Mergi la conţinut

Freerider

Autentifica-te  
  • postări
    3.063
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    68.531

Mitas 4 Islands 2018, etapa 4

Autentifica-te  
freeriderro

31 vizualizări

Ultima etapă a maratonului mtb Mitas 4 Islands din Croația a fost cea mai scurtă. Pe hârtie părea și cea mai ușoară, doar 40 km și 975 m diferență de nivel. Nici graficul nu trăda ce urma să se întâmple mai târziu. Aveai practic două urcări mari în primii 20 km și apoi urcări și coborâri aparent mici, pentru restul.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-1.jpg?x2067foto Mitas 4 Islands 2018

Cine credea însă că va fi ușor s-a înșelat amarnic. Organizatorul a spus că dintre cele 4, aceasta este și cea mai tehnică etapă. Iar când spui „tehnic” la Mitas 4 Islands, spui poteci înguste, la vale, dar și la deal, încadrate de ziduri din piatră, pline de pietre, stâncă, trepte naturale și orice îți mai imaginezi. Când nu erau poteci, erau forestiere, dar la fel de înclinate și la fel de pline de bolovani. Nici nu știi pe care era mai dificil de mers. Cert a fost însă că peste tot era nevoie să iei decizii după decizii, și să alegi trasa corectă, într-o fracțiune de secundă, la viteză cât mai mare.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-4.jpg?x2067foto Mitas 4 Islands 2018

Echipa UCI formată din Bogdan Duca și Marton Blazso, n-a avut noroc nici astăzi. Bogdan a făcut la un moment dat pană și a durat foarte mult până când a reușit să o repare. Din această cauză ei au terminat etapa pe locul 31 la Masculin.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-02.jpg?x206

Puțin mai jos, pe 34, au terminat Duță Ionel și Vlad Urzică. „A fost așa cum ne așteptam: scurt, tare și greu. Dar și frumos. Părerea noastră, că a fost cea mai tehnică etapă, dar și cu cel mai bun “flow””, spune Duță Ionel pe pagina sa de Facebook.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-01.jpg?x206

La Feminin Suzi Hilbert și partenera sa de echipă Veronika Cseh, s-au descurcat foarte bine. Au terminat cele patru etape pe locul 4 la General Categorie și pe 55 la General. A fost o cursă intensă și pentru ele, cu „ups and lows” dacă ne gândim la ghinionul din prima etapă. Mobilizându-se însă pentru restul etapelor, ele au reușit să recupereze admirabil.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-04.jpg?x206

Din România au participat în total 9 echipe: Bikemag-Vee Tires cu Bogdan Duca și Marton Blazso la UCI Masculin, ZuZuTiTi Team cu Vlad Urzică și Duță Ionel la Masculin, Velox Cycling Team cu Lucian Neaga și Paul Sebastian Muntean la Masculin, BikeXpert-NoMad cu Iancu Valentin și Ion Mihai la Masculin, Hubgets.com-Spitzer Romania cu Adrian Brătucu și Victor Serbu la Masculin, Velopower cu Mihai Popescu și Nicușor Poiană la Masculin, NoMad-Alpinbike cu Suzi Hilbert și Veronika Cseh la Feminin, San Marco cu Sorin Simu și Ovidiu Dănciuț la Masters și echipa noastră Freerider Cycling Team formată din Dan Mazilu și Eduard Oprea, tot la Masters.

Pentru cel mai puțin notabil rezultat dintre echipele românești participante trebuie să mulțumim chiar echipei noastre, Dan și Eduard terminând Mitas 4 Islands 2018 pe locul 45 la General Categorie. „Deși nu pare un rezultat relevant, suntem satisfăcuți de realizare”, spune Dan. „Noi suntem aici să arătăm că aproape oricine poate termina un astfel de concurs, mai greu. Suntem obișnuiți cu evenimentele de la noi, de-o zi, și ni se pare că ceva mai lung este de neabordat.

mitas-4-islands-2018-etapa-4-03.jpg?x206

În jumătate de săptămână în Croația am concentrat practic o lună de concursuri din România. Am dovedit că și cineva cu alte priorități, cum ar fi familia și jobul, cu un antrenament printre picături și fără o strategie de echipă în timpul concursului, poate face față unui maraton mtb pe etape. E drept că mai puține etape în comparație cu marile și cunoscutele maratoane mtb din lume, dar totuși nu e puțin să pedalezi aproape de maximum tău patru zile la rând. Se poate face, și vă recomandăm să veniți”, încheie Dan.

Maratonul mtb cu patru etape Mitas 4 Islands din Croația, are loc în fiecare an la început de sezon. Particularitatea principală a acestui concurs este terenul pe care se „aleargă”. 90% din poteci și forestiere sunt stâncoase și bolovănoase, dar nu ca la noi cu piatră stabila ci cu balast similar, dar mai mare ca dimensiuni, cu piatra pe care o vezi la calea ferată. Fiecare etapă este extrem de tehnică și devine din ce în ce mai dificil de parcurs pe măsura ce crești viteza și oboseala.

Iar asta nu este tot. Și la deal este la fel. Deși urcările sunt gândite să fie mai ușoare, de foarte multe ori pedalezi pe aceeași piatră instabilă care nu oferă aderență mai deloc. Pe de altă parte evenimentul este un maraton mtb în toată regula. În ciuda asfaltului pe care îl mai întâlnești ocazional, peste 80% din traseu este potecă și forestier. Potecă tehnică cu viraje scurte, dese și rapide sau forestiere la fel de rapide pe care trebuie să dezici rapid ce faci ca să nu ieși în decor la fiecare viraj.

Cireașa de pe tort? Fiecare etapă are loc pe o insulă diferită din Croația. Traseul străbate terenul de-a lungul și de-a latul, dar urmărește mult și litoralul Adriaticii, traseul de concurs mergând de foarte multe ori la doar câțiva metri de mare. Este ceva deosebit care merită încercat!


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×