Mergi la conţinut
  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      Acum o lună mi-am luat echipament nou pentru stradă. Pantaloni John Doe, geacă Roland Sands Design și mănuși John Doe. Toate de la Mobra Shop. Prima impresie după câteva purtări – i-aș lua și când nu sunt cu motorul. 
      Inspirați din ținuta piloților de vânătoare americani, cu buzunare generoase, croială slim fit, protecții detașabile și un strat de kevlar pe toată suprafața. Materialul textil este respirabil și ține la vânt și la ploaie (wind and water repellent, nu windproff sau waterproof). In plus, are o căptușală interioară foarte plăcută la atingere.
      Sunt pantaloni in trei straturi –  exterior din bumbac, 100% kevlar la mijloc – pentru protecție și mesh interior pentru contactul cu pielea. Se spală la 30 de grade și se pot călca cu fierul. Trei culori disponibile: negru, verde, camel.

      Ce-mi place la ei:
      Cum arată. Doar un ochi de cunoscător își dă seama că sunt pantaloni pentru motociclism. Altfel, ii poti purta oriunde și cu orice. Materialele sunt de calitate, croiala reusită, dau foarte bine. Mesh-ul este minunat. Problema pe care o aveam cu blugii mei moto era că, la temperaturi ridicate, când transpiram, se lipeau de piele iar senzația nu era deloc plăcută. Ei bine, am purtat pantalonii John Doe și la 30 de grade. Mi-a fost cald, evident (ai strat de kevlar, pe toata lungimea piciorului) dar nu am simtit acelasi disconfort. Mi-a fost cald și atât. Ai buzunare. In buzunarele de la jeansii mei moto nu aveam loc sa bag prea multe lucruri. Aici, cu cele patru buzunare incapatoare – de aia le zice cargo pants – poți pune totul, de la portofel si chei la ochelari de soare. Foarte confortabili – i-am purtat pe cruiser, retro, naked, chiar si in pozitie de supersport. Nu am simțit niciodată că ar tine pe undeva. Poti sa-i porti intreaga zi fără grijă. Temperaturi la care i-am folosit: 16-30 de grade. Nu mi-a fost frig la 16 grade, mi-a fost cald la 30 dar nu a fost un disconfort accentuat. Poti sa-i porti fara grija si cand e frig – daca e cazul ai loc sa bagi un strat termic. Nu m-a prins ploaia până acum. Deci, până una-alta, sunt pantalonii mei preferati. Revin cu impresii după primele ploi si zile cu friguroase. II găsești la MobraShop.ro
      La Distinguished Gentleman’s Ride. Surprins de fotograful Radu Fugarescu
      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Ai la îndemână toate lucrurile importante, o poți transforma în geantă de umăr sau rucsac și poți sprijini capul pe ea dacă vrei să tragi un pui de somn. 
      Primul tank-bag mi l-am luat pe vremea când aveam Honda Hornet. Era cea mai la îndemână soluție pentru bagaje – magneți, hartă, protecție la vânt, că n-aveam parbriz. L-am folosit apoi la o Yamaha Tenere, după care l-am abandonat odată cu venirea R1200GS-ului. Imi oferea trei cutii mari, plus un roll-bag. Acesta era arhi-suficient pentru orice. Dar luna trecută mi-am luat o nouă geantă de rezervor și mi-am dat seama că nu voi mai pleca la drum lung fără ea. Iată de ce:
      Ai la îndemână actele și banii. Când trebuie să treci granița nu mai trebuie să te dai jos de pe motor și să cauți în top-case. Sau să scormonești prin buzunare. Ai la îndemână aparatul foto. Și E mai protejat de vibrații ca-n topcase, care flambează destul de urât la denivelări. Ai la îndemână toate nimicurile care-ți folosesc. Telefon, pe care poți să-l conectezi la bateria externă, rezervarea de ferry-boat, șapca, ochelarii de soare. Poți să-l transformi în geantă de umăr și să vitizezi orașul în care tocmai ai ajuns. Și ai toate lucrurile de valoare la tine. Singurul inconvenient? Trebuie să-l dai jos la fiecare alimentare. Căci de aceea îi zice geantă de rezervor.
      Eu am ales un tank-bag EVO pentru GS de la SW Motech. Cum adică pentru GS? Adică urmărește forma rezervorului și se prinde pe un inel. Avem deja 12.000 de km împreună și n-are semne de uzură. Volumul poate fi extins de la 17 la 25 de litri (nu l-am extins niciodată), are trei buzunare exterioare, husă de ploaie și câteva buzunare pe interior pentru obiectele mărunte. Pot braca la maximum ghidonul și nu-mi ia din campul vizual.
      Dar o să vi-l prezint mai în detaliu într-un articol viitor. L-am luat de la Motomus, importator SW Motech în România. Recomand.

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De pemotoare.ro
      “Frate, dacă vrei să-ți iei o cască adevărată, îți iei Shoei sau Arai”, îmi spunea un prieten atunci când m-am apucat de motociclism. Eram, desigur, în căutarea unei căști. Și, nu-mi permiteam nici Shoei, nici Arai, nici nu prea știam eu cum trebuie să fie o cască moto. Atunci am ales un Nolan – care și-a făcut treaba o perioadă. Asta după ce am purtat, timp de două săptămâni, un open-face – marimea greșită. E greu să-ți alegi casca dacă ești experimentat, deci vă dați seama cum e la început. Au trecut anii, Nolanul a rămas undeva pe un raft, iar eu am tot cumpărat căști. Ultima dintre ele, zilele trecute. Am pus ochii pe Arai Chaser-X. Și mi-am dat seama că e posibil ca prietenul meu să fi avut dreptate.  
      Eu am o problemă cu forma capului. Puține căști mi se potrivesc. Shoei și Suomy nu-mi intră sub nicio formă pe cap, dar port cu succes Shark și Schuberth. Chiar și aici, ochelarii nu cad perpendicular pe nas. Așadar, îmi e foarte greu să-mi aleg o cască nouă. Cu toate acestea, am cumpărat relaxat Arai. Pentru că vine cu bureți interiori pe dimensiuni diferite. Atfel, poți avea un burete mai gros pentru partea stângă a capului, unul mai subțire pentru dreapta, un alt burete pentru partea superioară.
      Magazinul Dual Motors
      Am ales Chaser X pentru că are chin-guard și pentru că-mi stă cel mai bine pe cap. Chin-guard, și încă unul generos, are și vârful de gamă RX-7V, casca pe care o poartă Dani Pedrosa – dar n-am vrut să merg așa departe. Apoi mai este QV-Pro, special construită pentru touring, dar nu țineam să am sistemul Pro-Shade. Așadar, am plecat de la Dual Motors – importatorul Arai în România – cu o cutie alb-albastră, în care aveam casca Chaser-X, viziera fumurie și un lubrifiant cu care să ung, din când în când, garniturile.
      Prima tură a fost la un track-day pe circuitul Motor Park Romania. Cum am ieșit de la boxe, am fost impresionat de ventilația acestei căști, chiar dacă are o singură priză de aer în partea superioară a capului, spre deosebire de alte căști Arai. Extrem de bine aerisită, te răcorește chiar și-ntro zi de vară. Are o priză de aer superioară, reglabilă pe două trepte, două prize de aer la vizieră și o priză de aer la bărbie, reglabilă, de asemenea, pe două trepte. Rezultatul este uimitor.

      Arai Chaser-X este dotată cu o vizieră clară, cu pinlock. Foarte tradiționaliști, cei de la Arai nu au optat până acum pentru ochelari de soare interiori. Arai consideră că ar fi în detrimetul siguranței. Astfel, au dezvoltat o vizieră cu strat închis integrat, rabatabil, ce acoperă jumătate de vizieră – poartă numele Pro-Shade. Eu am optat, însă, pentru varianta clasică – o vizieră de soare. Și nu regret. Calitatea vizierei este de top și-ți oferă un confort superior, o vizibilitate mai bună și niște ochi mai odihniți decât ochelarii rabatabili – aceștia sunt o soluție mai comodă, dar de compromis.
      Arai Pro Shade
      Acum ceva ani, se spunea că e greu să schimbi viziera la o cască Arai. Nu știu dacă mai există acest mit, pentru că de ceva vreme, Arai a schimbat mecanismul de înlocuire a vizierei. Este extrem de simplu și schimbi viziera în 30 de secunde.
      Iată-mă, așadar, pe circuit, cu Arai Chaser X. Am avut parte de trei intrări și am ajuns până la 220-230 km/h pe linia dreaptă, călare când pe BMW S1000R, când pe BMW S1000XR. Pe ambele motociclete m-am simțit excelent cu această cască. Desigur, a fost mai multă liniște pe XR datorită parbrizului, dar și pe naked, la viteze mari, casca a preluat vântul într-un mod elegant și, foarte important, nu mi-a distrus gâtul. O cască de slabă calitate, sau care n-a fost gândită pentru motociclete sport, îți va da dureri de gât după 130 km/h. Am trecut prin asta și nu mai vreau să se întâmple niciodată.
      Și mai e un aspect de care era să uit. Greutatea. La 1.620 de grame, Arai este o casca grea pentru standardele de azi. Cam atât cântărește un flip-up de calitate. Iar cei de la Arai știu asta și spun că o greutate mai mică ar duce la scăderea singuranței. Și că se concentrează să echilibreze casca astfel încât să nu se simtă greutatea. Le iese. Dacă pui o cască de 700 de lei pe cap, cu aceeași greutate, vei simți imediat diferența. Arai nu-și arată gramele. Nu am călătorit o zi întreagă ca să pot vorbi foarte mult despre acest aspect, dar voi reveni cu impresii.

      Cam acesta e feedback-ul pe care-l pot da după o zi pe Adâncata cu Arai Chaser-X.
      Ar mai fi multe de spus. Despre cum se construiește această cască, manual, în Japonia. Despre testele de siguranță, despre forma rotundă a căștilor Arai. Despre filosofia conservatoare a celor de la Arai, care dezvoltă tehnologii și materiale noi dar nu schimbă designul – modelul de top RX-7 arată cam la fel de 10 ani. Dar cum textele lungi riscă să devină plictisitoare, voi reveni cu un articol în curând. Până atunci, e posibil să mai strâng și ceva km cu Arai Chaser-X.
      Voi ține casca sub observație cel puțin doi ani, timp în care vă voi povesti cum se comportă și voi face observații punctuale.
      Prețul variază în funcție de culoare. A mea – Competition Red – costă 2.571. În acest moment, prețul este redus de la 3.041 lei. O vizieră fumurie costă 310 lei. Unde o găsești? La Dual Motors.  

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De pemotoare.ro
      Prima tură cu noul costum de călătorie – Clover Crossover 3. Fiind în toiul verii și destul de norocos încât să nu mă prindă ploaia, am reușit să testez doar componenta “vară” din cele patru pentru care Clover Crossover 3 a fost gândit. Iar până acum e tot ce-mi doream. 
      Dai hai s-o luăm cu începutul. După mai bine de 60.000 de km cu Dainese D-Explorer, în tot felul de condiții, a venit vremea să-ncerc ceva nou. Nu voiam să dau o avere pe Klim, dar nici să merg cu ceva obscur. În plus, voiam un costum ușor și foarte bine ventilat. Vorba aia, când e iarnă mai pui un strat, dar când ai 40 de grade afară ce faci? Și, având în vedere locul în care trăim, mergi mai mult vara decât iarna. Așadar, ceva ușor și ventilat, neapărat în culori deschise, versatil, dar în stare să facă față frigului și ploii. Ceva pentru touring, de patru sezoane.
      După ce mi-am aruncat privirea pe rafturile magazinului Motor-Team, m-am oprit la Crossover 3 și la Dakar. Dakar-ul mi-ar fi plăcut mai mult datorită ventilațiilor superioare, dar Crossover părea să vină cu acel strat termic mai eficient. Totuși, decizia am luat-o când am probat echipamentul. Datorită croielii și părților elastice din zona umerilor, Crossover-ul s-a așezat mult mai bine pe mine și m-am simțit mai comod.
      La Motor-Team
      Mi-a fost de ajutor consilierea din magazin. Dan Demetrescu testează în fiecare an o parte din produsele pe care le aduce. Anul acesta poartă un Clover Dakar. Mi-a explicat foarte clar diferenețele dintre costume, mi-a arătat și oferta Rev’it! și mi-a povestit cum s-a simțit cu fiecare în parte. Un lucru de mare ajutor când mergi la probat echipamente și ți se face capul vraiște.
      Așadar, zis și făcut: Clover Crossover 3 urma să fie noul meu echipament de touring. Și fix a doua zi aveam să fac prima tură cu el.
      Am ajuns la magazin în blugi și călare pe scuter. Am plecat de acolo full-echipat, dar tot călare pe scuter.
      București, ora 12.00. Asfaltul se topește. Trafic greu. La cât era de cald afară, n-am suportat scutul de spate decât 50 de km, până la Ploiești. Dacă-l porți, e greu să te ventilezi chiar dacă ai tot spatele decupat. Fără el, în schimb, mă aflam într-unul dintre cele mai bine-ventilate costume de pe piață. Ventilații la mâini, plus spate, plus.. cel mai important, patru guri de ventilație în zona abdomenului și a pieptului.
      Pantalonii au, de asemenea, două guri de ventilație superioare și, foarte important, o priză de aer ce se află fix sub genunchi, deosebit de eficientă la motocicletele adventure-touring, unde datorită poziției, nu prea bate vântul în orificiile superioare de ventilație.
      Primul test. Cu Clover Crossover 3 și Triumph Tiger Explorer.
      Cu alte cuvinte, a trecut prima probă cu brio. Nu este un costum de vară veritabil – acela ar fi 90% ventialații, dar este foarte bine-ventilat pentru un costum de patru sezoane. Datorită protecțiilor și materialelor ușoare nu-l simți ca pe o armură medievală și poți petrece relaxat, o zi întreagă călare pe motocicletă.
      Protecțiile se așează bine atât la genunchi, unde au poziție reglabilă, cât și la coate și umeri. Protecția de spate se vinde separat.
      Geaca Clover mai are un avantaj: membrana de ploaie este laminată pe un alt strat, foarte asemănător cu cel de la costumele de ploaie și poate fi purtată atât pe pe interior cât și pe deasupra de geacă. Soluția este foarte eficientă și-ți permite ca-n zilele friguroase să porți încă un strat pe sub geacă. De exemplu: stratul impermeabil deasupra, geaca, stratul termic dedesupt și încă un polar gros, plus stratul termic de pe piele. Cu această soluție cred că aș putea merge și la -2 grade. Apoi, dacă te prinde ploaia, poți folosi stratul de ploaie ca atare, iar geaca nu se va uda. Dacă se termină ploaia, dai pelerina la o parte și rămâi cu geaca uscată. Dar, cum spuneam, n-am experimentat nici ploaie, nici frig, așadar voi reveni cu impresii când va fi cazul.

      Pantalonii au cele două straturi tradiționale: strat impermeabil și strat termic. Ambele, pe interior.
      Geaca oferă două buzunare waterproof, ușor accesibile, și un buzunar la spate.
      Așadar, primele impresii despre Clover Crossover:
      croială elegantă ce urmărește forma corpului. nu e ca un sac ce cade pe tine – o caracteristică a costumelor fabricate de italieni. foarte bine ventilat soluții ingenioase – fermoare, buzunare, ajustări start de ploaie poate fi purtat atât pe exterior cât și pe interior raport calitate-preț foarte bun consiliere adecvată din partea vânzătorului Cât costă?
      Geacă Clover Crossover, pregătită pentru Airbag – 525 euro
      Pantaloni Clover GT Pro 2 – 283 euro
      Unde? La Motor-Team, importator Suzuki și Honda. La Motor-Team vei mai putea găsi căști Shark, Shoei, Suomy și echipamente Rev’it! și Spidi.
      Revin cu impresii după o tură mai lungă (deja planificată) și după ce mă prinde ploaia. Mai jos, fotografiile oferite de producător.

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De pemotoare.ro
      BMW a prezentat o nouă versiune a sistemului de navigație. Are un contrast îmbunătățit, un software mai complex și o ghidare vocală mai prietenoasă, ce seamănă mai degrabă cu indicațiile pasagerei. 
      Principalele diferențe față de Navigator V:
      Capacitate de stocare internă mărită de la 8 la 16 GB Un filtru de polarizare care face display-ul mai lizibil în lumina soarelui Funcții noi: “Evită drumurile principale”, care funcționează împreună cu funcția de evitare a autostrăzilor, posibilitate de configurare mai bună a traseului. “Ghid Uman” – instrucțiunile de navigare se leagă de locurile prin care treci. Cu alte cuvinte, sistemul de navigație nu-ți va spune “în 50 de metri virează la stânga” ci, “virează stânga după catedrală”. Sistemul poate fi achiziționat, opțional, și cu un kit pentru montajul pe mașină sau pe alte vehicule.
      Navigator VI va fi disponbil din primăvară și va fi o alternativă la Navigator V. Prețul nu a fost încă anunțat, dar probabil va fi mai scump decât navigatorul lansat în 2013.
      Va fi compatibil cu: K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 GTL Exclusive, R 1200 GS (din 2013), R 1200 GS Adventure (din 2014), R 1200 RT (din 2014), R 1200 R (din 2015), R 1200 RS (din 2015), S 1000 XR, și cu modelele ce urmează să fie lansate. Va putea fi montar pe orice suport compatibil cu Navigator V.

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
×