Aprilia brevetează o motocicletă cu trei roți. Arma anti-Niken?
Schițele brevetului confirmă că Aprilia dezvoltă un tren de rulare față cu două roți pentru motociclete. Sistemul este diferit de soluțiile folosite pe Piaggio MP3 și pe Yamaha Niken.
Dacă Yamaha a fost primul producător care a produs în serie o motocicletă cu trei roți care se înclină, Niken 850 din 2018, Piaggio a dat startul cu adevărat acestui gen de vehicule, cu scuterul MP3.
Și tot Grupul din Pontedera, de această dată prin marca Aprilia, vine cu schițele pentru brevetul unei motociclete cu trei roți desenată pe baza tehnică a modelului Mana. Schițele au fost publicate pentru prima dată pe site-ul MCN.
Elementele tehnice interesante sunt mai multe. Este vorba de un tren de rulare destul de simplu, care pare să reducă costurile și să îmbunătățească fiabilitatea. Sistemul cu patrulater preia elemente de geometrie din domeniul auto și adoptă brațe turnate sub presiune între roți (în locul jambelor furcii), există două amortizoare de diametru mare (deci mai ușor de reglat), două lagăre de direcție la capătul brațelor respective. Există mai puține articulații mobile, deci mai puțină bătaie de cap cu jocuri și reglaje.
În plus, designul patrulaterului permite gestionarea mai bună a cotelor geometriei și a unghiului de fugă al roților de-a lungul întregii curse a suspensiilor.
Motocicleta folosită pentru brevetul acestei aplicații nu pare să fi fost aleasă la întâmplare de Aprilia. Modelul Mana, cu motor V2 de 839 cmc și 76 CP, cu transmisie automată CVT, a ieșit din producție de ceva vreme, dar pare foarte bine adaptat pentru acest gen de vehicul, fiind o cale de mijloc între o motocicletă sportivă și un maxiscuter.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.