A apărut Honda Africa Twin 1100. Putere, cuplu, tehnologie la maximum
Noile Honda CRF1100L Africa Twin și CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sunt acum mai ușoare, mai puternice și au dotări care le plasează în vârful categoriei, mai ales în materie de electronică.
E clar, Africa Twin a evoluat serios. Este acum mai ușoară, mai puternică și mai bine dotată decât oricând. Modelul de bază este acum orientat mai mult către off-road serios, iar versiunea Adventure Sports este destinată călătoriilor lungi pe orice tip de suprafață, cu un nivel de protecție și de echipare fără egal.
Cadru și motor
Motorul cu doi cilindri paraleli a fost revizuit în profunzime. Cilindreea crește de la 998 la 1.084 cmc, prin alungirea cursei pistonului. S-a intervenit și asupra distribuției, camerelor de ardere, alimentării, cilindrilor, arborilor de echilibrare și evacuării. Crește puterea (de la 95 la 102 CP) și cuplul (de la 99 la 105 Nm) și implicit și performanțele, dar, spune Honda, fără a dăuna legendarei facilități în pilotaj. Noua Africa Twin 2020 respectă normele de poluare Euro5.
Cadrul păstrează schema cu grindă dublă, combinată cu semi-dublu leagăn, dar a fost reproiectat, fiind acum mai ușor. Subcadrul șeii este acum din aluminiu, și el mai ușor. Nouă este și bascula din aluminiu, derivată din cea a modelului de motocros CRF450R.
Ambele variante (de bază și Adventure Sports) sunt mai ușoare decât înainte, cu 4 kg, respectiv cu 3 kg.
Electronică și bord
Una dintre cele mai importante noutăți este introducerea platformei inerțiale IMU cu 6 axe. Aceasta susține toate sistemele electronice de asistență în pilotaj: controlul tracțiunii HSTC, anti-wheelie și noul ABS Cornering cu funcție de prevenire a ridicării roții spate. Pilotul automat este de serie și, pe versiunea Adventure Sports, debutează luminile adaptive în viraj. Există acum și semnalizatoarele care se dezactivează automat și luminile de avarie care se aprind automat în caz de frânare de urgență. Sunt disponibile șase moduri de pilotaj (Riding Mode), dintre care patru prestabilite (Urban, Tour, Gravel, Sport) și două complet personalizabile (User 1 și 2) pentru a crea combinația ideală între dezvoltarea puterii, frâna de motor și intervenția sistemului ABS, plus, în cazul versiunii Adventure Sports, funcționarea suspensiilor electronice Showa EERA.
Noul bord este o unitate sofisticată TFT color, cu funcție touchscreen, de 6,5’’, multifuncțional, care se poate seta în diferite moduri de vizualizare, în funcție de informațiile care se doresc a fi ținute în prim-plan. Se poate conecta un iPhone prin priza USB de sub parbriz pentru a activa funcția Apple CarPlay. Este disponibilă conectivitatea Bluetooth pentru toate smartphone-urile.
CRF1100L Africa Twin
Accentuând abilitățile de off-road deja considerabile ale precedentului model, noua Africa Twin 1100 este mai compactă, mai ușoară și mai redusă la esență, îngustă, dar în același timp sofisticată tehnologic. Șaua are o înălțime de 870 mm, care se poate reduce până la 850 mm fără a fi nevoie de vreo unealtă (opțional, sunt disponibile o șa mai înaltă și una mai joasă). Parbrizul este jos pentru a nu încurca vizibilitatea și mișcările pilotului, codița este îngustă și, cu o masă cu plinul făcut de doar 226 kg, la 102 CP, promite performanțe interesante.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Caracterizată de o echipare arhi-completă, noua CRF1100L Africa Twin Adventure Sports este o motocicletă de vis pentru orice amator de aventuri și călătorii lungi, chiar și cu pasager și bagaje. Împarte cu modelul de bază toate noutățile în materie de motor, cadru și electronică, inclusiv geometria ciclisticii, ergonomia postului de pilotaj și înălțimea șeii. Se diferențiază, însă, prin numeroase elemente tehnice și estetice. Cel mai evident este rezervorul mare, de 24,8 litri, care asigură o autonomie de aproximativ 500 km. Apoi este parbrizul înalt și reglabil pe 5 poziții, suportul de bagaje din aluminiu și jantele cu spițe montate tangențial, cu pneuri tubeless, preferate de cei care merg mult pe asfalt. Tot în echipare de serie sunt luminile „cornering lights” progresive, care luminează interiorul virajului în funcție de unghiul de înclinare, manșoanele încălzite cu 5 niveluri și priza de 12V.
Noutatea cea mai mare o reprezintă, însă, suspensiile electronice Showa EERA, care oferă patru setări de bază, integrându-se cu modurile de pilotaj și permițând reglarea pretensionării arcului spate pe niveluri, de la pilotajul solo, până la încărcarea maximă, cu pasager și bagaje.
Transmisie automată cu dublu ambreiaj
Honda a vândut peste 100.000 de motociclete dotate cu transmisia cu dublu ambreiaj DCT în Europa, de la debutul acestei transmisii, în 2009, pe modelul VFR1200F de 173 CP. La 10 ani de atunci, Honda rămâne singurul constructor care oferă un astfel de nivel tehnologic aplicat transmisiei secvențiale folosite pe motociclete. Ca mărturie a acestui succes, circa jumătate dintre clienții care au cumpărat o Honda Africa Twin, de la relansarea acesteia, din 2016, au preferat versiunea cu transmisie DCT.
Sistemul a evoluat profund în aceste deceniu și, pe noua Africa Twin, ajunge la punctul culminant al eficacității, grație introducerii platformei inerțiale IMU, care permite schimbări de treaptă și mai naturale în viraj în modurile automate D și S.
Culori și disponibilitate
Varianta de bază este disponibilă în culorile Roșu Grand Prix și Negru Metalizat Mat Ballistic, ambele cu subcadrul șeii de culoare roșie. Ambele au jantele negre.
Versiunea Adventure Sports este disponibilă în Alb Pearl Glare Tricolour, cu cadru alb, și în Negru Metalizat Darkness, cu cadru negru. Ambele au jantele aurii.
Peste 87.000 de Africa Twin au fost vândute în lume din 2016. Cu acest model nou, a cărui dezvoltare a necesitat înregistrarea a 21 de brevete noi, Honda caută să cucerească mii de noi clienți, atrași de plusul de tehnologie și de performanță, care deschid noi posibilități de explorare.
Însă nu se știe prețul noii Honda Africa Twin pentru piața din România, dar vă vom ține la curent.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.