Yamaha prezintă restul gamei 2021: Tracer 7 GT, Tracer 9, Tracer 9 GT și YZF-R6
Yamaha vine cu încă niște noutăți importante pentru 2021, pe măsură ce toată gama producătorului din Iwata destinată Europei trece la normele Euro 5. Astfel, o noutate importantă este că supesportiva de cilindree medie YZF-R6 nu mai este înmatriculabilă și se vinde doar pentru circuit, gama Tracer 9 se înnoiește complet, preluând îmbunătățirile de la omologul naked MT-09 pentru 2021, iar Tracer 7 GT este un model nou, versiunea touring și mai bine dotată a lui Tracer 700.
Mai întâi, veștile proaste: după 20 de ani de carieră, populara Yamaha YZF-R6 nu va mai fi omologată pentru circulația pe drumuri publice. Mai-marii din Iwata au decis să nu convertească supersportiva de 600 la normele Euro 5, dar o vor păstra în producție pentru cine vrea să o folosească pe circuit și în competiții. Noua R6 Race va fi disponibilă începând din ianuarie la dealerii Yamaha din Europa. Clienții vor putea hotărî cum să personalizeze motocicleta pentru folosirea pe pistă, având la dispoziție variantele kitului GYTR și diferitele piese speciale disponibile, precum suspensiile Ohlins și alte componente care nu sunt prevăzute în kitul de bază.
Kitul GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) este realizat de inginerii Yamaha pentru cei care vor să folosească motocicleta în competiții și permite transformarea supersportivei în versiunea Stock 600, incluzând electronica completă cu cablaj racing și ECU programabil, o altă admisie care optimizează fluxul de aer, evacuarea completă Akrapovic din titan, parbrizul racing WSS, conductele de frână îmbrăcate în oțel și componente pentru eliminarea ABS-ului. Apoi mai sunt întrerupătorul principal, bușonul rezervorului fără cheie, șaua racing și kitul de lanț de 520, cu mai multe variante de raport final.
Yamaha Tracer 7 GT va sosi în showroom-uri în februarie, fiind o versiune touring a lui Tracer 700, prezentat în premieră anul trecut la EICMA. Tracer 7 GT pierde numărul „700” din nume, dar câștigă câteva accesorii originale Yamaha pentru a se transforma într-un crossover practic și confortabil la drum lung. Are un parbriz mai mare (cu 70 mm mai lat și cu 92 mm mai înalt), reglabil pe înălțime cu o singură mână, șaua confort pentru pilot și pasager, cu capitonaj mai generos, cusături la vedere și logo Tracer, plus gențile laterale rigide de câte 20 de litri fiecare. Pentru un tourer, motocicleta este ușoară, la 196 kg cu plinurile făcute, are un rezervor de 17 l și motorul deja consacrat pe MT-07, de 689 cmc, cu doi cilindri paraleli, de 75 CP.
În martie 2021 vor sosi în showroom-uri și noile Tracer 9 și Tracer 9 GT, înnoite în profunzime pentru anul viitor. Prima Tracer 900 a apărut în 2015, pe baza roadster-ului MT-09. Pentru 2021, Tracer se bazează în continuare pe MT-09, de data aceasta pe cea mai nouă versiune, prezentată în premieră zilele trecute.
Evident, motorul CP3 este cel de 890 cmc de pe MT, mai ușor cu 700 g și cu un cuplu mai mare cu 7% și o putere care ajunge de la 115 la 119 CP. Motorul stă într-o poziție mai verticală în cadru, îmbunătățind astfel senzațiile transmise de trenul față. Și bascula este complet nouă: deși aparent identică cu a noii MT-09, este de fapt mai lungă cu 60 mm pentru o mai bună stabilitate, ampatamentul ajungând astfel la 1.500 mm, aceeași valoare cu a precedentului Tracer. Cutiile (două laterale și un topcase) se montează prin sistemul Floating Stay, care îmbunătățește stabilitatea la viteze mari și permite o creștere a capacității de încărcare cu 7%.
Pachetul electronic se bazează acum pe platforma inerțială cu șase axe montată prima dată pe YZF-R1 în 2015, care susține funcțiile de control al tracțiunii (TCS), control al derapajului (SCS), wheelie control (LIF) și frână de motor (BC). Există patru moduri de pilotaj, iar accelerația este acționată prin intermediul sistemului ride-by-wire cu senzor de poziție a accelerației APSG. Există și cruise control.
Eficiența îmbunătățită a motorului (care consumă cu 9% mai puțin) face ca autonomia să ajungă la 350 km, deși capacitatea rezervorului rămâne neschimbată, la 18 litri. Furca este inversată, cu jambe de 41 mm, iar monoamortizorul este montat pe un sistem nou de pârghii.
Farurile sunt full-LED, fiind încastrate în carenă, cu două lumini de poziție în partea inferioară, ca pe R1. Bordul este inedit: are două unități TFT de 3,5”. Șaua este cu 15 mm mai joasă și poziția se poate schimba prin reglarea scărițelor și a ghidonului. Și parbrizul poate fi reglat pe o înălțime de 50 mm, în trepte din 5 în 5 mm.
Noua Tracer 9 va fi disponibilă în două culori, Redline și Tech Kamo, începând din martie 2021. Versiunea GT are dotări mai cuprinzătoare, mai ales pentru folosirea în regim de touring. Cutiile laterale rigide vin în echiparea de serie, la fel și suspensiile semiactive KYB Actimatic Damping System (KADS), controlate folosind datele furnizate de platforma inerțială. Există și farurile care luminează în viraj, care funcționează la peste 5 km/h și la înclinări de peste 7 grade, plus quickshifter-ul bidirecțional și manșoanele încălzite. La culorile disponibile pentru versiunea de bază se adaugă coloristica Yamaha Icon Performance, inspirată de modelele supersportive din gama producătorului din Iwata.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.