Ducati a prezentat modelul Panigale V4 25 Anniversario 916
La 25 de ani de la apariția unei motociclete legendare, modelul 916, Ducati sărbătorește aniversarea prin lansarea unei serii limitate Panigale V4 25 Anniversario.
Ducati 916 a schimbat Campionatul Mondial de Superbike pentru totdeauna, devenind un adevărat simbol, datorită unui pilot genial, Carl Fogarty, care a câștigat campionatul de patru ori și a stabilit adevărate recorduri.
Încă de la apariție, Ducati 916 a devenit favorita publicului și a presei de specialitate, datorită formelor și performanțelor reușite, la acea oră fiind o motocicletă sportivă fără egal.
Ducati 916 și versiunile modificate 996 și 998 au fost produse până în 2004, un total de peste 45.000 de unități ieșind pe poarta fabricii.
Motocicleta nu a reprezentat doar o mare reușită tehnică și un succes comercial enorm.
Participarea în WSBK a adus fabricii 8 titluri la constructori și 6 titluri de campion la piloți, principalul artizan al acestor victorii fiind pilotul britanic Carl Fogarty, care a obținut 43 de victorii din cele 55 curse câștigate de Ducati.
“King” Carl a obținut 3 titluri de campion cu modelul 916 și pe cel de-al patrulea cu 996, fiind, alături de Ducati 916, cel mai premiat cuplu din istoria curselor de Superbike a firmei Ducati.
Panigale V4 25 Anniversario va fi produs în 500 de unități, fiind realizat pe platforma modelului Panigale V4 S, cu elemente de competiție preluate de la Panigale V4 R, fiind vopsit în culorile versiunii Ducati 996 SBK, câștigătoare WSBK în 1999.
Date tehnice Ducati Panigale V4 25 Anniversario 916
Motor Desmosedici Stradale cu 4 cilindri în V la 90o în 4 timpi, vilbrochen cu rotație inversă, 4 supape pe cilindru, distribuție Desmodromică variabilă, răcire cu lichid, injecție electronică cu clapete de accelerație eliptice şi sistem Ride-by-Wire.
Capacitate cilindrică: 1103 cmc, cursă și alezaj: 81,0 x 53,5 mm.
Putere maximă 157,5 kW (214 CP) / 13.000 rpm.
Cuplu maxim: 124 Nm la 10.000 rpm, raport de compresie: 14,0:1.
Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj uscat cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț.
Cadru tip “Front Frame” din aliaj de aluminiu, cu rigiditatea optimizată, basculă monobraț din aluminiu.
Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică, Öhlins NIX30 Ø 43 mm complet reglabilă, compresia și revenirea controlate electronic prin modul Öhlins Smart EC 2.0.
Suspensia spate: amortizor spate Öhlins TTX36 complet reglabil, compresia și revenirea controlate electronic prin modul Öhlins Smart EC 2.0.
Cursă roată faţă 120 mm, cursă roată spate 130 mm.
Frână faţă dublu disc semiflotant Ø 330 mm, etriere radiale monobloc Brembo Monobloc Stylema® M4.30 cu 4 pistonaşe cu ABS Bosch EVO activ pe viraje.
Frână spate disc Ø 245 mm, etrier Brembo flotant cu 2 pistonașe, ABS Bosch EVO activ pe viraje.
Moduri de pilotaj, moduri de putere, controlul tracţiunii DTC EVO 2, controlul plecărilor pe o roată (Ducati Wheelie Control EVO), controlul derapajelor (Ducati Slide Control), control al frânei de motor (EBC) EVO, autocalibrare a presiunii anvelopelor.
Roată faţă/spate 17”, jante Marchesini cu 3 spiţe, forjate din aliaj de magneziu.
Anvelopă faţă: Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17.
Anvelopă spate: Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17.
Ampatament: 1.469 mm, înălțime la şa: 830 mm.
Masă la plin: 194 kg, capacitate rezervor: 16 ltr.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, dar pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.