Pregătim o nouă aventură. Revizia motocicletei

Plecăm la drum. A mai rămas o lună, zburăm odată cu Moș Crăciun, vorba unui prieten. Motocicleta mea e acum înghesuită într-un container, cu doi litri de benzină în rezervor, anvelope noi, și revizia făcută. Dar să vorbim puțin despre aceasta din urmă.
Motocicleta mea este un R1200GS 2015 și am făcut toate reviziile la service-ul BMW din București. Toate, însemnând vreo cinci. Pentru că-n aproape trei ani am strâns puțin sub 50.000 de km. Cum ultima dintre ele s-a întâmplat acum 2.000-3.000 de km, înainte de GS TT, mi-am zis că de data asta pot schimba uleiul de unul singur. In fine, nu chiar de unul singur, ci la garajul colegului Bogdănel. În filmul de mai jos schimbăm uleiul și filltrul de aer – elemente esențiale dacă ții la viața motocicletei tale.
Bun, ce folosim? Folosim ce ne spune manualul – 5W40. Nu ce găsim pe forumuri, pe grupuri de Facebook, nu ce ne spune un prieten care știe că “schimbă mai bine dacă pui altceva”.
În mod normal, schimbul de ulei se face la fiecare 10.000 de km, iar filtrul de aer se schimbă la 20.000. Într-o țară precum Germania poate că-ți permiți să stai cu un filtru de aer 20.000 de km. Dar noi trăim în România, unde-ți prăfuiești pantofii dacă faci 10 pași ca să iei pâine – așadar ar fi bine să-l verifici mai des. Dacă ieși în afara asfaltului cu prietenii, nu mai spun.
Cam asta ar fi – avem plăcuțe de frână noi, anvelope noi, revizia furcii făcută. Și softul modificat astfel încât să meargă cu benzină proastă. Dar despre astea vom vorbi în articolele viitoare.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.