Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    3.391
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    149.969

Devron Urbio R6.8 (2018)

Autentifica-te  
freeriderro

129 vizualizări

Devron, producătorul nostru autohton de biciclete adevărate, ne-a surprins plăcut acum 2 ani când a lansat prima cursieră. Iată că timpul a trecut și acum avem niște modele de șosea chiar interesante, printre care și acest Urbio R6.8 cu care Devron încearcă să se alinieze tendințelor mondiale în domeniul cursierelor. Astfel, noul model a fost dotat cu frâne pe disc, ax thru la ambele roți, cabluri rutate intern și piese de cea mai bună calitate. Mai mult, pe planșa de design scopul final a fost crearea unei biciclete sportive nu recreative. Astfel putem spune că avem prima cursieră endurance sport românească!

Pe scurt

-cursieră cu geometrie sportivă
-frâne pe disc
-preț de achiziție: 4.500 lei
-transmisie 2×11
-roți cu ax thru

devron-urbio-68-2018-1.JPG-1024x683.jpg?Cadrul/pe traseu

Unul din elementele care mi-au depășit clar așteptările la această bicicletă este cadrul! Fiind vorba de o marcă fără o istorie în ciclismul de șosea și de un model cu frâne pe disc, recunosc că m-am așteptat la un cadru mai relaxat, de anduranță, proiectat pentru începători și pentru ture lungi. Nu a fost deloc așa, cu un headtube scurt și o geometrie foarte agresivă, Urbio R6.8 este cu siguranță o cursieră din categoria Race! M-am simțit imediat în largul meu pe ea la sprinturi puternice, la urcări în picioare, totul a venit natural iar pierderile sesizate de mine în cadru au fost minime. Sincer am așteptat cu nerăbdare rezultatele de laborator și a meritat: cu o rigiditate de 118.9 Nm/grad Urbio R6.8 se bate de la egal la egal cu multe cadre de top! Bănuiala mea mi-a fost confirmată!

Greutatea cadrului este însă de 1940 g, destul de mare pentru o cursieră care se dorește de competiție, iar furca de 740 g trage și ea greu la cântar. De fapt furca este marele reproș pe care îl aduc bicicletei, fiind din aluminiu. O furcă de carbon ar fi îmbunătățit mult confortul pe asfalt altfel decât perfect! La final, trasă în jos de greutatea cadrului, bicicleta ajunge la 9.66 kg fără pedale, o valoare mare pentru o cursieră indiferent de prețul ei.

Cadrul compensează în schimb la alte aspecte! Rutarea internă ne-a surprins plăcut, până și frâna din față e rutată prin furcă! Calitatea execuției e excelentă, după cum ne-au obișnuit cei de la Devron, iar faptul că ambele roți folosesc ax thru aduce un plus mare de rigiditate laterală care se simte! Este incredibil ce diferență aduce un ax thru!

În rest avem furcă conică, monobloc filetat, două prinderi de bidon, lucruri uzuale în ziua de azi. Prinderile de etrier sunt de tip Post Mount.

Pe șosea bicicleta m-a surprins enorm! După ce am fost pe niște trasee cu cățărări grele, unde angrenajul compact cu pinioanele 11-28 sunt o combinație învechită dar sigură și eficientă, am avut plăcuta surpriză să pot să merg cu viteze foarte bune pe plat, timp de mai multe ore, fără dureri sau probleme. Am ajuns acasă după 4 ore de pedalat fără oprire și nu m-a deranjat nimic, nici măcar șaua! Chiar și anvelopele standard sunt bune, chiar dacă nu sunt cele mai bune, se pot folosi în siguranță! Doar vibrațiile transmise prin furca din aluminiu le-am resimțit neplăcut când asfaltul era de proastă calitate.

Prezentare video (testul continuă mai jos):

Echiparea

În ceea ce privește tranmisiile de cursieră, părerea mea e clară și neschimbată: Shimano 105 face legea, oferind tot ce e nevoie pentru un ciclist, chiar și de performanță, la un preț excelent! Regăsim 105 și pe această bicicletă cu tot ceea ce ne-am obișnuit de la el: funcționare ireproșabilă, confort excelent, aspect foarte elegant. Doar angrenajul este non-serie, dar este la fel cu 105 însă neinscripționat. Alegerea angrenajului compact 50/34 cu pinioane 11-28 mi se pare bună, dar mergea pusă și combinația mult mai modernă 52/36 cu 11-32, însă ar fi crescut și mai mult greutatea bicicletei.

Frânele sunt din păcate mecanice, de proveniență Shimano și când am văzut bicicleta am fost convins că vor fi punctul slab al acesteia. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut că merg cel puțin la fel de bine ca alte modele mecanice considerate de top. Predictibile, puternice și cu o modularitate bună, frânele BR-RS305 cu disc de 160/140 opresc bicicleta fără efort și în deplină siguranță!

Roțile sunt mult mai bune decât m-am așteptat. Folosind butuci Novatec și jante Mach1 specifice pentru disc, un pic profilate, acestea par ușoare, se învârt bine și sunt cât de cât aerodinamice. Dacă la multe cursiere recomandam schimbarea urgentă a roților, aici nu e cazul, acestea pot fi folosite cu încredere, inclusiv anvelopele Continental Ultra Sport II de 25 mm montate pe ele. Nu există specificat nicăieri dar mi se pare că încap și anvelope de 28 mm, dar nu mai mari.

Tija, ghidonul și pipa sunt o altă surpriză plăcută, fiind din seria Zipp Service Course, de o calitate excelentă! Chiar și șaua DDK CZ50 de la care nu m-am așteptat la mare lucru a fost bună! Un mic minus am însă pentru cuveți care după o mică ploaie pe care bicicleta a prins-o pe suportul mașinii… s-au blocat aproape total! Sunt FSA dar probabil sunt un model foarte ieftin!

Concluzie:

Gata de plat, gata de cățărări și de coborâri, Devron Urbio R6.8 este o bicicletă pregătită pentru viteză și performanță, dacă ar fi mai ușoară cu 1 kg ar fi o amenințare reală pentru multe modele de top! Cadru race de calitate, transmisie impecabilă, frâne decente, roți bune, toate ingredientele necesare unei cursiere de succes le-am bifat pe listă!

Date relevante

Greutate totală: 9.66 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.940 grame
Greutate roți*: 3.280 grame
Greutate furcă: 740 grame
Lățime ghidon: 480 mm
Lungime pipă: 100 mm
Greutate angrenaj: 820 grame (+BB 100 grame)
Rigiditate cadru: 118.9 Nm/grad
STW**: 61.2

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 9/10
La vale: 8/10

Galerie foto:


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×