Ce să NU iei după tine când pleci într-o călătorie
Peste două zile e marea plecare. Închei treburile la birou și te-apuci, ușor-ușor, să-ți pui lucrurile în ordine. După ce ai consultat lista și ai bifat fiecare căsuță, faci o probă, ca să vezi cum intră ce-ai strâns în gențile de bagaje. Și, surpriză, nu intră. Înseamnă că ai pus prea multe lucruri și trebuie să renunți la câte ceva.
Iată lista PeMotoare cu lucruri inutile, pe care să nu le iei niciodată într-o călătorie.
- Prea multe haine de “civil”. E o greșeală pe care-o faci ușor la început – o călătorie moto nu seamănă cu alte călătorii, pentru că-ți petreci cea mai mare parte din timp pe motocicletă. Adică nu-n hainele de stradă, ci în cele de motor. Așadar, evită să iei după tine hainele pe care ți le-ai lua dac-ai pleca în vacanță cu avionul sau cu mașina. Mai ales că mai toate sunt din bumbac, așadar sunt grele și ocupă mult spațiu. Ca să nu mai zic de pantofi – o pereche de încălțăminte de stradă și niște șlapi ar trebui să fie de ajuns.
- Scule pe care nu le vei folosi niciodată. Desigur, poate părea înțelept să pleci cu trusa de scule după tine, dar în realitate ai nevoie doar de câteva chei, o șurubelniță, un torx/inbus și-un kit de pană. Restul, lasă în seama mecanicului.
- Ia cort doar dacă esti sigur că-l pui. Mi s-a întâmplat de vreo două ori să car cortul degeaba după mine – iar partea proastă e că dacă iei cortul, trebuie să iei și sac de dormit, și izopren – lucru care-ți mănâncă foarte mult spațiu. Așadar, dacă știi că n-ai unde să pui cortul, nu-l lua. Sunt destule locuri în care să stai și n-o să dormi niciodată pe stradă. Cel mult, îți poți lua sacul de dormit – te-ajută dacă aterizezi într-un dormitor mai sinistru.
- Eu am o teorie. Câte cutii ai, atâtea umpli. Cu alte cuvinte, dacă ai două cutii laterale, una centrală, un roll-bag și o geantă de rezervor, vei găsi tu ceva să bagi în ele (pe sistemul “dacă tot am spațiu disponibil… las că n-o car în spate”. E adevărat, nu cari nimic în spate, dar dacă-ți cade motorul s-ar putea să-ți rupi spatele ridicând la el.
- Anvelope de schimb. Aici e subiectiv, și e posibil să fiu contrazis de alți călători. Totuși, nu cred că-i o idee prea bună să pleci cu anvelope de stradă pe motor și să legi anvelopele de off-road de motocicletă. Eu, dacă știu că mă așteaptă off-road, aleg o variantă dual sport gen Mitas E-07, care mă va ține peste 10.000 de km. Dacă pleci în jurul lumii și te așteaptă 15.000 de km pe stradă, urmați de traversarea Africii e o altă discuție. Dar chiar și-n această situație, aș prefera să cumpăr un set nou de pe drum. Sau să-l trimit undeva în avans și să-l ridic de-acolo.
- În general, nimic din categoria “lasă, poate am nevoie”. Dacă nu știi cu precizie cum și unde vei folosi un lucru, nu-l lua în calcul. Va fi doar balast.
0 comentarii
Recommended Comments
Nu există comentarii.
Participa la conversatie
You are posting as a guest. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.