Mergi la conţinut

Pemotoare.ro

  • postări
    540
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    75.896

M-am dat cu “cea mai rapidă Vespa din toate timpurile”


pemotoare.ro

399 vizualizări

Nici fotografii n-am făcut, atât de rapid a fost totul. Și-aici nu mă refer neapărat la Vespa, ci la tura mea, una destul de scurtă, recunosc, cu prilejul lansării Vespa GTS 300 HPE în România. 

Sâmbătă a avut loc evenimentul cu pricina, la The Bike Hub – importatorul Piaggio din România – unde pasionați și curioși au mers cu noul scuter de clasă medie. Eu am furat startul și-am dat o tură vineri – n-aș putea să-i zic test-ride, pentru că testul meu implică mai multe zile și mai mulți km, ca să-mi pot da seama de cât mai multe. Probabil va urma și așa ceva. Dar, până atunci, prima impresie: Vespa GTS 300 HPE chiar e foarte rapidă în lumea scuterelor – 23 de cai și 26 de NM nu sună neapărat puternic, dar impresia de la ghidon e alta. Vorbim de un scuter de 150 de kg, gata de sprint-uri. De altfel, cred că până pe la 80 km/h demarezi mai repede ca unele motociclete de pe stradă. N-am făcut nicio liniuță, totuși. Comparativ cu versiunea precedentă, mocilindrul de 300 cmc a primit cu 12% mai multă putere și cu 18% mai mult cuplu. N-am mers cu versiunea anterioară, dar înțeleg de la cei ce s-au dat că diferența e notabilă. 

BMW_bannere_012019.gif

Modelul de test avea evacuare Akrapovic. N-aș fi înțeles până acum sensul unui Akrapovic pe Vespa, dar sunetul grav și gutural m-a convins. 

2019-Vespa-GTS-300-hpe-Review_131.jpg

Spre deosebire de Vespele mai mici, GTS 300 nu devine instabilă la viteză mare, ai mai mult spațiu pentru picioare, dar rămâne foarte manevrabilă. Chiar dacă e “large body” (Vespele sunt de două feluri – mari și mici), tot te strecori ușor prin trafic pentru că are ampatamentul scurt și rămâne destul de compactă. Frânele parcă n-ar fi din același film. Aș fi simțit nevoia de ceva mai multă forță de frânare, ca să mă opresc trebuia să apăs mai tare pe manete. Citind câteva review-uri de pe net, făcute de site-uri de scuteriști, am văzut c-ar fi fost catalogate drept “adecvate”. In comunicatul Vespa, se arată că frânele sunt, cumva, setate astfel încât să fie prietenoase cu începătorii. În fine, nu e un capăt de țară. Ori te obișuiești, ori deschizi catalogul Polini și faci un update. Apropo, un etrier Brembo cu patru pistonașe costă 200 euro. Cu așa ceva faci stoppie – asta dacă n-ai avea ABS. Pentur că Vespa GTS 300 HPE vine cu ABS și ASR (traction control). 

2019-Vespa-GTS-300-hpe-Review_147.jpg

Altfel, arată la fel de bine ca toate Vespele, cu finisaje premium și acel look care nu se va demoda niciodată. Va fi disponibilă în mai multe versiuni: GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS Supersport, GTS SuperTech, ultima dintre ele vine cu un display TFT și conexiune smartphone. 

Pe lista de accesorii găsim, printre altele, topcase, rack-uri de bagaje (față și spate), crahsbars, parbriz, leg cover și suport smartphone. Prețul: pleacă de la 5.390 de euro cu TVA și poate crește în funcție de versiune sau accesorii.

vespa-gts.jpg

Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro

0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Participa la conversatie

You are posting as a guest. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Adaugă un comentariu...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Creează O Nouă...