Mergi la conţinut

Motorteam

  • postări
    75
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    25.140

2018 CRF1000L Africa Twin Adventure Sports


motorteam

686 vizualizări

118574_2018_Africa_Twin_Adventure_Sports-350x350.jpg

2018 CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

Au trecut 30 de ani de la lansarea legendarei XRV650 Africa Twin iar odata cu lansarea in 2016 a modelului CRF1000L Honda a pastrat esenta si spiritul care au transformat primul model in motocicleta emblematica pentru categoria Adventure-Touring.

Secretul noului model este balanta perfecta intre greutate si putere, elemente care au ajutat-o sa se impuna in fata competitiei atat in categoria on road cat si off road devenind astfel cel mai versatil modern-day all-rounder.

Pentru anul 2018 noua Africa Twin vine cu urmatoarele dotari si upgradeuri :

118582_2018_Africa_Twin_Adventure_Sports.jpg

-motorul cu 2 cilindri in linie racit cu lichid are aceiasi capacitatea de 998 cc, 4 supape/cilindru SOHC

ajutat de injectia electronica PGM-FI dezvolta o putere maxima de 70 Kw/7.500 rpm si cuplu maxim de 99 Nm/6.000 rpm. Pentru a obtine aceste performante inginerii Honda au pastrat cursa si alezajul de 75,1 mm x 92 ,compresia de 10,0:1 si arborele cotit decalat la 270 grade dar au redus masa arborelui  balansier cu 300 de grame reducand inertia si ajutand astfel motorul sa raspunda mai rapid comenzilor. Valvele de admisie au diametrul de 36,5 mm iar cele de evacuare 31 mm, injectia electronica este ajutata de tehnologia Twin Spark pentru o combustie sporita in combinatie cu tuburile de admisie care au fost marite cu lungimea de 20 mm.


-cutia de viteze care echipeaza noul model este disponibila in 2 variante dupa cum urmeaza:

1. clasica cutie de viteze cu 6 trepte si assist slipper clutch in dotarea de baza care ofera schimbari de trepte atat inferioare cat si superioare foarte line si fara socuri. O noua inovatie sunt rotile dintate gaurite folosite pentru treptele 1,2,3 si 4 care ajuta la o mai buna lubrifiere si usureaza ansamblul permitand folosirea unui ambreiaj mai mic si usor. Aceasta versiune se poate dota cu quickshifter.


2. a 2-a varianta este cutia de viteze automata Dual Clutch Transmision (DCT) ajunsa la a 3-a generatie si prevazuta pentru acest model cu 6 trepte, ea fiind prima si unica cutie de viteze de acest gen din lume care echipeaza o motocicleta adventure-touring. Selectorul pentru Drive, Neutru si cele 3 moduri Sport raman neschimbate ca amplasare si functionalitate dar la fel si selectorul Gravel, cel pentru modul Automat si Manual dar si padelele “+” si “–“ care pot fi actionate instant indiferent de modul de mers selectat. O alta functie interesanta a acestei cutii de viteze este sistemul care detecteaza inclinarea motocicletei pentru a schimba treptele in functie de modul de mers si traseul ales. Aceasta versiune se poate dota si cu schimbator de viteze la picior.Transmisia finala in cazul ambelor cutii de viteze se face prin intermediul lantului.

-Pentru a obtine un control perfect al puterii a fost folosita acceletatia este de tip Throttle By Wire (TBW) combinata cu 3 moduri presetate pentru putere: TOUR, URBAN si GRAVEL si un mod USER care memoreaza parametrii personalizati de catre rider.118590_2018_Africa_Twin_Adventure_Sports.jpg

De asemenea exista si 3 nivele selectabile pentru: puterea motorului(P), frana de motor (EB) iar pentru Honda Selectable Torque Control (HSTC) exista 7 nivele sau poate fi decuplat.

-Suspensia fata upside down complet reglabila produsa special de Showa avand diametrul cartusului de 45 mm si o cursa marita cu 22 mm ajungand astfel la 252 mm,iar suspensia spate este de asemenea complet reglabila cu o cursa maxima de 240 mm marita cu 20 mm in comparatie cu modelul anterior. Toate aceste modificari aduse suspensiei ajuta noua Africa Twin 2018 sa ramana in continuare imbatabila off road.


-Franele fata duale au discuri flotante cu diametrul de 310 mm iar discul spate are 256 mm. Pentru o eficienta maxima de franare au fost folositi etrieri fata  radiali cu 4 pistoane iar pe spate cu 1 piston ajutati de un sistem ABS cu 2 canale care poate fi decuplat numai pentru roata spate.


-Rotile raman de asemenea neschimbate : 90/90/R21 pe fata si150/70/R18 pe spate, ambele cu camera de aer dar de acesta data jantelesi spitele sunt confectionate din otel inoxidabile pentru rezistenta si durabilitate.


Greutatea cu toate plinurile facute este de 243 Kg pentru versiunea cu cutie de viteze manuala si 253 Kg pentru varianta DCT.


Consumul de combustibul ramane neschimbat: 21,7 Km/L (MT) si 21,8 Km/L (DCT) dar capacitatea rezervorul de combustibil a crescut la 24,2 L in comparatie cu 18,8 L, crescand astfel autonomia la peste 500 de Km.


-Pentru a creste confortul noului model acesta este dotat in echiparea standard cu manere incalzite, priza de 12V, un parbriz mai inalt cu 80 mm pentru o protectie sporita la vant si decoratii latereale metalice pe ambele parti ale rezervorului.


-Alta modificare importanta adusa noului model este scutul de motor mai mare si barele laterale care protejeaza carenele in cazul unei cazaturi.


-Pentru un control mai bun pe off road saua este mai inalta cu 50 mm, are un profil mai plat si pastreaza 2 trepte de reglaj : 900 mm sau 920 mm in comparatie cu 850mm si 870mm). De asemenea pozitia ghidonului a fost inaltata cu 32,5 mm si adusa mai in spate cu 5 cm iar scaritele rider-ului sunt mai late si comode.


-Sistemul de lumini este full LED, semnalizarea se auto anuleaza in functie de informatia primita de la senzorii rotilor fata si spate iar pentru prima data este prezent pe o motocicleta sistemul Emergency Stop Signal pentru semnalele spate care avertizeaza participantii din trafic aflati in spatele motocicletei sa pastreze distanta de siguranta atunci cand se franeaza intr-o situatie limita/de urgenta numai la viteze mai mari de 53 Km/h cand sunt sezizate decelerari de minim 6m/s2.


-Noul Display multifunctional afiseaza mai multe informatii utile rider-ului si anume:  treapta de viteza, modul de condus selectat, viteza, turatia, nivelul de combustibil, ABS, HSTC, ceas ,temperatura si tripuri.


-Noul esapament a fost modificat pentru a obtine un sunet mai agresiv si un raspuns mai bun al motorului in gama medie de turatie.

-Pentru a reduce suplimentar greutate cu 2,3 Kg a fost folosita o baterie Litiu Ion de ultima generatie.

118574_2018_Africa_Twin_Adventure_Sports.jpg

-Pentru noul model vor fi disponibile cutii de bagaje din aluminiu si o variata gama de accesoriirii originale Honda dupa cum urmeaza:

-cric central

-doua variante de sa joasa

-alarma

-kit proiectoare de ceata

-Schimbator de viteze pentru DCT

-scarite din cauciuc pentru pasager

-kit cutii de touring

-alarma

-rucsac de rezervor



In concluzie noul CRF1000 combina perfect performanta si controlul unei motociclete off road cu agilitatea si capabilitate de calatorie a unei motociclete sport-touring.



  damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke

 

WHEELS  

Wheels Front Wire spoke with aluminium rim

Wheels Rear Wire spoke with aluminium rim

Rim Size Front 21M/C x MT2.15

Rim Size Rear 18M/C x MT4.00

Tyres Front 90/90-21 tube type

Tyres Rear 150/70-R18 tube type

BRAKES  

ABS system type 2-Channel with rear ABS off switch

 Type Front  

310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads

 

Type Rear  

256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper

 

INSTRUMENTS & ELECTRICS  

Instruments  

Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock

 

Headlight Dual LED (1 High/1 Low)

Taillight LED

Indicators LED

 Technical Specifications

 

ENGINE

 

Type

 

Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin with 270° crank and uni-cam

 

Displacement

998cm3

Bore & Stroke

92.0 x 75.1mm

Max. Power Output

70kW/7,500rpm (95/1/EC)

Max. Torque

99Nm/6,000rpm (95/1/EC)

FUEL SYSTEM

 

Fuel Capacity

24.2 litres

Fuel consumption (WMTC mode)

MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)

DRIVETRAIN

 

Clutch

MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch

DCT: 2 Wet multiple clutches

Gearbox / Transmission Type

Constant mesh 6-speed MT / 6-speed DCT with on and off-road riding modes

Final Drive

O-ring sealed chain

FRAME

 

Type

Steel semi-double cradle type with high-tensile strength steel rear subframe

CHASSIS

 

Dimensions (L x W x H)

2,340 x 930 x 1,570mm

Wheelbase

1,580mm

Seat Height (STD position / Low position)

900/920mm

Ground Clearance

270mm

Kerb Weight

243 kg (MT), 253kg (DCT)

Turning Radius

2.6m

SUSPENSION

 

Suspension (front)

 

Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with hydraulic dial-style preload and damping (compression & rebound) adjuster, 252mm stroke, 224mm axle travel

 

Suspension (rear)

 

Monoblock cast aluminium swing arm with Pro-Link with gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke

 

WHEELS

 

Wheels Front

Wire spoke with aluminium rim

Wheels Rear

Wire spoke with aluminium rim

Rim Size Front

21M/C x MT2.15

Rim Size Rear

18M/C x MT4.00

Tyres Front

90/90-21 tube type

Tyres Rear

150/70-R18 tube type

BRAKES

 

ABS system type

2-Channel with rear ABS off switch

 Type Front

 

310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads

 

Type Rear

 

256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper

 

INSTRUMENTS & ELECTRICS

 

Instruments

 

Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock

 

Headlight

Dual LED (1 High/1 Low)

Taillight

LED

Indicators

LED



Vezi articolul integral

0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Participa la conversatie

You are posting as a guest. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Adaugă un comentariu...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Creează O Nouă...