Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    135
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    44.083


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Nu de multă vreme Specialized a lansat pantofii de șosea EXOS 99 cu o greutate de doar 99 de grame! Apoi a urmat o variantă mai rezonabilă, EXOS, de 150 de grame, ambele modele fiind bazate pe o parte superioară fabricată din fibre Dyneema care oferă suportul necesar fără să se deformeze, având practic elasticitatea zero. Greutatea redusă a acestor fibre e cea care a permis și obținerea acestor valori incredibile pe cântar pentru noii pantofi.
      Era de așteptat ca Specialized să lucreze din greu pentru a aduce aceiași tehnologie și în lumea MTB-ului, rezultatul fiind pantofii S-Works EXOS EVO.
      La fel ca modelele de șosea, noii pantofi de MTB XC sunt concepuți pentru competiții la cel mai înalt nivel. Aceștia sunt foarte ușori dar și foarte comozi. Specialized spune despre EXOS EVO că e cel mai ușor pantof de MTB pe care l-au produs vreodată, cu o greutate de doar 231 g.
      Pentru a ajunge la aceste valori, EXOS EVO împrumută elemente de la modelul de șosea EXOS cum e partea superioară din Dyneema care nu se întinde și e mai ușoară decât materialul folosit la versiunile anterioare de pantofi S-Works. Un sistem de strângere BOA Li2 montat central este răspunzător de strângerea cu reglaj micrometric. Specialized spune că a folosit și o zonă frontală reimaginată, care folosește un înveliș ce acoperă confortabil vârful pantofului și zona sa frontală, păstrând însă loc de mișcare și flexare.
      În loc de un suport de călcâi tradițional, din plastic termoformat, colecția EXOS folosește tehnologia Dyneema Cubic, regăsind acolo o cupă care e în același timp rigidă pe verticală dar și moale pentru a se mula perfect pe laba piciorului. Practic, Cubic Tech folosește un tip special de amestec de fibre Dyneema ce pot fi orientate în direcții specifice pentru a preveni elasticitatea în toate direcțiile.
      Tehnologia mai este folosită la parașutele vehiculelor spațiale și la velele pentru navele de competiție, așa că va fi capabilă să facă față celor mai puternici sprinteri din lume.
      Indiferent însă de cât de ușor e, un pantof de top trebuie să transmită perfect puterea la pedale. EXOS EVO o face folosind talpa din carbon XC FACT cu un index de rigiditate de 13.
      Chiar dacă sunt foarte ușori, aceștia sunt totuși pantofi de MTB, așa că au primit protecție suplimentară în față sub forma unei zone ranforsate la degete și zone îngroșate din cauciuc pe lateral.
      Practic, este vorba de versiunea de MTB a modelului de șosea, inclusiv prețul de 425$ fiind același. Da, nu e un preț mic, dar nici nu e mai mare decât modelul actual de top S-Works Recon MTB, față de care aceștia ar trebui să fie mai performanți.
      Informații suplimentare găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De Dementor
      Posted in Bikes, People Instagram: @bernardmascarenhas
      For Bernard Mascarenhas, riding motorcycles came as a matter of necessity. Having moved to Bangalore, with no prior riding experience and living far from college, the best means of transportation was on two wheels. Little did he know at the time that this hard introduction to motorcycles would become his ultimate passion.
      ULTIMATE DUKE RIDER Bernard Mascarenhas, India
      PC @BMascarenhas Born in Odisha, but having lived all over India and the east, Bernard was thrust into the world of motorcycles due to absolute necessity. As he tells it, he moved to Bangalore after having completed his junior college at the age of 17. Back then, he had no idea how to ride and, to be perfectly honest he says, “the traffic and roads were frightening”.
      However, due to his accommodation being far away from engineering college, options were limited. Public transport was often unreliable and was prone to getting caught in traffic. It was also expensive. His father insisted he learn to ride a two-wheeler, stressing to him that it would be the best way to get to college on time, affordably. Bernard says he clearly remembers telling his father “There is no way I will ever ride a two-wheeler in such crazy traffic!”.
      “The DUKE mentality for me implies that life is not about waiting for the storms to pass, but rather learning to ride in the rain” – Bernard Mascarenhas Fast forward a couple of months, and Barnard started riding a gearless 100cc scooter. A mere six months later, he upgraded to something a little bigger – and within no time, the motorcycling bug had bit. Hard!
      “I became hooked on two-wheelers. I kept upgrading my bikes, and kept adding to my garage”, he says.
      Bernard aboard his first KTM – a KTM 200 DUKE
      PC @BMascarenhas Bernard quickly found himself on a KTM 200 DUKE – which he later crashed, putting him and the bike out of action for a number of months. However, with the support of the local KTM dealer, they were able to rebuild the KTM 200 DUKE from scratch.
      During weekdays Bernard uses his KTM 390 DUKE to commute but on the weekend he enjoys to take it on longer rides
      PC @BMascarenhas When Bernard collected his newly ‘renovated’ steed from the dealer, he immediately left on a 2000 kilometer trip, with regular trips every weekend thereafter. Before long, the KTM 200 DUKE had 5000 kilometers on the clock – despite having just been rebuilt.
      No matter the road conditions – the KTM 390 DUKE is Bernard’s go-to ride
      PC @BMascarenhas Today his ‘go-to’ ride is his KTM 390 DUKE, which Bernard says is the perfect bike to compliment his lifestyle of commuting to work on the weekdays, going for long rides on the weekends, and getting his knee down at the track. Bernard also has a very interesting take on what the DUKE mentality means – summing it up quite well “The DUKE mentality for me implies that life is not about waiting for the storms to pass, but rather learning to ride in the rain”.
      Bernard loves to get his knee down at the track
      PC @BMascarenhas DUKE riders take challenges head on. And we’re stoked to have Bernard along on this journey to DUKEDOM.
      Meet all the winners on ktm.com and subscribe to the KTM Newsletter to never miss a competition like the ULTIMATE DUKE RIDER.
    • De freeriderro
      După o pauză serioasă de concursuri, Riders Club reîncepe activitatea în 2021! Primul concurs din seria de evenimente este Topoloveni Summer Tour. Anul acesta vom avea patru categorii la care te poți înscrie:
      Tura scurtă 20 km Tura lungă/standard 40 km e-MTB Copii De la organizator:
      Dupa o perioada in care am avut parte doar de antrenamente si curse neoficiale intre prieteni, luam startul in forta in 2021 in primul eveniment din calendarul Riders Club. Este vorba de Topoloveni Summer Tour, o competitie plina de amintiri frumoase si zeci de mii de poze adunate pe facebook, aflata la a sasea editie. Debutul inscrierilor va avea loc pe 7 iunie, iar inregistrarile se vor incheia pe 1 iulie.

      Startul evenimentul se va da, ca de obicei, din centrul orasului Topoloveni, duminica, 4 iulie, iar traseul se va intinde prin padurile si dealurile Argesului, cu o trecere spectaculoasa prin paraul Carciov, spre deliciul fotografilor :).
      La eveniment vor fi deschise atat curse Elite, cat si competitii clasice de amatori, impartite pe niveluri de dificultate. Bineinteles, nu putem sa lasam deoparte cursele special dedicate copiilor intre 5-13 ani, alaturi de insotitorii lor inscrisi in tura de Agrement. Noutatea mult asteptata este cursa E-MTB Open, masculin si feminin, care este primita de noi cu bratele deschise si unde speram sa se formeze in timp, o competitie acerba.
      La Topoloveni Summer Tour va asteptam sa incercati traseul Scurt (20 km), traseul Standard (40 km) si traseul E-MTB Open (40 km), acestea fiind adaptate indemanarii oricarui rider.
      Situatia pandemica:
      Asa cum este impus de catre autoritati in astfel de cazuri, toata lumea va trebui sa poarte masca, in zona de start/ finish. Participantii la competitie vor putea renunta la masti imediat ce vor lua startul. 
      Alegeti cursa potrivita, iar noi va asteptam la start cu multa voie buna!
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Wicked Will este cea mai polivalentă anvelopă de MTB fabricată vreodată de Schwalbe. Aceasta este perfectă pentru urcări dar oferă control excelent pe coborâri, inclusiv pe cele foarte tehnice. E ideală pentru orice utilizare, de la Downhill până la XC, fiind practic o anvelopă concepută pentru down country! Toate trei versiunile disponibile ale modelului Wicked Will sunt prezentate de rideri cunoscuți: Emily Batty, Scottie Laughland și Amoury Pierron.
      Down country este o noțiune la modă în 2021 și acoperă o gamă largă de utilizări, de la plimbări după-masă până la ture de tip TransAlp, plus tot ce e între acestea. Multe biciclete de down country au invadat poaza, majoritatea fiind modele de XC ușoare, însă orientate spre coborâre, cu cursă scurtă. Noua anvelopă de down country e rapidă, dar nu la fel de rapidă ca un model de XC pur. E agresivă, dar nu ca un model dedicat de trail. Este alegerea perfectă pentru cei ce au nevoie de aderență și tracțiune pe coborâri, dar vor ca anvelopele să fie rapide și să ruleze ușor pe urcări. Exact situația traversării munților, unde e nevoie de eficiență la urcările lungi dar fără să strice distracția pe coborâre.
      Profilul de rulare folosit la Wicked Will combină aderența modelelor de trail și DH cu înălțimea redusă a crampoanelor modelelor de XC. Acestea sunt cât se poate de joase, pentru rulaj eficient și greutate redusă. Crampoanele centrale asigură rulaj bun, cu mici rampe în zona frontală. Rampele sunt aliniate cu șanțuri pentru a exista și tracțiunea necesară. Multe tăieturi pe fiecare suprafață asigură ca fiecare zonă oricât de mică să contribuie la aderență. Crampoanele laterale provin din zona DH și oferă margini aderente lungi și stabilitate de top în viraje. În ciuda aderenței excelente, anvelopa rulează cu vibrații minime și e destul de silențioasă. Wicked Will combină viteza și aderența într-o singură anvelopă și e un nou model multi-talent, situat între Nobby Nic și Racing Ralph.
      Anvelopa nouă poate fi folosită și în combinație cu alte modele. Pe traseele de coborâre se poate combina cu un model mai agresiv în față, cum e Nobby Nic sau Magic Mary, în timp ce pentru XC poate fi folosit în combinație cu Racing Ralph în spate.
      Wicked Will a fost lansat pe piață cu trei carcase diferite: Super Race pentru viteză mare și greutate redusă, Super Ground pentru combinația ideală de greutate mică și protecție la pene și Super Trail, pentru stabilitate laterală excelentă și protecție maximă la pene.
      Pentru fiecare din aceste variante, Schwalbe a trimis un rider specializat pe traseu, pentru teste: Emily Batty, rider canadian de Cupă Mondială de XC, Scottie Laugland, fost ciclist profesionist, bike-influencer din Scoția și Amoury Pierron, rider profesionist de DH din Franța, unul dintre cei mai rapizi rideri de DH din toate timpurile. Toți au prezentat versiunea proprie într-un video publicat pe pagina Schwalbe.
      Schwalbe va prezenta publicului modelul down country Wicked Will la Cupa Mondială din iunie de la Leogang, Austria. Anvelopa face parte din colecția 2022 și va fi disponibilă la prețul de 62.90 Euro începând din primăvara 2022. Vor exista versiuni 29×2.4 cu carcase Super Race, Super Ground și Super Trail, toate folosind compusul Addix Speedgrip.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Din 2014 am lucrat pe coaching MTB într-o proporție covârșitoare cu adulți și putem afirma că ne-am făcut o imagine despre cerințele, nevoile și  “erorile de execuție” ale acestei categorii, pentru ca ei să se bucure în pace de plăcerile unei ture MTB. Iar o tură MTB este cu atât mai plină de satisfacții când ea se întâmplă în habitatul natural al acestor biciclete: muntele! Pentru aceasta, anul trecut am creat MTB Skills and Boot “Base Camp”, ca o variantă mai “light” a MTB Skills and Boot Camp Level 1, atât din punct de vedere al deprinderilor tehnice care se exersează cât și ca solicitare fizică. Practic, această tabără se adresează tuturor celor care și-au achiziționat (cu mult entuziasm, cu siguranță), o bicicletă de munte, însă au apucat să o folosească doar prin parcuri sau prin oraș.
      Dacă te regăsești în această situație, timp de trei zile te poți imersa în atmosfera MTB, alături de rideri cu zece ani de experiență și, cel mai important, pe trasee care se pot scurta sau lungi, în funcție de cum te simți pe bicicletă și de cât dorești să explorezi, întrucât se pot crea două mini-grupuri. Din kilometru în kilometru, pedalând prin sate și peisaje pitorești, vom descoperi , înțelege și fixa ABC-ul mersului pe bicicletă și cine dorește se poate pregăti pentru aventuri mai solicitante așa cum este Level 1.
      Pregătirea de antrenor personal specializat în postură a lui Marc Sandu îi permite să abordeze cu tact și în regresii abordabile orice neajuns în controlul bicicletei, de la dificultăți în a încăleca pe șa, în a opri în siguranță, posturi defectuoase în rulaj care pot produce durere articulare și obosi pe cel sau cea din șa, diverse temeri în teren etc. “Stând ani buni într-o bulă a curselor de MTB, șosea sau ciclocross, sunt de acord că pretențiile tehnice ale celor de aici sunt mari și o bună dinamică a ansamblului sportiv-bicicletă este considerată de la sine înțeleasă dar cred că racerii tind să uite că marea masă a celor care practică ciclismul de plăcere nu se simt deloc în largul lor nici chiar pe un drum forestier să spunem, poziționându-se rigid, cu un centru de greutate înalt, omițând să anticipeze și să fluidizeze parcursul lor”, spune Marc.
      “Chiar la ultima ediție a tabere de MTB, cei din mai, am lucrat cu o doamnă cu un foarte bun nivel de fitness, obținut prin participarea entuziastă la ore de spinning, care avea însă problem în parcurge un drum de macadam, oprirea și repornirea fiind un stress. În acest caz, trebuie să facem un pas înapoi, să coborâm de pe bicicletă, să înțelegem și să exersăm ce anume trebuie să facă corpul și segmentele sale și apoi să revenim pe bicicletă.”, spun cei din echipa MTB Skills and Boot Camp. Apoi, se poate întâmpla ca pe fondul unei lipse de experiență să apară tentația participării la un concurs de MTB, pe premisele că e vorba de tura scurtă, nivel hobby – așadar nimic prea complicat pentru cineva care știe să meargă pe bicicletă, dar chiar și așa pot exista suficiente situații în traseu care să cauzeze o nedorită căzătură sau prea deasa asumare a posturii de excursionist(ă) pe lângă bicicletă.
      Spicuim din experiență: acrosaje între concurenți, mers pe lângă bicicletă în condiții de cărare în cotă de nivel, poziționare cu centru de greutate prea sus și deplasat spre fața bicicletei pe coborâri, poziție rigidă, cu sezutul și încheieturile palmelor “plantate” în șa și manșoane, pierderi de viteză și obosire prematură din cauza lipsei pompării în teren denivelat, utilizarea excesivă a frânei spate, tendița de a supracontrola bicicleta din ghidon atunci când trebuie efectuată de urgență o manevră de evitare, abordare prea în forță a urcărilor, blocarea suspensiilor pe urcări tehnice, renunțarea timpurie pe pasaje mai abrupte de urcare și un minus în gestionarea resurselor fizice și a poziționării pentru a continua urcarea pe bicicletă. Însumate, toate aceste aspecte reduc din resursele fizice și mentale în timpul unei ture sau al unui concurs, scad factorul distracție și te pot pune în pericol.
      Putem spune că în taberele de MTB “Base Camp” și Level 1 se iau contramăsuri și se fixează deprinderi, pentru ca viitoarele ieșiri pe bicicletă să fie mai fluide, mai distractive și mai sigure. În cele trei zile, în funcție de condițiile meteo și de participanți/participante se pot parcurge până la 100 de kilometri, fără pasaje agresive ca înclinare sau solicitări tehnice, iar exercițiile  abordate asigură fixarea elementelor tehnice și stabilirea unor repere clare și ușor de reținut.
      Din motive de coeziune a grupului și de eficiență a actului didactic, numărul  de locuri este limitat la opt, din care 3 sunt deja rezervate. Prețul pentru experiența MTB de trei zile, cu cazare, coaching, mic dejun și medalie de participare incluse este de doar 790 de lei. Pentru înscrieri și mai multe detalii, [email protected], 0745.083.191.
      Sursa: Freerider
×