Honda pregătește un Rebel 1100 cu motorul de pe Africa Twin
Ipoteza lansată de japonezii de la Young Machine are o anumită logică.
Revista japoneză Young Machine are un renume pentru dezvăluiri senzaționale, mai ales legate de modelele producătorilor niponi. Coperta numărului actual este ocupată de o presupusă nouă Honda Rebel 1100. Ipoteza este una foarte interesantă, căci modelul Rebel are, tradițional, motor cu doi cilindri paraleli, deci propulsorul de pe Africa Twin, eventual cu transmisia DCT cu tot, s-ar potrivi la fix într-un cadru de Rebel ceva mai mare.
Apoi, motorul deja respectă normele Euro 5, este deja produs în serie mare, deci ar fi destul de ieftin de implementat ca soluție tehnică față de un motor complet nou. Dacă ne uităm în oferta Honda pentru America de Nord, unde cruiserele constituie un segment mare de piață, vedem că, pe lângă Rebel în variantele de 300 și de 500, și neconvenționalul CTX700N (care se vindea și în Europa până în 2016), în clasa de cilindree mare sunt mult mai tradiționalistele Shadow Phantom și Fury, care au motoare cu doi cilindri în V, considerate absolut necesare pentru această categorie, plus transmisie finală cu arbore cardanic.
Pe de altă parte, un nou Rebel 1100 nu ar fi ideal pentru piața americană, din cauza motorului cu cilindrii paraleli și puterii destul de ridicate pentru un cruiser. Deși noile modele Indian joacă destul de mult pe cartea puterii ridicate, spre deosebire de Harley-Davidson. Ideea ar fi atunci ca modelul să se adreseze europenilor, care au șanse mai mari să guste un model neconvențional. Problema aici este că vânzările de cruisere sunt în scădere în Europa, iar producătorii japonezi au renunțat aproape de tot la oferta de cruisere pentru vechiul continent. Honda mai are doar modelul CMX500 Rebel, Kawasaki doar Vulcan S și Yamaha doar XV950R. Gusturile europenilor au început să se îndrepte mai degrabă către modele retro sau cele cu aromă clasică, mai degrabă decât către cruisere și choppere.
Ceea ce aduce în discuție faptul că Honda ar putea veni cu o estetică diferită, neconvențională pentru eventualul Rebel 1100, ca să-l ducă mai degrabă în zona heritage.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.