Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    21
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    520

Postări în blog

calin_n

Din nou e acea perioadă a anului!
Nu, nu ne referim la Crăciun. E perioada în care scriem un nou ghid.

Tot acum vrem să știm ce vreți să îmbunătățim în următorul volum.
Așa că, dacă aveți o propunere pentru noi, vă rugăm să o scrieți în formularul de mai jos.

Dacă aveți o poveste, videoclipuri și poze făcute în timpul călătoriilor prin România, vă invităm să le trimiteți. Este sezonul perfect pentru povești!
Avem pe blogul nostru o pagina cu rapoarte de tură unde o să postăm aventura:
www.blog.carpathian2wheelsguide.com/ro/rapoarte-de-tura/
Bineînțeles, vă vom ajuta să pregătiți materialele.

Vă rugăm să notați în formularul de mai jos propunerile sau poveștile:

Nu uitați că avem cadoul perfect pentru un motociclist:

Detalii în magazin: www.carpathian2wheelsguide.com/ro/magazin/

23657124_1293616924077431_67672794666253


Vezi articolul integral

calin_n
toate_traseele_complet.jpg

… făcuți pe motor în vara aceasta.
Nu este o distanță mare pentru un motociclist dar mai este un aspect important, sunt făcuți doar ca să cartăm traseele din următorul ghid, OffRoad Romania.
Mai trebuie menționat că acești kilometri i-am facut doar eu iar ceilalți membri ai echipei au mai acoperit o parte din trasee. Felix a adunat puțin peste 1100 km și Marian cel puțin 700 km.
Dacă adunăm totul, o să ajungem la aproximativ 9800 de km iar trackul final pentru ghid are 2974 km. Încă nu avem toate statisticile pregătite dar estimâm că mai bine de jumătate din aceștia sunt pe drumuri neasfaltate.

Pentru că ne plac statisticile de pe hărți mai avem câteva informații interesante:
– cea mai mare altitudine pe un drum neasfaltat este de 1998 m în munții Parângului
– cea mai mare altitudine a traseului este pe Transfăgărășan – 2042 m
– altitudinea cea mai mică a traseului este de 71 m, în Orșova, lângă Dunăre.
– cel mai lung sector pe drumuri neasfaltate neîntrerupt este de 78 de km și are o altitudine medie de puțin peste 1000 m.

Cel mai important, aceasta este echipa de motociclisti care s-a distrat în vara aceasta:


Vezi articolul integral

calin_n

Offroad Romania

Anul acesta mulți români au călătorit prin tot felul de țări departe. Zilele trecute am numărat pe cei care îi cunosc și au plecat cu motocicleta, cel puțin până în Maroc sau Mongolia. Sunt peste 15!

Fără discuție, îi invidiez. Dar în mintea mea de foarte mult timp îmi tot revine o gând: vreau să cunosc foarte bine țara mea înainte să plec mai depărtate.

Dar nu vreau sa fac asta oricum. Vreau să arăt și altora locurile descoperite de mine. Vreau ca celor dornici de cunoaștere și călătorii să trăiască aventura vieții lor în România. De la ideea asta am plecat când am hotarât ca trebuie să mai public un ghid al României, cu trasee de offroad. Alegerea numelui a fost simplă: Offroad Romania.

Din fericire proiectul în care am investit atâta timp și energie (Carpathian 2 Wheels Guide) este perfect ca să pot materializa ideea care mă tot bântuie.

Ce formă o să aibă rezultatul?

Cu siguranță va fii un ghid printat și probabil o aplicație mobilă. Nimic nou până acum. Dar următorul țel este cel mai interesant: vreau că totul să fie disponibil în 5 limbi.

20258115_1571431999574106_2174825745436127199_n.jpg

Anul acesta nu am mai stat pe gânduri și am plecat la drum. Când am avut o zi sau doua la dispoziție am ales un traseu și am plecat. Deja am distribuit multe fotografii pe retelele de socializare.

Acum, echipa este formata din 4 membri: Diana, Felix, Marian si eu.
O parte din pozele făcute de noi sunt aici:


Dacă vă place ideea noastră, vă rugăm distribuiți la prieteni.

Vezi articolul integral

calin_n

Avem vești bune!

De acum puteți răsfoi ghidurile noastre în trei locații noi: Deva și Hunedoara la Achimoto și în Smida la Smida Park.

Nu uitați și de libraria Preda Publishing din București www.predapublishing.com și libraria cafenea Erasmus din Sibiu www.buechercafe.ro

Toate locațiile le găsiți pe harta aceasta:
www.carpathian2wheelsguide.com/ro/magazin/

magazine-1024x565.jpg


Vezi articolul integral

calin_n

Mă tot gandeam cum să încep poveștile despre cartările făcute în această vară. Am reușit să parcurgem peste 2100 de km din cei 3000 de km planificați. Au fost patru ieșiri și mii de poze, dar îmi lipsește inpirația să scriu despre ele…

Acesta este punctul în care prietenii tăi îți sar în ajutor. Marian mi-a trimis clipul facut de el in una din ieșiri. Este exact ce aveam nevoie.

Îți multumesc prietene !!!

O să mai urmeze!


Vezi articolul integral

calin_n

Prima mea călătorie lungă a fost pe bicicletă prin Ungaria pentru două săptămâni. Una din problemele majore a fost șaua. A durat câteva zile până am reușit să mă obișnuiesc cu ea. Trecând la motocicletă nu rezolvat problema. Vechiul meu Transalp era chiar mai rău și în acel moment nu aveam nici o soluție la îndemână. O șa nouă și confortabilă era mult prea scumpă. Pentru Africa Twin, aceeași problemă. Am contactat câțiva croitori, dar niciunul nu făcea upgrade-uri pentru confort.

Până când am aflat de această mică companie: www.motovis.bike

După o discuție scurtă, am fost convins. Aveam multe opțiuni: burete confort, piele anti-alunecare sau volum despărțitor între tine și pasager. Chiar și sfaturi utile: dacă te dai cu mai multe fete, să nu alegi acel volum despărțitor ca să stea mai aproape de tine… Amuzanți oameni!

Am ales varianta pentru călătorii și se simte incredibil! Au și făcut ceva special pentru Africana mea albă cu roșu: cusăturile șei sunt cu aceleași culori.

Pe șaua veche puteam sta maxim o oră. Acum trec până la două ore și uit să opresc. Ei vor fi colaboratorii noștri pentru următorul ghid așa că vom testa șaua refăcută pe offroad și vom reveni cu un review mai amplu.

 18268483_2298964900328611_17787743545754
Detaliu.jpg


Aici sunt câteva din operele lor:


Vezi articolul integral

calin_n

Vara asta vom rula mult! Adică începem cartările pentru al patrulea ghid Carpathian 2 Wheels Guide: Offroad România. După cum ii spune titlul o să fie doar cu trasee de offroad și va acoperi toată România. Pe lângă asta am reușit să obținem o reducere pentru cititorii ghidurilor noastre.

Pentru această aventură aveam nevoie „încălțări” noi așa că avem onoarea să vă anunțăm că vom explora România cu cauciucuri Heidenau. Mai exact este vorba de un set K60 Scout. Am ales acest model deoarece se potrivește cel mai bine stilului meu de a călătorii. Îmi place să ies de pe asfalt dar de multe ori am de parcurs distanțe lungi până la partea faină a traseului.

Ultimul set de cauciucuri a avut pus serios la treabă, după cum puteți vedea în imaginile alăturate. Nu pot să spun câți kilometru le-am folosit pentru că kilometrajul la vechea mea Africa Twin s-a stricat de câteva ori. Dar guma de pe față a văzut Croația acum câțiva ani și Cehia anul trecut. Deci, sunt destul de mulți!

Să revenim la subiect. Heidenau România o să ofere un discount de 10 % la toate produsele lor pentru cititorii noști. Dacă ai oricare din ghidurile noastre, când faci comanda adaugă în secțiunea de Notes textul: Am unul din ghidurile moto C2WG și codul de download care îl găsești în oricare din ghiduri. Cu acesta vei plăti cu 10% mai puțin la comandă. Bineințeles, această ofertă se va aplica și pentru viitorul ghid: Off-Road Romania.

Acesta este website-ul lor: www.heidenau.ro

14524375_1115725378512234_74481483524168

O să revenim cu păreri despre cum se comportă cauciucurile. Sperăm să vă bucurați de această ofertă și să povestiți prietenilor despre ghidurile noastre.

IMG_20170614_193427.jpg
IMG_20170614_192642.jpg

Vezi articolul integral

calin_n
IMGP24261.jpg

Noi suntem motocicliștii care vin la întruniri moto cu ghiduri și idei de călătorie. Acum pregătim un eveniment nou, parte dintr-un proiect mai mare, prin care vrem să promovăm, bineînțeles, călătoriile.
Carpathian Quiz #1 o să aibă forma unei prezentări-test iar ca subiect va avea cărțile scrise de călătorii români și/sau aventurile pe două roți a unor oameni foarte cunoscuți în lumea moto.

Scopul acestei prezentări-test este să răspândim poveștile acestor autori, așa că vă permitem să veniți cu „fițuici”.

La Maris Fest 2017 o să lansăm această idee. Concret, participanți primesc o broșură cu pași ce trebuie urmați, cu câteva scurte informații despre călătorii pe motocicletă români sau străini și câteva întrebări pe care trebuie să le completeze. Cine termină primul și are răspunsurile corecte câștigă.

Sună interesant ?
Înscrie-te și vino să descoperi lumea călătoriilor pe două roți.

Dacă vrei să participi apasă butonul de Participă (Attend) la evenimentul de pe Facebook și vino sâmbătă la ora 14  la Maris Fest. Prioritate au cei care au dau Participă (Attend) la evenimentul de pe Facebook. Echipele pot fii formate din maxim doi membri.

Sunt disponibile doar 10 locuri !!!

Încă ceva, toți cei care participă la Carpathian Quiz #1 primesc un cod de reducere de 25 % la oricare din ghidurile noastre. (Important: poți să faci cadou această reducere)

Premiile vor fi:
Locul 1: două din ghidurile Carpathian 2 Wheels Guide, la alegere
Locul 2 si 3: unul din ghidurile Carpathian 2 Wheels Guide, la alegere.


Vezi articolul integral

calin_n

Au trecut trei ani de când am publicat ghidul Munții Apuseni. A trecut mult timp de atunci și vara aceasta vrem sa revenim la terenul nostru de joacă preferat: drumurile neasfaltate din România. Sperăm că vom reuși să facem o tură și cu băieți din poza de mai sus. Mihai și Bogdan sunt doi fotografi foarte talentați care au ajutat foarte mult cu realizarea primului nostru ghid.

Pentru a ne putea acoperi investiția aceasta vom reduce prețul primului ghid. De acum prețul ghidului Munții Apuseni va fi de 67 de RON (prețul inițial era 79 de RON)

Să revenim la subiect. Această reducere va da startul reducerilor planificate pentru această vară. Pentru luna Iunie mai avem o reducere: dacă comanzi și ghidul Touring în Romania sau Trasee Offroad în Bosnia-Herțegovina o să beneficiezi de un preț cu 10% mai mic. Pentru a beneficia de al doilea discount trebuie să folosești următorul cod: iunie. Codul trebuie introdus in Coșul de cumpărături, înainte de a finaliza comanda. Doar primele 25 de comenzi pot folosi acest cod.

Nu uita, dacă ai ghidul Touring în România ai acces la la versiunea completă a aplicației mobile Touring România.

Răsfoiește ghidul

Cumpară ghidul


Vezi articolul integral

calin_n

Austin Vince

Și nu l-am văzut doar pe scenă. Am povestit cu el, am râs cu lacrimi la glume idioate, am făcut planuri de ture prin România sau prin Europa și am cinstit o bere pentru călătoriile prin lume și pentru oameni faini pe care îi întâlnești.
Dacă nu știi cine e Austin, te las să descoperi Mondo Enduro, Terra Circa sau Mondo Sahara aici: www.mondoenduro.com

Bucharest Adventure Travel Sessions (BATS) a făcut posibilă această întâlnire. Mai exact, a fost munca a doi oameni: Alex și Cătălina. Eu personal cred că această întâlnire este un mare pas spre consolidarea unei comunități a călătorilor din România.

IMGP5674.jpg
Vorbind în engleză și gesticulând în italiană

IMGP5685.jpg

Prezentarea C2WG

BATS

Evenimentul a avut loc vineri, 7 Aprilie, în clubul Quantic. Ne-am învins emoțiile, am spart gheața la eveniment și am explicat ce înseamnă proiectul Carpathian 2 Wheels Guide. Apoi Alecu (Alex Murariu) ne-a povestit despre Heavy Duties și cum ei reușesc să îmbine munca cu pasiunea. Chiar dacă le știu multe din povești au reușit să mă facă să ascult entuziasmat ultima lor aventură. Kulturide a încheiat prima parte cu videoclipuri din pregătirile pentru aventura lor spre Mongolia.

După pauză a urmat artileria grea. Louis Pryce a povestit cum a fost să călătorească prin Iran, unde femeile nu au voie să meargă nici pe biciclete. Cea mai frumoasă idee a ei a fost că în spatele fațadei dure a acestei țări sunt foarte mulți oameni care își doresc doar să se bucure de viață.

Ultima prezentare nu a avut ca subiect o țară sau o călătorie anume. Austin a abordat subiectul călătoriilor în general și cu toate că e un subiect pe care se poate vorbi mai filozofic, am râs cu lacrimi. Stilul lui de prezentare este foarte antrenant. De la glume cu oameni din față la „reclamă” pentru o firma mare de accesorii, de la poze și povești din timpul Mondo Enduro la păreri despre „aventurieri” moderni. Am fost impresionat când la întrebarea câți dintre voi NU au traversat Turcia pe motocicletă, au fost ridicate 15 mâini din 120 de oameni. Ideea finală a fost: indiferent de mijloc, călătoriți cât de mult puteți!

Discuțiile au continuat la bar, fiind înconjurați de motocicletele celor de la Kulturide, de Ural-ul cu ataș a lui Mihai Barbu și rinocerul celor de la Heavy Duties. Da, au ca mascotă un rinocer, sudat din țeavă de 2 cm, cu suspensii pe post de articulații și o inimă de Africa Twin RD 03. Am stat mult după miezul nopții.

GOPR0157_1491575014122_high.jpg

Rinocerul celor de la Heavy Duties

IMGP5695.jpg

A doua seară în Que Pasa

Happy end

Totul părea ca de poveste și nu se putea termina chiar așa ușor, astfel ne-am întâlnit și a doua seară. Barul Que Pasa ne-a găzduit, Louis și Austin ne-au onorat cu prezența și poveștile au fost și mai multe. Musafirii au plecat de aici direct la tren.

În încheiere o să vă spun un mic secret: Bucharest Adventure Travel Sessions o să fie un eveniment la care veți putea participa anual. Este posibil ca anul următor să fie organizat în Cluj-Napoca (Cluj-Napoca Adventure Travel Sessions – CATS) sau undeva în aer liber (Open-Air Adventure Travel Sessions). Indiferent de locație, echipa Carpathian 2 Wheels Guide o să facă tot posibilul ca el să aibă loc.


P.S. Vor urma și multe poze.


Vezi articolul integral

calin_n

Nu, nu plecăm într-un loc izolat, chiar dacă acum pare o idee foooarte bună…
Avem un upgrade major al aplicației mobile Touring Romania: Acum poți folosi navigația în modul offline.

Descarcă hărțile

O nouă opțiune din meniu o să te ajute: Manager de trasee. Dacă intri aici ai o listă cu toate traseele si un buton pentru download. Descărcarea dureză ceva timp așa că recomandăm o conexiune bună la WI-FI. Tot aici ai un indicator care îți spune câte hărți mai poți descărca. Dacă o să rămâi fără spațiu, trebuie să ștergi din hărțile deja descărcate. O mică notă tehnică: numărul de hărți rămase varieză câteva valori dacă descarci o hartă mare. Motivul este că o unitate este reprezentată de dimensiunea medie a unei hărți.

2017_03_27_22_23_22.png

2017_03_27_22_23_34.png

Modul de noapte

Mai este o opțiune în acest meniu. Când alegi să descarci un traseu o să fi întrebat dacă dorești să descarci si modul de noapte al hărții. Bineînțeles, este fie folosit un spațiu de stocare dublu dar dacă sunt șanse să nu termini pe zi traseul, aceasta o să fie foarte utilă.

Alte noutăți sunt legate că acum varianta gratuită a aplicație este separat: Touring Romania Lite. Cea care o poți cumpăra este: Touring Romania. Nu uita că ai acces la varianta full a aplicației cu codul de download care vine cu ghidul printat Touring în România.

 
Touring Romania – Tutorial hărți offline

Tot ce am povestit mai sus, este înregistrat în videoclipul de mai jos:

Așteptăm feedbackul vostru, vă invităm să descărcați aplicația și dacă vă place să o arătați prietenilor motocicliști.

P.S. În curând o să avem un concurs care implică aplicația mobilă Touring Romania.

Get it on Google PlayGet it on App Store


Vezi articolul integral

calin_n

Prima călătorie pe motocicletă

Cu toți am trăit acel fior când am citit prima dată despre o călătorie pe motocicletă. Documentarul Long Way Round a făcut ca acest tip de călătorii să fie cu adevărat popular dar au existat oameni care făceau asta cu mult înaintea lor. După căderea Cortinei de Fier, șapte prieteni porneau în cea mai pură aventură: înconjurul lumii pe motocicletă.

Da, este vorba de Mondo Enduro.

De ce aventură pură? Pentru că au plecat într-un mare stil: fără sponsori, fără GPS, fără telefon mobil și cu o groază de bani îndesați în fiecare loc ascuns al motocicletei.

Au reușit să și filmeze călătoria lor iar mini-serialul de televiziune cu același nume a devenit unul din cele cunoscute filme de călătorie.

Mondo-wheel-logo-257kb.jpg

Evenimentul BATS

Titlul a spus deja tot. Austin Vince (unul din cei șapte motocicliști din Monto Enduro) și Lois Pryce (autoarea cărții Lois on the Loose) vin în premieră în România la ”Bucharest Adventure Travel Sessions” (BATS).

Cei doi vor prezenta live publicului românesc Revolutionary Ride, o călătorie solo în Iran și Terra Circa, o aventură în jurul lumii ce trece prin Zilov Gap, zona fără drumuri a Siberiei. BATS va avea loc vineri 7 aprilie 2017 ora 19.00, în Quantic Pub, București.

C2WG pe aceași scenă cu Mondo Enduro !

Dacă ce am scris mai sus o să vă bucure mai mult pe voi, ce urmează este pentru noi: o să avem onoarea să povestim aventura proiectului Carpathian 2 Wheels Guide la acest eveniment.

Noi o să fim acolo să ne cunoaștem o parte din idolii noști. Voi veniți?


Vezi articolul integral

calin_n

Am revenit iar după o perioadă de pauză. Diverse idei ne tot țin departe de a realiza materiale noi. Însă de data aceasta a fost abordat un aspect care nu îl mai puteam amâna: am refăcut complet site-ul proiectului Carpathian 2 Wheels Guide.
Acum www.carpathian2wheelsguide.com are o față nouă, un nou sistem de download a track-urilor GPS și un magazin nou. Să le luăm pe rând.

Un nou look

Am sintetizat toate informațiile despre cele două volume publicate de noi pe o pagină. De aici se poate merge mai departe spre detaliile fiecărui produs sau spre aplicația mobilă. În partea de jos găsiți un rezumat la ultimele povești sau videoclipuri de pe blog. Scurt și la subiect.

www.carpathian2wheelsguide.com/ro/

Prima-pag-RO-e1487878349279.jpg

Track-urile GPS

Intenționăm să publicăm și alte ghiduri turistice anul acesta și în 2018. Un sistem centralizat prin care cititorii ghidurilor să aibă acces la date era absolut necesar. O să recunoaștem. Acesta este principalul motiv din spatele acestei schimbării a site-ului.
Acum, cu un singur cont aveți acces la traseele din toate volumele. După creerea contului, trebuie să alegeți ghidul și să introduceți codul din volumul printat. Sunt câteva reguli care trebuie respectate, dar aveți toate detaliile acolo.
Din păcate nu am putut importa conturile vechi. Dar vă recomandăm să descărcați din nou track-urile, ca să aveți ultima lor variantă.

Noul magazin

Poți răsfoi ambele ghiduri aici. Aveți caracteristicile principale ale ghidurilor, multe imagini din ele și un buton – Adaugă în coș, care o să vă spună: Apasăăăăăă!!
În continuare se poate plăti prin PayPall, cu orice card bancar sau prin ramburs. Livrarea se poate face prin curier, Poșta Română și personal în Cluj-Napoca.
În curând ghidurile o să fie expuse și în magazinul Preda Publishing din București. I-am vrajit cu poveștile noastre și vor să devină colaboratorii noștri. Să treceți și voi pe la ei, că au și ei multe cărți interesante. Aici e linkul: www.predapublishing.com

Navigare plăcută și dacă aveți sugestii, reclamații sau oferte de ieșit la o bere ne puteți scrie aici:

www.carpathian2wheelsguide.com/ro/contact_ro/

Drumuri faine!


Vezi articolul integral

calin_n

Carpathian 2 Wheels Guide aduce motocicliștilor români un nou ghid care le propune o aventură off-road în Bosnia-Herțegovina:

Caracteristici generale:

Ce conține ghidul:

  • 19 trasee offroad
  • descrieri ale fiecărui traseu
  • hartă cu fiecare traseu
  • coordonate cu punctele de start și de final a traseelor
  • coordonate cu punctele de intersecție sau obiectivele turistice importante
  • grafice cu caracteristicile traseelor
  • videoclipuri cu fiecare traseu

 harta-generala-300x229.jpg

Ghidul poate fi comandat!

Comandă ghidul

Trasee gratis:

Dacă nu te-am convins încă, descarcă cele trei trasee oferite gratuit sau vezi videoclipurile fiecăruia:

Descarcă de aici traseul nr. 1 în format PDF

Descarcă de aici traseul nr. 2 în format PDF

Descarcă de aici traseul nr. 17 în format PDF

Și dacă ești foarte greu de convins, mai avem și câteva fotografii pentru tine:

Nouă nu ne mai rămâne decât să te îndemnăm sa faci o comandă a ghidului „Trasee offroad in Bosnia-Herțegovina” și să te bucuri de aventura care te așteaptă.


Vezi articolul integral

calin_n

Călătoriile te ajută să cunoști oameni foarte faini. Acesta este unul din principalele motive pentru care majoritatea dintre noi, motocicliști, alegem să călătorim prin toate colțurile lumii.

Povestea acestui proiect a început tot într-o călătorie, dar aici aproape, în Cehia. În timpul unei întruniri a călătorilor organizată de prietenii de la revista MotorRoute o idee îndrăzneață ne-a fost prezentată:

Ce ar fii să traduceți în română un ghid offroad al Bosniei-Herțegovina?

BSCF7379.jpg

Drumul spre satul Lukomir aflat la 1495 de metri altitudine

harta-generala.jpg

Localizarea celor 19 trasee offroad din
Bosnia-Herțegovina

În timp ce imi era pusă întrebarea răsfoiam un ghid foarte colorat, într-o limbă care nu o înțelegeam, dar cu destulă grafică și hărți cât să îmi doresc să încerc acele trasee. Erau doar drumuri neasfaltate și avea imagini care păreau ireale. Pe masă mai era un alt ghid, în același format dar care prezenta trasee în Alpi.

Întrebarea aceasta s-a învârtit în cască pe tot drumul înapoi spre România. Costurile unui asemenea proiect sunt mari și riscul pe măsură. Momentul decisiv a fost când am deschis o hartă a Europei și am măsurat distanța din România până la cel mai apropiat traseu: aproape 900 de km. Două zile lejere. Am zâmbit când mi-am amintit că anul trecut făceam distanța asta într-o zi doar ca să mai pot înota câteva ore în marea Adriatica.

Următorul meu gând a fost: trebuie să traducem ghidul!

După două luni de discuții și negocieri cu acei oameni faini din Cehia, proiectul Carpathian 2 Wheels Guide va trece granița și va publica un ghid cu 19 trasee offroad din Bosnia-Herțegovina.

Dintre toate detaliile negociate este unul care nu depinde doar de noi: că să putem publica acest ghid trebuie să avem un număr minim de 350 de exemplare precomandate. 100 de exemplare sunt deja rezervate pentru colaboratorilor noștri iar pentru restul o să începem o campanie de precomenzi.

coperta-2.jpg

Așadar, am tradus introducerea din ghid, trei trasee și câteva videoclipuri cu cele mai spectaculoase peisaje de pe trasee. Aruncați o privire pentru a vă convinge că merită:

Poți să și descarcă cele trei trasee oferite gratuit sau să vezi videoclipurile fiecărui traseu:

Mai multe detalii despre acest ghid o să găsiți pe pagina dedicată:

Trasee OffRoad în Bosnia-Herțegovina

Ne mai rămâne doar să vă invităm să precomandați ghidul „Trasee OffRoad în Bosnia și Herțegovina” și să vă pregătiți de o aventură nouă!

Completează formularul de PRECOMANDĂ

Precomenziile s-au încheiat.

Câteva detalii importante:

  • Prețul unui ghid precomandat o să fie de 49 de RON
  • Prețul este redus față de prețul normal de vânzare de 65 de RON.
  • Avem nevoie de minim 250 de precomenzi că să putem publica ghidul
  • Ghidul o să fie lansat până la începutul lunii aprilie sau în cadrul SAMEB 2017.
  • Precomanda nu o să vă coste nimic.

Vezi articolul integral

calin_n

Iaca a venit timpul să scriu și eu câte ceva despre pe unde am umblat. De data asta va fi un traseu prin Dobrogea, des colindată de mine pentru că sunt din Brăila și una-două, pac, cu bacul și direct pe drumurile din așa numiții ”Munții” Măcin și malurile Dunării sau carierele de pe acolo pentru puțina distracție/soft enduro/off-road.

Am ajuns la mare la inceput de iulie și acolo urma șa il intâlnesc pe Daniel, un elvețian care se plimba prin Europa 3-4 luni, din care aproape 3 săptămâni le-a petrecut pe plaiuri românești , pentru că i-a plăcut atât de mult . (asta e altă poveste, povestea lui)

Eu am făcut împreună cu el părți din două trasee, de la sud către nord, traseul 13 Litoralul Mării Negre (mai mult de jumăte)- din Vama Veche până în Năvodari, iar din al doilea traseu, traseul 12 Nordul Dobrogei, am atins localitatea Horia (jud. Tulcea) și din Luncavița în Măcin.

Vama Veche

Să începem cu începutul. Pe Daniel l-am agățat dupa ce a intrat din spre Bulgaria. Am celebrat o noapte în Vama Veche, am dormit în altă stațiune și am fost la plajă în alt loc.

Nouă ne-a plăcut foarte mult în Olimp, unde lângă restaurantul Popasul Pescarilor este un loc extraordinar de stat la plajă. Liniștit, adică liniștit pe bune, nu asculți muzică de la trei terase in același timp. Nu asculți nici măcar de la una. E liniște și pace, o zonă retrasă de stațiune unde poți sta liniștit pe cearceaf și nu e îmbulzeală.

 RUTA-MEA-491x1024.jpg

Plaja Corbu

Când o pornim către Brăila, ziua următoare, ne îndreptăm către plajă de la Corbu. Să vadă invitatul meu că avem ceva plajă și fără stațiuni și peturi, după ce a văzut Vama Veche (that hippie resort, cum spunea el), Costinești și Mamaia. Drum bun și frumos între stațiuni. Între Mangalia și Eforie e europeanul ăla unde îți vine să îi dai de mama-mama. Asfalt super bun. Și între Eforie Sud și Eforie Nord, deși o distanță scurtă, se vede foarte frumos marea care vine aproape de șosea pe dreapta, iar pe stânga vezi lacul Techirghiol. Trebuie să mă duc odata și pe acolo șa îi dau o tura să văd ce e. Se vede un far pe langă lac undeva in depărtare.

Ieșim din Năvodari și pe primul drum de la intrarea în satul Corbu facem dreapta către plajă. Între sat și plajă urmează un drum de ciment printre lanurile de culturi agricole, drum prea îngust pentru două mașini dar noi, și voi, trecem fără probleme cu motocicletele. Cât vezi cu ochii e o întindere plată. Simți cum soarele te urmărește de parca ai pătruns pe tărâmul lui, te apasă iar briza mării te mai salvează cu o adiere pe sub geaca deschisă.

2.-Corbu-plaja.jpg
2.-Corbu-plaja-2.jpg
2.-Corbu-plaja-3.jpg

Plaja Corbu

2.-Corbu-plaja-1.jpg

Ajungem la tărm dupa câțiva km. Acolo nu sunt chioșcuri, terase sau alte constucții. Găsești doar un grup de masini parcate cu numere de prin toată țara oprite pe iarbă, înainte de plajă cu nisip. Lăsăm și noi motociclele și mergem până la apă.

Este o atmosferă de comunitate acolo: două – trei corturi, o rulotă, câteva umbrele și cearceafuri direct pe nisip. Nu găsești șezlonguri aici. E foarte plăcut să auzi doar vântul și valurile. Totul arată de parcă e organizată o tabără și toți se cunosc între ei. Se pare că așa și e. Ne facem repede prieteni și suntem surprinși de asta când tocmai o fată recunoaste noua Africa Twin a lui Daniel. Una dintre foarte puținele din Romania atunci, dar pe care tocmai o fată o recunoaște. Cine se aștepta la asta ? Ea mergea pe un Dominator. Suntem invitați și la ei la cort dar noi aveam de băgat alți km mai departe.

Ne întoarcem în Năvodari de unde îi dăm către Mihail Kogalniceanu, loc unde părăsim civilizația din nou și ne îndreptăm către Cheile Dobrogei. Spun că părăsim civilizația pentru că de la Mihail Kogalniceanu trecem doar prin mici sate, iar de jur împrejur este un peisaj uscat, secetos, dur, aspru care îți dă impresia că mergi pe niște țărâmuri foarte sălbatice și uitate de timp. Cam asta e peisajul către Cheile Dobrogei iar asfaltul nu e cel mai bun, uneori trebuie să faci slalomuri iar pentru mașini chiar ar fi deranjant.

Imediat îi ajungem din urma pe doi tipi cu motociclete rusești, Adrian si prietenul lui care era la prima iesire ca motociclist. Ei ne depașise înainte de Kogalniceanu când eram opriti să luam o gura de apa. De data asta ei sunt cei poposiți pentru că mergeau să vadă ceva ruine ale unui pod de piatra. Ei făceau o scurtă plimbare și veneau din Constanta având ca destinație și Cheile Dobrogei. Oprim să facem o poză cu motocicletele astea grupate. Sunt foarte de treabă iar Adrian un excelent vorbitor de engleză. A avut ce povesti pentru Daniel mai ales că știa și zona.

Cheile Dobrogei

Mai departe mergem grupați avertizați fiind de faptul că ei merg încet dar asta nu ne deranjează. Ajungem și la chei și iar oprim să mai povestim, să mai facem poze. E și o bună ocazie sa ne cocotam pe acolo, eu și amicul meu cu motocicletele pe două pietroaie și un deal ?

Suntem sfătuiți de constănțeni să mergem pe Valea Fagilor (ruta Horia-Nifon-Luncavița). Știu dumul ăsta dar nu refuz încă o ocazie de a merge pe el. Ne luăm rămas bun și îi dăm mai departe.

Cheile Dobrogei sunt foarte scurte. Continuăm traseul nostru care trece prin câteva sate și printre terenurile agricole plus eoliene. Avem parte și de porțiuni de drum pietruit ceea ce ne pune cu zâmbetul pe buze și cu mâna în gaz. Sunt preferatele mele drumurile astea și văd că nici amicul meu nu e temător. Mergem și pe drumuri de pământ paralele cu șoseaua, drumuri care sunt mult mai drepte decât asfaltul cu petice sau gropi. În spate nostru- norul de praf ?

4.-cheile-dobrogei.jpg

Selfie în Cheile dobrogei

Aproape de Horia coborâm pe un drum în stare foarte bună, virajat și printre dealuri. Merită și sectorul ăsta de drum. Am mai fost pe aici și altă dată în drum spre mare.

6.-Macin-la-ventilator-1.jpg

Vechi braț al Dunării. Perspectivă de la eoliană

6.-Macin-la-ventilator-2.jpg

În imagine, cele două africane în culorile de apus având ca fundal cei mai vechi Munți din Europa. O să pun în ramă poza asta ?

Nordul Dobrogei

În Horia ne intersectăm cu traseul nr.12 din ghidul Touring România (Nordul Dobrogei). Alegem să înaintăm către Luncavița pe un drum cu gropi în prima fază, necirculat, drum ce ajunge să fie ca nou în cativa km. Trecem și pe lângă un lac mic, (Lacul Horia) iar apoi dumul cu asfalt ca nou serpuieste prin padure. În alți ani am prins drumul neasfaltat. Locul ăsta e plin de ghiocei sălbatici primavara.

Ieșim în Luncavița și facem cam 20 km din traseul 12 pană în Măcin. Înainte de Măcin am un loc preferat unde ajung- “la ventilator” (o eoliană de acolo) cocotată pe un deal de unde se văd Muntii Măcin, alte brațe vechi ale Dunării, o mănăstire, și câteva localitați din apropiere.

Suntem la doi pași de Brăila iar mica noastră tură e aroape de sfarșit, la fel cum e si ziua. Un drum blană de la Măcin la Smârdan (localitatea de unde se trece cu bacul la Brăila), plin de curbe, pe un dig, drum care în anumite perioade ale anului e foarte colorat iar apa ajunge la 1m aproape de asfalt. Pe stânga avem un brat al Dunării plin de sălcii și nuferi.

Bacul

Trecerea cu bacul este altă aventură pentru elvetianul meu. Râde când aude ca vom trece cu bacul si ma intreabă de ce este bac și nu avem pod peste Dunăre.
Ajunși la locul faptei suntem întrebați: motocicleta sau scuter ? Să nu vă mirați dacă ajungeți să treceți cu bacul iar doamna de la casa de bilete vă intreabă dacă aveți motocicletă sau scuter =)) Prima variantă costă cam 14 lei iar a doua 8 lei. Depinde cum ai noroc și ce bac iei. Sunt trei bacuri disponibile acolo iar uneori plătești direct pe bac dar asta nu conteaza pentru că oricum te înghesuie pe o margine sau te bagă într-un colț unde ar fi trebuit sa stea pasagerii și ai sanse să nu poți lăsa motocicleta pe cric, pentru că nu ai unde să o înclini. Timpul de așteptare la bac variază în funcție de cât de repede se încarcă iar dupa ora 9pm face doar cursă specială și costa mult mai mult.

Cu gândul la Africa

Tot drumul acesta am fost cu gândul la Dakar. Ne gândeam cum în loc de Dobrogea în fața noastră se întinde Africa… Africane avem. ?
Aici e filmul care îl trăiam:

Cam asta e una din plimbările mele prin Dobrogea umblând și pe traseele prezentate în ghid. Singurul regret care îl am e că vă povestesc acestă plimbare de vară pe o vreme când nu ne putem bucura atât de mult de motocicletă.


Vezi articolul integral

calin_n

Aventuri în România

 Bine aţi venit!

Această postare deschide blogul Carpathian 2 Wheels Guide și începutul a ceea ce sperăm să fie o comunitate mare de călători ai meleagurilor românești.

înainte să ne pierdem în definiții vreau să menționez că acesta va fi un loc unde veți găsi o mulțime de povești amuzante, trasee de off-road și asfalt, poze și informații despre România.

Care este scopul acestui blog?

Să convingă motocicliștii din întreaga lume, dar și pe cei autohtoni, că România este destinația perfectă pentru călătorii atât pe asfalt cât și pe off-road.

În timp ce lucram la proiectul Carpathian 2 Wheels Guide am cunoscut o mulțime de oameni care voiau să vină în România, dar le lipsea impusul de a porni singuri sau nu știau de unde să înceapă, care sunt cele mai bune rute și cele mai frumoase obiective.

Ghidurile publicate de noi au ajutat mult, dar o comunitate care sa îi încurajeze și să îi ajute cu informații este și mai utilă.

1-ro-1.png
Rezultatele proiectului
Carpathian 2 Wheels Guide

Cum vom reuși asta?

Cu experiența noastră și ajutorul vostru, bineînțeles!

Toate informațiile pe care le vom considera utile vor fi scrise de echipa care a lucrat la ghiduri și de câțiva autori ocazionali.

Încurajăm toți cititorii să ne trimită rapoartele lor de tură, videoclipuri sau poze, astfel pot contribui la dezvoltarea acestei comunității.

De ce facem asta ?

Pentru că am început un proiect care are potențialul de a schimba multe lucruri. Unul din principalele obiective ale proiectului Carpathian 2 Wheels Guide  este să promoveze afacerile locale și să ajute la  dezvoltarea lor.

Am promovat în ambele ghiduri toate unitățile de cazare la care am descoperit ceva special și care merită să fie vizitate. Unele au mâncare extraordinară (în satul Rimetea), unele au proprietari foarte faini (în Roșia Montană) sau sunt în locații extraordinare (în satul Smida).

Un alt aspect important: turismul o să se dezvolte indiferent de ceea ce vom face, dar în România sunt multe locuri care trebuie protejate. Vrem să arătam tuturor care sunt locurile unde se poate merge cu motocicleta și unde este interzis. Acum nu se găsesc semne de „Accesul Interzis” pe drumurile ce duc în parcurile naționale și o înțelegere mai bună a reglementărilor legale este necesară pentru toți.

Sperăm că v-am stârnit interesul și că vreți să aflați mai multe.

O inventariere scurtă a subiectelor pe care vrem să le abordăm poate fi găsită aici: Ce găsiți aici?

Până la următoarea poveste va recomandăm să vă abonați și să distribuiți prietenilor.

Abonați-vă pentru a păstra legătura

 Maramures-Traditional-hat.jpg

Vezi articolul integral

calin_n

Ce găsiţi aici?

Să începem cu ceva interesant. Uită-te la poza de deasupra, mai exact la zona unde se termină stâncile în partea dreaptă, deasupra motocicletei.  Poți să vezi uriașul care doarme ? (link spre poza) Acesta este masivul Piatra Secuiului din Rimetea și legendele locale spun că acesta a protejat în nenumărate lupte localnicii acestei depresiuni.

Cei care au călătorit deja prin România știu că nu totul este doar despre Dracula.

Oameni care îi întâlnești, tradițiile pe care le descoperi și obiectivele vizitate îți vor arăta o lume diferită. Călătorind pe motocicletă ai ocazia să le experimentezi pe toate. Nu am ales această ordine din întamplare, acestea sunt câteva din subiectele principale pe care le vom aborda.

Maramures-traditional-gate.jpg

Poartă veche de lemn din Maramureș

Traseul-2-Rosia-Montna.jpg

Satul Roșia Montană

Oamenii

Acesta este un subiect foarte delicat din perspectiva țărilor vestice. Pe de altă parte călătorii ce trec prin această  țară sunt uimiți de oamenii pe care îi întâlnesc. Să lamurim un lucru, nu vorbim de oameni din orașele mari sau din apropierea obiectivelor turistice mari. Noi vorbim de oamenii simpli de la țară, din orașele mici sau din zone turistice mai puțin cunoscute. Dacă ajungi într-un sat din Transilvania și o să ceri apă unui localnic poți să ai o experiență interesantă, chiar dacă nu vorbești acceași limbă cu el .

Unii români pe care i-am cunoscut în călătoriile noastre sunt exact ca și noi. Ei cunosc bine beneficile pe care le oferă societatea modernă dar au ales o viață simplă. Unii își deschid afaceri în turism sau legate de produse tradiționale. Una din cele mai frumoase povești este cea a Anei Maria și a lui Andrei, din Roșia Montană. Ei au Hostelul La Gruber și se află pe frontul unei bătălii cu o corporație care vrea să extragă aurul din munții în care se află satul, prin excavarea lor.

Sună interesant? O poveste mai lungă despre ei o să apară curând.

Un alt aspect important este ca nu o să arătăm doar partea pozitivă a României. Ca şi în orice alt loc din lume, oamenii pot să fie răi. Aveţi grijă la cei care par suspicioși şi dacă aveţi probleme contactați poliţia sau alte forţe de ordine publică. Nu ezitaţi să cereţi ajutorul motocicliștilor locali deoarece este puţin probabil ca ei să vă lase pe drum.

Trasee

Aici nu vom intra in detalii pentru că vă lăsăm linkul spre pagina cu Trasee. Acolo sunt câteva din traseele recomandate în ghidurile noastre (Munții Apuseni și Touring în România) și Rapoarte de Tură scrise de autori ocazionali.

Obiectivele turistice

Toate pozele și videoclipurile de pe acest site au ca singur scop să arate călătorilor la ce să se aștepte când ajung aici. Pentru unele obiective vor fi mai multe detalii sub formă de descrieri sau doar povești care le implică. Ne vom îndrepta atenția spre obiectivele naturale deoarece sunt în afara orașelor și rutele vor fi mai interesante pe motocicletă.

Am mai spus-o și repetăm: trebuie să protejăm locurile sălbatice, cum putem mai bine. Acesta o să fie un alt subiect prin care vom încerca să vă convingem să faceți la fel.

old-gold-mine.png
O veche gură de mină din satul Ruda-Brad

Tradițiile romanești și legende

Aceasta este partea unde lucrurile devin mai interesante. Contrastul dintre mediul modern al orașelor mari și stilul de viață de la țară este mare. În orașele mari ca și Brașov, Cluj-Napoca sau Timișoara centrele vechi te vor face să te simți ca în orice alt oraș vechi al Europei. Multe stiluri de arhitectură sunt la fel, datorită influențelor primite de-a lungul timpului. Alte locuri ca satele, orașele industriale mici sau locurile sălbatice vor avea un aer pecum cel al câmpiilor din Mongolia sau al sălbăticiei Africii.

Legenda Vâlvei Minei este foarte cunoscută în Munții Metaliferi. Aici au fost multe mine de aur, unele vechi de peste 2000 de ani și inevitabil în perioada asta au apărut multe legende. O variantă a legendei spune că vâlva este văzută ca ocrotitoarea minelor, ce distribuie și supraveghează aurul, ajută minerii să îl găsească, dar care uneori își cere tributul. Când într-o mină nu se mai găsește aur, minerii spun că vâlva a părăsit acel loc și nu mai are rost să sape, deoarece fără ghidarea acestui spirit nu-l vor mai găsi niciodată. Vâlva se arată oamenilor minei sub diverse înfăţisări precum cea de pisică neagră, fată frumoasă, bătrână, copil, moșneag, soldat, pitic sau atenţionează doar prin diverse sunete.

Dacă ajungi în apropierea orașului Brad și ai ocazia să povestești cu oameni mai în vârstă, întreabă-i de această legendă. O sa le facă placere să îți spună povestea.


Vezi articolul integral

calin_n
screen-Apuseni-Mountains.png

Pentru detalii recomandam să răsfoiești
versiunea PDF a ghidului.

27 de trasee

Traseele sunt împărţite atât după tipul de drumuri pe care le străbat, cât şi după durata de parcurgere a acestora. Primele 8 sunt în totalitate pe asfalt, 16 intră în clasa soft enduro, parcurgând și drumuri neasfaltate, iar ultimele 3 au un grad de dificultate ridicat şi se încadrează în categoria adventure.

Pentru fiecare dintre aceste categorii ghidul propune câte un traseu foarte lung. Fiecare a fost gândit sub forma unui tur complet al Munţilor Apuseni, cu o durată de parcurgere între 5 și 9 zile.

Descrieri detaliate

Toate detaliile despre trasee au fost culese personal şi centralizate în aşa fel încât ghidul să poată oferi informații legate de starea drumurilor, posibilități de cazare, obiectivele turistice ce merită o atenție deosebită şi chiar legende ale localnicilor.

Harta Munţilor Apuseni la scara 1:80 000

Informaţiile din ghid au fost transpuse şi în format
cartografic, pe o hartă detaliată la scara 1: 80 000.

Track-uri GPS

Ghidul mai pune la dispoziţie şi track-urile GPS ale tuturor traseelor pentru cei care preferă să folosească această metodă de orientare.

Ghidul poate fi comandat de pe pagina de SHOP.

23-1.jpg

Ghidul Munții Apuseni versiunea gratuită (dimensiune ≈ 5 mb)
View Fullscreen


Vezi articolul integral

Autentifica-te  
×