Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    756
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    34.616

Specificațiile noilor BMW R 1250 GS și R 1250 GS Adventure – mai multă putere, mai mult cuplu, dar și greutate mai mare

Autentifica-te  
Motobikes

103 vizualizări

BMW R 1200 GS și R 1200 GS Adventure sunt cele mai bine vândute motociclete enduro-touring din lume de mulți ani încoace. Pentru 2019, bavarezii vor să-și consolideze această poziție, dar nu vor revoluționa gama de adventure-bikes cu motor boxer, ci o vor îmbunătăți în câteva privințe. Datele tehnice ale noilor R 1250 GS/GSA au „scăpat” recent pe net. Iată ce putem deduce din specificații.

R1250GS-CG-small.jpg

Imaginea nu este reală, ci este generată pe computer de către colegii de la www.bennetts.co.uk.

Fișele tehnice care au apărut înainte de vreme pe internet confirmă că avem de-a face cu noi modele denumite R 1250 GS și R 1250 GS Adventure. Creșterea de cilindree va fi cea mai mare din ultimii 14 ani, căci motorul va ajunge de la 1.170 cmc la 1.254 cmc, un plus de 84 cmc. Dar puterea maximă nu crește spectaculos de mult, ajungând doar la 136 CP, încâ mult sub concurenții europeni, care afișează puteri între 140 și 160 CP. Dar faptul că puterea maximă este obținută la aceeași turație (7.750 rpm) indică totuși un detaliu interesant: cel mai probabil, plusul de cilindree va folosi mai mult la obținerea unei curbe de cuplu mai zdravene (nu că marele GS ar fi dus lipsă).

Din fișa tehnică divulgată din greșeală pe net nu rezultă clar dacă motorul va avea sau nu un sistem de distribuție variabilă, dar în pozele-spion apărute până acum, chiulasele motorului boxer par să arate complet diferit față de cele ale modelului actual, deci un sistem VVT, a cărui menire este să împace cât mai bine performanțele la turații joase cu cele la medii și înalte, este foarte probabil să existe pe noul R 1250 GS.

Modificările din plan tehnic nu vor fi însoțite de schimbări radicale la partea de estetică, bavarezii optând mai degrabă pentru o evoluție, în locul unei revoluții. Este de înțeles oarecum, având în vedere că GS-ul, în forma sa actuală, se bucură de un succes enorm. În acest context, schimbările radicale ar însemna un risc prea mare și complet nenecesar.

Astfel, și în planul ciclisticii, schimbările sunt minore. Ampatamentul noului GS scade cu doar 7 mm, ajungând la 1.507 mm, iar versiunea Adventure va păstra valoarea de 1.520 mm a modelului actual. Lungimea totală a motocicletei va rămâne la fel, la 2.207 mm, în timp ce varianta Adventure va fi cu 15 mm mai lungă decât cea actuală. Lățimea va rămâne neschimbată pentru ambele variante, la 895 mm pentru GS-ul „normal” și 980 mm pentru Adventure. Și din aceste cifre rezultă că motocicletele nu vor arăta complet diferit față de modelele actuale.

Un detaliu interesant este că noile modele vor fi mai silențioase decât cele actuale, cu nivelul de zgomot scăzând la 88 dB față de 92 dB. Asta înseamnă că va exista un sistem de evacuare complet nou, dar, cel mai probabil, și o mecanică mai silențioasă, GS-ul actual fiind renumit pentru gălăgia destul de mare (chiar prea mare pentru unii) pe care o produce propulsorul boxer.

Greutatea va crește cu 5 kg pentru ambele versiuni, ceea ce înseamnă că enduro-tourerele bavareze deja se pot compara cu unii dintre concurenții mai grei, față de care aveau un avantaj vizibil acum câțiva ani. Astfel, noul GS va ajunge la 249 kg cu rezervorul plin, iar modelul Adventure va avea 268 kg. De unde vor veni cele 5 kg în plus? Cel mai probabil de la sistemul de evacuare, care va fi pregătit pentru norme de poluare mai stricte, și de la sistemul de distribuție variabilă.

Vitezele maxime ale motocicletelor vor rămâne neschimbate, la 218 km/h pentru GS și 211 km/h pentru GSA, ceea ce înseamnă că raportul final al transmisiei va rămâne la fel. Asta e o veste bună, căci cuplul în plus dat de motorul mai mare și mai performant va folosi exclusiv unei accelerații îmbunătățite și nu va fi „risipit” printr-un raport de transmisie mai lung. Pe de altă parte, la drum întins, GS-ul actual stă cam turat față de concurență (și produce, prin consecință, destul de mult zgomot mecanic).

BMW va prezenta cele două versiuni de enduro-tourer cu motor boxer, plus un nou R 1250 RT, la salonul Intermot de la Koln, în octombrie.


Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×