Test drive cu Yamaha Tracer 900 – 2019
Sloganul Yamaha este de cativa ani neschimbat.
„Revs your heart" sau in traducere libera „Animati-va inima", este sloganul care inca reprezinta uzina nipona. Spun acest lucru deoarece modelul Tracer de 900cc se bucura de un succes fabulos si chiar daca este prezent pe piata din anul 2015 el inca reuseste sa impresioneze. Modificarile aparute de-a lungul anilor nu sunt multe dar trebuie sa apreciem implicarea producatorului in upgrade-ul adus acestui model de la an la an. Nu am sa enumar aceste modificari deoarece de-a lungul anilor au aparut diverse review-uri ale prietenilor si colegilor mei din acest domeniu, review-uri foarte bine concepute din punct de vedere tehnic si binenteles aparute o data cu lansarea acestui model in Romania. Scopul acestui test drive si review, despre si cu Yamaha Tracer 900 model 2019 este sa aduca un aer proaspat asupra brand-ului Japonez.
*La sfarsitul acestui articol veti gasi 3 clipuri video de prezentare ale acestui model.
MOTOLAND - dealer oficial YAMAHA in Cluj-Napoca
In ultimii ani au fost organizate cateva sesiuni de drive test la Cluj de catre importatorii oficiali, insa acest lucru este pe cale sa se schimbe in avantajul nostru.
Lucrand de cativa ani la proiectul MotoSUPORT.ro am incercat in tot acest timp sa conving dealerii din zona ca este momentul sa se faca vizibili pentru pasionatii de moto. MOTOLAND este singura reprezentata Yamaha din Ardeal dispusa sa ofere o motocicleta noua pentru test drive. Apreciem acest tip de abordare si deschiderea lor spre noi modalitati de a ajunge la inima celor pasionati de moto.
Multumesc inca o data celor doi fara de care pasionatii moto si Yamaha din Cluj si poate chiar din Transilvania nu ar avea posibilitatea sa vada si sa incerce minunatiile japoneze.
Felicitari Marcel Petrisor si Cantemir Petrisor pentru dedicarea si implicarea in pasiunea noastre, a tuturor MOTOCICLISMUL !
*Acum doi ani AUTOWORLD dealer oficial DUCATI a pus la dispozitie doua motociclete – articol AICI.
Ceea ce veti vedea mai jos este povestea si experienta mea cu TRACER-ul care a reusit sa ma impresioneze. Ca sa nu lungesc povestea prea mult am sa incep prima data cu specificatiile tehnice dupa care am sa va las pe voi sa decideti daca acest model merita si atentia voastra.
Specificatii tehnice
Motor
Tip motor: 3-cilindri, 4 timpi, Răcit cu lichid, DOHC, 4-supape
Capacitate cilindrică: 847 cmÂł
Alezaj X Cursă: 78.0 mm x 59.1 mm
Compresie: 11.5 : 1
Putere maximă: 84.6kW (115PS) @ 10,000 rpm
Varianta cu putere limitată: e disponibil
Cuplu maxim: 87.5Nm (8.9kg-m) @ 8,500 rpm
Sistem de ungere: Carter umed
Tip ambreiaj: Umed, Disc multiplu
Sistem de aprindere: Electric
Sistem de transmisie: Angrenaj constant, 6-viteze
Transmisie finală: Lanţ
Fuel consumption: 5.5l/100km
CO2 emission: 127g/km
Sasiu
Cadru: Diamant
Cursă faţă: 137 mm
Unghi rolă de direcţie: 24Âş
Traseu: 100mm
Sistem suspensie faţă: Furci telescopice
Sistem suspensie spate: Basculă, (suspensie tip braţ)
Cursă spate: 142 mm
Frână faţă: discuri duble hidraulice , Ø298 mm
Frână spate: mono disc hidraulic, Ø245 mm
Anvelopă faţă: 120/70ZR17M/C (58W)
Anvelopă spate: 180/55ZR17M/C (73W)
Dimensiuni
Lungime totală: 2,160 mm
Lăţime totală: 850 mm
Înălţime totală: 1,375 mm max 1,430 mm
Înălţimea scaunelor: 850 mm max 865 mm
Baza roţilor: 1,500 mm
Gardă minimă la sol: 135 mm
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei): 214 kg
Capacitate rezervor carburant: 18L
Capacitate rezervor ulei: 3.4L
Totul a inceput vineri dimineata cand am fost invitat la sediul MOTOLAND pentru a incaleca aceasta frumusete pe doua roti. Avand o zi intreaga la dispozitie pentru a testa modelul prezentat, am considerat ca traseul ales trebuie sa indeplineasca cateva conditii de baza, pentru o motocicleta sport touring si anume: portiune de drum cu asfalt bun, multe curbe si bineteles portiune de drum neasfaltat dar nu foarte accidentat. Pe moment varianta cea mai buna a fost sa aleg traseul Cluj-Napoca – Belis – Dealu Botii – Doda Pili – Poiana Horea – Marisel – Lacul Tarnit – Somesul Cald – Gilau – Cluj-Napoca, traseu cu niste zone superbe de munte, unde peisajele si senzatia de liberatate pe care ti-o ofera motocicleta se imbina perfect. Nu am vrut sa aleg un traseu mai lung de 200 km deoarece planul a fost de la bun inceput sa profit de toate senzatiile pe care aceasta drumetie stiam ca le poate oferi, printre care si dorinta mea de a ma conecta cu natura printr-un picnic traditional romanesc. Asa ca dupa ce am umplut cutiile laterale cu slanina afumata, carnati afumat, cascaval, rosii, ceapa verde, paine rustica si bineteles Coca-Cola am pornit la drum.
Pozitie si comfort
Fiind o motocicleta sport touring ma asteptam ca pozitia sa fie una comoda si asa a si fost. La inaltimea mea de 1,85 m si cu o greutate de 82 kg am simtit ca aceasta motocicleta ma primeste cu bratele deschise iar saua mai ingusta in partea din fata mi-a permis cu usurinta sa abordez o pozitie mai sportiva atunci cand am simtit nevoia sa iau virajele putin mai agresiv. Pe drumul serpuit si in urcare dintre Izvorul Crisului si Belis m-am putut relaxa si bucura de peisajele oferite de natura profitand de partea mai lata a seii. Asadar saua gandita pentru diferite pozitii, unghiul in care stau picioarele pe scarite, pozitia ghidonului si parbrizul reglabil pe inaltime iti ofera tot confortul pe care un sport touring trebuie sa-l ofere. Si pentru ca producatorul Yamaha isi doreste sa fie atent la detalii si la clienti, a creat o multime de accesorii printre care si un kit de coborare a inaltimii seii pentru motociclistii mai scunzi, kit care reduce inaltimea la sa cu 15mm si daca to nu este indeajuns exista si o sa care mai reduce 32 mm din inaltime.
Pentru a putea da un feedback cat mai relevant am hotarat sa nu merg singur in aceasta drumetie. De cele mai multe ori cei care detin astfel de motociclete, touring, nu merg singuri in vacanta sau la intrunirile moto. Nevasta sau prietena ocupa locul din spate iar despre pozitia si confortul pasagerului va pot spune ca este una fabulos de comoda. Desi varianta cu care am avut placerea sa ies la plimbare nu avea un top case cu spatar, pasagerul meu nu a simtit nevoia pe acest traseu sa se sprijine cu spatele de ceva. Chiar mai mult de atat in timpul mersului pe drumurile serpuite de munte nu a simtit nevoia sa se tina de mine sau de manerele laterale prezente. Ba mai mult a reusit fara probleme sa faca si cateva poze – nu recomand acest lucru dar in cazul meu a fost ceva obligatoriu.
Motorul in 3 cilindri ce dezvolta 115 CP, preluat de pe modelul MT-09, este deja bine cunoscut si apreciat de multi fericiti posesori dar si de multi motociclisti, care au testat aceasta motocicleta sau au auzit din diferite surse, de faptul ca indiferent unde te afli in plaja de turatie motorul trage daca-ti doresti sa o faca. Acest lucru l-am simtit si eu pe deplin indiferent de turatia motorului sau de viteza cu care rulam. A fost foarte distractiv sa ma joc cu acest motor pe curbele, urcarile si coborarile pe care traseul ales mi le-a oferit. Parte de autostrada nu am avut, dar sunt convins ca si acolo se comporta la fel de bine. Poate un parbriz putin mai inalt ar fi indicat in acest caz si probabil acesta este si motivul pentru care pe modelul TRACER 900 GT, Yamaha a decis sa monteze unul.
Cele 3 moduri de putere oferite de sistemul de injectie (STD – standard, A si B) te ajuta atunci cand iti doresti sa abordezi virajele mai stranse, fiind intr-un regim de turatii mai joase sau atunci cand te afli pe autostrada si vrei sa profiti de toata agresivitatea pe care ti-o ofera acest motor. Nu am testat pe deplin aceste moduri dar sunt convins ca fac fata cu brio oricaror teste ar fi supuse. Per total pot spune ca flexibilitatea acestui motor a reusit sa ma faca sa nu-mi doresc sa ma dau jos de pe el. Parca simteam nevoia sa merg fara oprire…cel putin pana cand foamea a triumfat si am decis sa caut un loc pentru picnicul romanesc.
Comportament
Asa cum am spus mai devreme am ales un traseu care sa-mi ofere o portiune de drum cu asfalt si una fara, dar nu foarte accidentat. In ambele situatii motocicleta nu mi-a creat senzatii neplacute. Pe asfalt a rulat ca „unsa" iar pe drumul care va urma candva sa se asfalteze, am reusit cu o foarte mare usurinta sa evit gropile si bolovanii adusi de furtuni de pe munte. Motorul, suspenisiile, sistemul de franare, modul ales si pozitia pe sa si la ghidon au reusit sa-mi ofere o incredere suplimentara si au transformat mersul crispat pe drumul neasfaltat intr-o adevarata placere.
Luand in calcul cele mentionat mai sus si faptul ca producatorul japonez se implica foarte mult in oferirea de accesorii pentru toate gusturile si nevoile, pot spune sincer ca YAMAHA TRACER 900 este un „must have" pentru cei care-si doresc o motocicleta din categoria sport-touring. Dupa parerea mea TRACER are de toate: design, tehnologie, dotari, fiabilitate, confort si personalitate. Desi eu sunt pasionat impatimit DUCATI, la finalul acestui test drive am realizat ca nu ar fi rau deloc sa am in garaj si un NIKEN, model care beneficiaza de acelasi motor prezent si pe modelele MT-09 si TRACER 900, dar aici intru intr-o alta poveste, poveste pe care sper sa am ocazia sa v-o spun dupa un test drive cu o asemenea jucarie.
Asadar trageti voi concluziile finale si chiar rog posesorii sau fostii posesori de TRACER sa lase un comentariu cu parerea lor personala. Lucrand de multi ani in domeniul moto stiu foarte bine ca nu toti suntem de aceeasi parere sau nu la toti ni se potriveste acelasi model. Parerile diferite sunt constructive si pot ajuta foarte mult pe cei care cauta informatii inainte de a achizitiona. Puteti pune chiar si link-uri catre pozele voastre de pe facebook sau alte retele de socializare, iar daca se aduna informatie indeajuns vom crea un articol unde vom structura parerile pro si contra.
Yamaha Tracer 900 - 2019
10.600 Euro – TVA inclus
STOC – MOTOLAND
Yamaha Tracer 900 GT - 2019
12.400 Euro – TVA inclus
LIVRARE RAPIDA
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.