Gata de curse? Sezonul MotoRC by Rompetrol 2020 începe mâine!
Prima etapă a celei mai populare competiții de motociclism viteză din România, MotoRC by Rompetrol, începe mâine pe Motor Park România. Spectatorii nu pot veni la circuit, dar vor vedea acțiunea la televizor și pe internet.
foto: Cristian Petrache
Tocmai când ne săturasem de pauza prelungită din motorsport și de curse virtuale, salvarea vine pentru fanii „stătuți” de foarte aproape de casă. Mai precis de la 60 de kilometri de București, unde mâine începe prima etapă de MotoRC by Rompetrol. În condițiile în care campionate mari, precum MotoGP, World Superbike și Mondialul de Anduranță încă sunt în pauză, în România se relansează competițiile pe două roți.
Acum, având în vedere cât de disperați suntem să vedem acțiune pe pistă, ne-am fi mulțumit cu orice fel de curse. Dar MotoRC ne propune acțiune la cel mai înalt nivel anul acesta. Campionatul va avea șase etape, din iunie până la final de octombrie. Pe lângă clasele consacrate – Stock 1000, Stock 600, Rookies 1000 și Rookies 600 – va exista o clasă nouă, foarte interesantă, destinată debutanților foarte tineri: Stock 300. Clasa este una monomarcă, cu motociclete identice BMW G 310 R, cu un minim de pregătire pentru pistă – carene de curse (produse în România), semighidoane, scărițe de curse și tobă. Am dat câteva ture cu motocicletele de Stock 300 și vă pregătim un clip în care vă vom povesti mai pe larg despre ele. Pe scurt: sunt ușoare, mai rapide decât ai crede, prietenoase și ușor de pilotat. Duelurile la aspirație pe linia dreaptă vor fi la ordinea zilei la această clasă.
Pentru această primă etapă, fiind încă valabilă starea de alertă, se vor respecta normele de siguranță pentru limitarea răspândirii Covid-19, deci spectatorii nu vor avea acces la pistă. Dar vestea bună este că vom putea vedea cursele claselor principale la televizor, pe Telekom Sport și pe Look Sport, apoi și Facebook. Cursa clasei Stock 1000 se va transmite la TV luni seara (a doua zi după cursă) iar cursele claselor Stock 600 și Stock 300 se vor putea vedea două zile mai târziu (miercuri seara).
De ce merită urmărite cursele din MotoRC în acest sezon? Pentru că grilele sunt pline și nivelul a crescut foarte mult, astfel încât ne așteaptă curse foarte strânse, spectaculoase și greu de prevăzut.
La Stock 1000, densitatea de piloți rapizi este absolut impresionantă. Pe lângă nume consacrate, precum Cătălin Cazacu (Racing Academy), Bogdan Vrăjitoru (Wizard Racing) – campion en titre – și Ionuț Mistode (Team IQRM), vin din urmă piloți în plin avânt, care le vor pune probleme serioase veteranilor – Adrian „Sinner” Rus (Daf Corse), George Cațan (ACSRU Racing) și Vlad Neaga (VN Motorsport). Sinner a obținut un podium anul trecut, dar a trecut foarte aproape pe lângă niște rezultate impresionante. Anul acesta este susținut de Michelin Motorsport, s-a antrenat foarte intens în acest intersezon foarte lung și e gata de luptă. George Cațan a terminat al treilea în clasamentul clasei Stock 1000 anul trecut, din postura de debutant absolut în lumea curselor, la doar 20 de ani. A câștigat o cursă într-un mod absolut zdrobitor în fața unor piloți mult mai experimentați și este susținut de o echipă profesionistă și bine organizată. Anul acesta, pilotul din Oltenia are șanse serioase la titlu. Vlad Neaga a câștigat curse la Stock 600 în repetate rânduri, are un palmares impresionant în cursele de supermoto, este foarte tânăr și are la dispoziție un Suzuki GSX-R1000R nou-nouț, cu care a reușit timpi promițători în teste.
Pe lângă piloții de mai sus, care se pot bate oricând pentru victorii de cursă și pentru titlu, mai sunt destule nume pe care le vom vedea în față, precum Marian Pivniceru (Team BMR-EXE), care a dominat clasa Rookies 1000 anul trecut și care se aliniază la startul curselor de Stock 1000 cu un BMW S 1000 RR nou-nouț, și Cătălin Marin (Team BMR-EXE), care merge din ce în ce mai tare de la an la an.
La Stock 600, campionul en-titre, Florin Bârlădeanu (Team BMR-EXE), va avea de furcă cu mentorul său, constănțeanul Adrian Petrovici (ACS Petrovici Racing Team), dar, mai ales, cu un nume consacrat în motociclismul viteză din România, Ionel Pascotă (Pascotă Racing). Pilotul din Giroc aleargă în premieră la Stock 600 în MotoRC și pornește din postura de favorit.
La Stock 300, foarte tânărul Patrick Pascotă, fiul lui Ionel și a patra generație de piloți din familia Pascotă, va lua startul alături de alți rideri adolescenți, pe motociclete de 34 CP, a căror ciclistică favorizează viteza pe viraj. După câteva curse de acomodare, ne așteptăm la dueluri strânse și aici.
Apoi mai sunt și clasele Rookies 1000 și Rookies 600, destinate amatorilor, mulți dintre ei aflându-se la primul contact cu circuitele de viteză. Dacă vreți să vă duelați roată la roată cu un reprezentant de vază al breslei jurnaliștilor moto din România, al nostru Marius Băcilă, nu trebuie decât să vă înscrieți la Rookies 600 și să vă aliniați la start. Aveți toate șansele să-l și bateți, că nu merge tare.
Prognoza meteo pentru weekend este una incertă, dar asta va face cursele și mai interesante și mai greu de prevăzut. Gentlemen, start your engines!
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.