Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    211
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    6.809

Postări în blog

Tiberiu Troia

Pentru prima dată în Romania, instructorii California Superbike School vă așteaptă în această toamnă pe circuitul Motorpark Adâncata la două sesiuni de instruire.

California Superbike School

Înființată în anul 1980, California Superbike School este probabil cea mai veche școala de pilotaj și perfecționare în activitate, fondatorul ei fiind Keith Code, fost pilot de motociclism, instructor și scriitor.

De la înființare, cursurile școlii au avut loc în 48 țări, pe 90 de circuite și au fost absolvite de peste 250.000 de cursanți din întreaga lume.

Fiind considerat de mulți cel mai cunoscut instructor pentru circuit și ca cel mai încununat de succes, Keith Code a dezvoltat o metodologie specială, cursurile fiind predate de instructori pregătiți de el personal, în Europa existând un colectiv de 25 de astfel de instructori (nici unul din România), care călătoresc între circuitele pe care sunt organizate cursurile.

Tehnicile predate pot fi folosite de orice motociclist și se aplică oricărui tip de motocicletă, fie că este una sportivă, un touring, cruiser sau un supermoto.

Cursurile școlii sunt structurate pe patru niveluri, de la identificarea și abordarea celor mai frecvente șase erori făcute atăt de începători cât și de piloții profesioniști, până la dezvoltarea unui program personalizat pentru fiecare cursant în parte, în ultimul stagiu.

Absolvenții cursurilor au reușit de-a lungul anilor să cucerească competiții importante, cel mai cunoscut dintre piloți fiind campionul mondial la clasa 500 cmc Wayne Rainey, în timp ce cărțile scrise de Keith Code, “A Twist of the Wrist” și „Soft Science of Roadracing Motorcycles”, au devenit cele mai vândute cărți de profil, fiind traduse în mai multe limbi: germană, spaniolă, franceză, italiană, rusă, poloneză, olandeză, estoniană, turcă și japoneză.

În România premiera va avea loc vineri 21 septembrie când, începând de la ora 7.30, până la ora 18.00, se va desfășura prima zi de cursuri California Superbike School pe circuitul Motorpark Adâncata, urmată de cea de-a doua sesiune, pe 15 octombrie.

Mai multe informații despre program și alte aspecte legate de California Superbike School puteți afla accesând pagina www.facebook.com/Romaniasuperbikeschool, sau   www.superbikeschool.ro.

Le urez succes celor care au demarat această inițiativă, orice școală nouă este binevenită, mai ales că școlile de conducere din România sunt un dezastru, poate și din cauza legislației din domeniu.

Singura remarcă este că orarul anunțat este puțin cam optimist, fiind dificil de ajuns în timp util și de a porni activitatea la ora 7.30 dimineața.

Bine ai venit, California Superbike School și succes băieți, ne vedem vineri la Adâncata !

California Superbike School

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

RM-Z250 2019, motocicleta de motocros pregătită pentru clasa MX2, are un motor cu mai multă putere și cuplu, cadru, basculă și amortizoare noi.

RM-Z250 2019

Pe lângă toate aceste componente schimbate, motocicleta are ultima versiune a sistemului Suzuki Holeshot Assist Control și sistem de management a tracțiunii, ambele îmbunătățind performanțele, în timp ce formele agresive completate de noul design o fac mai atrăgătoare.

Motorul

Proiectul noului motor a avut ca scop principal îmbunătățirea puterii și a manevrabilității, fapt pentru care motorul realizat pentru RM-Z250 2019 a suferit modificări importante față de generația anterioară.

Puterea maximă a fost majorată cu ajutorul unei chiulase redesenate având admisia și evacuarea optimizate. Axa cu came care comandă admisia are un profil modificat, care, majorând cursa supapelor, a majorat puterea, permițând un răspuns mai bun al accelerației pe întreaga plajă de turație.

Suprafața utilă a filtrului de aer majorată cu 30% și traseul modificat al traseului aerului din airbox au mărit puterea la orice turație a motorului, în timp ce puterea obținută la turație mare a fost influențată de noul injector dublu, care înlocuiește vechiul model, cu un singur injector.

RM-Z250 2019

Pe lângă injectorul principal, injectorul secundar este situat lângă airbox, oferind aerului și carburantului mai mult timp pentru amestec înainte de explozie, răspunsul accelerației fiind influențat și de majorarea cu 17% a presiunii carburantului, datorită noului corp al accelerației.

Pentru o mai bună transmitere a puterii la roată au fost modificate rapoartele în cutia de viteze, viteza a doua, probabil cea mai importantă la o astfel de motocicletă, fiind majorată, la fel ca raportul final, de la 49/13 la 50/13.

În fine, eșapamentul a fost lungit cu 99 mm față de cel al generației anterioare, având o nouă structură și alte materiale în componență.

Șasiul

Probabil că sarcina colectivului de proiectanți de a desena șasiul noului model RM-Z250 2019 a fost tot atât de dificilă, în lupta permanentă cu gramele și milimetrii.

Cadrul este mai rigid torsional cu 10% și are cu 370 grame mai puțin.

Bascula a fost realizată cu ajutorul unei tehnologii utilizate de multe ori la eșapamente, mai puțin la cadru sau basculă – hidroformarea. În acest fel nu a mai fost nevoie de sudură, economisindu-se 80 gr., la care se adaugă alte 30 gr. câștigate prin modificarea patinei de lanț de pe basculă.

RM-Z250 2019

Cursa pentru reducerea masei a fost continuată prin schimbarea bridelor de prindere a motorului pe cadru, cele vechi fiind din oțel, înlocuite cu unele din aluminiu, astfel fiind câștigate 90 gr., motorul fiind instalat pe cadru cu 8,5 mm mai sus.

Reproiectarea rezervorului de combustibil a adus o economie de 312 gr., in timp ce o sa mai ingusta a contribuit cu 274 gr. la reducerea masei.

Suspensiile complet reglabile sunt furnizate de KYB, pe față arcurile înlocuind amortizoarele cu aer ale modelului anterior, fața fiind cu 370 gr. mai ușoara, în spate conexiunile amortizorului fiind și ele cu 15 gr. mai ușoare.

Campania de reducere a masei este încheiată de noile jante mai ușoare, de aici fiind economisite alte 100 gr., echilibrând plusul de greutate datorat discului de frână față de 270 mm, mai mare cu 20 mm.

RM-Z250 2019

Sistemele electronice

Suzuki Holeshot Assist Control și sistemul de management al tracțiunii ale noului RM-Z250 2019 sunt îmbunătățite, oferind piloților șansa de a pleca mai tare din grila de start și a rămâne în plutonul din față.

Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) a fost dezvoltat pentru a avantaja piloții la start optimizând momentul aprinderii, pentru a face plecarea cât mai eficace, sistemul având două moduri care modifică momentul aprinderii, piloții având posibilitatea să aleagă în funcție de suprafața pe care rulează și aderența terenului.

Modul A întârzie momentul aprinderii, oferind o livrare mai lină a puterii, pentru utilizarea pe o suprafață tare sau alunecoasă, eficientizând tracțiunea.

Modul B este recomandat în condiții normale sau pe suprafețe aderente, pentru că grăbește momentul aprinderii pentru o plecare agresivă din grilă.

RM-Z250 2019

S-HAC se dezactivează și momentul aprinderii revine la cel normal după șase secunde, când pilotul schimbă în viteza a patra sau când accelerația este închisă.

Modificările implementate fac motorul mai ușor de controlat înainte, după start și îmbunătățesc controlul accelerației până la primul viraj.

Odată trecut de primul viraj, sistemul de management al tracțiunii permite pilotului să păstreze un avantaj față de concurență, unitatea centrală ECU monitorizând poziția accelerației, viteza de rotație a motorului și treapta din cutia de viteze, cu aceste informații controlând momentul aprinderii și reglând injecția de combustibil, pentru optimizarea tracțiunii.

Sistemul de pe RM-Z250 2019 se deosebește de cel instalat pe motocicletele de stradă pentru că nu controlează rotația roții de spate, nu controlează tracțiunea în momentul în care roata derapează, ci oferă un control constant, care optimizează tracțiunea pe toată durata funcționării.

Suzuki RM-Z250 2019 va putea fi comandat la magazinul firmei Motor Team din București, dealer oficial al companiei importatoare Suzuki România.

RM-Z250 2019

Pentru fanii firmei Suzuki am selecționat mai jos câteva articole postate în ultimul timp.

Prezentare Suzuki GSX250R model 2018

Suzuki GSX-R1000 model 2017 – test pe Hungaroring

Suzuki GSX-R1000 modelul 2017, cel mai puternic GSX-R de până acum

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Scrambler Icon este nonconformist, un amestec de tradiție și inovație, mai confortabil, mai sigur și mai contemporan ca niciodată.

Scrambler Icon

Lansată ca marcă separată a companiei Ducati, Scrambler a intrat pe piață în 2015 cu câteva modele, dintre care cel mai vândut a fost Icon.

La numai trei ani de la apariție, Ducati prezintă noul model Scrambler Icon, cu multe îmbunătățiri față de prima versiune, unele poate mai greu de observat.

Principala modificare este introducerea sistemul ABS activ pe viraje produs de Bosch.

Implementarea acestui sistem a făcut posibilă apariția sistemului de autodeconectare a semnalizatoarelor, funcție posibilă datorită existenței unității de măsurare inerțială care comandă sistemul ABS pe viraje.
Scrambler Icon

Poziția pilotului a fost modificată, datorită unui nou ghidon și a unei șei mai plate, împreună cu modificarea amortizorului spate, toate aceste schimbări oferind pilotului mai mult confort.

Tot pentru confort a fost instalat sistemul Ducati Multimedia, care oferăă pilotului posibilitatea de a-și conecta telefonul sau sistemul de comunicare cu pasagerul.

Ambreiajul a fost modificat, acționarea fiind hidraulică, cu o acțiune mai fină a manetei, care are acum și posibilitatea de a fi reglată.

Scrambler Icon

Bordul LCD are indicator pentru nivelul de combustibil, farul este nou și se pot remarca câteva modificări exterioare: panouri din aluminiu laterale mai groase ale rezervorului de combustibil, motorul vopsit în negru și o altă finisare a jantelor turnate.

Noul Scrambler Icon va fi disponibil începând din noiembrie în două versiuni coloristice și este de așteptat că va avea un aport important în vânzările de motociclete Scrambler, nume care a reușit să se impună încă de la apariție, peste 55.000 de unități fiind vândute până acum.

Scrambler Icon va putea fi văzut și comandat la magazinul Ducati România al firmei Metrotehnica Internațional, importator autorizat Ducati în România.

Scrambler Icon

Pentru fanii mărcii Scrambler, mai jos am selecționat câteva dintre articolele postate în ultimul timp.

Scrambler 1100 – test şi prezentare – varianta video

Cele mai reușite Ducati Scrambler în finala concursului Custom Rumble  

Scrambler Desert Sled – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Vă propunem o soluție pentru descongestionarea traficului, motiv pentru care am organizat Cupa La Volan cu scuterul Piaggio MP3, cu participarea colegilor de la Digi24, UTV și ProFM.

Au răspuns cu mare entuziasm colegi de la Digi24, UTV și ProFM, în cel de-al doilea episod fiind invitat Stelian Muscalu, realizatorul emisiunii Business Club, difuzată de Digi24.

Fiind singurul motociclist dintre colegii care au participat la acțiune, eram foarte curios să-i aflu părerea, Stelian conducând zilnic o motocicletă complet diferită de cea pe care am testat-o aici.

Chiar dacă scuterele, în special cele cu trei roți, nu sunt pasiunea lui Stelian sau a mea, părerea noastră a fost aceeasi: scuterul Piaggio MP3 poate fi o soluție de deplasare eficientă în oraș, după cum veți putea observa în filmul de mai sus.

Așadar, Cupa La Volan ediția a 3-a, cu scuterul Piaggio MP3, primul episodul al doilea cu Stelian Muscalu, film prezentat în emisiunea La Volan difuzată de postul Digi24 sâmbătă 8 septembrie 2018.

Scuterul Piaggio MP3

Scuterul Piaggio MP3 testat în Cupa La Volan a fost pus la dispoziție de compania The Bike Hub Romania, importatorul autorizat Piaggio în România.

Filmul a fost transmis în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 8 septembrie 2018.

Pentru cei care nu cunosc scuterul Piaggio MP3, mai jos am postat prezentarea modelului Piaggio MP3 Yourban LT 300ie, material prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de postul Digi24 sâmbătă 21 aprilie 2018 și primul episod din Cupa La Volan cu Piaggio MP3.

Piaggio MP3 Yourban LT 300ie – test și prezentare – varianta video

Cupa La Volan ediția a 3-a cu Piaggio MP3 – primul episod

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Una dintre cele mai interesante motociclete de la clasa Superbike, Aprilia RSV4 RR este și una dintre cele mai neglijate motociclete în România.

Pachetul electronic instalat pe acest model este poate cel mai complex dintre cele existente pe motocicletele de serie ale momentului.

El provine din tehnologia implementată pe motocicletele din Campionatul Mondial de Superbike, fiind cel mai complet și rafinat de pe piață.

Setul de control dinamic este singurul care permite auto-calibrare, wheelie control și include ATC (Aprilia Traction Control), AWC (Aprilia Wheelie Control), ALC (Aprilia Launch Control) și AQS (Aprilia Quick Shift).

Aprilia RSV4 RR

Fișa tehnică Aprilia RSV4 RR

Motor în 4 timpi cu patru cilindri gemeni în V la 65o, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică, accelerație Ride-by-Wire

Capacitate cilindrică: 999,6 cc, cursă și alezaj: 78,0 x 52,3 mm

Raport de compresie: 13,6:1

Putere maximă: 148 kW (201 CP) la 13.000 rpm, cuplu maxim: 115 Nm la 10.500 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte tip casetă, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț

Cadru din aluminiu cu elemente turnate și presate, basculă turnată din aluminiu

Înălțimea și înclinarea motorului reglabile, înălțimea axului basculei reglabilă

Amortizor de direcție Sachs nereglabil

Aprilia RSV4 RR

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Sachs Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 120 mm

Suspensia spate: amortizor Sachs complet reglabil, cursă roată spate 130 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant din oțel de Ø 320 mm și etriere radiale Brembo Monobloc M430 cu 4 pistonașe, pompă de frână radială, ABS Bosch 9MP

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 220 mm și etrier Brembo flotant cu 2 pistonaşe

ABS reglabil cu 3 nivele de intervenţie și sistem Rear wheel Lift-up Mitigation decuplabil

Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj ușor cu 5 spiţe duble

Lungime: 2040 mm, ampatament: 1590 mm, înălțime la şa: 845 mm

Gardă la sol: 130 mm, masă la gol: 182 kg, capacitate rezervor: 18,5 ltr.

Motocicleta Aprilia RSV4 RR testată a fost pusă la dispoziție de compania The Bike Hub Romania, importator oficial Aprilia în România.

Aprilia RSV4 RR

Echipament folosit la test

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă Clover Rainjet WP – Motor Team

Pantaloni FLM Greyhound Air

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Aprilia RSV4 RR

Pentru fanii firmei Aprilia, mai jos sunt alte teste și materiale video ale unor modele prezentate în ultimul timp.

Aprilia RSV4 RR, motocicleta de competiție înmatriculabilă – pregătire de livrare (Unboxing)

Aprilia Dorsoduro 900, un Supermoto pentru fiecare zi

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Desfășurată pentru prima dată în 1998, cursa de la Schwanenstadt rezervată motocicletelor veterane a atras interesul piloților de motociclism din generațiile trecute.

Oldtimer GP Schwanenstadt

Circuitul local de motocros s-a bucurat de recunoaștere internațională în 1977, când s-a desfășurat prima cursă de Campionat Mondial.Oldtimer Schwanenstadt 2018

Până în anul 2012, aici au fost organizate 22 etape de Campionat Mondial de Motocros , iar în 1993 circuitul a găzduit o ediție a Marelui Premiu al Națiunilor.

În ultimii ani clubul local a organizat curse de supermoto, dar competiția care se bucură de cel mai mare număr de spectatori este cursa motocicletelor clasice.

În fiecare an sunt invitați mari campioni ai anilor trecuți, care participă la o clasă rezervată legendelor.

În aceasta cursă demonstrativă iau startul atât vedetele locale, cât și campioni din țările învecinate, sau vedetele invitate.

La ediția trecută, desfășurată în septembrie ,au participat Freddie Spencer, singurul pilot care a reușit să cucerească trei titluri de campion mondial în acelasi an, la 250, 500 și 750 cmc, Carlos Lavado, campion mondial la 250 cmc și cele mai vestite echipaje de ataș.

Schwanenstadt

Cu Freddie Spencer la cursa Schwanenstadt Oldtimer GP 2016

Anul acesta au răspuns invitației făcute de organizatori nu mai puțin de nouă campioni mondiali, dintre care cel mai cunoscut este Giacomo Agostini, cel mai galonat pilot din istoria motociclismului de viteză.

Schwanenstadt

Giacomo Agostini

Vor fi prezenți Wayne Garden, campion mondial la 500 cmc, Jon Ekerold, campion mondial la 350 cmc, iar la ataș se vor alinia la start trei echipaje victorioase în campionatul mondial: Rolf Biland, de șapte ori campion mondial împreună cu Kurt Waltisperg, Tim Reeves, lider al clasamentului actual al ediției 2018, cu șapte titluri de campion mondial, coechipier Mark Wilkes și Bennie Streuer, fiul marelui campion Egbert Streuer, cel mai mare pilot al motociclismului olandez.

Schwanenstadt

Wayne Gardner

Ca și în 2016, când am reușit să iau un scurt interviu lui Freddie Spencer, voi merge  la Schwanenstadt împreună cu prietenul meu Vlad Haralambie, unde suntem așteptați cu acreditări de presă și voi încerca să conving cât mai mulți dintre marii piloți prezenți să spună căteva cuvinte despre cariera lor glorioasă și impresii despre acest eveniment.

Oldtimer GP Schwanenstadt

Rolf Biland si Kurt Waltisperg

Pentru cei care nu au urmărit relatările cursei de acum doi ani, mai jos se află articolele postate cu acea ocazie.

Cum a fost la Oldtimer GP 2016

Cum a fost prezentată la TV cursa Oldtimer GP 2016 – Schwanenstadt

Christian Zwedorn, Vice-Campion European la Supersport – cum l-am cunoscut și cum l-am reîntâlnit după 25 de ani

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Sportster este cu siguranță familia de motociclete cu cea mai lungă viață din istorie și, probabil, produsul industrial aflat în aceeasi situație.

În toată această perioadă, folositorii acestor motoare, pasionații de moto, le-au modificat, la rândul lor, motocicletele Sportster devenind bobber, chopper, scrambler, café racer, sau chiar enduro.

Ride Ride Slide

Prezentarea celor două modele noi Sportster în Croația

Cei de la fabrică au urmărit tendințele pieței și modul în care motocicliștii transformă și personalizează motocicletele, pentru a putea oferi un produs mai aproape de nevoile reale.

De-a lungul anilor au demarat tot felul de acțiuni prin care au încercat să fie aproape de folositorii motocicletelor, au lansat proiecte în care oamenii de pe stradă au fost implicați, oamenii din firmă au călărit motoarele alături de clienții lor, pentru a simți pulsul și au făcut asta în mai multe țări, nu numai acasă, în Statele Unite.

Recent, după mai mult de șase decenii de existență a familiei Sportster, când unii poate credeau că nu mai poate apare nimic nou, Harley-Davidson a lansat încă două modele noi, apărute ca urmare a monitorizării modului în care motocicletele vechi erau modificate de proprietari după achizitie.

Sportster

Harley-Davidson Iron 1200

Iron 1200 și Forty-Eight Special, asemănătoare la prima vedere, completează cele două modele de la care s-a pornit, Iron 883 și Forty-Eight.

Primul model, Iron 883, a fost motocicleta care a marcat începutul curentului Dark Custom, după care tot mai multe modele au fost prezentate în nuanțe de cenușiu, negru mat, cu accente de negru lucios și cu din ce în ce mai puțin crom, moda fiind urmată și de alți mari producători.

După bucuria începutului

Iron 883 s-a bucurat de un succes comercial spectaculos și a fost prima motocicletă pentru mulți proaspeți motocicliști, dar, după entuziasmul achiziției, unitățile service ale dealerilor au primit foarte multe cereri de majorare a puterii, implicit a capacității cilindrice și uneori a schimbării unor părți componente, pentru a modifica poziția pilotului.

Sportster

Harley-Davidson Forty-Eight Special

Câțiva ani mai târziu a apărut un al doilea model din familia Sportster care a adus multe vânzări, Forty-Eight, un retro nostalgic având poziția pilotului asemănătoare cu cea a motocicletelor de curse din anii ‘50.

Dar, ca și în cazul Ironului 883, după euforia inițială a utilizării unei motociclete cu aspect retro, mulți proprietari au apelat la accesorii oferite de producător sau de alte firme specializate, pentru a modifica poziția pilotului, la început interesantă, dar obositoare la drum lung.

Cererile tot mai numeroase de accesorii care urmau să modifice formele celor două modele ar fi trebuit să încânte producătorul, vânzarea de piese și accesorii reprezentând dezideratul magazinelor, dar departamentul de design nu s-a mulțumit cu succesul facil și vânzarea de accesorii, ci a hotărât că trebuie să vină în întâmpinarea clienților și să producă modelele pe care ei și le doresc.

Sportster

Râspunsul producătorului

Și atunci au apărut cele două modele noi, Iron 1200 și Forty-Eight Special.

Rețeta primului începe cu puterea motorului, prin înlocuirea motorului Evolution 883 cu cel de 1200.

Un Evolution 1200 livrează cu 36% mai mult cuplu decât motorul Evolution 883, care echipează modelul Iron 883, adică 99 Nm, față de 68 Nm.

În afară de performanțele motorului, poziția pilotului este complet diferită de cea a variantei mai mici.

Înălțimea șeii este mai mică decât la Iron 883, iar ghidonul este mult mai înalt, în timp ce scărițele sunt poziționate tot la mijloc.

Sportster

Nici grafica nu a fost uitată, modelul care decorează rezervorul fiind asemănător cu cele folosite în anii ‘70, completând aspectul clasic pe care îl are motocicleta.

Ceva similar s-a întâmplat cu noul Forty-Eight Special: a fost luat vechiul Forty-Eight, au fost schimbate zonele tratate cu crom sau cu vopsea, a fost adăugat un ghidon mai înalt, reamplasate semnalizatoarele și a ieșit un alt retro, care oferă o poziție de pilotaj complet schimbată și o înfățișare nouă.

Probabil că mulți dintre proprietarii primei variante făcuseră deja această modificare, neadaptându-se la poziția ușor aplecată în față a pilotului, dar fabrica a venit în întâmpinarea amatorilor de ghidoane mini Apehanger și a produs un model nou.

La lansarea celor două modele noi Sportster, Brad Richards, Vice Președintele Departamentului Styling & Design, a declarat: “Încă de la apariție, modelele Sportster au oferit o combinație perfectă de mărime, putere și caracter, calități care le-au făcut atrăgătoare pentru piloți atât de diferiți. Un Sportster este o motocicletă relativ ușor de demontat și reinventat, iar noi am făcut cu noile Iron 1200 și Forty-Eight Special ceea ce proprietarii de Sportster fac cu motocicletele lor de generații.”

Sportster

Momentul adevărului: testul

La scurt timp de la prezentarea noilor motociclete am avut ocazia să testez în aceeași zi ambele modele noi. La fiecare am simțit imediat îmbunătățirea, pentru că la cele vechi remarcasem exact ceea ce a nemulțumit pe cei mai mulți folositori: puterea motorului Evolution 883, care suportă îmbunătățire și poziția obositoare a pilotului pe Forty-Eight.

Atât Iron 1200, cât și Forty-Eight Special au același motor, cadru, amortizoare, frâne, rezervor și bord, diferite fiind roțile și poziția scărițelor pilotului. De fapt, chiar aceste componente diferite creează o senzație diferită, motocicletele părând total diferite.

Nu se poate vorbi de plusuri și minusuri, dimensiunea diferită a roților și poziția scărițelor adresându-se unei anumite categorii de folositori, unii piloți preferând poziția mediană a scărițelor, alții pe cea avansată, mai utilă la drum lung, dimensiunea roții față fiind, la rândul ei, o problemă de alegere personală.

Eu sunt adept al scărițelor amplasate la mijloc, această poziție facilitând un stil de pilotaj mai sportiv și, din punctul meu de vedere, o manevrabilitate sporită a motocicletei.

Sportster

Dar asta nu înseamnă că am fost deranjat de scărițele avansate sau de roata mai mică și anvelopa groasă a modelului Forty-Eight Special, ci m-am adaptat construcției motocicletei și am descoperit alte satisfacții oferite de poziția tipic americană.

În rest, răspunsul motorului, frânele și amortizoarele au fost cele cunoscute, întâlnite pe oricare dintre modelele familiei Sportster, dar senzațiile pe care ți le dau cele două motociclete noi sunt diferite.

Acesta este principiul care călăuzește producătorul american în dezvoltarea modelelor aparținând unei familii.

Se ia un motor și un cadru, la care se adaugă piesele componente, fiecare reper fiind disponibil în câteva variante.

Sportster

Constructorul parcă amestecă într-un mare vas diferitele componente, extrage pe rând câte un reper pe care îl adaugă construcției începute și, prin rotirea unor piese componente cunoscute folosite la alte modele, creează un model nou prin alăturarea într-o formula diferită, care se deosebește de celelalte prin înfățișare, atitudine și oferă folositorului ceva diferit.

Metoda funcționează de peste 60 de ani, se bucură de succes în continuare și se pare că vom asista la apariția unor noi modele în următorii ani, construite după același principiu. Cel puțin aceasta este promisiunea făcută de Președintele firmei Harley-Davidson: 100 de noi modele în următorii zece ani, Sportster Iron 1200 și Forty-Eight Special fiind primele lansate.

Sportster

Ambele modele pot fi comandate și achiziționate de la magazinul Harley-Davidson București, unicul dealer autorizat H-D din România.

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 6 (247) din iunie 2018.

Motocicletele testate au fost puse la dispoziție de Harley-Davidson Europe.

Foto credit: Harley-Davidson

Pentru fanii firmei Harley-Davidson, mai jos sunt câteva articole interesante postate până acum.

FXDR 114, noul model Softail lansat de Harley-Davidson

Primul Harley-Davidson Adventure Touring și câteva dintre modelele viitorului au fost anunțate azi

Ride Ride Slide – Croația ziua a 3-a – Flat Track, arta derapajului

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Bagger este o categorie de motociclete apărută în Statele Unite, care a evoluat și a cărei definiție s-a modificat odată cu gusturile publicului.

Curentul s-a născut în America și a fost cultivat acolo. În restul continentelor, această modă nu a fost foarte răspândită, dar, în ultimul timp, toți producătorii importanți au început să prezinte publicului modele bagger.

BMW K1600B

Era normal ca, în această bătălie pentru vânzările americane, BMW să producă un model care se adresează acestei piețe.

Cu 10% din vânzările totale reușite pe continentul nord-american, BMW reprezintă doar 3% dintr-o piață dominată de Harley-Davidson, simbolul motocicletei în viziunea americanilor.

Tot Harley-Davidson (cine altcineva ?) a fost primul producător care a observat că tinerii dezbracă greoaiele Electra Glide, transformându-le în bagger și, în 2006, au oferit clienților modelul Street Glide, primul bagger de serie.

Acesta a fost semnalul pentru celelalte companii care au urmat curentul, alte modele interesante fiind oferite publicului din Statele Unite: Kawasaki Vaquero, Star (Yamaha) Stratoliner Deluxe, Honda Gold Wing F6B. Toate acestea și altele care au urmat au fost echipate cu motoare bicilindrice, cu excepția Hondei, cu motor cu șase cilindri, dar cu putere asemănătoare, între 100-120 CP.

În acest context, BMW a prezentat în 2017 modelul K 1600 B, dezvoltat pe platforma motocicletei touring K 1600 GT, având modificările impuse de un bagger adevărat.

BMW K1600B

Avantajul experienței

Testasem modelul K 1600 GT și trebuie să recunosc că am fost impresionat de calitățile motocicletei, cu singura mențiune că o astfel de mașinărie își selecționeaza clienții. Nu oricine ar trebui să conducă o motocicletă care poate avea o masă totală de peste jumătate de tonă, chiar dacă centrul de greutate coborât îți dă senzația ca motocicletă nu e foarte grea.

Aceeași senzație am avut-o și când am urcat pe noul model K 1600 B (B de la Bagger).

Cunoșteam motorul și dotările de excepție oferite de pachetul electronic spectaculos, dar nu știam cum se comportă motocicleta, cu diferențele apărute față de modelul GT.

Prima deosebire am simțit-o imediat după ce am depășit 80-90 km/h. Parbrizul scurt, configurat conform curentului bagger, nu oferă aceeași protecție la vânt ca cel înalt de pe GT. Se simte curentul în cască și cred că un pilot mai sensibil simte și o diferență în stabilitatea motocicletei, sesizabilă la viteze mari.

BMW K1600B

De ce sport bagger

Îmi este greu să spun ce mi-a plăcut mai mult la această motocicletă: motorul, pe care îl cunoșteam, dar care este neobișnuit de puternic pentru un bagger, suspensiile ESA gestionate electronic, pe care le cunoșteam, dar care te surprind plăcut pe fiecare model nou sau pachetul întreg, motocicleta uriașă pe care o controlezi și de care te bucuri în fiecare clipă petrecută în mers.

Prima impresie pe care o ai văzând acest model este greu de definit. Motocicleta pare făcută prin alipirea a două modele diferite: părții din față a unui touring K 1600 GT căruia i s-a tăiat parbrizul, i-a fost atașat un spate de bagger.

După ce te obișnuiești cu formele deosebite ale motocicletei, privirea îți este atrasă de motorul compact și de cifra 6 inscripționată puțin ostentativ, reprezentând numărul cilindrilor. Nu este primul motor cu șase cilindri care echipează un bagger, acesta a fost cel de pe Honda Gold Wing F6B, dar este cu siguranță cel mai puternic motor instalat pe un bagger.

Cei 160 CP transformă versiunea germană de bagger într-o motocicletă despre care aș spune că face parte dintr-o categorie nou apărută: sport bagger.

BMW K1600B

Compromisul electronicii

Toate componentele și funcțiile motorului răspund ireproșabil: ambreiaj, cutie de viteze, timoneria care comandă schimbarea treptelor în cutie, iar puterea este livrată foarte liniar și previzibil, datorită sistemelor electronice.

Cu toate acestea, tocmai această livrare liniară a puterii aduce după sine un cost, un prim compromis pe care ești nevoit să-l faci ca pilot.

Datorită inerției mari a vilbrochenului cu șase biele și a electronicii care “turtește” orice vârf de putere brusc, accelerația are o inerție care nu poate fi evitată.

Comanda bruscă și repetată a accelerației prin care cei obișnuiți cu un stil de pilotaj sportiv aerisesc motorul și îl aduc mai repede la cuplu, este imposibilă.

Nu consider acest fapt ca un minus al modelului K 1600 B, ci, mai degrabă, ca un cost pe care trebuie să-l plătești beneficiind de multiplele avantaje pe care ți le oferă sistemele electronice de protecție și control.

BMW K1600B

În afară de acest răspuns ușor întârziat al accelerației, toate sistemele lucrează impecabil, cele trei moduri de pilotaj, Dynamic, Road și Rain, coordonând răspunsul accelerației și nivelul de intervenție al controlului tracțiunii.

Modul Dynamic oferă răspunsul cel mai agresiv al accelerației și intervenția cea mai discretă a controlului tracțiunii, pe când modul Rain asigură un răspuns relaxat al accelerației și nivelul cel mai intruziv al ABS-ului și al controlului tracțiunii.

În instrucțiunile de folosire ale motocicletei este declarat faptul că cele două sisteme electronice, ABS și controlul tracțiunii nu sunt ajustabile și nu pot fi anulate, ceea ce nu corespunde întru totul realității, pentru că, după o adevarată aventură în interfața utilizatorului, setările pot fi modificate, dar, pentru că producătorul nu recomandă această operațiune, nu voi intra în detalii.

BMW K1600B

Ce ne face viața frumoasă

Ca o ultimă completare a sistemelor de siguranță și control prezentate, K 1600 B este echipat în configurație standard cu suspensia electronică ESA, produsă de BMW, în care, cele două moduri, Road și Cruise, modifică automat setările în funcție de condițiile de drum, pasager și informațiile legate de bagaje. Am testat motocicleta în ambele moduri, în modul Road suspensiile fiind mai ferme, dar confortabile, stilul sportiv fiind păstrat, față de modul Cruise, care îți oferă ceea ce se așteaptă de la un bagger, adică comfort și un răspuns mai dulce al suspensiilor, potrivit pentru drumuri lungi.

Pentru o motocicletă rapidă, cu o masă totală impresionantă, era necesar ca sistemul de frânare să fie performant, iar K 1600 B este echipat cu discuri de frână de 320 mm față/spate, care asigură o frânare eficace, chiar dacă lipsește mușcătura inițială cu care ne-au obișnuit motocicletele sportive, tocmai pentru că BMW și-a propus să ofere în primul rând confort.

BMW K1600B

La această stare de bine contribuie și poziția pilotului, datorată șeii bine gândite și comodă, în combinație cu lățimea redusă a cadrului în zona de contact cu rezervorul, dimensiune care permite aproape oricui să ajungă cu ambele picioare la sol.

Dacă adăugăm la toate aceste dotări și echipamente luminile adaptive tehnologie LED, capacitatea mare de depozitare și formele grațioase ale motocicletei, ne apropiem de imaginea idilică a unei motociclete perfecte.

Și, ca să nu creadă cineva că, în sfârșit s-a reușit produsul perfect, nu trebuie nimic altceva decât să încerce să deslușească la prima folosire rostul celor 11 butoane de la comanda stângă, care ar încurca până și pe cei mai rutinați folositori. Dar probabil că, după câteva zile de mers, le înveți funcțiile…

2017

Ce mi-a plăcut la BMW K 1600 B

Performanțele deosebite ale motorului, sistemele electronice de siguranță și control eficace și suspensiile ESA gestionate electronic.

Ce nu mi-a plăcut la BMW K 1600 B

Stabilitate în mers inferioară celei a modelului mamă, K 1600 GT.

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 4 (245) din aprilie 2018.

Fotografiile sunt opera prietenului meu, maestrul Radu Chindriş (ca de obicei).

Pentru fanii firmei BMW, mai jos sunt câteva articole interesante postate până acum.

BMW K1600B – test și prezentare – varianta video

BMW R nineT Racer – test și prezentare

BMW K 1600 GT – test și prezentare video

BMW R 1200 RS – Test şi prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Noul Ducati Monster 821 a fost proiectat cu scopul de a realiza o motocicletă suplă, simplă, cu un puternic caracter sportiv, care să corespundă conceptului original “sport naked bike”.

Ducati Monster 821

Ca la orice motocicletă proiectată de designerii italieni, s-a acordat o mare atenție formelor, rezervorul de combustibil păstrând nota clasică, dar fiind mai ușor și modern, iar partea din spate, compactă, cu linii ferme, este susținută de un cadru nou, același tip cu care Ducati ne-a obișnuit, grindă cu zăbrele.

Cadrul este atașat de chiulase, motorul fiind parte integrantă a șasiului, concept preluat de la motocicletele de competiție și implementat pentru prima oară pe o motocicletă de serie, pe modelele din seria Panigale.

Această soluție permite utilizarea unui cadru foarte compact, ușor și, mulțumită țevilor din care este realizat cadrul, cu diametru mare, permite obținerea unei rigidități torsionale sporite, perfectă pentru punerea în valoare a calităților dinamice ale motocicletei.

Bascula dublă a contribuit la realizarea unui ampatament redus de 1480 mm, în timp ce subcadrul, atașat și el direct de motor, a fost redesenat, dând naștere unei structuri compacte, care contribuie la o manevrabilitate mai bună.

Ducati Monster 821

Un șasiu nou și un motor performant sunt completate de un pachet electronic modern, format din moduri de pilotaj, moduri de livrare a puterii, Ducati Safety Pack (ABS și controlul tracțiunii Ducati) și accelerație Ride-by-wire, echipare de vârf la clasa medie a motocicletelor naked.

Prețul modelului Ducati Monster 821 este între 11.499 – 11.710 euro, în funcție de culoare și poate fi achiziționat de la magazinul Ducati România al firmei Metrotehnica Internațional, importator oficial în România.

Fișa tehnică Ducati Monster 821

Motor Testastretta 11o în 4 timpi cu doi cilindri gemeni în L, răcire cu aer, patru supape pe cilindru, distribuție Desmodromică, injecție electronică Continental cu corpuri accelerație Mikuni Ø 53 mm, accelerație Ride by Wire

Capacitate cilindrică: 821 cc, cursă și alezaj: 88,0 x 67,5 mm

Raport de compresie: 12,8:1

Putere maximă: 82,4 kW (112 CP) la 9.250 rpm, cuplu maxim: 89,4 Nm la 7.750 rpm

Ducati Monster 821

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj APTC multidisc în ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Cadru din oţel tubular tip grindă cu zăbrele atașat de chiulase

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Kayaba Ø 43 mm

Suspensia spate: amortizor Sachs complet reglabil

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 320 mm și etriere radiale Brembo monobloc M4.32 cu 4 pistonașe, pompă de frână radială Bosch cu ABS

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier flotant cu 2 pistonaşe, cu ABS

Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj ușor cu 10 spiţe

Ampatament: 1480 mm, înălțime la şa: 785 – 810 mm,

Masă la plin: 205,5 kg (90% carburant), capacitate rezervor: 17,5 ltr., consum mediu: 5,2 ltr/100 km

Intervale întreținere: 15.000 km, intervale verificare joc supape: 30.000 km

Ducati Monster 821

Pentru fanii firmei Ducati, mai jos sunt alte teste și materiale video ale unor modele prezentate în ultimul timp.

Ducati sărbătorește 25 de ani Monster cu ediția limitată Monster 1200 25 Anniversario

Panigale V4 S a ajuns la magazinul Ducati din București – prezentare și unboxing (adică pregătire de livrare)

Prezentare Ducati SuperSport – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Un power cruiser echipat cu motorul Milwaukee-Eight 114, cel mai puternic motor existent în gama Harley-Davidson, FXDR 114 suprinde prin formele îndrăznețe și bascula turnată din aluminiu.

Softail FXDR 114

Respectând promisiunea făcută publicului cu câteva luni în urmă, prin care Președintele firmei a anunțat 100 de modele noi pentru următorii zece ani și, de ce să nu recunoaștem, respectând ritmul cu care apar în ultimii ani noi motociclete, Harley-Davidson a prezentat fotografiile și specificația tehnică a ultimului model Softail, cel de-al zecelea model dezvoltat pe noua platformă Softail introdusă în acest an.

Unul dintre principalele sarcini ale echipei care a proiectat noul FXDR 114 a fost reducerea masei și una dintre componentele care îți sar în ochi este bascula turnată din aluminiu.

Fiind construită pentru o anvelopă spate de 240 mm și având o greutate de numai 6,25 kg, față de o basculă tradițională din oțel, care cântărește aproximativ 11 kg, noua basculă influențează mult comportarea amortizorului spate, prin reducerea cu 43% a masei în mișcare, fiind completată de roate spate, realizată din aluminiu.

Softail FXDR 114

Șaua și masca laterală din material compozit sunt susținute de un subcadru produs din țeavă din aluminiu sudată, aripile față/spate fiind produse din material compozit, masa acestor piese fiind cu 3 kg mai mică față de subcadrul obișnuit din oțel, folosit de Harley-Davidson la celelalte modele Softail.

Cadrul solid și rigid este echipat cu amortizorul spate folosit pe toate modelele Softail, cu comandă hidraulică de la distanță a preîncărcării arcului, pentru o modificare rapidă și facilă a setării, iar furca de față are amortizoare inversate de 43 mm cu cartuș, care contribuie la îmbunătățirea manevrabilității și a frânării.

Softail FXDR 114

Eficiența sistemului de frânare este conferită de cele două discuri de față de 300 mm, de sistemul ABS prezent în configurație standard (nu numai pentru Europa) și de anvelopele Michelin Scorcher de 120 mm, respectiv de 240 mm.

FXDR 114 este echipat cu cel mai puternic motor oferit pe un șasiu Softail, varianta Milwaukee-Eight 114 (1868 cmc) producând un cuplu maxim de 160 Nm/3500 rpm, motocicleta având o lungime de 2425 mm și o masă la gol de 289 kg.

Merită remarcată și forma tubulaturii de admisie a aerului, inspirată din motocicletele care participă la Campionatul Mondial Screemin’ Eagle/Vance & Hines al curselor de accelerație, componenta fiind proiectată pentru a îmbunătăți fluxul aerului.

Softail FXDR 114

Modelul FXDR 114 va fi disponibil în mai multe variante de culoare: Black Denim, Bonneville Salt Denim, Industrial Gray Denim, Rawhide Denim, Vivid Black, Wicked Red Denim și va putea fi comandată la magazinul firmei Harley-Davidson București, unicul dealer autorizat din România al producătorului.

Prețul noului model va fi făcut public în câteva zile, iar motocicleta va fi prezentată presei de specialitate în câteva zile, în cadrul unui eveniment organizat în Grecia, la Salonic.

Softail FXDR 114

Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selectat mai jos câteva dintre articolele postate în ultimul timp.

Primul Harley-Davidson Adventure Touring și câteva dintre modelele viitorului au fost anunțate azi

Cum a sărbătorit Harley-Davidson 115 ani la Praga

Cele mai reușite proiecte custom de la expoziția Harley-Davidson – Praga 2018

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

De mulți ani, Honda lansează din când în când câte un model nou, revoluționar, care reușește să surprindă și să stârnească polemici. Honda X-ADV este unul dintre acestea și principala problemă a fost stabilirea categoriei din care face parte.

Honda X-ADVÎncă de la apariția modelului Honda X-ADV am fost surprins de formele îndrăznețe, ca și de întregul concept. Fiind un model mai puțin vândut în România, era normal ca importatorul să nu aibă dispobibil pentru test o astfel de motocicletă, așa că nu mă așteptam să văd cum merge.

Soarta a făcut ca la puțin timp, unul dintre prieteni să-mi ofere motocicleta sa pentru test, dar m-a prevenit să fiu atent pentru că este foarte înaltă.

Honda X-ADV e înaltă

Nu ar fi fost prima motocicletă înaltă pe care merg, cât de înaltă putea să fie ca să fiu prevenit ?

Când m-am suit prima dată pe șa am înțeles: e într-adevăr înaltă, chiar foarte înaltă.

Atât de înaltă, încât la opriri, dacă ai mai puțin de 1,75 m, trebuie să sari în fața șeii.

Puțin intimidat de acest detaliu pe care nu îl citisem în nici unul dintre testele publicate, la început am fost foarte precaut.

Norocul meu a fost că locul de plecare în test nu se afla în centrul orașului, pentru că altfel ar fi fost obositor și enervant să sar de pe șa la fiecare oprire în trafic.

Honda X-ADV

Cu siguranță, cineva care intenționează să achiziționeze o astfel de motocicletă (sau scuter ?) trebuie să se uite bine în oglindă dacă are de gând să meargă și în oraș cu ea.

Trecând peste acest inconvenient, care face ca motocicleta (sau scuterul ?) să-și selecteze folositorii, prima senzație este deosebită, datorită poziției înalte, rezultată prin cumularea înălțimii șeii și a gardei la sol și, de ce să nu recunoaștem, datorită formelor spectaculoase și cu totul neobișnuite ale motocicletei.

Liniile caroseriei modelului X-ADV seamănă izbitor de tare cu Africa Twin și nu este întâmplător, pentru că ambele modele sunt opera aceluiași creator, designerul italian Maurizio Carbonara.

De altfel, întregul proiect și inițiativa aparțin unui colectiv de tehnicieni din Italia, cel de la care a plecat ideea și care a convins persoanele de decizie din Japonia fiind Daniele Lucchesi, un adevărat vizionar.

Totul a plecat de la lipsa de pe piață a unui scuter versatil, care să facă față și în afara asfaltului, fără pretenția că ar fi specializat, o variantă moto a SUV-urilor.

Honda X-ADV

Motorul ales a fost cel de 745 cc cu doi cilindri gemeni paraleli, același instalat și pe Integra sau mult mai răspânditul NC750X, motor verificat și potrivit utilizării enduro touring gândită de producător. Cei 54 CP sunt suficienți pentru orice utilizare off-road, cu condiția ca așteptările să nu se ridice la nivelul performanțelor reușite de o motocicletă specializată.

Honda X-ADV este foarte utilă pe un drum neasfaltat și nimeni nu trebuie să încerce o ieșire în condiții extreme cu anvelopele Bridgestone Trail Wing, excepționale atât în oraș, cât și în afara asfaltului, dar nu în condiții dificile de teren.

Două ambreiaje

Singura variantă de motor instalată pe X-ADV este cea cu dublu ambreiaj, soluție dezvoltată pe motoarele din Formula 1, aplicată la autoturismele de serie și implementată mai târziu la motociclete.

Odată pusă la punct, soluția pare simplă: sunt două ambreiaje separate, coordonate independent de câte un circuit electro-hidraulic propriu, din care unul coordonează pornirea și treptele 1, 3 și 5 din cutia de viteze, cel de-al doilea treptele 2, 4 și 6.

Honda X-ADV

Vitezele se schimbă prin intermediul a două moduri automate și modul MT pentru schimbarea manuală a treptelor.

Modul automat standard D este setat special pentru X-ADV să lucreze în regim mai lent față de alte modele echipate cu același tip de motor, pentru folosința mai facilă în trafic. Modul S, care schimbă vitezele în sus și în jos la o turație mai ridicată decât modul D pentru un comportament mai sportiv, oferă pilotului trei nivele de performanță, fiecare dintre acestea fiind din ce în ce mai sportiv (ca să nu spun agresiv). Odată setat unul dintre aceste nivele, informația este memorată și nivelul respectiv oferit ca standard la o utilizare ulterioară a modului S.

Cred că nu mai era nevoie să precizez că oricare dintre moduri este ales, informația este afișată pe bordul bine poziționat, inspirat din modelul folosit pe motocicletele de raliu.

În situația în care X-ADV este utilizat în afara asfaltului, un alt sistem este foarte util, instalat pentru prima dată pe modelul Africa Twin: functia G comandată de un comutatorul situat pe comanda din partea dreaptă. Acest buton acționează reducerea timpului de patinare a ambreiajului în timpul schimbărilor de viteze, în oricare dintre modurile folosite, îmbunătățind tracțiunea și controlul motocicletei.

Honda X-ADV

Manual sau automat ?

Am făcut de mai multe ori testul de accelerație de la 0 la 100 km/h cu o cameră video fixată pe piept, atât în modul automat, cât și în modul manual, ca să văd care dintre modurile de schimbare a vitezelor este mai eficace.

Nu am reușit să-mi dau seama de diferențe sau, dacă au fost, a fost vorba de sutimi de secundă greu de demostrat.

Chiar și în aceste condiții, rămân un folositor dedicat cutiilor de viteze tradiționale, cu riscul să devin un dinozaur neadaptat noilor tehnologii, pentru că schimbarea automată este probabil setată pentru o folosință care să îmbine utilul cu economia, iar vitezele sunt schimbate de multe ori în momente pe care eu nu le consider optime.

Pachetul electronic este completat de controlul tracțiunii HSTC (Honda Selectable Torque Control) cu două nivele de intervenție.

Honda X-ADV

Pentru o utilizare în afara asfaltului, șasiul este echipat cu amortizoare cu cursă lungă, de 153 mm pe față și 150 mm pe spate, cu diferite posibilități de setare și este asistat de un sistem de frânare performant, cu elemente ușor supradimensionate, pentru a compensa masa mare a motocicletei.

Toate sistemele electronice descrise mai sus funcționeaza ireproșabil și singura observație pe care o poate face un împătimit al ieșirilor în afara asfaltului este poziția ghidonului, amplasat în spate, spre pilot, făcând dificil, dacă nu imposibil, mersul în picioare, tipic pentru folosința în teren.

Mulțumită caroseriei asemănătoare celor de pe maxi-scutere și parbrizului carenei cu cinci poziții de reglare, protecția pilotului este perfectă și poziția pilotului este comodă.

Singura nelămurire pe care o am în urma testului este dacă senzația de bine se păstrează și la drum lung, având în vedere că picioarele pilotului sunt mult în față și spatele preia tot efortul și socurile, chiar dacă acestea sunt atenuate de amortizoarele cu cursă lungă.

Honda X-ADV

Și acum ajungem la întrebarea de la început. E scuter sau motocicletă ?

Dacă privim de la depărtare e scuter. Formele caroseriei, spațiul de depozitare, poziția dar și protecția oferită pilotului, toate acestea sunt specifice scuterelor.

Dacă luam în considerare caracteristicile tehnice și detaliile constructive, motorul amplasat în față, tracțiunea cu lanț și șasiul performant, ajungem la concluzia că sunt specifice motocicletelor.

Honda X-ADV este cu siguranță un model special, un hibrid genial, care trebuie să convingă clienții, ca să poată deveni dintr-un proiect îndrăznet, un succes comercial.

Good job Honda, well done !

Honda X-ADV

Ce mi-a plăcut la Honda X-ADV

Bordul bine amplasat, ușor de citit, dotări foarte bune, finisaje de calitate.

Ce nu mi-a plăcut la Honda X-ADV

Înălțime mare la șa, preț mare.

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 5 (246) din martie 2018.

Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de prietenul Denis Rașcu, cu sprijinul companiei Motor Team, dealer autorizat Honda în România.

Fotografiile sunt opera prietenului meu, maestrul Radu Chindriş (ca de obicei).

Pentru fanii firmei Honda, mai jos sunt câteva articole interesante postate până acum.

Honda VFR800X Crossrunner – Urmașa Cenușăresei – test și prezentare

Honda VFR800X Crossrunner – test și prezentare – varianta video

Honda Africa Twin Adventure Sports – test şi prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Nu e cazul să-l prezint pe Arpi, unul dintre cei mai mari campioni de motociclism din România anilor ’70-’80, pilot care a dominat cursele clasei 500 cmc ani la rând.

Viktor István Attila si Arpad Viktor

Fraţii Viktor pe traseul din Oradea, oraşul natal

Cei care l-au văzut concurând își aduc aminte de marele campion.

Pentru cei care nu au avut șansa să-l vadă, sau să-l întâlnească, am postat mai jos povestea lui.

Îmi amintesc parcă ar fi azi, ca, la primele întâlniri, îi dadeam binețe cu sfială și vorbeam în șoaptă în prezența lui.

Avea o privire tăioasă și o răceală care impunea respect, toate acestea mascând un om cald și mucalit, cu un umor deosebit, dar asta aveam să o aflu mai târziu.

Încă din primul an în care am început să particip la curse, majoritatea piloților luau startul la câte doua clase, iar eu am concurat la 50 cmc și 175 cmc, clasa la care Arpi se lupta pentru titlul de campion.

După un început mai modest, fiind începător, cu motocicleta de stradă mascată în motocicletă de curse, am reușit în ultima cursă a sezonului să termin pe locul doi, în spatele lui Arpi, unul dintre idolii mei.

adversari

Primul meu podium la clasa 175 cmc, cu Arpi câștigătorul cursei

După câțiva ani în care am învățat multe, am început să devin uneori un adversar pentru Arpi.

Retragerea lui forțată din activitatea competițională ne-a despărțit pentru o vreme, iar relația noastră s-a transformat într-o prietenie trainică.

Din când în când îl vizitez la Oradea ca să depănăm amintiri, să bem o bere, să înjuram conducerea Federației de Motociclism, mă rog, să facem tot ce fac băieții în astfle de situații.

Nimic nu poate înlocui aceste momente, toate câte s-au petrecut în trecut, bune sau rele, s-au transformat în amintiri de neuitat și nimic nu poate înlocui clipele în care le rememoram.

Așadar am luat trenul și am plecat la Oradea, nu ne mai văzusem de aproape un an și se adunaseră multe de povestit.

Arpi - Viktor Arpad

Se poate spune că Arpi este o adevărată arhiva a sportului cu motor din România si nu numai, având informații adunate de-a lungul carierei sale, dar și moștenite de la tatăl sau, pilot excepțional în perioada anilor ‘50, ținut în umbră de echipele din București, cu finanțări mai mari.

Am ajuns dimineața și Arpi mă aștepta în gară.

Ne-am dus acasă, am ciocnit primul pahar și am început ședința.

Ca să nu pierd nimic din poveștile depănate de prietenul meu, de cele mai multe ori pornesc reportofonul și îl las să înregistreze tot.

Așa am aflat despre curse despre care nu mai știe nimeni nimic.

În perioada anilor ‘50-’60 se organizau numeroase competiții zonale pe trasee stradale aflate în centrul orașelor gazdă, la care participau sportivi din localitățile apropiate, multe dintre curse fiind comandate politic în zilele de sărbători religioase, pentru a oferi oamenilor o alternativă la slujba religioasă și, eventual, pentru a face gălăgie în apropierea bisericilor.

Altele curse atrăgeau sportivi din toate colțurile țării, fiind considerate mai importante decât competițiile naționale majore, la care câștigătorii erau răsplătiți cu trofee spectaculoase, unele dintre ele fiind cupe din argint, odoare confiscate din bisericile ale căror preoți erau aruncați în închisorile comuniste.

Arpi - Arpad Viktor

Răscolind prin mansarda lui Arpi, am găsit trofee și plachete primite de domnul Arpad Viktor senior, tatăl lui Arpi, dar și cununi de laur pe care Arpi le-a primit în cursele câștigate în anii ‘70-’80.

Fiecare trofeu găsit, fiecare plachetă avea o Arpi - Viktor Arpadpoveste și așa am aflat despre o cursă uitată, o variantă românească a curselor din Insula Man, pe care domnul Viktor o câștigase de două ori, în 1954 și 1955.

Pentru că nici măcar nu auzisem despre acea competiție, mi-am propus să aflu mai multe și, pentru asta, trebuie să iau legătura cu ultimii veterani care mai sunt printre noi, cei câțiva mari piloți care au scris istorie în acei ani.

Dar asta este o altă poveste care va urma.

Până atunci, am petrecut două zile cu Arpi și ne-am bucurat de fiecare cursă pe care ne-am amintit-o acum, la peste 30 de ani de la startul ei.

Poveşti din istoria motociclismului românesc – Arpad Viktor – Să ne respectăm campionii

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Construită de firma Game Over Cycles din Polonia, motocicleta The Recidivist este unul dintre proiectele premiate ale tinerei companii.

The Recidivist

În expoziția de motociclete organizată la Praga cu prilejul împliniri a 115 ani de existență Harley-Davidson, au fost expuse motociclete custom construite de cele mai valoroase companii din domeniu.

Una dintre cele mai interesante a fost The Recidivist, proiect realizat în aproape patru ani de o firmă din Rzeszów, Polonia, companie înființată în 2012.

În cei câțiva ani de când au înființat firma, constructorii polonezi au reușit să cucerească numeroase premii la cele mai mari expoziții de custom din lume, primind opt premii la European Bike Week, de la Faaker See, dintre care de patru ori au întrunit sufragiile publicului, fiind răsplătiți cu „People’s Choice Award”.

The Recidivist

Proiectul The Recidivist este o premieră, fiind realizat în perioada 2014 – 2017, întreaga suprafață a caroseriei nefiind vopsită, ca la orice motocicletă, ci fiind acoperită cu piele de bovină tatuată.

Construcția a necesitat peste 3000 de ore de manoperă, motocicleta primind un motor Harley-Davidson Twin Cam de 1340 cmc din 2004.

The Recidivist

După finalizarea elementelor componente, a urmat finisarea acestora: bucăți de piele atent alese, având culoarea asemănătoare pielii umane, au fost tatuate de trei artiști. Tomasz Lech, Krzysztof Królak și Artur Wiśniowski au muncit 2500 de ore pentru a tatua bucățile de piele aplicate pe suprafața atașului, pe rezervor, far, aripa de spate, șa și chiar pe lateralul anvelopelor.

Artiști cu mare experiență, deținători ai premiului “Best paint/airbrush” decernat la Custombike-show, organizat la Salzuflen, Germania, în 2014, cei trei au reușit să prezinte o motocicletă spectaculoasă, The Recidivist, un proiect care deschide un nou capitol în arta personalizării motocicletelor.

The Recidivist

The Recidivist

The Recidivist

The Recidivist

The Recidivist

The Recidivist

Pentru cei care nu au citit despre sărbătorirea a 115 ani Harley-Davidson, eveniment organizat la Praga, mai jos este articolul postat recent.

Cele mai reușite proiecte custom de la expoziția Harley-Davidson – Praga 2018

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Mulți dintre noi am urmărit filmele documentare în care este prezentat regimul barbar din pușcăriile comuniste și coșmarul trăit de deținuții politici, dar nu țin minte să fi văzut un material despre realizările acestora din timpul detenției.

Penitenciarul din Aiud a fost unul dintre cele mai temute, dar a fost unul dintre cele care a avut unitate de producție, unitate înființată ca urmare a deciziei luate de partid.

Prin efortul numeroșilor ingineri și tehnicieni cu diferite specializări deținuți la Aiud, începând din anul 1949, au fost proiectate și construite utilaje și masini unelte pentru prelucrarea lemnului și a metalului.

Astfel au fost realizate mașini de frezat, de rabotat, de găurit vertical și orizontal, strung de copiat, presă hidraulică de 120 atm, turnătorie de fontă.

Motocicleta construită la Aiud

Odată pusă pe picioare mica fabrică, au început să sosească comenzi din partea Direcției Generale a Penitenciarelor.

Probabil cea mai surprinzătoare a fost proiectarea și construirea unei motociclete, cu tot cu motor.

În vederea realizării proiectului, a fost format un colectiv de ingineri, specialiști din domeniul aeronauticii, toți deţinuți politici la Aiud: Adrian Stambulianu, fost director tehnic la uzinele IAR Brașov, Comandor Constantin Nicolau, fost director tehnic al Aeronautici Militare și Sorin Tulea, fost inginer la serviciul de încercări avioane din cadrul uzinelor IAR Brașov.

Cei trei și-au împărțit sarcinile, primul fiind responsabil cu proiectarea generală a motocicletei și calculele de rezistență.

Constantin Nicolau a proiectat cutia de viteze și ambreiajul, iar inginerul Sorin Tulea a realizat mapa desenelor de execuție și a stabilit toleranțele pieselor.

Motocicleta construită la Aiud

Pentru realizarea pieselor au fost proiectate și construite dispozitive de turnare centrifugală, turnare sub presiune și un stand de probe pentru motor.

Nu toate operațiunile puteau fi efectuate cu utilajele realizate cu mijloace proprii, astfel încât au fost aduse și instalate un cuptor pentru tratamentele termice produs de Siemens, o freză universală Dekel și o mașină de rectificat cu masă magnetică marca Toss.

Pentru piesele din aluminiu au fost folosite două motoare de avion de producție americană, “Wright” și “Cyclone”, prin topirea chiulaselor fiind realizate chiulase, pistoane și blocul motor.

Soluția tehnică aleasă pentru motor a fost patru timpi, doi cilindri boxer, răcire cu aer, cu transmisie finală pe cardan, motor care a fost testat pe bancul de probă cu peste 8000 rpm.

Echipa de ingineri a fost completată cu un colectiv de 40 de meseriași deținuți, aleși pentru diferitele lor abilități, motocicleta fiind finalizată la capătul a doi ani de efort colectiv.

Motocicleta construită la Aiud

Poate că povestea nu ar fi ajuns la noi, dacă doi dintre specialiștii care au proiectat motocicleta nu ar fi recuperat-o după eliberare.

În 1964, inginerul Adrian Stambulianu a fost eliberat, reabilitat, și-a recăpătat toate funcțiile științifice de dinainte de arestare și a reușit să obțină ceea ce rămăsese din motocicleta construită.

Povestea motocicletei construită la Aiud se încheie în 1998, atunci când ultimul supraviețuitor al grupului de proiectanți, inginerul Sorin Tulea, o donează muzeului Memorialul Sighet, loc al amintirilor în care motocicleta se află expusă și azi.

Motocicleta construită la Aiud

motocicleta_de_la_aiud

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Vă propunem o soluție pentru descongestionarea traficului, motiv pentru care am organizat Cupa La Volan cu scuterul Piaggio MP3, cu participarea colegilor de la Digi24, UTV și ProFM.

Zi de zi ducem o adevărată luptă în traficul din București.

Situația devine din ce în ce mai proastă, sutele de mii de mașini au sufocat orașul și constat că e tot mai greu să te deplasezi chiar cu motocicleta.

Singura soluție este un motor mic de teren, ca să poți transforma mersul în oraș într-o cursă de enduro, să poți sări peste borduri, să urci trepte, șamd.

Din păcate, așa ceva nu este posibil, nu toată lumea poate merge pe motoare de teren, dar scuterele cu trei roți pot fi o alternativă de luat în seamă, în special pentru că pot fi utilizate și de cei cu carnet categoria B.

Ca să vedem cum reacționează niște oameni tineri, care teoretic ar trebui să poată merge fără probleme pe așa ceva, am hotărât să organizăm cea de-a treia ediție a Cupei La Volan, o competiție de casă organizată pentru jurnaliști, ediția din acest an fiind rezervată colegilor din grupul RDS-RCS.

Cupa La Volan

Au răspuns cu mare entuziasm colegi de la Digi24, UTV și ProFM, în primul episod invitat fiind Sebastian Coțofană, realizatorul emisiunii Dimineața Blană, de la ProFM.

Concluziile le trageți singuri, după ce veți urmări episoadele care vor urma.

Scuterul Piaggio MP3 este singurul model de acest fel care poate fi condus cu carnet categoria B și legislația în vigoare nu impune nici o altă condiție, lucru pe care eu îl consider ca pe o mare greșeală, aș zice chiar criminală.

Aceasta fiind situația, eu aș recomanda călduros celor care vor să adopte această soluție foarte potrivită pentru străzile din București, să urmeze câteva ore de perfecționare cu unul din cei câțiva instructori capabili să le transmită un minim de informații cu ajutorul cărora să nu cadă în primele zile de folosire a unui astfel de scuter, bazându-se pe experiența lor de automobiliști.

Cupa La Volan

Cele trei roți nu au nici o legătură cu patru și, cu atât mai puțin cu mașina.

Nu vreau să sperii pe nimeni și susțin în continuare că Piaggio MP3 este o soluție excepțională pentru cineva care își permite să investească într-un astfel de vehicul, dar totul trebuie făcut cu cap și responsabilitate.

Așadar, Cupa La Volan ediția a 3-a, cu Piaggio MP3, primul episod cu Sebastian Coțofană, film prezentat în emisiunea La Volan difuzată de postul Digi24 sâmbătă 14 iulie 2018.

Scuterul testat în Cupa La Volan a fost pus la dispoziție de compania The Bike Hub Romania, importatorul autorizat Piaggio în România.

.

Pentru cei care nu cunosc scuterul Piaggio MP3, mai jos am postat prezentarea modelului Piaggio MP3 Yourban LT 300ie, material prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de postul Digi24 sâmbătă 21 aprilie 2018.

Piaggio MP3 Yourban LT 300ie – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Ducati a pregătit 13 motociclete Panigale V4 S pentru cursa “Race of Champions” de la WDW 2018, care au fost vândute la licitație pe Ebay.

Troy Bayliss

Unul dintre cele mai fierbinți momente ale evenimentului organizat de Ducati la Misano, cea de-a zecea ediție a World Ducati Week, a fost cursa pe circuit la care au participat 12 dintre cele mai cunoscute nume ale motociclismului de viteză.

Singurul pilot care nu a putut fi prezent la start a fost Chaz Davies, pilotul echipei oficiale Ducati din WSBK, accidentat cu câteva zile înainte de începerea evenimentului.

Vedeta incontestabilă a fost Troy Bayliss, de trei ori campion mondial Superbike, învingător la 49 de ani al unei curse de Superbike disputată recent în Australia, pilotând o motocicletă Ducati Panigale.

Competiția amicală a fost câștigată de Michele Pirro, iar după cursă motocicletele au fost scoase la licitație pe Ebay, toate găsindu-și un nou proprietar.

Troy Bayliss

Motocicletele au fost vopsite în culorile fiecărui pilot, modelele fiind inspirate de grafica motoarelor din MotoGP și WSBK, rezervoarele fiind semnate de piloți.

Pe jug se afla o plăcuță de identificare pe care era inscripționat numele pilotului și numărul de concurs, motocicletele fiind însoțite de câte un certificat de conformitate semnat de Claudio Domenicali, CEO Ducati și de fiecare pilot în parte.

În afară de componentele speciale instalate pentru competiție, fiecare motocicletă a fost livrată cu un set de piese necesare pentru înmatricularea în circulație, inclusiv un sistem complet de eșapament.

Încă de la început motocicleta lui Troy Bayliss a atras atenția, finalul licitației înregistrând un adevărat record, motocicleta fiind adjudecată pentru 120.000 euro, cele pilotate de Dovizioso, Melandri, Lorenzo, Pirro și Petrucci fiind achiziționate pentru sume între 40.000 și 62.400 euro.

Troy Bayliss

Pentru cei care nu au urmărit desfășurarea evenimentelor din cadrul WDW 2018, mai jos este articolul postat cu acea ocazie.

Cum a fost la WDW 2018

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

La sărbătorirea a 115 ani Harley-Davison de la Praga au fost expuse unele dintre cele mai reușite motociclete produse de constructori din toată Europa.

Custom Praga

Expoziția de motociclete personalizate a fost găzduită de una dintre sălile clădirii principale, alături de hala în care au fost expuse modele istorice din primii ani de existență ai motocicletelor și altă sală în care au fost prezentate modele actuale ale producătorului american.

Harley-Davidson custom Praga

Majoritatea modelelor expuse au fost opera unor constructori din Cehia și din țările apropiate, poate și din cauza problemelor și costurilor legate de transportul exponatelor.

Una dintre motociclete a fost un proiect al vechiului nostru prieten, Bebe – Anarchy Custom, unul dintre cei mai talentați constructori de motociclete din România, dar, ca să respect adevărul, trebuie să spun că nu a fost una dintre marile reușite ale tânărului din Câmpia Turzii.

Harley-Davidson custom Praga

Ca de fiecare dată în astfel de împrejurări, motocicletele au fost votate atât de public, cât și de un juriu de specialitate, cele mai reușite proiecte fiind premiate.

Unele dintre exponate au fost atât de muncite și cu soluții atât de inedite, încât vă voi prezenta pe rând câte un proiect, cu detalii, explicații și, bineînțeles, fotografii.

Până atunci, aici sunt prezentate unele dintre motocicletele expuse la Praga.

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Harley-Davidson custom Praga

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Pe o piață în care toți producătorii lansează motociclete din ce în ce mai mari și mai puternice, Suzuki a produs GSX250R, un model cu aspect sportiv pentru fiecare zi.

Suzuki GSX250R model 2018

Modelele din familia GSX-R nu mai au nevoie de nici o introducere, numele fiind sinonim cu performanța.

Barry Sheene, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Kevin Schwantz, toți mari piloți de motociclism, au făcut ca Suzuki să se afle pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere și numele GSX-R să fie respectat de toată lumea sportului cu motor.

Eforturile echipelor din marile competiții și anii de muncă au permis dezvoltarea unor motoare folosite mai târziu pe modelele de stradă.

Modelele mari, puternice și strălucitoare au fost urmate de altele mai mici, gândite pentru folosința de zi cu zi, care au păstrat aceleași forme, fiind produse pentru toată lumea, în special pentru începători: GSX-R125 și GSX250R.

Echipată cu un motor în patru timpi eficient și economic, cu doi cilindri gemeni paraleli, o axă cu came în cap și răcire cu lichid, care produce o putere maximă de 24,7 CP, motocicleta se comportă perfect în plaja de turație joasă și medie, tipic pentru modelele destinate folosinței zilnice pe stradă.

Suzuki GSX250R model 2018

Componente de calitate, dar economice, frâne Nissin, amortizoare Kayaba (KYB) fără posibilități de reglaj, detaliu tehnic previzibil la această categorie, piese ale carenajului atent lucrate și finisate, bord LCD și lumini tehnologie LED, toate se regăsesc pe motocicleta cu masă de 178 kg la plin.

Înălțimea redusă a șeii si lățimea rezervorului de combustibil contribuie la poziția comodă a pilotului, motocicleta oferind condiții optime unei largi categorii de folositori.

Datorită caracteristicilor tehnice și performațelor reușite, Suzuki GSX250R poate reprezenta una dintre cele mai ofertante opțiuni pentru începători sau pentru cei care revin după o pauză la folosința zilnică a motocicletei și vor un mijloc de transport economic, fiabil, care seamănă cu modelele sportive ale aceluiași producător.

Suzuki GSX250R model 2018

Prețul modelului Suzuki GSX250R este 4990 euro și poate fi achiziționat de la magazinul firmei Motor Team, dealer autorizat al companiei importatoare, Suzuki România.

.

Pentru fanii firmei Suzuki, mai jos sunt câteva articole postate recent.

Kevin Schwantz și standul Suzuki de la Sachsenring – MotoGP 2018

Suzuki GSX-R1000 model 2017 – test pe Hungaroring

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cu un pachet electronic redutabil și dotări tipice motocicletelor performante, moduri de livrare a puterii, moduri de pilotaj, Ducati Safety Pack (ABS activ pe viraje + control al tracțiunii), Ride by Wire și lumini tehnologie LED, Scrambler 1100 ridică standardele mărcii și distruge ideea preconcepută care definește modelele Scrambler ca fiind motociclete pentru începători.

Fișa tehnică Scrambler 1100

Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni în L, răcire cu aer, două supape pe cilindru, distribuție Desmodromică, injecție electronică, accelerație Ride by Wire

Capacitate cilindrică: 1079 cc, cursă și alezaj: 98,0 x 71,0 mm

Raport de compresie: 11:1

Putere maximă: 63 kW (86 CP) la 7.500 rpm, cuplu maxim: 88 Nm la 4.750 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț

Scrambler 1100

Cadru din oţel tubular tip grindă cu zăbrele

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Marzzochi Ø 45 mm complet reglabilă

Suspensia spate: amortizor Kayaba cu reglarea preîncărcării și a revenirii

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 320 mm și etriere radiale Brembo Monobloc M4.32 cu 4 pistonașe, pompă de frână radială Bosch cu ABS activ pe viraje

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier flotant cu 1 pistonaş, cu ABS activ pe viraje

Scrambler 1100

Roată faţă 18”/spate 17”, jante din aliaj ușor cu 10 spiţe

Lungime: 2190 mm, ampatament: 1514 mm, înălțime la şa: 810 mm,

Masă la plin: 206 kg, capacitate rezervor: 15 ltr., consum mediu: 5,2 ltr/100 km

Motocicleta Scrambler 1100 testată a fost pusă la dispoziție de compania Metrotehnica Internațional, importator oficial Ducati în România.

Scrambler 1100

Echipament folosit la test

Cască Suomi MX Tourer – Motor Team

Geacă Clover Rainjet WP – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors

Scrambler 1100

Pentru fanii firmei Ducati, mai jos sunt alte teste și materiale video ale unor modele prezentate în ultimul timp.

Prezentare Ducati SuperSport – varianta video

Panigale V4 S a ajuns la magazinul Ducati din București – prezentare și unboxing (adică pregătire de livrare)

Ducati SuperSport – motocicleta sportivă pentru fiecare zi

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cine se putea aștepta la un Harley-Davidson Adventure Touring ?

Compania va lansa în următorii ani numeroase modele surprinzătoare, unele electrice și altele de capacitate cilindrică mică.

Harley-Davidson Adventure Touring

Harley-Davidson Pan America 1250, model Adventure Touring promis pentru 2020.

La câteva luni de la anunțul făcut de Matt Levatich, Președintele companiei Harley-Davidson, prin care au fost promise publicului nu mai puțin de 100 de noi modele pentru următorii 10 ani, iată că un nou anunț este făcut public.

În dimineața zilei de 30 iulie 2018, Harley-Davidson a lansat un comunicat prin care sunt anunțate câteva noi modele, direcțiile în care se va dezvolta producția companiei, o promisiune făcuta marelui public, de a fi alături de consumatori prin cât mai multe canale posibil și o alta făcută rețelei de distribuție, de susținere continuă și pe termen lung.

Harley-Davidson Adventure Touring

LiveWire, modelul electric Harley-Davidson 2019

Prima motocicletă care va fi lansată în 2019 și probabil va fi prezentată în noiembrie la expoziția internațională de la Milano, va fi modelul electric LiveWire.

Conceptul a fost expus cu doi ani în urmă, iar apariția acestuia nu reprezintă o surpriză, lansarea fiind planificată cu mult timp în urmă.

Marea surpriză este Pan America, primul model Harley-Davidson Adventure Touring anunțat azi.

Făcând parte dintr-o serie de modele dezvoltate pe o nouă platformă modulară cu capacități cilindrice între 500 cc și 1250 cc, Pan America este promisă publicului pentru sezonul 2020.

Harley-Davidson Adventure Touring

Noul model Harley-Davidson Custom 1250 care va fi lansat în 2020

În același timp vor apare un model Custom, cu aceeași capacitate cilindrică și un prim Streetfighter de 975 cc, toate acestea fiind urmate de alte modele de diferite capacități doi ani mai târziu, în 2022.

Pentru piața asiatică vor fi produse mai multe modele mici, de la 250 cc la 500 cc, dar, ca și până acum, acestea nu vor fi disponibile în Europa, fiind produse pentru piețele în dezvoltare, cu creștere explozivă, cea mai importantă fiind India.

De altfel, aceste modele vor fi produse tot în Asia și nu cred că publicul din Europa își va dori să cumpere astfel de motociclete, lucru valabil și pentru România.

Harley-Davidson Adventure Touring

Harley-Davidson Streetfighter 1250, model anunțat pentru 2020

În fine, ultima gamă promisă este cea a motoarelor electrice, modele mici, mai ușoare și accesibile, care urmează să se alăture primului model LiveWire începând din 2022, modele cu aspect cel puțin ciudat și care nu cred că vor constitui prea repede una dintre preferințele motociclistului din România.

Toate aceste noi modele/promisiuni vor avea parte de niște campanii promoționale cum numai Harley-Davidson știe să organizeze și mă aștept ca publicul din țara noastră să aibă ocazia să vadă și să testeze noutățile, lucru care a început să devină ceva normal.

Harley-Davidson Adventure Touring

Pentru fanii firmei am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultimul timp legate de acțiunile promoționale ale companiei Harley-Davidson.

Cum a sărbătorit Harley-Davidson 115 ani la Praga

Triple Treat Press Event – Eveniment Harley-Davidson în Croația

Ride Ride Slide – Harley-Davidson în Croația – ziua 1

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

2018 reprezintă cel de-al 25-lea an de existență a modelului Monster, unul dintre modelele emblematice ale fabricii din Borgo Panigale, apărut în diferite versiuni.

Monster 1200 25 Anniversario

Pentru a celebra aniversarea, Ducati a prezentat un model aniversar, din care vor fi produse doar 500 de unități, Monster 1200 25 Anniversario, principalele caracteristici ale acestui model fiind modelul tricilor cu care motocicleta este decorată, cadrul și roțile aurii.

ducati-monster-1200-25-anniversario

Fiind mai mult un exercițiu de design, noul Monster 1200 25 Anniversario este echipat cu mai multe componente exclusiviste, care îl fac un model de colecție pentru pasionații firmei.

Suspensii și amortizor de direcție Öhlins, roți cu jante Marchesini forjate, quickshifter Ducati în ambele sensuri și o seamă de piese din carbon produse de Rizoma, oferite în general de Ducati ca opționale, sunt prezente în configurația standard a motocicletei.

Ducati Monster 1200 25 Anniversario

Detalii rafinate, tipice modelelor italiene de serie mică, împodobesc motocicleta, asigurându-i un aspect exclusivist: șaua brodată cu logo-ul 25o, numărul exemplarului xxx/500 inscripționat pe cadru și husa personalizată care se livrează împreună cu motocicleta.

Prețul modelului Monster 1200 25 Anniversario încă nu a fost comunicat, dar motocicleta poate fi comandată la magazinul din București al companiei importatoare, Ducati România.

ducati-monster-1200-25-anniversario

Pentru fanii motocicletelor Ducati, am ales mai jos câteva articole despre modele deosebite produse de fabrica din Borgo Panigale, materiale postate până acum.

Panigale V4 S a ajuns la magazinul Ducati din București – prezentare și unboxing (adică pregătire de livrare)

Prezentare Ducati SuperSport – varianta video

Ducati a lansat modelul 1299 Panigale Final Edition

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

La exact 30 de ani de la lansarea primului model Africa Twin, Honda a prezentat publicului Africa Twin Adventure Sports, cel mai performant model de la clasa Adventure.

Fișa tehnică Honda Africa Twin Adventure Sports

Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică

Capacitate cilindrică: 998 cc, cursă și alezaj: 92,0 x 75,1 mm

Raport de compresie: 10,5:1

Putere maximă: 94 CP la 7.500 rpm, cuplu maxim: 99 Nm la 6.000 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în ulei cu acţionare hidraulică, sau dublu ambreiaj în ulei, transmisie finală pe lanț

Cadru din oţel semi-dublu leagăn cu subcadru din oțel

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa tip cartuș Ø 45 mm complet reglabilă

Suspensia spate: basculă monobloc turnată din aluminiu cu Pro-Link și amortizor cu reglarea preîncărcării hidraulică de la distanță

Honda Africa Twin Adventure Sports

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm și etriere radiale cu 4 pistonașe orizontale opuse

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 256 mm și etrier cu 1 pistonaş

Roată faţă 21”/spate 18”, jante din aluminiu cu spiţe

Lungime: 2340 mm, gardă la sol: 270 mm, înălțime la şa: 920/900 mm,

Masă la plin: 243 kg (MT), 253 kg (DCT), capacitate rezervor: 24,2 ltr.

Motocicleta Honda Africa Twin Adventure Sports testată a fost pusă la dispoziție de compania Motor Team, dealer autorizat Honda, cu sprijinul firmei companiei importatoare Honda Trading România.

Honda Africa Twin Adventure Sports

Echipament folosit la test

Cască Suomi MX Tourer – Motor Team

Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Pentru fanii firmei Honda, mai jos sunt alte teste și materiale video ale unor modele prezentate în ultimul timp.

Honda VFR800X Crossrunner – test și prezentare – varianta video

Honda X-ADV – test și prezentare – varianta video

Honda VFR800X Crossrunner – Urmașa Cenușăresei – test și prezentare

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cu câteva luni în urmă, Harley-Davidson a anunțat că va sărbători 115 ani de existență la Praga.

Orașul a fost ales nu numai pentru că este unul dintre cele mai frumoase din Europa, ci și pentru tradiția și cultura moto existente în Cehia.

La 10 milioane de locuitori sunt înmatriculate peste 1 milion de motociclete, clubul Harley-Davidson din Praga a împlinit 90 de ani, fiind cel mai vechi din lume și, pentru că în orice familie există motocicliști, susținerea fenomenului moto este sport național.

115 ani Harley-Davidson

Am fost onorat de invitația primită de la Harley-Davidson Europe și am plecat la Praga, pregătit sufletește pentru un eveniment deosebit.

Ca și cum o sărbătoare moto de trei zile nu ar fi fost de ajuns, cu o zi înainte de începerea evenimentului Harley-Davidson, la Praga era programat un concert Rolling Stones, penultimul din turul European No Filter Tour 2018.

Prin grija gazdelor noastre, unii dintre invitați am primit bilete la concert, nu numai destul de scumpe, ci și greu de procurat.

115 ani Harley-Davidson

N-am fost niciodată fan al trupei, AC/DC au fost mai aproape de sufletul meu, dar nimeni nu poate nega valoarea și geutatea legendei create în decenii de succes.

Am fost conduși de două autobuze până aproape de locul pregătit pentru concert, dar asta nu ne-a salvat de cozile la porțile de intrare, de cozile la chioșcurile cu apă și bere, sau de mulțimea de fani veniți din toate colțurile Europei, unii dintre ei purtând tricouri ale unor concerte petrecute cu multe decenii în urmă, pe vremea tinereței lor.

115 ani Harley-Davidson

Ca toti marii artiști, membrii trupei au cântat la cel mai înalt nivel, neobosiți la cei 75 de ani, media de vârstă a trupei.

Am fredonat, cântat, chiar urlat piese cunoscute ale formației, intrate de mult în repertoriul internațional, împreună cu câteva zeci de mii de oameni, toți fiind impulsionați mai mult de legenda creată în jurul melodiilor, decât de praful tapșanului pe care se întâmpla totul sau de soarele care ne-a bătut în cap de ne-a tâmpit.

După o noapte de muzică și amintiri prețioase, a început agitația.

115 ani Harley-Davidson

Din primul moment în care intrasem în Praga am văzut peste tot grupuri de motocicliști, majoritatea pe Harley-Davidson, iar în zona în care era stabilit cartierul general al evenimentului, Poliție și oameni implicați în organizare, majoritatea fiind voluntari, lucru dispărut de mult în România.

Pentru jurnaliștii invitați la sărbătorirea a 115 ani a fost pregătită o întâlnire în cadru restrâns cu membrii familiei Davidson, Karen și Bill, strănepoții unuia dintre cei trei frați Davidson, fondatori ai companiei și cu oameni din conducerea firmei.

115 ani Harley-Davidson

Cu această ocazie l-am reîntâlnit pe Bil, după o pauză de 10 ani. Atunci, în 2008, la întâlnirea dealerilor Harley-Davidson organizată în San Antonio, Texas, îl întâlnisem pe Willie G. Davidson, tatăl său, și, împreună cu Bill, am făcut o fotografie.

Toți au răspuns la întrebări trimise cu câteva zile în urmă, dar, întrebările mai sensibile au primit doar răspunsuri politicoase, fără conținut real.

Principala problemă ridicată de mulți a fost vârsta medie destul de ridicată a folositorului de Harley-Davidson, care sunt căile de atragere a generațiilor tinere și ce tendințe vor urma noile modele promise pentru următorii zece ani.

115 ani Harley-Davidson

A urmat o primă vizită în campusul pregătit pentru miile de motocicliști care au venit din toate colțurile lumii ca să poată fi părtași la sărbătoarea companiei.

În clădirea principală era amenajat un spațiu de expunere în care erau prezentate modele importante din istoria firmei, tot felul de standuri interesante, legate de momente din istoria Harley-Davidson și o expoziție cu cele mai reușite modele personalizate sau chiar produse de la zero de constructori din Europa, proiecte printre care și o motocicletă construită de Anarchy Custom, firma lui Bebe din Câmpia Turzii.

115 ani Harley-Davidson

Afară existau multe puncte de atracție, o scenă uriașă pe care evoluau formații de diferite genuri, standuri ale unor dealeri Harley-Davidson din mai multe țări europene, standuri ale partenerilor evenimentului, demonstrații ale firmelor de mașini, evoluții ale piloților de Freeride și multe standuri în care se putea mânca și bea, de la obișnuiții hamburgeri, până la un porc întreg la rotisor.

115 ani Harley-Davidson

Prima seară a început cu o vizită făcută fabricii de bere Staropramen, partener al evenimentului, care a produs bere special pentru această ocazie, ambalajele purtând numele și sigla Harley-Davidson, vizită încununată de degustare a diferitelor produse, unele fiind vechi de secole.

Seara s-a încheiat cu deschiderea oficială a manifestării, muzică, gustări și din nou bere, multă bere.

115 ani Harley-Davidson

A doua zi a continuat cu activități specifice întâlnirilor moto, cam ca la noi, dar la cu totul alt nivel, o întâlnire a familiei Davidson cu publicul, terminată cu o sesiune de autografe, o gală de Muay Thai patronată de aceeași Karen și Bill Davidson, încheiată cu un concert al formației The Picturebooks.

115 ani Harley-Davidson

Cel mai așteptat moment al întregii manifestări a fost organizat în dimineața zilei de sâmbătă: parada a 4000 de motociclete, un tur prin centru orașului Praga, la care au putut participa doar cei care au primit aprobarea organizatorilor, numărul participanților fiind limitat, locurile în coloană fiind stabilite înainte, comunicate, trecute pe o etichetă lipită pe fiecare motocicletă și respectate de toată lumea.

115 ani Harley-Davidson

Nici nu s-ar fi putut altfel, pentru că numărul motocicletelor sosite din toată Europa în Praga a fost estimat la 40.000.

În afară de cei care au făcut deplasarea pe motoare, am văzut mulți entuziaști veniți din Vietnam, Brazilia, Japonia, costumați, dar fără motociclete.

Totul s-a terminat cu festivitatea de închidere și un concert susținut de formația The Hives, în fața unei mulțimi cu vârsta medie mult mai mare decât cea cu care suntem obișnuiti.

115 ani Harley-Davidson

La mulți ani Harley-Davidson !


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cea de-a zecea ediție a World Ducati Week, WDW 2018, s-a desfășurat pe circuitul “Marco Simoncelli” din Misano între 20-22 iulie și s-au stabilit noi recorduri de participare.

WDW 2018

Peste 91.500 de entuziaști din 73 de țări, au sărbătorit firma Ducati venind de pe cinci continente și participând la o serie de activități organizate pe o suprafață de peste 90.000 mp în cadrul circuitului, 75.000 mp în jurul acestuia și alți 15.000 mp de teren accidentat dedicați pilotajului în off-road.

O gamă întreagă de activități au transformat WDW 2018 într-un eveniment unic.

WDW 2018

Cursuri de pilotaj și teste pe noile modele Ducati, tururi de pistă pe circuit ca pasager în mașini performante Lamborghini, Audi și Seat, cursuri tehnice ale Universității Ducati, spectacole susținute de cascadori și întâlnirea cu membrii echipelor oficiale Ducati sau legende ale sportului cu motor, la toate acestea au putut participa toți cei care au venit la Rimini.

WDW 2018

Zone special amenajate pentru diferitele game de motociclete Ducati, “Land of Joy” pentru Scrambler, Monster Village pentru sărbătorirea a 25 de ani de existență a modelului, Multistrada Experience, în care a fost expusă motocicleta învingătoare în recent disputata cursă Pikes Peak 2018 și o zonă exclusivă, “Preview room”, în care, ca de fiecare dată, pasionații firmei au putut admira modele care urmează a fi lansate în sezonul următor.

WDW 2018

Unul dintre cele mai deosebite momente ale WDW 2018 a fost Cursa Campionilor, o întrecere între 12 piloți care reprezintă sau au reprezentat firma Ducati în MotoGP și WSBK.

Concurând pe 12 motociclete Panigale V4 S preparate și vopsite în culorile piloților, Dovizioso, Petrucci, Lorenzo, Melandri, Troy Bayliss, Rabat, Forés, Miller, Rinaldi, Siméon, Abraham și Michele Pirro au făcut deliciul publicului, cel din urmă câștigând cursa demostrativă.

WDW 2018

După cursă, cele 12 motociclete, împreună cu cea pregătită pentru Chaz Davies, care nu a putut participa fiind accidentat, fiind înlocuit de Xavier Siméon, au fost puse la vânzare prin licitație pe Ebay.

Conform tradiției, participanții au fost întâmpinați de Claudio Domenicali, implicat în organizarea evenimentului alături de 250 de angajați ai companiei.

WDW 2018

Pe lângă concerte în aer liber și diferite spectacole pregătite de organizatori, toți participanții au avut ocazia să facă un tur de pistă pe Misano World Circuit “Marco Simoncelli”, gazdă primitoare pentru WDW 2018.

Comunitatea Ducati din România a fost reprezentată la de un mic grup de pasionați, însoțiți de Președintele Desmo Owners Club România, acțiune susținută de compania Metrotehnica Internațional, importatorul oficial Ducati în România.

WDW 2018

Dacă vreți să vedeți cum a fost la una din edițiile anterioare ale World Ducati Week, mai jos este articolul postat cu acea ocazie.

Cum a fost la WDW 2016 (World Ducati Week)

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Aflat la a doua generație, modelul Moto Guzzi Eldorado continuă tradiția primei versiuni apărută la începutul anilor ’70, fiind o motocicletă masivă, dar ușor de controlat și deosebit de frumoasă.

Fișa tehnică Moto Guzzi Eldorado

Motor în 4 timpi cu doi cilindri gemeni în V la 90°, răcire cu aer şi ulei, patru supape pe cilindru, injecție electronică secvențială multipunct Weber-Marelli

Capacitate cilindrică: 1380 cc, cursă și alezaj: 104,0 x 81,2 mm

Raport de compresie: 10,5:1

Putere maximă: 96 CP la 6.500 rpm, cuplu maxim: 120 Nm la 2.750 rpm

Cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ambreiaj cu un disc uscat şi cuplaj flexibil cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe cardan compact reactiv (CARC)

Cadru din oţel dublu leagăn cu subcadru detaşabil şi prinderi elastic-cinematice ale motorului

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Ø 46 mm

Suspensia spate: dublu amortizor cu reglarea preîncărcării

Moto Guzzi Eldorado

Frână față: dublu disc din oţel inoxidabil flotant Ø 320 mm, etriere Brembo radiale cu 4 pistonaşe orizontale opuse

Frână spate: disc din oţel inoxidabil Ø 282 mm, etrier Brembo flotant cu 2 pistonaşe paralele

Roată faţă 16”/spate 16”, jante din aluminiu cu spiţe

Lungime: 2445 mm, gardă la sol: 165 mm, înălțime la şa: 740 mm,

Masă la plin: 314 kg, capacitate rezervor: 20,5 ltr.

Motocicleta Moto Guzzi Eldorado testată a fost pusă la dispoziție de compania The Bike Hub – Italian Moto Art Space, importator autorizat al grupului Piaggio în România.

Moto Guzzi Eldorado

Echipament folosit la test

Cască Caberg Freedom

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Puma

Moto Guzzi Eldorado

Pentru fanii firmei Moto Guzzi, mai jos sunt alte articole postate până acum.

Prezentare Moto Guzzi V7 III Racer – varianta video

Test Moto Guzzi V7 III Racer – tradiție și tehnologie

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  
×