Mergi la conţinut
  • postări
    331
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    19.829

Vânzări moto 2017. Cine-a pierdut, cine-a câștigat

Autentifica-te  
pemotoare.ro

292 vizualizări

A sosit vremea ca producătorii de motociclete din lume să-și facă calculele și să se declare lideri ori să recunoască c-au pierdut – sau ceva la mijloc. Iată cum s-au descurcat companiile moto din afara Japoniei in 2017. 

KTM Industries AG – creștere de 17% în 2017, cu un record de 238,334 unități vândute

Austriecii rămân numărul unu în Europa când vine vorba de motociclete vândute și înregistrează aș șaptelea an de creștere consecutivă, cu record în materie de venituri și profit.

KTM-Logo-800x450.png

Din datele financiare anunțate pe 29 ianuarie reiese o creștere cu 14% a cifrei de afaceri  față de 2016 – 1,5 miliarde de euro, și un EBIT (profit inainte de plata dobanzilor si impozitului) cu 8% mai mare – 132,5 milioane de euro în ultimele 12 luni, față de 122,3 milioane în 2016. Profitul net înainte de plata taxelor a crescut la 117 milioane, de la 108,9 cât se înregistra anul trecut.

Compania declară vânzări de 238.334 unități KTM și Husqvarna în 2017 – o creștere cu 17% față de 2016, datorată nu doar motocicletelor construite în Austria, ci și modelelor de mică capacitate făcute în India alături de Bajaj Auto, care a vândut 35,000 de motociclete KTM în 2017, pe lângă exportul de piese necesare asamblării către alte fabrici, precum cele din Malaezia și Brazilia.

Bugetul de dezvoltare KTM pentru 2017 a fost de 92 de milioane de euro, iar producătorul de suspensii WP a fost complet integrat în KTM AG.

Ținta KTM: 360,000 de motociclete vândute anual, până în 2021 și 400,000 în 2022. Asta și datorită exinderii către China – KTM a semnat un contract anul trecut cu partenerul său CFMoto.

KTM-Factory-800x450.jpeg

BMW Motorrad – al șaptelea an de vânzări record 

BMW Motorrad a anunțat o creștere cu 13,2% în 2017 – 164,153 de motociclete vândute (față de 145,032), datorită creșterilor puternice din Europa și Asia. Așadar, BMW este din ce în ce mai aproape de obiectivul propus: 200,000 de motociclete pe an în 2020.

BMW-Motorrad-800x600.png

Cea mai mare piață BMW este Germania – 26.664 motociclete vândute în 2017 (creștere de 7,1%). Totodată, cea mai mare creștere pentru BMW a fost înregistrată în Europa – 15% față de 2016. Cele mai multe motoiclete BMW s-au vândut în Franța (16.607 – creștere de 24%), urmată de Italia (14,430 – 17,3%), Spania (11,193 – 17,6%) și UK (9,550 – creștere de 8,7%).

BMW R1200GS și GS Adventure s-au vândut în peste 50,000 de unități în 2017 – un record istoric. De altfel, 86.000 dintre motocicletele vândute au motor boxer. Platforma S (patru cilindri în linie) s-a vândut în 21,752 exemplare, în timp ce noile motociclete sub 500 cmc – G310R și G310GS au avut, de asemenea, un debut puternic – 11,595 de unități vândute.

BMW n-a stat rău nici la motocicletele cu șase cilindri în linie – 6,719 exemplare vândute.

BMW-Factory-800x534.jpeg

Piaggio – creștere de 12,4% în Q3 2017

Grupul Piaggio n-a publicat încă raportul pentru 2017, dar vânzările din al treilea trimestru arată un trend pozitiv pentru specialistul în scutere din Italia.

Piaggio-Logo-600x600.png

Cifra de afaceri a crescut cu 2,5%, la 1,141 miliarde (în primele nouă luni din 2017), iar profitul net a fost de 25,1 milioane (creștere de 31,2%) cu vânzări de 426,700 de vehicule față de 411,700 în primele nouă luni din 2016. Piaggio ajunge la o cotă de 15,2% din piața scuterelor.

Investițiile Piaggio au fost de 55,6 milioane de euro, dintre care 35,2 s-au dus în R&D.

Piaggio deține și 20% din piața scuterelor în America de Nord, iar debutul pe piața din India (Aprilia SR150 și Vespa) este unul promițător.

Pe de altă parte, când vine vorba de sectorul moto cifrele nu sunt de lăudat, chiar dacă Piaggio afirmă că Aprilia a înregistrat creșteri de vânzări datorită Tuono V4, Shiver 900 și Dorsoduro 900.

Vespa-Factory-800x534.jpeg

Triumph – cele mai bune vânzări din ultimii 30 de ani

Triumph anunță cu o creștere cu 22% a cifrei de afaceri – 498,5 milioane de lire în 2017, cu un profit net înaintea taxelor de 8,1 milioane – creștere de 46%. Totul datorită unei creșteri substanțiale a vânzărilor – de la 56.254 la 63.404 unități, dintre care cele mai multe (86.1%) au plecat în afara UK.

Triumph-Logo-800x364.jpeg

În R&D s-au băgat 29,2 milioane de lire, iar Triumph a lansat cinci modele noi în ultimele 12 luni –  765 Street Triple, Bonneville Bobber Black, Bonneville Speedmaster, Tiger 800 și Tiger 1200, iar noua versiune Speed Triple va ajunge în curând în showroom-uri.

Totodată, participarea în clasa Moto2 cu propulsorul de 765 cmc cu trei cilindri în linie nu poate să sune decât bine pentru Triumph.

Triumh-factory-800x531.jpeg

Ducati bate pasul pe loc – 55,817 de motociclete vândute în 2017

Ducati a avut o creștere modestă în acest an – 420 de unități în plus față de 2016.

Cei de la Ducati spun că fiecare model a jucat un rol important în vânzări, menționând Multistrada 950, care a avut un debut bun. Totodată, gama Monster este destul de populară, dar și noul Supersport. Mai mult, toate cele 500 de exemplare exclusiviste Ducati Superleggera – 80,000 de euro – au fost vândute încă înainte de-a intra în producție. Seria Scrambler rămâne, de asemenea, o componentă importantă – în 2017 au fost livrate 14,061 motociclete.

Ducati s-a vândut bine în Italia – creștere de 12% – 8,806 unități, iar altă creștere importantă a fost înregistrată în Spania – 28,3%.  De fapt, în Europa Ducati a crescu cu 4%. Problema a fost America, unde s-au vândut cu 1,3% mai puține motociclete – 8,898. În Asia, italienii au vândut 5,805 unități, iar China a crescut cu 31%, datorită dublării numărului de dealeri.

Ducati privește cu încredere spre 2018, datorită modelului Panigale V4 – cea mai mare investiție în R&D pe care firma italiană a făcut-o într-un singur produs, dar și datorită noilor Scrambler 1100, 1260 Mulistrada, 821 Monster și 959 Panigale Corse.

Ducati-Factory-800x532.jpeg

Harley-Davidson închide două fabrici. Scădere de 11,1% a vânzărilor în Q4 – US

Prima măsură după rezultatele financiare dezamăgitoare din 2017 este închiderea a două dintre capacitățile de producție (500 de locuri de muncă) și investiția în motocicletele electrice. Harley-Davidson închide fabrica din Kansas – 800 de locuri de muncă. 400 dintre angajații din Kansas vor fi mutați la uzina din York, Pennsylvania. Totodată, americani renunță la producția de roți de aliaj din Adelaide, Shout Australia – alte 100 de locuri de muncă pierdute.

Harley-Davidson-Logo-800x528.png

Profitul net al Harley-Davidson a scăzut cu 82% în ultimult trimestru, la 8,3 milioane de dolari. Prețul unei acțiuni a fost de 5 cenți față de 27 de cenți în anul anterior, chiar dacă cifra de afaceri a crescut și chiar dacă livrările din Q4 au crescut cu 11,3% – 47.198 de motociclete vândute.

Vânzările pe piața globală au crescut cu 6,7% față de 2016 și au ajuns la 242.788 unități. Cea mai mare scădere a fost acasă – 8,5%.

Nici pentru 2018 nu se anunță vremuri prea bune – Harley-Davidson se așteaptă la noi scăderi.

Americanii au anunțat că vor face pasul decisiv în domeniul motocicletelor electrice și că în următoarele 18 luni vom a vea un Harley-Davidson electric în showromm-uri. Pe lângă motorul electric, Harley-Davidson mizează pe atragerea tinerilor și pe deschiderea de dealeri noi în afara Statelor Unite. – în 2017 au apărut 57 de dealeri noi. Harley se așteaptă ca peste 10 ani să vândă mai bine de 50% în afara granițelor.

Harley-Davidson-Engine-800x473.jpeg


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      Ce anvelope să aleg pentru noul sezon? E o întrebare ce nu va dispărea niciodată de pe buzele unui motociclist. Noi le-am încercat pe cele mai populare, în timpul călătoriilor și testelor pe care le-am făcut. Iată lista și observațiile noastre. 
      Ca idee, vom împărți anvelopele pentru motociclete adventure în trei categorii: anvelope de stradă – 90% on-road (Michelin Anakee 3, Metzeler Tourance Next, Pirelli Scorpion Trail), anvelope de stradă cu un profil mai agresiv – 80% on road (Michelin Anakee Adventure, Continental TKC 80), anvelope dual sport (Continental TKC 80, Michelin Anakee Wild, Metzeler Karoo 3) și anvelope dual sport cu viață lungă (Mitas E-07, Heidenau K60 Scout). 

      Observațiile noastre, în filmul de mai jos. Abonați-vă la canalul nostru YouTube pentru filme similare. 
      [embedded content] Exemplarele din această filmare au fost oferite de anvelopemoto.eu. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Rev’it! Defender Pro GTX e fix genul meu de costum moto: tehnc și versatil. Îl port de o jumătate de an la toate turele cu motociclet adventure, dar aventura de pe “Drumul Oaselor” este cea care m-a făcut să-i testez limitele: zile de ploaie, frig, noroaie. Căci pe vreme caldă mi-era clar c-o să fie bun la cât de mari sunt aerisirile. 
      După un an cu Clover Crossover, am tecut la Rev’it! Defender Pro GTX. Tot de la Motor-Team, importatorul celor două branduri în România. Cele două costume sunt cam la fel, de la straturi la construcție și culori, dar la o privire mai atentă vei observa că Rev’it! folosește materiale mai bune. Dar asta vine cu un preț.

      Defender Pro GTX e format dintr-un strat exterior solid și o membrană Gore-Tex. Fără membrană termică – lucru care pe mine nu mă deranjează. Ba dimpotrivă, prefer un strat termic de la un magazin de munte. Pentru zilele friguroase, de exemplu, am o bluză Mammut, iar în combinația de trei straturi (geacă, Gore-Tex, termic) și bluză de corp pot merge și la 2-3 grade fără să-mi fie frig cu acest costum. Aici se vede diferența față de Clover – la aceleași temperaturi, în aceeași configurație, îmi era frig. 
      Jacket Defender Pro GTX
      Alte observații: 
      îmi plac fermoarele mari și solide pe care le pot apuca cu mănuși.  aerisirile sunt foarte bine poziționate și te ventilezi fără probleme.  pantalonii vin in trei lungimi: short, medium, long. Am luat short și sunt cam scurți. De aici înainte voi merge pe medium.  a rămas într-o formă surprinzător de bună după noroaiele și uzura din Siberia Mai pun odată fotografia ca să vedeți în ce hal arăt
      Pe ploaie – cât e Gore-Tex-ul de eficient?
      M-am tot gândit când îmi făceam bagajul dacă e cazul să-mi mai iau costumul de ploaie sau nu. Vorba aia, scrie Gore-Tex din cap până-n picioare, e iulie-august, iar Scutariu zice că nu l-a plouat deloc anul trecut. “Hai că nu-l mai iau, ține la 1-2 ploi”. La 1-2 zile ar fi ținut, dar vreo 1.500 de km m-a plouat în continuu, cam de la granița cu Ucraina până la Moscova. Apoi am avut multe zile cu soare, dar fix când aveam nevoie mai mare de vreme bună (adică pe Drumul Oaselor) a început să mă plouă din nou – și-a ținut-o așa timp de patru zile, când ploaie măruntă, de noiembrie, când torențială, cu 6-7 grade în termometru. Frig și noroi – aproape 2.000 de km de noroi. 
      Ce-am învățat din treaba asta? Oricât ar fi Gore-Tex-ul de Gore-Tex (notă: costumul ăsta n-are Gore-Tex laminat – se spune că-i mai eficient), oricât ar fi el de garantat să țină la ploaie, după o vreme te uzi. Eu m-am udat prima oară în zona mâinilor, până la coate – acolo am niște fermoare pentru ventilație. Apoi au mai urmat alte puncte “strategice”. La fel am pățin și cu Dainese D-Explore-R Gore-Tex. 
      Totuși, nu mi-a fost frig. Odată pus stratul termic, chiar dacă simțeam umezeală, a fost bine.
      Din fericire, n-am avut nicio căzătură mai serioasă ca să-i testez rezistența la abraziune și protecțiile, dar sunt sigur că m-ar fi protejat foarte bine. 
      Prețul: 656 € – geaca, 456 € – pantalonii. Nu-i puțin, dar e un costum cu care mergi câteva sezoane, fie vară, fie iarnă, fără bătăi de cap.  
      Defender Pro GTX nu va ieși din scenă așa de repede, dar va fi acompaniat de Ridge Gore Tex – tot de la Rev’it! – Gore-Tex laminat, un look minimalist, un costum pe care-l voi folosi mai degrabă la turele pe asfalt. Sunt tare curios să văd, printre altele, care e diferența între Gore-Tex-ul laminat și membrana separată și cum e să-l porți în zile călduroase.
      Jacket Ridge GTX
      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Am pus mâna pe unele dintre cele mai bune căști de adventure de pe piață. E posibil să fi ratat câteva, dar am vrut ca acest material să se bazeze în primul rând pe experiența personală. Trei dintre căștile prezentate sunt căștile pe care le-am purtat până acum, în diversele teste și călătorii: Arai Tour X4, Schubert E1 și Shark Explore-R. Celelalte două pe care le-am adus în discuție sunt Shoei Hornet X2 și Klim Krios. 
      Dar să-ncepem cu începutul: cea mai bună cască e cea care-ți vine perfect. Uită de culori, materiale, caracteristici – în primul rând trebuie să ți se potrivească pe forma capului. Doar atunci îți va oferi protecție și confort la nivelul la care a fost proiectată. Deci, înainte de-a cumpăra, trebuie să probezi foarte atent și să fii sigur că ți se potrivește. Și-acum să-ncepem, în ordine cronologică. 

      Shark Explore-R:  e prima cască adventure și e, de fapt, o cască integrală cu cioc. E o Vision R (cască de touring), căreia poți să-i dai jos viziera și să-i pui ochelari și cozoroc. Ce-mi place: este comodă, te izolează bine termic și fonic și e foarte versatilă: are un windstopper în gulerul detașabil, ochelari de soare rabatabili și poate fi purtată în trei moduri. Ce nu-mi place: nu e bine-ventilată pentru off-road, ochelarii integrati sunt de proastă calitate, iar atunci când pui ochelarii de enduro, câmpul vizual se îngustează foarte mult. Importatorul Shark în România este Motor-Team.

      Schuberth E1: e casca pe care-am folosit-o cel mai mult în călătoriile mele. La fel ca Shark, este o cască de touring, cu cozoroc. De fapt, este un C3 Pro. Ce-mi place: probabil cel mai plăcut interior folosit vreodată la o cască – arată la fel de bine după foarte multe spălări și este comfortabil. Ochelarii de soare sunt de bună-calitate, iar gulerul este făcut dintr-un material foarte rezistent – o poți lăsa oriunde. Este silentioasă. Este o cască de touring veritabilă. Ce nu-mi place: nu e suficient de bine ventilată, pinlock-ul este de proastă calitate, la fel si vizierele sau mecanismul de blocare a vizierei. Mecanismul de glisare a ochelarilor s-a stricat. Se simte grea pe cap. Am cumpărat-o de la United Motors. 

      Arai Tour X4: am cumpărat-o recent și am reușit s-o port doar două zile până la data redactării acestui articol. De aceea nu am foarte multe de spus despre ea. Îmi place că se simte foarte ușoară pe cap, că e bine-ventilată, îmi place calitatea materialelor. Ce nu-mi place, până acum: sistemul de schimbare a vizierei e greoi. Importatorul Arai în România e Dual Motors. 

      Mai multe detalii și informații despre aceste căști, în filmul de mai jos. Poate fi urmărit aici sau pe canalul de YouTube. 
      [embedded content]
      Shoei Hornet X2 – din păcate, nu pot purta Shoei. Sau, cel puțin, n-am putut purta niciunul dintre modelele încercate – nu se potrivesc cu forma capului meu. Dar posesorul acestei căști mi-a spus că e foarte mulțumit de ea și că este cea mai confortabilă cască pe care-a purtat-o până acum. Și-l cred pe cuvânt. Casca pe care-o vedeti in video este de la Motor-Team. 

      Klim Krios – e o cască foarte ușoară, cea mai ușoară din acest grup și este construită din carbon. Totodată, este foarte ventilată – așa de ventilată că nu poți închide priza de aer din bărbie. Probabil că nu este foarte plăcut iarna, dar cei de la Klim au lansat Krios Pro, care va ajunge în scurt timp și în România. Krios Pro vine cu mai multe update-uri, printre care și un sistem de închidere a aerisirii frontale. Importatorul Klim în România este Motor Inn. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Ai un superbike și vrei să intri pe circuit? Atunci ai nevoie de o cască de top. Am dat o tură pe la magazinele moto și am strâns cele mai bune căști de pe piață: AGV Pista, AGV Corsa, Schuberth SR2, Arai RX-7V, Shoei X-Spirit III, Bell Race Star, X-Lite X803. Ei bine, ce alegem? 
      Și, mai mult, cu ce e specială o cască de curse și cu ce e diferită față de una de stradă? De ce nu e bine să folosești așa ceva pe o motocicletă naked, oricât ai fi de tentant. Cum se probează? Ce caracteristici trebuie să aibă o cască de calitate? În acest film am încercat să vă răspundem la cât mai multe întrebări. 

      Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube, unde vă invităm să vă abonați. 
      [embedded content]
      Unde găsești căștile din video: Arai (Dual Motors), Shoei (mymoto, MotorTeam), Schuberth & AGV (United Motors), X-Lite (mymoto). Cât despre Bell Race Star, am împrumutat-o de la un prieten. 
      Sursa
    • De pemotoare.ro
      America de Sud, Nordkapp, GS TT, o căzătură și o mulțime de teste. Zile de vară cu 45 de grade, zile reci cu 3 grade, ploi, vânt. Costumul meu de adventure Clover Crossover 3 le-a văzut pe toate. Iată cum am trecut prin ele și ce-am învățat despre el în tot acest timp.
      Este un costum foarte bine ventilat – patru orificii de ventilație generoase pe piept, două guri de aer pe brațe, spate detașabil. Pantalonii au, la fel, câte două orificii de ventilație pentru fiecare picior. Este excelent pentru clima din România, cu veri toride. Iar când vine frigul, pui stratul de ploaie, stratul termic, și ai rezolvat-o. E potrivit pentru motociclete adventure, cu parbriz mare. Pentru că parbrizul nu te lasă să te ventilezi, pe timpul verii, și ai nevoie de guri de aerisire generoase. Și același parbriz + deflectoare de vânt și alte elemente de carenaj te ajută pe timp de iarnă. Drumul spre Nordkapp
      E un costum de vreme caldă, așadar dacă ești friguros e posibil să tremuri puțin când temperatura coboară sub 10 grade. Chiar și după ce ai pus toate straturile, tot mai simți nevoia de ceva. Este ușor. Spre deosebire de costumele foarte tehnice, cu tot felul de protecții și prețuri mari, pe care le simți ca și cum ai purta o armură medievală, Cloverul ăsta e ca un fulg. Nu-l simți. Și-s tare încântat de asta în zilele de vară. Te protejează. Chiar dacă n-are protecții grele, ține bine la trânte. Am căzut destul de urât în Peru și m-am dus târâș, pe asfalt. Zone de impact: șold, genunchi, antebraț. Nicio vânataie, doar o ușoară durere de genunchi. Cred că s-a deplasat putin protecția la piciorul stâng, un lucru frecvent la costumele din material textil Stratul de ploaie cu care e dotată geaca e extraodinar – cel mai bun de până acum. Ține și de frig – te protejează de vânt și partea tare e că poți să-l pui pe deaspura, ca pe o geacă de ploaie normală. Ceea ce ajută foarte mult, pentru că, după ce s-a oprit ploaia, îl dai jos și rămâi cu costumul uscat. L-am purtat doar pe deasupra. Cu stratul de ploaie la GS TT
      Stratul de ploaie cu care sunt dotați pantalonii nu e chiar așa de grozav. Nu e suficient de respirabil pentru gusturile mele E un costum accesibil. Prețul de listă de 525 de euro pentru geacă la Motor-Team este foarte bun. Până la urmă, e un costum cu trei straturi, pe care-l poți purta tot anul. Iar într-o lume în care echipamentul moto poate costa mai mult ca o motocicletă second hand, e foarte bine. Dar prețul ăsta mic se reflectă în materiale – nu-s neapărat proaste, dar nu se compară cu cele pe care le vei găsi pe un costum mai scump – Rev’it Defender Pro Gore-Tex, de exemplu. De aceea ți-e frig când e frig și membrana de la pantaloni nu te lasă să respiri cum trebuie. Totodată, mai apare o ață rătăcită pe la vreo cusătură și alte astfel de scăpări inofensive. Îi poți pune și airbag. N-am încercat Ingenios construit din punct de vedere al aerisirilor – ai foarte multe posibilități de configurare Raportul calitate-preț este unul bun. Așadar, dacă vrei un costum versatil, cu precădere pentru zile calde, dar pe care să-l poți folosi tot timpul anului și dacă nu vrei să cheltuiești o avere, te poți baza pe Crossover. Îl găsești la Motor-Team.

      Sursa
×