

Cu doar șase curse rămase de disputat, Rossi se afla la doar 26 de puncte în spatele liderului Andrea Dovizioso.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

×