Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    937
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    13.993

Cronica Dakar 2019

Autentifica-te  
FRM

48 vizualizări

???????????????????????????Emanuel Gyenes a participat pentru a IX-a oara la Raliul Dakar, concurand in acest sezon pentru categoriile Malle Moto şi Marathon. Aceasta a 41 editie s-a desfasurat integral in Peru, existand zvonuri, ca poate chiar de anul viitor, Dakar-ul va reveni in Africa.

Din pacate, datorita fracturii de humerus din noiembrie 2018 participarea lui Mani nu a fost la 100% din potential. Cu toate acestea el a facut tot posibilul sa se recupereze cat mai rapid si a decis sa concureze. A mers neasteptat de bine, urcand pana pe locul doi la categoria Malle Moto – Original by Motul (fara asistenta). A reusit sa duca la bun sfarsit sapte etape din zece. Drumul lui Emanuel Gyenes către Lima, s-a încheiat insa pe 15 ianuarie, pe proba specială din etapa a opta – San Juan de Marcona – Pisco. La doar 55 de zile de când i-a fost implantată tija, care să ajute la refacerea humerusului fracturat în noiembrie, Mani a căzut pe partea dreaptă și, deși a încercat să își protejeze brațul, șocul a fost mult prea puternic pentru a mai putea continua cursa. În momentul abandonului, se afla pe locul 3 la clasa Malle Moto, pe locul 9 la clasa Maraton și pe 39 în clasamentul general.

???????????????????????????Emanuel Gyenes (#32 Autonet Motorcycle Team): „Etapa a opta a fost cea mai grea din acest Dakar. Nu neapărat din cauza traseului, ci pentru că, la km 52 al probei speciale, am căzut. A fost un start mixt. Am am luat startul după 10 mașini și 5 camioane, iar acestea au cam distrus traseul. La km 52 am căzut un pic mai rău și, am rupt sistemul de navigație. Deși acesta nu mai funcționa, aș fi putut să îl repar cât de cât. Când am căzut, mi-am protejat brațul drept, însă acesta a preluat șocul și au început imediat să mă doară mușchii. Am urcat pe motocicletă. Am mai mers vreo 10 km, am vrut să continui. Dar am simțit că mă doare destul de tare mâna. M-am oprit și am zis că stau vreo 10 -15 minute, să îmi revin puțin, și apoi să continui. Durerea însă s-a intensificat și, din păcate, a trebuit să chem elicopterul. Au venit, m-au luat și m-au dus la punctul de realimentare, acolo m-au controlat medicii și… asta a fost. Sunt foarte trist, pentru că am încercat din toate puterile să termin acest Dakar, dar nu a fost să fie anul acesta.

Emaneul Gyenes intr-unul dintre canioanele din Dakar 2019Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit, pentru a putea concura a noua oară în Raliul Dakar, precum și tuturor celor care mi-au trimis mesaje de încurajare de-a lungul cursei. Multumesc familiei, in special sotiei mele, care are rabdare cu mine si ma sustine in tot ceea ce fac. Echipei Autonet Import care de 10 ani este langa mine. Multumesc sponsorilor: Autonet Motorcycle Team, MAHLE, Varta, Mobil1 prin Lubexpert Romania, Auto Check Center, Schlemmer Romania, BMW Group West Motors – Satu Mare, BMW Grup West Premium – Oradea. Vreau sa multumesc baietilor de la Kinetomed Arena care m-au ajutat cu recuperarea de dupa accident, fara ei sigur nu as fi putut lua startul in raliu,sunt foarte profesionisti!!! Celor de www.ballansportswear.com care ma ajuta cu echipamentul pe tot sezonul. LetsRide Graphics mi-a facut stickerele pe motocicleta si au rezistat foarte bine conditiilor dure.

© RallyZone - Edoardo BauerMultumesc Federatia Romana de Motociclism pentru sustinere. Si nu in ultimul rand vreau sa multumesc prietenilor care m-au ajutat sa fie pregatit tot pentru Dakar2019: Adina Renatta Stepanov, Szilveszter Marton, Olah Laszlo, Szasza Racz, Butuza Marcel, Alex Garbacea, Adrian Raduta, Lorant Ferent.

Voi reveni anul viitor in Dakar mult mai puternic si mai motivat!!”

Mani se va întoarce în România, sâmbătă 19 ianuarie, urmând să aterizeze pe Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, la ora 22.10 – cursa din direcția Paris.

Multa sănătate și ne vedem la aeroport!

__________________
Credit foto: RallyZone


Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Noutatea acestui sezon care începe pe 8-9 Aprilie la Serres o reprezinta schimbarea formatului: de acum inainte se vor disputa doua curse de Campionat la fiecare intalnire, una Sambata si una Duminica, in total 10 curse!
      Taxa fixa pentru 3 zile pe circuit: 150 EUR

      Vezi programul de concurs si regulamentul particular in articol:
      http://www.frm.ro/cine-va-iesi-campion-al-romaniei-in-acest-sezon/
       
      Iar aici pagina de Facebook a cursei:
       
      https://www.facebook.com/events/620250611498064/
       

    • De Noni
      Federatia Romana de Motociclism a dat publicitatii calendarul competitional provizoriu pentru anul 2015.
       
      Sezonul va fi deschis de competitiile de hard-enduro, Cupa King of the Hill Arad, etapa la care in anul 2014 au participat aproape 300 de piloti din europa si Africa de Sud si
      Cupa Apuseni Enduro Trophy programate pentru a treia decada a lunii martie 2015.
       
      Luna aprilie ne aduce in prim plan etapele de motocros, enduro si dirt-track iar in luna mai pasionatii curselor de viteza si supermoto vor fi alaturi de favoritii lor. Din calendarul FRM nu lipsesc nici etapele de rally-raid.
       
      Desigur, avem etape in Campionatul Est European, in Campionatul Mondial dar si in Campionatul European unde etapa de la Piatra Neamt conteaza si pentru Campionatul National Individual al Romaniei, programata in perioada 26-28 iunie 2015.
       
      Cea mai grea competitie hard-enduro din lume revine la Sibiu. Red Bull Romaniacs ne va tine cu sufletul la gura intre 14-18 iulie 2015.
       
       
       
       
      Pentru a viziona calendarul competitional provizoriu 2015 va invitam sa dati click mai jos in atasament
      FRM-Calendar-provizoriu-201522-dec..pdf
    • De MOTOBOOM
      In weekend-ul viitor, 300 de sportivi sunt pregatiti sa ia startul in cea de a cincea etapa a Campionatului National de Hard Enduro. Competitia incepe vineri, 29 august cu un prolog de 10 km urmat, sambata si duminica, de un traseu total de aproximativ 180 km.

      Clubul Sportiv Ride Competition Timisoara, organizatorul evenimentului Regiment 13 Hard Enduro, a pregatit pentru aceasta ultima etapa a anului un traseu care cu siguranta va face diferenta intre primii clasati si restul plutonului.

      Se asteapta o competitie dura intre sportivii din fruntea clasamentului general la toate clasele, dificultatile anuntate in traseu putand aduce rasturnari de clasament pana in ultimile secunde ale competitiei.

      Mai jos aveti clasamentul general (top 3) dupa primele 4 etape ale sezonului 2014:

      Clasa A:

      1. KOVACS ERVIN ZSOLT - BGS MOTORSPORT BUC. - 363 p
      2. JOZSA NORBERT LEVENTE - BGS MOTORSPORT BUC. - 326 p
      3. VARGA ZSOLT(JR) - BGS MOTORSPORT BUC. - 274 p

      Clasa B:

      1. NICOLAE DANIEL - JITSU ZARNESTI - 340 p
      2. CYPRIAN ZDENEC - SLOVACIA - 330 p
      3. SARDARESCU RADU - CSU STIINTA BUC. - 292 p

      Clasa C:

      1. COSTACHE VICTOR IONUT - ADVENTURE RIDE BUC. - 233 p
      2. MARINESCU COSMIN MIHAI DUAL RACING TEAM BUC. - 221 p
      3. BARTALESI LUCA - DUAL RACING TEAM BUC. - 166 p


      Sursa
×