Marquez zdrobește concurența în Franța. Zarco și Dovizioso cad.
Marc Marquez și-a mărit considerabil avantajul în clasamentul general după o victorie relaxată în Marele Premiu al Franței. Ceilalți candidați la victorie au căzut în prima jumătate a cursei.
Personal, înainte de cursă, îl dădusem pe Johann Zarco drept favoritul meu la victorie. În debutul cursei, francezul părea să-mi confirme pronosticul, cu o depășire spectaculoasă la intrarea în șicana Dunlop, după un start destul de slab. Zarco a depășit trei adversari dintr-o dată și s-a plasat pe locul doi, în spatele lui Jorge Lorenzo. Apoi a reușit să rămână în grupul fruntaș, ținând ritmul impus de spaniolul de la Ducati. Dar, în turul 7, Zarco a căzut în mijlocul viraujului Garage Vert, un ac de păr prelung de dreapta. Avea să declare după cursă că a încercat să tragă prea tare ca să țină pasul cu Lorenzo, căci potențialul său real era mai degrabă unul de locul cinci în cursă. Dar, motivat fiind de mulțimea de compatrioți veniți să-l vadă, a forțat puțin peste 100% și asta l-a costat primul său abandon după o serie de 21 de curse consecutive terminate în puncte.
Înainte de abandonul lui Zarco, un alt nume răsunător a făcut în mod surprinzător cunoștință cu zonele de degajare. Andrea Dovizioso l-a depășit pe coechipierul său după primele câteva tururi și a preluat conducerea, dar, imediat după aceea, la intrarea în La Chapelle, italianul a făcut o greșeală complet necaracteristică, pierzând fața și căzând.
Jorge Lorenzo a scăzut ritmul în a doua jumătate a cursei și a fost depășit pe rând de mai mulți adversari, ajungând până pe locul șase în final, o performanță foarte slabă pentru un pilot care vrea să le demonstreze celor de la Ducati că merită păstrat. Mai ales în condițiile în care Danilo Petrucci a făcut o cursă excelentă pe Ducati-ul său, terminând pe locul doi.
Marc Marquez a scăpat în față și a profitat de combinația mediu față – hard spate în a doua jumătate a cursei, stabilind timpi rapizi unul după altul și distanțându-se ușor de Petrucci. Acesta era, la rândul său, urmărit destul de îndeaproape de Valentino Rossi, care a mers peste așteptări în cursă, având în vedere cele 44 de grade Celsius la nivelul asfaltului. Rossi n-a reușit să-l prindă pe compatriotul său și s-a văzut nevoit să se mulțumească cu ultima treaptă a podiumului, un rezultat mai mult decât decent.
Maverick Vinales a avut și un start slab și nu a reușit să meargă cât de tare ar fi trebuit în cursă, de aceea a reușit să termine doar pe 7. Jack Miller a impresionat foarte mult și el (deși nu prea s-a văzut în cursă, căci a rulat singur în mare parte a timpului), cu un loc 4, urmat de Pedrosa, care a reușit pe finalul cursei să treacă de Lorenzo.
Eroul etapei a fost Cal Crutchlow, plecat de pe 13 după un highside de proporții epocale în calificările de ieri. În cursă, britanicul tenace a reușit un ritm foarte bun și a avansat până pe locul 8.
Situația în clasamentul general este una cât se poate de tristă, din punctul de vedere al spectacolului. Și al adversarilor lui Marc Marquez. După cursa dezastroasă a unora dintre principalii contracandidați la titlu (Zarco și Dovi), campionul en-titre are un avantaj de 36 de puncte față de al doilea clasat, Maverick Vinales. Dovi este al nouălea, la 49 de puncte (!).
După aceste trei victorii consecutive, Marquez pare să-și fi început marșul inexorabil către un nou titlu. Cine-l poate opri? Mă tem că doar Providența.
Iată și clasamentul complet:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Dif. |
1 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 41’49.773 |
2 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | +2.310 |
3 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | +5.350 |
4 | 43 | Jack MILLER | Ducati | +6.314 |
5 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | +7.419 |
6 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | +10.355 |
7 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | +23.758 |
8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | +25.795 |
9 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | +26.206 |
10 | 42 | Alex RINS | Suzuki | +27.937 |
11 | 44 | Pol ESPARGARO | KTM | +32.304 |
12 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | +34.962 |
13 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | +37.881 |
14 | 38 | Bradley SMITH | KTM | +38.299 |
15 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | +41.986 |
16 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | +45.260 |
17 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | +56.872 |
18 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | +1’12.117 |
Neclasificați | ||||
45 | Scott REDDING | Aprilia | 17 Laps | |
53 | Tito RABAT | Ducati | 17 Laps | |
5 | Johann ZARCO | Yamaha | 19 Laps | |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 23 Laps | |
19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 26 Laps | |
Nu au terminat primul tur | ||||
29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 0 Lap |
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.