Kawasaki brevetează schimbătorul acționat electronic
Un brevet înregistrat în Japonia de către Kawasaki se referă la schimbarea treptelor în mod electronic, de la ghidon și oferă posibilitatea schimbării automate.
Brevetul a fost depus la oficiul japonez de brevete și invenții în 2019 și se referă la comanda schimbării vitezelor gestionată electronic, prin intermediul unui actuator care înlocuiește pedala schimbătorului clasic (cutia fiind de tipul mecanic, tradițional) și unor butoane/padele de comandă poziționate pe ghidon.
Motocicleta aleasă pentru exemplul din brevet este un Kawasaki Z1000SX de dinainte de 2019, dar obiectul brevetului este dispozitivul propriu-zis, nu motocicleta pe care este instalat, așadar am putea să vedem acest sistem pe orice motocicletă a producătorului din Akashi.
Acest sistem ar putea fi adaptat la diferite motoare și cam la orice model. Motocicleta din brevet nu pare să aibă maneta de ambreiaj, ceea ce ce ar presupune folosirea acestui sistem în combinație cu un ambreiaj cu acționare automatizată, gestionat electronic.
Nu este vorba de un quickshifter, ci pare ceva destinat mai degrabă simplificării pilotajului în ideea unui plus de confort pe modele sport-touring, touring sau cruiser, fără a crește prea mult nivelul de complexitate sau a adăuga prea multă greutate în plus (cum este cazul cu transmisia automată cu dublu ambreiaj DCT folosită de Honda).
Apoi, acționarea electronică a schimbătorului este evident necesară în cazul în care s-ar dori un schimbător complet automat, care ar putea eventual funcționa conform modului de pilotaj selectat de rider, eventual facilitând funcționarea sistemelor de asistare a pilotajului, precum sistemul de cruise control adaptiv.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.