Teste MotoGP Sepang: Vinales și Rossi, cei mai rapizi în ziua a doua
Maverick Vinales a fost cel mai rapid dintre piloții clasei regină a Motomondialului prezenți la Sepang pentru prima sesiune de teste oficiale din 2018. Spaniolul a fost urmat foarte îndeaproape de Valentino Rossi, care a stabilit un timp la doar 0,035 secunde de referința coechipierului său.

Vinales încercând noile apendice aerodinamice. „Le vom folosi la unele circuite,” a declarat spaniolul. Maverick a fost foarte rapid atât ca ritm de cursă, cât și ca tur sec de pistă.
Cu aproximativ 30 de minute rămase din sesiunea de teste, Johann Zarco stabilea cel mai bun timp, arătând că a găsit soluția pe care o căuta ieri. Francezul spunea că este foarte mulțumit de felul în care modelul Yamaha M1 2017 se comportă de-a lungul unei simulări de cursă și de felul în care se conservă pneul spate, deși tocmai asta era problema pe care o reclamau Vinales și Rossi anul trecut. Zarco mai spunea că singura problemă pe care o vedea, deocamdată, era soluția pentru un timp foarte bun pe turul sec de pistă, ceva ce nu reușise ieri.
Se pare, însă, că în ultima jumătate de oră mai mulți piloți s-au „încordat” și au ieșit pe pneuri proaspete, în căutarea unui timp de top. Astfel, Zarco a fost depășit, pe rând, de Jack Miller, Jorge Lorenzo, Cal Crutchlow, Valentino Rossi și de Maverick Vinales. Marc Marquez, care, cu doar o oră înainte de finalul zilei, era pe primul loc, a fost retrogradat până pe 7. Campionul en-titre pusese și el gume soft noi spre final, dar a căzut înainte să poată stabili un timp mai bun.

Și Honda a încercat noul carenaj aerodinamic cu aspect destul de radical. Acesta a fost aprobat de comisia tehnică.
Astfel, se confirmă verdictul pozitiv al piloților Yamaha cu privire la noua M1, înrudită mai degrabă cu modelul 2016 decât cu cel de anul trecut, care le provocase atâtea probleme. Ieri, Vinales a parcurs nu mai puțin de 72 de ture și, deși cel mai rapid tur al său a fost suficient doar pentru poziția a 13-a, spaniolul era foarte încântat de felul în care noul prototip din Iwata conserva pneurile. Vinales a avut cea mai rapidă simulare de cursă, cu șase tururi sub 2:01, multe dintre ele legate, în condițiile în care niciun alt pilot nu a avut mai mult de trei astfel de tururi rapide.
Tot astăzi, comisia tehnică a confirmat faptul că noile carenaje aerodinamice de la Yamaha și de la Honda sunt conforme cu regulamentul. E clar că mai multe sprâncene vor fi ridicate prin padoc, căci foarte multe echipe concurente i-au acuzat pe cei de la Yamaha că nu joacă corect, apendicele aerodinamice de anul trecut fiind, practic, niște aripioare și ieșind destul de mult din conturul motocicletei. Cele de anul acesta au o formă foarte similară și mulți se așteptau să fie respinse de comisia tehnică. Se pare, însă, că Yamaha a lucrat în litera regulamentului, chiar dacă nu în spiritul lui. Deja ne putem aștepta la o cursă a înarmării aerodinamice, pe măsură ce din ce în ce mai multe echipe vor fi tentate să realizeze carenaje la limita regulilor.
Astăzi, piloții au avut parte de o zi uscată aproape în întregime, căci umezeala a afectat asfaltul de la Sepang doar în primele ore ale dimineții, după ploaia de noaptea trecută. Sesiunea a mers fără mari incidente, în afară de un steag roșu provocat de o căzătură destul de zdravănă a lui Pol Espargaro, care a fost dus la centrul medical, unde s-a constatat că nu are nicio problemă serioasă. Și Andrea Iannone a avut probleme, dar de alt gen, motorul motocicletei Suzuki a italianului cedând în mod spectaculos, cu flăcări pe evacuare, în prima jumătate a zilei.
Dintre debutanți, Franco Morbidelli a făcut cei mai importanți pași înainte astăzi. Italianul de la Marc VDS a căzut de două ori, dar și-a îmbunătățit timpul cu aproape o secundă, ajungând primul clasat dintre debutanți în a doua zi. Timpii au progresat destul de mult în general, astfel că azi 12 piloți au coborât cel puțin o dată sub bariera de 2:00.
Iată timpii de azi:
Poz | Nr | Pilot | Moto | Timp | Dif | Anterior |
1 | 25 | Maverick Viñales | Yamaha M1 | 1:59.355 | ||
2 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:59.390 | 0.035 | 0.035 |
3 | 35 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:59.443 | 0.088 | 0.053 |
4 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati GP18 | 1:59.498 | 0.143 | 0.055 |
5 | 43 | Jack Miller | Ducati GP17 | 1:59.509 | 0.154 | 0.011 |
6 | 5 | Johann Zarco | Yamaha M1 | 1:59.702 | 0.347 | 0.193 |
7 | 93 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:59.730 | 0.375 | 0.028 |
8 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati GP18 | 1:59.732 | 0.377 | 0.002 |
9 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati GP18 | 1:59.747 | 0.392 | 0.015 |
10 | 29 | Andrea Iannone | Suzuki GSX-RR | 1:59.917 | 0.562 | 0.170 |
11 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:59.925 | 0.570 | 0.008 |
12 | 26 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | 1:59.999 | 0.644 | 0.074 |
13 | 42 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 2:00.042 | 0.687 | 0.043 |
14 | 44 | Pol Espargaro | KTM RC16 | 2:00.262 | 0.907 | 0.220 |
15 | 53 | Tito Rabat | Ducati GP17 | 2:00.506 | 1.151 | 0.244 |
16 | 38 | Bradley Smith | KTM RC16 | 2:00.520 | 1.165 | 0.014 |
17 | 21 | Franco Morbidelli | Honda RC213V | 2:00.662 | 1.307 | 0.142 |
18 | 36 | Mika Kallio | KTM RC16 | 2:00.701 | 1.346 | 0.039 |
19 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati GP17 | 2:00.728 | 1.373 | 0.027 |
20 | 17 | Karel Abraham | Ducati GP16 | 2:00.914 | 1.559 | 0.186 |
21 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda RC213V | 2:00.952 | 1.597 | 0.038 |
22 | 50 | Sylvain Guintoli | Suzuki GSX-RR | 2:01.392 | 2.037 | 0.440 |
23 | 45 | Scott Redding | Aprilia RS-GP | 2:01.456 | 2.101 | 0.064 |
24 | 33 | Kohta Nozane | Yamaha M1 | 2:01.480 | 2.125 | 0.024 |
25 | 68 | Yonny Hernandez | Yamaha M1 | 2:01.554 | 2.199 | 0.074 |
26 | 10 | Xavier Simeon | Ducati GP16 | 2:01.689 | 2.334 | 0.135 |
27 | 12 | Tom Luthi | Honda RC213V | 2:01.810 | 2.455 | 0.121 |
28 | 32 | Katsuyuki Nakasuga | Yamaha M1 | 2:02.573 | 3.218 | 0.763 |
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.