Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.703
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    391.986

Rotor a prezentat versiunea TT a transmisiei hidraulice 1×13

Autentifica-te  
freeriderro

54 vizualizări

Rotor a anunțat intenția de a realiza un grup de componente hidraulice 1×13 pentru TT la Ironman Kona anul trecut, dar iată că acum primul grup 1×13 de TT și triatlon e gata! În centrul său se află o componentă nouă și simplă – extensia de ghidon cu schimbător Rotor TT, care se conectează la sistemul existent Rotor 1×13 hidraulic pentru a permite 12 schimbări rapide din poziția aero cu mâna pe extensii.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

Secretul transmisiei Rotor 1×13 hidraulică este că indiferent ce bicicletă deservește, schimbătorul spate este același. Același deraior spate cu ambreiaj și acționare hidraulică este folosit pentru a schimba pinioanele pe MTB, ciclocros, gravel sau cursiere, iar acum și pe bicicletele de contratimp și triatlon.

Pentru a personaliza transmisia Rotor 1×13 pentru fiecare bicicletă, trebuie prima dată aleasă caseta potrivită. Rotor oferă variantele 10-36, 10-39, 10-46 și 10-52T cu 13 pinioane, apoi urmează foaia angrenajului. Foaia, împerecheată cu unul dintre angrenajele Rotor standard sau cu powermeter, poate fi din 2 în 2 între 26T-54T, rotundă sau ovală. Momentan nu au fost anunțate casete cu rapoarte mai mici sau foi mai mari pentru cei ce vor putere mai mare pe plat.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

Tot ce mai trebuie e o manetă hidraulică. Prima disponibilă a fost modelul de cursieră cu manetă de schimbător doar în dreapta și cu frânare hidraulică de la Magura, pregătită pentru șosea, gravel și cross. A fost adăugată și maneta de MTB pentru cei ce preferă ghidoanele drepte. Această nouă manetă TT oferă și posibilitatea de a schimba de pe extensia aerodinamică a ghidonului.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

La fel ca restul transmisiilor din familia 1×13, grupul Rotor de TT/Tri oferă toate rapoartele prezente la o configurație standard 2×11, dar fără funcționarea greoaie și afectarea aerodinamică induse de un schimbător față. Împreună cu foaia și angrenajul aero Rotor (cu sau fără powermeter), 1×13 TT promite să ofere cele mai aerodinamice caracteristici posibile pentru un grup de componente.

Noua manetă e și ea foarte aerodinamică, aspectul ei fiind asemănător cu cel al unei manete de frână pentru extensia aero, ceea ce practic și este.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

Sistemul închis Rotor 1×13 TT hidraulic este acționat la fel ca restul componentelor de șosea, cu o mică tragere a manetei pentru a coborâ un pinion și o tragere mai lungă pentru a urca un pinion. Maneta simplă e concepută să fie ușor de acționat fără a muta mâna de pe extensia aero.

Schimbarea are loc exclusiv la schimbătorul spate, ceea ce înseamnă că nu se simte mai nimic la nivelul manetei cum e cazul la cele mecanice și chiar și la cele electronice. Sistemul necesită un simplu furtun hidraulic cu diametrul de 3 mm, care poate fi rutat complet intern și poate să fie îndoit la unghiuri mici fără ca schimbarea vitezelor să aibă de suferit.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

Rotor a anunțat patru kit-uri diferite 1×13 TT pentru bicicletele de contratimp și triatlon. Grupul complet Rotor 1×13 necesită un butuc special Rotor pe care se pot monta casetele de 13 pinioane, așa că două kit-uri includ butucul special Rotor iar două includ un set complet de roți.

Modelul de top 1×13 TT Performance e construti în jurul angrenajului cu powermeter dual 2INpower cu Aero MAS (micro adjust spider) pentru a putea poziționa perfect foaia ovală aero QRing. Prețul începe de la 2450 Euro, fiind inclusă noua manetă hidraulică TT, deraiorul spate hidraulic, o casetă de 13 pinioane, lanțul compatibil KMC de 12 viteze și un butuc spate Rotor Rvolver. Pentru 1100 Euro în plus, kit-ul vine cu un set de roți tubeless din carbon, cu profil de 50 mm, fabricate în UE. Greutatea completă a grupului incluzând roțile de 50 mm e de 3495 g.

Varianta ceva mai ieftină 1×13 TT INspider începe de la 2250 Euro cu aceleași componente, exceptând angrenajul care e modelul foarte ușor Aldhu din aluminiu, cu măsurarea vitezei pe o singură parte cu powermetrul INspider, existând și aici varianta cu roți complete de carbon de 50 mm, cu care împreună greutatea fiind de 3368 g.

Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-Rotor-1x13-TT-aero-hydraulic-time-trial-

La fel ca restul grupurilor Rotor 1×13, versiunea TT este disponibilă ca și kit de upgrade de 12 viteze ce împerechează noua manetă TT și deraiorul 1×13 cu una dintre cele 4 casete Rotor de 12 pinioane ce pot fi montate pe un butuc standard Shimano, pentru cei ce nu vor să schimbe roțile. Grupul 1×13 TT 12 este cea mai ieftină variantă, la doar 1500 Euro incluzând noua manetă, deraiorul, un angrenaj din aluminiu cu montaj direct-mount și foaie plus un lanț și o casetă de 12 pinioane ce se montează pe butucii compatibili cu Shimano HG de 11 pinioane.

A patra variantă de kit 1×13 TT conține doar maneta și schimbătorul, cu o greutate împreună de 443 g, disponibilă în curând la prețul de 1000 Euro.

Rotor a anunțat oficial că grupurile complet fabricate în Spania 1×13 TT vor fi disponibile din această primăvară. Acestea au fost adăugate în magazinul online al producătorului, dar nu a fost anunțată încă data când acestea vor fi în stoc.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×