Honda prezintă noua CMX 1100 Rebel DCT
Cum vă spuneam prin primăvară, Honda ne pregătea ceva: un cruiser mai mare – un Rebel cu motorul de pe Africa Twin și cu transmisia automată cu dublu ambreiaj.
Noua Honda Rebel 1100 este aici și se numește CMX 1100 Rebel DCT. Numele ne duce cu gândul la micul cruiser cu doi cilindri care a apărut în 2017, dar motorul de 1.084 cmc este prelevat de pe actuala generație de Africa Twin, cu tot cu transmisia automată DCT.
Puterea motorului a fost redusă la 87 CP, cu un cuplu sănătos la regimuri joase. Apoi avem controlul tracțiunii, wheelie control, pilot automat și patru moduri de pilotaj, dintre care unul personalizabil, gestionate prin intermediul accelerației Throttle by Wire.
Dar să pornim de la partea estetică, desenată de aceeași echipă americană care s-a ocupat de modelul Rebel de 500. Stilul este de bobber, cu motocicleta lungă și joasă, îngustă în zona mediană, cu rezervor în formă de picătură, de 13,6 litri. Aripile sunt din oțel, farul este rotund și are diametrul de 175 mm, având patru elemente cu LED, ca pe versiunea de 500, șaua este din două bucăți și schema coloristică de bază implică mult negru – mat și lucios.
Motorul cu doi cilindri paraleli are chiulasa Unicam cu opt supape, este derivat din cel de pe Africa Twin, dar a fost revizuit la nivelul distribuției, alimentării și evacuării pentru a îmblânzi puterea la turații mai înalt în favoarea unui cuplu mai mare la turații joase. Puterea maximă scade de la 102 la 87 CP, dar la regimul de 7.000 rpm, în timp ce cuplu maxim este de 98 Nm la 4.750 rpm. Versiunile cu transmisie manuală și DCT au același carter (semiuscat), cu diferențe minime la exterior. Vibrațiile de ordinul doi sunt neutralizate de ambielajul la 270 de grade, în timp ce vibrațiile de ordinul întâi sunt echilibrate de doi arbori contrarotativi, care acționează și pompele de apă și de ulei. Motorul are senzori LAF (Linear Air Flow) în evacuare, esențiali pentru respectarea normelor de poluare Euro 5, valabile din 2021.
Modurile de pilotaj sunt Standard, Rain și Sport, cu setări prestabilite, plus User, în care riderul poate personaliza livrarea puterii, frâna de motor, controlul tracțiunii și al wheelie-ului. Transmisia automată DCT are trei moduri de funcționare.
Ciclistica se bazează pe un cadru perimetral din țeavă de oțel, ampatamentul are 1.520 mm, lagărul furcii are o înclinare de 28 de grade și distanța de fugă este 110 mm. Furca hidraulică are jambele de 43 mm și are pretensionarea reglabilă, iar pe spate există două amortizoare cu rezervor separat, montate înclinat, și ele reglabile la pretensionare.
Roțile sunt de 18 inci față și 16 inci spate, iar frâna față are un singur disc de 300 mm, cu etrier radial, și unul de 256 mm pe spate.
Înălțimea șeii este de doar 700 mm, iar masa declarată cu plinurile făcute este de 233 kg. Vor fi disponibile diverse accesorii pentru personalizarea motocicletei și pentru mai mult confort sau caracter practic: șei, spătar, genți, parbriz etc.
În majoritatea țărilor din Europa, Honda va oferi motocicleta doar în varianta cu cutie automată DCT, în culoarea Gunmetal Black Metallic.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.