Jump to content
  • entries
    36
  • comments
    0
  • views
    18,777

Test drive cu BMW S1000RR


motosuport

635 views

Saptamana trecuta am primit o invitatie de la Zsolt KissBMW Grup West Oradea, sa testez cea mai puternica si sportiva motocicleta pe care BMW o produce si este inmatriculabila. Desi temperaturile de saptamana trecuta nu au fost prea prietenoase, nu aveam cum sa ratez o asa ocazie asa ca vineri 20 septembrie m-am urcat pe al meu motor si am pornit spre Oradea. Nu a durat mult si m-am trezit in parcarea reprezentantei BMW unde, deja eram asteptat de herghelia celor 207 Cai Putere. Datorita mai multor factori plus lipsa unui circuit si a experientei mele pe circuit, acest test drive va fi unul orientat spre acei motociclisti care prefera sa foloseasca o sportiva pe strada in viata de zi cu zi. 

002.Test-drive-BMW-S1000RR-e156924276449

Prima impresie

Desi pentru foarte multi caracteristicile tehnice sunt cele mai importante, eu am sa incep cu partea pe care o vedem prima data cand ne apropiem de un S1000RR si anume design-ul, coloristica si materialele folosite pentru a constuii acesta bijuterie. Fiind unul dintre acei posesori de motocicleta care pun foarte mare pret pe design, am inceput prin a privi pur si simplu aceasta bestie pe 2 roti si sincer parca-mi doream sa gasesc ceva care sa nu-mi placa. Asta poate din cauza ca BMW nu a fost niciodata pus pe lista mea de dorinte – pana acum. Oricum lasand gluma la o parte singurul lucru care nu mi-a placut a fost faptul ca plasticul de culoare neagra care acopera pe lateral rezervorul a inceput sa se decoloreze din cauza razelor solare. Nu este ceva de condamnat deoarece acelasi lucru l-am intalnit si la alte motociclete, inclusiv la producatorii niponi, insa sunt de parere ca BMW si restul producatorilor ar trebuii sa foloseasca un plastic mai calitativ, cel putin la modelele de top pe care le produc.

Trecand peste acest aspect pot spune ca in rest totul arata impecabil. Chiar pot sa laud aceasta motocicleta care cu cat incercam sa o studiez mai mult, cu atat ma atragea din ce in ce mai tare si ma facea sa-mi doresc sa o iau la plimbare. Va dati seama ca nu a durat foarte mult si am incalecat aceasta bestie cu care am avut placerea sa petrec cateva ore.

Sincer nu stiam la ce sa ma astept de la acest BMW S1000RR. Nu am o experienta atat de mare pe motociclete sportive (mai ales pe cele care nu-mi apartin) asa ca pentru inceput am hotarat sa fiu precaut si am ales sa ies din oras ca sa ma acomodez cu pozitia, cu puterea si cu stilul de mers. Prima impresie …. wow…..pare extrem de usoara (197 kg la plin). Nu stiu daca jentile din carbon care erau montate pe acest model de test drive au facut sau nu diferenta, dar motocicleta mi s-a parut extrem de usor de manevrat chiar si la viteza mica in coloana si printre masini.

Desi am detinut o singura motocicleta sport si anume un Yamaha YZF-R6, de-a lungul anilor am avut ocazia sa testez mai multe modele sport (Ducati 1098, Honda CBR1000RR, Kawasaki ZX-10R Ninja, Suzuki GSX-R1000 plus multe alte modele) astfel ca nu pot sa compar acest S1000RR din punct de vedere tehnic cu nici una dintre ele, deoarece toate aceste modele pe care le-am condus au fost fabricate pana in anul 2012. Asa ca ma voi axa strict pe senzatia pe care acest superbike a reusit sa mi-o ofere.

003.Test-drive-BMW-S1000RR-Large.jpg

Pe langa aspectul greutatii am remarcat faptul ca este o motocicleta sport foarte comoda. Chiar daca am o inaltime de 1.85m, am remarcat ca pozitia nu este una atat de incomoda pe cat ma asteptam sau cum ar crede majoritatea. M-am urcat pe multe modele noi si tind sa cred ca BMW S1000RR este una dintre cele mai comode modele din categoria sportivelor. Nu pot spune ca ma dau in fiecare zi cu un superbike prin oras, dar imediat cum am incalecat pe sa am simtit ca nu am o pozitie foarte aplecata iar incheieturile mainilor erau intr-o pozitie destul de comoda. La fel si in cazul picioarelor si chiar daca eram echipat cu cizme racing, destul de rigide, nu am simtit un disconfort atunci cand am fost nevoit sa franez sau sa schimb treptele de viteza. Asadar S1000RR are +1 punct din partea mea la partea de pozitie/comoditate si +1 punct la capitolul manevrabilitate in oras. Tineti minte ca vorbesc strict de acest model si nu fac comparatie cu pozitia la o motocicleta touring. 

Pana aici pot spune ca totul este surpinzator de placut. Design, coloristica, pozitie si manevrabilitate totul aproape perfect dar nu totul se rezuma doar la aceste aspecte. Asa ca am sa trec la partea mai importanta pentru multi dintre voi. Imediat ce am pornit de pe loc am simtit cum acei caluti de sub sa (152 kW – 207 CP) vor sa-si spuna cuvantul. Venind de pe un DUCATI MONSTER S4R (motocicleta personala – 115 CP, care chiar daca nu are asa multi cai putere ca si BMW S1000RR are un cuplu mare la turatii joase si un feeling particular) ma asteptam ca cei 207 CP sa ma „sperie" putin, insa am fost placut surpins sa vad ca reusesc sa plec de pe loc mai finut decat cu monstrul meu personal.  

Daca tot am facut o comparatie cu o motocicleta naked mai fac una si spun ca S1000RR dupa cateva ore de condus prin trafic nu mi-a provocat nici un fel de disconfort. Clar in cazul superbike-ului bavarez a ajutat foarte mult suspensia electronica adaptiva DDC. In oras a fost destul de usor sa ma strecor printre masini si chiar daca unghiul de bracaj este limitat, dupa cateva minute m-am obisnuit si am parcurs km intregi fara probleme. Cu siguranta fanii sportivelor prin oras vor fi incatanti de acest aspect. Desi eu nu am simtit caldura degajata de motor deoarece afara erau doar 16°, cu siguranta vara cand afara sunt temperaturi ridicate acest lucru poate fi deranjant. Motocicleta se incalzeste foarte repede si chiar daca eu am condus pe o oarecare racoare mai tot timpul auzeam ventilatoarele cand stationam.

Totul se schimba insa cand „tragi de gaz". Comparatia intre cele doua nu mai are nici un sens. Nu pot spune c-am testat la maxim acest aspect, poate undeva la 50% am „tras de gaz" dar si asa am simtit cum aceste 2 roti de carbon ajung la o viteza ilegala cu foarte mare usurinta. Fara sa-ti dai seama ai ajuns in urmatorul viraj indiferent cat de lunga este linia dreapta. Cu siguranta posesorii sau viitorii posesori de S1000RR trebuie sa fie foarte atenti la acest aspect si recomand acest „tras de gaz" doar pe circuit. Asadar la capitolele suspensie si acceleratie BMW S1000RR sta foarte bine si mai poate primii +2 puncte.

010.Test-drive-BMW-S1000RR-Large.jpg

Inainte de a-mi exprima concluzia finala, care probabil deja este evidenta, vreau sa mentionez faptul ca este prima motocicleta sport la care descopar ca producatorul ofera posibilitatea montarii unui pachet extra care consta in mansoane incalzit. DA ati inteles bine….mansoane incalzit direct din fabrica bavareza. Eu personal nu am folosit niciodata un astfel de accesoriu dar cu siguranta in anumite cazuri sunt binevenite. 

Pe langa acest accesoriu BMW ofera o gama larga de pachete extra si spre norocul meu varianta testat de mine avea cam tot ce trebuie:

  • Pachet Dinamic care include: DDC – control dinamic al suspensiei, Manere
    incalzite, Pilot automat
  • Pachet M care include: Motorsport, M Carbonwheels, Moduri de condus
    profesionale, M Seat, M Leightweight Battery
  • RDC – monitorizare presiune pneuri

Astfel un BMW S1000RR echipat cu aceste pachete costa 23265 EURO cu TVA inclus. Nu e putin deloc dar pentru pasionatii de motociclete cu multi cai putere si pentru cei care practica sportul motocilism viteza este una dintre cele mai bune alegeri.

011.Test-drive-BMW-S1000RR-Large.jpg

Date tehnice

Motor cu 4 cilindri în linie în 4 timpi, răcit cu apă/ulei, 4 supape de titan pe cilindru, BMW ShiftCam    
Alezaj / Cursă
80 mm x 49,7 mm
Capacitate cilindrică
Putere maximă
152 kW (207 CP) la 13.500 rpm 
Cuplu maxim
113 Nm la 11.000 rpm 
Raport de comprimare
13,3:1    
Control emisii
Convertizor catalitic cu 3 căi în buclă închisă, norma Euro 4    
Alimentare
Injecție electronică, admisie variabilă    
Performanțe / consum
Viteză maximă
Consum de combustibil la 100 km, în ciclul WMTC
Emisii CO2 în ciclul WMTC
Tip combustibil
Super fără plumb (premium), cifră octanică 95-98 (RON) (senzor de detonație, putere maximă cu 98 RON)    
Sistem electric
Alternator
12 V / 8 Ah, fără întreținere  

Concluzie finala

Luand in calcul toata experienta avut cu acest S1000RR timp de aproximativ 3 ore, prin oras dar si in afara orasului pot spune ca este o motocicleta pe care mi-ar place sa o detin. Desi nu ar fi alegerea mea pentu plimbarile prin oras cu siguranta de cateva ori ar vedea terasele din Cluj-Napoca. Este o motocicleta impunatoare care e pacat sa nu fie admirata si apreciata. Eu unul am profitat pe deplin si parca mi-as fi dorit sa testez cateva zile aceasta minunatie pe doua roti.

Asa cum spuneam si mai devreme nu sunt eu cel mai potrivit sa testez aceasta motocileta pe circuit, chiar daca ar fi unul aproape si mai ales sa ma dau cu parerea despre comportamentul superbike-ului in conditii de competitie. Cu aceasta ocazie ii invit pe pilotii echipei RACING ACADEMYCatalin Cazacu, Bogdan Andrei Zaharescu si Radu Ene sa ne impartaseasca putin din experienta lor cu BMW S1000RR.

THIS IS RACING – ROUND V – MOTORC

Inca o etapa, inca o poveste.Etapa a cincea din Motorc – Romanian Motorcycling Competition a fost una dintre cele mai solicitante din acest an. A inceput de Joi si pana Duminica in ziua cursei am avut de testat piese si setari pentru noile modele BMW S1000RR 2019. Intreaga etapa a decurs fara niciun incident si majoritatea pilotilor si-au depasit recordurile personale, acest parcurs fiind posibil datorita celei mai profesioniste echipe tehnice, Pimoto Bike Shop. Ei sunt cei care ne aduc acasă întregi si cu recorduri personale: @Ionut Pimoto, Paulpaul Paul, @Iliescu eugen, Cosmin Costescu, Romeo Daniel Bernech.Mulțumim partenerilor și sponsorilor care trăiesc alături de noi fiecare challenge pe care îl avem și îl depășim. Ei sunt cei care fac posibil succesul nostru:Huawei MobileBMW Motorrad RomaniaGarmin RomaniaMotul RomaniaPimoto Bike ShopChemtradersbikermag.roBell RacingPirellialphaRacingWorld Class RomaniaMarketing ConceptChicago Pneumatic ToolsPhoto Video Credits:Marius Dobrescu, Marian Iordache & Forged Media Production

Publicată de Racing Academy pe Luni, 23 septembrie 2019

ECHIPAMENT folosit
:quot:EST:quot: meets the :quot:WEST:quot:

Multumesc BMW Grup West Oradea pentru motocicleta si multumesc EST BIKE ADVENTURE pentru echipamentul pus la dispozitie pentru testare. Cei interesati de rezultatul testarii echipamentului pot da un LIKE la pagina noastra de facebook  – www.facebook.com/motosuport si vor primi notificare in momentul publicarii articolului.

In curand toata gama de echipamente SPIDI, incaltaminte SIDI si casti SHOEI vor fi disponibile pe MotoSUPORT.ro prin intermediul EST BIKE ADVENTURE.

Test drive cu BMW S1000RR
5 (100%) 73 vote

Vezi sursa

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...