Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    430
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    31.223

Postări în blog

Tiberiu Troia

Modelul Yamaha Ténéré 700 a fost livrat primilor clienți și firma germană Hepco & Becker a prezentat gama de accesorii dedicate.

Hepco&Becker pentru Yamaha Ténéré 700

Hepco & Becker, una dintre cele mai respectate firme din Germania, producătoare de accesorii moto de peste 40 de ani, are în paleta de produse repere pentru mai mult de 1000 de modele de motociclete.

Compania este recunoscută pentru calitatea produselor, toate articolele fiind produse în Germania, motiv pentru care mulți dintre producătorii importanți au avut colaborări cu această companie.

Hepco&Becker pentru Yamaha Ténéré 700

Ani de zile, gențile cu care motocicletele Suzuki, KTM, Moto Guzzi și Buell erau echipate sau modelele oferite ca opționale, erau fabricate de Hepco & Becker.

În ultimul timp însă, din dorința de a coborâ prețurile, aproape toate marile firme au apelat la produse mai ieftine, fabricate de companii mai mici, moment în care calitatea accesoriilor oferite a scăzut vizibil.

Încă de la lansare, modelul Yamaha Ténéré 700 a fost însoțit de o paletă largă de accesorii originale, produse care se bucură de calitatea cu care Yamaha ne-a obișnuit în ultimii ani, dar nici un producător nu poate acoperi toate reperele care pot fi utile pe o motocicletă.

Hepco&Becker pentru Yamaha Ténéré 700

La mai puțin de două luni de la apariția pe piață a primelor unități a celei mai așteptate motociclete produsă de Yamaha, noul Ténéré 700, compania germană a prezentat o adevărată gamă de accesorii, sisteme de bagaje, bare de protecție și alte produse dedicate acestui model nou.

Piesa de rezistență a gamei de accesorii oferită de Hepco & Becker este setul de genți laterale Xplorer, din aluminiu, croite după geometria motocicletei pentru a fi cât mai aproape de șasiu și a nu mări gabaritul mai mult decât este nevoie.

Hepco&Becker pentru Yamaha Ténéré 700

Suporții metalii pentru genți și barele de protecție pentru motor și rezervor sunt produse din oțel inoxidabil, pentru barele de protecție existând și o varianta din oțel vopsit electrostatic în negru.

Există scut de protecție al motorului produs din aluminiu și finisat în două variante, set de proiectoare suplimentare LED, grilă de protecție pentru far, protecții la mâini, tălpică de lărgire a suprafeței de contact a cricului lateral și suport magnetic pentru diferitele modele de genți de rezervor existente în gama Hepco&Becker.

Mare parte din accesoriile produse pentru Yamaha Ténéré 700 sunt disponibile, restul vor fi oferite până la sfârșitul anului, iar prețurile în România sunt aceleași cu cele practicate în Germania.

Hepco&Becker pentru Yamaha Ténéré 700

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Ducati câștigă pentru a 10-a oară concursul “Votează și câștigă cea mai frumoasă motocicletă a expoziției”, organizat de revista Motociclismo la EICMA 2019.

Ducati Streetfighter V4 la EICMA 2019

De 15 ani, revista Motociclismo organizează pentru publicul vizitator concursul care desemnează cea mai frumoasă motocicletă, rezultatul fiind stabilit de votul celor care își exprimă opinia la expoziție sau online.

În acest an, peste 14500 de vizitatori au votat și 36,7% din participanți au ales drept câștigătoare noua motocicletă Streetfighter V4 prezentată de Ducati, cu un avans serios față de cea de-a doua clasată.

Rezultatul reprezintă cea de-a 10-a victorie pentru Ducati în 15 ani, dar, trebuie să recunoaștem avantajul terenul propriu, Italia fiind țara cu cei mai mulți fani ai firmei din Borgo Panigale.

Numărătoarea voturilor s-a făcut azi, duminică 10 noiembrie, ultima zi a manifestării și a fost urmată de ceremonia oficială organizată pe scena amplasată între pavilioanele expoziționale, pe platforma pe care au fost găzduite evenimentele live.

Ducati Streetfighter V4 la EICMA 2019

În prezența Directorului Executiv al EICMA, domnul Giacomo Casartelli și a Redactorului Șef al revistei Motociclismo, Federico Aliverti, premiul a fost înmânat Directorului Centrului de Design Ducati, domnul Andrea Ferraresi.

Ceremonia de premiere a celei mai frumoase motociclete aleasă de public a fost ultimul moment important al celei de-a 77 ediții a expoziției internaționale de motociclete de la Milano, care s-a bucurat în acest an de vizita a peste jumătate de milion de vizitatori, succes pe care noi, cei care am fost prinși în focul evenimentului într-una din zilele de vizitare pentru publicul general, l-am resimțit din plin.

Interesant, intens, cu foarte multă informație greu de digerat în 2-3 zile, EICMA 2019 s-a încheiat.

Ne revedem la anul, viitoarea ediție fiind probabil mai mare și mai interesantă decât cea care tocmai și-a închis porțile.

Ducati Streetfighter V4 la EICMA 2019

Ducati Streetfighter V4 si Streetfighter V4 S

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

EICMA 2019, cea de-a 77-a ediție a evenimentului cu o istorie de peste 100 de ani, este cea mai importantă expoziție de motociclete.

EICMA 2019

Gazduită de Italia, țara cu cel mai avizat public, aducând cel mai mare număr de expozanți, de producători, vizitatori și reprezentanți ai presei,  EICMA, Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accesori, s-a născut în anul 1914 și a rezistat cu întreruperi datorate celor două războaie mondiale, unor crize economice, revoluții și tulburări sociale, pentru că se adresează pasiunii.

În acest an, EICMA 2019 este cea de-a 77-a ediție și se anunță o ediție record, după câțiva ani în care majoritatea producătorilor de motociclete au înregistrat câțiva ani consecutivi de creștere a vânzărilor.

Chiar dacă principalii jucători sunt prezenți cu standuri la toate marile expoziții, cele mai importante noutăți sunt aduse de obicei aici, la Milano.

Am fost pentru prima dată la această manifestare cu vreo 20 de ani în urmă și îmi aduc aminte senzația trăită atunci.

E greu de exprimat în cuvinte.

Nu știi la ce să te uiți mai întâi, informația te copleșește, mărci de care nu ai auzit, indiferent de cât de informat ești, produse noi care te uimesc la fiecare ediție.

Cea mai sigură soluție ca să poți rămâne cu ceva, după kilometri de standuri, este să te informezi înainte de a intra, să stabilești producătorii sau produsele care reprezintă o prioritate pentru tine, să localizezi standurile respective în expoziție și să le vizitezi la început.

O singură zi nu-ți ajunge, nu înțelegi nimic.

Îți trebuie cel puțin două zile, de dimineață până seara, ca să ai o idee despre ce se află acolo, după care ar fi utilă o a treia zi, pentru o plimbare de plăcere printre miile de minunății pe care le poți admira.

Asta mă așteaptă pe mine săptămâna viitoare, cu singura diferență că eu nu mă voi plimba ca să casc ochii, ci voi încerca să surprind principalele noutăți de acolo, ca să vi le prezint și voi încerca să întâlnesc vedete din lumea motociclismului internațional, ca să le smulg un interviu.

Așadar, săptămâna viitoare, EICMA 2019 va fi evenimentul principal al lumii moto și ochii tuturor vor fi ațintiți pe premierele care vor fi prezentate acolo.

EICMA 2019

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

O formulă câștigătoare: tehnologie de ultimă oră, confort și un motor mai puternic, toate pe noul Challenger, un bagger modern produs de Indian.

Indian Challenger

Indian Challenger Limited

Cu puțin timp în urmă, Indian Motorcycles a prezentat noul motor PowerPlus, primul motor de serie bicilindric de capacitate cilindrica mare, răcit cu lichid.

Cu 122 CP și 178 Nm, motorul de 1769 cmc cu doi cilindri în V la 60 grade și patru supape pe cilindru, este cel mai performant de la această clasă, are o cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj modern și reglare hidraulică a supapelor.

Challenger este produs în trei variante: standard, Challenger Limited și Challenger Dark Horse, ultimele două având instalată tehnologia intuitivă Smart Lean Technology, care, utilizând o unitate de măsurare inerțială pe șase axe produsă de Bosch, gestionează controlul tracțiunii dinamic, sistemul ABS activ pe viraje și sistemul Drag Torque Control.

Indian Challenger

Indian Challenger Dark Horse

De asemenea, pe aceste două modele este instalat sistemul infotainment RideCommand, cu un ecran tactil de 7 inch, cel mai mare existent în acest moment, care oferă informații despre vreme, alerte din trafic, multiple informații legate de setările și performanțele motocicletei, Bluetooth, USB, totul fiind posibil datorită unui procesor quad-core eficient.

Sunt disponibile trei moduri de pilotaj, ploaie, standard, sport și fiecăruia îi corespund setări proprii ale controlului tracțiunii și a hărților de injecție.

Pilotul poate personaliza hărțile de alimentare a motorului selectând unul dintre cele trei moduri de pilotaj, rezultatul fiind o motocicletă cu trei personalități distincte.

Indian Challenger

Challenger are toate caracteristicile unei motociclete moderne de touring, pilot automat electronic, lumini tehnologie LED, pornire fără cheie și genti laterale cu o capacitate de 68 litri.

Cadrul turnat din aliaj de aluminiu, care susține carena fixă cu parbriz reglabil și conducte de ventilație mobile, este completat de o furcă telescopică inversată de 43 mm și un amortizor hidraulic FOX reglabil, sistem de frânare Brembo și anvelope Metzler Cruisetec.

Cele trei versiuni ale noului model Indian Challenger beneficiază de o gamă largă de accesorii originale, oferite de producător ca opționale.

Oricare dintre cele trei modele poate fi comandat la magazinul din București al importatorului autorizat în România, compania ASP Group East, sau din rețeaua de dealeri al acestei firme.

Indian Challenger

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Odată cu lansarea modelului Multistrada 1260 S Grand Tour, Ducati a anunțat noua politica de garanție europeană de patru ani.

Multistrada 1260 S Grand Tour

Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour la lansarea internațională

Cu câteva zile în urma Ducati a prezentat modelele 2020, printre acestea aflându-se un nou Multistrada, versiunea Multistrada 1260 S Grand Tour, gândită pentru cei care vor să facă drumuri lungi, fără să renunțe la confort.

Odată cu noul model, Ducati a anunțat modificarea politicii de garanție pentru toate modelele Multistrada 2020.

Începând de pe 1 noiembrie 2019, toate versiunile Multistrada vor beneficia de patru ani garanție Europeană, inclusiv garanția de mobilitate.

Pe românește, garanția de mobilitate înseamnă că orice posesor de Multistrada 2020 este asistat pe teritoriul Europei, indiferent de problema pe care o are.

Nu numai dacă motocicleta are o problemă tehnică ce ține de garanție, ci chiar dacă pilotul este neatent și rămâne fără benzină, la un simplu telefon, o întreaga mașinărie se pune în funcțiune și o mașină de asistență rezolvă problema, aducând benzină sau transportând motocicleta până la prima benzinărie, fără costuri de transport pentru posesorul motocicletei.

Cam ca la Rolls-Royce.

Această politică este valabilă și în România și asta ridică serios ștacheta pentru ceilalți producători de motociclete.

Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cea mai așteptată premieră Ducati a acestui sezon a fost noul model Streetfighter V4, premieră anunțată cu mult timp în urmă, o posibilă câștigătoare a titlului de cea mai frumoasă motocicletă de la EICMA 2019.

Streetfighter V4

O motocicletă extraordinară, pentru care, cei de la fabrică au declarat că au implementat “Formula de luptă” (The Fight Formula): au instalat motorul Desmosedici Stradale de 1103 cmc, au adăugat ultima generație a pachetului electronic de pe Panigale V4, au ușurat motocicleta pentru a obține 178 kg la gol (versiunea S), au pus un ghidon mai lat și mai înalt, au scos carena, rezultatul fiind o motocicletă agresivă al cărei motor produce 208 CP la 12750 rpm.

O motocicletă la care s-a acordat mare atenție confortului, mulțumită ergonomiei, a unei șei comode și a suspensiilor setate pentru folosința stradală, o motocicletă care oferă siguranță datorită unui pachet electronic foarte complex, care are ca prim scop crearea siguranței pilotului și a controlului acestuia asupra motocicletei.

Streetfighter V4

Motorul, în combinație cu masa  de 178 kg (versiunea S), ridică raportul putere/masă la un raport impresionant de 1,17.
Performanțele pot fi îmbunătățite prin instalarea unui kit racing produs de departamentul Ducati Performance, având eșapament Akrapovič, kit care ridică puterea la 220 CP și micșorează masa cu 6 kg.

Puterea motorului este controlată cu ajutorul sistemelor electronice și al aripioarelor laterale construite inițial de inginerii de la Ducati Corse pentru motocicletele din MotoGP.

Instalate în față pentru a mări efectul aerodinamic, aripioarele generează o forță de apăsare de 28 kg la 270 km/h, ajutând roata din față să mențină contactul cu suprafața de rulare și mărind stabilitatea motocicletei în perioadele de frânare și în viraje.

Modele Ducati 2020

Pe circuit existența lor ajută la limitarea intervenției controlului electronic permițănd scurtarea perioadelor de frânare.

Toate sistemele electronice instalate pe Streetfighter V4 sunt gestionate de platforma de măsurare inerțială pe șase axe care detectează instantaneu înclinarea motocicletei și controlează pornirea, accelerația, frânarea, tracțiunea, comportarea motocicletei pe viraje și la ieșirea din viraje.

Modelul Streetfighter V4 va putea fi comandat la magazinul Ducati din București al importatorului din România, compania Metrotehnica Internațional, sau la magazinele partenerilor din teritoriu ale acestei firme.

Modele Ducati 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Eveniment în lumea motociclismului din România: noile modele de motocros Yamaha 2020 au fost prezentate la Ciolpani, pe circuitul TCS Racing Park.

motocros Yamaha 2020

Nu sunt cuvinte mari, chiar a fost un eveniment deosebit, a fost mai mult decât o simplă prezentare de motociclete noi, o adevărată sărbătoare a sportului cu motor.

Ca de obicei, Adrian Răduță și echipa RAMS au fost gazde perfecte, sprijiniți de colectivul firmei importatoare Yamaha, Motodynamics SRL. Efortul a fost comun și rezultatul pe măsură.

Prezentarea noilor modele de motocros Yamaha 2020 a reprezentat doar un pretext pentru a aduna din nou pasionații sportului cu motor, mici și mari, copii și părinți, jurnaliști sau simpli iubitori ai motociclismului off-road.

Pe circuitul amenajat pentru compețiile de motocros, gazdele au amenajat o expoziție mobilă: corturi, butoaie, spațiu pentru relaxare și, bineînțeles, motocicletele pentru care ne-am adunat.

După o scurtă prezentare a modificărilor aduse modelelor 2020, Adi Răduță ne-a povestit aventura primei participări românești la una din etapele competiției bLU cRU organizată de Yamaha, concurs desfășurat la Assen, în Olanda, unde unul dintre tinerii piloți pregătiți de el, Zoltan Ordog, a reușit să fie selecționat pentru etapa următoare, superfinala Masterclass.

Ca o recunoaștere a efortului depus, a meritelor sale în crearea și susținerea școlii și pregătirea generației de tineri piloți, Adi Răduță a primit titlul onorific de Ambasador al firmei Yamaha în România și o placă simbolică pentru numărul de concurs.

motocros Yamaha 2020

După acest scurt moment de suflet a urmat partea practică a evenimentului, invitații având posibilitatea să testeze noile modele, la început reprezentații mass-media, după care toți ceilalți invitați.

În paralel cu agitația din jurul motocicletelor expuse, membrii echipei de copii a școlii RAMS au participat la o sesiune de antrenament foarte serioasă, îndrumați atent de Adi Răduță și de Brian Jorgensen.

Mai puțin cunoscut în țara noastră, Brain este, de patru ori campion național al Danemarcei, campion European, câștigător de etapă la clasa MX-GP din campionatul mondial, fost antrenor al echipelor naționale ale Danemarcei și Norvegiei, actual antrenor al echipei de talente Yamaha.

În afară de numeroasele competiții și campionate câștigate, el este fondatorul unei Academii de motocros, o școală pentru piloții de toate vârstele, o adevărată fabrică de campioni.

Am profitat de prezența lui Brian Jorgensen, o adevărată personalitate din lumea motocrosului și am reușit să-i iau un interviu care va fi difuzat în emisiunea La Volan, film pe care îl voi posta după difuzare.

Una peste alta, încă o zi la birou.

Bravo Yamaha, bravo Adi Răduță !

motocros Yamaha 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Câteva concepte revoluționare și mai multe proiecte spectaculoase au putut fi admirate în standul firmei Yamaha la Tokyo Motor Show 2019.

Yamaha la Tokyo Motor Show

Yamaha Tricity 300

Cea de-a 46-a ediție a celei mai importante expoziții auto din Japonia și-a deschis porțile pentru public în această săptămână, cu tema „Urmează şi mai multă bucurie – ARTĂ pentru posibilităţi umane”.

Manifestarea este organizată începând din 1954 și este recunoscută pentru numărul mare de concepte expuse de producători de-a lungul timpului.

Yamaha la Tokyo Motor ShowYamaha la Tokyo Motor Show

Toți marii producători locali se întrec în a prezenta rezultatele muncii echipelor de cercetare și pun accentul pe proiectele vizionare, din care multe au toate șansele să schimbe viitorul, pentru că mare parte dintre conceptele expuse devin în scurt timp produse de serie.

Și în acest an Yamaha are o prezență de excepție.

A fost lansat în premieră noul Tricity 300, primul triciclu produs de Yamaha care poate fi condus cu permis categoria B, un viitor succes garantat în România.

Yamaha la Tokyo Motor Show

MW-Vision Concept

Modelele Tricity au format o adevărată gamă, iar noul Tricity 300 se adresează unei noi categorii de clienți, segment de piață care se pare că este foarte mare, utilizatorii fără permis categoria A, care sunt interesați de soluții alternative pentru traficul infernal din țara noastră.

O altă noutate absolută este conceptul MW-Vision, un triciclu cu habitaclu, având aceeași tehnologie LMW folosită pe modelele Tricity și pe Niken, motocicleta cu trei roți lansată anul trecut.

Yamaha la Tokyo Motor Show

În stand sunt expuse trei scutere electrice, cu autonomie și putere diferită, E01, E02 și E-Vino, primele două fiind la stadiul de proiect, cel de-a treilea model fiind intrat în producție.

Sunt expuse și modele cunoscute lansate recent, Tenere 700, Niken GT, YZ450FX și modelul electric de trial, TY-E.

Yamaha la Tokyo Motor Show

Vehicul autonom Land Link Concept

Pe lângă motociclete și scutere, Yamaha prezintă biciclete electrice asistate, un vehicul autonom, Land Link Concept, vehicule pentru persoanele cu dizabiliățti și drone utilitare.

Multe dintre vehiculele prezente în standul pregătit de Yamaha la Tokyo Motor Show vor putea fi văzute peste două săptămâni la EICMA, cea de-a 77-a ediție a expoziției internaționale de motociclete de la Milano.

Yamaha la Tokyo Motor Show

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Conferința dealerilor Ducati a fost scena prezentării noilor modele Ducati 2020, introduse de Claudio Domenicali,CEO al grupului.

Modele Ducati 2020

Ducati Panigale V2 model 2020

Eveniment la care au participat peste 1000 de persoane, dealeri din întreaga lume reprezentând 71 de țări, Global Dealer Conference a găzduit la final tradiționala prezentare a noilor modele Ducati 2020, Ducati World Première.

Transmis în direct pe Internet, evenimentul de prezentare a noilor modele Ducati 2020 a avut loc miercuri 23 octombrie, pe scena Palacongressi di Rimini, gazdă fiind, ca de obicei, Claudio Domenicali, CEO al Ducati Motor Holding.

Modele Ducati 2020

Ducati Panigale V4 model 2020

Au fost introduse trei modele complet noi, cinci versiuni noi ale unor modele cunoscute, precum și trei modele de biciclete electrice, care, împreună cu modelul MIG-RR lansat anul trecut, alcătuiesc o adevărată gamă.

Cele trei modele nou apărute sunt Streetfighter V4 produs în două variante, standard și S, Panigale V2 și Panigale V4, standard și S.

Modele Ducati 2020

Ducati Multistrada 1260 S Grand Tour, model 2020

Cele cinci versiuni modificate pentru sezonul 2020 sunt: Multistrada 1260 S Grand Tour, Diavel 1260 S “Ducati Red”, Diavel 1260 “Dark Stealth”, Scrambler Icon Dark și Monster 1200 “Black on Black”, iar bicicletele electrice sunt Ducati MIG-RR Limited Edition, Ducati MIG-S și E-Scrambler.

Noul Streetfighter V4 a fost de departe cel mai așteptat model, lansarea lui find anunțată cu mult timp în urmă, motocicleta fiind nu numai una dintre cele mai performante modele de la această clasă, ci și una dintre favoritele la titlul de cea mai frumoasă motocicletă a expoziției internaționale de la Milano, EICMA 2019, care va avea loc în luna noiembrie.

Modele Ducati 2020

Împrumutând tehnologiile implementate cu un an în urmă pe modelul sportiv Panigale V4, Streetfighter V4 are același cadru Front Frame și motorul Desmosedici Stradale de 1103 cmc, care produce 208 CP.

Acoperită parțial de carenaj, motocicleta a fost construită într-un stil minimalist, iar sistemele electronice dedicate permit pilotului să aibă un control total al puterii furnizate.

Modele Ducati 2020

Ducati Streetfighter V4

În combinație cu masa la plin de 178 kg (la versiunea S), raportul putere/masă urcă la 1,17, un raport impresionant.

Performanțele pot fi îmbunătățite prin instalarea unui kit racing produs de departamentul Ducati Performance, având eșapament Akrapovič, kit care ridică puterea la 220 CP și micșorează masa cu 6 kg.

Modele Ducati 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

În toamna anului trecut, Honda a prezentat publicului cinci noi modele de motociclete, toate echipate cu două tipuri de motoare noi, toate fiind gândite pentru folosința zilnică, dintre care, cel mai așteptat a fost modelul sportiv CBR 650R, destinat și el utilizării de fiecare zi.

Honda CBR 650R 2019

Apărută pentru prima oară în 1983, seria Honda CBR este recunoscută pentru caracterul sportiv al motocicletelor produse, majoritatea modelelor ale acestei game fiind echipate cu motoare cu patru cilindri în linie.

În ultima perioadă, vânzarea motocicletelor sportive cu performanțe de vârf a cunoscut un declin notabil (ca să nu spun o prăbușire), comparat cu vânzările înregistrate cu 20 de ani în urmă.

Respectarea strictă a normelor de circulație în majoritatea țărilor europene, limitarea vitezei maxime, cu excepția Germaniei, dificultățile întâlnite în folosința zilnică a unei asfel de motociclete, lipsa totală a laturii practice, toate acestea au dus la scăderea interesului publicului, care a început să aleagă modelele mai ușor de utilizat.

Producătorii au fost nevoiți să se adapteze cererii și astfel s-au înmulțit modelele sportive cu putere mai redusă și cu ergonomie adaptată unei utilizări cotidiene.

Honda CBR 650R 2019

Având tradiție în acest segment, Honda a lansat în 2014 modelul CBR 650 F, îmbunătățit doi ani mai târziu și înlocuit acum de noul CBR 650R.

Nimic din componentele variantei vechi nu a fost preluat, totul a fost reproiectat și optimizat.

Conform statisticilor existente, peste 55 % din cei care au cumpărat CBR 650 F, au fost oameni de până la 40 de ani și aproape 30 % au fost în categoria de vârstă 21-30 de ani.

Preluând aceste informații, Honda a decis să construiască o motocicletă care să atragă piloții tineri, problema îmbătrânirii utilizatorilor de motociclete fiind una universală, afectând toți producătorii.

Rezultatul a fost o motocicletă de clasă mijlocie, având un motor cu patru cilindri în linie, care furnizează performanțe similare modelelor din anii ‘90, instalat într-un cadru de oțel mai ușor decât cel al generației anterioare, ale cărei forme seamănă cu Honda Fireblade, oferind o poziție de pilotaj relaxată, dar cu un puternic caracter sportiv.

Honda CBR 650R 2019

De ce și pentru cine

În condițiile în care singurele modele actuale de clasă mijlocie, care au propulsoare cu patru cilindri în linie, sunt Yamaha YZF-R6, Kawasaki ZX-6R și Honda CBR 650R, iar Yamaha și Kawasaki se situează în extrema sportivă a gamei, ca performanțe și preț, oricine se poate întreba de ce Honda a produs în 2019 o motocicletă echipată cu un motor care produce cam aceeași putere obținută la aceeași turație ca modelul CBR 600F/S din 1995, care are și control al tracțiunii, sistem de siguranță utilizat de obicei pe motociclete mai puternice.

Răspunsul este simplu, dar comentariile pe tema acestui subiect pot continua la nesfârșit.

Pentru că firma Honda și-a propus să nu se lase antrenată în cursa continuă de creștere a puterii motoarelor realizate, în favoarea producerii unor motociclete fiabile, economice, care pot asigura perfecta siguranță a utilizatorilor și posibilitatea folosirii lor zilnice.

Honda CBR 650R 2019

Și mai este un motiv foarte serios pentru care Honda a produs acest model sportiv, mult mai puțin sportiv decât celelalte: motorul poate fi limitat la cei 35 kW necesari pentru utilizarea cu permis de conducere categoria A2, operațiunea fiind ușor de efectuat într-un service al rețelei oficiale, cu condiția ca autoritatea care reglementează efectuarea aceastei simple operațiuni în respectiva țară (în cazul nostru Registrul Auto Român), să funcționeze rațional, nu ca forul menționat mai sus.

Marea modificare este cât se poate de simplă, dar necesită atâtea formalități (cel puțin în România), încât toți importatorii preferă să renunțe la acestă procedură.

Pe traseul admisiei aerului există o flanșă din plastic produsă în două variante, una deschisă, pentru varianta motorului de 70 kW și alta obturată, care reduce suprafața de admisie a aerului de la 700 mm, la 95 mm. Sigur că și unitatea centrală ECU este recalibrată pentru modificarea cantității de carburant injectat, dar asta este totul, rămân 35 kW.

Honda CBR 650R 2019

Motor vechi dar nou

Pentru îmbunătățirea performanțelor motorului, au fost făcute câteva modificări, obținându-se mai multă putere pe plaja de turații ridicate.

În locul singurului orificiu de admisie a aerului a vechiului motor, au fost practicate două, fiecare având propria tubulatură de intrare.

Modificarea admisiei înseamnă mai mult aer în air box, înseamnă presiune mai mare, eficiență îmbunătățită, 5% mai multă putere, 1000 rpm în plus, totul fiind susținut de reproiectarea unor componente principale.

Forma pistoanelor a influențat raportul de compresie prin micșorarea camerei de ardere și a micșorat forțele de frecare datorită formei asimetrice și a dimensiunii reduse a fustelor.

Admisia, evacuarea și chiar diagrama de lucru a motorului au fost schimbate, pentru o livrare mai cursivă a puterii și a cuplului, pe întreaga plajă de turații. Până și lanțul de distribuție joacă un rol în tot acest proces complex de optimizare, având bolțurile de legătură tratate cu vanadium, rezultatul fiind reducerea frecarii și, conform celor declarate de producător, contribuind la reducerea zgomotului produs de motor.

Honda CBR 650R 2019

Contribuția șasiului

Toate modificările aduse motorului nu ar fi avut același efect fără atenția care a fost acordată șasiului și, în special, cadrului.

Aici eforturile au fost concentrate pentru micșorarea masei și instalarea unor componente de calitate, dar care să păstreze un preț scăzut al motocicletei.

Masa la plin a fost redusă cu peste 6 kg, dar reușita reprezintă un mic artificiu, ca să nu spun manipulare de marketing.

Cea mai mare parte din cele 6 kg economisite este reprezentată de o reducere a fluidelor din motocicletă, doar 1,9 kg fiind un adevărat câștig, obținut prin înlocuirea plăcilor metalice turnate în care este poziționat axul basculei, cu unele realizate din tablă ambutisată.

Honda CBR 650R 2019

Pentru obținerea poziției de pilotaj sportivă, păstrând în același timp un nivel de confort rezonabil al pilotului, au fost instalate semighidoane sub ochelarul superior al jugului, într-o poziție mai joasă și avansată, în timp ce scărițele pilotului au fost ridicate cu 6 mm și mutate mai în spate, toate acestea fără să fie modificată înalțimea șeii.

Suspensia este nouă, amortizoarele față fiind tot Showa de Ø 41, dar soluția tehnică folosită este cea cu funcții separate SFF, care înlocuiește soluția veche Showa Dual Bending Valve (SDBV).

Furca telescopică SFF are compresia într-unul din amortizoare și revenirea în celălalt amortizor, reducând în acest fel masa, frecarea și, se presupune că și costurile, îmbunătățind confortul, deși, dacă memoria nu mă înșeală, Showa a declarat același lucru atunci când a introdus furca SDBV pe CBR 650F, cu doi ani în urmă.

Dar poate cea mai importantă noutate implementată pe noul CBR 650R este sistemul de control al tracțiunii, denumit de Honda Selectable Torque Control, sistem de protecție și control mai puțin întâlnit pe motociclete de sub 100 CP.

Honda CBR 650R 2019

Rezultatul final

Honda a reușit încă odată să aducă pe piață o motocicletă foarte bună, CBR 650R, un viitor succes de piață, manevrabilă, confortabilă, care îți dă senzația că pilotezi o supersportivă adevarată, chiar dacă poate fi folosită zi de zi pe stradă, dar care nici nu te face de râs pe un circuit, cu condiția să nu încerci să bați cursa, nu e chiar atât de rapidă.

Fiabilitate marca Honda, calitate cu același nume și un preț mai mult decât rezonabil, în comparație cu modelele concurente, o motocicletă care îi va face pe mulți să viseze, făcută poate tocmai ca să respecte motto-ul firmei, “The Power of Dreams”.

Ce mi-a plăcut la Honda CBR 650R

Poziție de pilotaj relaxată, manevrabilitate bună, şasiu echilibrat, informația oferită de bord este prezentată cu caractere mari

Ce nu mi-a plăcut la Honda CBR 650R

Bordul nu este suficient de luminos
Honda CBR 650R 2019

Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Low Rider S

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 6 (259) din iunie 2019.

Foto: Radu Chindriș

Honda CBR 650R 2019

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Circuitul TCS Racing Park din Ciolpani va fi gazda evenimentului de prezentare a modelelor Yamaha de motocros 2020 sâmbătă 26 octombrie.

Modele Yamaha motocros 2020

Echipa RAMS și circuitul TCS Racing Park se bucură de parteneriatul încheiat cu firma importatoare a produselor Yamaha în România, Motodynamics și rezultatele acestei colaborări s-au văzut.

Adrian Răduță și elevii lui înregistrează în fiecare sezon noi succese, susținuți de Yamaha, având în folosință ultimele modele produse de firma celor trei diapazoane.

Proaspăt lansate, modelele de motocros 2020 YZ250F și YZ450F, alături de modelele construite pentru clasele mici, vor fi prezentate publicului la sfârșitul acestei săptămâni.

Evenimentul este mai mult decât o simplă prezentare de modele noi.

Cu această ocazie, Adrian Răduță, multiplul campion național și est-european, va susține o sesiune de curs teoretic despre pilotajul în off-road, urmată de o sesiune de ride-test pe circuit cu noile modele Yamaha.

Invitat special la acest eveniment va fi Brian Jorgensen – antrenor de MX al echipei-mamă Yamaha, ambasador al firmei, care va participa după manifestările de sâmbătă la pentru un cantonament de 3 zile cu piloții RAMS MX School.

Modele Yamaha motocros 2020

Brian Jorgensen, ambasador al firmei Yamaha

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Suzuki Motorcycle India Pvt Ltd. a prezentat presei noul SF 250 MotoGP Edition pe circuitul Kari Motor Speedway din India.

Suzuki SF 250

India a devenit cea mai mare piață de desfacere pentru producătorii de motociclete, cu peste 16 milioane de unități vândute în 2018 și găzduiește competiții de motociclism de nivel național destinate sportului de performanță și a sportului de masă.

Cu ocazia desfășurării celei de-a treia etape a competiției monomarcă Gixxer Cup a fost lansată noua motocicletă SF 250, echipată cu un motor răcit cu ulei.

Motorul a fost dezvoltat cu ajutorul unor tehnologii utilizate la motocicletele din MotoGP pentru reducerea masei și a fricțiunilor, livrând puterea liniar, având răcirea pe ulei.

Sistemul SOCS (Suzuki Oil Cooling System) este utilizat pe motociclete mici pentru prima dată, inginerii de la Suzuki considerând că este recomandat pentru piața din India.

Fiind recomandată utilizării zilnice, dar și sportului de masă, SF 250 este compactă, fiabilă, economică și necesită o întreținere foarte facilă.

Suzuki SF 250

Date tehnice Suzuki SF 250

Motor în patru timpi, cu un cilindru, răcire cu ulei, SOHC, patru supape, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 249 cmc, alezaj și cursă: 76,0 x 54,9 mm.

Putere maximă 26,5 CP / 9.000 rpm, cuplu maxim: 22,6 Nm la 7.500 rpm.

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru din ţeavă de oţel, suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată.

Suzuki SF 250

Suspensia spate: monoamortizor KYB, cu reglaj pe preîncărcare şi revenire.

Frână faţă cu disc Ø 310 din oţel, frână spate cu disc din oţel.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu zece spiţe.

Anvelopă faţă: 110/70-R17, anvelopă spate: 150/60-R17.

Lungime: 2.010 mm, ampatament: 1.345 mm, înălțime la şa: 800 mm.

Gardă la sol: 165 mm, masă la plin: 161 kg, capacitate rezervor: 12 ltr.

Consum mediu: 2,6 ltr./100 km, viteză maximă: 117 km/h.

Suzuki SF 250

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Mai sunt câteva zile până vom afla care sunt modelele pregătite de Ducati pentru sezonul următor, Ducati World Première 2020 va avea loc miercuri 23 octombrie.

Ducati World Première 2020

În fiecare toamnă, Ducati prezintă noile modele în cadrul unui eveniment de marcă.

Manifestarea din acest an, Ducati World Première 2020, va fi transmisă în direct pe site-ul premiere.ducati.com, pe pagina oficială Facebook a companiei și pe canalul Youtube.

Evenimentul în cadrul căruia vor fi dezvelite modelele 2020 va avea loc în dimineața zilei de 23 octombrie, simultan cu deschiderea expoziției de motociclete de la Tokyo.

Ca de fiecare dată, o parte dintre noutăți au fost anunțate cu ceva vreme în urmă, dar vom avea parte și de surprize, gama de modele fiind probabil destul de mare.

Toate materialele care vor prezenta noile modele vor avea ca hashtag al evenimentului #DWP2020 și #Scramblerducati.

Noile modele vor fi expuse în premieră la Milano între 7-10 noiembrie, în standul Ducati – Scrambler de la EICMA 2019.

Ducati Multistrada 100.000

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Suzuki Katana, singura motocicletă nouă prezentată de Suzuki în toamna anului 2018, este cea de-a doua generație a unei motociclete lansată în 1982, o adevarată legendă care a revoluționat industria de specialitate.

Suzuki Katana - pregătire de livrare

În scurta istorie de 120 de ani ai motocicletei au existat unele modele care au fost atât de speciale și deosebite, încât au schimbat percepția majorității și au deschis noi drumuri.

Unul dintre aceste modele a fost Suzuki Katana, prezentat publicului în toamna anului 1980 la expoziția de la Köln, pe vremea când evenimentul încă nu se numea Intermot.

Proiectul inițial a aparținut unei firme de design din Germania, Target Design, al cărei coordonator era Hans Muth, desemnat de Suzuki pentru a schimba (a se citi îmbunătăți) imaginea firmei.

Ce era nou

Au existat trei variante diferite, ca forme și capacități cilindrice, cea care a fost preferată de Suzuki fiind cea de 1100 cmc, care a început să fie comercializată în 1982.

Suzuki Katana

Suzuki Katana GSX 1100 S

Principalul detaliu constructiv care diferenția proiectele firmei germane de motocicletele existente până în acel moment era locul pilotului, generat de forma șeii, a rezervorului și a capacelor laterale, care dădeau senzația că pilotul nu stă pe motocicletă, ci în motocicletă.

În afară de formele îndrăznețe, Suzuki Katana a fost cea mai rapidă motocicletă de serie a momentului, păstrând mult timp această poziție în topul motoarelor rapide.

Katana a devenit motocicleta la modă, producția inițial planificată până în 1987 fiind reluată de trei ori datorită cererii, ultimele unități ieșind pe poarta uzinei în 2002, perioadă în care una dintre cele trei tranșe produse a stabilit un record neegalat încă: cele 1000 de unități produse au fost vândute într-o singură zi.

A existat și o ediție limitată, realizată în parteneriat cu Yoshimura, al cărei motor dezvolta o putere maximă de peste 150 CP, masa motocicletei fiind de sub 200 kg, motocicletă utilizată în competiții, unele unități fiind prezente și acum la startul unor concursuri din Australia.

Suzuki Katana

Suzuki Katana Concept

Precum pasărea Phoenix

La 15 ani de la încetarea productiei, perioadă în care numele Katana a rămas întipărit în memoria cunoscătorilor de motociclete, un designer din Italia a propus celor de la Suzuki un parteneriat pentru producerea unei replici a legendarei motociclete.

Proiectul a fost agreat și Rodolfo Frascoli a trecut la fapte. În mai puțin de un an, rezultatul acestei colaborări, conceptul Katana 3.0, a fost expus la expoziția internațională de la Milano.

Motocicleta prezentată a fost unanim apreciată, iar conducerea firmei Suzuki a hotărât să producă modelul de serie, păstrându-se formele realizate de Frascoli, cu modificări minore, impuse de geometria șasiului aleasă de producător.

Fiind o nouă variantă a modelului GSX-1000S, Katana a împrumutat componente de la mai multe modele Suzuki și este construită în jurul motorului instalat pe GSX-1000R din 2005, unul dintre cele mai bune motoare din istoria firmei.

Suzuki Katana

La prezentarea noului Suzuki Katana

Secretele motorului

Au fost aduse câteva modificări motorului, pentru obținerea unui cuplu pe o plajă mai largă de turații și un răspuns mai cursiv al accelerației.

Alegerea motorului instalat pe generația K5 are câteva motive tehnice și a fost luată de producător încă de la demararea colaborării cu Frascoli.

Arhitectura motorului și poziționarea vilbrochenului și a cutiei de viteze au permis construcția unui cadru mai ușor, care face legătura în linie dreaptă între jug și axul basculei preluată de la GSX-R1000 din 2016, soluție ideală pentru obținerea rigidității dorite și a unei mase scăzute.

Pe de altă parte, formula tehnică utilizată, cu cursa lungă a pistonului, permite motorului să furnizeze puterea și cuplul la turații joase și mijlocii, utile la mersul pe stradă.

Suzuki Katana

Pentru asta, toate componentele motorului au fost modificate și reproiectate: pistoanele au fost ușurate, profilul axelor cu came a fost redesenat pentru obținerea diagramei dorite, sistemul de injecție a fost preluat la modelul actual GSX-R1000, cu clapete de accelerație duble (Suzuki Dual Throttle Valve), clapetele secundare fiind controlate de un servo motor, pentru o livrare cursivă a puterii și optimizarea carburației.

Tot un servo motor controlează deschiderea clapetei de la evacuare, componentă a sistemului SET (Suzuki Exhaust Tuning), care controlează presiunea gazelor evacuate, pentru îmbunătățirea funcționării motorului la turații joase, ținând seama de turația motorului, poziția accelerației și treapta din cutia de viteze.

Forma și poziționarea tobei de eșapament a permis construirea unei camere mediane de dimensiune mare, amplasată sub motor, datorită căreia finalul eșapamentului este mai mic iar sunetul eșapamentului este mai grav.

Suzuki Katana

Despre ergonomie

Conceptul creat de Rodolfo Frascoli a reprezentat baza de plecare a noii motociclete de serie, dar, pentru a realiza o poziție de pilotaj confortabilă, a fost nevoie de câteva mici modificări aduse acestei adevărate demostrații de design.

Partea frontală a șeii a fost puțin ridicată, nu numai pentru confortul pilotului, ci și pentru a aduce mai mult cu proiectul originalei Katana, în care pilotul se afunda în șa, modificarea reprezentând un compromis, pentru că, în acest fel, capacitatea rezervorului a fost micșorată.

Și aici am ajuns la unicul mare minus al acestei motociclete: cei 12 litri conferă o autonomie de puțin peste 200 de kilometri.

Singura scuză care poate fi adusă în apărarea celui care a hotărât acest detaliu tehnic este că o motocicletă naked, fără protecție la vânt (chiar dacă este echipată cu micul parbriz opțional oferit de producător), este teoretic mai obositoare decât un model Touring și nu deranjează foarte tare câte o pauză de alimentare la fiecare 200 de kilometri.

Suzuki Katana

De fapt, poziția pe Suzuki Katana este foarte comodă, atât pentru pilot, cât și pentru pasager, care beneficiază de o șa lată. Am făcut peste 200 de kilometri până la pauza de alimentare și nu pot spune că mi-aș fi dorit o altă pauză, plimbarea a fost chiar relaxantă.

La senzația de bine au contribuit și amortizoarele, cele de față fiind complet reglabile și lucrând impecabil și chiar frânele, preluate de la GSX-R1000, modelul de ultimă generație, dar echipate cu alte plăcuțe de frână și cu un sistem ABS mai simplu, lucru care a făcut acțiunea frânelor mai liniară, fără mușcătura inițială întâlnită la motocicletele sportive.

Singurul sistem electronic prezent pe motocicletă, controlul tracțiunii decuplabil produs de Bosch, cu 3 nivele de intervenție, a avut și el un aport important.

Pentru că vremea a fost nehotărâtă la începutul zilei, cu burniță pe alocuri și șosele virajate, destul de circulate, am început testul în treapta a treia a controlului tracțiunii, așa, ca la carte.

Suzuki Katana

După o acomodare rapidă pe noua motocicletă, am redus treptat intervenția controlului, până am decuplat sistemul complet.

Diferență considerabilă: în timp ce nivelul cel mai intruziv îți asigură un control total, decuplarea sistemului de control al tracțiunii îți oferă o motocicletă nervoasă, ai cărei cei aproape 150 CP se simt fără dubii.

Pot spune, cu toată responsabilitatea, că Suzuki Katana, motocicleta cu iz nostalgic și forme atent studiate, este mult mai mult decât un proiect de design reușit, pentru cei care visează la povești uitate și vremuri trecute.

Este o motocicletă cu care nu te faci de râs în compania modelelor sportive, chiar dacă nu va bate curse de viteză, ușor de pilotat și foarte plăcută, o adevărată japoneză modernă cu patru cilindri în linie.

Prietenii știu de ce.

Suzuki Katana

Ce mi-a plăcut la Suzuki Katana

Aspect deosebit, poziție de pilotaj relaxată, putere uşor de controlat, manevrabilitate foarte bună.

Ce nu mi-a plăcut la Suzuki Katana

Capacitatea rezervorului de doar 12 litri, autonomie scăzută, oglinzile sunt foarte late.

Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Low Rider S

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Alpinestar Air Flo – Motor Team

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors

Suzuki Katana

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 7 (260) din iulie 2019.

Foto: Suzuki și arhiva personală

Pentru fanii firmei Suzuki am selecționat mai jos câteva dintre articolele despre noul Katana postate în ultima perioadă.

Suzuki Katana – test şi prezentare video

Suzuki Katana – pregătire de livrare (Unboxing)

Cum a fost în Croația la testul noului Suzuki Katana

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Aniversarea a 10 ani de activitate este sărbătorită de Dementor printr-o serie de oferte venite în sprijinul pasionaților de motociclete KTM si Husqvarna.

Dementor

Nu cred că mai este nevoie de vreo introducere, nici pentru motocicletele KTM și Husqvarna sau pentru firma Dementor, de 10 ani importator oficial în România al celor două mărci.

Prezență constantă pe piata moto din România, Dementor a împlinit în această lună 10 ani de activitate și aniversează evenimentul printr-o campanie de oferte, atât pentru motociclete, cât și pentru piese, accesorii și echipamente.

Pentru orice comandă trimisă în luna octombrie pe site-ul dementor.ro, vor fi oferite reduceri de preț importante: 25% la piesele de schimb originale KTM și Husqvarna si 35% pentru echipamente și accesorii.

Pentru cei care vizitează magazinul din București al firmei importatoare, aflat pe strada Orzari, nr.62, reducerile de preț vor ajunge la 50% pentru echipamentele și accesoriile aflate în stoc, iar pentru motociclete condițiile trebuie discutate cu personalul companiei.

În afară de ofertele amintite mai sus, în mai puțin de o lună, Dementor va introduce pe piața din România noile modele de motociclete care vor fi prezentate la EICMA, expoziția internațională de motociclete de la Milano, unde, ca de fiecare dată, KTM și Husqvarna vor veni cu noutăți importante pentru sezonul 2020.

Dementor

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Prezentat în premieră în luna august, noul Low Rider S este singurul model Softail produs de Harley-Davidson în gama 2020.

Ca în fiecare an, Harley-Davidson a prezentat noile modele pregătite pentru sezonul 2020 în cadrul întâlnirii dealerilor din întreaga lume, organizată la sfârșitul lunii august.

Modelul electric LiveWire, Low Rider S, unicul Softail dintre noutățile apărute, Road Glide Limited, două modele CVO și un trike din aceeași gamă CVO, unități accesorizate de companie, sunt cele șase modele noi, dintre care, în România pot fi comandate motocicletele echipate cu motor termic, încă nu suntem pregătiți pentru motociclete electrice.

La trei săptămâni de la prezentarea noilor modele, motocicletele au fost oferite spre testare jurnaliștilor de specialitate, invitați la un eveniment de marcă desfășurat la San Diego, California, după care, la alte trei săptămâni, modelul Low Rider S a ajuns la magazinul unicului dealer Harley-Davidson din România.

Îmbunătățit, mai puternic ca niciodată, mai sportiv ca celelalte șase generații anterioare, Low Rider S te cucerește încă de la primii metri parcurși.

Harley-Davidson Low Rider S 2020

Fișa tehnică a modelului Harley-Davidson Low Rider S

Motor Milwaukee-Eight® 114, în patru timpi, cu 2 cilindri gemeni în V, patru supape pe cilindru, SOHC, răcire cu aer, injecţie electronică secvenţială ESPFI.

Capacitate cilindrică: 1969 cmc, alezaj x cursă (mm): 102,0 x 114,3 mm.

Cuplu maxim: 155 Nm/3000 rpm, raport de compresie: 10,5 : 1.

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea din fibră de carbon.

Suspensia față: furcă telescopică Showa Ø 49 mm cu cartuş.

Suspensia spate: monoamortizor cu reglare hidraulică de la distanță a preîncărcării.

Frână faţă hidraulică cu disc din oţel, etrier cu 4 pistonaşe.

Harley-Davidson Low Rider S 2020

Frână spate hidraulică cu disc din oţel, etrier flotant cu 2 pistonaşe.

Roată faţă 19”/ spate 16”, jante cu cinci spiţe, tubeless, turnate din aluminiu.

Anvelopa faţă: Michelin® Scorcher® “31” / 110/90B19,62H,BW

Anvelopă spate: Michelin® Scorcher® “31” / 180/70B16,77H,BW

Lungime: 2355 mm, ampatament: 1615 mm, înălţime la şa: 690 mm.

Gardă la sol: 119 mm, masă la gol: 295 kg, capacitate rezervor ulei: 4,7 litri.

Capacitate rezervor benzină: 18,9 litri, consum mediu: 6,0 ltr./100 km.

Preţ în România: 20.528 – 20.885 euro – în funcţie de culoare

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 28 septembrie 2019.

Harley-Davidson Low Rider S 2020

Echipamentul folosit la testul modelului Harley-Davidson Low Rider S

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă Harley-Davidson – Harley-Davidson Bucureşti

Pantaloni FLM Greyhound Air

Mănuşi Spidi JAB RR – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selecționat mai jos câteva dintre testele postate în ultima perioadă.

Harley-Davidson Fat Boy – test şi prezentare video

Harley-Davidson Tri Glide Ultra – pregătire de livrare (Unboxing)

Harley-Davidson Street Rod – test și prezentare video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

La 16 ani de la apariția primului model Multistrada, vânzările totale au atins 100.000 de motociclete, din toate cele 10 modele produse până acum.

Ducati Multistrada 100.000

Motocicleta cu numărul 100.000, un Pikes Peak 1260, având numărul gravat pe partea superioară a jugului, a fost livrată proprietarului de chiar Claudio Domenicali, CEO al companiei Ducati, motocicleta fiind comandată de un client din Düsseldorf, Germania.

La apariția variantei de 1200 cmc, în 2010, Multistrada a fost prima motocicletă având moduri de pilotaj, sistem care a schimbat complet caracterul motocicletei, campania publicitară care a însoțit motocicleta prezentând-o ca fiind patru motociclete într-una.

Patru ani mai târziu, Ducati a introdus versiunea D|Air, prima motocicletă echipată cu un sistem capabil să interacționeze cu o geacă cu airbag special proiectată.

În 2015 Multistrada a devenit prima motocicletă cu motor având distribuție variabilă, Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing).

În același ritm cu care s-a dezvoltat tehnologia implementată pe motociclete, a evoluat și fiabilitatea motoarelor, calitatea lor crescând permanent.

Procesele de producție au fost îmbunătățite și materialele alese cu grijă, noile modele Multistrada 1260 și 950 ajungând la adevărate performanțe tehnice, dovadă fiind intervalele de verificare a supapelor de 30.000 km, de trei ori mai mari decât cele recomandate la primele generații.

Ducati Multistrada 100.000

Cu șapte versiuni în gama actuală, familia Multistrada este mai numeroasă ca niciodată, două modele fiind echipate cu motorul de 950 cmc, care furnizează 113 CP și cinci modele de 1260 cmc (158 CP).

Cea mai nouă interpretare a conceptului original de motocicletă plurivalentă, Multistrada 1260 combină confortul și capacitatea de transport a unei motociclete multifuncționale, cu dimensiunea anvelopelor, roțile și frânele tipice pentru o motocicletă sportivă.

Echipată cu suspensii Öhlins, roți forjate și componente din carbon, Pikes Peak oferă adevărate performanțe sportive.

Pentru cei care preferă aventura, Ducati a produs modelul Multistrada 1260 Enduro, proiectată să facă față celor mai dificile condiții de rulare și călătoriilor lungi, mulțumită capacității rezervorului de combustibil de 30 litri, suspensiilor cu cursă lungă, roții față de 19” și roților cu spițe.

Pe lângă diferite modele existente, Ducati a făcut publică intenția de a prezenta în sezonul 2021 primul model Multistrada echipat cu noul motor V4, instalat pe actualele modele sportive Panigale.

Ducati Multistrada 100.000Modelele Ducati Multistrada produse până în prezent

  • 2003 Multistrada 1000 DS
  • 2005 Multistrada 620
  • 2007 Multistrada 1100
  • 2010 Multistrada 1200
  • 2012 Multistrada Pikes Peak
  • 2015 Multistrada 1200 DVT
  • 2016 Multistrada 1200 Enduro
  • 2016 Multistrada 950
  • 2018 Multistrada 1260
  • 2019 Multistrada 1260 Enduro

Ducati Multistrada 100.000

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Una dintre cele mai frumoase motociclete produse de Honda în ultima perioadă, CB 1000 R, este primul model din noua categorie Neo-Sports Café.

Honda a lansat pentru prima dată modelul CB 1000 R în 2011, după care opțiunile publicului s-au schimbat și cererea de motociclete naked a crescut spectaculos.

Honda a răspuns cererii pieței transformând vechiul model naked sportiv într-un café racer modern, noul CB 1000 R apărut în 2018 fiind prima motocicletă dintr-o nouă categorie creată de Honda: Neo-Sports Café.

Formele reușite ale motocicletei sunt dublate de performanțele motorului, de componentele de calitate și de pachetul electronic existent.

Sistemul Throttle By Wire instalat pe motocicletă oferă pilotului posibilitatea să controleze motorul folosind cele trei moduri de pilotaj presetate, apărute pentru prima dată pe modelul RC213V-S și îmbunătățite pe Gold Wing și Africa Twin și un al patrulea mod denumit USER, în care pilotul poate seta fiecare parametru după dorință, fiind disponibile trei trepte ale livrării puterii, ale frânei de motor (EB) și ale controlului tracțiunii HSTC decuplabil.

Honda CB 1000 R

Fișa tehnică Honda CB 1000 R

Motor în 4 timpi cu patru cilindri în linie, DOHC, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI

Capacitate cilindrică: 998 cc, cursă și alezaj: 75,0 x 56,5 mm, raport de compresie: 11,6:1

Putere maximă: 143,5 CP (107 kW) la 10.500 rpm, cuplu maxim: 104 Nm la 8.250 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, sau dublu ambreiaj în ulei, transmisie finală pe lanț

Cadru din oţel, subcadru din aluminiu și basculă monobraț turnată din aluminiu

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată cu funcții separate Showa SFF-BP Ø 43 mm complet reglabilă

Suspensia spate: amortizor Showa cu reglaj pe preîncărcare și revenire

Cursă roată față 120 mm, cursă roată spate 130 mm

Honda CB 1000 R

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant radial de Ø 310 mm și etriere radiale Tokico cu patru pistonașe

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 256 mm și etrier Tokico cu două pistonaşe, ABS cu dublu circuit

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aluminiu cu cinci spiţe în “Y”

Anvelopă faţă: 120/70 ZR17, anvelopă spate: 190/55 ZR17

Lungime: 2120 mm, ampatament: 1455 mm, gardă la sol: 135 mm, înălțime la şa: 830 mm

Masă la plin: 212 kg, capacitate rezervor: 16,2 ltr, consum mediu: 6 ltr/100 km

Preț Honda CB 1000 R – 13.090 Euro

Motocicleta Honda CB 1000 R testată a fost pusă la dispoziție de firma importatoare Honda Romania – Moto cu sprijinul companiei Motor Team, dealer autorizat Honda.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 21 septembrie 2019.

Honda CB 1000 R

Echipamentul folosit la testul modelului Honda CB 1000 R

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Alpinestar Air Flo – Motor Team

Mănuşi Spidi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Forma F1

Pentru fanii firmei Honda am selecționat mai jos câteva dintre testele postate în ultima perioadă.

Honda CBR 650 R – test și prezentare – varianta video

Honda Gold Wing Tour DCT Airbag – test și prezentare video

Honda CB 500X – test și prezentare video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Atât Africa Twin CRF1100L, cât și versiunea Adventure Sports, au evoluat mult, fiind mai ușoare, mai puternice, mai performante.

CRF1100L

Noul Africa Twin CRF1100L are un șasiu mai ușor, carenaj mai îngust și o poziție de pilotaj revizuită.

Masa motocicletei este cu 4 kg mai mică (5 kg la Adventure Sports), motor de 1084 cmc, putere și cuplu mai mare și respectă normele EURO 5.

O unitate de măsurare inerțială cu șase axe gestionează cele trei moduri de livrare a puterii, controlul tracțiunii HSTC, sistemul ABS activ pe viraje, control al plecărilor pe o roată (Wheelie Control), controlul roții spate (Rear Lift Control) și un sistem de control special pe versiunea DCT (cornering detection functionality).

Bordul cu ecran color de 6,5” cu control tactil încorporează Apple CarPlay și conectivitate Bluetooth, farurile tehnologie LED au sistemul de ajustare pe timpul zilei DRL, iar pilotul automat (cruise control) este disponibil în configurație standard.

CRF1100L Africa Twin

Dacă prima generație lansată în 2016 a reprezentat un real succes comercial, cu peste 87.000 motociclete vândute în întreaga lume, sezonul 2020 se anunță a fi unul de referință pentru Africa Twin.

Confortul oferit la drum lung, tehnologia utilizată și abilitățile versiunii CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sunt puse în valoare de sistemul electronic de gestiune a amortizoarelor Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (SHOWA EERA) oferit ca opțiune de producător, în timp ce Africa Twin este complet redesenată, având un aspect mai agresiv, asemănător motocicletelor de raliu, parcă mai concentrată pe utilizarea off-road.

Cadrul a fost complet reproiectat, are subcadru din aluminiu, față de cel din oțel al generației anterioare și o basculă din aluminiu, realizată după modelul celei instalate pe motocicleta de motocros CRF450R.

CRF1100L Africa Twin

Noua unitate de măsurare inerțială pe șase exe instalată gestionează nu numai controlul tracțiunii HSTC cu șapte nivele de intervenție, ci și controlul plecărilor pe o roată (Wheelie Control) cu trei nivele, sistemul ABS activ pe viraje, cu setare pentru off-road, sistemul de control al roții de spate (Rear Lift Control) și sistemul instalat pe versiunea DCT, cornering detection, toate fiind noutăți pentru modelele 2020.

O setare off-road suplimentară este disponibilă, pe lângă cele trei moduri de pilotaj setate de fabrică, Urban, Tour și Gravel.

Versiunea Adventure Sports este acum și mai orientată către utilizarea off-road, oferind o protecție la vânt îmbunătățită, autonomie mai mare mulțumită capacității mărite a rezervorului de combustibil și amortizoare față/spate cu cursa mărită.

CRF1100L Africa Twin

Pentru a face motocicleta mai ușor de utilizat de o categorie mare de piloți, Honda a modificat partea din spate a motocicletei, făcând-o mai îngustă, șaua este și ea cu 40 mm mai îngustă, cu o formă care facilitează mișcările înainte-înapoi, având două poziții cu diferență de înălțime de 20 mm, pe lângă șaua originală fiind disponibile alte două șei, care oferă înălțimea minimă de 825 mm, respectiv pe cea maximă de 895 mm.

Ambele versiuni vor fi disponibile în magazinele rețelei oficiale Honda din România la începutul sezonului viitor, alături de gama largă de accesorii originale produse pentru noul Africa Twin CRF1100L.

CRF1100L Africa Twin

Fișa tehnică Honda Africa Twin (Adventure Sports) CRF1100L 2020

Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, cu biele defazate la 270o, SOHC, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.

Capacitate cilindrică: 1084 cc, cursă și alezaj: 92,0 x 81,5 mm, raport de compresie: 10,1:1

Putere maximă: 100 CP (75 kW) la 7.500 rpm, cuplu maxim: 105 Nm la 6.250 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, sau dublu ambreiaj în ulei, transmisie finală pe lanț

Cadru din oţel semi-dublu leagăn, subcadru din aluminiu și basculă monobloc turnată din aluminiu

CRF1100L Africa Twin

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa tip cartuș Ø 45 mm reglabilă

Suspensia spate: basculă monobloc turnată din aluminiu cu Pro-Link și amortizor Showa cu gaz, cu reglarea preîncărcării hidraulică de la distanță

Adventure Sports – opţional sistem Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA) față/spate

Cursă roată față 230 mm, cursă roată spate 220 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm și etriere radiale cu 4 pistonașe orizontale opuse

CRF1100L Africa Twin

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 256 mm și etrier cu 1 pistonaş

ABS cu dublu circuit și IMU, cu moduri on-road și off-road, decuplabil pe spate

Roată faţă 21”/spate 18”, jante din aluminiu cu spiţe

Anvelopă faţă: 90/90-21M/C 54H (tubeless la Adventure Sports)

Anvelopă spate: 150/70R18M/C 70H (tubeless la Adventure Sports)

Anvelope: Bridgestone Battlax Adventurecross Tourer / Metzler Karoo Street
Lungime: 2330 mm, ampatament: 1575 mm, gardă la sol: 250 mm

CRF1100L Africa Twin

Înălțime la şa: 850/870 mm, şa joasă: 825 mm, şa înaltă: 895 mm (opţionale)

Masă la plin: 226 kg (MT), 236 kg (DCT), Adventure Sports: 238 kg (MT), 248 kg (DCT)

Masă la plin Adventure Sports cu suspensie Showa EERA: 240 kg MT (250 kg DCT)

Capacitate rezervor: 18,8 ltr, Adventure Sports: 24,8 ltr

Consum mediu: 4,9 ltr/100 km (MT), 4,8 ltr/100 km (DCT)

CRF1100L Africa Twin

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Stabilit în România la începutul anilor ‘90, Alan Palmer a fost singurul cetățean britanic care a ajutat constant și dezinteresat motociclismul din țara noastră.

Alan Palmer

Vlad Haralambie, Tiberiu Troia & Alan Palmer – 1996

L-am cunoscut și ne-am împrietenit în 1994, când, fiind recent stabilit în România, Alan Palmer a mers la sediul Federaţiei Română de Motociclism oferindu-si ajutorul.

Pentru că nimeni din persoanele de decizie din conducerea Federaţiei de Motociclism nu vorbea engleza, nu au ştiut cum să scape mai repede de el şi i-au dat contactele lui Vlad Haralambie şi al meu, noi doi fiind prieteni nedespărţiţi, parteneri şi membri ai aceleiaşi grupări sportive, Moto Club Number One, devenită mai târziu Yamaha Racing Team Romania.

Alan Palmer

Yamaha Racing Team Romania in 1996 – Alan Palmer, Tiberiu Troia, Vlad Haralambie, Dragoş Panaitescu, Tănase Drăghici, Cristian Bratovici

Ca semn al recunoaşterii noastre pentru mărinimia şi pasiunea pe care ne-a arătat-o zilnic, am hotărât imediat să-l alegem Preşedinte al grupării noastre.

Fără să aibă nici o pretenţie financiară, Alan Palmer a adus două motociclete Honda RS 125, motociclete cu care unul dintre fii sai, Chris Palmer, de şase ori învingător al cursei Tourist Trophy din Insula Man, câştigase multe curse în Marea Britanie.

Alan ne-a pus la dispoziție motocicletele, ocupându-se personal de întreţinerea lor şi costurile necesare, cu o singură condiţie: să mergem cu ele si, pe cât se poate, să câștigăm cursele.

Alan Palmer

Alan Palmer pe prima treaptă a podiumului – Cupa FRM 1998

Pe lângă motociclete, Alan a adus echipament şi, poate cel mai important lucru, experienţa şi informaţiile la care avusese acces, mergând cu noi la curse, prezent zi de zi în parcul de motoare, făcând reglajele fine ale motoarelor şi munca obişnuită de întreţinere a mecanicilor.

Anul 1998 a reprezentat ultimul an de participare la competiţii a seniorilor echipei, an în care echipa a reuşit să cucerească Cupa Federaţiei de Motociclism, devansând puternica echipă General Turbo – IMGB, pentru prima dată în ultimii 15 ani, performanţa fiind încununată şi de titlurile de Vicecampioni reuşite de Tase şi de mine la 125 cc, respectiv la 250 cc, precum şi titlul de Campion la una din clasele de juniori.

Anii au trecut, echipa şi-a încetat activitatea, dar prietenia noastră a continuat.

Alan Palmer

Chris Palmer pe circuitul Scarborough – Oliver’s Mount

Am urmărit împreună evoluţia lui Chris Palmer, care a continuat să câştige curse pe circuitele stradale din Marea Britanie, Irlanda şi Insula Man până în 2014, când a hotărât să se retragă, devenind unul dintre cei mai cunoscuţi comentatori de motociclism din Marea Britanie.

Asta până cu câteva zile în urmă, când Alan ne-a părăsit, după o grea suferință și a plecat într-o lume în care va întâlni vechi prieteni, mari campioni de motociclism.

Ziua în care ne-am despărțit de prietenul nostru Alan a fost și ziua în care am făcut cunoștință cu fiul său Chris, venit în România să-și ia rămas bun de la tatăl său.

A fost prima întâlnire cu marele campion, ziua în care ne-am cunoscut după nenumărate povești spuse de Alan, ziua în care ne-am despărțit de un vechi prieten, dar am câștigat alt prieten, pe fiul său.

Alan Palmer

Am promis că ne vom revedea, de data asta pe Insula Man, leagănul motociclismului de viteză, locul în care noul nostru prieten este o legendă vie, ca să bem o halbă de bere rememorând zilele minunate petrecute împreună cu Alan Palmer, binefăcătorul motociclismului din România.

Farewell my friend !

Rest in peace Alan !


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Termoscud® și Gaucho sunt cele două tipuri de protecții moto pentru sezonul rece pe care Tucano Urbano le oferă cu asigurare pe teritoriul României.

Tucano Urbano

Știrea prospătă, anunțată cu puțin timp în urmă de importatorul produselor Tucano Urbano, compania The Bike Hub Romania, este foarte importantă pentru cei puțini care folosesc motocicleta în lunile cu temperaturi scăzute.

De mulți ani folosesc motocicleta non-stop, cu excepția zilelor în care este zăpadă pe stradă, doar pentru că mersul pe zăpadă cu motocicleta este interzis de legea din România.

Sunt zile în care mă întâlnesc pe străzi numai cu câteva scutere care livrează pizza, care, evident nu sunt echipate cu nici o protecție, fiind scutere de firmă.

Pe motocicletă folosesc doar protecții pentru mâini, dar produsele firmei Tucano Urbano, Termoscud® și Gaucho, acele șorțuri de protecție atât de întâlnite în țările din vestul Europei, mi-au făcut cu ochiul întotdeauna.

Unul dintre principalele motive pentru care încă nu am cumpărat o astfel de protecție a fost gândul că nu poate rezista mult pe o motocicletă parcată în București, demontarea ei fiind o problemă de minute, sau chiar de secunde, în cazul în care curelele de fixare sunt tăiate.

Decizia producătorului Tucano Urbano de a include în prețul produselor asigurare la furt a fost luată împreună cu importatorul The Bike Hub, pentru a susține dezvoltarea mobilității urbane și extinderea perioadei de folosire a scuterului sau a motocicletei.

Tucano Urbano

Asigurarea de furt pentru Termoscud®/Gaucho este gratuită și este valabilă pentru un an de la momentul achiziției.

În cazul unui furt, proprietarul obține un nou produs, dar care nu va mai fi asigurat încă o dată. Asigurarea este valabilă pentru produsele Termoscud® și Gaucho care se montează pe scutere și motociclete.

Este obligatoriu ca protecțiile să fie cumpărate de la dealerul oficial din România iar asigurarea de furt se acordă doar pe teritoriul României.

Pentru activarea asigurării gratuite a produsului Termoscud® sau Gaucho, în maxim 20 zile de la achiziție se completează formularul de pe pagina de web, în secțiunea “Activate the Termoscud®/Gaucho insurance”
https://www.tucanourbano.com/en/sp/corporate/assicura-termoscud

Odată cu această măsură de siguranță inclusă în prețul protecțiilor, este posibil ca cei care folosesc motocicletele în sezonul rece să instaleze produsele firmei Tucano Urbano, recent intrate pe piața din România, mai ales pentru că firma italiană este lider al producției acestei categorii de protecții.

Tucano Urbano

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Rezultatul reprezintă un nou record al Marii Britanii (260,965 mph), iar Guy Martin se pregătește să-l îmbunătățească la 300 mph cu aceeași motocicletă.

Guy Martin

Guy Martin este unul dintre veteranii curselor din Insula Man, reușind în cei 14 ani în care a concurat 17 clasări pe podium și trei recorduri mondiale de viteză pe diferite vehicule, rezultate omologate de Guinness Book.

Participând pe 10 septembrie 2019 la una dintre etapele campionatului Straightliners, pe pista aeroportului din mica localitate Elvington, cunoscutul pilot a reușit să se claseze pe primul loc la categoria la care a concurat, stabilind recordul de viteză al Marii Britanii în proba de o milă cu start de pe loc.

Guy Martin

Guy Martin a concurat pe o motocicletă Suzuki Hayabusa pe care a cumpărat-o și a încredințat-o prietenului său, Jarrod “Jack” Frost, vechi colaborator al său, împătimit la rândul sau de viteză.

Hayabusa a fost preparată și echipată cu admisie prin supraalimentare, motorul furnizând în noua varianta 830 bhp (brake horsepower), echivalent a 882 CP.

Rezultatul reușit și primele fotografii au fostGuy Martin publicate pe contul de Instagram Steve McDonald Photography, fiind preluate imediat de marile publicații de specialitate.

Guy a apărut pentru prima dată cu noua sa motocicletă în luna mai, la Ballykelly North West Speed Trials, etapă a campionatului Irlandei de viteză pe circuit, motocicleta având carenajul original, după care a reușit 257 mph la o etapă de curse de accelerație organizată în cadrul aceluiași campionat Straightliners, în iunie 2019, pe aceeași pistă a aeroportului din Elvington, de această dată cu un carenaj special construit.

După ultima performanță reușită, Guy Martin a declarat că pregătește o nouă tentativă de îmbunătățire a recordului, în încercarea de a atinge 300 mph (482 km/h), aducând câteva noi modificări motocicletei.

Guy Martin

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.

Guy Martin


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Pastrând și varianta tradițională, vopsită în culoarea firmei, roșu, versiunea 2020 a puternicei motociclete naked devine Monster 1200 S black on black.

Monster 1200 S black on black

Cu o lună înaintea prezentării modelelor 2020, Ducati începe să dezvăluie câte puțin din surprizele pregătite pentru sezonul viitor.

Și pentru că nimeni nu se aștepta la dezvelirea unui model nou, a fost făcută publică noua variantă coloristică pentru Monster 1200 S, având componente vopsite în negru lucios, care alternează cu altele finisate în negru mat.

Monster 1200 S black on black

Apărut pentru prima oară în 1993, Monster a fost un model reprezentativ pentru segmentul Sport Naked, iar versiunea actuală continuă să exprime esența acestei categorii cu maximum de efect.

Monster 1200 este echipat cu motorul Testastretta 11o DS, care produce o putere maximă de 147 CP la 9250 rpm și un cuplu livrat liniar. Performanțele motorului sunt gestionate de sistemul Ride by Wire și de platforma inerțială, care asistă un pachet eletronic modern: ASB activ pe viraje, control al tracțiunii și controlul plecărilor pe o roată.

Monster 1200 S black on black

Versiunea 1200 S accentuează performanțele sportive ale modelului, mulțumită furcii de față Öhlins Ø 48 mm și amortizorului spate, ambele complet reglabile, în timp ce sistemul de frânare beneficiază de componente de calitate, discuri de Ø 330 mm semiflotante și etriere monobloc radiale Brembo EVO M50.

Monster 1200 S black on black

Motocicleta este echipată în configurație standard cu sistem Quick Shift în dublu sens, roți turnate din aliaj din aluminiu cu trei spițe în Y, lumini Daytime Running Light și semnalizatoare sistem LED.

Noul Monster 1200 S black on black, sau varianta vopsită în rosu vor putea fi comandate începând din luna octombrie la magazinul din București al importatorului autorizat Ducati România, compania Metrotehnica Internațional.

Monster 1200 S black on black

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Importatorul autorizat în România al motocicletelor Indian organizează un eveniment la Cluj în perioada 3-6 octombrie.

Motocicletele Indian la Cluj

Motocicletele Indian sunt prezente în România începând de anul trecut, iar firma importatoare, ASP Group, este una dintre cele mai puternice companii implicate în comerțul cu vehicule de teren, reprezentând în țara noastră concernul Polaris și alți câțiva producători importanți.

În afară de magazinul din București și rețeaua de dealeri autorizați, firma a deschis recent un magazin propriu în Cluj.

Aici se va desfășura în perioada 3-6 octombrie o campanie de prezentare a motocicletelor Indian, zile în care câteva modele vor fi puse la dispoziția publicului, deținători de motociclete sau doar pasionați.

Evenimentul va fi organizat pe poligonul Vertical Moto din cadrul complexului comercial VIVO, unde, sub îndrumarea personalului firmei importatoare, cei interesați vor putea testa motocicletele.

Indian FTR 1200 Race Replica la Cluj

Pentru înscriere și pentru mai multe detalii este necesar să contactați organizatorii pe adresa de email office@aspgroup.ro sau la numărul de telefon 0728.960.870.

Este un început promițător, îmi închipui că pasionații de motociclete din toată țara își doresc să participe la astfel de evenimente în orașul lor, dar, deocamdată, acest prim eveniment va avea loc la Cluj.

Să sperăm că vor urma și altele, pentru că vânzările de motociclete sunt într-o creștere constantă în România, chiar dacă veniturile românilor nu cresc în același ritm.

Asta înseamnă că interesul este în creștere, spre deosebire de unele țări bogate, în care tineretul nu mai este atât de atras de motociclete, ca altă dată.

Deci dați năvală și începeți înscrierile, ne vedem la Cluj.

Zac Brown Indian Cheiftain

Indian Chieftain standard

Până atunci, ca să vă pregătiți sufletește pentru ceea ce urmează, am selecționat mai jos câteva materiale, prezentări ale unor modele Indian interesante.

Indian FTR 1200 S Race Replica – pregătire de livrare (Unboxing)

Indian Chieftain Limited – test și prezentare – varianta video

Indian lansează ediția limitată Roadmaster Elite 2019, un touring ultra-premium

Prezentare Indian Chief Dark Horse – varianta video

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Lansat într-o primă variantă în toamna anului 2013, Yamaha MT-09 a devenit în scurt timp un succes de piață, acest prim model fiind însoțit de o întreagă gamă, cu capacități cilindrice de la 125 cc, până la 1000 cc.

Fișa tehnică Yamaha MT-09

Motor CP3 în patru timpi, cu trei cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 847 cmc, cursă și alezaj: 78,0 x 59,1 mm, raport de compresie: 11,5:1.

Putere maximă: 115 CP (84,6 kW) la 10.000 rpm, cuplu maxim: 87,5 Nm la 8.500 rpm.

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț.

Cadru tip Diamant turnat din aluminiu, basculă din aluminiu.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică KYB Ø 41 mm complet reglabilă cu funcții separate, cursă roată față 137 mm.

Suspensia spate: amortizor KYB cu reglaj pe preîncărcare și revenire, cursă roată spate 130 mm.

Yamaha MT-09

Frână față hidraulică cu disc flotant din oțel de Ø 298 mm și etrier cu patru pistonașe, ABS.

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier flotant cu un pistonaş.

Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj ușor cu cinci spiţe duble.

Lungime: 2075 mm, ampatament: 1440 mm, înălțime la şa: 820 mm.

Gardă la sol: 135 mm, masă la plin: 193 kg, capacitate rezervor: 14 ltr, consum mediu: 5,5 ltr/100 km

Motocicleta Yamaha MT-09 testată a fost pusă la dispoziție de Motodynamics SRL, importator autorizat Yamaha.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 7 septembrie 2019.

Yamaha MT-09

Echipament folosit la testul modelului Yamaha MT-09

Cască CMS GP4 Delta

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Alpinestar Air Flo – Motor Team

Mănuşi Spidi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Forma F1

Pentru fanii firmei Yamaha am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.

Yamaha MT-03, o ofertă cu de toate

Yamaha MT-03 – test și prezentare video

Yamaha YZF-R1 modificată – test și prezentare video

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe  FacebookLinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  
×