Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    248
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    12.838

Postări în blog

Tiberiu Troia

Familia CB este una dintre cele mai vechi game ale producătorului Honda, iar noul model Honda CB650R a adus un aer nou familiei Neo Sport Café.

Honda CB650R

Primul model, CB1000R, a apărut cu doi ani în urmă și a fost urmat de versiunea de 300 cmc.

Era normal ca aceste două modele să fie completate de o motocicletă de clasa medie și iată că Honda a prezentat acest model așteptat, împreună cu alte patru motociclete noi, în cadrul celei mai mari expoziții de motociclete, EICMA 2018.

Noul Honda CB650R înlocuiește modelul CB650F, dar performanțele și dimensiunile sunt îmbunătățite. Modificarea cadrului, compus din elemente tubulare din oțel și unele presate, remodelarea rezervorului și a scărițelor, au redus masa motocicletei cu 6 kg.

Honda CB650R

Prezentarea noului model Honda CB650R la EICMA 2018 – Milano

Furca de față hidraulică inversată Showa, de 41 mm diametru, cu funcții separate și discurile de frână flotante pe față, asistate de etriere radiale cu patru pistonașe, constituie de asemenea îmbunătățiri, neexistând pe vechiul model.

Motorul de 649 cmc, cu admisia și evacuarea revizuite, o nouă ordine de aprindere și raport de compresie modificat, oferă un plus de putere de 5% și o livrare a puterii mai liniară, însoțită de cuplu produs în plaja de turații medii.

Honda CB650R

Puterea maximă este de 95 CP obținută la 12.000 rpm, adică cu 1.000 rpm mai mult decât la CB650F.

Pentru gestionarea eficientă a puterii, motorul beneficiază de un ambreiaj tip assist/slipper și control al tracțiunii Honda Selectable Torque Control.

În fine, poziția de pilotaj este sportivă, fiind rezultată și prin instalarea unui ghidon drept, alte componente fiind împrumutate de la modelul de 1000 cmc: farul rotund tehnologie LED și bordul cu ecran LCD.

Honda CB650R

Ca toate modelele lansate de Honda la Milano, modelul CB650R va fi disponibil și în variantă limitată de 35 kW, pentru posesorii de permis categoria A2.

Nu trebuie uitată gama de accesorii oferită de producător: geantă de rezervor și geantă pentru locul pasagerului, ambele preluate de la CB1000R, quick shifter, manșoane încălzite, scut pentru motor și numeroase componente decorative, accente realizate din aluminiu.

Consumul mediu declarat de producător este de sub 5 ltr./100 km și motocicleta va fi disponibilă în patru variante coloristice.

Honda CB650R

Fișa tehnică Honda CB650R

Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică PGM-FI

Capacitate cilindrică: 649 cmc, cursă și alezaj: 67,0 x 46,0 mm

Raport de compresie: 11,6:1

Putere maximă: 70,0 kW (95 CP) la 12.000 rpm, cuplu maxim: 64,0 Nm la 8.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Cadru din ţeavă de oţel tip Diamant cu elemente presate, basculă turnată din aluminiu

Honda CB650R

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 41 mm cu funcţii separate (SFF)

Suspensia spate: monoamortizor, cu şapte trepte de reglare pe preîncarcare

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm din oţel și etriere radiale Nissin cu patru pistonașe, ABS cu circuit dublu

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 240 mm și etrier Nissin cu un pistonaş

Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe cu interiorul gol

Lungime: 2130 mm, ampatament: 1450 mm, înălțime la şa: 810 mm

Gardă la sol: 150 mm, masă la plin: 202 kg, capacitate rezervor: 15,4 ltr.

Modelul Honda CB650R va fi importat de compania Honda România și va putea fi comandat la magazinul firmei Motor Team din București, dealer autorizat Honda.

Honda CB650R


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Prezentat inițial ca un proiect concept, modelul Moto Guzzi MGX-21 a fost lansat ca motocicletă de serie în 2016.

Numele motocicletei, MGX-21, este alcătuit din inițialele MGX (Moto Guzzi eXperimental) și 21 (1921), anul în care Moto Guzzi a început producția în fabrica din Mandello del Lario, aflată în funcțiune și în zilele noastre.

Fișa tehnică Moto Guzzi MGX-21

Motor patru timpi cu doi cilindri gemeni în V la 90 grade, răcit cu aer/ulei, SOHV, patru supape pe cilindru

Capacitate cilindrică: 1380 cc, cursă și alezaj: 104,0 x 81,2 mm, raport de compresie: 10,5:1, putere maximă: 96,6 CP la 6.500 rpm, cuplu maxim: 121 Nm la 3.000 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, transmisie finală pe cardan

Cadru tubular dublu leagăn din oțel cu subcadru detașabil

Moto Guzzi MGX-21 model 2018

Suspensia față: furcă telescopică Ø 44,8 mm, cursă roată față 107,7 mm

Suspensia spate: amortizoare cu reglare pe preîncărcare, cursă roată spate 120 mm

Frână față: dublu disc din oțel Ø 320 mm flotant, etriere Brembo radiale cu patru pistonașe

Frână spate: disc Ø 282 mm din oțel, etrier Brembo flotant cu două pistonașe paralele

Roată față 21”, roată spate 16”, jante turnate din aluminiu cu cinci spițe

Anvelopă față: 120/70 R21, spate: 180/60 R16

Lungime: 2560 mm, ampatament: 1695 mm, înălțime la șa: 740 mm, gardă la sol: 165 mm

Masă la plin: 341 kg, capacitate rezervor: 20,5 ltr.

Moto Guzzi MGX-21 model 2018

Motocicleta Moto Guzzi MGX-21 a fost pusă la dispoziție de firma The Bike Hub Romania, importator autorizat Moto Guzzi în România.

Pentru fanii firmei Moto Guzzi, am selecționat mai jos câteva articole postate până acum.

Moto Guzzi Eldorado – test şi prezentare – varianta video

Prezentare Moto Guzzi V7 III Racer – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Modelul Street a apărut după 13 ani de la lansarea ultimului model Harley-Davidson complet nou și după 40 de ani de la apariția ultimei motociclete de capacitate cilindrică medie.

Harley-Davidson Street Rod

Gândit ca un model ieftin, destinat începătorilor și pentru folosința zilnică, Street 750 a fost important din punct de vedere strategic, dar, fiind produs într-o fabrică din India, a avut unele probleme de ordin estetic.

Ca de fiecare dată în cazul unei noi apariții Harley-Davidson, fiind diferită față de tiparele cu care firma își obișnuise clienții, motocicleta a fost primită cu multă răceală de fani, nefiind recunoscută ca adevărat model H-D.

Reacția de respingere a motocicliștilor fiind cunoscută, oamenii din departamentul de design au făcut din nou eforturi și au mers în zece țări, unde au luat legătura cu cei care folosesc motocicletele, în încercarea de a afla ce anume își doresc oamenii.

Este o metodă folosită de cei de la Harley-Davidson din ce în ce mai mult, așa au făcut și în cazul Proiectului Rushmore, consultând părerea motocicliștilor din USA i metoda a început să fie copiată și de alți mari producători.

Răspunsul a fost că o motocicletă potrivită pentru începutul vieții de motociclist trebuie să fie în primul rând accesibilă, fără a neglija atitudinea, performanțele și trebuie să ofere o experiență interesantă și dinamică.

Harley-Davidson Street Rod

Zis și făcut

Oamenii din departamentul de design aflat sub coordonarea lui Brad Richards s-au pus pe treabă și a fost nevoie de trei ani pentru ca un nou model al tinerei familii Street să apară pe piață și acela a fost Street Rod, îmbunătățind multe dintre caracteristicile vechiului model.

Principiile curentului Dark Custom, care stau la baza ultimelor motociclete produse de Harley-Davidson, au influențat și aspectul acestui model, suprafețele cromate fiind înlocuite cu negru mat și nuanțe de cenușiu, în timp ce masca farului și carcasa prizei de aer, inspirată din formele admisiilor folosite pe cruisere și mașinile hot-rod de acum 20-30 de ani, aduc un aer neo-retro.

Street Rod este mai mult decât un Street 750 revizuit, este o motocicletă nouă, având foarte puține componente preluate de pe modelul inițial.

Subcadrul a fost scurtat, bascula lungită, dar punctul de prindere a fost modificat, rezultând un ampatament mai scurt și gardă la sol mai mare, de unde și o manevrabilitate și ținută de drum îmbunătățite.

La rândul lui, motorul s-a bucurat de atenție, componentele sistemului de injecție fiind modificate, chiulasele au fost reproiectate și evacuarea scurtată. Toate aceste modificări au adus 20% mai multă putere, 10% mai mult cuplu, dar și un plus de cinci kilograme la masa motocicletei, singurul mare minus al noului model.

Harley-Davidson Street Rod

Rezultatul este o putere livrată pe plaja de turații joase și mijlocii, motorul simțindu-se bine pe la 4-5000 rpm, unde este livrat cuplul maxim, iar eu nu am simțit nevoia să turez motorul până la turația de 8750 rpm, la care este furnizată puterea maximă.

Încă din primele momente în care am pornit motocicleta în test, am simțit că este altceva, nu doar o simplă cosmetizare a vechiului Sport 750 pe care îl testasem imediat după apariție.

La această senzație a contribuit poziția pilotului, modificată datorită repoziționării rezervorului de combustibil, care, chiar dacă păstrează aceeași formă, fiind amplasat mai sus, corectează poziția cel puțin ciudată a celui de pe Street 750, aflat mult prea jos.

Față de poziția relaxată, asemănătoare celei de pe un cruiser pe care o ai pe Street 750, Street Rod îți oferă o poziție avansată, mai potrivită mersului energic în oraș (nu vreau să spun “mersul sportiv”, pentru a nu da impresia că motocicleta este o sportivă).

În rest, formele motocicletei Street Rod sunt un amestec de streetfighter, flat-track și moștenire Harley-Davidson, în orice caz nu retro, conform scopului propus de creatorii modelului, care și-au dorit ca motocicleta să fie mai agresivă și să reflecte evoluția designului modern din domeniu, dar să păstreze și ceva din liniile tipice pentru Harley-Davidson.

Harley-Davidson Street Rod

Milimetri, kilograme, cai putere

Modificările aduse șasiului au influențat nu numai latura estetica, ci au îmbunătățit mult performanțele motocicletei, manevrabilitatea și ținuta ei de drum. Nimic din dimensiunile șasiului Street 750 nu a fost păstrat: unghiul furcii de față a fost micșorat cu 5 grade, poziția scărițelor pilotului retrasă cu 75 mm, ampatamentul micșorat cu 25 mm, cursa roților față/spate a fost redusă la 126 mm, toate acestea permițând o înclinare mult superioară în viraje, de 37,3 grade pe stânga, respectiv 40,2 grade pe dreapta, față de cele 28,5 grade ale modelului Street 750.

Amortizoarele instalate pe față se comportă bine, fără posibilități de setare și reglate conform tendinței generale din ultimul timp, fiind comode, poate prea comode, în timp ce amortizoarele de spate mi s-au părut dure, sau poate precomprimarea arcurilor era reglată pentru o greutate mai mare.

Frânele sunt eficace, cele trei discuri de câte 300 mm sunt mai mult decât suficiente pentru masa motocicletei și motorul de aproape 70 CP, chiar dacă toate componentele sistemului de frânare arată ca niște piese ieftine.

Manetele și toate elementele comenzilor de pe ghidon sunt, la rândul lor, economice, dar totul funcționează fără reproș, iar bordul este foarte simplu.

La prima vedere, informațiile oferite de singurul cadran al bordului sunt elementare, dar, în timpul funcționării, apare informația oferită de turometrul digital și treapta din cutia de viteze, date importante pentru orice nivel de pregătire și experiență a pilotului.

Harley-Davidson Street Rod

Toate cifrele și datele prezentate mai sus sunt mai ușor de înțeles atunci când încaleci motocicleta.

Street Rod este într-adevăr un model nou și la orice motocicletă există detalii care o pun în valoare și care trebuie recunoscute.

în cazul nostru, în afară de plusurile evidente, este remarcabilă inițiativa producătorului Harley-Davidson de a porni pe calea introducerii pe piață a unor motociclete pentru toți, renunțând la exclusivismul modelelor mari, strălucitoare, dar scumpe.

În loc de concluzii

Este Street Rod o motocicletă perfectă ?

Nu, nici pe departe, dar nimeni nu și-a propus să reușească așa ceva cu un model din gama ieftină, care ar trebui să se bucure de vânzări masive.

Nu este un vârf al tehnologiei, nu are sisteme electronice de control și siguranță, este o motocicletă grea, dar arată bine și este Harley-Davidson. Pentru mulți acesta poate fi argumentul principal în luarea deciziei de a cumpăra viitoarea motocicletă și are toate șansele să convingă clienți noi, care nu ar fi atrași de clasicele și masivele modele Touring.

Harley-Davidson Street Rod

Cu câteva luni în urmă, Președintele companiei Harley-Davidson a anunțat direcțiile planului de dezvoltare al firmei.

În următorii zece ani compania va produce nu mai puțin de 100 de modele noi, propunându-și să convingă 2 milioane de noi clienți să aleagă aceste modele. Pentru realizarea acestui scop ambițios, probabil că este nevoie de mult mai mult decât să-i convingă pe actualii proprietari de motociclete să cumpere altele noi, este nevoie să convingă oameni care nu folosesc motociclete Harley-Davidson, poate chiar unii care sunt împotriva modelelor actuale. Și asta înseamnă o schimbare radicală față de gama actuală, o înnoire tehnică și estetică a modelelor pe care le cunoaștem.

Poate că în acest context, modelele Street și viitoarele lor versiuni vor juca un rol important, oferind mai multă mobilitate și dinamism și, de ce nu, un aer proaspăt.

Harley-Davidson Street Rod

Ce mi-a plăcut la Harley-Davidson Street Rod:

Motorul mult evoluat față de prima generație, ambreiajul cu acționare ușoară, consum redus

Ce nu mi-a plăcut la Harley-Davidson Street Rod:

Masă mare, șaua incomodă la drum lung

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 7 (249) din iulie 2018.

Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de Harley-Davidson București, unicul dealer autorizat al producătorului în România.

Fotografiile sunt opera prietenului meu, maestrul Radu Chindriş (ca de obicei).

Pentru fanii firmei Harley-Davidson, mai jos sunt câteva articole interesante postate până acum.

Cum a sărbătorit Harley-Davidson 115 ani la Praga

Cum a fost la lansarea FXDR 114, ultimul Harley-Davidson din familia Softail

Harley-Davidson FXDR 114 – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Suzuki V-Strom 250 este cel mai nou membru al familiei V-Strom și păstrează de la modelele mai mari modul plăcut în care poate fi pilotat.

Chiar dacă arhitectura motorului nu este aceeași cu cea folosită pe modelele de 1000 și de 650 cmc și puterea redusă recomandă acest model pentru începători și domnișoare, Suzuki V-Strom 250 poate fi o alegere corectă datorită motorului economic, care transmite puterea liniar, într-o categorie în care modelele concurente oferă performanțe superioare, la un preț mai mare.

Fișa tehnică Suzuki V-Strom 250

Motor  în patru timpi cu doi cilindri gemeni paraleli, răcit cu lichid, SOHV, patru supape pe cilindru

Capacitate cilindrică: 248 cmc, cursă și alezaj: 53,5 x 55,2 mm, raport de compresie: 11,5:1, putere maximă: 24,7 CP la 8.000 rpm, cuplu maxim: 23,4 Nm la 6.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, transmisie finală pe lanț

Cadru tubular din oțel

Suspensia față: furcă telescopică, cursă roată față 115 mm

Suspensia spate: basculă cu amortizor, cursă roată spate 125 mm

Suzuki V-Strom 250

Frână față: disc din oțel Ø 290 mm, etrier cu două pistonașe

Frână spate: disc Ø 240 mm din oțel, etrier cu un pistonaș

Roată față/spate 17”, jante turnate din aluminiu cu cinci spițe duble

Anvelopă față: 110/80-17M/C 57H, spate: 140/70-17M/C 66H

Lungime: 2150 mm, ampatament: 1425 mm, înălțime la șa: 790 mm, gardă la sol: 160 mm

Masă la plin: 188 kg, capacitate rezervor: 17,3 ltr.

Suzuki V-Strom 250

Motocicleta Suzuki V-Strom 250 a fost pusă la dispoziție de firma Motor Team, dealer autorizat al companiei Suzuki România.

Pentru fanii firmei Suzuki, am postat mai jos câteva articole apărute până acum.

Cum a fost prezentat modelul Suzuki Katana și fișa tehnică a motocicletei

Prezentare Suzuki GSX250R model 2018

Kevin Schwantz și standul Suzuki de la Sachsenring – MotoGP 2018

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Istoria primului scuter, care s-a dovedit a fi nu doar un scuter, ci un stil de viață, se confundă cu povestea mărcii Vespa.

scutere Vespa

Povestea noastra începe într-un peisaj sumbru, în Italia din perioada sfârsitului celui de-al doilea război mondial, cu economia îngenuncheată și cu infrastructura într-o stare deplorabilă.

Piaggio, una dintre companiile importante, producătoare de avioane de luptă, a ieșit din conflictul recent încheiat cu fabrica din Pontedera demolată în urma bombardamentelor.

Enrico Piaggio, fiul fondatorului companiei, ia hotărârea să schimbe profilul activității și să producă un vehicul modern și accesibil, pentru populația sărăcită a unei țări aflate într-o situație economică dezastruoasă.

Doi dintre inginerii firmei primesc sarcina de a proiecta și construi un astfel de vehicul, rezultatul fiind un fel de motocicletă cu caroserie integrală, cu o aripă de față acoperind roata în mare parte, cu admisie forțată a aerului și o secțiune mediană înaltă, care masca transmisia și motorul.

Cunoscut în mod oficial ca MP5 (Moto Piaggio nr.5), prototipul a fost numit “Paperino”, porecla italiană a personajului Donald Duck, din filmele de desene animate.

Proiectul nu a fost apreciat de conducerea firmei, care a contactat un inginer din industria aeronautică, Corradino D’Ascanio, adversar al conceptului de motocicletă, pentru a proiecta și produce un scuter.

Prototipul Vespa MP6

Prototipul Vespa MP6 din 1945

Prototipul lui D’Ascanio, MP6, a avut câteva modificări importante față de predecesorul său: motorul era montat lângă roata spate, aceasta fiind antrenată direct, eliminând lanțul de transmisie, uleiul și murdăria, suspensia față era laterală, roțile interschimbabile și exista o roată de rezervă.

Aceste modificări au permis construcția modelului MP6 fără porțiunea mediană înaltă, ca la Paperino, poziția pilotului fiind mai comodă.

Văzând prima oară prototipul realizat de D’Ascanio, Enrico Piaggio a exclamat: “Sembra una vespa!” (Seamănă cu o viespe!). Și astfel, Piaggio a numit primul scuter Vespa.

Povestea devine realitate

În 1946, Piaggio a depus documentele pentru înregistrarea patentului pentru scuterul Vespa și a început producția.

Având experiență și o istorie în producția de avioane, linia de producție a fost modernizată după modelul Ford, prevăzând vânzări importante.

Vespa

Fabrica din Pontedera in anul 1950

Prima manifestare de profil importantă la care scuterul a fost expus a fost expoziția internațională de la Milano, primele 50 de unități fiind vândute destul de greu.

Introducerea vânzărilor în rate a reprezentat startul așteptat de companie. În primul an calendaristic au fost vândute 2500 unități, urmate de 10.000 în anul următor, 20.000 în 1949 și 60.000 în 1950.

Dar adevărata minune a avut loc în 1952 și rețeta succesului a fost simplă: actorii de la Hollywood au adoptat scuterul. Secvențele din filmul “Vacanță la Roma”, în care Gregory Peck o plimbă prin Roma pe Audrey Hepburn călare pe o Vespa au avut un efect rapid: 100.000 de scutere au fost vândute imediat și Vespa a devenit o modă. Marile vedete ale lumii filmului au cumpărat noua jucărie, John Wayne, Marlon Brando, Dean Martin și Charlton Heston deplasându-se în timpul filmărilor cu scutere Vespa.

Scuterul – stil de viață

Pasionații de scutere se organizează în cluburi, în 1952 existând peste 50.000 de membri ai cluburilor Vespa în întreaga lume, iar vânzările explodează, astfel încât modelele Vespa încep să fie produse sub licență în fabrici de pretutindeni: Germania, Marea Britanie, Franța, Belgia, Spania, India, Brazilia, Indonezia.

Vespa

Vespa Seigiorni 1952

În 1956, numărul total de scutere Vespa vândute atinge un milion de unități, două milioane patru ani mai târziu, patru milioane în 1970, pentru ca în anii ‘80 să fie sărbătorite zece milioane de scutere vândute.

Gândit inițial ca un mijloc de deplasare economic, scuterul, confundat cu numele Vespa, a devenit repede un stil de viață, un simbol al libertății de mișcare, obsesie pentru unii sau obiect de colecție.

Apar noi afaceri pornite la cererea pieței: restaurarea și exportul de modele vechi de scutere Vespa. Pentru mulți devine mai interesant să folosești un scuter vechi, astfel încât este pusă pe picoare o adevărată industrie de restaurare a scuterelor, în ateliere din țările cu multe unități văndute, Tailanda, Indonezia și Vietnam, motoare exportate apoi în întreaga lume.

Vespa începe să fie recunoscută ca obiect care a schimbat lumea, a influențat tendințele designului de motociclete și scuterele capătă un loc de cinste în expoziții permanente organizate în centre culturale internaționale: Muzeul Guggenheim din New York, Centrul Pompidou din Paris, unul dintre exponatele de prestigiu fiind un scuter personalizat de Salvador Dali.

Vespa

Linia de montaj Vespa 1960

Dacă suntem pasionați, simpatizanți, simpli folositori de scuter sau nu, asta e mai puțin important. Important este să recunoaștem valoarea culturală a scuterului Vespa, unul dintre produsele industriale care au născut pasiuni, au schimbat vieți și, de ce nu, au modelat caractere.

.

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 7 (248) din iulie 2018.

Foto credit: Piaggio Group

Pentru fanii firmei Vespa, mai jos sunt câteva articole postate până acum.

Vespa a venit din nou în România. Grupul Piaggio a deschis magazinul din București.

VESPA 946 (RED) prezentată la București

Cum a fost la prima întâlnire Vespa Club România, în noua casă din București  

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Niken este o disciplină a artelor marțiale tradiționale japoneze apărută în secolul XVIII, în care luptătorii folosesc două săbii.

Yamaha Niken

De fiecare dată când apare pe piață un model nou, îndrăzneț, care poate deschide un nou capitol, el este categorisit imediat de români ca “struțo-cămilă” și criticat înainte de a-l vedea chiar și în parcare.

Așa s-a întâmplat și în cazul noului Yamaha Niken, prima motocicletă de serie cu două roți pe față.

Prezentat publicului în premiera la Milano, în cadrul celei mai mari expoziții internaționale de motociclete, EICMA 2017, ciudatul vehicul a fost întâmpinat cu comentarii dintre cele mai acide, aș zice chiar ostile, mulți dintre motocicliștie afirmând că este un produs pentru cei care nu au curajul să-și asume riscurile folosirii celor două roți tradiționale.

Simțind probabil reacția publicului, Yamaha a organizat o acțiune de amploare, trimițând pe drumurile Europei două camioane cu câte 15 Niken, care vor străbate continentul în lung și în lat, din iunie până în octombrie, cei doi șoferi urmând să își vadă familiile la toamnă.

Nu e o figură de stil, chiar am aflat aceste detalii stând de vorbă cu șoferul camionului care a venit în România, Chris Du-Graie, un vechi pilot care a concurat la clasa 500 cc, în epoca motoarelor în doi timpi, alături de Barry Sheene și alte mari vedete ale timpului.

Yamaha Niken

De aici încep surprizele

Pentru noi, românii, surpriza plăcută a fost că toată această acțiune a început în zona noastră, România fiind cea de-a doua țară în care jurnaliștii și marele public au avut ocazia să testeze noul model.

Am plecat ușor bosumflat către Poiana Brașov, crezând că facem kilometri degeaba, când se putea organiza ceva pe la Snagov, ca să nu batem drumurile degeaba.

S-a dovedit că am greșit și locul a fost bine ales, nu numai datorită configurației șoselelor din zonă, cu drumuri virajate care au pus în valoare calitățile ciudățeniei, ci și datorită faptului că, în acest fel, au putut participa la eveniment oameni din toate colțurile țării, Brașovul fiind situat aproape de centrul geografic.

Entuziasm maxim, participare numeroasă, dar și un efort pe măsură depus de colectivul firmei importatoare, care a reușit o organizare de zile mari, motiv în plus să ne bucurăm de reușita acțiunii.

Prima senzație pe care am avut-o in momentul în care am încalecat motocicleta a fost influențată de gabaritul generos al carenajului și de stabilitatea resimțită, atunci când am pus în mișcare motocicleta.

Yamaha Niken

Marea surpriză nu s-a lăsat așteptată, pentru că în nici o situație nu am simțit prezența a două roți în față și acest lucru mi-a fost confirmat de toți cei cu care am vorbit la finalul testului.

Acest fapt se datorează dimensiunii mari a anvelopelor față, a ecartamentului de doar 410 mm și a soluției tehnice adoptate pentru furca de față, al cărui nume este destul de complicat: furcă telescopică hidraulică inversată cantilever tip tandem cu sistem de gestionare a direcției tip Ackerman.

Nimic nou sub soare

Soluția tehnică este asemănătoare, dar nu identică cu cea folosită pe cele două versiuni ale modelului Tricity lansate de Yamaha cu ceva timp în urmă.

Dintre cele două componente ale fiecăreiYamaha Niken furci dreapta/stânga, tubul din față este un ghidaj, având 41 mm diametru, în timp ce tubul din spate de 43 mm diametru este adevăratul amortizor, toate componentele sistemului hidraulic aflându-se aici, amortizoarele oferind posibilitatea de setare pe compresie și revenire.

Cele două furci dreapta/stânga au fiecare jug inferior și superior fiind unite și comandate de două piese paralele având forma de patrulater curbat.

Rolul acestor piese paralele este să coordoneze acțiunea celor două furci și să limiteze mecanic unghiul de înclinare al motocicletei la 45 de grade.

Sub aceste piese sunt amplasate componentele sistemului Ackerman de reglare a geometriei direcției, sistem a cărui acțiune optimizează funcționarea celor două roți din față.

Sistemul nu a mai fost folosit la motociclete, dar este cât se poate de obișnuit la mașini, fiind patentat de un constructor de trăsuri în 1818, după care s-a descoperit că fusese inventat de fapt cu șaizeci de ani înainte.

În viraje, roata din exteriorul virajului parcurge un arc de cerc cu o lungime mai mare față de cea din interior, situație în care ar trebui să derapeze pentru a parcurge distanța mai mare în același timp.

Bieletele din componența sistemului Ackerman gestionează geometria direcției, adică alinierea roților, rezultatul optim fiind obținut atunci când prelungirile axelor celor trei roți se întâlnesc în același punct.

Yamaha Niken

Plusuri și minusuri

Singurul dezavantaj al folosirii acestui sistem complicat de amortizare și implicit a celui de gestionare a alinierii roților este creșterea masei motocicletei cu 43 de kilograme față de modelul Tracer 900, pe a cărui platformă a fost dezvoltat Niken.

În rest se poate vorbi numai de avantaje, cel mai important fiind majorarea suprafeței de contact a anvelopelor, care aduce după sine stabilitate mai bună, control al direcției pe orice suprafață și îmbunătățirea efectului frânelor cu 80%. Cel puțin așa declară Yamaha…

Fiind încurajat de procentajele optimiste comunicate de producător, am încercat o manevră pe care nu aș fi îndrăznit să o fac în condiții normale: am frânat destul de agresiv cu fața, fiind cu motocicleta înclinată, pe o porțiune de drum udă.

Rezultatul a fost de-a dreptul surprinzător: frâna a ținut, fața nu s-a abătut de la trasa inițială, în timp ce spatele a derapat puțin, senzația pe care mi-a lăsat-o motocicleta fiind asemănătoare cu cea a unui tramvai aflat pe șine. Așa ceva nu se poate face nici cu motocicletele echipate cu ultima variantă de ABS activ pe viraje și este lesne de înțeles motivul.

Yamaha Niken

Am comparat modelul Niken cu Tracer, nu cu MT-09, cu care este comparat de toată lumea în toate articolele apărute până acum, pentru că mi se pare mai potrivit să se facă comparația cu modelul carenat, nu cu o motocicletă naked, de vreme ce Niken are o ditamai carenă.

În zona carenei se află și unele dintre componentele care pot fi îmbunătățite.

În primul rând, parbrizul carenei este mic și nu oferă mare protecție la vânt, oglinzile retrovizoare montate pe carenă sunt destul de departe și, pentru că oferă un câmp vizual limitat, trebuie ajustate mereu, iar bordul LCD prezintă unele informații ilustrate cu caractere mai mici, fiind mai greu de citit.

Secrete de producție

Chiar dacă triciclul folosește același motor, acesta este modificat, fiind adaptat surplusului de masă prin îngreunarea vilbrochenului, pentru o inerție mărită și beneficiază de altă hartă a injecției, ambele modificări fiind aduse pentru a optimiza cuplul în plaja de turații joase și mijlocii. Pentru a suporta mai bine aceeași masă majorată, pinioanele din cutia de viteze au fost îngroșate și se pare că au fost tratate termic în mod diferit, pentru o mai mare rezistență mecanică.

Yamaha Niken

După ce vor fi corectate aceste mici neajunsuri și va fi disponibil un sistem de bagaje, Niken poate deveni o alternativă serioasă la modelele de Touring existente pe piață în acest moment. Părerea mea este că acesta este pasul următor, alături de alte modele intermediare, care ar putea folosi motorul cu doi cilindri de pe modelele de 700 cc ale aceleiași game MT, variantă ușor de limitat pentru folosirea cu carnet categoria A2, lucru care ar putea atrage folositori tineri, deziderat al tutror producătorilor, reușit numai de unii.

Asta ca să nu mai spun de ce va însemna utilizarea unei astfel de motociclete pe timp de iarnă, perioadă în care mersul cu o motocicletă puternică este aproape imposibilă.

Toate celelalte dotări ale motocicletei, frânele și pachetul electronic, toate împrumutate de la Tracer, vor putea fi utilizate având siguranța și încrederea insuflate de plusul de aderență oferit de Niken, cu cele două săbii (a se citi roți) ale sale.

Înainte de apariția noului Niken, testasem toate modelele cu două roți în față, Peugeot Metropolis, Yamaha Tricity și Piaggio MP3, dar este adevărat că toate sunt scutere, cu altă masă, altă transmisie și cu un sistem de amortizare față diferit.

Cu toate acestea, diferența dintre aceste modele și Niken este uriașă și adevărata valoare a singurei motociclete cu trei roți o poți afla numai testând jucăria, văzând care sunt limitele ei și senzațiile pe care ți le oferă.

Până atunci, criticile nu sunt justificate…

Yamaha Niken

Ce mi-a plăcut la Yamaha Niken

Motocicleta este foarte stabilă, cu aderență spectaculoasă în partea din față

Puterea și cuplul sunt livrate liniar

Ce nu mi-a plăcut la Yamaha Niken

Parbriz scurt și nereglabil, oglinzile retrovizoare perfectibile

Articolul complet a apărut în revista  Auto Motor şi Sport nr. 8 (249) din august 2018.

Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de firma Motodynamics, importator autorizat Yamaha în România.

Fotografiile sunt opera prietenului meu, maestrul Radu Chindriş (ca de obicei).

Pentru fanii firmei Yamaha, mai jos sunt câteva articole interesante postate până acum.

Yamaha Niken – test și prezentare – varianta video

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Yamaha TMAX 530 SX model 2017 – test şi prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Aventura în șaua unor motociclete Moto Guzzi organizată de producător continuă, înscrierile încep pentru Moto Guzzi Experience 2019.

Moto Guzzi Experience 2019

Lansată pentru prima oară în 2017, Moto Guzzi Experience este o inițiativă a companiei producătoare, care se adresează tuturor celor care doresc să se bucure de o aventură în șaua unor motociclete puse la dispoziție de fabrică, în cadrul unor tururi organizate.

Prima ediție a reprezentat un adevărat succes și a constat în niște excursii prin Sardinia, în regiunea Trentino și Toscana.

Beneficiind de experiența acumulată, Moto Guzzi promite pentru anul viitor extinderea acestei inițiative.

Moto Guzzi Experience

Moto Guzzi Eldorado

Programul se va desfășura de-a lungul a nouă luni, începând din martie 2019, cu noi destinații, tururile străbătând trasee din Italia și alte țări europene, totul desfășurându-se cu ajutorul unei flote de motociclete Moto Guzzi oferite de producător.

Principala noutate a sezonului următor va fi formatul excursiilor, existând tururi mai scurte, de patru zile, altele de o săptămână și unele de zece zile, organizate pe trasee mai lungi.

Formatul tururilor va fi tip “All inclusive”, cu toate mesele pregătite pe traseu și la locurile de cazare, personalul care va însoți participanții ocupându-se de alimentarea cu combustibil, întreținerea motocicletelor și eventualele intervenții de asistență tehnică.

Moto Guzzi experience

Moto Guzzi MGX-21

La fiecare acțiune organizată, participanții vor avea ocazia să testeze toate modelele gamei actuale Moto Guzzi, de la cel mai vândut motor V7 de generația a treia, instalat pe mai multe modele, motorul modificat V9, puternicul Audace, luxosul Eldorado, emblematicul model California, până la MGX-21, bagger-ul produs de fabrica din Mandelo del Lario, nonconformist și echipat cu tehnologie de ultimă oră.

Pe lângă toate aceste modele cunoscute, noul V85 TT, lansat cu o lună în urmă, va fi prezent la toate tururile din 2019.

Moto Guzzi Experience nu se adresează doar fanilor firmei, membrii ai comunității oficiale Moto Guzzi, organizație cu mai mult de 30.000 membri care se bucură de avantaje exclusive, ci tuturor motocicliștilor care vor să facă cunoștință cu lumea vulturului din Mandelo.

Moto Guzzi Experience 2019

Înscrierile pentru Moto Guzzi Experience 2019 vor începe la EICMA 2018, expoziția de motociclete și accesorii de la Milano, organizată în perioada 8-11 noiembrie, în standul companiei Moto Guzzi din pavilionul 9, unde cei interesați vor primi toate informațiile utile.

Informațiile sunt disponibile pe website-ul oficial www.motoguzzi.com și pe cel al clanului, organizația membrilor comunității Moto Guzzi: theclan.motoguzzi.com.

Credit foto: Moto Guzzi

Pentru cei pasionați de motocicletele Moto Guzzi, am ales mai jos câteva dintre articolele postate recent.

Moto Guzzi Eldorado – test şi prezentare – varianta video

Prezentare Moto Guzzi V7 III Racer – varianta video

Test Moto Guzzi V7 III Racer – tradiție și tehnologie

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

In ultimii ani, Ducati a prezentat noile modele în cadrul unor evenimente de marcă, iar anul acesta Ducati World Première va avea loc pe 4 noiembrie.

Ducati World Première 2018

Pentru cei care vor să fie martori ai unei adevărate pagini de istorie moto, evenimentul Ducati World Première va putea fi urmărit în direct duminică 4 noiembrie, începând de la ora 19:00 (CET) pe site-ul premiere.ducati.com.
Multe dintre noutățile care vor fi prezentate vor fi premiere absolute, incluzând trei noi motociclete, pe lângă alte numeroase versiuni modificate ale unor modele cunoscute, toate urmând a fi introduse duminică seara de domnul Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding.

De asemenea, pe scenă vor fi prezentate noua gamă Ducati Scrambler și Multistrada 1260 Enduro, lansate cu foarte puțin timp în urmă.
În afară de transmisiunea live pe premiere.ducati.com, Ducati World Première va fi transmisă live pe pagina oficială Facebook și pe canalul Youtube.

Motocicletele Ducati și Scrambler vor fi expuse pentru public la EICMA 2018 – Milano între 8 și 11 noiembrie, în pavilionul 15, standul N06.

Materialele postate cu această ocazie vor purta hashtag: #DucatiPremiere #Ducati2019 #Scramblerducati, și #Joyvolution.

În primele zile rezervate presei, marți și miercuri 5-6 noiembrie, voi transmite live din expoziție toate noutățile care vor fi lansate în cadrul evenimentului Ducati World Première.

Pentru cei care nu au urmărit evenimentele de lansare din anii precedenți, mai jos am selecționat articolele postate atunci.

Sinfonia Italiana – Ce așteptăm de la spectacolul Ducati organizat la EICMA 2017 ?

Lansarea noilor modele Ducati 2017, un spectacol de gală

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Campion mondial în 1987 la clasa 500 cmc, de două ori vicecampion la aceeași clasă și de patru ori câștigător al cursei Suzuka 8 h, Wayne Gardner este una dintre cele mai importante personalități ale sportului cu motor din Australia, cel care a făcut cunoscut motociclismul în țara sa și a făcut posibilă apariția unei întregi generatii de piloți.

1978, anul în care am început motociclismul pe circuit, a reprezentat începutul dominației piloților americani la clasa regină, 500 cmc.

Dacă până atunci, Giacomo Agostini, Phil Read și Barry Sheene făcuseră legea, în 1978, Kenny Roberts a început seria uluitoare de victorii, urcând Yamaha pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere timp de trei sezoane, reușind tot atâtea victorii consecutive la general, fiind primul pilot american care a reușit victoria în campionatul mondial.

Marco Luchinelli și Franco Uncini au întrerupt seria victoriilor americane timp de doi ani, dar supremația americană a continuat datorită lui Freddie Spencer și a lui Eddie Lawson, care au împărțit frățește titlurile de campion mondial în perioada 1983-1986.

În 1987, Wayne Gardner, aflat în cel de-al treilea său an în campionatul mondial (numit acum MotoGP), după un sezon 1986 în care terminase pe locul doi, în urma campionului Eddie Lawson, reușește să câștige șapte din cele 16 curse ale sezonului și devine primul pilot australian campion mondial la clasa regină.

Wayne Gardner

Wayne Gardner

Nu ar trebui să surprindă pe nimeni acest succes, pentru că Australia a avut alți câțiva piloți de succes, Keith Campbell, Tom Phillis și Kel Carruthers, toți campioni mondiali la alte clase, dar nici unul nu reușise să cucerească titlul la clasa mare.

Cu acest prim titlul de campion, Wayne Gardner a deschis calea piloților australieni și a sportului cu motor în general, reușita sa bucurându-se de recunoaștere și popularitate.

Ani de zile am umblat pe la toate expozițiile de motociclete încercând să-l întâlnesc pe marele campion, sperând că voi reuși să-i smulg măcar un autograf, nu îndrăzneam să mă gândesc la mai mult.

Wayne Gardner

Wayne Gardner și fiul său Remy Gardner

Cu două luni în urmă, pe site-ul cursei de motociclete veterane din Austria, competiție la care merg ca spectator de câțiva ani, a fost făcută publică lista vedetelor invitate la eveniment și, printre acestea, figura Wayne Gardner.

N-am ezitat și, împreună cu prietenul meu de o viață, Vlad Haralambie, am hotărât să mergem din nou.

Cu doi ani în urmă am reușit un interviu cu Freddie Spencer și speram să fac același lucru cu Wayne Gardner.

Am avut noroc, omul a fost într-o dispoziție de zile mari, a împărțit același cort cu vechiul meu prieten, Christian Zwedorn, unul dintre cei mai mari campioni de motociclism al Austriei și, probabil, observând felul în care m-a primit Christian, Wayne Gardner a acceptat cu multă amabilitate un scurt interviu.

Wayne Gardner

Cu Wayne Gardner și Christian Zwedorn la Oldtimer Schwanenstadt 2018

Dacă v-a plăcut discuția cu Wayne Gardner, puteți urmări mai jos alte articole postate până acum, cu întâlnirile filmate avute cu mari campioni din motociclism.

Carl Fogarty – de vorbă cu cel mai mare pilot de Superbike

De vorbă cu Cal Crutchlow și Lucio Cecchinello

De vorbă cu Casey Stoner la Ducati World Premiere 2016

De vorbă cu Andrea Dovizioso la Ducati World Premiere 2016

Tom Sykes – interviul complet – EICMA 2015

Standul Kawasaki la EICMA 2015 explicat de domnul Martin Lambert, PR Manager şi interviu Jonathan Rea şi Tom Sykes

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Încercarea noastră de a vă convinge să renunțați la mașină în oraș, competiția amicală cu scuterul Piaggio MP3, se apropie de final, invitații ediției fiind Mircea Vâlcu și Andreea Din, VJ la UTV.

Acum, că totul s-a încheiat cu bine și nu am avut parte de evenimente neplăcute, trebuie să recunosc că am avut emoții la filmări.

Riscul de a asista colegi care nu au nici un fel de experiență moto e o realitate și, cu tot echipamentul de protecție pe care l-am folosit, oricând poate interveni o accidentare.

Norocul, sau poate moderația și chibzuința invitaților noștri, au făcut să nu avem accidente, nici măcar din cele ușoare, fără urmări.

Scuterul Piaggio MP3

Dar, chiar dacă nu am avut parte de căzături, susțin în continuare că un curs de instruire este absolut necesar, înainte de a urca pe scuterul cu trei roți, pentru cei care nu au folosit scuter sau motocicletă.

Și, ca să vedeți că am dreptate, vă invit să urmăriți episodul următor, ultimul din Cupa La Volan – Piaggio MP3 ediția 2018.

Scuterul Piaggio MP3

Așadar, Cupa La Volan ediția a 3-a, cu scuterul Piaggio MP3, cel de-al cincilea episod cu Mircea Vâlcu și Andreea Din, film prezentat în emisiunea La Volan difuzată de postul Digi24 sâmbătă 27 octombrie.

Scuterul Piaggio MP3 testat în Cupa La Volan a fost pus la dispoziție de compania The Bike Hub Romania, importatorul autorizat Piaggio în România.

Pentru cei care nu cunosc scuterul Piaggio MP3, mai jos am postat prezentarea modelului Piaggio MP3 Yourban LT 300ie, material prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de postul Digi24 sâmbătă 21 aprilie 2018 și primele trei episoade din Cupa La Volan cu Piaggio MP3.

Piaggio MP3 Yourban LT 300ie – test și prezentare – varianta video

Cupa La Volan ediția a 3-a cu Piaggio MP3 – primul episod

Cupa La Volan ediția a 3-a cu scuterul Piaggio MP3 – episodul 2

Cupa La Volan cu scuterul Piaggio MP3 – episodul 3

Cupa La Volan cu scuterul Piaggio MP3 – episodul 4

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Din dorința de a vă transmite informații proaspete legate de prețurile din România, încep o serie de articole legate de reduceri de preț ale stocurilor existente.

.

Am început comerțul cu motociclete și accesorii în 1992 (cel oficial), când am deschis primul meu magazin de motociclete.

A urmat începerea colaborării cu Yamaha și, doi ani mai târziu, inaugurarea primului magazin Yamaha, la Piața Muncii, pe Bulevardul Decebal.
Vânzările erau atât de mici, încât nu prea aveam stoc, erau câteva motociclete în tot magazinul. Cu toate astea, timp de câțiva ani am reușit, prin efortul întregii echipe, să plasăm compania pe primele locuri, la mai multe categorii: scutere de apă, motoare de barcă, snowmobile și, bineînțeles, motociclete.

Reduceri de pret la Yamaha Romania

1995 – Hasegawa san, CEO Yamaha Europe, în vizită la magazinul din București

Nu a durat mult, au apărut pe piață și alți importatori, ierarhiile s-au schimbat.

Anii au trecut, Yamaha a început să vândă din ce în ce mai bine și, conform datelor statistice din acest moment, e pe primul loc la vânzări, în România.

Acum există un stoc important, multe dintre motociclete fiind distribuite la dealerii din teritoriu.

Ca orice importator care se respectă, la sfârșit de sezon, au fost anunțate reduceri de preț la uniățtile care sunt în stocul din România.

Mai jos sunt modelele care sunt oferite cu reduceri de preț, anul de fabricație, prețul de listă inițial și prețul redus.

Model

An producție

Preț de listă

Preț redus

Tricity 125

2015

3445

2928

Xenter 150

2012

2689

2151

XS 700

2015

6597

5805

MT-10

2016

11513

10131

XJR 1300

2016

9244

8135

TTR 50E

2017

1387

1318

YZ 250F

2015

7059

5718

YZ 250F

2017

7059

6353

WR 250F

2016

8395

6800

WR 250F

2017

8395

7556

YZ 450F

2017

7773

6452

Prețurile sunt exprimate în euro, fară TVA și sunt valabile în măsura stocului disponibil, așa că, cei interesați nu ar trebui să ezite prea mult și ar trebui să se intereseze la cel mai apropiat dealer, dacă motocicleta dorită se mai află în stoc sau nu.

.

Pentru fanii firmei Yamaha, mai jos am selecționat câteva dintre articolele postate recent.

Yamaha Niken – test și prezentare – varianta video

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Yamaha SCR 950 – cruiser deghizat în Scrambler – test și prezentare

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Familia Scrambler s-a mărit: Full Throttle, Café Racer și Desert Sled sunt cele trei noi modele prezentate de Ducati la Intermot 2018.

Scrambler Full Throttle

După lansarea noului Scrambler Icon, Ducati a prezentat încă trei noi modele, la care au fost implementate aceleași noutăți introduse pe modelul Icon 2018.

Principala componentă care a făcut posibil saltul calitativ al noii generații Scrambler este unitatea de măsurare inerțială, datorită căreia a putut fi instalat sistemul ABS activ pe viraje produs de Bosch.

Implementarea acestui sistem a făcut posibilă apariția sistemului de autodeconectare a semnalizatoarelor, funcție posibilă datorită existenței unității de măsurare inerțială, care comandă sistemul ABS pe viraje.

Formele modelului Full Throttle și câteva dintre componentele motocicletei sunt inspirate din cele ale motocicletei de competiție, Scrambler Flat Track, cu care pilotul Frankie Garcia, din California, a participat în ediția 2018 a campionatului American Super Hooligan.

Scrambler Full Throttle

Ghidonul lat, aripa de față scurtă și șaua cu mască pentru locul pasagerului contribuie la aspectul sportiv al motocicletei, ca și eșapamentul Termignoni cu două finale.

O altă noutate pe modelul Full Throttle, existentă și pe celelalte două noi modele, este sistemul Ducati Multimedia, care oferă pilotului posibilitatea de a-și conecta telefonul sau sistemul de comunicare cu pasagerul.

În fine, ultima schimbare importantă este comanda ambreiajului, acționat acum hidraulic, cu o cursă mai fină a manetei, care are acum și posibilitatea de a fi reglată.

Scrambler Full Throttle va fi disponibil la începutul anului 2019 și va putea fi comandat la magazinul Ducati România al firmei Metrotehnica Internațional, importator autorizat Ducati în România.

Scrambler Full Throttle

Pentru fanii mărcii Scrambler, mai jos am selecționat câteva dintre articolele postate în ultimul timp.

Scrambler 1100 – test şi prezentare – varianta video

Scrambler Desert Sled – test și prezentare – varianta video

Cum a apărut modelul Scrambler Café Racer

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Am început cu o Jawa de 125 cmc.

Avea un motor cu 1,5 CP mai mult decât Mobra și probabil că ăsta a fost norocul meu.

Dacă ar fi existat motoarele de azi, probabil că aș fi fost mort, pentru că aveam tot atâta minte ca începătorii de azi. Adică nu aveam.

În anii ‘70 școala nu era obligatorie dacă erai proprietarul motocicletei, așa că nu am făcut școală, am învățat să merg singur într-o mare parcare goală.

Am dat examen pe străzile de lângă Gara Filaret, cu pante abrupte și pavate cu pietre rotunde de râu, le spuneam “căpățâni de miel”.

În timpul examenului, de la pietrele alea nenorocite și cauciucurile vechi, cel de spate a sărit de pe jantă și am început să merg pe metal.

Am auzit zgomotul și am simțit hâțâiala, dar am crezut că milițianul de la spate face figuri (examenul se dădea cu un milițian pasager).

Când a început să țipe disperat, am înțeles că ceva nu e în ordine și, până la urmă, am oprit.

Mulțumit că nu l-am tăvălit, m-a trecut la examen, deși ar fi trebuit să mă pice din cauza stării tehnice necorespunzătoare a motocicletei.

Cu lacrimi de fericire în ochi am plecat și am căzut după primii trei kilometri parcurși legal, cu carnet, în București.

Povesti cu motoare

Simțeam nevoia să depășesc pe stradă pe toata lumea, iar, dacă nu reușeam pe cale normală, treceam pe roșu la stop și tot depășeam.

Din nou, dacă ar fi fost traficul de azi, aș fi fost mort.

După cinci ani am hotărât să merg la curse.

Oricum, am fost mai cerebral, am așteptat cinci ani, nu am mers din primul an…

La primele trei curse am căzut la toate antrenamentele și in toate cursele, n-am iertat nimic, până mi-a atras atenția unul dintre veterani că e mai bun cel care termină cursa, nu cel care o conduce câteva ture, după care cade.

După ce am înțeles asta, am început să câștig cursele și mi-am găsit ocupația principală pentru următorii 20 de ani.

În ziua în care am obținut primul titlu de campion, am crezut că sunt cel mai tare din lume.

Eduard Schultz

Campionii anului 1978 la viteză pe circuit

Au urmat altele și mi-am dat seama că toate astea reprezintă doar etape din formarea mea ca ce vreți voi: motociclist, pilot, ca om.

Și mi-am mai dat seama că nu e atât de important să câștigi o dată, ci să dovedești că poți rămâne la același nivel mai mulți ani.

Am cunoscut oameni remarcabili, am învățat multe de la ei, dar, pe vremea aia, cei mai tineri respectam bătrânii și nu ne consideram profesori. Nu mă consider nici acum, încă mai am de învățat.

1998 - Bucharest, Băneasa airport circuit, Yamaha TZ250

1998 – Bucharest, Băneasa airport circuit, Yamaha TZ250

Anii au trecut repede, mai repede decât mi-aș fi dorit și am înțeles că, la un moment dat, e tot atât de important să știi să te retragi.

Am descoperit bucuria vorbitului despre cursele de moto și, mai târziu, cea a scrisului despre motociclete.

Probabil că va veni și vremea când voi fi nevoit să mă limitez la a privi motocicletele, dar sper să mai pot sta în șa câțiva ani și să vorbesc despre motociclete testându-le, nu doar privindu-le.

Atunci, carnetul meu de conducere va carnet conducereavea 50, 60, cine știe, poate mai mult și va stârni curiozitatea tinerilor, așa cum o face carnetul tatălui meu, de la care am învățat primii pași în motociclism.

Și asta se va întâmpla când nu voi mai avea ce învăța despre motociclete, până atunci mă consider învățăcel.

.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

O motocicletă cu aspect clasic, chiar retro, dar echipată cu sisteme de ultimă oră, Indian Chief Dark Horse te surprinde și nu poți trece pe lângă ea fără să întorci capul.

Fișa tehnică Indian Chief Dark Horse

Motor Thunder Stroke 111 în patru timpi, doi cilindri gemeni în V, răcire cu lichid, injecție electronică, trei moduri de livrare a puterii, pornire fără cheie, cruise control

Capacitate cilindrică: 1811 cmc, cursă și alezaj: 101,6 x 113,0 mm

Raport de compresie: 9,5:1

Cuplu maxim: 161,6 Nm la 3.000 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea

Cadru turnat din aluminiu cu Air-Box incorporat

Indian Chief Dark Horse

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică Ø 46 mm cu cartus, cursa roata fata 119 mm

Suspensia spate: amortizor cu emulsie, cursa roata spate 94 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 300 mm și etriere cu patru pistonașe

Frână spate hidraulică cu disc flotant de Ø 300 mm și etrier cu două pistonaşe

Roată faţă/spate 16”, jante din aliaj de aluminiu cu nouă spiţe

Lungime: 2630 mm, ampatament: 1730 mm, înălțime la şa: 660 mm

Gardă la sol: 140 mm, masă la plin: 352 kg, capacitate rezervor: 20,8 ltr.

Indian Chief Dark Horse

Echipament folosit la testul modelului Indian Chief Dark Horse

Cască Caberg Freedom

Geacă Spidi Power Airtech – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi Spidi TX-1 – Motor Team

Cizme Puma

Indian Chief Dark Horse

Motocicleta Indian Chief Dark Horse a fost pusă la dispoziție de firma Evo Moto, dealer al importatorului oficial Indian în România, compania ASP Group East SRL din București.

Pentru fanii firmei Indian, mai jos sunt articolele postate recent despre ultimele noutăți ale companiei.

Indian Chief Vintage – pregătire de livrare (Unboxing)

Indian Scout Sixty, clasic și modern – test și prezentare

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Softail rămâne familia de bază a firmei, cu cele mai multe unități vândute, iar Harley-Davidson FXDR 114 este unul dintre cele mai interesante modele ale acestei game, dar și unul dintre cele mai scumpe, în același timp.

.

https://www.youtube.com/watch?v=RJtn8hAxxfw

.

Fișa tehnică Harley-Davidson FXDR 114

Motor în patru timpi cu doi cilindri gemeni în V, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, injecție electronică ESPFI

Capacitate cilindrică: 1868 cmc, cursă și alezaj: 102,0 x 114,0 mm

Raport de compresie: 10,5:1

Cuplu maxim: 162,0 Nm la 3.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea din fibră de carbon

Cadru din oţel tubular și profil rectangular, subcadru tubular din aluminiu, basculă turnată din aluminiu

Harley-Davidson FXDR 114

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 43 mm cu cartuș

Suspensia spate: amortizor cu emulsie şi comandă hidraulică de la distanță a preîncărcării

Frână față hidraulică cu dublu disc de Ø 300 mm din oțel și etriere cu patru pistonașe

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 300 mm și etrier flotant cu două pistonaşe

Roată faţă 19”/spate 18”, jante din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe

Lungime: 2416 mm, ampatament: 1738 mm, înălțime la şa: 723 mm

Gardă la sol: 134 mm, masă la plin: 303 kg, capacitate rezervor: 16,7 ltr.

Harley-Davidson FXDR 114

Echipament folosit la testul modelului Harley-Davidson FXDR 114

Cască Shoei X-Spirit Norick Abe

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni FLM Greyhound Air

Mănuşi Spidi JAB RR – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Harley-Davidson FXDR 114

Pentru cei care nu au urmărit lansarea noului model Harley-Davidson FXDR 114, mai jos sunt articolele postate cu această ocazie.

FXDR 114, noul model Softail lansat de Harley-Davidson

Cum a fost la lansarea FXDR 114, ultimul Harley-Davidson din familia Softail

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Eveniment preluat din industria auto, “Porți deschise” și-a găsit loc și în lumea moto din România, iar la Harley-Davidson București a devenit obicei.

http://harley-davidson-bucuresti.ro/events/4027/porti-deschise-modele-2019

porţi deschise

Sâmbătă 27 octombrie, magazinul Harley-Davidson București ne așteaptă cu noutăți, oferte și surprize.

La categoria noutăți, cea mai interesantă apariție este noul model FXDR 114, cel mai nou membru al familiei Softail, lansat cu mai puțin de două luni în urmă, prezentat presei internaționale la începutul lunii septembrie, în cadrul unui eveniment organizat în nordul Greciei, la Salonic.

O motocicletă surprinzătoare, impresionantă, cu un aspect nou, căutat de Harley-Davidson din dorința de a convinge tinerii și de a reduce vârsta medie a fanilor.

Tot apariție nouă este și varianta îmbunătățită a seriei de echipament FXRG, piesele de echipament din piele dezvoltate de Harley-Davidson, geaca FXRG reprezentând un vârf al echipamentului de piele pentru folositorii de Harley-Davidson.

Despre oferte nu am ce să vă spun, dar sunt sigur că cei care vor trece pe la magazin vor afla detalii interesante, iar despre surprize nu am voie să vă dau detalii, de aia sunt surprize…

eveniment

Deci nu uitaţi, sâmbătă 27 octombrie 2018, fanii firmei și iubitorii de motociclete sunt aşteptaţi la showroom Harley-Davidson Bucureşti, situat pe Șoseaua București-Ploiești 42-44, unde vor fi porţi deschise între orele 10.00 – 16.00.

.

Pentru pasionații firmei care nu au urmărit noutățile lansate de companie, mai jos sunt articole postate recent.

FXDR 114, noul model Softail lansat de Harley-Davidson

Cum a fost la lansarea FXDR 114, ultimul Harley-Davidson din familia Softail

Primul Harley-Davidson Adventure Touring și câteva dintre modelele viitorului au fost anunțate azi

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Încercarea noastră de a vă convinge să folosiți scuterul în oras, Cupa La Volan, a ajuns la episodul  4, în care invitată este Liza Sabău.

Colega noastră de la UTV, VJ Liza Sabău, nu are experiență pe două roți și asta ne-a stârnit curiozitatea.

Vroiam să aflăm care este părerea unei domnișoare, care nu este dependentă de senzațiile pe care ți le oferă motocicleta, dar ar putea fi unul dintre potențialii folositori în oraș ai unui scuter cu trei roți.

Bucuria a fost să constatam că s-a descurcat mai bine decât mulți alții, nu am avut parte de surprize neplăcute și totul s-a încheiat cu bine (pentru toată lumea), așa după cum puteți vedea din filmul postat.

Cupa La Volan

Așadar, Cupa La Volan ediția a 3-a, cu scuterul Piaggio MP3, cel de-al treilea episod cu Liza Sabău, film prezentat în emisiunea La Volan difuzată de postul Digi24 sâmbătă 6 octombrie 2018.

Scuterul Piaggio MP3 testat în Cupa La Volan a fost pus la dispoziție de compania The Bike Hub Romania, importatorul autorizat Piaggio în România.

Pentru cei care nu cunosc scuterul Piaggio MP3, mai jos am postat prezentarea modelului Piaggio MP3 Yourban LT 300ie, material prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de postul Digi24 sâmbătă 21 aprilie 2018 și primele trei episoade din Cupa La Volan cu Piaggio MP3.

Piaggio MP3 Yourban LT 300ie – test și prezentare – varianta video

Cupa La Volan ediția a 3-a cu Piaggio MP3 – primul episod

Cupa La Volan ediția a 3-a cu scuterul Piaggio MP3 – episodul 2

Cupa La Volan cu scuterul Piaggio MP3 – episodul 3

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Construită pentru a omologa motocicleta participantă în WSBK, Kawasaki Ninja ZX-10RR Winter Edition este o adevărată motocicletă de curse înmatriculabilă.

În ultimii Kawasaki a făcut niște pași uriași în lumea motociclismului pe circuit, reușind victoria în WSBK în 2013 prin Tom Sykes, urmat de Jonathan Rea, care a reușit să câștige titlul mondial trei ani consecutiv, între 2015-2017, într-un stil impresionant.

Miza era foarte mare și era nevoie de o motocicletă care să facă față concurenței, pentru a ataca sezonul competițional 2018, în încercarea de a cuceri cel de-al patrulea titlu mondial consecutiv, performanță încă neatinsă de nimeni.

Pentru a înscrie un model nou în Campionatul Mondial de Superbike, regulamentul prevede producerea unui număr minim de 250 de unități din modelul care urmează să fie omologat. De-a lungul timpului au fost mai multe situații în care un producător nu a reușit să producă această cantitate, și, ca urmare, motocicleta respectivă nu a putut fi omologată.

Primul exemplu pe care mi-l amintesc este Bimota, care a dezvoltat o motocicletă timp de doi ani, avându-l ca pilot de test pe Ruben Xaus (pe care l-am întâlnit la Barcelona, pe circuitul Catalunya), după care firma a fost nevoită să abandoneze proiectul pentru că nu au putut fi construite 250 de motociclete.

Kawasaki nu s-a confruntat cu această situație, forța concernului Kawasaki Heavy Industries fiind uriașă, un adevărat colos, care produce uzine electrice, vapoare și are zeci de fabrici și subsidiare în numeroase țări ale lumii.

Modelul Ninja ZX-10RR Winter Edition a fost prezentat la EICMA, au fost produse 1000 de unități și motocicleta a putut fi omologata în WSBK, Jonathan Rea a fost magnific, a cucerit pentru a patra oară consecutiv titlul mondial, a devenit cel mai mare pilot de Superbike din istorie, depășindu-l pe Carl Fogarty, pilotul legendă care câștigase de patru ori campionatul, dar nu consecutiv.

Kawasaki Ninja ZX-10RR

Fișa tehnică Kawasaki Ninja ZX-10RR Winter Edition

Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică

Capacitate cilindrică: 998 cmc, cursă și alezaj: 76,0 x 55,0 mm, raport de compresie: 13,0:1

Putere maximă: 200 CP (147,1 kW) /13.000 rpm și 210 CP (154,4 kW) /13.000 rpm cu RAM air, cuplu maxim: 113,5 Nm la 11.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, dublu ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Cadru monococă turnat din aluminiu, basculă turnată din aluminiu

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 120 mm

Kawasaki Ninja ZX-10RR

Suspensia spate: sistem Back-link orizontal și amortizor cu gaz, complet reglabil, cursă roată spate 114 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 330 mm din oțel și etriere Brembo M50 monobloc radiale cu două pistonașe, ABS inteligent Kawasaki (KIBS)

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 220 mm și etrier Brembo cu un pistonaş, ABS inteligent Kawasaki (KIBS)

Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini forjate din aliaj de aluminiu, cu şapte spiţe

Lungime: 2090 mm, ampatament: 1440 mm, înălțime la şa: 835 mm

Gardă la sol: 145 mm, masă la plin: 206 kg, capacitate rezervor: 17 ltr.Kawasaki Ninja ZX-10RRModelul Kawasaki Ninja ZX-10RR poate fi comandat la magazinul firmei United Motors din București, importator autorizat Kawasaki.

Pentru fanii firmei Kawasaki am selecționat mai jos câteva articole postate recent.

Kawasaki Ninja H2 – test şi prezentare – varianta video

Kawasaki Ninja H2 SX SE, cel mai puternic motor din gama Sport-Touring – pregătire de livrare (Unboxing)

Kawasaki Z900 – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Kids Challenge, competiție organizată de Adrian Răduță și RAMS, a ajuns la cea de-a patra etapă și se bucură de mare succes.

Kids Challenge

Kids Challenge – concurenții de la clasa Pișpirei la start

Nu cred că mai este nevoie să-l prezint pe Adi Răduță.

Cel mai valoros pilot de motocros al momentului din România, multiplul campion sud-est European și-a găsit vocația de profesor de motociclism pentru copii și face o treabă extraordinară.

De niște ani, Adi își petrece foarte mult timp cu pregătirea copiilor pe care îi antrenează și rezultatele au început să se vadă.

Împărțiți în grupe de vârstă și experiență, micii piloți au un program bine pus la punct, antrenamente la baza sportivă construită la Ciolpani, cantonamente în țară și în afara țării, pe piste consacrate și iată că au apărut și concursurile.

Kids Challenge

Kids Challenge – startul clasei Pișpirei

Să nu credeți că e o joacă.

Este vorba de un program de pregătire cu adevărat profesionist, care ar fi trebuit să fie susținut de Federația Română de Motociclism.

Oficialii acetei organizații s-au prevalat tot timpul de faptul că nu sunt bani, dar pentru alte proiecte egoiste rămase fără rezultate s-au găsit roabe de bani în ultimii ani.

În locul forului care ar trebui să facă ceva pentru motociclism și în special pentru copii, unul dintre importatorii autorizați a hotărât să-l spijine pe campionul entuziast.

Nu ar trebui să ne mire faptul că firma importatoare este chiar Yamaha, pentru că este una dintre cele mai vechi din România și mă pot mândri cu faptul că am început colaborarea cu acestă companie în toamna anului 1993.

Kids Challenge

După succesul comercial înregistrat în primul an, în cel de-al doilea an de existență, conducerea din Grecia a firmei a hotărât să se implice în sportul românesc și ne-a sprijinit cu motociclete de concurs și a suportat cheltuielile legate de diferitele competiții la care am participat (motociclism viteză, motocros și scutere de apă).

Entuziasmați de rezultatele obținute, adică 3 titluri de campion național obținute de mine și de Tase Drăghici, regretatul nostru prieten și coleg și 2 titluri de campion național la motocros, campania a mers mai departe și, în 1998, am reușit să cucerim Cupa FRM, singura competiție rezervată la acea oră echipelor, victorie urmată de 3 titluri de campion național la clasele de copii.

Ani au trecut și nu credeam că se va mai întâmpla ceva, dar iată că Adrian Răduță, sprijinit de colegii din echipa Motodynamics România, a reușit să convingă conducerea companiei să-i întindă o mână, să sprijine proiectul său generos și așa a apărut, printre alte acțiuni, Kids Challenge.

Kids Challenge

Piloții stau de vorbă – Kids Challenge – octombrie 2018

Duminică a avut loc la Ciolpani cea de-a patra etapă a competiției rezervată copiilor.

Lume multă, agitație, copii emoționați și părinți probabil mai emoționați decât copiii.

Împărțiți pe grupe de vârstă, foarte sugestiv numite, micii piloți s-au aliniat la start.

Concurenții de la clasa Pișpirei (4-7 ani), alături de Prichindei (8-10 ani) și, împreună cu cei de la clasa Voinicei (10-14 ani), au făcut tot ce au putut pentru un spectacol reușit.

Câștigători ? Nu mai contează cine a câștigat cursele, toți au câștigat și noi pe lângă ei.

Atât timp cât mai există cineva care are grijă de copii și, implicit, de viitorul motocicismului din România, toți suntem câștigători.

Succes Adi, bravo Yamaha, la cât mai multe ediții Kids Challenge !

Echipa de copii Yamaha

Echipa de copii Yamaha – 1998

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Apărut pentru prima oară în 2015, YZF-R3 respectă filosofia și liniile modelului de referință ale gamei sportive Yamaha, YZF-R1.

YZF-R3

În anul în care YZF-R1 împlinește 20 de ani de la apariție, probabil cea mai importantă motocicletă produsă de Yamaha în ultimul timp, firma celor trei diapazoane a prezentat noul YZF-R3, imediat după lansarea noului YZF-R125.

Modelul 2019 este inspirat din formele radicale ale vârfuui de gamă, YZR-M1, cu numeroase îmbunătățiri tehnologice implementate și ergonomie optimizată.

Alături de noul YZF-R125 și ultimele versiuni ale cunoscutelor modele YZF-R6, YZF-R1 și YZF-R1M, seria R este una dintre cele mai spectaculoase familii supersport actuale.

Motorul de 321 cmc în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, DOHC, răcit cu lichid, livrează puterea liniar, motocicleta fiind recomandată atât pentru mersul în oraș, pe drumuri virajate, cât și pe circuit, la o sesiune de track day.

YZF-R3

Având componente realizate cu ajutorul celor mai noi tehnologii, pistoane forjate și cilindri din aluminiu tratați cu DiASil, motorul este instalat pe un cadru din oțel tubular, cu un design care transformă blocul motor în element structural al șasiului, rezultând un echilibru perfect al masei și rigidității.

Bascula lungă și asimetrică asigură o transmitere eficientă a puterii la roată și asigură stabilitate la viteze ridicate, în timp ce amortizorul de spate KYB, cu reglare a pretensionării, preia sarcina perfect și contribuie la centralizarea maselor.

Pentru a asigura un echilibru între confort și un stil de pilotaj sportiv, a fost instalată o furcă telescopică inversată KYB de 37 mm, care îmbunătățește rigiditatea și permite precizie în abordarea virajelor.

Cu o înălțime a șeii destul de coborâtă și o poziție comodă de pilotaj, noul Yamaha YZF-R3 este o motocicletă perfectă pentru începători și pentru piloții experimentați care preferă o motocicletă compactă și agilă.

YZF-R3

Pentru a obține o poziție mai comodă a pilotului, întreaga caroserie a fost modificată.

Rezervorul a păstrat aceeași capacitate de 14 litri, dar forma sa și a măștii rezervorului au fost modelate, fiind cu 31 mm mai lat în dreptul genunchilor și cu 20 mm mai jos la nivelul capacului.

Carena de față și parbrizul au suferit, la rândul lor, modificări, fiind studiate în tunelul de vânt, noile forme fiind cu 7% mai aerodinamice, redirecționând traseul curentului de aer la nivelul căștii pilotului în poziția aplecată, permițând o creștere a vitezei de vârf cu 8 km/h.

Conducta centrală de admisie a aerului din carenă, ale cărei forme sunt inspirate din cele ale modelului YZR-M1, direcționeaza fluzul de aer direct către radiator, contribuind la o răcire mai bună a motorului.

Noul model YZF-R3 va putea fi văzut și achiziționat de la magazinul Yamaha România din București al companiei Motodynamics România, importatorul autorizat în România.

Pentru fanii firmei Yamaha am selecționat mai jos câteva dintre ultimele articole postate.

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Vă invit la pregătirea de livrare a unei motociclete Yamaha MT09 SP

Yamaha Niken – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Prima variantă echipată cu motorul de 1200 cmc, apărută în 2016, a fost mult îmbunătățită și a devenit acum Multistrada 1260 Enduro.

Multistrada 1260 Enduro

Noul model beneficiază de motorul instalat anul trecut pentru prima oară pe Multistrada 1260, Testastretta DVT de 1262 cmc, cu 64 cmc mai mare decât generația anterioară, având o putere maximă de 158 CP.

Comparat cu motorul vechi, noul motor are mai multe modificări care îi confera suplețe, elesticitate, o livrare liniară a puterii pe întreaga plajă de turații.

Aceste îmbunătățiri permit schimbări mai rare ale treptelor din cutia de viteze, asistate și de accelerația Ride by Wire, mai ușor de controlat, dar și datorită sistemului Ducati Quick Shift (DQS) cu dublu sens.

Puterea superioră este mai ușor de gestionat datorită pachetului electronic complex: moduri de pilotaj, ASB Bosch activ pe viraje, lumini active, control al plecărilor pe o roată (Wheelie Control), control al tracțiunii și Vehicle Hold Control.

Multistrada 1260 Enduro

Roțile echipate cu jante cu spițe, 19” pe față și 17” pe spate, suspensiile semi-active gestionate electronic, având cursa roților față/spate de 185 mm, dar și rezervorul de 30 litri, care îi conferă o autonomie de 450 km, fac din Multistrada 1260 Enduro o motocicletă redutabilă, pentru drumuri lungi pe orice fel de teren.

Și ergonomia motocicletei a fost optimizată, înâlțimea șeii, ghidonul și centrul de greutate al motocicletei fiind mai coborâte decât la versiunea 1200, noile setări ale suspensiei oferind un confort sporit în orice condiții.

O noua interfață sofisticată, Human Machine Interface (HMI) asigură control al setărilor și funcțiilor motocicletei, inclusiv al sistemului multimedia (Ducati Multimedia System – DMS), prin intermediul unui display color TFT de 5”, DMS conectând sistemele motocicletei la telefonul inteligent prin Bluetooth și oferind acces la principalele funcții multimedia (apeluri, mesaje text, muzică).

Multistrada 1260 Enduro
Modelul Multistrada 1260 Enduro este compatibil cu noua aplicație Ducati Link App, care permite pilotului să seteze și să personalizeze parametrii fiecărui mod de pilotaj (ABS, controlul tracțiunii, etc) prin intermediul telefonului.

Aceeași aplicație oferă informații despre termenele stabilite pentru mentenanță service, un manual al utilizatorului, locațiile magazinelor Ducati și permite memorarea performanțelor pilotului și traseele parcurse, pentru a face posibilă vizionarea acestora mai târziu.

Noul model Multistrada 1260 Enduro va fi disponibil în culorile Ducati Red și Sand, va fi expus la EICMA, expoziția internațională din Milano, la începutul lunii noiembrie, va ajunge în rețeaua de magazine la începutul anului viitor și va fi însoțit de o gamă largă de accesorii, alături de pachetele Touring, Sport, Urban și Enduro, metodă cu care Ducati ne-a obișnuit în ultimul timp.

În România va putea fi văzut și achizitionat de la magazinul din București al importatorului autorizat Ducati România.

Multistrada 1260 Enduro

Pentru fanii mărcii Ducati, mai jos am selecționat câteva dintre articolele postate în ultimul timp.

Ducati a prezentat noul Scrambler Icon

Prezentare Ducati Monster 821 model 2018

Panigale V4 S a ajuns la magazinul Ducati din București – prezentare și unboxing (adică pregătire de livrare)

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Unele motocicletele de serie limitată sunt rare și nu ai oricând șansa să vezi una nouă, în ambalajul în care este livrată, proaspăt sosită pentru a fi livrată clientului.

Privilegiul de a te afla în astfel de momente lângă o astfel de motocicletă poate fi înțeles doar de un adevărat pasionat, de cineva care trăiește pentru motociclete și își hrănește sufletul cu trăirile pe care acestea ți le oferă.

Cu atât mai mare este plăcerea, atunci când motocicleta este sosită pentru un prieten și ai ocazia să o scoți din cutie împreună cu el.

Kawasaki Ninja H2 Carbon sosită pentru prietenul meu Sorin Mașinuță este singura vândută în România și împart cu voi plăcerea de o vedea pentru prima oară.

Fișa tehnică Kawasaki Ninja H2 Carbon

Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, cu supraalimentare, injecție electronică PGM-FI

Capacitate cilindrică: 998 cmc, cursă și alezaj: 76,0 x 55,0 mm

Raport de compresie: 8,5:1

Putere maximă: 205 CP (105,8 kW) /11.000 rpm și 215 CP (158,3 kW) /11.000 rpm cu RAM air, cuplu maxim: 133,5 Nm la 10.000 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, dublu ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Cadru din ţeavă de oţel tip grindă cu zăbrele, basculă turnată din aluminiu

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată KYB Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 120 mm

Suspensia spate: amortizor spate Öhlins TTX 36 cu gaz, cu compensator, complet reglabil,, cursă roată spate 135 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc semi-flotant de Ø 330 x 5,5 mm din oțel și etriere Brembo M50 monobloc radiale cu două pistonașe, ABS inteligent Kawasaki

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 250 mm și etrier Brembo cu două pistonaşe, ABS inteligent Kawasaki

Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aluminiu, cu cinci spiţe duble

Lungime: 2085 mm, ampatament: 1455 mm, înălțime la şa: 825 mm

Gardă la sol: 130 mm, masă la plin: 238 kg, capacitate rezervor: 17 ltr.

Ninja H2 Carbon

Modelul Kawasaki Ninja H2 Carbon poate fi comandat la magazinul firmei United Motors din București, importator autorizat Kawasaki.

.

Pentru fanii firmei Kawasaki am selecționat mai jos câteva articole postate recent.

Kawasaki Ninja H2 SX SE, cel mai puternic motor din gama Sport-Touring – pregătire de livrare (Unboxing)

Kawasaki Z900 – test și prezentare – varianta video

Noul model Z900 RS a ajuns la magazinul Kawasaki din București – filmul cu pregătirea de livrare

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Am fost pe circuitul Motorpark Adâncata la prima sesiune a cursurilor organizate de California Superbike School și vreau să vă povestesc cum a fost.

Cea mai veche și cunoscută școala de perfecționare moto, California Superbike School, a venit în România.

Este singura școală de acest fel care are un curs tipărit, material tradus în 12 limbi, singura școală care are un corp de instructori profesioniști care se deplasează pe toate circuitele din țările în care școala organizează cursurile de pregătire, împreună cu instructorul (ca să nu-i spun “profesorul”) de teorie.

Cursurile sunt structurate pe nivele de pregătire, iar prima ședință la care am fost prezent a fost, evident, nivelul 1.

Cursul cu tematica primului nivel va fi organizat din nou pe 15 octombrie, iar din primăvara viitoare vor continua cursurile care vor trata nivelele următoare.

La fiecare nivel sunt predate, urmărite și corectate niște probleme specifice pilotajului, complexitatea subiectelor crescând în dificultate la fiecare nivel.

Fiecare element este predat și discutat la sală împreună cu instructorul de teorie, după care cursanții sunt însoțiți pe circuit de instructorii de pilotaj, care merg în spatele și în fața fiecărui pilot, explicându-i, atât cât se poate, din mers, detaliile care trebuie corectate, după care discuția este continuată și detaliată după terminarea sesiunii pe circuit, înainte de începerea predării următorului element de lucrat.

California Superbike School

Am discutat cu mulți dintre cei care au participat la prima ședință și toți au fost plăcut surprinși de efectul cursurilor, simțind progresul imediat.

E normal ca după orice ședință de perfecționare să se simtă o îmbunătățire a unor obiceiuri greșite, dar se pare că, în cazul cursurilor predate la California Superbike School, opinia generală este favorabilă, progresul fiind simțit de toți participanții.

Succes California Superbike School, la cât mai mulți cursanți în România și cât mai mulți ani de viață !

.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Rise of Anarchy, motocicleta construită de Bebe, plasează din nou România pe harta constructorilor de motociclete, impresionând juriul la Köln.

Intermot 2018

Noul proiect reușit de Bebe din Câmpia Turzii – Rise of Anarchy

Cu trei ani în urmă, la expoziția Custom Show organizată în București, Bebe a prezentat motocicleta El Lunes, cea mai reușită lucrare expusă la acel eveniment.

Am făcut un scurt reportaj difuzat în emisiunea La Volan de pe Digi24, în care i-am spus lui Bebe că motocicleta sa ar putea avea succes în marile competiții internaționale rezervate constructorilor de motociclete.

Să fi fost inspirație, premoniție sau pur și simplu mi-a plăcut motocicleta ?

Nu știu și nu mai contează.

Rise of Anarchy

Insomnia – motocicletă construită de Zilliers Garage – Rusia

Fapt este că Bebe a prezentat acea motocicletă la Intermot 2016, unde a avut loc cea de-a 12-cea ediție a Campionatului Mondial AMD al constructorilor de motociclete, unde s-a clasat pe locul 6.

În ultimii ani această competiție s-a desfășurat numai la Intermot, deci a avut loc din doi în doi ani.

Anul acesta, Bebe a prezentat motocicleta Rise of Anarchy la Köln, unde a fost organizat din nou campionatul AMD, juriul decernându-i premiul pentru locul 9 la categoria Freestyle, cu cea mai numeroasă participare, într-o companie selectă.

Competiția a fost mai puternică ca niciodată, proiectele prezentate fiind deosebit de valoroase, niște motociclete lucrate cu măiestrie și minuțiozitate.

Rise of Anarchy

BoneX – proiect realizat de Eastern Bobber Custom Works – Malaezia

Primii clasați ai categoriei Freestyle au fost următorii:

Locul 1- Insomnia – motocicletă construită de Zilliers Garage – Rusia (primul campion mondial din Rusia)

Loc 2 – BoneX – proiect realizat de Eastern Bobber Custom Works – Malaezia

Loc 3 – Speedster King – motocicletă construită de Marusius – Ungaria

Loc 4 – Beast of Brooklands – constructor Pavel Malanik – Cehia

Pentru reușita sa din 2016, oficialitățile orașului Câmpia Turzii l-au făcut pe Bebe Cetățean de Onoare, fiind, din câte știu, primul constructor de motociclete din România care se bucură de această recunoaștere oficială.

Felicitări Bebe, felicitări Anarchy Custom pentru noul succes repurtat de motocicleta Rise of Anarchy !

.

Mai jos sunt câteva articole postate până acum despre reușitele lui Bebe din Câmpia Turzii.

Custom Wheels 2015 – a doua ediţie – Reportaj partea 1

Succes de răsunet – marca românească Anarchy Custom în topul mondial al constructorilor de motociclete

Dorin Racz (Bebe), tânărul constructor de motociclete, Cetățean de Onoare al orașului Câmpia Turzii

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Tiberiu Troia

Noul model Suzuki Katana, prezentat publicului cu câteva zile în urmă, a fost una dintre cele mai așteptate premiere de la Intermot 2018.

Suzuki Katana

Nu este prima prezentare Suzuki la care am participat.

Modelul este cunoscut și nu sunt căutate rețete noi ale evenimentului.

În ultimii ani, gazdă a fost Steve Parish, un cunoscut prezentator sportiv, fost mare pilot de motociclism și cel mai premiat pilot de camioane, coleg de echipă cu Barry Sheene, campion British Superbike în 1981, de 4 ori campion UK la camioane și de 5 ori campion European la aceeași categorie.

Cu doi ani în urmă, Suzuki a ales să prezinte majoritatea noilor modele tot la Intermot și pentru asta au fost invitați piloții echipelor oficiale din principalele campionate și, alături de ei, Kevin Schwantz, campion mondial al clasei 500 cmc în 1993.

Intermot 2018

În acest an evenimentul a fost anunțat cu câteva săptămâni înaintea expoziției, Suzuki postând câteva filme promoționale.

Ora anunțată pentru începerea prezentării a fost respectată cu precizie japoneză, momentul fiind anunțat din minut în minut.

Steve Parish a invitat pe scenă pe Toshihiro Suzuki, actual CEO al corporației multinaționale, nepotul fondatorului Michio Suzuki, care a prezentat direcțiile de dezvoltare ale corporației și modelele prezentate în Statele Unite, aduse în premieră în Europa, RM-Z250, GSX-S750 limitat la 35 kW, GSX-R1000 și GSX-R1000R.

Suzuki Katana

A urmat dezvelirea motocicletei expusă pe scenă, noul Suzuki Katana, moment așteptat de toată lumea, după care coordonatorul departamentului moto, Kenichi Ayukawa, a vorbit despre modul în care a fost realizată motocicleta de serie și l-a introdus pe scenă pe Rodolfo Frascoli, designerul italian care a realizat modelul concept, sursa de inspirație a actualei motociclete de serie.

Explicații detaliate ale ideilor designerului, ale formei și liniilor agresive ale motocicletei, asemănarea cu katana, sabia tradițională japoneză, dar mai puține date tehnice.

Capacitate cilindrică, lungime, lățime, masă, volumul rezervorului, înălțimea la șa, dar fără putere sau cuplu maxim, date tehnice care vor fi comunicate în curând, ca să nu mai vorbim de preț, detaliu comunicat imediat de alți producători.

Suzuki Katana

Probabil că vom afla în curând datele neanunțate acum, iar cei interesați vor putea comanda Suzuki Katana, care va putea fi adusă și în România prin intermediul importatorului oficial, Suzuki România.

Suzuki Katana

Pentru fanii firmei Suzuki, am selecționat mai jos articolele postate cu ocazia expoziției Intermot 2016.

Cele cinci modele noi Suzuki lansate la Köln

Stefan Everts a prezentat noul model Suzuki V-Strom 1000 la Intermot – filmul evenimentului

Campionul Mondial Kevin Schwantz, vedeta-surpriză care a prezentat la Intermot noul Suzuki GSX-R1000R – filmul evenimentului

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  
×