Cătălin Sănătescu, prieten bun, este unul dintre cei care a pus bazele PeMotoare. Cu 20 de ani de experiență pe motocicletă, pasionat de aventură în toate formele sale – de la drumeții la alergari, nu ratează nicio ocazie de a se urca pe motor și a pune cortul într-un loc cu priveliște frumoasă. Când nu e pe munte, îl găsiți la showroom-ul Triumph România din București. Am primit de la el o poveste scrisă după participarea la Roadbook Experience Runcu 2021, un eveniment la care mi-aș fi dorit și
Cătălin Sănătescu, prieten bun, este unul dintre cei care a pus bazele PeMotoare. Cu 20 de ani de experiență pe motocicletă, pasionat de aventură în toate formele sale – de la drumeții la alergari, nu ratează nicio ocazie de a se urca pe motor și a pune cortul într-un loc cu priveliște frumoasă. Când nu e pe munte, îl găsiți la showroom-ul Triumph România din București. Am primit de la el o poveste scrisă după participarea la Roadbook Experience Runcu 2021, un eveniment la care mi-aș fi dorit și
Tocmai am răsfoit “MotoAtlas România”, un atlas rutier de peste 100 de pagini, rezistent la apă, care cuprinde o harta rutieră, scara 1 la 300 000, cu cele mai importante obiective turistice ale țării, toate parcurile și rezervațiile naturale, dar și trasee pitorești descoperite în 10 ani de explorari de către Călin Nucuță, autorul Carphatian 2 Wheels Guide.
În total: 9352 de km de trasee asfaltate și 3696 km de off-road.
“Scopul acestui atlas rutier este de a permite călătorilor să ex
Tocmai am răsfoit “MotoAtlas România”, un atlas rutier de peste 100 de pagini, rezistent la apă, care cuprinde o harta rutieră, scara 1 la 300 000, cu cele mai importante obiective turistice ale țării, toate parcurile și rezervațiile naturale, dar și trasee pitorești descoperite în 10 ani de explorari de către Călin Nucuță, autorul Carphatian 2 Wheels Guide.
În total: 9352 de km de trasee asfaltate și 3696 km de off-road.
“Scopul acestui atlas rutier este de a permite călătorilor să ex
Îmi amintesc de felul în care am făcut eu școala moto. Nu vreau să intru prea mult în detalii, dar faptul că prima oară când am ieșit din parcare și am fost nevoit să fac dreapta am tremurat de frică, spune multe. Era pe vremea când examenul însema o prosteală în poligon pe care putea să o facă și o maimuță. Ei bine, n-aș vrea ca și tu să-ncepi la fel ca mine, așadar îți recomand o echipă de încredere – Școala Moto Ami.
Cum e acolo? Ai nouă ședințe de poligon și patru de trafic. Fiecare șed
Îmi amintesc de felul în care am făcut eu școala moto. Nu vreau să intru prea mult în detalii, dar faptul că prima oară când am ieșit din parcare și am fost nevoit să fac dreapta am tremurat de frică, spune multe. Era pe vremea când examenul însema o prosteală în poligon pe care putea să o facă și o maimuță. Ei bine, n-aș vrea ca și tu să-ncepi la fel ca mine, așadar îți recomand o echipă de încredere – Școala Moto Ami.
Cum e acolo? Ai nouă ședințe de poligon și patru de trafic. Fiecare șed
Yamaha a lansat R7 cu look și “R” de la R1, dar cu 73 de cai, de la MT-07. Și sunt două categorii de public: motocicliștii care au crescut cu R1 și R6, Fireblade și Ninja, care sperau la un adevărat urmaș pentru R6 – o motocicletă sport de clasă medie, cu peste 100 de cai putere, așa cum se făceau “odată”. Și mai sunt motocicliștii începători sau de nivel intermediar, care caută o motocicletă sportivă, ușoră, manevrabilă și plăcut de condus în oraș, pe stradă sau în weekend, la un track-day ocaz
Yamaha a lansat R7 cu look și “R” de la R1, dar cu 73 de cai, de la MT-07. Și sunt două categorii de public: motocicliștii care au crescut cu R1 și R6, Fireblade și Ninja, care sperau la un adevărat urmaș pentru R6 – o motocicletă sport de clasă medie, cu peste 100 de cai putere, așa cum se făceau “odată”. Și mai sunt motocicliștii începători sau de nivel intermediar, care caută o motocicletă sportivă, ușoră, manevrabilă și plăcut de condus în oraș, pe stradă sau în weekend, la un track-day ocaz
Yamaha a lansat XSR 125, o motocicletă pentru categoria A1, cu temă de design inspirată de linia “Faster Sons”, ce a debutat cu XSR 900 și XSR 900. Motorul este același bicilindru ca la MT-125 și R125 și dezvoltă 11 kW/ 15 cp, maximul admis în categoria A1.
Monocilindrul îndeplinește normele Euro 5 și are un sistem de acționare variabilă a supapelor care aduce suficient cuplu la turații reduse, dar și performanță la turații mai mari.
Pe față avem o furcă întoarsă de 37 mm, iar cele dou
Yamaha a lansat XSR 125, o motocicletă pentru categoria A1, cu temă de design inspirată de linia “Faster Sons”, ce a debutat cu XSR 900 și XSR 900. Motorul este același bicilindru ca la MT-125 și R125 și dezvoltă 11 kW/ 15 cp, maximul admis în categoria A1.
Monocilindrul îndeplinește normele Euro 5 și are un sistem de acționare variabilă a supapelor care aduce suficient cuplu la turații reduse, dar și performanță la turații mai mari.
Pe față avem o furcă întoarsă de 37 mm, iar cele dou
Dacă pleci din București spre munte, pe DN1, imediat ce treci de aeroport, vezi pe dreapta o casă mare, cu niște steaguri și cu un loc sigur unde poți să-ți lași motocicleta. E magazinul de echipamente și accesorii BBmoto. Iar după ce am trecut de sute de ori pe lângă el fără să intru, săptămâna trecută am găsit un răgaz și am trecut pragul. Singurul regret e că n-am intrat mai devreme.
Asta pentru că e un magazin mare, cu multe echipamente, de toate felurile, de la accesibil la premium, de
Noul sezon MotoRC e gata de start, iar Bogdănel e pe ultima sută de metri cu pregătirile. Noua sa motocicletă trebuie să fie gata de curse. Și-a luat la începutul sezonului un BMW S1000RR, model 2021 și a venit timpul să schimbe evacuarea stock cu o linie racing Akrapovic, de la TheBikeHub România, importator Akrapovic. Iată cum a decurs totul.
[embedded content]
Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
După doi ani ca service autorizat BMW Motorrad și o investiție de aproape jumătate de milion de euro, Moto Hub devine al patrulea centru complet al mărcii din România.
Astfel, noul Moto Hub BMW Motorrad, va vinde motociclete și echipamente BMW și, sub conceptul “One Stop Shop” va oferi servicii moto precum tururi, inchirieri, service, piese originale, echipamente si accesorii.
“Transformarea într-un centru complet integrat BMW Motorrad nu înseamnă doar o extindere a gamei de servicii,
Deși a fost anunțată o creștere a voucherelor pentru mașini, motocicletele par să fi fost uitate în Rabla 2021. Programul ar urma să fie lansat după jumătatea lunii aprilie, iar primele declarații făcute de ministrul mediului nu includ nicio mentiune despre motociclete.
Marti, ministrul mediului Tanczos Barna, a anuntat creșterea primei de casare și a eco-bonusurilor oferite românilor care-și cumpără mașini prin programul Rabla. Totodată, a anunțat dublarea bugetului pentru Rabla Plus, dedi
Am lansat Pe Motoare Riding School – o serie de cursuri intensive de perfecționare moto, care te vor ajuta să controlezi mai bine motocicleta, indiferent de nivelul la care te afli.
Cursurile se împart în două categorii – Stradă și Adventure – și vin în pachete de una sau două zile. Cursul de două zile are inclus în pachet cazarea în cameră single.
Noțiunile pe care le vom aprofunda variază în funcție de categoria cursului și de nivelul de experiență, dar se referă mai ales la controlul
Nu-s cele mai puternice, nu sunt cele mai frumoase, nu-s pline de electronică, dar au fix ce trebuie ca să fie niște motociclete de succes: un raport bun calitate/preț. Un material realizat alături de Est Bike Adventure.
Am ajuns la Constanța într-o dimineață de februarie. Era o zi caldă pentru cum ar trebui să fie februarie, de obicei, dar nu ne mai surprinde faptul că-n ultima vreme lucrurile sunt cu susul în jos. În curtea interioară a celor de la Est Bike Adventure, două CRF300L, model
Suntem în pauza dintre sezoane și-a venit momentul să vorbim despre echipamentele noastre din 2020. Le-am purtat tot anul, în condiții diferite, de la zile călduroase de vară la ture pe vreme rece, călătorii lungi sau naveta prin oraș. În acest episod vă povestim ce-am învățat despre ele după un an de folosire. Iată lista:
Klim Krios Pro și Kodiak de la BMW Motorrad MotoHub Este primul Klim la PeMotoare. Dar cel mai probabil nu e și ultimul, pentru că e genul de costum care te scapă de mult
A fost un an plin. Am mers aproape zilnic în oraș, am făcut drumuri lungi, am filmat comparative. Și ne-am atașat de cele două motociclete ca și când ar fi fost ale noastre. Dar acum a sosit momentul să le dăm înapoi. Unul dintre noi, cel puțin, pentru că F900R rămâne la Bogdănel. Așa de mult i-a plăcut.
Am făcut peste 6.000 de km cu ele și nu ne-a scăpat nimic. Sunt lucruri pe care nu le-am fi observat într-un test de trei zile, situații de care nu ne-am fi lovit. Despre ce e vorba, în fil
(P)Am trecut pe la BikerMag ca să mai stau de vorbă cu Bogdan și băieții și să văd promoțiile de Black Friday. Nu sunt în căutarea unui echipament nou, dar trebuie să recunosc c-am văzut câteva lucruri care mi-au făcut cu ochiul.
În primul rând, o cască Bell Race Star – vârful de gamă Bell, cască cu care te poți da pe circuit, foarte sigură și aerodinamică, la o reducere de 50%. Adică costă doar 1.899 lei. Apoi, pentru cei care vor o cască modulară, am ochit un Bell SRT care are un preț red
Design nou, far LED cu funcție pentru viraje, un radar în carenă pentru funcția de cruise control adaptiv, un nou display TFT care acum integrează și navigația. BMW pune pe R1250RT tot ce are mai bun în acest moment. Rămâne neschimbat motorul boxer cu ShiftCam, care scoate 136 de cai și 143 Nm.
Alături de GS, RT este un nume sonor în istoria BMW Motorrad. Totul a început la sfârșitul anilor 70, când BMW a pus o carenă amplă și cutii laterale pe o motocicletă cu motor boxer. La 40 de ani di
Aprilia RS660 este la un pas de a ajunge în România. Chiar acum, în Italia, are loc lansarea internațională de presă, iar dacă nu era situatia covid, ne aflam fix acolo ca să vă aducem primele impresii. Altfel, mai avem puțin de așteptat. Cam 45 de zile, pentru că la început de decembrie Aprilia RS660 va ajunge în țara noastră, la importatorul TheBikeHub. Și sperăm să avem asfalt cât de cât uscat ca să dăm o primă tură cu ea.
De ce atâta nerăbdare? Pentru că demult n-am avut ceva cu adevărat
Honda a prezentat zilele trecute o serie de update-uri pentru multe dintre modelele din gamă. Vorbim despre CB650R și CBR650R, seria CB500 și Rebel 500, dar și despre noul CB125F, pentru categoria A1, care debutează pe piața din România.
Ce e nou, pe scurt:
CB650R, CBR650R (disponibile din Dec 2020) – Euro 5, furca fata Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP), etriere fata cu 4 pistoane si discuri flotante, priza USB C sub sa, support numar din otel (era plastic), display actualiza
Pleci la interval de un minut. Trebuie să navighezi pe roadbook, ca la rally. Adică ai o cutie în care derulezi, timp de 150 de km, o bandă de hârtie pe care-s trecute semne și date de orientare. Te sincronizezi cu tripmasterul de pe telefon, ca să fii sigur că ești fix unde trebuie când te uiți după virajul la dreapta de la km 127,72. Ai checkpoint-uri, iar la fiecare checkpoint găsești o comoară ascunsă. “Cândva treaba în motor și-o făcea, dar acum izvorul îl ascundea”. Dă-te jos de pe motor,
Honda CRF1100L Africa Twin și Triumph Tiger 900 Rally Pro sunt două dintre cele mai dorite motociclete adventure de pe piață. Ambele noi pentru 2020, ambele mai puternice, mai manevrabile, cu mai multă tehnologie. Este un test pe care-l așteptam demult, așadar le-am încălțat cu anvelope de off-road și-am ieșit să vedem ce pot.
Honda CRF1100L Africa Twin a venit in versiune standard, cu rezervor de 20 de litri, anvelope cu cameră, parbriz scurt, dar cu tot arsenalul de electronice și cutie de
Ambele au același preț: Tuono V4 e 17.200 de euro, RSV4 RR costă 17.000 de euro, la importatorul TheBikeHub. Deci, pe care ți-o iei dacă ai suma asta? Asta este unul dintre raspunsurile pe care-am vrut să le aflăm. În plus, am vrut să vedem cum se comportă supernakedul Tuono pe circuit, și cât de tare merge superbike-ul RSV4 RR pe circuitul MotorPark Romania.
Aprilia Tuono V4 este un supernaked care nu mai are nevoie de nicio prezentare. A câștigat atâtea comparative că a devenit deja un cl