Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    659
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    58.664

Yamaha Ténéré 700 – ultimul model din gama Adventure lansat de Yamaha

Autentifica-te  
Tiberiu Troia

137 vizualizări

Povestea modelului Yamaha Ténéré 700 începe cu mulți ani în urmă, atunci când Yamaha a lansat prima motocicletă enduro-adventure, XT500.

Yamaha Ténéré 700

Anul 1976 a reprezentat intrarea pe piață a unei motociclete care s-a bucurat de un succes fulminant, XT500.

În afară de faptul că vânzările au stabilit niște adevărate recorduri, motocicleta a câștigat primele două ediții ale Raliului Paris-Dakar, datorită pilotului Cyril Neveu, el însuși fiind una dintre legendele motociclismului de performanță.

Primul model a fost urmat de alte versiuni, XT600Z, XTZ660 Ténéré, XTZ750 Super Ténéré, XT1200Z Super Ténéré, toate bucurându-se de mare succes la public.

Yamaha Ténéré 700

Cu doi ani în urmă, Yamaha a prezentat un model-concept, T7, motocicletă primită favorabil, testată și dezvoltată timp de doi ani, pe mai multe continente, cu ajutorul piloților echipei oficiale de raliu a companiei.

La începutul lunii noiembrie 2018, Yamaha a prezentat în cadrul unui eveniment-spectacol organizat la Milano, motocicleta rezultată în urma îmbunătățirii conceptului T7 – Yamaha Ténéré 700, echipată cu motorul CP2 folosit pe toate versiunile gamei MT-07, instalat pe un cadru complet nou.

Yamaha Ténéré 700

Fișa tehnică Yamaha Ténéré 700

Motor în patru timpi cu doi cilindri în linie gemeni, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică

Capacitate cilindrică: 689 cmc, cursă și alezaj: 80,0 x 68,6 mm

Raport de compresie: 11,5:1

Putere maximă: 54,0 kW (72 CP) la 9.000 rpm, cuplu maxim: 68,0 Nm la 6.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Yamaha Ténéré 700

Cadru din ţeavă de oţel tip dublu leagăn, basculă turnată din aluminiu

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată faţă 210 mm

Suspensia spate: monoamortizor reglabil, cursă roată spate 200 mm

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 282 mm din oţel și etriere radiale Brembo

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier Brembo, ABS decuplabil

Roată faţă 21”, roată spate 18”, jante cu spiţe

Yamaha Ténéré 700

Anvelopă față 90/90 R21 M/C 54V M+S Pirelli Scorpion Rally STR

Anvelopă spate 150/70 R18 M/C 70V M+S Pirelli Scorpion Rally STR

Lungime: 2365 mm, ampatament: 1590 mm, înălțime la şa: 880 mm

Gardă la sol: 240 mm, capacitate rezervor: 16,0 ltr.

Modelul Yamaha Ténéré 700 va fi importat de compania Motodynamics România, importator autorizat Yamaha în țara noastră.

Yamaha Ténéré 700

Pentru cei care nu au urmărit povestea acestui model, am ales mai jos câteva articole postate până acum.

Noile modele Yamaha 2017 prezentate la EICMA – prezentare video inclusă

Yamaha World Raid 2018 a început – filmul promoțional

Test şi prezentare Yamaha Super Tenere XT 1200 Z – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×