Ducati prezintă noul Multistrada V4
A apărut a patra generație a popularei motociclete adventure din Bologna, debutând pentru prima dată cu motorul V4 și folosind tehnologie împrumutată din MotoGP. Iată detaliile importante.
Noul Ducati Multistrada V4 merge și mai departe în direcția conceptului de „patru motociclete într-una singură”, introdus de primul Multistrada în 2003. Se schimbă radical, după cum anunță și numele. Acum are un motor cu 4 cilindri în V de 170 CP, sisteme electronice preluate din MotoGP și o ciclistică reproiectată.
În 18 ani, Multistrada s-a produs în peste 110.000 de unități. Primul model era o motocicletă sportivă, cu cuplu mare, destinată în principal utilizării pe asfalt. Versiunea din 2010 a fost primul model real „4 în 1” și prima motocicletă din lume dotată cu moduri de pilotaj selectabile de la ghidon. În 2015 a fost prezentat primul motor dotat cu distribuție variabilă, care îmbunătățea livrarea puterii. Această a patra generație, prezentată astăzi, este o motocicletă și mai performantă, dar și mai ușor de pilotat și mai ușoară. În plus, este acoperită de garanția de 4 ani fără limită de kilometri denumită 4Ever Multistrada.
Ca la toate motocicletele Ducati, pe Multistrada V4 forma urmează funcția. Proiectorul frontal cu DRL (far pe timp de zi), inspirat de cel de pe Panigale face modelul Multistrada V4 foarte ușor de recunoscut. Volumele încărcate pe față și liniile musculoase integrează bine rezervorul de 22 de litri. Fiecare element al părții frontale, de la parbriz, la carene și la „cioc”, a fost studiat în tunelul aerodinamic pentru a asigura cel mai bun confort aerodinamic și termic posibil.
Noul motor V4 Granturismo este ușor (66,7 kg) și compact, dar asigură performanțe care plasează modelul în topul categoriei sale și garantează o funcționare foarte rotundă la regimuri joase și o curbă de cuplu foarte liniară.
Cilindreea este 1.158 cmc, iar puterea maximă ajunge la 170 CP la 10.500 rpm, cu un cuplu maxim de 125 Nm la 8.750 rpm. S-a dat multă atenție la alegerea rapoartelor cutiei de viteze, cu o primă treaptă scurtă, ideală pentru manevrele de viteză foarte mică și pornirile în rampă cu motocicleta încărcată. În același timp, treapta a șasea este suficient de lungă pentru ca motorul să ruleze la turație nu foarte mare la viteze de autostradă.
Ducati continuă să lucreze și la capitolul fiabilitate și facilitate a întreținerii. Astfel, noul Multistrada V4 are intervale de revizie de 15.000 km (schimburi de ulei și de filtru), cu reviziile majore (verificarea și reglarea jocului supapelor) la fiecare 60.000 km. Motorul este destinat unei utilizări stradale, dar folosește multe soluții tehnice dezvoltate de Ducati de-a lungul anilor petrecuți în competiții. Un exemplu în această direcție este arborele contrarotativ al motorului, care anulează parțial momentul giroscopic generat de roți și de arborele cotit, îmbunătățind astfel manevrabilitatea și reducând tangajul.
Pachetul electronic de pe Multistrada V4 este, cum ne-am fi așteptat, de top în sectorul moto în materie de siguranță, confort, performanță și conectivitate. Platforma inerțială IMU gestionează funcționarea sistemelor precum ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), și pe varianta Multistrada V4 S, farurile Cornering Lights (DCL). Tot pe V4 S este prezent în echiparea de serie sistemul Vehicle Hold Control (VHC), care simplifică pornirile în rampă. Pe V4 S, platforma inerțială comunică și cu suspensiile adaptive Ducati Skyhook Suspension (DSS). Acestea, pe lângă reglajul în timp real al amortizării, integrează pentru prima dată funcția Autolevelling, care reglează automat pretensionarea în funcție de configurația selectată, asta pe lângă posibilitatea setării manuale de către utilizator, în funcție de încărcare. Opțional, este disponibil și sistemul de monitorizare a presiunii pneurilor.
Bordul este un display TFT de 5 inci (Multistrada V4) sau de 6,5 inci (Multistrada V4 S). Pe versiunea S există un joystick pe ghidonul stâng care permite navigarea prin meniuri. Sistemul Ducati Connect permite funcția „mirroring” prin Bluetooth și wi-fi a anumitor aplicații din telefonul utilizatorului pe bordul motocicletei. În partea superioară a rezervorului există un mic torpedou unde se poate pune un smartphone, care se poate și încărca prin intermediul prizei USB.
O premieră introdusă de noul Multistrada este sistemul radar față și spate, care permite utilizarea sistemelor Adaptive Cruise Control (ACC) și Blind Spot Detection (BSD), sisteme dezvoltate împreună cu Bosch.
Cadrul noului model este de tip monococă din aluminiu, roata față este de 19 inci și bascula are două brațe. Jantele pot fi din aliaj sau cu spițe. Ampatamentul este relativ redus (1.567 mm), trenul față are cote sportive ale geometriei, iar suspensiile au cursa lungă (170 mm față și 180 mm spate). Garda la sol este de 220 mm și masa la gol este de 215 kg. Înălțimea șeii este reglabilă pe două poziții, între 840 și 860 mm.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.