Mergi la conţinut
  • postări
    425
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    32.649

Vânzările Harley-Davidson continuă să scadă în Q1 2018

Autentifica-te  
pemotoare.ro

135 vizualizări

Cu o piață americană în declin și cu motociclete ce nu țin pasul cu gusturile noii generații, Harley-Davidson are zile grele. După un final de 2017 greu, ce a dus la închiderea a două fabrici pentru “optimizarea producției”, rezultatele din Q1 2018 sunt la fel de pesimiste: scădere a vânzărilor cu 12% în SUA și cu 7,2% pe plan global, față  de aceeași perioadă a anului trecut. 

Iată cifrele:

Rezultate-Q1-HD.png Rezutate-q1-HD.png

De altfel, toată piața din Statele Unite a scăzut cu 11% față de Q1 2017. Dar Harley-Davidson înseamnă jumătate din această piață.

Nici estimările nu sunt pozitive: 231,000 de motociclete ce ar urma să fie livrate în 2018 față de 236,000 în 2017. Totodată, Harley-Davidson vorbeșe în continuare despre “Manufacturing Optimization” ce ar putea include alte restructurări și reducerea cheltuielilor.

Ce se întâmplă? Clienții tradiționali Harley-Davidson se pensionează, iar tinerii se îndreaptă către altceva, ca urmare a rezistenței la schimbare a brandului din Milwaukee ce n-a ținut pasul cu vremurile. În al 12-lea ceas, Harley-Davidson vorbește despre “building the next generation of riders” – niște măsuri care-ar construi o punte către noile generații:

  • Două modele speciale Iron 1200 și Forty-Eight în linia Sportster – fac parte dintr-o serie de 100 de motociclete ce-ar urma să fie lansate până în 2027. Dar așa cum ne-a obișnuit Harley-Davidson, schimbările țin mai mult de formă decât de fond.
  • Harley-Davidson Snow Hill Climb la X-Games Aspen
  • Dealeri noi în China și India
  • Petrecerea #HD115 ce are loc în Praga și în Milwaukee.
  • Investiția în Alta Motors pentru construirea motocicletelor electrice.

Pentru cei care vor să aprofundeze, rezultatele Harley-Davidson din Q1 2018 sunt online. 

Harley-01-5930-800x389.jpeg

Noile motociclete din gama Sportster


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      Nu renunț la două roți, cu una cu două. Nu e pentru că “four wheels move the body, two wheels move the soul” – am parte de suficientă spiritualitate de-a lungul anului. Motivul e unul cât se poate de pragmatic: pe două roți e mai simplu, mai ieftin, mai rapid, mai eficient. Și ce se întâmplă când vine frigul? Se spune că nu e vreme rea, ci doar echipament nepotrivit. Sau motor prost-echipat. 
      În altă ordine de idei, mi-am dotat Vespa cu Termoscud Tucano Urbano și parbriz înalt – ținuta de iarnă – și-am ieșit să-mi fac treburile în cele mai friguroase zile din această toamnă. Pentru cei nefamiliarizați, Termoscudul e acea “păturică” impermeabilă ce se prinde de carene și-ți acoperă și protejează partea de jos a corpului. De partea superioară se ocupă parbrizul și geaca de iarnă. 

      Termoscud Tucano Urbano
      Leg-coverul Tucano Urbano vine în două variante: Standard și Pro. Versiunea Pro are mai multe variante de configurare și face foarte multe lucruri, că de aceea îi spune “pro”. Dar eu am mers pe varianta standard, suficient de bună pentru ce am nevoie – 100% waterproof, cu dublură termică, cu perne de aer ca să nu fâlfâie la viteză, cu toate opțiunile care-ți vin în minte. De exemplu, ai un buzunar la îndemână unde-ți poți lăsa telefonul sau mănușile, se lungește peste șa ca să rămână uscată în zilele ploioase sau în diminețile cu rouă și poți să-l legi de gât ca să-ți protejeze pieptul. Nu cred c-o s-o fac vreodată: în cazul unei căzături, nu știu dac-aș vrea să rămân legat de scuter. Ah, și dacă iese soarele și ți-e cald, îl poți strânge. 
      Montajul durează cinci minute și, fiind model dedicat scuterului, totul vine perfect. Apropo de asta, există un Termoscud pentru cele mai multe scutere din piață, ba chiar și pentru motociclete – de exemplu, e un model dedicat pentru R1200GS. 
      L-am folosit la 4-5 grade, pe ploaie măruntă, fără să port vreun underlayer sau, pe românește, izmene. Și a funcționat de minune, din prima. Iar după vreo 15 minute, a început să fie și mai bine. Vedeți voi, Vespa asta are radiator în carena frontală, iar fantele de aerisire sunt pe lateral. Termoscudul le acoperă, iar aerul cald care iese de la radiator ajunge direct la picioare. Ceea ce e minunat. E ca și cum ai avea o aerotermă la picioare. Astfel, când am pus cricul și mi-am scos picioarele de sub Termoscud, mi-am dat seama cât e de frig afară. Temperatura de sub “paturica” era cu cel putin 10 grade peste temperatura de afară. 
      Nu e prima oară când merg cu așa ceva și cred că e un accesoriu pe care trebuie să-l ai. Fără doar și poate. Când ieși cu motorul, la drum lung, în zile friguroase, îți pui straturile termice. Dar e un chin să faci asta zi de zi în drumul spre birou. Cu Termoscudul, îți iei pantalonii de stradă și ajungi direct în întâlnire, fără să-ți fie frig sau să-ți murdărești pantalonii și pantofii în zilele ploioase. 
      Costă 550 de lei și îl găsești la TheBikeHub. Poate fi dotat cu sistem antifurt, iar importatorul din România oferă și asigurare timp de un an. Un Termoscud pentru R1200GS costă 200 de euro. 
      Parbriz înalt Vespa
      Pe lângă Termoscud, am schimbat parbrizul scurt cu unul înalt. Cel mai înalt. Mai înalt cu vreo patru palme decât mine, semn că poate fi folosit și de cei care au doi metri înălțime. Nu e doar înalt, este și lat – îți oferă protecție completă la trunchi și la mâini – ceva mai mare nu există. Avantajele sunt evidente: poți merge tot anul cu cască open-face și nu simți vântul indiferent de viteză. Eu l-am folosit până la 120 km/h. Dar există și câteva dezavantaje: flambează ușor – fără să fie deranjant, poți să dai cu casca în el la anumite manevre și nu vezi așa de bine când plouă și mergi cu viteză mică. E ca un parbriz de mașină la care n-ai ștergător. Și trebuie să ai grijă cum și cu ce-l ștergi, pentru că în timp se poate mătui. 
      Pentru cei deranjați de aspectele de mai sus, recomand un parbriz mediu. Pentru cei care vor protecție completă, parbrizul înalt rămâne cea mai bună opțiune. Preț parbriz înalt: 925 de lei, la TheBikeHub.
      Cu cele două accesorii voi folosi Vespa până când dă zăpada. Voi scăpa de trafic, de calvarul găsirii unui loc de parcare, și voi cheltui de două ori mai puțin cu carburantul și cu întreținerea mașinii. Așadar, cine-a zis că se închide sezonul?
      Sursa
    • De pemotoare.ro
      REV’IT! ne-a trimis un costum nou pentru sezonul 2019, ca să-l purtăm și să vă spunem cum se comportă. Iată cum începe povestea. 
      Primul meu costum REV’IT! a fost Defender Pro GTX. L-am primit de la Motor-Team și l-am purtat în toate testele de anul trecut, și în călătoria de pe Drumul Oaselor. Nu doar că a rezistat în Siberia, dar m-a ferit de frig și de ploaie, astfel încât am reușit să ajung întreg la Magadan, după zile de frig, ploaie și noroaie. Și l-am purtat în continuare, până au sosit noile costume. Acum voi trece la Offtrack, cu mențiunea că voi reveni cu mai multe impresii și despre Defender Pro Gore Tex. 

      Offtrack este un costum nou-nouț și a fost lansat toamna trecută, urmând să facă parte din colecția 2019. Este cel mai accesibil costum Rev’it! de trei sezoane, ceea ce-nseamnă că poți avea geacă și pantaloni ce-ți vor fi bune tot anul, fără să cheltuiești cât pentru o motocicletă second hand. Cât costă: geacă – 399 euro, pantaloni – 249 euro. In total, 650 de euro. Mult mai ieftin decât combo-ul Defender Pro GTX, despre care vorbeam mai devreme, care costă aproape dublu – 1.100 euro. Am luat prețurile de pe site-ul Motor-Team, dealerul Rev’it! din România. 
      De altfel, când vine vorba de preț, Rev’it! se poziționează puțin sub Clover Crossover 3, costum pe care de asemenea l-am purtat. Cloverul costă 827 euro (pantaloni + geacă). Din punct de vedere al funcționalității, nu mi se pare mai prejos, dar Clover Crossover vine cu alte avantaje: e mai ventilat și oferă o o geacă impermeabilă foarte reușită (poate fi purtată și pe sub geacă și pe deasupra ei și nu trece strop de apă prin ea). 
      Rev’it! OffTrack este un costum complet – strat exterior cu protecții solide, cu orificii de aerisire, urmat de o membrană hydratex (mai ieftină, nu la fel de respirabilă și mai puțin celebră decât GoreTex), iar apoi un strat termic. 
      Prima impresie: un costum care-și merită banii. Materialele nu-s la fel de bune ca la Defender Pro GTX, dar trebuia să se vadă undeva diferența de preț. L-am testat destul de serios la ploaie zilele trecute. Pe lângă proba din clipul de mai jos, ne-a plouat bine în comparativul adventure de clasă medie (filmul urmează să apară săptămâna asta). Au fost cam două ore prin ploaie puternică, la 7 grade si n-a intrat apa. 
      Mai jos, filmul nostru de unboxing și testul cu jetul de apă. Filmul este în limba engleză pentru că a fost publicat pe canalul DriveMag Riders, unde ne adresăm unui public internațional.
      [embedded content] Unboxing si primul duș pentru DriveMag RidersVoi folosi acest costum la mai toate filmările și aventurile din acest an și voi reveni cu alte impresii peste câteva luni. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      BikerMag.ro a devenit importator Bell Helmets în România și ne-a dat două căști la test – SRT Modular și o integrală – Star Mips. Le-am folosit deja la câteva drumuri, iar acum venim cu impresii despre prima dintre ele.   
      Bell SRT Modular a ajuns pe mâna lui Bogdănel, care mai tot timpul a mers cu căști sport. De aceea, la început, i s-a părut puțin grea. Ce-i drept, are 1730 de grame. A folosit casca în comparativul Gold Wing vs K1600GT, în comparativul mid-adventure (aflat acum în producție), dar și pe motociclete naked. Iată primele impresii.

      Interiorul este de calitate. Este plăcut la atingere și nu devine deranjant după 10 ore de purtare. Mai mult, este detașabil, iar asta înseamnă că poate fi spălat după mai multe purtări.  Sistemul de deschidere al mandibulei lucreaza foarte bine, iar butonul de deschidere este usor de apasat. Totuși, a trebuit să mă obișnuiesc sa cu sistemul de deschidere al părții frontale, întrucat este așezat imediat sub butonul care acționează priza frontală de aer. De fiecare dată când voiam să deschid casca, apăsam și butonul de la priza de aer.  Viziera – foarte ușor de manevrat din mers, cu un câmp vizual suficient de mare și o calitate optică e foarte bună. Sistemul Pinlock te ajută la zilele reci și ploioase. L-am testat deja și s-a dovedit foarte eficient Ochelarii de soare integrați sunt de calitate și ajung până deasupra nasului. N-am simțit nevoia să coboare mai jos. Port ochelari de vedere și asta mă limitează la alegerea unei căști noi. Trebuie să-mi pun mereu ochelarii după ce așez casca pe cap, dar cu Bell SRT Modular nu am întâmpinat nici o problema. A fost foarte usor să-mi montez sistemul de comunicatie Sena SMH5. În mai puțin de cinci minute am reusit sa potrivesc castile si microfonul in interiorul castii. De altfel, toate căștile Bell sunt Sena-Friendly. Nu am apucat să merg la temperaturi mari, dar ventilațiile par să facă o treabă bună. Desi este o casca modulară, nivelul de zgomot este destul de redus. Pana la 130km/h casca se simte foarte bine izolata. Aici contează foarte mult și motocicleta – cum e parbrizul, dacă provoacă sau nu turbulențe. Pe motocicletele touring n-am simțit nimic, dar pe BMW R1250R, de exemplu, am simțit ceva zgomot. Vom reveni cu detalii după ce o testăm pe mai multe motoare. La peste 100 de km/h pe naked nu-ți zboară capul în stânga sau în dreapta, deci aerodinamica este bună Pe mine mă strânge puțin interiorul, dar aici este vorba de forma capului. Pesemne că nu se potrivește perfect. Așadar, am nevoie de o pauză la câteva ore. Sunt curios dacă interiorul se va lăsa în timp. Preț: 1679 lei, la BikerMag. Revenim cu mai multe impresii, după alte câteva mii de km. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      America de Sud, Nordkapp, GS TT, o căzătură și o mulțime de teste. Zile de vară cu 45 de grade, zile reci cu 3 grade, ploi, vânt. Costumul meu de adventure Clover Crossover 3 le-a văzut pe toate. Iată cum am trecut prin ele și ce-am învățat despre el în tot acest timp.
      Este un costum foarte bine ventilat – patru orificii de ventilație generoase pe piept, două guri de aer pe brațe, spate detașabil. Pantalonii au, la fel, câte două orificii de ventilație pentru fiecare picior. Este excelent pentru clima din România, cu veri toride. Iar când vine frigul, pui stratul de ploaie, stratul termic, și ai rezolvat-o. E potrivit pentru motociclete adventure, cu parbriz mare. Pentru că parbrizul nu te lasă să te ventilezi, pe timpul verii, și ai nevoie de guri de aerisire generoase. Și același parbriz + deflectoare de vânt și alte elemente de carenaj te ajută pe timp de iarnă. Drumul spre Nordkapp

      E un costum de vreme caldă, așadar dacă ești friguros e posibil să tremuri puțin când temperatura coboară sub 10 grade. Chiar și după ce ai pus toate straturile, tot mai simți nevoia de ceva. Este ușor. Spre deosebire de costumele foarte tehnice, cu tot felul de protecții și prețuri mari, pe care le simți ca și cum ai purta o armură medievală, Cloverul ăsta e ca un fulg. Nu-l simți. Și-s tare încântat de asta în zilele de vară. Te protejează. Chiar dacă n-are protecții grele, ține bine la trânte. Am căzut destul de urât în Peru și m-am dus târâș, pe asfalt. Zone de impact: șold, genunchi, antebraț. Nicio vânataie, doar o ușoară durere de genunchi. Cred că s-a deplasat putin protecția la piciorul stâng, un lucru frecvent la costumele din material textil Stratul de ploaie cu care e dotată geaca e extraodinar – cel mai bun de până acum. Ține și de frig – te protejează de vânt și partea tare e că poți să-l pui pe deaspura, ca pe o geacă de ploaie normală. Ceea ce ajută foarte mult, pentru că, după ce s-a oprit ploaia, îl dai jos și rămâi cu costumul uscat. L-am purtat doar pe deasupra. Cu stratul de ploaie la GS TT
      Stratul de ploaie cu care sunt dotați pantalonii nu e chiar așa de grozav. Nu e suficient de respirabil pentru gusturile mele E un costum accesibil. Prețul de listă de 525 de euro pentru geacă la Motor-Team este foarte bun. Până la urmă, e un costum cu trei straturi, pe care-l poți purta tot anul. Iar într-o lume în care echipamentul moto poate costa mai mult ca o motocicletă second hand, e foarte bine. Dar prețul ăsta mic se reflectă în materiale – nu-s neapărat proaste, dar nu se compară cu cele pe care le vei găsi pe un costum mai scump – Rev’it Defender Pro Gore-Tex, de exemplu. De aceea ți-e frig când e frig și membrana de la pantaloni nu te lasă să respiri cum trebuie. Totodată, mai apare o ață rătăcită pe la vreo cusătură și alte astfel de scăpări inofensive. Îi poți pune și airbag. N-am încercat Ingenios construit din punct de vedere al aerisirilor – ai foarte multe posibilități de configurare Raportul calitate-preț este unul bun. Așadar, dacă vrei un costum versatil, cu precădere pentru zile calde, dar pe care să-l poți folosi tot timpul anului și dacă nu vrei să cheltuiești o avere, te poți baza pe Crossover. Îl găsești la Motor-Team.

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Am pus mâna pe unele dintre cele mai bune căști de adventure de pe piață. E posibil să fi ratat câteva, dar am vrut ca acest material să se bazeze în primul rând pe experiența personală. Trei dintre căștile prezentate sunt căștile pe care le-am purtat până acum, în diversele teste și călătorii: Arai Tour X4, Schubert E1 și Shark Explore-R. Celelalte două pe care le-am adus în discuție sunt Shoei Hornet X2 și Klim Krios. 
      Dar să-ncepem cu începutul: cea mai bună cască e cea care-ți vine perfect. Uită de culori, materiale, caracteristici – în primul rând trebuie să ți se potrivească pe forma capului. Doar atunci îți va oferi protecție și confort la nivelul la care a fost proiectată. Deci, înainte de-a cumpăra, trebuie să probezi foarte atent și să fii sigur că ți se potrivește. Și-acum să-ncepem, în ordine cronologică. 

      Shark Explore-R:  e prima cască adventure și e, de fapt, o cască integrală cu cioc. E o Vision R (cască de touring), căreia poți să-i dai jos viziera și să-i pui ochelari și cozoroc. Ce-mi place: este comodă, te izolează bine termic și fonic și e foarte versatilă: are un windstopper în gulerul detașabil, ochelari de soare rabatabili și poate fi purtată în trei moduri. Ce nu-mi place: nu e bine-ventilată pentru off-road, ochelarii integrati sunt de proastă calitate, iar atunci când pui ochelarii de enduro, câmpul vizual se îngustează foarte mult. Importatorul Shark în România este Motor-Team.

      Schuberth E1: e casca pe care-am folosit-o cel mai mult în călătoriile mele. La fel ca Shark, este o cască de touring, cu cozoroc. De fapt, este un C3 Pro. Ce-mi place: probabil cel mai plăcut interior folosit vreodată la o cască – arată la fel de bine după foarte multe spălări și este comfortabil. Ochelarii de soare sunt de bună-calitate, iar gulerul este făcut dintr-un material foarte rezistent – o poți lăsa oriunde. Este silentioasă. Este o cască de touring veritabilă. Ce nu-mi place: nu e suficient de bine ventilată, pinlock-ul este de proastă calitate, la fel si vizierele sau mecanismul de blocare a vizierei. Mecanismul de glisare a ochelarilor s-a stricat. Se simte grea pe cap. Am cumpărat-o de la United Motors. 

      Arai Tour X4: am cumpărat-o recent și am reușit s-o port doar două zile până la data redactării acestui articol. De aceea nu am foarte multe de spus despre ea. Îmi place că se simte foarte ușoară pe cap, că e bine-ventilată, îmi place calitatea materialelor. Ce nu-mi place, până acum: sistemul de schimbare a vizierei e greoi. Importatorul Arai în România e Dual Motors. 

      Mai multe detalii și informații despre aceste căști, în filmul de mai jos. Poate fi urmărit aici sau pe canalul de YouTube. 
      [embedded content]
      Shoei Hornet X2 – din păcate, nu pot purta Shoei. Sau, cel puțin, n-am putut purta niciunul dintre modelele încercate – nu se potrivesc cu forma capului meu. Dar posesorul acestei căști mi-a spus că e foarte mulțumit de ea și că este cea mai confortabilă cască pe care-a purtat-o până acum. Și-l cred pe cuvânt. Casca pe care-o vedeti in video este de la Motor-Team. 

      Klim Krios – e o cască foarte ușoară, cea mai ușoară din acest grup și este construită din carbon. Totodată, este foarte ventilată – așa de ventilată că nu poți închide priza de aer din bărbie. Probabil că nu este foarte plăcut iarna, dar cei de la Klim au lansat Krios Pro, care va ajunge în scurt timp și în România. Krios Pro vine cu mai multe update-uri, printre care și un sistem de închidere a aerisirii frontale. Importatorul Klim în România este Motor Inn. 

      Sursa
×