Jump to content
  • entries
    1,714
  • comments
    2
  • views
    99,792

Triumph prezintă oficial noul Speed Triple 1200 RS


Motobikes

217 views

Iată noua generație a hypernaked-ului britanic, mai puternic, ușor și sofisticat decât oricând. Este în continuare destinat în principal utilizării stradale, dar se simte bine și pe circuit.

speed-triple-1200-rs-sapphire-black-angl

Opt generații (sau 10, în funcție de cum le numeri) în 26 de ani, peste 100.000 de unități vândute: acestea sunt numere demne de o legendă. Doamnelor și domnilor, iată noul Triumph Speed Triple 1200 RS, noua generație a naked-ului Triumph care va apărea în primăvara acestui an.

Debutul a fost unul anticipat de ceva vreme, având în vedere că modelul precedent rămăsese ultimul din gama producătorului din Hinckley care era încă legat de generația precedentă de platforme. Dar nimeni nu se aștepta la un pas înainte atât de semnificativ.

Modelul rămâne legat, ca ADN, de primul Speed Triple, apărut în 1994. Formula, foarte simplă de altfel, a constat în „dezbrăcarea” sportivei Daytona, creând astfel primul streetfighter de fabrică; primul model păstra chiar și semighidoanele sportivei. Apoi, trecând la T509, apoi la 955, în 2005 apărea modelul 1050, unul foarte important pentru că marca distanțarea definitivă de sportiva Daytona.

triumph-speed-triple-bloodline-1.jpg

Pentru prima dată, Speed Triple devenea o motocicletă de sine stătătoare, eliberată de compromisurile făcute pentru platforma sportivă, devenind astfel și mai eficient în pilotajul pe stradă și stabilind noi puncte de referință pentru sectorul naked-urilor sportive de cilindree mare.

triumph-speed-triple-bloodline-3.jpg

Derulăm până în 2018, când apărea Speed Triple RS, o motocicletă foarte distractivă, puternică și plăcută, care reprezenta ultima iterație a unei generații. Și avea să rămână și singura versiune produsă, odată cu trecerea la noua generație, căci noul Speed Triple se va produce doar în varianta RS.

speed-triple-1200-rs-hero-riding-7.jpg

Motorul a trecut de la 1.050 la 1.160 cmc, o creștere obținută prin mărirea alezajului și reducerea cursei (90×60,8 mm în loc de 79×71,4 mm). Dezvoltarea motorului a luat astfel o direcție cu mai mult accent pe sportivitate și pe performanțe la turații mari. Dar, în ciuda cilindreei crescute, greutatea motorului a scăzut cu 7 kg, iar propulsorul tricilindric se turează mai rapid datorită reducerii inerției pieselor în mișcare cu 12% – lucru care a fost posibil datorită experienței acumulate ca furnizor de motoare la clasa Moto2 din Motomondial.

speed-triple-1200-rs-matt-silver-ice-lhs

Așadar, nu ne va mira deloc că motoarele noii generații și cele ale modelului 1050 nu au absolut nicio piesă în comun. S-a schimbat și transmisia, cu o altă cutie de viteze și un alt schimbător, plus un ambreiaj servoasistat antihopping complet nou, cu mai puține discuri. Quickshifter-ul bidirecțional este prezent în echiparea de serie, fiind îmbunătățit după experiența de la Moto2 și dotat cu un senzor cu poziție variabilă. Sunt diferite, desigur, și galeriile de admisie și de evacuare. Există o supapă pe traseul de evacuare care are scopul de a îmbunătăți livrarea cuplului la regimuri joase și medii.

speed-triple-1200-rs-matt-silver-ice-ang

Performanțele motorului? Cum anticipaserăm acum câteva zile, puterea maximă este de 180 CP la 10.750 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 125 Nm la 9.000 rpm – o creștere de 30 CP, respectiv 8 Nm. Raportul putere/greutate (având în vedere masa de 198 kg cu rezervorul plin) se îmbunătățește astfel cu 26% față de modelul precedent, ajungând astfel la o valoare dublă față de primul Speed Triple din 1994.

Schema ciclisticii rămâne neschimbată, în mare, cu un cadru grilă din aluminiu și basculă monobraț din același material, dar aici se opresc asemănările cu vechiul Speed Triple. Având în vedere dimensiunile noului motor, tot cadrul (mai ușor de 17% decât unitatea precedentă), cu toate cotele sale, se schimbă în profunzime, cu o mai bună centralizare a maselor și o motocicletă mai compactă și „adunată”, în ciuda unui ampatament neschimbat. Practic, motorul mai scurt permite folosirea unei bascule mai lungi, care îmbunătățește aderența spatelui pe accelerare și stabilitatea.

speed-triple-1200-rs-hero-riding-3.jpg

Ghidonul este mai lat, iar pilotul, la fel ca înainte, are suficient spațiu în șa. Garda la sol este mai mare, permițând unghiuri mai mari de înclinare în pilotajul sportiv. Motocicleta este gândită și pentru cine vrea să se dea pe pistă la un ritm destul de ridicat.

Suspensiile sunt din gama superioară a producătorului Ohlins, complet reglabil, așa cum ne-a obișnuit Triumph pe modelele RS. Furca este NIX30 și monoamortizorul TTX36. Sistemul de frânare este produs de Brembo, cu etriere Stylema și pompă MCS. Pneurile cu care vine motocicleta sunt Metzeler Racetec RR K3.

speed-triple-1200-rs-instruments-furnace

Bordul este un ecran TFT de 5 inci, mai mare și mai ușor de citit decât al predecesorului, configurabil ca prezentare, cu două teme ale fundalului (denumite Cobalt și Furnace). Există și conectivitatea My Triumph. Prin intermediul bordului, se poate ajusta o electronică completă și sofisticată, care se bazează pe o platformă inerțială cu șase axe. Există cinci moduri de pilotaj (Rain, Road, Sport, Track și User), care controlează răspunsul la accelerare și controlul tracțiunii (reglabil pe opt niveluri), plus sistemele „slide control”, anti-wheelie și frâna de motor. Toate aceste valori sunt reglabile de către utilizator în modul User.

Există și un sistem ABS Cornering, plus frânare combinată, grație modulatorului Continental MIB-EVO, care acționează (dinamic, cu presiune variabilă) asupra frânei spate atunci când se acționează frâna față. Luminile sunt cu LED.

speed-triple-1200-rs-matt-silver-ice-fro

Noul Triumph Speed Triple RS 1200 va apărea în showroom-uri în martie, în două variante de culoare, Matt Silver Ice și Sapphire Black, la un preț de aproximativ 17.600 de euro. Va exista o listă lungă de opționale, pentru a personaliza motocicleta din toate punctele de vedere – performanțe, aspect, transport de bagaje și confort. Intervalele de revizie sunt prevăzute la 16.000 km.


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...