Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    291
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    16.205

Cum a fost la concursul de motociclete clasice Oldtimer GP 2018 Schwanenstadt

Autentifica-te  
Tiberiu Troia

25 vizualizări

Aflată la cea de-a 11-a ediție, Oldtimer GP 2018 Schwanenstadt s-a bucurat de o participare internațională de prestigiu.

Oldtimer GP 2018

Concursul de motociclete veterane de la Schwanenstadt se organizează din doi în doi ani începând din 1998, având parte de sprijinul total al oficialităților din micul oraș de provincie.

La fiecare ediție sunt prezenți mii de oameni din toate colțurile Austriei, indiferent de vreme, potrivnică de cele mai multe ori.

Evenimentul este promovat cu câteva luni înainte, lista de invitați speciali fiind publicată cu mult timp înainte.

Oldtimer GP 2018

Dacă în anii trecuți îi întâlnisem pe Freddie Spencer, Carlos Lavado, dublu campion mondial la clasa 250 cc, Fred Merkel, campion mondial Formula 750 și Maria Costello, probabil cea mai cunoscută femeie pilot, la Oldtimer GP 2018 au fost invitați unii dintre cei mai mari piloți din istoria motociclismului pe circuit.

Giacomo Agostini, Wayne Gardner, campion mondial la 500 cmc, Jon Ekerold, campion mondial la 350 cmc, Rolf Biland, de șapte ori campion mondial la ataș împreună cu Kurt Waltisperg, Tim Reeves, lider al clasamentului actual al ediției 2018, cu șapte titluri de campion mondial la ataș, coechipier Mark Wilkes și Bennie Streuer, fiul marelui campion Egbert Streuer, cel mai mare pilot al motociclismului olandez, toți erau pe lista de vedete invitate și toti au venit la eveniment.

Oldtimer GP 2018

O ieșire din viraj marca Jeremy McWilliams

Pe lângă aceștia, în ultimul moment au venit Jeremy McWilliams, Maria Costello și vechiul meu prieten Christian Zwedorn, vice-campion european la clasa Supersport în 1994, multiplu campion al Austriei la Supersport și Superbike.

Nu puteam rata un Oldtimer GP 2018astfel de eveniment, așa că, împreună cu prietenul meu, Vlad Haralambie, am plecat în Austria, nu înainte de a lua legătura cu organizatorii, care ne-au pregătit acreditări de presă.

În prima zi a fost aproape imposibil să stai pe marginea circuitului, ploaia fiind de-a dreptul violentă, antrenamentele fiind întrerupte de averse și finalizate cu dificultate.

Duminică, în ziua concursului, vremea s-a îmbunătățit, astfel că miile de oameni cu care ne obișnuisem de la ediția precedentă, au răspuns prezent și parcările din jurul traseului au devenit neîncăpătoare.

Ziua a început cu o cursă de accelerație pe 400 metri (tradiționala cursă pe un sfert de milă), cursă la care a putut participa oricine venea cu o motocicletă și plătea o taxă de 20 euro. Am văzut câteva scutere, niște ciudățenii care nu puteau circula în trafic datorită modificărilor (și zgomotului înfiorător pe care îl făceau), dar care plecau ca din pușcă de pe loc și parcurgeau cei 400 metri în câteva secunde.

Au urmat cursele tradiționale, cinci clase de motociclete solo împărțite pe vechime și capacitate cilindrică, trei clase de ataș (sau tricicluri) și clasa rezervată legendelor, așteptată de toată lumea.

Oldtimer GP 2018

Două doamne la start, echipaj pe un triciclu Morgan

Spre deosebire de orice altă cursă de moto, aici vedetele puteau fi văzute și abordate de orice spectator și toți campionii mondiali răspundeau cu zâmbetul pe buze oricărei solicitari.

Am primit autografe de la toți, Wayne Gradner mi-a dat un interviu și mi-a vorbit despre progresul pe care îl face fiul său Remy în MotoGP, la clasa Moto 2 și m-am bucurat de fiecare clipă petrecută acolo.

Oldtimer GP 2018 a reprezentat și o premieră absolută, moment neplanificat și savurat de public.

Oldtimer GP 2018

Plecând de la o discuție amicală între Wayne Gardner și Rolf Biland, în care Gardner se minuna de cum poate sta omul din ataș în timpul cursei, Biland l-a invitat să încerce senzația, iar Wayne Garner nu a ezitat, s-a urcat în ataș și au făcut împreună o tură de circuit.

A fost prima și ultima încercare pentru campionul mondial al clasei 500 cmc, el mărturisind că momentul a fost pentru el deosebit de emoționant și tensionat, în același timp.

Oldtimer GP 2018

Wayne Gradner în atașul motocicletei pilotată de Rolf Biland

Bineînțeles că, dintre toți campionii prezenți, singurul care nu se putea mișca fără să fie înconjurat în permanență de public, a fost Giacomo Agostini, orice mișcare fiind studiată și întâmpinată de valuri de simpatie.

Am plecat încă odată de aici cu regretul că Oldtimer GP 2018 s-a încheiat prea repede, convins că voi reveni la cea de-a 12-a ediție, în 2020, poate mai bine pregătit, sau poate chiar participând la cursă.

Oldtimer GP 2018

Pentru cei care nu au citit poveștile ediției trecute, mai jos sunt articolele postate cu acea ocazie.

Cum a fost la Oldtimer GP 2016

Cum a fost prezentată la TV cursa Oldtimer GP 2016 – Schwanenstadt

Christian Zwedorn, Vice-Campion European la Supersport – cum l-am cunoscut și cum l-am reîntâlnit după 25 de ani

Wayne Gardner – de vorbă cu campionul mondial la clasa 500 cmc

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×