Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    482
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    35.860

Postări în blog

Tiberiu Troia

Softail Standard, un bobber care oferă esența Harley-Davidson, un amestec de negru și crom, este cel mai ieftin model din gama Softail.

Softail Standard

Gama Softail a reprezentat întotdeauna familia compusă din cele mai vândute modele.

După introducerea noii familii Softail îmbunătățită, realizată din unificarea modelelor Dyna și vechiul Softail și introducerea noului motor Milwaukee-Eight, a urmat o adevărată avalanșă de noi modele, multe dintre ele fiind versiuni ale unor modele cunsocute.

FXDR a fost introdus cu un an în urmă, având niște forme noi pentru firma americană, urmat de Low Rider S, a șaptea generație de Low Rider, o motocicletă cu pretenții sportive și iată că după aceste modele cu aspect agresiv, a apărut un model care oferă strictul necesar, esența Harley-Davidson.

Softail Standard

Poziția comodă a pilotului, ghidonul mini ape-hanger, amplasarea scărițelor în poziția obișnuită (mid controls), ușor de gestionat pentru începători, echiparea minimă și singura variantă oferită fiind vopsită în negru lucios, prin tradiție cea mai ieftină versiune, totul sugereaz că Softail Standard este recomandat începătorilor și domnișoarelor.

Nu degeaba, în majoritatea fotografiilor oficiale de la lansarea  noului model, sunt prezentate domnișoare, total atipic pentru fotografiile cu care Harley-Davidson ne-a obișnuit.

Pentru această categorie de piloți, unele date tehnice ale motocicletei sunt un argument suplimentar, masa la plin a modelului Softail Standard fiind 291 kg, cu un centru de greutate foarte jos, iar înălțimea șeii este de numai 680 mm.

Softail Standard

Șa solo pentru pilot, aripă spate decupată, aripioarele de răcire ale chiulasei nefinisate și motorul Milwaukee-Eight 107 vopsit în negru, toate sunt detalii alese de producător pentru ca motorul să fie piesa care atrage atenția și pentru ca motocicletă să reprezinte o bază de plecare pentru un proiect de personalizare.

Echiparea spartană a motocicletei a avut un singur scop: lansarea pe piață a unei motociclete din cea mai populara gamă, având un preț cât se poate de atractiv.

Și se pare că scopul a fost atins: prețul noului Softail Standard în România este 13864 euro, cu peste 1000 euro mai puțin decât cel mai ieftin Softail de până acum.

Softail Standard

Încă o noutate pentru Harley-Davidson este oferta de accesorii pregătită pentru acest model, reperele fiind grupate în patru pachete diferite, în funcție de modul în care proprietarul intenționează să folosească motocicleta.

Pachetul Day Tripper Custom se adresează celor care vor să folosească motocicleta zilnic și oferă câteva accesorii utile, modificând motocicleta pentru utilizare cu pasager, având strictul necesar.

Pachetul Coast Custom conține elemente orientate către performanță, realizate în stilul West Coast, iar pachetul Touring Custom oferă accesorii pentru drumuri lungi, set de genți laterale, parbriz detașabil și alte repere care îmbunătățesc confortul pilotului și al pasagerului.

Softail Standard

În fine, ultimul pachet se adresează celor care vor să prepare motorul, având incluse numeroase repere Screamin’ Eagle necesare pentru obținerea unui răspuns mai rapid al accelerației, putere și cuplu mărite.

Așa cum s-a întâmplat în ultimii ani, noul model Softail Standard proaspăt lansat poate fi comandat imediat la singurul dealer din România, Harley-Davison București, singura varianta de culoare fiind negru lucios.

Softail Standard

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Participând pentru prima oară anul trecut, Appaloosa va lua startul la cursa de o milă din acest an având un design complet nou.

Indian Appaloosa

Organizată pentru prima dată în martie 2019, cursa de o milă de pe lacul Baykal se pare că devine un eveniment anual în calendarul internațional al sporturilor cu motor.

Evenimentul care are loc pe malul de est al celui mai adânc lac din lume, Baikal Mile este un adevărat festival unic datorită condițiilor extreme din Siberia.

Indian Appaloosa

Nu este vorba doar de o cursă de record pe ghiață, ci de un eveniment complex, în cadrul căruia echipele participante se vor întrece în competiții de drift, drag racing, flat track, motocros freestyle și stunt, organizatorii amenajând două piste, cea principală, de o milă și una de 200 metri.

Indian Appaloosa

Motocicleta Indian Scout Bobber, modificată inițial de Brice Hennebert în 2019 pentru seria de competiții Sultans of Sprint și devenită IndianxWorkhorse Appaloosa, a fost preparată pentru provocările unei curse pe ghiață și condițiile extreme din Siberia, cu sprijinul unor parteneri de vârf: Akrapovič, Beringer, Dunlop Europe, Evok3 Performance, Motorex, Öhlins și consultanță tehnică a firmei Flybike.

Indian Appaloosa

Pentru a asigura aderența pe ghiață, pe anvelopele SportSmart Mk3 furnizate de Dunlop Europe, au fost instalate câteva sute de cuie, iar pentru Indian Appaloosaa adapta sistemul de răcire al motorului la temperaturile extreme, orificiul de admisie al aerului de pe carenă a fost obturat cu un capac din fibră de sticlă, pe lateralele carenei fiind practicate niște orificii de admisie mai mici.

Îmbunătățirea sistemului de alimentare cu oxid de azot (NOS) inițial montat a fost realizată prin instalarea unui sistem Nitrous Express, Öhlins Racing a adăugat un amortizor de direcție la setul complet de amortizoare furnizat inițial, iar pentru asigurarea vizibilității, zone din jurul roților au fost incluse în carenajul motocicletei, pentru a limita acoperirea parbrizului cu bucăți de ghiață aruncate de cuiele anvelopelor.

Indian Appaloosa

Unei transformări radicale ca cea aplicată motocicletei Appaloosa, i se cuvenea o nouă înfățișare și noua Appaloosa 2.0 va avea un desen realizat de Benny Maxwell de la firma Axesent din Japonia, aplicat pe caroserie de firma Moto Peinture.

Parteneri în acest demers extrem vor fi Sébastien Lorentz, organizator al campionatului Sultans of Sprint, care își va asuma rolul de pilot și Dorsan, responsabil cu problemele mecanice și DJ al petrecerilor care vor fi organizate la Baikal Mile Speed Festival.

Indian Appaloosa

IndianxWorkhorse Appaloosa 2.0 cu noua ei grafică va fi prezentată presei și publicului pe 25 februarie, imediat după sosirea echipelor pe pista amnejată pe ghiața lacului Baikal.

Întreaga aventură de pe lacul Baikal a motocicletei IndianxWorkhorse Appaloosa 2.0 poate fi urmărită pe canalele de social media ale companiei Indian Motorcycle, postările având hashtag #IndianxWorkhorse.

Indian Appaloosa

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Kawasaki Versys 650 are cel mai bun șasiu pentru folosirea în off-road, niște amortizoare performante cu cursă lungă, poate fi utilizată la drum lung mulțumită poziției comode a pilotului și protecției rezonabile la vânt oferită de carenă și parbrizul acesteia, are valențe sportive, este multifuncțională și are cel mai bun preț.

Pentru obținerea numeroaselor avantaje pe care le oferă, a fost nevoie și de niște compromisuri.

Motocicleta are un pachet electronic elementar, nu este cea mai puternică sau cea mai rapidă, probabil că nu este nici cea mai fiabilă (Yamaha declară motorul CP2 instalat pe toate modelele de 700 cmc ale familiei MT ca fiind cel mai fiabil), dar este una dintre cele mai serioase oferte de la clasa din care face parte.

Încă de la apariția modelului, numeroase publicații au declarat Kawasaki Versys 650 câștigător.

În 2008, revista Motorcyclist Magazine a declarat modelul “Motocicleta Anului”, Motor Cycle News i-a conferit premiul pentru cea mai bună motocicletă la clasa “Allrounder”, pentru ca, în 2015, tot Motorcyclist Magazine să declare Versys 650 LT învingător în testul comparativ făcut alături de Suzuki V-Strom 650XT

Prețul modelului Kawasaki Versys 650 anunțat pentru sezonul 2020 este 7.950 euro și poate fi comandat la firma United Motors, importatorul oficial pentru România al produselor Kawasaki.

Kawasaki Versys 650

Fișa tehnică Kawasaki Versys 650

Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Ride-by-Wire.

Capacitate cilindrică: 649 cmc, alezaj și cursă: 83,0 x 60,0 mm, raport de compresie: 10,8:1.

Putere maximă: 69 CP (51 kW) la 8.500 rpm, cuplu maxim: 64 Nm la 7.000 rpm.

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru tip Diamant, tubular, din țeavă de oțel, subcadru şi basculă din țeavă de oțel.

Kawasaki Versys 650

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată Ø 41 mm cu funcţii separate parţial reglabilă, cursă roată față 150 mm.

Suspensia spate: monoamortizor cu reglare pe preincărcare, cursă roată spate 145 mm.

Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 300 mm din oţel, etrier cu 2 pistonaşe.

Frână spate cu disc Ø 250 mm din oţel, etrier cu 1 pistonaş, ABS.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe.

Lungime: 2165 mm, ampatament: 1415 mm, înălțime la şa: 840 mm.

Gardă la sol: 170 mm, masă la plin: 217 kg., capacitate rezervor: 21 ltr.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 5 octombrie 2019.

Kawasaki Versys 650

Echipament folosit la testul modelului Kawasaki Versys 650

Cască LS2 Pioneer MX436 – ASP Group

Geacă REV’IT Vertex Air – Motor Team

Pantaloni FLM Greyhound Air

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Kawasaki Versys 650

Echipa din spatele acestui material:

Foto: Radu Chindriș

Imagine: Cătălin Avram

Editor video: Mihai Prasacu

Dirijor: Alex Zereș

Kawasaki Versys 650

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Noul Ténéré 700 lansat de Yamaha în 2019 este însoțit de o gamă largă de accesorii originale, multe dintre acestea fiind oferite de producător ca pachet.

accesorii Yamaha Ténéré 700

Am prezentat pe larg ultima generație Ténéré, atât în articolul publicat în revista Auto Motor și Sport, cât și în filmul difuzat în emisiunea La Volan, transmisă de Digi24.

Am prezentat și pregătirea de livrare, care s-a bucurat de un succes deosebit și am descris accesoriile realizate de Hepco & Becker, unul dintre cei mai importanți producători de sisteme de bagaje și elemente de protecție pentru cele mai populare modele de motociclete.

Accesorii YamahaDar, probabil că cea mai largă ofertă de accesorii pentru acest model este produsă chiar de Yamaha.

Există numeroase repere, elemente de protecție, sistem de genți din aluminiu și piese pentru personalizarea motocicletei, alternative la piesele originale instalate pe motocicletă.

Mai puțin întâlnit până acum la Yamaha, principalele accesorii sunt oferite ca pachet, existând pachetul Explorer și pachetul Rally.

Achiziționate în acest mod, ca pachet, costul este considerabil mai mic decât valoarea totală aAccesorii Yamaha pieselor componente, luate separat.

De exemplu, dacă pachetul Explorer costă 1367 euro, valoarea accesoriilor care sunt oferite în acest pachet, sistem de genți laterale cu suport, cric central, scut motor și protecție motor, este de peste 2200 euro.

Aceeași situație este și în cazul pachetului Rally, care costă 1946 euro, pachet în care sunt incluse eșapamentul Akrapovič, șa raliu, protecție radiator și câteva piese de personalizare (semnalizatoare, ghidaj lanț, protecție rezervor).

În afară de piesele incluse în cele două pachete există alte repere importante, cu ajutorul cărora se modifică nu numai aspectul motocicletei, ci și ținuta de drum sau gradul de confort al pilotului.

Accesorii Yamaha

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Yamaha Ténéré 700 – test și prezentare – varianta video

Yamaha Ténéré 700 – pregătire de livrare (Unboxing)


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Harley-Davidson a lansat o campanie în Europa – P2F (Passport to Freedom), prin care suportă costul permisului de conducere.

Harley-Davidson P2F

Este o mare diferență între o campanie promoțională în care prețul unor produse este micșorat din motive dictate de o politică comercială şi o inițiativă care încearcă să încurajeze utilizarea motocicletei.

De data aceasta, Harley-Davidson a demarat o astfel de acțiune pe întreg teritoriul Europei, numită P2F (Passport to Freedom), suportând costurile obținerii permisul de conducere pentru noii clienți.

Suma oferită este de 500 euro și este dedusă din valoarea unei motociclete noi, pe care clientul poate să o achiziționeze în cursul acestui an, până la 31 decembrie 2020, iar permisul de conducere trebuie să fie eliberat după luna mai.

Numărul motocicletelor incluse în campania P2F nu este limitat, iar modelele oferite sunt cele din familiile Steet, Sportster și Softail 107 (1746 cmc), adică cele care reprezintă o alegere justificată pentru un proaspăt deținător de permis.

Viitorii beneficiari ai acestei campanii care locuiesc în România sunt favorizați, pentru că 500 euro acoperă costurile obținerii permisului de conducere, chiar apelând la serviciile unei școli bune (foarte puține în țara noastră), ale cărei costuri probabil că se vor încadra în suma oferită, spre deosebire de o școală din țările dezvoltate, în care cursurile unei astfel de școli pot depăși 2000 euro.

Evident că poate fi cumpărată o singură motocicletă și mai sunt alte câteva reguli de bun simț, care trebuie respectate, dar inițiativa P2F este de bun augur și probabil că va ajuta o parte dintre viitorii motocicliști în luarea deciziei de a alege o motocicletă Harley-Davidson.

Harley-Davidson P2F

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Evenimentul a fost organizat vineri 21 februarie, la sediul Honda Motor din Tokyo, Honda Welcome Plaza Aoyama.

Honda WSBK 2020

Urmăriți de reprezentanții presei și de milioane de fani, prin intermediul transmisiei live pe Internet, cei doi piloți ai echipei de uzină, Leon Haslam și Alvaro Bautista, au dezvelit noile motociclete CBR1000RR-R Fireblade SP, cu care cei doi vor începe sezonul WSBK 2020 peste o săptămână, la etapa inaugurală a acestei ediții WSBK, care se va desfășura pe circuitul de la Phillip Island, Australia.

Ca la orice astfel de eveniment, în deschidere au intrat pe scenă cei din conducerea companiei, Noriaki Abe, Managing Officer Motorcycle Operations al Honda Motor Co. și Yoshishige Nomura, președinte al Honda Racing Corporation, care au prezentat proiectul Honda pentru WSBK, noua motocicletă CBR1000RR-R Fireblade SP și piloții cu care Honda se reîntoarce în această competiție rezervată motocicletelor derivate din modelele de serie, cu o echipă de uzină, după 18 ani de absență.

Honda WSBK 2020

Au urmat Jaume Colom, managerul echipei și cei doi piloți, Bautista și Haslam, toți fiind entuziasmați de importanța strategică a revenirii echipei de uzină în campionatul mondial de Superbike, dar, în același timp, conștienți de provocările care îi vor aștepta și de concurența acerbă.

În cadrul evenimentului a fost prezentată și echipa satelit, MIE Racing Althea Honda Team cu pilotul de uzină Takumi Takahashi, împreună cu coordonatorul grupării, Midori Moriwaki.

În aceeași zi, după încheierea prezentării, echipa a plecat spre Australia, toți componenții ei fiind pregătiți să participe la un test de două zile, primul antrenament oficial al actualului sezon WSBK, urmând ca pe 27 și 28 februarie să participe la cursele primei etape.

Honda WSBK 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

A fost odată ca niciodată. Așa încep toate poveștile frumoase românești cu Feți Frumoși și Ilene Cosânzene.

Din păcate, poveștile din sportul românesc, care era odată un adevărat Făt Frumos, nu mai încep așa.

Și chiar dacă asta este situația în majoritatea ramurilor sportive din România, eu vorbesc despre motociclism.

Clubul Metalul

Eram copil și mergeam cu tramvaiul 14 până la capăt, în Pantelimon și, de acolo, mai mergeam cât mâncam o pâine, după care ajungeam la Stadionul Metalul, devenit Faur, pe stil nou.

Nu mergeam pentru fotbal, deși clubul a avut o tradiție frumoasă și în acest sport.

Mă duceam să văd concursurile de dirt-track, disciplină cunoscută în țările vorbitoare de engleză ca Speedway.

Este greu de descris în cuvinte spectacolul copleșitor de care aveai parte în tribune.

Clubul Metalul

Un amestec de mirosuri, de metanol, ulei de ricin și gaze de eșapament, un zgomot infernal produs de motoarele în patru timpi cu eșapamente deschise, pișcăturile boabelor de zgură, în cazul în care stăteai prea aproape de mantinelă și publicul în delir, prezent în număr mare la fiecare eveniment.

Pe acea pistă de zgură s-au născut legende, adevărați monștri sacri ai motociclismului românesc: Gheorghe Voiculescu, Ion Cucu, Paul Voiculescu, Gheorghe Sora, urmați de cei din generația mea, Marian Gheorghe și Mircea Agrișan.

Am asistat la demostrații de forță, spectacole de gală, care ridicau tribunele în picioare și deveniseră un fel de marcă înregistrată a cartierului.

Clubul Metalul

Asta până în 1989, când totul a început să meargă la vale, ca în mai toate sporturile din România.

Privatizări îndoielnice, interese imobiliare meschine și furăciuni de tot felul au făcut ca stadionul și întreaga bază sportivă Metalul să devină o ruină și să se aleagă praful de munca câtorva generații de entuziaști.

Cei câțiva pasionați care mai participau la competiții s-au împrăștiat în lumea largă și, în acest moment, cei câțiva piloți din ultima generaie de campioni ai clubului Metalul aleargă în alte țări, unde sunt apreciați și sprijiniți.

Clubul Metalul

Atât Marian Gheorghe, cât și Mircea Agrișan, alături de copii sau nepoții lor, duc mai departe tradiția motociclismului de la Metalul și fac față cu succes într-o țară în care Speedway este o adevărată religie.

Ultimul intrat în acest club select, Andrei Cristian Sârbu, nepotul lui Mircea Agrișan, la numai 13 ani, își face debutul în competițiile de Speedway, intenționând să reprezinte România în ediția din acest an a Campionatul European de Speedway, la clasa 85 cmc, rezervată juniorilor de vârsta lui.

Lui, cât și veteranilor care ne-au încântat privirile ani de-a rândul, le urez succes și aștept cu drag să aud de noi peformanțe din partea ultimei generații de motocicliști formați la Metalul București.

Clubul Metalul

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Multe motociclete s-au bucurat de succes de-a lungul timpului, dar nu tot atât de multe au reprezentat repere în istoria motociclismului. Honda CB 750 Four este unul dintre cele mai importante modele din istorie, fiind considerat o piatră de hotar în dezvoltarea motocicletelor moderne.

Honda CB 750 Four

Perioada anilor ‘60 a fost marcată de dominația motocicletelor britanice. Toate piețele importante de desfacere erau invadate de modelele produse de Triumph, Norton, BSA, Matchless, la mare concurență cu motocicletele Harley-Davidson.

În SUA, țară considerată de toți marii producători ca fiind cea mai importantă, competițiile rezervate motocicletelor erau foarte apreciate și se bucurau de interesul marelui public. Și aici modelele britanice făceau legea la clasele mari, dar clasele motocicletelor de cilindree mică și medie erau dominate de Honda.

În acest context, Bob Hansen, managerul de service al companiei importatoare a motocicletelor Honda în America, mare pasionat de sporturile cu motor, s-a deplasat în 1987 în Japonia, unde l-a întâlnit pe Soichiro Honda, fondatorul companiei, în încercarea de a-l convinge de necesitatea apariției pe piața americană unui model de cilindree mare, un fel de rege al motocicletelor, dezvoltat pe baza tehnologiilor folosite la motocicletele de competiție, care sa concureze modelele bicilindrice Triumph si Harley-Davidson.

Până în acel moment, cea mai mare motocicletă produsă de Honda era modelul CB 450, dar toată lumea, inclusiv oficialii de la Honda, cunoștea dictonul “Win on Sunday, sell on Monday”, principiu pe care s-a bazat câțiva ani mai târziu înființarea campionatului mondial de Superbike.

Un an mai târziu, noul CB 750 Four a fost prezentat la Tokyo Motor Show, după care a fost lansat în Marea Britanie.

Honda CB 750 Four

Ce era nou

Motocicleta avea motor transversal cu patru cilindri în linie, cu o axă cu came în cap, cutie de viteze cu cinci trepte și frână hidraulică cu disc pe față, detalii tehnice care constituiau o premieră pentru un model de serie și un preț de 1.495 $ (echivalent a 10.000 $ la valoarea de azi), toate acestea reprezentând avantaje importante față de concurența britanică.

Lista noutăților existente pe CB 750 Four nu se oprea aici: starter electric, buton de oprire, două oglinzi retrovizoare, semnalizatoare, întreținere ușoara a jocului supapelor și un nivel foarte redus al vibrațiilor motorului, atât în timpul funcționării, cât și în staționare.

Recunoașterea valorii

Reacția presei de specialitate nu a întârziat să apară.

La prezentarea motocicletei, revista Cycle a numit CB 750 “cea mai sofisticată motocicletă de serie din toate timpurile” iar Cycle World a numit-o “capodoperă”, subliniind fiabilitatea dovedită în timpul testelor, viteza maximă de peste 190 km/h, frânarea fără efort, confortul asigurat pilotului și instrumentele de bord foarte bune.

Honda CB 750 Four

Dar, dintre toate numele primite, probabil cel mai meritat a fost cel de “Superbike”, CB 750 Four devenind prima motocicletă dintr-o clasă care se năștea odată cu apariția ei.

În timp, recunoașterea valorii modelului a devenit universală, canalul Discovery numindu-l “Cea mai mare motocicletă a tuturor timpurilor”, asociația americană AMA a introdus-o în Motorcycle Hall of Fame la categoria motociclete clasice, a fost prezentată la expoziția The Art of the Motorcycle, este găzduită în National Motor Museum din Marea Britanie iar societatea inginerilor din industria auto din Japonia a inclus-o printre cele 240 de repere ale tehnologiei din industria auto-moto japoneză.

Motocicleta a fost produsă timp de zece ani, fiind îmbunătățită permanent, în această perioadă fiind produse și vândute peste 400.000 de unități.

Cea pe care am avut ocazia să o testez face parte din cea de-a doua generație, K2, fiind produsă în 1972, K0 fiind o adevărată raritate, valoarea unei astfel de motociclete restaurată depășind de multe ori 30.000 euro.

Honda CB 750 Four

De data asta nu e un test

Am plecat la plimbare cu CB 750 Four fără să mă gândesc că fac un test, ci pur și simplu o călătorie în timp, având privilegiul să folosesc ca mijloc de transport una dintre legendele din istoria producției de motociclete.

Nici nu ar fi cinstit să prezint acest articol ca un test tehnic, rece, fără sentimente, al unei piese construite folosind tehnologiile existente cu jumătate de veac în urmă, exact acum, când Honda, cel mai mare producător mondial, sărbătorește cei 50 de ani de existență ai familiei CB, printr-o prezență spectaculoasă în cadrul festivalului moto Glemseck 101, organizat în localitatea Leonberg din Germania, manifestare aflată la cea de-a 14-a ediție.

Cu siguranță că piesa cea mai importantă a motocicletei este motorul, care a marcat începutul epocii moderne în construcția de motociclete, prin caracteristicile tehnice deosebite și prin fiabilitatea sa.

Honda CB 750 Four

Și chiar dacă motorul s-a bucurat imediat de recunoașterea unanimă a specialiștilor, fabrica a apelat la o tehnologie specială pentru producerea carterului, ceva similar turnării aluminiului la nisip, fără matrițe metalice.

Poate măsura a fost luată fiind gândită ca un început în care s-au urmărit investiții mai mici, poate a fost considerată o perioadă de tranziție, așteptând răspunsul pieței la apariția primei generații, rezultatul fiind blocul motor al primelor unități, cu un material mult mai rugos decât cel al motoarelor obișnuite produse de Honda.

Asta nu înseamnă că motoarele primei generații sunt mai slabe din punct de vedere al calității, ci este pur și simplu un semn distinctiv al motocicletelor produse în 1969.

Mersul regulat al motorului, alimentat prin carburatoarele Keihin, printre cele mai evoluate ale perioadei în care motocicleta a apărut, te încântă chiar dacă orice motor actual funcționează cel puțin tot atât de bine.

Motorul și toate celelalte componente trebuie analizate luând în considerare nivelul la care se aflau motocicletele în anii ‘60 și mijloacele tehnice prin care acestea erau construite.

Honda CB 750 Four

O altă epocă

Azi ambreiajele, cutiile de viteze, alimentarea prin injecție, soluțiile de reducere a vibrațiilor, tratamentele aplicate componentelor în mișcare ale motorului, totul este mult evoluat și, cu toate acestea, multe principii care au stat la baza construcției modelului CB 750 sunt folosite cu succes.

Probabil că piesele care reflectă cel mai bine decalajul dintre generații sunt amortizoarele și frânele instalate pe CB.

Soluțiile tehnice sunt depășite, atât amortizoarele cât și componentele sistemelor de frânare sunt într-o permanentă evoluție mulțumită accentului pus în ultimii ani pe siguranța pilotului.

Furca față este rigidă, simți fiecare pietricică, după un timp începe să te deranjeze iar frâna față, care ar trebui să reprezinte 90% din frânare, este departe de ceea ce ar trebui să fie.

Honda CB 750 Four

În aceste condiții, folosirea frânei de spate necesită multă atenție și concentrare, pentru că efectul tamburului de frână este violent.

Sunt și elemente care fac față și azi pe orice motocicletă modernă, cum ar fi roțile cu spițe, piesele cromate de o calitate remarcabilă sau vopseaua impecabilă și foarte rezistentă.

Nu aș vrea ca cineva să rămână cu impresia că prezentarea de mai sus are un caracter critic.

Motocicleta trebuie privită ca ceea ce este: o mostră de tehnologie a secolului trecut, o minune a vremii sale și un simbol al tehnicii anilor ‘60, o legendă.

O astfel de piesă de colecție nu trebuie folosită zi de zi, ea trebuie colecționată, tratată cu respect și iubire, indiferent dacă fericitul proprietar este fan Honda sau nu.

Pentru mersul zilnic există atâtea alte alternative mai ieftine, probabil mai eficace, mai ușor de întreținut, Honda CB 750 Four este pentru suflet.

Honda CB 750 Four

Ce mi-a plăcut la Honda CB 750 Four

Motorul furnizează puterea liniar, carburatoarele răspund fără întârzierea carcateristică, finisajul pieselor este de excepție.

Ce nu mi-a plăcut la Honda CB 750 Four

Amortizoarele dure, în special cele de față, frâna față ineficace.

Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 10 (263) din octombrie 2019.

Foto: Radu Chindriș

Honda CB 750 Four

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

R2W (Ready-to-wash) este un concept nou de spălătorie modernă, recomandată  motocicletelor și scuterelor.

spălătorie R2W

Ori de câte ori mi-am spălat motocicleta la spălătoriile din oraș, am rămas cu pete pe piesele cromate și pe cele din aluminiu eloxat.

Asta nu era singura problemă care mă deranja. Când ajungeam la spălătorie, trebuia să aștept până se răcea motorul, căruia nu-i făcea bine apa rece turnată peste motorul fierbinte.

Din aceste motive, de ani de zile, îmi spăl motocicletele acasă, dar locuiesc la casă și e mai simplu.

Toate aceste inconveniente au fost rezolvate de noile spălătorii apărute, care folosesc apă caldă, tratată și detergenți fără sodă.

Motor Team, dealerul Honda și Suzuki din București, a inaugurat recent o astfel de spălătorie modernă, un concept nou, R2W (Ready-to-Wash), model foarte popular în Europa, intrat recent și în țara noastră.

Este un sistem self-service, în care clientul cumpără jetoane, adică timp, cele patru programe oferite de instalația de spălare fiind la alegerea clientului.

spălătorie R2W

Pentru noi, motocicliștii, nu toate programele sunt utile, dar un scuter sau o motocicletă poate fi spălată foarte repede, fără urme sau pete la final.

Un jeton costă 2,5 lei, poate fi cumpărat prin aplicația R2W, care poate fi instalată pe telefon și îți oferă 2 minute de utilizare a instalației cu oricare dintre cele patru programe, apa utilizată fiind filtrată de două ori prin niște filtre de osmoză.

Și aici, apropos de apa tratată prin osmoză, am auzit una dintre cele mai stupide și xx întâmplări adevarate, tipică pentru România. desprinsa parca din serialul de comedie Las Fierbinți.

La una din spălătoriile de același tip proaspăt deschise în București, auzind că apa este tratată prin osmoză și este pură, chiar dacă nimeni nu a specificat că apa ar fi potabilă, au apărut niște gospodari care au plătit cinstit jetoanele și au umplut niște mari bidoane cu apa din instalație, pentru murături.

Așadar, nu dați fuga cu butoaiele pentru murături la spălătorie, dar puteți încerca o spălare pe motocicleta voastră, cred că o să-i placă.

spălătorie R2W

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Am fost un adversar înrăit al motoarelor electrice instalate pe motociclete. Asta până când am testat noul Harley-Davidson LiveWire.

La mijlocul lunii ianuarie am primit o invitație din partea companiei Harley-Davidson Europe, pentru un eveniment care avea să se deruleze în Spania, la Malaga.

Invitația m-a nedumerit, pentru că testasem în toamna anului trecut toate noile modele anunțate pentru sezonul 2020.

În programul anunțat cu câteva zile înainte de întâlnire, nu era menționată nici o surpriză, dar era posibil să ne fie prezentat, fără posibilitatea de a testa, noul model cu motor electric Harley-Davidson LiveWire.

Harley-Davidson LiveWire

Gazdele ne-au încălzit cu trei modele din gama Softail, o probă de urcare în costă pe o pistă de pământ amenajată, cunoscută ca “Hill climb”, care se parcurge de obicei cu motociclete de motocros echipate de preferință cu bascula lungită, în nici un caz cu Harley-Davidson, după care, bomboana pe tort a fost un test cu LiveWire, modelul prospăt lansat pe piață ca motocicletă de serie.

Motocicleta mi-a tulburat convingerile, părerea mea despre motoarele electrice a fost zdruncinată, iar eu am rămas de-a dreptul șocat.

Dar întreaga poveste urmează in viitorul apropiat, într-un articol detaliat.

Harley-Davidson LiveWire

Fișa tehnică Harley-Davidson LiveWire

Motor electric Revelation

Putere maximă: 105 CP (78 kW), cuplu maxim: 116 Nm, transmisie finală pe curea.

Control al tracţiunii decuplabil, cruise control.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată SHOWA SFF-BP (Separate Function front Fork-Big Piston) Ø 43 mm.

Suspensia spate: monoamortizor SHOWA BFRC (Balanced Free Rear Cushion-lite) complet reglabil.

Harley-Davidson LiveWire
Frână faţă cu dublu disc flotant din oţel, etrier Brembo monobloc radial cu 4 pistonaşe.

Frână spate cu disc din oţel, etrier Brembo cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe.

Anvelope: H-D/Michelin Scorcher “Sport”, faţă: 120/70 ZR17 58W, spate: 180/55 ZR17 73W

Lungime: 2135 mm, ampatament: 1490 mm, înălțime la şa: 761 mm.

Harley-Davidson LiveWire

Gardă la sol: 130 mm, masă: 249 kg.

Baterie: 15.5 kWh Rechargeable Energy Storage System (RESS) – elemente Samsung

Încărcare rapidă: 0-80% (DCFC) în 40 minute, 100% în 60 minute

Autonomie: în oraş – 235 km, combinat stop-and-go – 153 km

Acceleraţie: 0-60 mph (0-97 km/h) – 3,0 secunde

Harley-Davidson LiveWire

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 8 februarie 2020.

Echipament folosit la testul modelului Harley-Davidson LiveWire

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Pantaloni Dainese Rider D1 Gore-Tex – United Motors

Cizme Dainese Solarys Gore-Tex – United Motors

Mănuşi NordCap by MMR

Harley-Davidson LiveWire

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Parteneriatul dintre Polaris și Öhlins a dat naștere unui ATV care stabilește noi standarde ale performanței și calității – Sportsman 570 EPS SP.

Polaris Sportsman 570 EPS SP

Fiind echipat cu ultima generație de amortizoare Öhlins, noul model de ATV din ediția specială Polaris Sportsman permite piloților să se concentreze și să acorde atenție traseului, tehnologia implementată asigurând o perfectă ținută de drum indiferent de denivelările întâlnite.

Amortizoarele produse de Öhlins conferă un control îmbunătățit, mai multă tracțiune, stabilitate, manevrabilitate și echilibru îmbunătățit, ca și aderență maximă în orice condiții, în special pe viraje.

Polaris Sportsman 570 EPS SP

Soluția aleasă pentru suspensii este câte un monoamortizor față/spate, cu un răspuns îmbunătățit și fiabilitate sporită, al cărui arc este mai rigid cu 20% pe față și cu 35% pe spate.

În completarea amortizoarelor Öhlins, Sportsman 570 EPS SP Öhlins Special Edition are niște finisaje de calitate, jante negre din aluminiu, protecții la mâini și bară de protecție față vopsite în negru.

Polaris Sportsman 570 EPS SP

“Dezvoltăm tehnologii de vârf pentru amortizoare de peste 40 de ani, dar, de câțiva ani nu am fost activi în segmentul amortizoarelor pentru ATV-uri. Parteneriatul cu Polaris pentru realizarea acestui proiect, cu o versiune a celui mai vândut model, Sportsman 570, a reprezentat o ocazie specială pentru ca ambele companii să-si combine experiența. Noul model este alegerea perfectă pentru piloții care vor să beneficieze de o aventură off-road combinată cu performanța dusă la cel mai înalt nivel.”, a declarat Robert Brinkmark, General Manager Öhlins Motorcycle, la lansarea noului model Sportsman 570 EPS SP Öhlins Special Edition.

Polaris Sportsman 570 EPS SP

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Cel de-al treilea interviu cu Jonathan Rea și cel mai reușit, după cinci ani în care l-am întâlnit la fiecare ediție EICMA.

Jonathan Rea a reușit ceea ce nici un om nu a mai făcut-o: a câștigat cinci ediții consecutive ale Campionatul Mondial de Superbike.

Poate că nu toți cei care citesc acest articol sunt interesați de competiții și nu urmăresc cursele din acest campionat, dar oricine ar trebui să respecte talentul unui om și munca unei echipe care învinge într-o competiție la cel mai înalt nivel, timp de cinci ani.

Nu voi aminti aici cum a fost crescut Jonathan de tatăl său, câștigator la rândul su la Tourist Trophy, sau cum a început motociclismul tânărul pilot din Irlanda de Nord, născut în orașul care s-a născut și Joey Dunlop, cel mai cunoscut pilot irlandez din istorie.

Jonathan Rea

Johnny Rea, tatăl lui Jonathan într-o cursă pe Isle of Man

Cei care vor să afle mai multe despre el, pot accesa pagina sa personală – https://www.jonathan-rea.com.

Merită însă să postez rezultatele obținute de Jonathan Rea în competițiile importante la care a participat.

2003 – Campionatul britanic 125GP – loc 14

2004 – BSB – Supersport – accidentat

2005 – BSB – Superbike – loc 16

2006 – BSB – Superbike – loc 4

2007 – BSB – Superbike – loc 2 / victorie Suzuka 300 km

2008 – BSB – Supersport – loc 2

Jonathan Rea

2009 – WSBK – loc 5 –  2 victorii

2010 – WSBK – loc 14 – 4 victorii

2011 – WSBK – loc 19 – 2 victorii

2012 – WSBK – loc 25 – 2 victorii / victorie Suzuka 8 ore

2013 – WSBK – loc 39 – 1 victorie

2014 – WSBK – loc 3 –  4 victorii

2015 – Campion WSBK – 14 victorii

2016 – Campion WSBK –  9 victorii

2017 – Campion WSBK – 16 victorii

2018 – Campion WSBK – 17 victorii

2019 – Campion WSBK – 17 victorii / victorie Suzuka 8 ore

Jonathan Rea

Să fii cel mai bun din lume este o mare realizare indiferent de domeniu în care se petrece asta, dar să reușești această performanță de cinci ori și să rămâi tot atât de amabil, prietenos și să păstrezi zâmbetul indiferent cu cine vorbești, indiferent dacă ai chef sau ești obosit, asta nu mai ține de talent, de abilități sau exercițiu, ci de caracter și bună creștere și Jonathan Rea le are.

Jonathan Rea

Mai jos sunt articolele postate cu ocazia celorlalte interviuri pe care Jonathan Rea a avut amabilitatea să mi le dea.

Standul Kawasaki la EICMA 2015 explicat de domnul Martin Lambert, PR Manager şi interviu Jonathan Rea şi Tom Sykes

De vorbă cu Jonathan Rea, de 4 ori campion mondial SBK

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Noul model apărut, Roadmaster Elite 2020, are instalat un sistem audio PowerBand Audio Plus de 600 w, cu boxe amplasate pe carenă, în topbox și în cutiile laterale.

Indian Roadmaster Elite 2020

Sistemul include un egalizator dinamic cu nouă benzi de frecvență, care ajustează automat frecvența la nivelul optim în funcție de viteza de deplasare, pentru a compensa zgomotul ambiental, al vântului și al motorului, pentru a oferi cea mai bună calitate a sunetului în orice condiții de drum.

În afară de motorul Thunder Stroke 116, care produce un cuplu maxim de peste 172 Nm la 3100 rpm, pentru accelerații excepționale la turații joase, modelul Roadmaster Elite 2020 este echipat cu ultimele tehnologii implementate de Indian Motorcycle.

Moduri de pilotaj

Trei moduri diferite, Tour, Standard și Sport, permit pilotului să selecteze răspunsul accelerației preferat. Harta accelerației fiecăruia dintre cele trei moduri a fost proiectată pentru o folosință anume, rezultatul fiind o motocicletă cu trei personalități diferite.

Decuplarea cilindrului posterior

Atunci când motorul atinge temperatura de lucru și temperatura ambientală depășeste 15⁰ C, cilindrul din spate este decuplat automat în momentele în care motocicleta staționează, rezultatul fiind reducerea căldurii emanate de motor, pentru confortul pilotului la viteze reduse sau în pauzele din trafic, cilindrul posterior fiind reactivat instantaneu la deschiderea accelerației.

Indian Roadmaster Elite 2020

Ride Command

Sistemul Ride Command produs de Indian Motorcycle, instalat pe modelul Roadmaster Elite, este cel mai mare, rapid și ușor de personalizat sistem infotainment existent.

Având un ecran de șapte inch, care poate fi utilizat și cu mănuși, sistemul are navigație, este compatibil Bluetooth și poate fi comandat prin aplicația pentru telefoane inteligente Indian Motorcycle Ride Command, care permite accesul la informațiile oferite de motocicletă.

Pilotul poate planifica pe site-ul Ride Command un drum cu până la 100 de puncte, după care poate transfera motocicletei prin Bluetooth datele stabilite.

Roadmaster Elite are în configurație standard toate sistemele și echipamentele prezente pe Indian Roadmaster, lumini tehnologie LED, șaua din piele cu încălzire pentru pilot și pasager, manșoane încălzite, pornire fără cheie, parbriz acționat electric, genți laterale cu închidere de la distanță, topcase în care pot fi depozitate două căști și un spațiu total de depozitare de peste 140 litri.

Indian Roadmaster Elite 2020

Fișa tehnică Indian Roadmaster Elite 2020

Motor Thunder Stroke 116 în patru timpi, cu doi cilindri în V, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Ride-by-Wire.

Capacitate cilindrică: 1890 cmc, alezaj și cursă: 103,2 x 113,0 mm, raport de compresie: 11,0:1.

Putere maximă: 93 CP (68,4 kW), cuplu maxim: 172,2 Nm la 3.100 rpm.

Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.

Cadru turnat din aluminiu cu Air-Box încorporat.

Moduri de pilotaj, pilot automat (Cruise Control), sistem de monitorizare al presiunii anvelopelor.

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică Ø 46 mm, cursă roată față 119 mm.

Suspensia spate: monoamortizor cu aer parțial reglabil, cursă roată spate 114 mm.

Indian Roadmaster Elite 2020

Frână faţă cu dublu disc flotant Ø 300 mm din oţel, etrier cu 4 pistonaşe, ABS.

Frână spate cu disc flotant Ø 300 mm din oţel, etrier cu 2 pistonaşe, ABS.

Roată faţă 19”/spate 16”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe duble.

Anvelopa faţă: Dunlop American Elite 130/60B19 61H

Anvelopa spate: Dunlop Elite 3 Multi-Compound 180/60R16 80H

Lungime: 2676 mm, ampatament: 1669 mm, înălțime la şa: 673 mm.

Gardă la sol: 140 mm, masă la plin: 431 kg., capacitate rezervor: 20,8 ltr.

Pentru alte amănunte legate de accesoriile modelului Roadmaster Elite 2020 sau eventuale comenzi, mai multe detalii pot fi obținute de la magazinul din București al importatorului autorizat în România, compania ASP Group East, sau din rețeaua de dealeri al acestei firme.

Indian Roadmaster Elite 2020

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Noile modele Italjet Dragster 125 și 250 prezentate în noiembrie la EICMA 2019 vor sosi în scurt timp în România.

Italjet Dragster in Romania

Cel mai nou jucător intrat pe piața din România, producătorul Italjet, va prezenta cele două modele de scuter lansate cu câteva luni în urma la Milano, la cea mai mare expoziție internațională de motociclete.

Este cea de-a doua generație a modelului Dragster, cu versiuni de 125 și 250 cmc, având forme revoluționare și soluții tehnice deosebite.

Cele două modele vor putea fi văzute, comandate și achiziționate de la magazinul importatorului Ducati din București, firma Metrotehnica Internațional.

Italjet Dragster in Romania

Fișa tehnică Italjet Dragster 125 și 250

Motor în patru timpi, monocilindric, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 125 cmc / 250 cmc, alezaj și cursă: 58,0 x 47,0 mm / 63,0 x 58,9 mm.

Putere maximă: 14,9 CP (11,0 kW) la 10.000 rpm / 19,8 CP (14,6 kW) la 8.250 rpm

Cuplu maxim: 12,5 Nm la 7.750 rpm / 17,0 Nm la 6.250 rpm

Ambreiaj centrifugal automat uscat, transmisie finală prin curea CVT.

Suspensia față: S.I.S. cu monobraț și amortizor hidropneumatic cu arc reglabil.

Suspensia spate: monoamortizor hidropneumatic Bitubo cu arc reglabil.

Italjet Dragster

Frână faţă cu disc Ø 175 mm din oţel, frână spate cu disc Ø 240 mm din oţel, etriere Brembo.

Dragster 125 – sistem de frânare combinat, Dragster 250 – ABS.

Roată faţă 12” / spate 13”, anvelope Pirelli faţă 120/70-12 / spate 140/60-13.

Lungime: 1870 mm, ampatament: 1345 mm, înălțime la şa: 770 mm.

Masă la gol: 108 / 112 kg., capacitate rezervor: 7 ltr.

Preţ Italjet Dragster 125 / 250: 3800 euro / 4100 euro

Pentru cei care vor să afle mai multe despre istoria firmei producătoare, Italjet și despre modelele produse de-a lungul timpului, am postat mai jos articolul scris cu puțin timp în urmă.

Scuterele Italjet vor sosi în România

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Având parte de o concurență foarte puternică, cu niște modele devenite emblemă a acestei categorii, Versys 1000 SE s-a dovedit încă de la început a fi una dintre cele mai comode motociclete de la clasa ei, acesta fiind principalul avantaj oferit clienților.

Actuala generație Versys 1000 SE, modelul 2019, a reprezentat un progres evident, noul model fiind mult îmbunătățit, dar, pentru că a păstrat același motor instalat pe Z 1000 puțin modificat, performanțele sunt aceleași și singura caracteristică tehnică prin care depășeste celelalte motociclete din aceeași categorie este tot poziția comodă a pilotului.

Cei care sunt curioși să afle mai multe despre ce oferă noul Versys 1000 SE și au răbdare să asculte părerea mea despre această motocicletă, nu au altceva de făcut decât să urmărească filmul pe care l-am pregătit.

Prețul modelului Kawasaki Versys 1000 SE anunțat pentru sezonul 2020 este 16.300 euro și poate fi comandat la firma United Motors, importatorul oficial pentru România al produselor Kawasaki.

Kawasaki Versys 1000 SE

Fișa tehnică Kawasaki Versys 1000 SE

Motor în patru timpi, cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Ride-by-Wire.

Capacitate cilindrică: 1043 cmc, cursă și alezaj: 56,0 x 77,0 mm, raport de compresie: 10,3:1.

Putere maximă: 120 CP (88,2 kW) la 9.000 rpm, cuplu maxim: 102 Nm la 7.500 rpm.

Cutie de viteze cu 6 trepte tip casetă, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru tubular din țeavă de aluminiu, subcadru din țeavă de oțel.

Kawasaki Versys 1000 SE

Control al tracţiunii, patru moduri de pilotaj.

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată Showa BFF Ø 43 mm cu funcţii separate

și gestiune electronică KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension), cursă roată față 150 mm.

Suspensia spate: monoamortizor orizontal Showa cu compresie semi-activă şi preincărcare cu reglare electronică, cursă roată spate 152 mm.

Kawasaki Versys 1000 SE

Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 310 mm din oţel, etrier monobloc radial cu 4 pistonaşe.

Frână spate cu disc Ø 250 mm din oţel, etrier cu 1 pistonaş, ABS activ pe viraje.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe.

Lungime: 2270 mm, ampatament: 1520 mm, înălțime la şa: 840 mm.

Gardă la sol: 150 mm, masă la plin: 257 kg., capacitate rezervor: 21 ltr.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 1 februarie 2020.

Kawasaki Versys 1000 SE

Echipament folosit la testul modelului Kawasaki Versys 1000 SE

Cască CMS GP4 Delta

Geacă Shima Piston – VioMotor

Pantaloni Shima Chase – VioMotor

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Kawasaki Versys 1000 SE

Echipa din spatele acestui material este aceeași:

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Evenimentul de prezentare al echipei oficiale Aruba.it Racing – Ducati, care va participa la ediția din acest an a campionatului mondial de Superbike, a fost organizat la circuitul de la Imola, Autodromo Enzo e Dino Ferrari.

Aruba.it Racing - Ducati 2020

Sala de presă a circuitului a fost asaltată de reprezentații autoriăților, invitați și numeroși oameni de presă, care au fost primiți cu căldură de gazde.

Pe scenă au intrat Stefano Cecconi (CEO Aruba S.p.A. și Team Principal Aruba.it Racing – Ducati), Claudio Domenicali (CEO Ducati Motor Holding S.p.A.), Luigi Dall’Igna (general manager Ducati Corse), Paolo Ciabatti (director sportiv Ducati Corse), Serafino Foti (manager al echipei Aruba.it Racing – Ducati), Marco Zambenedetti (coordonator tehnic Ducati Corse SBK) și Daniele Casolari (proprietar al echipei Feel Racing).

Cei doi piloți, Chaz Davies și Scott Reding, au participat la momentul așteptat de întreaga asistență, dezvelirea noilor motociclete Panigale V4R, pregătite pentru ceea ce presa de specialitate consideră că va fi unul dintre cele mai pasionante sezoane din istoria recentă a campionatului mondial de Superbike.

Aruba.it Racing - Ducati 2020

Surpriza anunțată pentru sezonul 2020 este Scott Reding, învingător al ultimului campionat britanic de Superbike (BSB) cu motocicleta Ducati Panigale V4 R, acompaniat de Chaz Davies, aflat în cel de-al 7-lea sezon în echipa Ducati, cu 26 de victorii și 50 de clasări pe podium la activ.
Actualul sezon de Superbike va începe la sfârșitul lunii februarie, prima cursă fiind programată pe circuitul Phillip Island din Australia, parteneriatul dintre Aruba.it, una dintre companiile de vârf specializată în servicii de Internet și producătorul din Borgo Panigale continuând în cel de-al 6-lea an consecutiv.

Cu această ocazie, Luigi Dall’Igna, general manager al Ducati Corse a declarat că echipa are un singur obiectiv, să aducă acasă titlul mondial care le lipsește din 2011 și că au toate ingredientele necesare pentru a fi protagoniștii fiecărei curse din campionat, începând cu cea de la Phillip Island.

Aruba.it Racing - Ducati 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

În actuala ediție a competiției, echipa continuă colaborarea cu piloții Maverick Viñales și Valentino Rossi, având ca principal sponsor compania Monster Energy.

Monster Energy

În cadrul unui eveniment organizat la Sepang, în Malaezia, echipa oficială Yamaha a deschis ușile garajului reprezentaților presei, pentru o sedință foto și o conferință de presă.

Cei doi piloți au prezentat motocicletele, model Yamaha YZR-M1, pe care le-au scos pe pista circuitului de la Sepang, unde a început primul test oficial organizat înainte de debutul competiţiei.

Monster Energy

Yamaha și Monster Energy Company, sponsorul principal, au întemeiat o alianță, bazată pe pasiunea comună pentru competiții. Contractul de sposorizare pe termen lung al echipei Yamaha Factory Racing MotoGP a fost semnat în 2018 și a urmat suportului constant pe care compania Monster Energy l-a acordat diferitelor echipe Yamaha, printre care și echipa oficială din MotoGP încă din anul 2013, precum și piloților Rossi și Viñales, la diferite clase.

Monster Energy

Sesiunea foto a fost urmată de o conferință de presă, în cadrul căreia, Hirochi Ito, General Manager al diviziei pentru dezvoltarea motorsportului și Președinte al Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis, Managing Director al Yamaha Motor Racing și conducător al echipei Monster Energy Yamaha MotoGP, Takahiro Sumi, conducător al Yamaha MotoGP Group și Massimo Meregalli, Director al echipei Monster Energy Yamaha MotoGP, au luat cuvântul și au prezentat așteptările echipei pentru sezonul actual.

Monster Energy

Pentru sezonul 2020, Monster Energy Yamaha MotoGP a confirmat continuarea colaborării cu numeroșii săi sposori și parteneri, printre care următoarele companii: JXTG Energy (ENEOS), Semakin di Depan, Yamalube, Akrapovič, Cradle/Hexagon, Blue Core, Oakley, Descente, Alpinestars, Abarth, Gilles Tooling, Racing Boy, Furukawa Electrics, Cromax, Marelli, D.I.D., NGK Spark Plugs, BMC Air Filters, 2D, Beta Tools, Yamaha Corporation (Yamaha Music), Michelin.

Monster Energy

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Pregătind sezonul 2020, an în care Honda intenționează să stabilească noi recorduri de vânzări în România, compania a lansat noul website.

Noul website Honda

Piața moto din România este total atipică și tot așa sunt și importatorii locali.

Honda, mai mult ca oricare dintre marii producători, a avut o viață agitată în țara noastră, trecând prin perioade în care s-a bucurat de succes, urmate de altele în care prezența companiei a fost incertă.

Din fericire, în ultimii ani, interesele celui mai mare producător de motociclete au fost preluate de aceeași companie care distribuie autoturismele, o echipă antrenată, condusă în cel mai pur stil japonez, care derulează activitatea zilnică conform modelului urmat în țările dezvoltate.

Aceasta este și explicația creșterii vânzărilor în țara noastră, alături de gama reușita de modele introdusă de producător.

Dacă luam în calcul și faptul că stocul de motociclete comandat pentru actualul sezon este impresionant, este normal să asistăm în curând la schimbarea ierarhiei în clasamentul importatorilor moto din România, Honda urmând să preia primul loc în topul vânzărilor, loc pe care este normal să îl ocupe.

Pe lângă dezvoltarea rețelei de dealeri în teritoriu, pregătirea personalului din magazine și asigurarea unui stoc serios, importatorul a lansat noul website pentru motociclete, mult mai bine organizat și ușor de accesat.

Informațiile oferite sunt complete, oricine având posibilitatea să studieze fișa tehnică a tuturor modelelor, prețurile sunt afișate, există manuale de utilizare care pot fi descărcate, sunt oferite informații legate de unitățile service abilitate de importator și posibilități de finanțare cu explicații.

După studiul informațiilor care pot fi găsite, pasul următor este vizita la magazinul celui mai apropiat dealer, loc în care clientul poate afla mai multe informații legate de disponibilitate modelelor și, eventual, mai multe detalii tehnice ale modelelor, sau ale accesoriilor care pot fi instalate.

Noul website Honda

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Superleggera V4 va fi produsă în numai 500 de unități și este cea mai puternică motocicletă de serie produsă de Ducati.

Ducati Superleggera V4

Singura motocicletă având cadru, subcadru, basculă și roți din fibră de carbon, Superleggera V4 stabilește un adevărat record, cu un raport putere/masă de 1,54 CP/kg, având kitul de competiție instalat.

Începând din iunie 2020 vor fi livrate câte 5 motociclete pe zi, iar cei care vor achiziționa o astfel de motocicletă vor avea ocazia să testeze Panigale V4 R – Desmosedici GP20, motocicleta echipei oficiale din WSBK.

Ducati Superleggera V4

Prin instalarea elementelor șasiului realizate din fibră de carbon, s-a obținut o reducere a masei cu 6,7 kg, toate aceste repere fiind testate individual cu ajutorul unor tehnici împrumutate din industria aerospațială: termografie, tomografie și inspecție ultrasonică.

Dimensiunile șasiului au fost modificate pentru îmbunătățirea comportamentului pe circuit, lungind bascula, nivelul performaței obținut de noul șasiu fiind impresionant: Alessandro Valia, unul dintre piloții oficiali de test al uzinei, a reușit pe circuitul Mugelo un timp de 1:52:45, adică cu 2 secunde mai puțin decât motocicleta cu care Michele Pirro a câștigat campionatul Italian CIV 2019, Panigale V4 R SBK.

Ducati Superleggera V4

Sigur că acest timp a fost posibil prin utilizarea kitului de competiție produs de uzină și prin instalarea unor anvelope de competiție.

Numeroase componente ale motocicletei sunt produse din fibră de carbon, iar aripioarele biplane de pe carenă, inspirate din modelul Ducati MotoGP 2016, asigură o forță de apăsare de 50 kg la 270 km/h, cu 20 kg mai mult decât cele instalate pe modelul Panigale V4 2020 și pe V4 R.

Ducati Superleggera V4

Această forță de apăsare îmbunătățește accelerația, limitând ridicarea roții față și mărește stabilitatea în perioadele de frânare.

Sub carena din carbon se află motorul Desmosedici Stradale R, mai ușor si mai puternic ca niciodată, cei patru cilindri în V la 90 de grade, cu capacitatea de 998 cmc, producând 224 CP în configurație standard, înmatriculabilă, care pot ajunge la 234 CP prin instalarea evacuării Akrapovič oferită în kitul de competiție pregătit de uzină.

Ducati Superleggera V4

Datorită pieselor din fibră de carbon, titaniu și magneziu utilizate, Superleggera V4 are o masă la gol de 159 kg (16 kg mai puțin decât Panigale V4), rezultând un raport putere/masă de 1,41 CP/kg, iar prin instalarea kitului de competiție, masa coboară la 152,2 kg, ridicând raportul putere/masă la 1,54 CP/kg.

Sistemele de control electronic au fost dezvoltate pentru a sublinia caracterul sportiv al motocicletei, având trei moduri de pilotaj reproiectate (Race A, Race B și Sport), pe lângă alte cinci moduri de pilotaj adiționale, care pot fi personalizate de pilot, control al tracțiunii EVO 2 și DQS în dublu sens.

Ducati Superleggera V4

Suspensiile instalate în configurație standard sunt produse de Öhlins, având componente derivate din amortizoarele utilizate în MotoGP.

Probabil că și prețul va fi unul record, pe măsura performanțelor și a calității motocicletei, dar, pentru motociclistul de rând, acest detaliu este mai puțin important decât vestea apariției unei motociclete spectaculoase, fiind greu de crezut că vom vedea prea curând în România o astfel de culme a tehnologiei, chiar dacă un eventual pasionat ar putea comanda motocicleta la importatorul Ducati România.

Ducati Superleggera V4

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Dezvoltată timp de câțiva ani sub ochii publicului, Ténéré 700 a fost cea mai așteptată premieră Yamaha din ultima perioadă, o motocicletă fără sisteme electronice, apărută într-o eră a tehnologiei.

Yamaha Ténéré 700

Cele mai multe motociclete noi sunt prezentate publicului atunci când sunt lansate pe piață ca produs final.

Altele sunt expuse în faza de concept, așteptând reacția publicului.

Yamaha a ales să prezinte noul model Ténéré 700 cu mult timp înainte de a fi gata.

Prima dată a fost expus la EICMA 2016, fără promisiuni, fără să fie anunțată pentru sezonul următor, un concept, poate chiar o propunere făcută publicului, având numele T7.

Un an mai târziu, la aceeași expoziție, motocicleta avea alt nume, Ténéré 700 și, de această dată, promisiunea firmei era că motocicleta va călători pe mai mute continente, fiind pilotată de ambasadori ai firmei, piloți ai echipelor oficiale de rally-raid și motocros.

Această acțiune, World Raid, trebuia să facă motocicleta cunoscută fanilor firmei de pretutindeni, să culeagă reacțiile și impresiile acestora, pentru a perfecționa proiectul.

A fost nevoie de încă un an pentru ca Yamaha să lanseze oficial noua motocicletă, livrările primelor unități fiind promise pentru a doua jumătate a sezonului 2019, comenzile fiind plasate doar online.

Numai odată cu sosirea primelor motociclete comandate cu câteva luni în urmă, vânzarea noilor Yamaha Ténéré 700 a început să se deruleze ca în cazul oricărui alt model, comandând motocicleta la magazin.

Yamaha Ténéré 700

De ce Ténéré

Yamaha a fost cel mai titrat producător în lumea rally-raid, până la intrarea în scenă a mărcii austriece KTM.

Primele ediții ale celei mai cunoscute competiții, Paris-Dakar, desfășurate în 1979-1980, au fost câștigate de Cyril Neveu, pe un model legendar, XT 500, după care, câțiva ani mai târziu, Stéphane Peterhansel a stabilit un adevărat record, cu șase victorii, pilotând prima motocicletă de competiție cu motor tehnologie crossplane, YZE750T, devenită în scurt timp YZE850E.

În toată această perioadă, datorită atenției de care se bucurau competițiile de acest gen și interesului general manifestat față de motocicletele de teren, Yamaha a lansat pe piață mai multe modele de succes, câteva dintre ele purtând numele de Ténéré.

În 1983 a fost lansat primul XT600Z Ténéré, urmat mai târziu de XTZ750 Super Ténéré, XT660Z Ténéré și XT1200Z Super Ténéré, astfel încât numele ultimei generații nu a surprins pe nimeni.

Diferența majoră dintre modelele vechi și motocicleta prezentată în acest an o constituie motorul, același motor instalat pe toate modelele actuale de 700 cmc ale noii familii MT, motorul cu doi cilindri gemeni paraleli, cu bielele defazate la 270 de grade, așa numita tehnologie crossplane, folosită de Yamaha încă de la modelul TDM 850.

Yamaha Ténéré 700

Soluții ingenioase

Cu alte setări ale sistemului de alimentare, adaptate folosinței în teren, unde se pune accentul pe livrarea puterii liniare în regim de turații medii și joase, motorul furnizează o putere maximă de 72,4 CP, față de cei 75 CP ai celebrului MT-07 și este instalat pe un cadru nou, aparent tip dublu leagăn.

Am spus aparent, pentru că soluția adoptată de producător este nouă și foarte ingenioasă.

Cele două bare laterale, părți ale unui dublu leagăn tradițional, nu sunt componente structurale, ci sunt demontabile și instalate doar pentru a proteja motorul și ca suport al scutului motorului.

Ele contribuie și la rigidizarea cadrului, dar rolul principal este cel de suport al scutului, care, după părerea inginerilor de la Yamaha, nu trebuie montat direct pe motor, ca la alte modele, ca să nu afecteze blocul motor în cazul unui impact mai serios.

Yamaha Ténéré 700

Arhitectura motorului a contribuit la dimensiunile finale ale motocicletei, ocupând mult spațiu pe verticală.

A rezultat o motocicletă înaltă, la motocicletele de teren fiind necesară o gardă la sol mare și cursă mare a roților, în cazul noului Ténéré 700, garda fiind de 240 mm și cursa roților de 210, respectiv 200 mm.

Aceste dimensiuni oferă un mare avantaj motocicletei la folosința în afara asfaltului, dar reprezintă, în același timp, un dezavantaj pentru piloții mai scunzi, înălțimea mare a șeii fiind accentuată de lățimea acesteia, altfel foarte comodă față de multe alte șei instalate pe motociclete enduro.

Yamaha Ténéré 700

De altfel, soluția de coborâre a șeii oferită de Yamaha, este una combinată, obținută prin înlocuirea pieselor de la articulația amortizorului spate și a șeii, cu alta, nu neapărat mai subțire, ci mai îngustă în partea din față, pentru a face viața mai ușoară celor cu picioare mai scurte.

Cei 35 mm obținuți mulțumită instalării acestor repere opționale sunt importanți, dar rezultatul nu mi se pare spectaculos. Noroc că există producătorii de arcuri și amortizoare, Hyperpro, cel mai cunoscut fabricant de arcuri progresive, oferind un kit de arcuri mai scurte pentru furca de față, care, în combinație cu piesele articulației spate, reprezintă o soluție mai corectă și reduc înălțimea șeii cu 50 mm, păstrând în acest fel geometria originală a motocicletei.

Yamaha Ténéré 700

Recomandată mersului sportiv

Chiar dacă motorul este bicilindric, motocicleta este îngustă și destul de ușoară, având 187 kg la gol. Toate componentele sunt performante, amortizoare Kayaba complet reglabile cu o cursă lungă, sistem de frânare Brembo adaptat folosinței în afara asfaltului (adică fără mușcătura inițială întâlnită la motocicletele sportive), având sistemul ABS decuplabil pe roata din spate, roți cu spițe având dimensiunile clasice de enduro, 21”/18”, elemente care o recomandă unei utilizări sportive.

Nu există nici un sistem eletronic de control și siguranță, cu care suntem obișnuiți în ultima perioadă: control al tracțiunii, moduri de putere și pilotaj, ASB activ pe viraje, pilot automat.

Este o motocicletă pentru cunoscători, care poate fi pilotată și de cei cu experiență limitată, datorită motorului predictibil, a calității componentelor și modului în care se comportă motocicleta.

Dar atenție la înălțimea șeii!

Este singurul element care poate pune în dificultate pilotul, fiind destul de apropiată ca dimensiune de cele întâlnite la motocicletele de enduro pur-sânge, care compensează înălțimea mare prin masa redusă.

Yamaha Ténéré 700

Despre aspect

Yamaha este recunoscută unanim pentru formele reușite ale motocicletelor și, de mulți ani, compania colaborează cu firma specializată GK Design sau realizează proiectele în centrul propriu de design din Italia.

Ténéré 700 este unul dintre proiectele reușite de designerii casei, formele fiind puternic inspirate din motocicletele folosite în competițiile de rally-raid și foarte aproape de conceptul T7 prezentat la începutul aventurii.

Un exemplu reușit de colaborare între proiectanți, piloții profesioniști și publicul consumator, care garantează succesul comercial, ușor de anticipat.

Yamaha Ténéré 700

Poate îndrăzneala de a lansa o motocicletă fără sisteme electronice în epoca tehnologiei pe care o parcurgem, motorul reușit și verificat în timp instalat pe motocicletă, sau poate prețul fără concurență vor contribui la recunoașterea valorii acestei motociclete.

Cel puțin în țara noastră, Ténéré 700 a reprezentat o adevărată lovitură de piață încă înainte de apariție, de vreme ce comenzile lansate online înainte de a vedea produsul final, reprezintă peste 10% din vânzările totale ale firmei Yamaha în România.

Probabil că a contat rețeaua oficială de magazine dezvolatată constant timp de 25 de ani, numărul mare de unități service abilitate și, cu siguranță, renumele de care se bucură pretutindeni produsele Yamaha, fiabilitatea și calitatea fără cusur reușită de firma din Iwata.

Yamaha Ténéré 700

Ce mi-a plăcut la Yamaha Ténéré 700

Manevrabilitate deosebită, componente de calitate, preț foarte bun.

Ce nu mi-a plăcut la Yamaha Ténéré 700

Cei foarte pretențioși vor considera lipsa sistemelor electronice un minus, eu nu.

Articolul complet a apărut în revista Auto Motor şi Sport nr. 12 (265) din decembrie 2019.

Foto: Radu Chindriș

Yamaha Ténéré 700

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Anul începe bine: firma Metrotehnica, importatorul Ducati în România, a preluat reprezentarea scuterelor Italjet pentru țara noastră.

Italjet in Romania

Italjet este una dintre puținele firme mici din Italia, producătoare de scutere și motociclete, care și-au păstrat independența.

Înființată în anul 1959 de Leopoldo Tartarini, în Castel San Pietro Terme, lângă Bologna, mica firmă a avut o istorie zbuciumată.

Italjet in Romania

Italjet Formula 125 cmc cu doi cilindri

În primii ani, firma a produs motociclete mici, scutere și chiar quaduri.

Unele dintre modele, cum au fost Dragster și Velocifero, au fost de-a dreptul vizionare, având un design revoluționar, poate prea îndrăzneț pentru perioada în care au fost lansate.

Modelul Formula, unul dintre primele lansate, a fost găzduit în anul 1998 de muzeul de artă modernă Guggenheim din New York, ca exponat al evenimentului “The Art of the Motorcycle”.

Un an mai târziu a fost lansată prima motocicletă de capacitate cilindrică mare, modelul Grifon, dezvoltat în jurul unui motor Triumph de 900 cmc cu trei cilindri, model pentru care a fost construită o unitate de producție complet nouă în Roseto.

Italjet in Romania

Motorul scuterului Formula 125 cmc

Începând din anul 2000, Italjet s-a implicat în competițiile de viteză, participând la clasa 125 din MotoGP, cu rezultate modeste.

Timp de trei ani, în echipa de uzină au fost rulați mai mulți piloți tineri, dintre care cei mai cunoscuți sunt Gábor Talmácsi, devenit mai târziu Campion Mondial, Leon Haslam și Leon Camier.

Probabil că efortul financiar pe care îl presupune participarea la competiții de nivel înalt, în combinație cu probleme de management, a dus la falimentul companiei în anul 2002.

Italjet in Romania

Italjet Grifon 900

Trei ani mai târziu, fiul fondatorului companiei, Massimo Tartarini, a preluat firma și, sub conducerea lui, a început producția unei motociclete de capacitate cilindrică medie, construită pe cadrul și motorul modelului Hyosung 650, mai multe modele de biciclete electrice și un nou Italjet Dragster reproiectat.

Se pare că noile produse s-au bucurat de succes, pentru că Italjet a trecut peste perioada de criză economică fără să-și piardă independența, ca multe alte firme mici din Italia și recent a semnat un contract de distribuție cu firma Metrotehnica – Ducati România.

Începând din luna martie, două dintre modelele recent lansate pe piață, Dragster 125 și 200, vor fi importate în România, cele două modele fiind prezentate în premieră la EICMA, cu două luni în urmă.

Italjet in Romania

Italjet Grifon 650

Operațiunile de service, permanenta problemă care preocupă potențialii clienți din România, nu vor fi o sarcină dificilă pentru importator, pentru că scuterele vor fi deservite de actualul service Ducati și gâzduite de același showroom.

Mai mult, chiar de la sosirea primelor unități în București, vor exista unități pentru test. pentru cei interesați.

Cât despre aspectul scuterelor, lucrătura pieselor componente și calitatea finisajelor, cred că nici cei mai pretențiosi clienți nu pot avea decât cuvinte de laudă, în formele acestui nou Dragster regăsindu-se unele dintre elementele de pe motocicletele Panigale, nu degeaba Italjet se află aproape de fabrica Ducati.

Așadar, un nou jucător de pe piața moto internațională va fi prezent în România.

Să fie într-un ceas bun !

Italjet in Romania

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Prezentarea echipei și a motocicletelor pentru MotoGP 2020, eveniment transformat de Ducati în spectacol, a fost organizată la Bologna.

Ducati MotoGP 2020

La evenimentul organizat cu câteva zile în urmă la Palazzo Re Enzo din Piazza Maggiore din Bologna, au participat toți cei implicați în lupta dusă de Ducati pentru cucerirea titlului de campion la producători și, de ce nu, la piloți, în MotoGP 2020.

Ce de fiecare dată în ultimii ani, amfitrion a fost chiar Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding.

Surpriza sezonului, în afară de motocicleta Panigale V4 complet revizuită, este parteneriatul început de Ducati Corse cu Motorola.

Motocicletele echipei Mission Winnow Ducati team au fost dezvelite într-un cadru festiv, culorile fiind în mare aceleași cu cele folosite în sezonul trecut, dar grafica este diferită, având logo-ul partenerilor și ale sposorilor.

Ducati MotoGP 2020

Sezonul 2020 începe în scurt timp, prima dintre cele 20 de etape programate în acest an având loc în Qatar, pe 8 martie.

Înainte de prima cursă, echipa va participa la testul oficial de la Sepang, în Malaezia.

Luigi Dall’Igna, Manager General Ducati Corse, a declarat că obiectivul echipei este clar: după ultimii trei ani în care Andrea Dovizioso a terminat campionatul pe poziția secundă, după Marc Marquez, în 2019 reușind două victorii și nouă clasări pe podium, echipa intenționează să atace titlul mondial.

Pentru asta, întreaga echipă a făcut eforturi și evoluția modelului Desmosedici GP20 le va permite piloților să se lupte pentru victorie în toate cursele, și în orice condiții.

Ducati MotoGP 2020

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

În campania promoțională care a însoțit lansarea pe piață a noului Suzuki GSX-R 1000R, producătorul a promovat modelul legendar ca fiind “Regele motocicletelor sportive”.

Teoretic știam că modelul 2017 a păstrat de la generația anterioară numai sigla de pe rezervor, în rest totul a fost modificat, dar eram curios să văd cum se reflectă asta în ținuta de drum a motocicletei.

Prima impresie a fost stranie, pentru că am recunoscut senzațiile pe care ți le oferea GSX-R așa cum le știam, dar totul într-un alt format, într-o altă dimensiune.

Pentru a face față modelelor concurente, a fost nevoie ca noul Suzuki GSX-R să fie mai mic, mai ușor și cu performanțe superioare ale motorului, dar controlabil.

Toate modificările au fost făcute pentru a reduce masa în general, în special masa pieselor în mișcare și pentru optimizarea performanțelor.

Începând de la pistoane și supape, cu dimensiuni reduse, sau produse din materiale mai ușoare și terminând cu numeroasele schimbări făcute pentru a permite realizarea unui bloc motor mai îngust, toate au necesitat reproiectarea completă a motorului.

Suzuki GSX-R 1000R

Fișa tehnică Suzuki GSX-R 1000R

Motor în patru timpi, cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică şi sistem Ride-by-Wire.

Capacitate cilindrică: 999,8 cmc, cursă și alezaj: 55,1 x 76,0 mm, raport de compresie: 13,2:1.

Putere maximă: 202 CP (148,5 kW) la 13.200 rpm, cuplu maxim: 117,6 Nm la 10.800 rpm.

Cutie de viteze cu 6 trepte tip casetă, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru şi basculă din aluminiu.

Control al tracţiunii decuplabil.

Suzuki GSX-R 1000R

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată Showa BFF Ø 43 mm, cursă roată față 119 mm.

Suspensia spate: monoamortizor Showa BFRC complet reglabil, cursă roată spate 135 mm.

Frână faţă cu dublu disc flotant Ø 320 mm din oţel, etrier Brembo monobloc radial cu 4 pistonaşe.

Frână spate cu disc Ø 220 mm din oţel, etrier Nissin cu 1 pistonaş, ABS Bosch.

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe.

Lungime: 2075 mm, ampatament: 1420 mm, înălțime la şa: 825 mm.

Gardă la sol: 130 mm, masă la plin: 203 kg., capacitate rezervor: 16 ltr.

Suzuki GSX-R 1000R

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 25 decembrie 2019.

Echipament folosit la testul modelului Suzuki GSX-R 1000R

Cască Arai Quantum Kevin Schwantz – Arai Helmet Europe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Shima Chase – VioMotor

Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Forma F1

Suzuki GSX-R 1000R

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Prezentarea modelelor 2020 este pregatită de Harley-Davidson în cadrul unui eveniment organizat la Malaga peste câteva zile – Triple S.

Triple S

Toți marii producători își prezintă noile modele imediat după lansare, dar la Harley-Davidson a devenit obicei să ofere presei pentru test toate modelele, chiar și cele care poartă doar noile culori, nu numai noutățile absolute.

În cursul săptămânii viitoare, acum, la sfârșit de ianuarie, reprezentanții presei din întreaga lume sunt invitați în Spania, la Malaga, unde o adevarată armată de motociclete noi va fi aliniată și unde, timp de două zile, jurnaliștii împărțiți pe grupe vor testa motocicletele.

Programul anunțat include niște ture de câteva sute de kilometri pe zi, plecarea fiind prevăzută la ora 10.00, sosirea fiind la ora 22.00, pauzele binemeritate fiind, în acelasi timp, cel mai bun prilej pentru mesele de prânz și cină.

Am avut privilegiul să fiu invitat din nou de Harley-Davidson Europe și sper că vremea îmi va permite să vă țin la curent cu mersul testelor, cu materiale transmise în direct și fotografii, iar, la sosire, cu filme și articole despre noile modele prezentate în cadrul evenimentului Triple S.

Triple S

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Rezultatul anului 2019 este similar cu cel înregistrat în anul precedent, vânzările Ducati ajungând la 53.183 de unități în 90 de țări.

Vânzările Ducati în 2018

Cea mai importantă contribuție la reușita vânzărilor anului 2019, atât din punct de vedere al volumelor cât și financiar, l-a avut gama Panigale, cu un total de 8.304 motociclete, care reprezintă 25% din piața modelelor superbike.

Cu alte cuvinte, la fiecare 4 motociclete vândute la acesta clasă, una este Panigale.

Două dintre modelele introduse în 2019 au reprezentat, la rândul lor, un succes comercial, Hypermotard 950 fiind vândut în 4.472 unități și Diavel 1260, din care s-au vândut 3.129 motociclete, volume care reprezintă o dublare a vânzărilor anului precedent a modelelor anterioare.

Și modelele din gama Multistrada au cunoscut o creștere a vânzărilor, succesul datorându-se apariției celor două modele noi, 950 S și 1260 Enduro, cele 12.160 de motociclete vândute fiind un record în cei 16 ani de existență a modelelor Multistrada.
Cea mai importantă piață de desfacere pentru Ducati este în continuare Italia, unde s-au vândut 9.474 motociclete în 2019, rezultat în creștere față de sezonale precedente.

vânzările Ducati in 2019

În timp ce în SUA, cea mai bogată și interesantă piață pentru toți producătorii, vânzările au înregistrat o scădere de 3%, cu un total de 7.682 motociclete, în alte țări, cum ar fi Brazilia, Spania și Franța, vânzările sunt în creștere cu peste 10%.

O altă țară în care Ducati se bucură de un succes notabil este China, cu peste 3.200 de motociclete vândute, rezultat care face din această țară cea de-a cincea piață ca volum al vânzărilor pentru Ducati.

Rezultatele bune sunt o garanție pentru succesul anului viitor, pentru că există la această oră numeroase comenzi pentru noile modele care vor începe să fie livrate în primele luni, modelul Streetfighter V4 fiind lider la acest capitol, cu peste 1.700 de motociclete comandate.

În același timp, noile operațiuni inaugurate în cursul anului trecut vor începe să conteze, în 2019 fiind deschise 54 de noi magazine Ducati în 20 de țări.

În fine, gama Scrambler se va mări în acest an, un nou model fiind anunțat, prețurile mai mici ale motocicletelor din această gamă asigurând vânzări importante.

Și în România vânzările Ducati sunt în creștere și, poate ceea ce este mai important, importatorul Ducati a primit comenzi pentru noile modele scumpe lansate, ale câror livrări vor începe în curând.

Vânzările Ducati în 2018

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  
×