Mergi la conţinut
  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Trebuie să știți că pentru 2019 Cupa Națională Enduro este cu adevărat un “big deal”. Organizatorii au pregătit pentru noi nu mai puțin de 7 concursuri, iar acum fac eforturi mari să găsească sponsori pentru a le putea organiza în condiții civilizate.
      Odată cu noul sezon al Cupei, a fost lansat și un nou website al seriei de evenimente Cnenduro.ro, unde te poți înscrie și afla toate informațiile despre etape. Anul acesta vom avea 6 etape în CNE începând cu 11 mai și încheind cu 13 octombrie, plus un Campionat Național desfășurat pe 24 și 25 august. Deci în total 7 concursuri.

      În total, CN Enduro 2019 plus Campionatul Național Enduro însumează 205 km de concurs, 36 probe speciale, 73 km de probe speciale, 8 zile de concurs și 9.514 m diferență de nivel!
      Taxa de participare la o etapă de Cupă sau la Campionat, este de 100 lei. Dacă însă te înscrii la toate cele 7 concursuri (CNE + CN) taxa totală de participare este de doar 600 lei la care primești gratuit și tricoul oficial CNE 2019. Înscrierea se face foarte ușor, direct de pe site-ul CNE, plata taxei de participare făcându-se online, tot de acolo.

      La CNE2019 avem 8 categorii oficiale de concurs:
      Feminin FRC 15-18 ani locul 1,2,3 19+ ani locul 1,2,3 Masculin FRC 15-18 ani locul 1,2,3 19-29 ani locul 1,2,3 30-39 ani locul 1,2,3 40+ ani locul 1,2,3 HOBBY Feminin locul 1,2,3 Masculin locul 1,2,3 Pentru a participa la categoriile Feminin și Masculin CNE este nevoie de achiziționarea unei licențe FRC care se face tot de pe site-ul CNE. Licența include și asigurarea de accident la concurs, valabilă pe 1 an. Valoarea licenței cu asigurare inclusă este:
      150 lei pentru sportivi amatori și Master 200 lei pentru Cadeți și Juniori 250 lei pentru U23 și Elite. Pentru a participa la categoriile FRC Feminin și Masculin este nevoie și de adevarința medicală care atestă faptul că persoana este aptă pentru activități sportive. Pentru categoria Hobby nu este nevoie de licență FRC însă pentru a fi acceptat la start tot este nevoie de asigurare pentru accident plus adeverința medicală. Pentru polița de asigurare inclusă în licența FRC, găsești aici detalii despre condiții, valori despăgubire și riscuri acoperite.

      Prima etapă din CNE 2019 este Mehedinți Enduro și are loc pe 11 și 12 mai – pe 11 antrenamente, iar pe 12 concursul. Locația de start este Schitul Topolnitei, la 17 km de Drobeta-Turnu Severin.
      Pentru a-ți veni în ajutorul alegerii corecte a categoriei la care vrei să concurezi iată răspunsurile la câteva întrebări pe care le-am primit la redacție:
      Asigurarea venită odată cu achiziționarea licenței, este valabilă doar pentru concursurile din CNE sau din calendarul FRC?
      Asigurarea primită este valabilă pentru orice concurs ce are loc pe teritoriul României. Ba mai mult, este valabilă inclusiv dacă te accidentezi la antrenamente sau la o simplă plimbare cu bicicleta, în parc, la munte sau la mare. E nevoie de cumpărare licență pentru cursele CNE sau pot participa și fără?
      Poți participa și fără însă doar la categoria Hobby. La ce folosește licența CNE practic? În afară de asigurarea primită?
      Licența îți dă dreptul să participi în cadrul categoriilor oficiale de vârstă CNE. Doar aici se acordă puncte în funcție de poziția ta în clasament. Lupta cea mare la CNE este pentru puncte. De ce ai participa la altă categorie decât Hobby, unde nu ai nevoie de licență?
      Dacă vrei să participi alaturi de concurenți din aceeași categorie de vârstă atunci nu participi la Hobby. De asemenea seria de curse enduro din România se bazează pe acumulara de puncte. Câștigătorul seriei este cel și cea care a acumulat cele mai multe puncte la final de sezon. La Hobby nu primești puncte. La final premierea se face în bani: locurile 1, 2 și 3 la fiecare categorie. Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Cu ocazia cursei Parix-Roubaix de anul acesta, Pinarello a luat suspensia electronica eDSS ce a introdus-o pe Dogma K8s și a adus-o la un alt nivel, noua cursieră având și suspensia HiRide inclusă în furcă. În total, noua Pinarello Dogma FS primește suspensie DSAS față și spate sub forma primului sistem de suspensie completă controlată electronic pentru cursiere. TEoretic, aceasta se activează când e nevoie și se blochează singură pe asfalt bun. Team Sky s-a ocupat de testele noii Dogma FS și a folosit-o pentru prima dată pe piatra cubică brutală din cursa spre Roubaix.
      Sunt 4 ani de când Pinarello au lansat prima lor versiune de cursieră cu suspensie spate Dogma K8s. După doi ani ei au introdus sistemul HiRide eDSS cu control electronic pe spate, însă anul acesta ei au introdus și furca cu suspensie controlată electronic de DSAS (Dogma Smart Adaptive System), acesta controlând acum electronic ambele suspensii. Sistemul e disponibil pentru toată lumea pe noua Dogma FS.
      Aceasta nu e prima cursieră full suspension care a participat la cursa spre Roubaix, dar este prima care are suspensie controlată electronic automat, asigurându-le celor de la Sky mereu amortizarea necesară, pe baza unor date de la mai mulți senzori plasați pe cadru și furcă.
      Fausto Pinarello crede despre noua Dogma FS că e combinația perfectă între cel mai bun cadru de cursieră de pe piață la ora actuală și cea mai avansată tehnologie electronică montată pe o bicicletă.
      Ideea din spatele modelului Dogma full suspension e clară, să mențină caracteristicile de top ale modelului Pinarello pe secțiunile cu drum lin și să aducă confortul și controlul necesar pe bucățile pavate. Cicliștii vor fi astfel mai puțin obosiți, vor avea control mai bun pe bucățile tehnice și nu vor avea nevoie să se gândească să închidă sau să deschidă suspensia în timpul cursei.
      Noua Dogma FS poate fi controlată atât manual de ciclistul care poate deschide sau închide suspensia cât și automat.
      Noua cursieră full suspension folosește o furcă aproape identică cu modelul HiRide de anul trecut. În mod ciudat, Pinarello și Team Sky au decis să rămână la frânele pe jantă pentru moment. Pinarello spune că furca cu o suspensie cu cursa de 20 mm are un rake mai mic ce permite o funcționare mai bună. Cadrul a avut nevoie de un headtube mai lat și mai scurt pentru a putea primi suspensia electronică și a fost întărit pentru a face față încărcării suplimentare, folosind un rulment de 1.25 inch în partea superioară și de 1.5 inch în cea inferioară.
      Furca DSAS se bazează pe un arc metalic intern și pe un amortizor hidraulic controlat electronic ce poate să treacă aproape instantaneu din faza blocată în cea complet deschisă, comandat de procesorul sistemului pe baza datelor de la senzori.
      Chainstay-urile și seatstay-urile flexibile s-au păstrat de la K10 și permit amortizorului spate HiRide să ofere 10 mm de cursă. Amortizorul e bazat pe un elastomer intern și de un sistem de amortizare electro-hidraulic ce poate fi la rândul său închis sau deschis extrem de repede.
      Pachetul Smart Battery Pack din seattube are rolul și de procesor, folosind datele de la accelerometrele și giroscoapele interne ca intrare la algoritmii proprii. Astfel procesorul identifică și reacționează la diverse condiții de drum, luând în considerare și viteza, deschizând și închizând independent fiecare suspensie după cum e nevoie.
      O interfață cu utilizatorul cu indicatoare cu LED permite ciclistului să schimbe între modul manual și automat pentru a putea bloca sau debloca suspensia și manual, sau chiar să schimbe pragul la care se activează automat suspensia.
      Suspensia HiRide include și un modul de comunicare pe Bluetooth LE și ANT+ ce permite controlul și monitorizarea suspensiei dintr-o aplicație de smartphone. Datele colectate pot fi analizate, reglajele pot fi ajustate iar sistemul se poate conecta chiar și la un computer Garmin unde cu ajutorul unei aplicații se pot primi informații și da comenzi de bază.
      Noua Dogma FS rămâne momentan la frânele direct mount pe jantă, deși mai mult ca sigur e în dezvoltare o versiune cu frâne pe disc. Cadrul folosește carbon T1100 Toraya cu țesătură Pinarello 1K Dream Carbon și rășini Nanoalloy. Cadrul păstrează formele curbe și tuburile asimetrice clasice Pinarello, cu forme de tranziție aero în zona suspensiei din furcă. Furca Onda are același stil curbat Pinarello precum și azul QR și capegele aero ForkFlap.
      Cablurile Dogma FS sunt rutate intern iar un port mare E-link de pe downtube permite accesul la unitățile de control Di2 și DSAS, monoblocul e filetat italian iar tija de șa e aero, cu o prindere cu 3 șuruburi orientate în spate TripleForce. Cadrul acceptă două suporturi de bidon, cel de pe downtube având două poziții posibile, pentru a putea optimiza aerodinamica în cazul în care se merge cu un singur bidon.
      Noul model full suspension este disponibil în doar 4 mărimi de cadru – 53, 55, 56 și 57.5 cm și are spațiu pentru anvelope de 28 mm. Nu există informații despre preț, însă bicicleta este aprobată UCI și apare în colecția 2019 Pinarello și poate fi comandată de la distribuitori.
      Pinarello spune că noul sistem electronic DSAS de pe Dogma FS e capabil să absoarbă în medie 42% din vibrațiile ce provin de la suprafața de rulare, având ca efect o îmbunătățire directă a confortului, tracțiunii și controlului. Dacă companii ca Specialized au evitat să adopte suspensii convenționale în modelele lor de endurance datorită pierderii eficienței bicicletei, sistemul automat DSAS permite suspensiei să fie activă doar când sunt detectate impacturi, asemănător cu sistemele de pe MTB-urile Lapierre E:i sau ca noul Fox Live Valve.
      Aceste îmbunătățiri îi dau teoretic modelului Dogma FS un avantaj de aproximativ 15 secunde pe porțiunea de 2 km Carrefour de Arbre din cursa spre Roubaix, constatare făcută în urma testelor comparative cu o bicicletă de șosea rigidă.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Un mic dispozitiv ieftin numit Lubri Disc promite să simplifice întreținerea lanțului eliminând murdăria rămasă după aplciarea uleiului și făcând ca uleiul să fie pus cât trebuie și unde trebuie, făcând economii mari la cantitatea folosită. Uleiurile, în special cele subțiri, se aplică cu pierderi mari și implicit cu murdărirea zonei.
      [embedded content]
      Acest mic disc promite să rezolve problema aplicării uleiului. Discul este proiectul celor de la Flectr, cunoscuți și pentru o serie de elemente reflectorizante interesante pentru roți.
      Lubri Disc e un produs simplu ce are scopul de a aplica uleiul mai precis pe lanț fără să se piardă din ulei dar și fără să rămână zone neacoperite.
      Între două discuri din plastic se află o rotiță de ungere poroasă ce păstrează în interior uleiul. Cele două discuri se desfac simplu, fiind prinse între ele cu un magnet puternic, după care se saturează aplicatorul cu 30 ml din uleiul preferat. Apoi Lubri Disc se ține între degete și se apasă pe lanț în timp ce se pedalează invers. Se execută o trecere completă deasupra lanțului și una sub el, lucru ce lubrifiază perfect lanțul, fără reziduuri.
      Flectr spune că rotița microporoasă aplicatoare se rotește liber în interior și ia forma lanțului, transferând uleiul eficient în toate zonele. Nu există pierderi de ulei și foarte puțin ajunge pe plăcile exterioare, așa că se face o economie considerabilă de ulei. Flectr spune că această economie poate fi de până la 90% fără nicio pierdere în eficiență.
      Acest lucru e în mod evident excelent pentru mediu, deoarece majoritatea uleiurilor nu sunt foarte ecologice. În plus, mai puține pierderi de ulei înseamnă economii financiare și mai puțină mizerie adunată pe lanț. Rotița aplicatoare se poate înlocui, fiind disponibilă ca și consumabilă, fiind în același timp biodegradabilă.
      Modelele Lubri Disc au 40 g, 65 mm diametru și vin într-o cutie din metal ce păstrează mâinile curate și evită evaporarea uleiului. Magnetul puternic face simplă și recuperarea dispozitivului dintr-o ladă de scule sau păstrarea sa pe perete.
      Flectr lansează Lubri Disc pe Kickstarter unde poate fi precomandat simplu la 19 Euro sau împreună cu un ulei bio producție proprie la 25 Euro. Transportul mai costă încă 7 Euro suplimentar iar livrările sunt programate începând cu august 2019.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații și imagini de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Lopar, 11 Aprilie 2019
      Pe ploioasa insula Rab, Cehii sunt cei care triumfă.

      Poze uluitoare din Lopar împânzesc internetul, arătând cicliștii în încercarea lor de a cuceri a doua etapă din Mitas 4 Islands, pe insula Rab. “Startul de pe feribot este unic in lume! Am fost comisar internațional timp de 15 ani, dar nu am mai văzut niciodată așa ceva. Mitas 4 Islands are un număr impresionant de participanți de tot globul și are o organizare excelentă.” spune Armando Esteves, comisar UCI, cunoscut drept părintele mountain bikeului in Portugalia.
      Armando EstevesCehii de la Team Mitas CZE au acum două victorii de etapă, prologul și etapa a doua. Iată ce au avut de spus: “Am avut o zi foarte grea azi. Condițiile au fost asemănătoare cu cele de anul trecut, poate a fost mai ușor la început pentru că nu a plouat, dar mai târziu, când a început să plouă, a fost foarte greu. Aceasta este a treia participare a mea la Mitas 4 Islands. Acum doi ani, echipa noastră a terminat pe locul doi în clasamentul general, anul trecut am câștigat, iar acum așteptăm să vedem ce se va întâmpla. Nimic nu este sigur pentru că în acest an competiția este foarte puternică, dar și norocul are un rol.”
      Filip Adel and Jan ŠkarnitzlÎn competiția fetelor această etapă a avut la start numai 8 din cele 9 echipe înscrise, una dintre participante suferind o ruptură de claviculă în prima etapă. Fetele de la Focus Rapiro Racing – KMC au reușit să urce pe prima treaptă a podiumului și azi, în ciuda unor probleme destul de mari într-o zonă noroioasă, unde au pierdut mai bine de 20 de minute.
      La categoriile Mix, Master și Grand Master câștigătorii au fost Keindl Sport, Orbea Factory Team și Keindl Sport – Bike & Ski.

      Cei mai mulți concurenți consideră etapa de pe insula Rab ca fiind cea mai interesantă. Traseul este unul rapid cu multe secțiuni variate. După startul de pe feribot, concurenții trec pe rând prin zone stâncoase, păduri și deșerturi, numai pentru a ajunge la poarta de finish plasată pe frumoasa plajă din Lopar.
      Osor, 12 Aprilie 2019
      Concurenții continuă să înfrunte vremea potrivnică și pe insula Cres. Doar cei mai puternici au reușit să iasă învingători în cea de-a treia etapă a Mitas 4 Islands. Vântul puternic venit dinspre nord-est a încetinit feribotul către Merag, punând și mai multă presiune atât pe organizatori cât și pe concurenți înainte de start.
      Primii care au trecut linia de finish în Osor au fost Vitalo Future Cycling din Cehia. Lupta dintre cele două echipe cehe va fi foarte strânsă în ultima etapă, dar mai sunt și alte echipe care se pot lupta pentru podium.

      La feminin echipa Focus Rapiro Racing – KMC formată din nemțoaica Cecile Trommer și olandeza Karen Brower, își adaugă în palmares a treia victorie.
      Cemile Trommer and Karen Brouwer“Cursa este destul de grea. Este provocatoare din punct de vedere tehnic, cu multe urcări abrupte și teren dificil, dar organizarea și condițiile sunt grozave, de nota 10 aș zice. Ne place să ne dăm cu bicicletele pe aceste insule, dar este și o plăcere să interacționăm cu oamenii de aici, care sunt foarte plăcuți și primitori. Ne antrenăm în cadrul unui club de 10 ani, iar de 5 ani ne ocupăm în principal de mountain bike. Acest sport crește tot mai mult și devine popular și în rândul femeilor. Noi credem că acest sport este la fel de potrivit pentru femei cât și pentru bărbați și nu există nici un impediment pentru care femeile să nu îl practice.” spun cele două.
      O echipă cu rezultate la fel de bune, dar la categoria Master, este Orbea Factory Team, formată din Tomi Misser și Daniel Ruano, din Spania.
      Daniel Ruano and Tomi Misser“Acestea sunt adevărate trasee de MTB și asta este ceea ce îmi place mie! Este prima dată când venim în Croația, dar suntem încântați și sperăm ca mai mulți oameni din Spania și America de Sud vor veni anul viitor la această cursă. Pot să compar acest concurs cu unele la care am participat în Statele Unite sau în Canada.” spune Tomi Misser.
      Vești bune pentru fanii din Croația, a treia etapă a fost câștigată la categoria Mix de echipa Croată Keindl Sport, formată din Pavao Roset și Andreea Kirsic. Roset participă în acest an pentru a cincea oară la această cursă, iar împreună ca echipă sunt la a treia prezentă.
      Andrea Kiršić and Pavao Roset“Drumurile forestiere deschise au fost cea mai dificilă parte pentru noi azi. Vântul puternic a fost o problemă mare pentru că amândoi suntem ușori și preferăm urcările. Am reușit să ne păstrăm avansul obținut pe urcări și în acest fel am reușit să câștigăm. Acum urmează etapa de pe insula Losinj, care chiar dacă este mai scurtă este destul de grea.
      În categoria Grand Master câștigători sunt cei din echipa germano-slovacă Keindl Sport-Bike & Ski.
      La sfârșitul zilei cuncurenții au plecat de pe Cres pe Losinj unde se va desfășura ultima etapă.
      Mali Losinj, 13 Aprilie 2019
      Tensiunea a fost mare la linia de finish din Mali Losinj la finalul celei dea patra etape a Mitas 4 Islands. Cu numai câteva sute de metri rămase din traseu, era clar faptul că numai câteva zecimi de secundă vor decide câștigătorii etapei și numai câteva secunde, câștigătorii categoriei masculin.
      Aceștia din urmă au fost Filip Adel si Jan Skarnitzl de la Team Mitas CZE 1.
      “Cursa a fost într-adevăr nebună! A fost o atmosferă încordată până în ultimul moment, iar câștigătorii au fost deciși la numai câteva secunde. Am avut niște probleme tehnice pe traseu, care ne-au încetinit mult, așa că azi am terminat pe locul 6. Uitându-ne pe clasamentul final am văzut că am terminat la numai un minut în fața compatrioților de la Vitalo Future Cycling team.” a spus Filip Adel, care a fost pe acest podium și anul trecut.
      Final Awards Ceremony The ManEchipa lui are acum două victorii și un loc 2 la acest concurs, iar organizatorii se așteaptă ca el să aibă un rezultat bun anul viitor la Jocurile Olimpice.
      “Având în vedere că această cursă este o cursă UCI S1 și aduce câștigătorilor puncte importante pentru calificarea la Jocurile Olimpice, anul viitor vom fi bucuroși să îi încurajăm pe sportivii care au înfruntat această cursă.” spune Igor Lončarić Rulj, directorul cursei.
      Norocul nu a fost de partea celor de la Orbea Factory team pe insula Josinj. După ce si-au câștigat categoria timp de mai multe zile, Daniel Ruan a rupt lanțul în ultima etapă, iar partenerul lui a fost nevoit să îl împingă până la linia de sosire. În acest fel echipa ungară Speed-Way, formată din Szilard Buruczki și Zoltan Zoka-Ujhelyi, a fost prima care a trecut linia de finish, dar spaniolii au încheiat competiția pe primul loc după cele 5 zile. Cei doi au sărbătorit victoria sărind în apa înghețată a mării. Deși atât temperatura apei cât și cea de afară erau de 14 grade, sportivii uzi și-au continuat activitățile ca și cum ar fi fost o zi fierbinte de vară.

      Și la categoria Mix cursa a fost interesantă. Victoria de etapă a fost a echipei slovene Tancacoaching-energijateam.com 1, formată din Mitja Tancik și Vita Movrin, pe când cei mai buni din toate aceste zile au fost croații Keindl Sport, cu Pavao Roset și Andrea Kiršić.
      Dominând clar categoria, fetele de la Focus Rapiro Racing – KMC au câștigat și ultima etapă. Iar același lucru s-a întâmplat și la categoria Grand Master pentru echipa Keindl Sport-Bike & Ski.
      Final Awards Ceremony The WomanOrganizatorii sunt încântați să vadă că pe lângă concurenții dedicați, care vin la fiecare ediție, concursul reușește să atragă sportivi noi în fiecare an, chiar și din țări precum Canada sau Noua Zeelandă.

      Pentru organizatori, sfârșitul acestei ediții aduce doar o scurtă pauză. După aceasta, ei se vor apuca deja de pregătirile pentru următoarea ediție, căutând trasee noi și făcând tot posibilul ca participanții să aibă o cursă reușită anul viitor.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Zerode sunt cunoscuți pentru modelul lor de enduro Taniwha, construit cu cutia de viteze internă Pinion. Pentru 2020 aceștia vor oferi o opțiune de echipare a modelului cu o transmisie silențioasă și fără întreținere ce folosește sistemul cu curea Gates Carbon, o variantă fiind prezentată la Sea Otter 2019.
      Zerode e o companie din Noua Zeelandă iar produsele lor sunt orientate spre performanță și folosesc de multe ori componente non-standard pentru transmisie. Modelele existente Taniwha și Taniwha Trail folosesc cutia de viteze integrată Pinion pentru a reduce cheltuielile de întreținere și pentru a redistribui greutatea în centrul bicicletei, în comparație cu transmisia clasică externă.
      Pentu 2020 ei duc acest lucru un pas mai departe și adaugă opțiunea unei transmisii cu curea Gates Carbon Drive. Acest fapt unic permite obținerea de performanțe de top cu întreținere mult redusă.
      Sistemul prezentt are încă un sistem de întindere a curelei pre-producție ce va fi probabil asortat cu culoarea bicicletei la varianta finală.
      Zerode folosește o cutie de viteze integrată Pinion cu 12 trepte ce oferă o gamă largă de raoparte fără a avea componente expuse la exterior.
      Nu a fost anunțatăo dată a lansării sau un preț oficial, însă e de așteptat ca prețul să fie un pic mai mare decât cel al echipării standard, care costă 5000$ în varianta cadru cu cutie de viteze și de la 6500$ în sus pentru bicicleta complet echipată.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
×