Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    659
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    58.740

Yamaha va prezenta la Intermot noul YZF-R125

Autentifica-te  
Tiberiu Troia

235 vizualizări

Noul YZF-R125 este lansat la zece ani de la apariția primei generații, fiind unul dintre cele mai puternice și rapide modele de la această clasă.

Yamaha YZF-R125

Au trecut 20 de ani de la intrarea pe piață a primul YZF-R1, motocicletă care a schimbat ierarhiile la categoria Supersport și a inspirat multe modele care au urmat.

Unul dintre acestea a fost cel mai mic membru al familiei YZF-R, motocicleta de 125 cmc, apărută zece ani mai târziu.

Cu doar câteva zile înainte de deschiderea expoziției internaționale de la Köln, Intermot 2018, Yamaha a anunțat lansarea noului model YZF-R125, cea mai modernă și performantă motocicletă de 125 cmc produsă de Yamaha până acum.

Motorul versiunii 2019, în patru timpi, cu patru supape și răcire cu lichid, este complet reproiectat, oferind mai mult cuplu și putere transmisă mai cursiv, pe o plajă mai largă de turații.

Una dintre cele mai importante reușite tehnologice implementate de Yamaha pe noua motocicletă este sistemul Variable Valve Actuation (VVA), care optimizează poziția supapelor în funcție de turația motorului.

Yamaha YZF-R125

Sistemul VVA îmbunătățește regimul de operare al supapelor de admisie și evacuare la orice turație a motorului, rezultând un cuplu mai bun în plaja de turații joase și medii, combinat cu performanțe superioare la turații mari.

Noul motor are o chiulasă complet nouă, cu patru supape mai mari și mai scurte.

Inginerii de la Yamaha au micșorat volumul camerei de ardere, rezultatul fiind o eficiență marită a combustiei, livrarea puterii utilizabile pe o plajă mai largă și economie de combustibil.

Motorul este echipat cu un ambreiaj Assist and Slipper, întâlnit mai des la motoarele de capacitate cilindrică mai mare, rezultatul fiind îmbunătățirea controlului în timpul accelerației, noul ambreiaj prevenind blocarea roții de spate în timpul decelerării.

Toate modelele seriei R sunt recunoscute pentru manevrabilitatea remarcabilă pe stradă și circuit, iar șasiul noului YZF-R125 a suferit modificări majore, care îl transformă într-un adevărat 125 supersport.

Yamaha YZF-R125

Cadrul Deltabox are geometria optimizată pentru a îmbunătăți manevrabilitatea, având o furcă de față hidraulică de Ø 41 mm, care contribuie la îmbunătățirea comfortului, chiar și la viteze mari.

La ținuta de drum contribuie și noul model de basculă, turnată dintr-un aliaj de aluminiu, fiind mai ușoară, mai scurtă și mai rigidă decât la generația precedentă.

Formele carenajului sunt inspirate din formele vârfului de gamă, YZF-R1, rezervorul de 11 litri oferă pilotului un plus de comfort și o poziție de pilotaj flexibilă, luminile față/spate sunt tehnologie LED, iar bordul are un display LCD de mare vizibilitate.

Fișa tehnică completă va fi făcută publică peste câteva zile, la Intermot, iar prețul va fi comunicat imediat după expoziție.

Până atunci, sper să pot prezenta live noul model YZF-R125 în prima zi de expoziție, marți 2 octombrie.

Yamaha YZF-R125

Pentru fanii firmei Yamaha am ales câteva teste ale unor modele Yamaha postate în ultimul timp.

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Yamaha Niken – test și prezentare – varianta video

Yamaha SCR 950 – cruiser deghizat în Scrambler – test și prezentare

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×