Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    925
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    11.896

Emanuel Gyenes s-a intors de la Raliul Dakar 2018

Autentifica-te  
FRM

94 vizualizări

C43A3830Am avut bucuria sa il intampinam pe Emanuel Gyenes la sosirea in tara, dupa un lung drum, tocmai din Argentina si dupa doua saptamani de Raliu Dakar aproape infernale.

Cu aceasta ocazie Federația Româna de Motociclism i-a inmanat sportivului nostru o medalie aniversară, iar din partea Federatiei Internationale de Motociclism, Mani a primit o medalie de aur obtinuta in urma rezultatelor de la ISDE 2017 (Six Days Enduro).

20180122_121822Intre autografe si interviuri, Mani a avut timp sa ne povesteasca cate ceva despre ceea ce a insemnat Raliul Dakar 2018:

„Un moment greu a fost când am pierdut butonul roadbook-ului, mergeam si cand sa derulez traseul mai departe am constatat ca acestea lipseste. Am plecat mai departe si cand intr-o zona stancoasa am luat mana de pe ghidon ca sa derulez roadbook-ul, nu stiu cum, nu am vazut o piatra si m-am dat peste cap. Erau multe pietre acolo si m-am lovit destul de rau. Am fost ajutat sa ridic motocicleta si in starea aceea fiind nici nu am realizat ca toba se rupsese. Am plecat cat de repede am putut si dupa vreo 5 km am simtit ca ma loveste ceva in picior. Am iesit de pe traseu si am legat toba cat de bine am putut, am ajuns in bivuac, dar fiind ziua de maraton nu am avut asistenta tehnica. Am cerut scule si o chinga la camionul de asistenta care ne insotea pe toti motociclistii  si  am reusit sa fixez toba astfel incat sa parcurg urmatoarea etapa fara probleme.

20180123_180505In aceasta editie am simtit cu adevarat ce se spune despre Dakar, că fiecare pilot care il termina este in sine un invingator. Normal as fi vrut sa termin mai in fata in top 20, sau chiar 15, dar daca ne uitam ce concurenta a fost anul acesta eu zic ca am reusit un rezultat bun. Asta a fost a zecea editie din America de Sud, cea mai grea de departe, inainte am mai avut un Dakar foarte greu, primul meu Dakar, din 2007, cel care s-a disputat in Africa. Acela a fost greu insa pentru ca a fost primul meu Dakar, nu exista comparatie, experienta acumulata intre timp si-a spus cuvantul. Dar, cu toata aceasta experienta acumulata, Dakarul din acest an, cu traseul ales, cu probleme de navigatie, cu tot nisipul si conditiile care ne-au intampinat a fost foarte greu. Cel mai greu moment a fost cand intram in Bolivia. Afara ploua, erau 1-2 grade, eram tot ud, aveam febra si am mers asa cam 5-600 de km. Am avut mare noroc ca ziua urmatoare a fost zi de odihna, m-am dus la un hotel din La Paz si am putut in sfarsit sa ma odihnesc si sa imi revin cat sa am puterea sa continui.”

C43A3840Intrebat daca nu a fost tentat sa abandoneze, Mani a raspuns: „Când eram sus în munți, la peste 4500m altitudine si deja avusesem probleme de navigatie, mersesem prin caldurile desertului iar acum eram nevoit sa iau antibiotice pentru ca racisem, normal ca imi puneam in casca intrebarea: Ce caut eu aici si de ce am mai venit ca ma chinui? Dar cand ajungi la finis, in Cordoba, la festivitate, uiti toate greutatile care au fost.  Mai mult, acum in avion, am avut timp sa ma linistesc si sa analizez in detaliu ce s-a intamplat si imi fac deja planuri pentru Dakar 2019”

Felicitari Mani si mult succes in etapele nationale si internationale la care vei participa in 2018!!!


Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Noutatea acestui sezon care începe pe 8-9 Aprilie la Serres o reprezinta schimbarea formatului: de acum inainte se vor disputa doua curse de Campionat la fiecare intalnire, una Sambata si una Duminica, in total 10 curse!
      Taxa fixa pentru 3 zile pe circuit: 150 EUR

      Vezi programul de concurs si regulamentul particular in articol:
      http://www.frm.ro/cine-va-iesi-campion-al-romaniei-in-acest-sezon/
       
      Iar aici pagina de Facebook a cursei:
       
      https://www.facebook.com/events/620250611498064/
       

    • De Noni
      Federatia Romana de Motociclism a dat publicitatii calendarul competitional provizoriu pentru anul 2015.
       
      Sezonul va fi deschis de competitiile de hard-enduro, Cupa King of the Hill Arad, etapa la care in anul 2014 au participat aproape 300 de piloti din europa si Africa de Sud si
      Cupa Apuseni Enduro Trophy programate pentru a treia decada a lunii martie 2015.
       
      Luna aprilie ne aduce in prim plan etapele de motocros, enduro si dirt-track iar in luna mai pasionatii curselor de viteza si supermoto vor fi alaturi de favoritii lor. Din calendarul FRM nu lipsesc nici etapele de rally-raid.
       
      Desigur, avem etape in Campionatul Est European, in Campionatul Mondial dar si in Campionatul European unde etapa de la Piatra Neamt conteaza si pentru Campionatul National Individual al Romaniei, programata in perioada 26-28 iunie 2015.
       
      Cea mai grea competitie hard-enduro din lume revine la Sibiu. Red Bull Romaniacs ne va tine cu sufletul la gura intre 14-18 iulie 2015.
       
       
       
       
      Pentru a viziona calendarul competitional provizoriu 2015 va invitam sa dati click mai jos in atasament
      FRM-Calendar-provizoriu-201522-dec..pdf
    • De MOTOBOOM
      In weekend-ul viitor, 300 de sportivi sunt pregatiti sa ia startul in cea de a cincea etapa a Campionatului National de Hard Enduro. Competitia incepe vineri, 29 august cu un prolog de 10 km urmat, sambata si duminica, de un traseu total de aproximativ 180 km.

      Clubul Sportiv Ride Competition Timisoara, organizatorul evenimentului Regiment 13 Hard Enduro, a pregatit pentru aceasta ultima etapa a anului un traseu care cu siguranta va face diferenta intre primii clasati si restul plutonului.

      Se asteapta o competitie dura intre sportivii din fruntea clasamentului general la toate clasele, dificultatile anuntate in traseu putand aduce rasturnari de clasament pana in ultimile secunde ale competitiei.

      Mai jos aveti clasamentul general (top 3) dupa primele 4 etape ale sezonului 2014:

      Clasa A:

      1. KOVACS ERVIN ZSOLT - BGS MOTORSPORT BUC. - 363 p
      2. JOZSA NORBERT LEVENTE - BGS MOTORSPORT BUC. - 326 p
      3. VARGA ZSOLT(JR) - BGS MOTORSPORT BUC. - 274 p

      Clasa B:

      1. NICOLAE DANIEL - JITSU ZARNESTI - 340 p
      2. CYPRIAN ZDENEC - SLOVACIA - 330 p
      3. SARDARESCU RADU - CSU STIINTA BUC. - 292 p

      Clasa C:

      1. COSTACHE VICTOR IONUT - ADVENTURE RIDE BUC. - 233 p
      2. MARINESCU COSMIN MIHAI DUAL RACING TEAM BUC. - 221 p
      3. BARTALESI LUCA - DUAL RACING TEAM BUC. - 166 p


      Sursa
×