Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    703
  • comentariu
    1
  • vizualizări
    29.436

Șase cilindri, monobraț la puterea a doua: Honda CBX1000 WiMoto Special

Autentifica-te  
Motobikes

52 vizualizări

Fascinația anilor ’70-’80 se combină cu o ciclistică neconvențională într-un proiect custom care cântă frumos cu cei șase cilindri ai săi.

2.jpg

Această superbă motocicletă custom bazată pe o Honda CBX1000 cu șase cilindri (nu știm exact din ce an) este construită de specialiștii olandezi de la WiMoto și are o personalitate distinctă. Puriștii s-ar putea revolta văzând masacrul la care a fost supusă o motocicletă clasică foarte apreciată, dar este vorba de un model care era deja modificat destul de radical, doar că nu mai era pe gustul proprietarului. Acesta a apelat la Wimoto pentru a obține ceva cu totul diferit și avea în minte încă de la bun început o motocicletă cu furcă și basculă monobraț. Mai mult de atât, omul voia o motocicletă complet funcțională, nu un „show-bike” pe care să-l parcheze la terasă pentru priviri admirative.

3.jpg

Oamenii de la WiMoto au ranforsat cadrul original al modelului CBX, care nu este cunoscut pentru rigiditatea sa, dar au făcut-o discret, folosind triunghiuri din țeavă de crom-molibden amplasate sub rezervor. Furca neconvențională a fost realizată din același material, la fel ca bascula. La realizarea acestora s-au combinat țevile curbate în mod organic cu structurile triunghiulare, pentru rigidizare. Totul s-a făcut calculând precis geometria noii ciclistici pentru o ținută de drum excelentă. Geometria suspensiilor a fost calculată folosind software-ul specialistului Tony Foale. Lagărul excentric al roții spate a fost luat de pe o Honda VFR750.

4.jpg

Furca monobraț are un design old-school, de tip grindă, dar cu lagăre cu rulmenți cu ac și brațe proiectate special pentru o funcționare optimă a suspensiei. Amortizoarele față/spate sunt YSS.

cbx_wimoto062-resized.jpg

Deși motocicleta arată ca un „show-bike”, nu acesta a fost scopul. Creatorii săi spun că motocicleta va fi folosită des și, după un prim test, declară că bestia cu șase cilindri, deși grea, se simte foarte agilă și este ușor de înclinat de pe o parte pe alta în viraje. Furca rigidă transmite foarte bine senzațiile în ghidon, așa că fața este mult mai sigură decât a modelului original. Evacuarea custom care se termină într-o tobă Kerker sub șa cântă o partitură superbă, mai ales la turații înalte.


Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×