Spectacol în Superbike la Phillip Island!
Prima etapă a Mondialului de Superbike, disputată weekendul acesta în Australia, ne-a pus pe jar cu depășiri spectaculoase, răsturnări de situație și finaluri imprevizibile. Ne așteaptă un sezon de pomină!
Înainte de prima etapă de Superbike de la Phillip Island, toți ne gândeam același lucru: Rea este favoritul. Și pentru maximul de puncte în cele trei manșe australiene, și pentru titlul din 2020, care ar fi al șaselea consecutiv pentru pilotul de la Kawasaki.
Dar n-a fost chiar așa. Într-adevăr, Rea a plecat din prima linie a grilei și este în continuare foarte rapid, consecvent și nu face greșeli. Dar nord-irlandezul nu a avut norocul de partea sa în Australia, care este a doua lui casă (soția lui este chiar din Phillip Island). Și mulți dintre adversarii săi par să fi progresat suficient încât să se lupte pentru victorii de la egal la egal cu Rea. Cel puțin pe circuitul de la antipozi, care este unul special.
În prima cursă, Rea s-a instalat la conducere, dar Tom Sykes îl urmărea la doi centimetri distanță de roata spate a motocicletei Kawasaki. La intrarea în Lukey Heights, Sykes și-a inserat motocicleta BMW S 1000 RR la interiorul lui Rea, atingându-l pe acesta și făcându-l să iasă larg, apoi să iasă cu totul în decor, urmând să revină la patru secunde în spatele ultimului clasat, japonezul Takumi Takahashi.
Rea a recuperat apoi într-un ritm îndrăcit, dar a exagerat, pierzând fața și ieșind din cursă, cu zero puncte obținute. În față, Tom Sykes a condus o mare parte a cursei, dar a rămas fără pneu spate pe final și a fost înghițit de pluton. Bătălia pentru victorie s-a dat, pe final de cursă, între piloții Pata Yamaha, Toprak Razgatlioglu și Michael van der Mark, colegul lui Rea de la Kawasaki Racing, Alex Lowes, și Scott Redding, cel care l-a înlocuit pe Alvaro Bautista la Ducati.
După o luptă pe muchie de cuțit, Toprak a reușit victoria, cu Alex Lowes la foarte mică distanță și cu Redding pe ultima treaptă a podiumului. Astfel, pilotul din Turcia își începe sub auspicii bune cariera la Yamaha, confirmând și progresul făcut de echipa de uzină a japonezilor. Pe final, însă, era clar că Lowes își conservase mai bine pneul spate decât toți ceilalți din jurul său, ceea ce ne dădea de gândit. Dacă Lowes mergea așa bine pe final de cursă, cu o experiență limitată pe Kawasaki, cât de bine ar fi mers Rea dacă nu ar fi avut problemele din prima parte a cursei?
Campionul en-titre s-a revanșat în cursa Superpole de astăzi. În manșa foarte scurtă, de doar 10 tururi, Rea a profitat de un pneu spate mai bine conservat decât al lui Ragatlioglu și l-a depășit pe turc la intrarea în ultimul viraj al ultimului tur, furându-i victoria cu doar 67 de miimi diferență. Redding a mers constant și cerebral, terminând din nou pe podium, cu Lowes al patrulea, la doar două zecimi de învingător.
A treia manșă, de lungime normală, l-a avut din nou protagonist pe Rea, care a condus o mare parte a cursei, impunând însă un ritm destul de lent, similar mai degrabă cu cel al unei curse de Supersport. Asta și pentru că era semnificativ mai cald și aderența era mult mai greu de găsit. Luptele s-au dat din greu în numerosul pluton fruntaș, cu Loris Baz încercând să evadeze într-o primă fază, apoi Lowes și van der Mark hărțuindu-l pe Rea. Cursa lui Baz a fost compromisă atunci când francezul de la Ten Kate Yamaha a fost scos în decor de Toprak, atunci când turcul a ieșit larg dintr-un viraj după ce a rămas fără benzină la jumătatea cursei (!).
În cele din urmă, Lowes a atacat decisiv la intrarea în ultimul tur și Rea a ieșit larg în primul viraj, pierzând ceva față de coechipierul său. Lowes a reușit să-și păstreze avantajul până la linia de finiș, cu Rea foarte aproape pe urmele sale și cu Redding obținând al treilea podium în weekendul său de debut în World Superbike alături de Ducati.
Ce-am învățat din această primă etapă? Că Razgatlioglu a făcut un pas în evoluția sa și acum se poate bate pentru victorii mai bine decât oricând. Că Yamaha a progresat și ambii piloți de uzină se pot bate în față, având și experiența necesară, și agresivitatea tipică vârstei. Că echipa Ten Kate se pricepe să lucreze și pe Yamaha, așa că ne putem aștepta să-l vedem și pe Loris Baz în zona podiumului. Că Alex Lowes s-a adaptat excelent la motocicleta Kawasaki, fiind capabil să-și depășească galonatul coechipier pe final de cursă. Că Redding va fi un candidat la titlu, arătând viteză, dar și echilibru mental, căci nu s-a lăsat antrenat în lupte riscante și a menținut un ritm ridicat, cu calm și răbdare. Și l-a eclipsat complet pe Chaz Davies, coechipierul cu multă experiență pe Ducati, la debutul său în Superbike. Că Honda a mers foarte bine pentru debutul în Superbike cu echipa de uzină și o motocicletă complet nouă, cu finișuri în top 10 pentru Bautista și Haslam.
Nu este cazul să tragem concluzii pripite după doar această primă etapă, însă. Circuitul Phillip Island este unul atipic, care favorizează piloții curajoși, care se simt bine aici. Pe alte circuite s-ar putea ca lucrurile să stea foarte diferit, dar știm sigur că Rea va merge tare oriunde. Ceilalți încă trebuie să confirme ce au arătat în această primă etapă. Dar, dacă sezonul va merge măcar pe jumătate atât de spectaculos pe cât au mers aceste prime trei manșe, ne putem declara mai mult decât mulțumiți. Dar Rea va avea parte de bătălii cum n-a mai avut demult.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.