Mergi la conţinut

Motobikes.ro

  • postări
    1.592
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    89.231

Istoria Motul – 167 de ani de inovație


Motobikes

217 vizualizări

Motul este unul dintre cei mai importanți producători de lubrifianți din lume, un nume foarte răsunător în motorsportul pe două și pe patru roți și un simbol atemporal al pasiunii pentru tehnologie.

11606961135_e6a542ee90_b.jpg

Îndelungata istorie Motul a început cu 167 de ani în urmă, în 1853, odată cu înființarea companiei Swan & Finch la New York, ca subsidiară a uriașei companii Standard Oil a lui John Rockefeller. Activitatea principală a nou-înființatei companii era producția de lubrifianți de înaltă calitate. Începând cu 1920, Swan & Finch începe să vândă produsele pe piețele internaționale, prin intermediul portofoliului de mărci deținute, printre care se numărau Aerul, Textul și Motul. Aceasta din urmă era un fel de prescurtare a cuvintelor „Motor oil – a spark ingnition engine oil”.

În 1932, Ernst Zaugg a devenit distribuitor oficial în Franța pentru produsele mărcii Motul, prin intermediul companiei sale, numite Supra Penn. Această firmă importa și vindea uleiuri și diverși alți lubrifianți Motul și Safco, în ambalajele lor originale (butoaie de lemn, de tablă sau canistre de un galon). Reclamele din vremea aceea garantau calitatea și puritatea 100% a uleiului din Pennsylvania, menționând că recipientele erau cele originale și închise ermetic.

În 1953 existau deja peste 15.000 de puncte de vânzare a lubrifianților Motul în toată Franța, marca aducând mai mult prestigiu imaginii sale prin implicarea în motorsport, o politică pe care compania o aplică și acum și care a contribuit enorm la succesul pe care l-a avut această marcă de-a lungul timpului.

unnamed.jpg

Aniversarea unui secol de la înființarea Swan & Finch, în 1953, a fost sărbătorită prin lansarea unui nou produs, numit Motul Centuryprimul ulei multigrad veritabil de pe piața europeană, fabricat în noua uzină de la Bobigny, în Franța. Uleiul multigrad conține aditivi speciali cu polimeri care îmbunătățesc semnificativ indexul de vâscozitate, ceea ce înseamnă că un singur tip de ulei poate fi folosit indiferent de anotimp. Uleiul monograd necesită schimbarea în funcție de temperatura exterioară, căci nu poate face față unor diferențe foarte mari de temperatură. Pentru un plus de imagine pe plan internațional, Motul a sponsorizat expediția de 15.000 de kilometri cu mașini Citroen 2CV prin coloniile franceze.

Motul_banner_MotoBikes_720x280px_032020.

În 1957, compania americană Swan & Finch a suferit niște probleme financiare destul de grave, fiind obligată să intre în faliment. Supra Penn a obținut proprietatea asupra mărcii Motul și a patentelor asociate cu aceasta și a devenit o societate pe acțiuni, adoptând numele produsului său cel mai important: Motul.

În 1966, Motul a lansat Century 2100, primul ulei de mașină semisintetic din lume, un produs care suporta solicitări și încărcări mecanice de 10 ori mai mari decât lubrifianții obișnuiți.

91lFQRarv4L._AC_SL1500_.jpg

În 1971, Motul a recidivat, lansând primul lubrifiant 100% sintetic pentru mașini: renumitul Century 300V a fost dezvoltat din esteri vegetali, folosind tehnologie din industria aeronautică. Pentru a dovedi că aceste soluții tehnologice sunt cele mai bune, Motul s-a implicat intens în competițiile auto de nivel înalt (Formula 1 și alte curse de prototipuri).

În 1980, numele Motul depășise deja sfera auto-moto, compania specializându-se și în dezvoltarea și producția de lubrifianți industriali, bazându-se pe aceleași principii – calitate și inovație. Motul a dezvoltat legături strânse cu mărci de prestigiu, propunând produse concepute special pentru companii precum Caterpillar sau John Deere. În același timp, Motul a devenit furnizorul de ulei unic pentru mașinile din producția de serie ale lui Citroen, Renault și Simca-Chrysler.

11431218014_0be5550a66_b.jpg

Deja lider pe piața franceză de lubrifianți pentru motociclete, Motul și-a îndreptat atenția către piața internațională. Prima companie subsidiară, Motul Deutschland (Germania) s-a deschis în septembrie 1980. Motul și-a continuat expansiunea pe plan internațional, creând o divizie în Spania, Motul Iberica, în 1988 și una în America, Motul USA, în 1989. Grupul a câștigat premiul „Oscar pentru comunicare în export” din partea prestigioasei reviste Le Nouvel Economiste. Parteneriatul cu Honda Franța a dus la mai multe titluri mondiale în competițiile moto.

28605_16-1.jpg

Începând cu 1990, programele legate de motorsport au devenit și mai ample, existând parteneriate cu echipe de uzină (Yoshimura, Suzuki, Yamaha, Kawasaki). Acestea au popularizat și mai mult marca pe plan internațional. Și în cursele de mașini, activitățile depășesc cu mult limitele pieței naționale din Franța (parteneriate cu Porsche, BMW și Honda). În contextul atenției din ce în ce mai mari pentru problemele legate de mediu și de poluare, Motul a subliniat alegerile sale strategice de a folosi esterii de origine vegetală în producția de uleiuri 100% sintetice.

În 2000, grupul Motul s-a reorganizat pe cinci zone: Europa de Vest, Europa Centrală și de Est, America de Nord, Spania și America Latină, Asia-Pacific. Motul și-a sporit prezența în zona Asia-Pacific prin înființarea companiei HTL (High Tech Lubricants), cu sediul în Singapore. Colaborarea pentru furnizarea de ulei pentru activitatea competițională a continuat: în motociclism cu Honda, Yamaha și Suzuki și în automobilism cu Subaru pentru raliuri și cu Nissan și Honda pentru cursele de GT. Această implicare continuă în motorsport a păstrat gama 300V ca produs tehnologic de top și a dus la apariția gamei Factory Line, pentru motocicletele de curse și a gamei Motorsport, pentru competițiile auto.

28605_14-1.jpg

În același timp, activitatea industrială a lui Motul a căpătat o formă proprie, sub numele MotulTech – o companie specializată în concepția și producția de lubrifianți industriali pentru activități variind de la prelucrarea metalului la tăierea pietrei și a mineralelor.

În 2003, Motul a împlinit 150 de ani, sărbătorind prin obținerea unor rezultate excelente: în ultimii 15 ani, volumul producției se dublase și produsele sintetice reprezentau mai mult de 70% din cantitatea totală de uleiuri produse. În 2004 a apărut gama 300V Motorsport, care depășea toate standardele internaționale. Cu tehnologia Dublu Ester, amplificată de folosirea unor modificatori de fricțiune, noua generație de lubrifianți pentru competiție devenea punctul de referință în domeniu. Același lucru este valabil pentru gama Factory Line la motociclete.

Motul_banner_MotoBikes_720x280px_032020.

2008 a marcat a 20-a aniversare a implicării Motul în sporturile moto la nivel internațional și a parteneriatului tehnic dintre Motul și Suzuki, sărbătorită la Marele Premiu al Franței din acel an. În același an, MotulTech a obținut contracte pentru o gamă de produse hi-tech pentru industria aeronautică.

55305_test2020_action_full.jpg

Implicarea Motul în motorsport s-a intensificat în ultimii 10 ani, astfel că producătorul francez a devenit partener important în campionate de nivel foarte înalt, precum World Superbike, Campionatul Mondial de Anduranță FIM (moto), Campionatul Mondial de Anduranță FIA (auto), Super GT, MotoGP și multe altele.

După 167 de ani de la înființare, Motul este unul dintre cei mai cunoscuți și mai respectați producători de lubrifianți din lume, continuând să ducă mai departe valorile tipice ale mărcii, care au rămas neschimbate de-a lungul timpului: calitatea și inovația.

Motul_banner_MotoBikes_720x280px_032020.


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Participa la conversatie

You are posting as a guest. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Adaugă un comentariu...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Creează O Nouă...