Dakar 2018: Mani Gyenes se acomodează cu deșertul Atacama
Emanuel Gyenes, pilotul Autonet Motorcycle Team, angrenat în cea de-a 40-a ediție a Raliului Dakar s-a luptat cu nisipul și temperaturile ridicate ale deșertului Atacama în primele două etape. După ceva dificultăți la început, Mani a început să recupereze și se află momentan pe locul 35 în clasamentul general.

Mani în prima etapă a Raliului Dakar, pe dunele din Atacama. © RallyZone – Edoardo Bauer
#Dakar2018 a debutat sâmbătă, 6 ianuarie, cu startul oficial din capitala peruană Lima, iar prima probă specială, deși a avut doar 31 de km, a fost o “încălzire” dură. Desfășurată 100% pe nisip, pe această primă probă specială s-a dat startul în ordinea inversă a numerelor de concurs. Duminică, 7 ianuarie, a urmat prima etapă adevărată de Dakar, cu 267 km de probă specială într-o buclă în jurul orașului Pisco. Primii 40 de km au fost parcurși printr-un canion, au urmat platouri și dune foarte înalte, o reîntâlnire deloc simplă cu deșertul Atacama, cel mai arid din lume. Mani a concurat în acest deșert ultima dată în 2012 și în dune înalte nu a mai fost din 2016, când în Raliul Marocului au fost incluși câțiva km, așa că această a doua etapă din Dakar 2018 a fost o readaptare.
Inedit la această etapa, Pisco-Pisco, a fost faptul că motocicletele, care în general pornesc primele pe traseu, au luat startul după cei de la categoria Auto, iar rulatul în urmele create de mașini a îngreunat situația.
Emanuel Gyenes #28: „În prima etapă am pierdut ceva timp cu găsirea unui way point (punct GPS), dar acea primă probă specială a fost o încălzire bună. A doua probă a fost una destul de lungă, cu mult nisip, pe traseu am găsit foarte multe mașini răsturnate, împotmolite. Și noi motocicliștii am avut probleme, în unele locuri a trebuit să ieșim ca dintr-o pâlnie din dune. A fost destul de cald și din cauza aceasta nisipul a devenit și mai moale. Mă bucur că după ce s-a mai consumat din carburant și s-a mai ușurat motocicleta am reușit să depășesc destul de mult și să recuperez din pierderea de timp suferită în prima etapă. ”
Astăzi, 8 ianuarie, în cea de a treia etapă se va merge de la Pisco la San Juan de Marcona, fiind programați în total 504 km. Proba specială are 296 de km și abundă în canioane și dune, se merge într-o zonă numită Dunele Ica, loc unde se află unele dintre cele mai înalte dune de pe Terra. Mani pornește pe proba specială la ora României 13:44:00, ora locală 06:44:00.
Tot dunele rămân principala atracție și în etapa de mâine, 9 ianuarie. În bucla San Juan de Marcona se va da startul chiar de pe plajă, urmând să pornească de pe malul Oceanului Pacific câte o linie de 15 motocicliști, iar apoi se va ajunge în cea mai lungă secțiune cu dune inclusă până acum în traseul unei zile din Raliului Dakar. Din cei 330 de km ai celei de-a patra probe speciale, 100 de km vor fi doar cu dune și concurenții vor întâlni o varietate mare de tipuri de nisip și dune cu înălțimi foarte diferite.
Pentru mai multe detalii despre cum decurge aventura singurului concurent român la Dakar 2018, accesaţi pagina de Facebook a lui Mani.
Știri la zi și opinii despre Raliul Dakar, pe MotoBikes, powered by Motul.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.