Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    8
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.079

Simplu ca A-B-C-D

Autentifica-te  
Matei Albulescu

69 vizualizări

Americanii spun „keep it simple”. A-acceleration, B-brake (rear brake), C-clutch, D-direction.

 

Training-urile RideX Street Experience si Big Cruiser Experience se bazeaza pe actionarea concomitenta a acceleratiei, ambreiajului (mentinut in zona de patinaj), franei spate (se aplica o presiune constanta pe pedala de frana). Rotirea capului si orientarea privirii acolo unde vrei sa ajungi sunt esentiale si fac diferenta.

Chiar daca pare ciudat, folosirea acestor tehnici iti va aduce o motocicleta stabila indiferent de unghiul de inclinare si de cat de stransa e manevra pe care o executi. Motocicleta este echilibrata doar in mers. Pentru asta trebuie propulsie, deci acceleratie. Pentru a nu prinde viteza, folosim frana spate. Transmiterea puterii la roata se face controlat, folosind acceleratia, dar si ambreiajul.

Odata ce ai dobandit si exersat corect aceasta tehnica, vei ramane uimit cat de manevrabila devine motocicleta si ce manevre poti executa. Intoarcere la 180 de grade in 7 metri latime? No problem! Se poate si in 6 metri. Din clipa in care ai inteles ce ai de facut, restul e doar o treaba de exercitiu. Cu cat manevrele sunt mai grele, mai stranse si motocicleta este mai inclinata, e nevoie de mai mult gaz, mai mult patinaj si mai multa frana de spate.

Indraznesc sa spun ca training-urile RideX Big Cruiser Experience si Street Experience sunt singurele care pun un mare accent pe aceasta tehnica. Folosita corect, te va ajuta sa parchezi oriunde, sa schimbi directia in spatii restranse, sa intorci la 180 de grade, sa iei viraje extrem de stranse, sa abordezi ace de par, drumuri inguste si diferite intersectii, dar si in multe alte situatii. Orice manevra pana in 10 – 15 km/h se poate executa sigur, stabil si elegant folosind aceasta tehnica. Iar la RideX inveti corect tehnica si mai ales cum sa o adaptezi motocicletei tale si diverselor situatii intalnite.

Life is beautiful, motorcycling is fun!

 


View the full article

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Mai sunt trei locuri la școala de pilotaj care va avea loc în acest sfârșit de săptămâna la Motorpark împreună cu Ionuț Mistode
       
      250 euro costă pentru ambele zile sau 130 euro o singură zi
       
      Prețul include teorie, training pe circuit și costul efectiv de intrare pe circuit perceput de Motorpark
       
      0723.172.369

    • De Craciunoiu Costinel Cristi
      Salut,am o problema legata de schimbarea treptelor de viteza ,de ex; in mers cand incerc sa schimb intr-o treapta de viteza mi se opreste motorul chiar daca eu strang maneta de ambreiaj.Iar daca eliberez maneta de ambreiaj usurel motorul reporneste. Nu am idee ce ar putea sa fie....are cineva vreo idee ce ar putea sa fie. Motorul are cam 9000 km si merge bine,singura problema ar fi schimbarea treptelor de viteze.
    • De Rusu Andrei Marian
      Salut, din nou va deranjez acum probabil cu o intrebare si mai penibila decat prima, :), este posibil sa schimbi viteza din 2 in 3 fara ambreiaj doar din accelaratie, cum se face si la ce riscuri ma expun? Multumesc anticipat :)
    • De Noni


      Vezi fişier Ghidul motociclistului - arta de a conduce Vol2
      Ghidul motociclistului - arta de a conduce Vol2
      Contribuitor Comunitate Încărcat 18.01.2008 Categorie Tutoriale, Ghiduri, Articole Utile
    • De Bike Love
      Ghidul motociclistului - arta de a conduce Vol2
×