Jump to content
  • entries
    1,718
  • comments
    2
  • views
    100,117

Echipamente testate: Geaca Furygan Spark 3 in 1 Vented Evo


Motobikes

252 views

Folosesc geaca Furygan Spark 3 in 1 Vented Evo de la începutul verii și am adunat ceva kilometri cu ea, în toate condițiile imaginabile. Iată ce am descoperit.

otyvnavp.jpg

Furygan Spark 3 in 1 este la bază o geacă de vară ventilată, strânsă pe corp, ideală pentru lunile călduroase. Dar se numește și „3 in 1” pentru că mai are două straturi pe dedesubt și acestea o fac mult mai versatilă decât o geacă de vară obișnuită.

La fel ca gecile premium de touring, Spark 3 in 1 are un strat izolator termic, care o adaptează pentru diminețile și serile mai răcoroase sau chiar pentru lunile de primăvară și de toamnă, plus un strat impermeabil și ventilat, pentru ploaie. Astfel poți purta geaca din aprilie până în octombrie liniștit.

SSD_5196.jpg

Maxiscuter, oraș, vară: Furygan Spark 3 in 1 se mișcă excelent.

Am primit geaca într-o zi călduroasă de iulie și am îmbrăcat-o imediat, evident după ce i-am scos straturile de frig și de ploaie, că nu era cazul. Jacheta este realizată din poliester, cu suprafețe ventilate foarte mari, cum îi șade bine oricărui echipament de vară. Protecțiile sunt D3O la coate și la umeri, cu buzunar pentru protecție de spate și adaptare pentru folosire cu airbag.

Ce am observat din prima este cât de bine vine pe corp și cât de bine arată geaca în combinația de culori negru/alb/roșu. La fel ca o geacă sport de piele, Spark 3 in 1 se fixează bine pe corp și îți dă senzația de protecție, dar cu ventilație maximă și cu libertate de mișcare, deci ideală pentru oraș. Pe de altă parte, la fel cum a fost cazul cu multe dintre echipamentele Furygan cu accent pe sport pe care le-am testat, trebuie să ai o siluetă destul de… sportivă ca să-ți vină bine. Când am luat geaca încă aveam câteva kilograme în plus acumulate în pandemie și mărimea L mi-a venit la limită la 1,84 m și 85 kg. Ce vreau să spun este că, dacă vrei echipamente sport de la Furygan, ar fi bine să o lași mai ușor cu berea. Acum, la 81-82 kg, potrivirea e ideală.

SSD_4102.jpg

Geaca Spark 3 in 1 merge foarte bine și la o utilizare soft-adventure, căci se ventilează bine și, deși e strânsă pe corp, îți conferă o libertate de mișcare foarte bună. Apropo, urmează în curând testul cu Moto Guzzi V85TT.

Am purtat geaca pe timp de vară în proporție de 75% în oraș și prin împrejurimi și, cum mă și așteptam, s-a prezentat excelent: ventilație bună, mobilitate, lejeritate, aproape că nu simți că o porți, dar te simți totuși protejat. Am avut ocazia să îi fac și un mic crash-test la un moment dat, când, într-un mod complet atipic mie, o groapă de lângă șina de tramvai m-a prins insuficient de atent și de hotărât. După o căzătură la 30-40 km/h, geaca arată încă foarte bine, acumulând doar mici semne pe braț și pe umăr. Și m-a protejat excelent.

Când a început să se răcorească afară, am început să port și celelalte straturi. O observație ar fi că, dacă încă aș avea kilogramele în plus, cu toate cele trei straturi geaca ar plesni pe mine. Stratul de ploaie își face treaba impecabil la nivelul la care l-am folosit eu (reprize scurte de mers pe ploaie, între 10 și 25 de minute), cu amendamentul că, așa cum este cazul la orice geacă textilă cu stratul impermeabil pe dedesubt, stratul exterior se udă și rămâne așa ceva vreme, iar apa de pe el tinde să se scurgă constant pe lucrurile din jur.

00p_6320_108_ml.jpg

Stratul izolator termic este mai eficient decât mă așteptam, așa că geaca devine prea călduroasă dacă afară nu e frig de-a binelea, adică în zona aceea gri întră căldura de vară și frigul de toamnă. Eu am testat-o până la 12 grade, când încă funcționa excelent, cel puțin la viteze rezonabile și la reprize de mers de până în 45 de minute. Cred că ar merge și la 10 grade sau puțin sub, mai ales dacă mai ai o bluză pe dedesubt.

La partea practică, geaca se încadrează în media echipamentelor lejere de vară, dar, de multe ori, mi-aș fi dorit niște buzunare în plus (are două la exterior și unul la interior). Pe de altă parte, în general gecile scurte, sport, nu excelează la capitolul spații de depozitare, căci pentru asta există gecile de touring.

Trăgând linie, Furygan Spark 3 in 1 este o geacă de vară foarte arătoasă, bine ventilată, care vine bine pe corp și protejează bine la impact, cu straturi suplimentare care o fac foarte versatilă și confortabilă de primăvara până toamna, chiar și pe ploaie. Este cam prea „slim fit” pentru riderii masivi și nu debordează de buzunare, dar calitatea fabricației (materiale, cusături, fermoare) este impecabilă.

Partea bună este că Furygan Spark, cu un preț de pornire de 1.089 de lei, se găsește la preț redus în această perioadă. Bunăoară, la magazinul online moto24.ro, modelul testat de noi costă doar 860 de lei, preț la care Spark 3 in 1 devine chilipir.


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...