Yamaha pregătește R7, o sportivă bazată pe MT-07?
Circulă din ce în ce mai multe zvonuri legate de o viitoare sportivă simplă Yamaha, bazată pe MT-07? Cât este de fezabilă ideea?
Ideea că Yamaha va produce o sportivă bazată pe naked-ul foarte popular MT-07 devine din ce în ce mai vehiculată în 2021. Mai multe publicații au semnalat apariția unei motociclete carenate cu motorul CP2 într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Și ideea pare să aibă mai mult sens decât oricând acum. Începând din 2021, Yamaha R6 nu va mai fi destinată utilizării pe stradă, fiind disponibilă doar ca motocicletă de pistă, iar Aprilia RS660 a arătat cât de interesant poate fi un motor cu doi cilindri de cilindree medie într-un cadru de motocicletă sport. Toate semnele arată că Yamaha va urma exemplul italienilor.
Așa ar putea arăta o sportivă stradală bazată pe Yamaha MT-07, conform japonezilor de la Young Machine.
Și este mai mult decât o perspectivă interesantă pentru motocicliști, este o mutare care are sens pentru Yamaha. Au deja modelul MT-07 care se produce în multe exemplare, propulsat de motorul CP2 – unul dintre cele mai bune motoare cu doi cilindri în linie care au existat vreodată. Propulsorul de 700 cmc ar putea să dezvolte ceva mai multă putere cu câteva mici modificări și o altă centrală electronică.
Mai mult de atât, Yamaha MT-07 a fost deja folosită în competiții și nu fără succes. FZ-07R este produs de AP MotoArts și este o motocicletă de competiție, produsă pentru clase precum „Super Twins” și noua clasă AMA Lightweight Twins Superstock. E o motocicletă superbă, dar nu tocmai indicată pentru stradă.
Yamaha FZ-07R, o sportivă pentru pistă produsă de americanii de la MotoArts.
Cum ar arăta o Yamaha R7? Cadrul din țeavă de oțel al motocicletei de competiție produsă în SUA iese din discuție. Cadrul lui R7ar trebui să fie asemănător cu cel al lui MT-07. Furca telescopică clasică ar trebui înlocuită, poate chiar cu cea de pe R6. Motocicleta de competiție produsă de MotoArts folosește chiar bascula de pe MT-07, deci aceasta ar putea fi preluată și de un eventual model de serie de la Yamaha.
Motorul nu ar avea nevoie de multe modificări. Motocicletele care concurează în AMA folosind platforma de MT-07 au motoare de maximum 85 CP, ceea ce înseamnă cu 20 CP mai puțin decât Aprilia RS660, dar puterea nu este atât de importantă la acest tip de motocicletă. Dacă Yamaha ar vrea să producă în serie acest ipotetic R7, cu siguranță prioritatea lor ar fi plăcerea pilotajului pe stradă, deci cuplul la turații medii, adică exact punctul forte al motorului CP2.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.