Jump to content

Motorteam

  • entries
    75
  • comments
    0
  • views
    23,898

Honda GL 1800 Gold Wing 2018


motorteam

763 views

 Share

115612_2018_GL1800_Goldwing-350x350.jpg

Honda GL 1800 Gold Wing 2018: Ultima tehnologie Honda dupa o istorie inceputa iin 1975.

Nou 2018: Honda Gold Wing va venii in doua versiuni, cu cutie mecanica cu 6 trepate si cutia automata cu dublu ambreiaj DCT cu 7 trepte plus marsalier !!!


Dl Yutaka Nakanishi, lider de proiect mare (LPL) 18YM GL1800 Gold Wing

“Am plecat de la o coală albă de hârtie și am făcut un Gold Wing mai mic și mai ușor, apoi am adăugat toată tehnologia pe care un pilot și-o poate dori”. 


2018 GL1800 Goldwing

Inca de la introducerea primului model de 1000 cc in anul1975 aceasta a fost motocicleta perfecta pentru calatorii lungi facute cu unmaxim de confort si lux.

 

Pentru anul 2018 Honda intoduce noul si revolutionarul GoldWing 18YM GL1800 cu urmatoarele dotari si inovatii pentru domeniul moto:

 

-motor boxer cu 6 cilindri racit cu lichid avand capacitateade 1833 cc, 4 supape/cilndru SOHC

ajutat de injectia electronica PGM-FI care dezvolta o puteremaxima de 93 Kw(125 CP)/5500 rpm si cuplu maxim de 170 Nm/4500 rpm. Corpul deinjectie a fost de asemenea modificat pentru un timp de raspuns mai mic siacceleratii mai line.

 

-cutia de viteze care echipeaza noul model este disponibilain 2 variante dupa cum urmeaza:

1.                 clasica cutie de viteze cu 6 trepte pentrumersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi actionata de catreelectromotor si alternator care fac corp comun sub denumirea de IntegratedStarter Engine (ISG). Nelipsit pentru acesta versiune este slipper clutch-ulcare reduce incarcare manetei ambreiajului actionat hidraulic cu 20% facandastfel retrogradarile foarte line si fara socuri.

2.                  a 2-avarianta este cutia de viteze automata Dual Clutch Transmision (DCT) ajunsa laa 3-a generatie, prevazuta pentru acest model cu 7 trepte pentru mersul inaintesi o treapta pentru mersul inapoi, prima si unica cutie de viteze de acest gendin lume in domeniul moto. Inca o caracteristica interesanta este modul,,mers'' in care viteza pentru inainte este de 1,8 Km/h si pentru mersul inapoieste de 1,2 Km/h.

 117441_2018_GL1800_Goldwing-1.jpg117443_2018_GL1800_Goldwing-1.jpg117468_2018_GL1800_Goldwing.jpg117444_2018_GL1800_Goldwing.jpg

Transmisia finala in cazul ambelor cutii de viteze se faceprin intermediul cardanului construit din otel SCM44OH pentru o rigiditate sir ezistenta marita.

 

-suspensia fata este de asemenea un concept total nou :sistemul dublu articulata care in combinatie cu cele doua tije de virare careleaga ghidonul de jug au contribuit la reducerea fortei de virare cu 40 % sicresterea confortul cu 30% reducand oboseala motociclistului la drumuri lungi.Avantajul principal al acestui tip de suspensie este marirea aderenteianvelopei fata datorita unghiului mic de compresie, fapt ce a dus lamodificarea pozitiei pilotului si a pasagerului mai in fata cu 36 mm . Altavantaj in comparatie cu o furca conventionala care necesita mentenantaperiodica datorita uzurii simeringurilor si a cuzinetilor, aceasta estemaintenence free.

117445_2018_GL1800_Goldwing.jpg117446_2018_GL1800_Goldwing.jpg117461_2018_GL1800_Goldwing.jpg115645_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg

Pentru noul model Honda foloseste suspensii fata si spate activeavand urmatoarele obtiuni: single rider, rider cu bagaje, rider si pasager,rider cu pasager si bagaje. Reglajul se va face automat in functie de incarcaresi regimul de mers selectat.Suspensia spate este tip Pro Link progresiva.

 

-sistemul de franare incorporeaza tehnologia Dual CombinedBraking Sistem (D-CBS) si ABS comandate electronic de catre calculator pentru odistributie optima a fortei de franare. Franele fata duale au discuri flotantecu diametrul de 320 mm iar discul spate are 316 mm. Pentru o eficienta maximade franare au fost folositi etrieri fata radiali cu 6 pistoane iar pe spate cu 3.

 

Nelipsite din echiparea noului model sunt :

-tehnologia Throttle By Wire(TBW) care lucreaza impreuna cusistemul Honda Selectable Torque Control (HSTC) si cele 4 moduri de condus(touring, sport, economic si ploaie) ajuta la obtinerea un control perfect inconditii de ploaie sau drum alunecos

-Start and Stop pentru micsorare consumului de carburant inmediul urban,sistemul intervine numai dupa o stationare mai mare de 3 secundeiar pornirea motorului se face prin simpla accelerare. Acest mod se poatedezactiva.

117442_2018_GL1800_Goldwing.jpg

-Hill Start Assist (HSA) pentru plecarea din rampa cuindicator in bord.Acest sistem detecteaza unghiul de inclinare al terenului siblocheaza etrierul spate pentru inca 3 secunde dupa eliberarea franei.

-cruise control pentru mersul pe autostrada

-Smart Key pentru pornire wireless si deschiderea/inchidereacutiilor pentru bagaje printr-o simpla apasare de buton

-Sistem de monitorizare si afisare a presiunii in anvelope

-sistem audio integrat care optional poate fi comandat si decatre pasager prin intermediul comenzilor amplasate pe cutia de bagaje dindreapta

-conexiune Bluetooth si USB pentru spartphone

-lumini full led si sistem de semnalizare cu temporizatorpentru auto anulare

-display TFT color de 7 inch amplasat central si sistem denavigatie incorporat in functie de varianta de echipare. Intensitatea luminoasaa display-ului se adapteaza atomat datorita senzorului crepuscular dar oricandse pot alege 8 intensitati luminoase.

115658_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg 115659_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg 115821_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg115813_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg

 

In comparatie cu vechiul model greutate a fost redusa cu panala 48 de Kg in functie de nivelul de echipare, astfel greutate noului modelvariaza intre 365 si 383 Kg la plin, greutate redusa de la 413 Kg a modeluluianterior . Capacitatea rezervorului a scazut la 21,1 L dar la fel si consumul :5,6 L/100 Km.

Jantele de 18 inch pe fata si 16 inch pe spate sunt echipa cuanvelope 130/70 pe fata si 200/55 pe spate.

Tobele de esapament duble ofera un sunet puternic de bassdatorat reducerii diametrului interior cu 20% din sectiunea galeriei pentru 2din cei 6 cilindri si modificarea camerelor de rezonanta.

 

Motocicleta este disponibila in varianta standard echipata cucutii laterale sau varianta Tour echipata si cu cutie centrala cu spatarergonomic pentru pasager.

 

Conform Domnului Yutaka Nakanishi ( Honda large projectleader)  acest proiect a fost realizat dela zero si astfel s-a obtinut noua motocicleta emblematica de la Honda insegmentul touring.

 

In concluzie Honda a rafinat confortul si luxul cu noul GoldWing dar a integrat tot conceptul intr-un pachet mai usor si modern din toatepunctele de vedere.

·        Colors

·        Gold Wing Tour, Gold Wing Tour DCT: Candy Ardent Red, Pearl White, PearlHawkseye Blue

·        Gold Wing Tour DCT Airbag: Candy Ardent Red/Black

·        Price

·        Gold Wing Tour: $26,700 – $27,200

·        Gold Wing Tour DCT: $27,700 – $28,200

·        Gold Wing Tour DCT Airbag: $31,500

·         Disponibilitate: Aprilie 2018

Preturile au caracter informativ in acest moment.

 115626_2018_GL1800_Goldwing.jpg115828_2018_GL1800_Goldwing_Tour-1.jpg115831_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg115644_2018_GL1800_Goldwing.jpg115641_2018_GL1800_Goldwing.jpg115627_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg115651_2018_GL1800_Goldwing_Tour-1.jpg115650_2018_GL1800_Goldwing_Tour.jpg

4. Technical Specifications

 

 ENGINE

 

Type

Liquid-cooled 4-stroke 24 valve SOHC flat-6

Displacement

1,833cc

Valves per cylinder

4

Bore x Stroke

73mm x 73mm

Compression Ratio

10.5:1

Max. Power Output

93kW/5500rpm

Max. Torque

170Nm/4500rpm

Oil Capacity

4.4 litres (MT) / 5.6 litres (DCT)

FUEL SYSTEM

 

Carburation

PGM-FI electronic fuel injection

Throttle Bore

50mm

Air cleaner

Viscous, cartridge type paper filter

Fuel Tank Capacity

21.1 litres

Fuel Consumption

5.6 litres/100km

ELECTRICAL SYSTEM

 

Starter

Integrated Starter Generator system

Battery Capacity

12V/20AH

ACG Power Generation Capacity

12V/120A

DRIVETRAIN

 

Clutch Type

(MT) Hydraulic, wet, multiplate with coil springs, assist slipper cam

(DCT) Hydraulic, wet, multiplate with oil pressure

Transmission Type

6 speed MT (including overdrive. Plus electric reverse)

7-speed forward and reverse DCT

Primary Reduction

1.795 (79/44)

Gear Ratios

(DCT) 1st: 2.167 2nd: 1.696 3rd: 1.304 4th: 1.038 5th: 0.821 6th: 0.667 7th: 0.522 Rev: 1.190

(MT) 1st: 2.200 2nd: 1.417 3rd: 1.036 4th: 0.821 5th: 0.667 6th: 0.522

Final Reduction

Engine side 0.972

Rear Wheel side 2.615

Final Drive

Enclosed shaft

FRAME

 

Type

Aluminum die-cast, twin tube

CHASSIS

 

Dimensions (L´W´H)

Gold Wing

L: 2,475mm

W: 925mm

H: 1,340mm

 

Gold Wing ‘Tour’

L: 2,575mm

W: DCT 905mm / MT 925mm

H: 1,430mm

Wheelbase

1695mm

Caster Angle

30.5°

Trail

109mm

Turning radius

3.4m

Seat Height

745mm

Ground Clearance

130mm

Kerb Weight

Gold Wing: 365kg

 

Gold Wing ‘Tour’: MT 379kg / DCT 383kg

SUSPENSION

 

Type Front

Double Wishbone

Type Rear

Pro Link

WHEELS

 

Type Front

130/70R 18


Vezi articolul integral

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...