Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    3.393
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    150.819

Transportul bicicletei cu avionul – prețuri și opțiuni

Autentifica-te  
freeriderro

62 vizualizări

Se pare că a venit vremea când și cicliștii români încep să scoată capul din țară, cu tot cu bicicletă. Da, se întâmpla și în trecut, dar să recunoaștem că la un nivel foarte mic. Sincer abia anul ăsta, la începutul lui 2018, Facebook-ul meu a vuit în iarnă, cu poze cu biciclete de prin țările calde, inclusiv ale mele, în timp ce în România prietenii se luptau să dea zăpada din fața casei.

Însă transportul bicicletei cu avionul este o problemă delicată. Majoritatea dintre noi, mai ales cei care „se dau peste cap” să-și continue antrenamentele și iarna, țin la bicicletele lor mai mult decât mojoritatea. Sunt în general biciclete performante, ușoare și scumpe pe care nu-ți permiți să le strici.

cyclingweekly-com.jpg?x20673sursa foto: cyclingweekly.com

Din acest motiv unii preferă să închirieze bicicleta la destinație. Această variantă este bună dacă nu stai mult în locația respectivă întrucât prețul închirierii poate fi egal cu cel al transportului bicicletei cu avionul. Avantajul este că nu mai riști ca bicicleta să fie deteriorată la transport. Dezavantajul este că nu te dai pe bicicleta ta. Chiar dacă mărimea cadrului este corectă, poziția și geometria pot varia mult față de cea cu care ești tu obișnuit.

Pe de altă parte, transportul bicicletei cu avionul înseamnă costuri suplimentare de bilet, cutie de transport și temutul risc de deteriorare. Dar dacă la destinație stai suficient de mult, spre exemplu într-un cantonament de două săptămâni, costurile transportului bicicletei sunt amortizate. Avantajul transportului bicicletei cu avionul este că ai la destinație bicicleta ta, pe care o cunoști și pe care îți poti face corect și eficient antrenamentul.

La finalul articolului vei găsi și o listă cu prețurile solicitate suplimentar pentru transportul bicicletei. (Prețuri valabile la data de 30 martie 2018)

Pentru a afla însă cum stau lucrurile cu adevărat, am luat legătura cu reprezentanții companiei Wizz Air, pentru a ne povesti care este procedura la ei.

Transportul bicicletei cu avionul se poate face în trei moduri:

  • Într-o cutie normală de carton, cea în care vin bicicletele noi demontate;
  • Într-o incintă tip „soft case”;
  • Într-o incintă tip „hard case”.

Din experiența noastră anterioară, nu recomandăm pentru transport  soft case. Preferabil hard case, în cel mai rău caz cutii de carton. În cutia de carton, respectiv în incinta hard case, bicicleta trebuie să fie demontată într-o oarecare măsură: pedalele scoase, ghidonul demontat și întors, anvelopele dezumflate. Unele cutii permit transportul bicicletei cu ghdonul nedemontat, în special dacă e cursieră. În plus, presiune din roți trebuie scăzută cam la 75% pentru a se evita orice posibil risc. Așa cum spuneam la început, este încă rar să-i vezi pe ai noștri cu bicicleta în avion.

sacredrides-com.jpg?x20673sursa foto: sacredrides.com

„La Wizz Air nu e nevoie de nicio notificare sau aprobare din partea companiei pentru transportul bicicletelor, trebuie doar ca pasagerii să achiziționeze  serviciul «Sporting equipment» și să respecte regulile. Coletul care conține bicicleta este procesat printr-un  filtru special de bagaje agabaritice”, declară reprezentanții companiei.

În funcție de reglementările aeroportui, cel care duce coletul la acest filtru este fie pasagerul, fie compania de handling. La fel și la sosire, se va prelua de la un punct special. În functie de aeroport,  e posibil ca pasagerul să trebuiască să asiste la controlul de Securitate și eventual să deschidă cutia / ambalajul pentru verificări. Aceste instrucțiuni vor fi primite la ghișeul de check-in.

Recomandarea noastră este ca persoanele care transportă biciclete să ia în considerare o oră suplimentară pentru aceste proceduri. Uneori, e posibil să meargă foarte repede, dar procesul se poate prelungi în funcție de situație. Cel mai sigur, vă sfătuim să sosiți  cu 3 ore înainte de zbor pentru a sta liniștiți.

reddit-com.jpg?x20673sursa foto: reddit.com

Iată care sunt costurile transportului bicicletei cu avionul, la cele mai uzuale linii aeriene:

  • Wizz Air – 30 eur / drum (60 eur dus-întors) cu pachetul „Sporting equipment”. Greutate maximă 32 kg;  dimensiuni maxime 171 x 149 x 119 cm. Cu mențiunea că prețul de mai sus este valabil dacă achizitionați serviciul online sau prin call centre. La aeroport, chiar înainte de îmbarcare, costul este de 60 euro per zbor/per pasager/per bagaj.
  • Tarom – 50 eur, 100 eur, 200 eur / drum, în funcție de destinație și continent;
  • Blue Air – 25 eur / drum (pentru România și Europa);
  • Ryanair – 60 eur / drum (plata online), 75 eur / drum (plata la aeroport);
  • Lufthansa – 50 eur / drum (în Europa), 100 eur / drum (alt continent);
  • Turkish Airlines – gratuit în perioada: 1 noiembrie – 30 aprilie pentru zborurile spre Gazipaşa și Antalya și în perioada 1 aprilie – 31 octombrie pentru zborurile spre Kayseri și Nevsehir. În restul perioadelor costă 30 eur / drum pentru Europa și 60 eur / drum pentru SUA, Canada, Africa de Sud;
  • Austrian Airlines – 30 eur / drum;
  • Air France – 55 eur / drum în Europa, 125 eur / drum în SUA;
  • KLM – nu se poate afla costul. Doar la ghișeul din aeroport se calculează pe loc în funcție de destinație;
  • British Airways – 70 eur / drum;
  • Iberia – 75 eur / drum.

Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×