Jump to content
  • entries
    1,718
  • comments
    2
  • views
    100,088

Kawasaki brevetează o motocicletă sportivă cu trei roți


Motobikes

197 views

Tren de rulare față cu două roți care se înclină, cu suspensii și direcție atipice – un nou brevet Kawasaki pentru o aplicație sportivă.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-2.jpg

Scuterele cu trei roți sunt deja o realitate cotidiană și Yamaha, cu Niken 850, a demonstrat că se poate aplica acest concept cu trei roți și în domeniul motocicletelor cu pretenții sportive.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-1.jpg

Brevetele pe acest subiect nu lipsesc și, recent, Kawasaki s-a mișcat în această direcție, înregistrând soluții tehnice. Brevetul acesta, înregistrat în Japonia, propune o soluție tehnică mai avansată decât ce s-a văzut până acum.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-6.jpg

Se referă la o motocicletă dotată cu un tren față cu două roți care se înclină, cu suspensii monobraț, comandă simplă a direcției și monoamortizor central. La cum este conceput, pare să aibă caracteristicile unui vehicul cu destinație sportivă, mai degrabă decât ale unuia destinat utilizării în oraș sau în regim de touring.

Faptul că fiecare roată este montată pe o basculă monobraț permite simplificarea structurii cadrului și, mai ales, coborârea centrului de greutate. Sistemul de direcție cu comandă directă permite o interacțiune cu pilotul care nu este filtrată de pârghii și articulații, iar suspensia centrală permite reducerea greutății și a maselor neamortizate.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-4.jpg

În locul ghidonului se află două manete care acționează direct asupra butucilor articulați. Aceasta este partea care va fi cel mai interesant de testat. Pentru că înclinarea motocicletei corespunde ridicării uneia dintre manete și coborârii celeilalte. Se poate observa că mișcările nu sunt independente pentru că există o legătură mecanică. S-ar părea că mișcarea verticală a unei roți față de cealaltă, spre exemplu la trecerea peste o denivelare pe asfalt, s-ar transmite în mișcarea acestor „ghidoane”.

Dar este posibil ca această problemă să fie rezolvată cu un sistem care nu este prezent în acest brevet.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-7.jpg

Amortizorul este montat transversal și orizontal, în spatele roții față și este montat pe pârghii din ambele direcții (care pot asigura o acțiune progresivă), acestea fiind articulate pe cele două bascule monobraț.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-3.jpg

Se știe că există un precedent, adică acel Concept-J pe care Kawasaki l-a prezentat la Salonul de la Tokyo în 2013. Acel concept se distingea prin roțile cu ecartament variabil (roata spate era practic formată din două roți alăturate), în funcție de necesitățile de pilotaj, apoi prin geometria variabilă a vehiculului: pilotul se putea înălța pentru a se mișca mai comod în trafic, înclina pentru mersul la drum lung sau alungi pentru a favoriza pilotajul sportiv.

brevetto-kawasaki-tre-ruote-2021-5.jpg

Departamentul de cercetare și dezvoltare de la Kawasaki se pare că lucrează la o motocicletă cu trei roți care merge în acea direcție, dar care pare că va fi un vehicul mai abordabil, realizabil cu tehnologiile actuale, care s-ar putea adapta și unei motorizări electrice. Rămâne de văzut care părți din acest brevet vor fi aplicate și pe care model din producția de serie.


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...