Mergi la conţinut
  • postări
    372
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    25.568

Cu motocicleta, la -50 de grade, în inima Siberiei

Autentifica-te  
pemotoare.ro

294 vizualizări

Karolis Mieliauskas tocmai a ajuns la Oymyakon – polul frigului – un orășel din Yakutia, Siberia, unde temperatura coboară în această perioadă a anului la -60 de grade Celsius. Lituanianul a traversat, astfel, o parte din Drumul Oaselor, în toiul iernii, pe motocicletă. 

Karolis Mielauskas are 36 de ani și călătorește cu o Yamah Tenere. După ce-a făcut un drum de Vladivostok, o tură în Maroc și o călătorie pe Baikalul înghețat, lituanianul a trecut într-o zonă mai extremă: de la Yakutsk la Oymyakon, în luna februarie, când media zilnică e undeva la -40 de grade Celsius. 

BMW_bannere_012019.gif

Îmbrăcat cu multe straturi și blindad de stickere, a aterizat la Yaktusk, punctul de pornire, pe 01 februarie. Și-a asamblat motocicleta și a plecat la drum, traversând râul Lena pe roți. Acum râul e înghețat. Oymyakon este undeva la 30 de km nord de Tomtor, un orășel de pe Kolima Highway. Mai multe despre această călătorie, pe Facebook și thecoldestride.com

coldest-ride-6.jpg coldest-ride-5.jpg coldest-ride-magadan.jpg coldest-ride-oymyakon.jpg

Am făcut si eu drumul astă-vară, dar fără să trec pe la Oymyakon, care nu m-a interesat în mod deosebit. Este vorba despre Kolima Highway, un drum neasfaltat dintre Yakutsk și Magadan. Paradoxal, iarna se circulă mai ușor decât vara – dacă nu iei în calcul frigul năucitor. Vara, dacă plouă, nisipurile din zona Churapcha se transformă într-un noroi foarte alunecos de unde nu mai poti ieși. Apar gropi. Râurile se umflă și te poți trezi blocat. Și surprizele pot continua. Iarna, în schimb, totul este înghețat. 

Mai jos, filmul PeMotoare, de pe Drumul Oaselor.

Aceasta nu e prima experiență moto pe Drumul Oaselor, iarna. Dan Popescu, un motociclist român, a fost primul motociclist din istoria forumist-consemnată care s-a aventurat iarna pe Drumul Oaselor. Prima încercare a făcut-o în 2010, vara,  dar a lăsat motocicleta în Siberia. Apoi s-a întors în martie 2012 –  expediția auto-moto Bilet de Lup. S-a urcat din nou pe motocicletă – o Aprilia Pegaso și a mers pe Drumul Oaselor, unde a pus o plachetă în memoria românilor deportați în acea parte a Siberiei.


Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      REV’IT! ne-a trimis un costum nou pentru sezonul 2019, ca să-l purtăm și să vă spunem cum se comportă. Iată cum începe povestea. 
      Primul meu costum REV’IT! a fost Defender Pro GTX. L-am primit de la Motor-Team și l-am purtat în toate testele de anul trecut, și în călătoria de pe Drumul Oaselor. Nu doar că a rezistat în Siberia, dar m-a ferit de frig și de ploaie, astfel încât am reușit să ajung întreg la Magadan, după zile de frig, ploaie și noroaie. Și l-am purtat în continuare, până au sosit noile costume. Acum voi trece la Offtrack, cu mențiunea că voi reveni cu mai multe impresii și despre Defender Pro Gore Tex. 

      Offtrack este un costum nou-nouț și a fost lansat toamna trecută, urmând să facă parte din colecția 2019. Este cel mai accesibil costum Rev’it! de trei sezoane, ceea ce-nseamnă că poți avea geacă și pantaloni ce-ți vor fi bune tot anul, fără să cheltuiești cât pentru o motocicletă second hand. Cât costă: geacă – 399 euro, pantaloni – 249 euro. In total, 650 de euro. Mult mai ieftin decât combo-ul Defender Pro GTX, despre care vorbeam mai devreme, care costă aproape dublu – 1.100 euro. Am luat prețurile de pe site-ul Motor-Team, dealerul Rev’it! din România. 
      De altfel, când vine vorba de preț, Rev’it! se poziționează puțin sub Clover Crossover 3, costum pe care de asemenea l-am purtat. Cloverul costă 827 euro (pantaloni + geacă). Din punct de vedere al funcționalității, nu mi se pare mai prejos, dar Clover Crossover vine cu alte avantaje: e mai ventilat și oferă o o geacă impermeabilă foarte reușită (poate fi purtată și pe sub geacă și pe deasupra ei și nu trece strop de apă prin ea). 
      Rev’it! OffTrack este un costum complet – strat exterior cu protecții solide, cu orificii de aerisire, urmat de o membrană hydratex (mai ieftină, nu la fel de respirabilă și mai puțin celebră decât GoreTex), iar apoi un strat termic. 
      Prima impresie: un costum care-și merită banii. Materialele nu-s la fel de bune ca la Defender Pro GTX, dar trebuia să se vadă undeva diferența de preț. L-am testat destul de serios la ploaie zilele trecute. Pe lângă proba din clipul de mai jos, ne-a plouat bine în comparativul adventure de clasă medie (filmul urmează să apară săptămâna asta). Au fost cam două ore prin ploaie puternică, la 7 grade si n-a intrat apa. 
      Mai jos, filmul nostru de unboxing și testul cu jetul de apă. Filmul este în limba engleză pentru că a fost publicat pe canalul DriveMag Riders, unde ne adresăm unui public internațional.
      [embedded content] Unboxing si primul duș pentru DriveMag RidersVoi folosi acest costum la mai toate filmările și aventurile din acest an și voi reveni cu alte impresii peste câteva luni. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      BikerMag.ro a devenit importator Bell Helmets în România și ne-a dat două căști la test – SRT Modular și o integrală – Star Mips. Le-am folosit deja la câteva drumuri, iar acum venim cu impresii despre prima dintre ele.   
      Bell SRT Modular a ajuns pe mâna lui Bogdănel, care mai tot timpul a mers cu căști sport. De aceea, la început, i s-a părut puțin grea. Ce-i drept, are 1730 de grame. A folosit casca în comparativul Gold Wing vs K1600GT, în comparativul mid-adventure (aflat acum în producție), dar și pe motociclete naked. Iată primele impresii.

      Interiorul este de calitate. Este plăcut la atingere și nu devine deranjant după 10 ore de purtare. Mai mult, este detașabil, iar asta înseamnă că poate fi spălat după mai multe purtări.  Sistemul de deschidere al mandibulei lucreaza foarte bine, iar butonul de deschidere este usor de apasat. Totuși, a trebuit să mă obișnuiesc sa cu sistemul de deschidere al părții frontale, întrucat este așezat imediat sub butonul care acționează priza frontală de aer. De fiecare dată când voiam să deschid casca, apăsam și butonul de la priza de aer.  Viziera – foarte ușor de manevrat din mers, cu un câmp vizual suficient de mare și o calitate optică e foarte bună. Sistemul Pinlock te ajută la zilele reci și ploioase. L-am testat deja și s-a dovedit foarte eficient Ochelarii de soare integrați sunt de calitate și ajung până deasupra nasului. N-am simțit nevoia să coboare mai jos. Port ochelari de vedere și asta mă limitează la alegerea unei căști noi. Trebuie să-mi pun mereu ochelarii după ce așez casca pe cap, dar cu Bell SRT Modular nu am întâmpinat nici o problema. A fost foarte usor să-mi montez sistemul de comunicatie Sena SMH5. În mai puțin de cinci minute am reusit sa potrivesc castile si microfonul in interiorul castii. De altfel, toate căștile Bell sunt Sena-Friendly. Nu am apucat să merg la temperaturi mari, dar ventilațiile par să facă o treabă bună. Desi este o casca modulară, nivelul de zgomot este destul de redus. Pana la 130km/h casca se simte foarte bine izolata. Aici contează foarte mult și motocicleta – cum e parbrizul, dacă provoacă sau nu turbulențe. Pe motocicletele touring n-am simțit nimic, dar pe BMW R1250R, de exemplu, am simțit ceva zgomot. Vom reveni cu detalii după ce o testăm pe mai multe motoare. La peste 100 de km/h pe naked nu-ți zboară capul în stânga sau în dreapta, deci aerodinamica este bună Pe mine mă strânge puțin interiorul, dar aici este vorba de forma capului. Pesemne că nu se potrivește perfect. Așadar, am nevoie de o pauză la câteva ore. Sunt curios dacă interiorul se va lăsa în timp. Preț: 1679 lei, la BikerMag. Revenim cu mai multe impresii, după alte câteva mii de km. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      America de Sud, Nordkapp, GS TT, o căzătură și o mulțime de teste. Zile de vară cu 45 de grade, zile reci cu 3 grade, ploi, vânt. Costumul meu de adventure Clover Crossover 3 le-a văzut pe toate. Iată cum am trecut prin ele și ce-am învățat despre el în tot acest timp.
      Este un costum foarte bine ventilat – patru orificii de ventilație generoase pe piept, două guri de aer pe brațe, spate detașabil. Pantalonii au, la fel, câte două orificii de ventilație pentru fiecare picior. Este excelent pentru clima din România, cu veri toride. Iar când vine frigul, pui stratul de ploaie, stratul termic, și ai rezolvat-o. E potrivit pentru motociclete adventure, cu parbriz mare. Pentru că parbrizul nu te lasă să te ventilezi, pe timpul verii, și ai nevoie de guri de aerisire generoase. Și același parbriz + deflectoare de vânt și alte elemente de carenaj te ajută pe timp de iarnă. Drumul spre Nordkapp

      E un costum de vreme caldă, așadar dacă ești friguros e posibil să tremuri puțin când temperatura coboară sub 10 grade. Chiar și după ce ai pus toate straturile, tot mai simți nevoia de ceva. Este ușor. Spre deosebire de costumele foarte tehnice, cu tot felul de protecții și prețuri mari, pe care le simți ca și cum ai purta o armură medievală, Cloverul ăsta e ca un fulg. Nu-l simți. Și-s tare încântat de asta în zilele de vară. Te protejează. Chiar dacă n-are protecții grele, ține bine la trânte. Am căzut destul de urât în Peru și m-am dus târâș, pe asfalt. Zone de impact: șold, genunchi, antebraț. Nicio vânataie, doar o ușoară durere de genunchi. Cred că s-a deplasat putin protecția la piciorul stâng, un lucru frecvent la costumele din material textil Stratul de ploaie cu care e dotată geaca e extraodinar – cel mai bun de până acum. Ține și de frig – te protejează de vânt și partea tare e că poți să-l pui pe deaspura, ca pe o geacă de ploaie normală. Ceea ce ajută foarte mult, pentru că, după ce s-a oprit ploaia, îl dai jos și rămâi cu costumul uscat. L-am purtat doar pe deasupra. Cu stratul de ploaie la GS TT
      Stratul de ploaie cu care sunt dotați pantalonii nu e chiar așa de grozav. Nu e suficient de respirabil pentru gusturile mele E un costum accesibil. Prețul de listă de 525 de euro pentru geacă la Motor-Team este foarte bun. Până la urmă, e un costum cu trei straturi, pe care-l poți purta tot anul. Iar într-o lume în care echipamentul moto poate costa mai mult ca o motocicletă second hand, e foarte bine. Dar prețul ăsta mic se reflectă în materiale – nu-s neapărat proaste, dar nu se compară cu cele pe care le vei găsi pe un costum mai scump – Rev’it Defender Pro Gore-Tex, de exemplu. De aceea ți-e frig când e frig și membrana de la pantaloni nu te lasă să respiri cum trebuie. Totodată, mai apare o ață rătăcită pe la vreo cusătură și alte astfel de scăpări inofensive. Îi poți pune și airbag. N-am încercat Ingenios construit din punct de vedere al aerisirilor – ai foarte multe posibilități de configurare Raportul calitate-preț este unul bun. Așadar, dacă vrei un costum versatil, cu precădere pentru zile calde, dar pe care să-l poți folosi tot timpul anului și dacă nu vrei să cheltuiești o avere, te poți baza pe Crossover. Îl găsești la Motor-Team.

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Am pus mâna pe unele dintre cele mai bune căști de adventure de pe piață. E posibil să fi ratat câteva, dar am vrut ca acest material să se bazeze în primul rând pe experiența personală. Trei dintre căștile prezentate sunt căștile pe care le-am purtat până acum, în diversele teste și călătorii: Arai Tour X4, Schubert E1 și Shark Explore-R. Celelalte două pe care le-am adus în discuție sunt Shoei Hornet X2 și Klim Krios. 
      Dar să-ncepem cu începutul: cea mai bună cască e cea care-ți vine perfect. Uită de culori, materiale, caracteristici – în primul rând trebuie să ți se potrivească pe forma capului. Doar atunci îți va oferi protecție și confort la nivelul la care a fost proiectată. Deci, înainte de-a cumpăra, trebuie să probezi foarte atent și să fii sigur că ți se potrivește. Și-acum să-ncepem, în ordine cronologică. 

      Shark Explore-R:  e prima cască adventure și e, de fapt, o cască integrală cu cioc. E o Vision R (cască de touring), căreia poți să-i dai jos viziera și să-i pui ochelari și cozoroc. Ce-mi place: este comodă, te izolează bine termic și fonic și e foarte versatilă: are un windstopper în gulerul detașabil, ochelari de soare rabatabili și poate fi purtată în trei moduri. Ce nu-mi place: nu e bine-ventilată pentru off-road, ochelarii integrati sunt de proastă calitate, iar atunci când pui ochelarii de enduro, câmpul vizual se îngustează foarte mult. Importatorul Shark în România este Motor-Team.

      Schuberth E1: e casca pe care-am folosit-o cel mai mult în călătoriile mele. La fel ca Shark, este o cască de touring, cu cozoroc. De fapt, este un C3 Pro. Ce-mi place: probabil cel mai plăcut interior folosit vreodată la o cască – arată la fel de bine după foarte multe spălări și este comfortabil. Ochelarii de soare sunt de bună-calitate, iar gulerul este făcut dintr-un material foarte rezistent – o poți lăsa oriunde. Este silentioasă. Este o cască de touring veritabilă. Ce nu-mi place: nu e suficient de bine ventilată, pinlock-ul este de proastă calitate, la fel si vizierele sau mecanismul de blocare a vizierei. Mecanismul de glisare a ochelarilor s-a stricat. Se simte grea pe cap. Am cumpărat-o de la United Motors. 

      Arai Tour X4: am cumpărat-o recent și am reușit s-o port doar două zile până la data redactării acestui articol. De aceea nu am foarte multe de spus despre ea. Îmi place că se simte foarte ușoară pe cap, că e bine-ventilată, îmi place calitatea materialelor. Ce nu-mi place, până acum: sistemul de schimbare a vizierei e greoi. Importatorul Arai în România e Dual Motors. 

      Mai multe detalii și informații despre aceste căști, în filmul de mai jos. Poate fi urmărit aici sau pe canalul de YouTube. 
      [embedded content]
      Shoei Hornet X2 – din păcate, nu pot purta Shoei. Sau, cel puțin, n-am putut purta niciunul dintre modelele încercate – nu se potrivesc cu forma capului meu. Dar posesorul acestei căști mi-a spus că e foarte mulțumit de ea și că este cea mai confortabilă cască pe care-a purtat-o până acum. Și-l cred pe cuvânt. Casca pe care-o vedeti in video este de la Motor-Team. 

      Klim Krios – e o cască foarte ușoară, cea mai ușoară din acest grup și este construită din carbon. Totodată, este foarte ventilată – așa de ventilată că nu poți închide priza de aer din bărbie. Probabil că nu este foarte plăcut iarna, dar cei de la Klim au lansat Krios Pro, care va ajunge în scurt timp și în România. Krios Pro vine cu mai multe update-uri, printre care și un sistem de închidere a aerisirii frontale. Importatorul Klim în România este Motor Inn. 

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Ai un superbike și vrei să intri pe circuit? Atunci ai nevoie de o cască de top. Am dat o tură pe la magazinele moto și am strâns cele mai bune căști de pe piață: AGV Pista, AGV Corsa, Schuberth SR2, Arai RX-7V, Shoei X-Spirit III, Bell Race Star, X-Lite X803. Ei bine, ce alegem? 
      Și, mai mult, cu ce e specială o cască de curse și cu ce e diferită față de una de stradă? De ce nu e bine să folosești așa ceva pe o motocicletă naked, oricât ai fi de tentant. Cum se probează? Ce caracteristici trebuie să aibă o cască de calitate? În acest film am încercat să vă răspundem la cât mai multe întrebări. 

      Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube, unde vă invităm să vă abonați. 
      [embedded content]
      Unde găsești căștile din video: Arai (Dual Motors), Shoei (mymoto, MotorTeam), Schuberth & AGV (United Motors), X-Lite (mymoto). Cât despre Bell Race Star, am împrumutat-o de la un prieten. 
      Sursa
×